Podłącz woltomierz lub żarówkę 12V 21W do zacisków rozrusznika. Zobacz jakie napięcie jet w chwili rozruchu lub czy żarówka nie gaśnie pod obciążeniem rozrusznika.
Sprzęgło wciskasz po to żeby odciąży rozrusznik obciążeniem skrzyni. Wciskasz sprzęgło i skrzynia nie pracuje. Gęsty olej dodatkowe obciążenie ze strony skrzyni. Co do odczekania na poszczególnych zakresach stacyjki, może dlatego że pompa dobija ciśnienia ale głowy nie dam. To że wiązki pod siedzeniami są to noe znaczy że Twoja wersja ma grzane fotele...
Jeżeli jest to oryginalny pasek o odpowiednich wymiarach to powinien wyłączony pozostać duży luz. Jednak jeżeli jest założony podobny nie dedykowany czyli albo nieco dłuższy albo grubszy będą się działy takie rzeczy. Za ciasny pasek może powodować obciążenie rozrusznika i ostatecznie go wykończyć. Ten świst to może być objaw zużytych łożysk piasty noży.
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Sprawdź pod jakimś obciążeniem to napięcie na rozrusznik bo cztery bateryjki od pilota to też ponad 12V a rozrusznika nie nie ruszy,a miernik pewnie pokaże 13V
Testowałem na akumulatorze, wyciągnięty rozrusznik kręci normalnie To logiczne, bo rozrusznik nie jest obciążony. Jeżeli napięcie akumulatora spada do 6V, to jest on do wyrzucenia.
Może mieć wypalone styczniki na automacie i po przykręceniu nie zwierają, miałem tak w aucie. Albo szczotki się kończą i bez obciążenia kręci, a z obciążeniem silnik dostaje zbyt mało prądu na rotor i nie zakręci.
Rozrusznik kręci bez obciążenia - brak kompresji.
Wszystko zależy od obciążenia ww. rozrusznika. Przyjmijmy obciążenie takie same. Wiec im wiekszy rozrusznik tym mniejsze jego obciążenie. Dlatego wiekszy rozrusznik stawia sprawe zupełnie inaczej. To Ty nie opowiadaj głupot, że rozrusznik o mocy 700w, a rozrusznik o mocy 3kw przy tym samym obciążeniu po takim samym czasie ulegnie uszkodzeniu. Ps. test...
W samochodzie są przekaźniki które mogą załączać się po przekręceniu stacyjki. Jest też rozrusznik stanowiący spore obciążenie indukcyjne. Może to właśnie po przekręceniu kluczyka spaliło mi tranzystory. Nie mam już tego auta żeby sprawdzić czy po dodaniu szotkich problem zniknął.
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
Chce zrobić obciżążenie symulujące rozrusznik + bocznik do pomiaru prądu płynącego przez to obciążenie - ale nie tędy droga.
Sprawdzałeś rozrusznik luzem, bez obciążenia. Możliwe, że jednak akumulator jest słaby i rozrusznik nie może zakręcić silnikiem. http://obrazki.elektroda.net/35_12790978...
Taka uroda AGM i innych wariantów akumulatorów kwasowo ołowiowych. Są niezastąpione jako źródło energii dla rozruszników - duże obciążenie, ale krótkotrwałe i od razu ładowanie - mogą pracować nawet 10 lat. LiIon lżejszy, droższy i bardziej wybuchowy niż akumulatory kwasowe. Po drodze były jeszcze akumulatory zasadowe i LiFePO4. Chcesz żeby dłużej działało,...
Ale czy to też tłumaczy stopienie się izolacji na niektórych kablach duży pobór prądu przy uruchomionym rozruszniku obciążył prądnicę i dlaczego elektromagnes uruchamiał się tylko przy wysokich obrotach ? . tzn?
Na pewno przygasały? Jeśli przygasały to albo masz bardzo kiepski kontakt na którejś klemie albo to nie styki, bo zakładając dobrze konatktującą klemę, przygasanie świadczyłoby o tym że jednak styki sie zetknęły i podały napięcie na uzwojenie rozrusznika (obciążenie). W takiej sytuacji nalezy szukac przyczyny dlaczego nie zakręcił.
Jeżeli nie masz spadku napięć na kablach, to znak że rozrusznik daje zbyt duże obciążenie, czyli patrz mój pierwszy post, lub akumulator ma swoje najlepsze lata za sobą.
Zająłbym się rozebraniem rozrusznika, szczotki, łożyska, tulejka sprawdź najpierw to zamiast pchać się w koszty. Dodano po 1 Na pusto rozrusznik może kręcić pod obciążeniem już nie koniecznie.. Jakie napięcie dochodzi do rozrusznika? Jakiej grubości są przewody? Oryginalne czy ktoś już grzebał?
Zgadza się. Na biegu luzem rozrusznik ciągnie 110 A. Zahamowany już 1350 A. Informacja z instrukcji. Bez pomocy akumulatorów choćby starych 400 A nie zakręci rozrusznikiem obciążonym silnikiem. Sprawdzałem w swoim. Ale niewiele trzeba od akumulatorów żeby z pomocą prostownika z funkcją rozruchu zakręcił szybciej niż na nowych bateriach.
Dziękuje za podpowiedź.Dziś przy okazji wizyty w warsztacie zapytałem o to mechanika i faktycznie " automat " w rozruszniku przejmuje duże obciążenie, a stacyjka załącza sam stycznik/automat. Pozdrawiam.
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
No i jest mały dylemat. Tak wogule to mowa o samochodzie mojego ojca. Brałem dzisiaj od sąsiada akumulator który ma chyba z 6 miesięcy i było to samo co na moim aku. Zauważyłem też że rozrusznik po sprawdzeniu bez obciążenia teraz wcale nie kręci, słychać tylko elektromagnes. Mój ojciec chce jutro kupować nowy aku i boje sie że wywali pieniądze w błoto,...
0V Ale BTS sprawdza obciążenie i bedzie napięcie. Podłącz żarówkę 21W
W 15 minut akumulator sprawny może się rozładowac jak ma duży pobór prądu np.kręcąc rozrusznikiem .Sprawdź akumulator pod obciążeniem ,może problem tkwi w środku akumulatora .
Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany z alternatora ktory sobie z takim obciążeniem nie...
Też używam takiego w języku PL, ma drukarkę (dla klienta dobre, wszyscy przecież lubią mieć wszysko na papierku :) ) Ponadto przydatny przy sprawdzaniu alternatora- mierzy pulsację napięcia w układzie i aku pod obciążeniem rozrusznika. Myślę że warto go kupić.
Nieco na pewno ograniczyła, ale czy do wartości bezpiecznej dla konkretnego akumulatora? Rezystancja przewodów, to troszkę inna bajka niż obciążenie indukcyjne (stojan i wirnik rozrusznika). Ale faktycznie, jak sobie autor tematu sprawdzi, to si.ę dowie ;-)
Moim zdaniem to może być jedynie prostownik bo do opcji rozruchu to potrzebna jest spora moc ja jeśli bym juz budował coś w tym stylu to nie zszedł bym z moca transformatora poniżej 1 kW ponieważ rozruszniki mają bardzo duże zapotrzebowanie na prąd czasami dochodzący nawet do 80 - 100 A natomiast w maszynach rolniczych to juz wogle jest przerypane...
Czy twoim zdaniem rozrusznik to nie obciążenie? Można sposobem - patrz post #60.
Prądnica i regulowane obciążenie
Witam mam pytanko, jaki jest prąd w obwodzie sterującym rozrusznikiem, chodzi mi o obciążenie. Chcę zamontować odcięcie między stacyjką a elektromagnesem rozrusznika i nie wiem jaki przekaźnik zastosować ( octavia tdi)
0.8 kW a obroty jak obroty luzem inne pod obciążeniem inne zależy do czego to potrzebujesz.P
Bardzo słaby akumulator, z tego wynika. Albo coś ma potężny pobór prądu, 11.8V i to bez rozrusznika oznacza bardzo mocne obciążenie dla akumulatora.
Witam raz jeszcze No więc pożyczyłem miernik ... Napięcie na zacisku rozrusznika w elektrowłączniku przy zwartych "na krótko" zaciskach 30 i 50 włącznika: 1) 2,5V - przy rozruszniku w stanie obciążonym (rozrusznik zamontowany, zębnik zasprzęglony na wieńcu koła zamachowego), rozrusznik oczywiście "nie kręci" 2) 7,5V - przy rozruszniku nieobciążonym...
Witam mam problem z silnikiem briggs stratton 13,5hp. Rozrusznik słabo kręci. bezpośrednio z aku samochodu ledwo a z naładowanego aku w traktorku jedynie stycznik rozłącza. Czyżby zbyt duze obciążenie? Rozrusznik do wymiany ? Czy te zamienniki po 150 zł są coś warte ? Z góry dzięki
A dobra jest masa z silnika do nadwozia? To jest częstą przyczyną problemów z rozrusznikiem. Weź kabel do spinania akumulatorów i zepnij silnik z masowym biegunem baterii i zobacz czy pomogło.
Dokładnie. Napięcie w spoczynku nic nie daje, ważny jest jego spadek przy prądzie setek A podczas kręcenia obciążonym rozrusznikiem. Jeśli ono spadnie z 12V na 7V to nie zakręcisz żadnym silnikiem. Wtedy zwyczajnie któryś aku padł. Oczywiście zakładając, że wcześniej wykluczono problemy na łączeniach kabli rozruchowych. A do tego (grzanie przewodu)...
Czy bezpieczne jest połączenie biegunów akumulatora samochodowego do obwodu o niskiej rezystancji <0,,5ohma? Tyle to mają rozruszniki ale ich praca to kilka/kilkanaście sekund Co to za obciążenie? jaka pojemność aku?
Jest duże zużycie rozrusznika, cylindrów, turbo jak i wielu innych elementów silnika. Ale najbardziej obciążony jest rozrusznik i akumulator.
Panowie, a nie pękł wieniec? Tu wszystko może być, w końcu się okaże że nigdy nie było wieńca. Autor tak enigmatycznie pisze że...... Wyjąć rozrusznik, sprawdzić na stole czy wyrzuca bendix, jak się ma imadło to można nawet pokusić się o obciążenie rozrusznika (płytą OSB). Co to za rozrusznik, DRA, Mitsubischi, podać konkretny model. Podać nr bendixa...
Przy kręceniu jak najbardziej, nie ma sensu dodatkowe obciążanie akumulatora światłami, generalnie unika się dodatkowych odbiorników prądu przy tak dużym obciążeniu jakie stanowi dla baterii rozrusznik.
raczej rozrusznik leży. Jak masz możliwość strzel aku pare razy obciążeniem i zobacz czy nie gotuje celi.
Jakie jest ładowanie pod obciążeniem? Ile pobiera rozrusznik?
Zanik iskry może być spowodowany słabym stanem akumulatora. Pod obciążeniem rozrusznikiem jest tak duży spadek napięcia w instalacji, że napięcie wtórne cewki HV jest za niskie do przeskoku iskry na świecy. powoduje to znaczne problemy z rozruchem. Inna przyczyna to stan gaźnika (ów). Podstawowe rzeczy to sprawdzenie zaworka iglicowego , poziomu paliwa...
Te 11V wartości skutecznej po prostowniku - to z obciążeniem (rozrusznikiem), czy bez obciążenia?
Tak jak pisze kolega marszałekkom i Aleksander_01, mam na myśli ten punkt, który się grzeje. Nieważne czy przy klemie, pod maską, na alternatorze czy rozruszniku. Im większe obciążenie, tym bardziej będzie się grzało. Im bardziej będzie się grzało tym szybciej będzie pogarszał się kontakt i temperatura będzie rosła do stopienia izolacji na przewodach...
Analogicznie jak w samochodzie obciążysz akumulator rozrusznikiem to widać jak napięcie siada podczas pracy rozrusznika(jego obciążenie jest duże i zmienne w czasie). Ten sam akumulator obciążony kierunkowskazami nie pokazuje już takich wahań napięcia (obciążony jest mniejszą mocą ale także zmienną w czasie). Również w zasilaczu o małej wydajności (małej...
a) czy ładowarce nie będzie szkodzić, że podłączona będzie do akumulatorów - (przełącznik w pozycji 1 lub 2 lub 1+2) - w momencie, gdy nie będzie posiadała zasilania 230V? Nie będzie to szkodziło ładowarce. b) co się stanie, gdy alternator silnika będzie ładował akumulator i przełączymy przełącznik w pozycję spinającą akumulator silnikowy z ładowarką...
Przypomnijmy o starej zasadzie: po dłuższym postoju (zimny silnik) w niskiej temperaturze przed uruchomieniem silnika zalecało się obciążyć akumulator światłami mijania na około 5-10 sekund, i wyłączenie ich przed uruchomieniem rozrusznika. Wtedy akumulator nie ma dużego "szoku" od obciążenia rozrusznikiem, co podobno ma istotny wpływ na jego sprawność...
1Z o juz stary silnik jeżeli odpala od strzała i po chwili nim telepie to moze byc wina popychaczy chydraulicznych...warto je sprawdzic Obawiam się właśnie że to może być to. Zauważyłem że w trakcie kręcenia rozrusznikiem obciążenie nie jest równomierne, a przynajmniej nie jest cykliczne. Raz większe a raz mniejsze. Tak jak by nie było kompresji a...
podłącz zamiast pompy żarówkę H4 albo H7 i zobacz czy świeci mocno jak kręcisz rozrusznikiem, pomiar miernikiem zwykle jest niemiarodajny (bez obciążenia)
zdecydowanie , nie jest to słaby akumulator, sprawdzałem obciążenie (A).
Jutro będę miał chwilkę by się tym zająć i pewnie wyremontuję rozrusznik jeżeli go już wyciągnę. Ale chciałem zapytać bo mnie to nurtuje gdzie mam zmierzyć obroty czy na wałku zbawczym rozrusznika a może na kole pasowym wału podczas zapalania ? Bo przecież rozrusznik bez obciążenia może zachowywać się zdrowo.
Chyba nie rozumiesz. Obroty silnika szeregowego pracującego bez obciążenia będą rosły w nieskończoność. Aż do granic mechanicznych konstrukcji lub jej zniszczenia. Zależą one od obciążenia. Im większe, tym obroty niższe. Rozrusznik kręci silnikiem z określona przekładnią. Tyle tylko, że nie ma czegoś takiego jak "normalne obciążenie" dla rozrusznika....
Test samego rozrusznika rób maksymalnie krótko nie wskazana jest praca samego rozrusznika bez obciążenia.
Na rekordy prądu nie starczy,to nie będzie grało. Akumulator ,który i tak jest za mały ,chwilowymi dużymi poborami wykończysz w mig nieodwracalnie. Takie decybele to mega pobory grubo przekraczające obciążenie rozrusznikiem we Fiaciku. Na duże baterie nie masz miejsca,choć to nie największy problem,bo można zrobić.Alternator też da się obejść bo można...
Rozrusznik kręci bez obciążenia, możliwe, że jest uszkodzony. Pod obciążeniem nie będzie działał. Druga sprawa to prawidłowe zasilanie tym grubym przewodem z akumulatora i masa na silniku. Ponieważ kontrolki nie przygasają, rozrusznik albo nie dostaje prądu albo nie jest w stanie z niego skorzystać bo zepsuty. Cała filozofia!
Witam. Jeździłem ostatnio quadem EGL Lyda 203E 250cc. Zgasiłem go i po około 2 godzinach chciałem go odpalić. Słychać tylko kręcenie rozrusznikiem, ale nie kręci wałem silnika. Rozrusznik ma lekkie obciążenie. Zdjąłem dekiel, który jest z lewej strony quada przed rozrusznikiem, mocowany na 3 śruby i wraz z deklem wyszła mi zębatka. Zacząłem kręcić rozrusznikiem...
Akumulator ma ok. 2 lat, sprawdzany był w punkcie sprzedaży i jest OK, poza tym czy ładowanie/kable albo sam akumulator nagle cudownie "naprawiają się", jak się zrobi ciepło? A tego problemu nie ma, jak jest 10 stopni albo więcej. Problem występuje przy ujemnych temperaturach lub koło 0. Co do regeneracji, sam tego nie zrobię, w jednym miejscu chcą...
Omomierzem można, a najlepiej pod obciążeniem rozrusznika. Mechatronika jako specjalizacja a przekaźnika nie umie sprawdzić - żenada
ZObacz czy jeszcze masz zęby na kole zamachowym. Tylko że wtedy by szybko kręcił lub zgrzytał, strzelał jak jasna ch.... Obciążyć rozrusznik na stole i wyjdzie cała prawda o nim.
Na mój gust brak masy,typowe duże obciążenie przez rozrusznik i wybija
Może rozrusznik pod obciążeniem zacina się. Odkręć go i spróbuj obracać kołem magnesowym ręką oczywiście z wkręconą świecą i zdjętą fajką.
Jedynym sensownym rozwiązaniem jest użycie jakiegoś stycznika i manewrowanie nim bezprądowo. Wyłącznik na prąd stały jakiego potrzebujesz będzie kosztował pewnie kilka tys zł. Zastosowanie automatu z rozrusznika może się sprawdzić (w warunkach amatorskich) o ile nie będziesz próbował nim przerywać prądu.
O jakich zworach piszesz? Napięcia 10VAC (skuteczne) o wiele za niskie - i do rozruchu i do ładowania. Sprawdź ten transformator czy wytrzyma długotrwałą pracę. Dwa uzwojenia bez sensu - raczej jedno z odczepem dla ładowania, (niższe napięcie), wyższe napięcie do rozruchu. Tym bardziej że uzwojenie rozruchowe powinno być grube i wtedy nie zmieścisz...
Pompa zasilająca ma za zadanie napełniać paliwem pompę wtryskową. wystarczy poluzować odpowietrznik na pompie wtryskowej i pompować ręczną dźwignią do wypływu paliwa. Jeżeli leci to membrana jest w porządku. następnie kręcąc rozrusznikiem, jeżeli leci z odpowietrznika paliwo to mamy info że krzywka na wałku i popychacz również są ok. Jeżeli ciągnik...
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
Witam A tulejki na wirniku w jakim stanie (najlepiej wymień)
Ten sam kabel co leci do rozrusznika, podłączony jest też do alternatora. Rozumiesz teraz, skąd na kablu obciążenie 25A?
Witam. 48, to Ampery, nie Volty.Takim pradem możesz obciążyć akumulator w przypadku np. elektrycznego rozrusznika. Czas i prąd ładowania akumulatora wynika z jego piojemnosci. ogólnie jest przyjąte,że akumulatory ołowiowe ładujemy pradem dziesięciogodzinnym , co w przypadku akumulatora 6- cio voltowego o poj. 10 Ah równe jest ładowaniu akumulatora prądem...
Możliwe wytarcie łożysk w rozruszniku i pod obciążeniem wirnik ociera o stojan lub zwarcie w wirniku ewentualnie pęknięty magnes w stojanie.
gorzej z wiedzą Dlatego nawet nie wiesz jak poprawnie zmierzyć napięcie pod obciążeniem.
Podłącz gniazdo w takim miejscu instalacji w którym włączenie rozrusznika nie powoduje zaniku napięcia Nie ma takiego: obciążenie akumulatora przez rozrusznik powoduje znaczne obniżenie napięcia na akumulatorze, a przez to wszędzie . Podtrzymanie napięcia 12 V przez 2 sekundy przy prądzie 0,5 A i spadku napięcia 10% wymaga pojemności blisko 1F. Można...
Powody mogą być różne: -odprężnik (chyba jednak jest) -luzy zaworowe (zbyt duże) -pęknięty wałek rozrządu -uszkodzony rozrusznik (pod obciążeniem traci moc) Sprawdź czy zawory, w ogóle, się otwierają.
1. Rozrusznik na krótko sprawdzony? 2. Instalacja stacyjka - rozrusznik przedzwoniona? 3. kostka stacyjki sprawdzona pod obciążeniem? 4. Mechanizm stacyjki zweryfikowany?
Ogólnie nie ma możliwości by na kołach zębatych luz był taki duży by brakło regulacji. Z nowymi kołami uważaj dużo było przypadków źle nabitych znaków. Co do pompy to tak nie powinno być. Bez względu czy kręci się ręcznie czy rozrusznikiem paliwo ma tryskać z każdego króćca. Możesz sprawdzić lub zamienić z inną sekcją zaworek zwrotny ale to raczej nie...
Obawiam się jednak, że musisz jakoś ograniczyć maksymalny prąd ładowania A po co , jak i tak transformator podłączony do akumulatora nie może przekroczyć 15V. A jak będzie duże obciążenie rozrusznikiem to po prostu popłynie większy prąd i to wszystko.
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za dużo. Pomiary pokazują że na drodze masy od alternatora...
Na początek sprawdź czy nie grzeje się klema minus. Odpal max obciążenie i będzie odpowiedź
Napięcia mierzyłeś na podpiętym rozruszniku? Może któreś ginie pod obciążeniem?
Zrób jakieś sensowne pomiary: 1. Naładuj akumulator 2. Zmierz napięcie po naładowaniu (tak co najmniej 15 minut po odłączeniu prostownika) 3. Zmierz napięcie pod znanym obciążeniem (np. żarówka reflektorowa 55W) 4. Zmierz ewentualnie napięcie na akumulatorze samochodowym w momencie odpalania z niego skutera
1V spadku napiecia pod obciążeniem miedzy alternatorem a akumulatorem to nie może tak być. Przewód od akumulatora plusowy do alternatora pewnie idzie po drodze na rozrusznik do sprawdzenia cala droga. Tak samo masa alternatora rozrusznika.
Zastosowałem prostownik rozruchowy, przy odpaleniu na krótko rozrusznik wstawał, było kilka obrotów silnika i zatrzymywał się, jak na załączonym filmie. Następnie odkręciłem rozrusznik i na sucho kręcił jak szalony, zamontowałem go z powrotem. Później odkręciłem świecę i bez kompresji silnik zaczął kręcić w trybie ciągłym, ostatni krok to montaż świecy...
(at)domin192 Gdzieś brak masy. Instalacja dostaje prąd przemienny z alternatora. Wstaw rozrusznik na miejsce, by był obciążony i on i akumulator i wtedy sprawdź na wyłączonym silniku.
Poprostu jest obciążony dodatko żarówkami oprócz rozrusznika.
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
Witam po długiej nieobecności. temat rozrusznika rozwiązany, po prostu rozrusznik został wymieniony na inny i wszystko działa. jaka przyczyna i czemu rozrusznik raz kręcił a raz nie trudno określić. najprawdopodobniej przyczyna tkwi w zbyt długich widełkach po wymianie lub coś blokuje sam rozrusznik gdy zostaje obciążony. temat dziwny i najprościej...
1.-przerwa na aparacie zapłonowym(sprawdź) 2.-przewody WN nie mają przebicia? 3.-kopułka cała?.-palec rozdzielaczOK? 4.-paliwo nie schodzi z pompy(zaworki)? 5.-Swiece dobre? itd. 6.-ew.wymień kondensator-jeżeli wszystko co opisałem wcześniej sprawdzisz.Powodzenia. No i rozrusznik czy ledwo kręci?
Nie no cudów nie ma .... musi się ujawniać jakiś pobór z biegiem czasu, bo inaczej wszystko wskazuje na akumulator... Jeszcze zmierz napięcie ładowania, może tu też jest problem. Tylko powłączaj wszystkie odbiorniki żeby było obciążenie max.
Sprawdziłbym akumulator pod obciążeniem. Najprościej rozrusznikiem jeżeli kolega ma pojazd. ¿Kręci rozrusznikiem? Alternator oczywiście też podładowuje akumulator, to też jest jego funkcja. Jak jest wystarczająco wydajny to nie ma potrzeby używać zewnętrznych zasilaczy- ładowarek.
Czy ktoś jest w stanie podać jakie jest napięcie danej spawarki obciążonej prądem rozrusznika . 50-70V to jest napięcie biegu jałowego -bez obciążenia . Rozruch ze spawarki jest niewątpliwie ryzykowny ,nie wiedząc jakie mamy napięcie pod obciążeniem -zależne od wielkości (mocy) spawarki i mocy rozrusznika. .dodano . W czasach diesli - złomów w latach...
Samo odpięcie aku raczej nie. Prędzej nagłe obciążenie po podpięciu klemy. Sprawdź czy czasem masa gdzieś Ci nie odpadła lub przy rozruszniku główny kabel prądowy. Zobacz jeszcze przekaźnik główny a jeśli to nic nie da to podejrzewam kostkę stacyjki. Jeśli masz oryginalny immobilizer to także wątpię by miał wpływ chyba że masz jakiś dokładany z odcięciem...
Przeciętny rozrusznik pobiera ok 70A Stare rozruszniki np. w fiacie 125p pobierały trocze więcej 125A. Spokojnie możesz obciążyć akumulator prądem 10A w ciągu 20min zostanie wypompowane z akumulatora ok 3,5Ah (straty na rezystancji wewn. aku. która rośnie przy niższych temp.) Przy okazji podgrzejesz wnętrze aku. i odpalenie silnika przyjdzie łatwiej,...
Rozruszniki (jeśli mówimy o samochodowych) są silnikami szeregowymi lub szeregowo bocznikowymi Dokładnie. Więc mostek tu niepotrzebny, chyba że przypięty jest jeszcze akumulator. Napisz coś więcej o układzie. Radziłbym przewinąć trafo na 12V zamiast stosować rezystory. Kilka prób uruchomienia na pewno zniesie jeśli rozrusznik nie jest bardzo obciążony.
no a sterowanie rozrusznikiem , wychodzi z bsm czy bsi ? i wzbudzenie alternatora ? bo ten na a2 to tylko obciążenie
A może te testery mierzą w podobny spośób jak pomiar ESR w kondesatorach? Piszecie o pomiarze akumulatora za pomocą obciążenia rozrusznikiem z tym, że współczesne rozruszniki szybkobrotowe z przekladniami planetarnymi nie potrzebują ogromnych prądów na upartego z baterii wkrętarki idzie odpalić.
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
Za to nię odpowiada przekaznik. Odbiorniki zasilane prądem po włączeniu zapłonu np radio,światła,dmuchawa itp są rozlaczane przez stacyjke (kostkę stacyjke) tylko w momencie kręcenia rozrusznika w celu zmniejszenia obciążenia akumulatora w chwili rozruchu. A tobie nię wyłącza tych odbiorników? Dodano po 6 A to benzol czy diesel napisz jakies konkrety...
Naprawa masy w środku rozrusznika. Usterki nie widać na pierwszy rzut oka , nawet pomiar ohmomierzem nie daje pewności co do usterki. Schemat ideowy odbiega od przedstawionego poniżej dlatego też osoby nie naprawiające rozruszników mogą mieć problemy z interpretacją usterki. Trzeba pamiętać,że jedno uzwojenie przestaje pracować w momencie gdy rozrusznik...
NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał miernik cęgowy można by się jeszcze pobawić w pomiar...
rozrusznik trafic rozrusznik rozrusznik trafi rozrusznik rozrusznik zabezpieczenie rozrusznik
zmienne napiecie sterownik citroen diodę prostowniczą zaporowo
strojenie satelit hotbird plany buggy
Seat Ibiza 6J 6P KJ demontaż boczków bagażnika – instrukcja, klipsy, narzędzia Seat Ibiza 6L 6J KJ – film z demontażu boczków bagażnika, instrukcje YouTube, AUTODOC