Słaby akumulator, uszkodzony rozrusznik (zwarcie lub wytarte tulejki łożysk, szczotki) uszkodzony odprężnik lub duży luz zaworów. To możliwe przyczyny tego stanu rzeczy.
Jak rozrusznik ci nie kręci to mogą też być szczotki w rozruszniku albo się zawiesiły albo wytarły Dodano po 53 Jak rozrusznik ci nie kręci to mogą też być szczotki w rozruszniku albo się zawiesiły albo wytarły
Jest późna godzina ale ciepło, poszedłem w sumie 4 razy przekręcałem kluczyk i za każdym razem bez problemu zapalił, bez żadnych zwłok. Jednak na rozgrzanym nie chce działać. Gdy przekręcam kluczyk to nawiew wyłącza się (tak się dzieje normalnie), czyli prąd dochodzi do rozrusznika, pewnie wytarły się szczotki.
Ja też tak miałem po zimie w c330. Akumulatory nowe, a nie kręcił. Okazało się, że szczotki rozrusznika są wytarte.
Wyjmij rozrusznik sprawdź szczotki i czy tulejki nie są za bardzo wytarte. Sprawdził bym bendix i automat oraz kable zasilające.
A kontrolki przygasają po przekręceniu kluczyka w pozycje rozruch w czasie kiedy rozrusznik milczy? Na 90 % uszkodzenie to wytarte szczotki, a jeśli kontrolki nie przygasają to uszkodzony elektromagnes, lub przewód do rozrusznika, lub sama stacyjka.
Mogą być różne przyczyny tego problemu 1.przekażnik od rozrusznika zaczyna padać. 2.szczotki rozrusznika są już na tyle wytarte ze nie łączą 3.zaśniedziale styki kabli (mało prawdopodobne) Najpierw radzę przejrzeć rozrusznik
Nie wiem czy pomoge ale miałem podobny problem w golfie IV 1,9 TDI ALh, okazało sie ze to szczotki w rozruszniku były wytarte po wymianie ciepły pali za kazdym razem i nie był to duzy
jeśli to rozrusznik to mogły się wytrzeć tulejki, skończyć szczotki lub h... strzelił styki najlepiej oddaj do elektryka chyba że jesteś ambitny kup sobie komplet naprawczy i do dzieła generalnie w kaszlu powinno się sprawdzać rozrusznik przed zimą biorąc pod uwagę materiały z jakiego został zrobiony
Kupiłem drugi akumulator,ten o którym pisałem BS Battery BTX4L-BS+ YTX4L-BS 12V 4Ah I jest tak samo,nie ma mocy zakręcić rozrusznikiem. Masakra... czy wszystkie akumulatory sprzedają rozładowane w dzisiejszych czasach? Czy ja mam coś z instalacją? Nie mam prostownika do naładowania akumulatora. I nie mam multimetr żeby sprawdzić w jakim stanie jest...
problemem sa najprawdopodobnie szczotki mogły luty naszcztokach puścić i nie łączą (czasami jak styknie) lub szcztoki sie wytarły trzeba wykręcic rozrusznik i sprawdzic łączność szczotek Dodano po 11 albo wirnik
Hej, błędna interpretacja-[masa na rozruszniku powinna być jak najlepsza ] prawdopodobnie masz uszkodzone [wytarte szczotki] i w gorącym momencie zwieraja , a że kable są OK to zwarcie jest bardziej widowiskowe. Pozdrawiam.
Od tego jest to forum. Po prostu nigdy nie widziałem aby krótka szczotka zniszczyła komutator. Wytarte komutatory, rozpadające się ,zwarcia na wirniku czy rozwalone wirniki od siły odśrodkowej tak ale nigdy upalonego od szczotek.
wydaje mi sie ze moze to zalezec od tyego jak bardzo masz wytarte szczotki.....ale nie jestem pewien
Jak piszesz - podstawowe sprawy zostały sprawdzone... Może po kolei: Akumulator - pewnie naładowany, po włączeniu głównych świateł sygnał dźwiękowy jest wyraźny i mocny, Rozrusznik - czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce masz zapalone kontrolki (?) - i dalej - czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce (dalej na II - na uruchomienie rozrusznika) słychać...
Sprawdzić czy do rozrusznika dochodzi +12v na cewkę elektromagnesu podczas przekręcenia stacyjki na rozruch,jeśli tak to są wytarte szczotki,a jeśli brak napięcia to przerwa w instalacji czyli przepalony bezpiecznik,uszkodzona stacyjka lub nadpalony przekaźnik.
Ja zalecam klientom przegląd rozrusznika raz w roku przeważnie na jesień przed zimą ,inne warunki pracy i.t.d.Po roku tulejki są już wytarte,szczotki mogą być jeszcze dobre.
zaraz padają - trzeba go ustawić we właściwym miejscu i będzie śmigał no i wyrównać szczotki bo się trochę nie tak wytarły
Albo szczotki zapieczone, lub już tak wytarte, albo zaśniedziale styki w elektromagnesie rozrusznika. Sprawdź też dokręcenie nakrętek na elektromagnesie. Ktoś z Kolegów pewnie wie, czy elektromagnes jest rozbieralny, czy nie. Raczej wymiana szczotek (profilaktycznie z czyszczeniem komutatora i elektromagnesu.
Naprawą rozrusznika zajmuje się drugi raz w życiu stąd niewielka wiedza w tym temacie. Rozrusznik rozłożyłem, jedna ze szczotek styka się z komutatorem samym kantem (tak się wytarła), druga jest w porządku, zużyte są w jakiś 20%.
Witam !!! Ja walczyłem długo z cięzkim odpalaniem zaczołem od pompy wtryskowej była ok, spróbuj polać na ciepłym silniku po górze zimna woda coby ją schłodzić i proba odpalenia , później spr ustawinie wtrysków , ja miałem wszystko ok akumulator Ok a dalej ciężko palił z tym że po tych wersjach które zrobiłem było ciut lepiej , no i rozrusznik kręcil...
A niema tam czasem tulejek na których chodzi wałek , może się wytarły i się wirnik stawia .
no a opużnienie w kręceniu morze powodować albo słaby styk na plusie albo na masie albo też wytarte już szczotki w rozruszniku. a zmierz plus na alternatorze i na silniku bo masa w samochodzie to nie tylko jest na karoseri z akumulatora idzie na skrzynie skrzynia jest zmasowana z silmikiem i na karoserie Dodano po 1 szeregowe bo z akumulatora idzie...
wymontowałem rozrusznik oddałem znajomemu który zajmuje się takimi rzeczami i faktycznie, plusowe szczotki są mocno wytarte, zaraz będę jechał odebrać i zobaczymy czy to to. A mam jeszcze jedno pytanko bo podczas demontażu wyszedł mi sam rozrusznik a automat został i tu moje pytanie czy trzeba wyjmować automat żeby złożyć to do kupy czy wystarczy wsadzić...
Zużycia to tam nie widać. Luzu miedzy wałkiem a bendixem nie ma, w głowiczce jest łożysko igiełkowe. Szczotki są, komutator nie wytarty.
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Yamaha XS400 z 86 r., motocykl na dwóch wałkach rozrządu. Problem polega na braku iskry na lewym cylindrze, nie jestem orłem z elektryki, przerwy w obwodach w postaci przetartego/przerwanego przewodu czy jakieś podmianki elementów jestem w stanie zrobić i na tym moja wiedza się kończy. Cewki zapłonowe po zamianie...
Ze szczelin między zakończeniami uzwojeń należało wydłubać syf, oraz pytanie czy nie było wytartego rowka po szczotkach. Jak również w jakim stanie były panewki wirnika. Pozdrawiam
Witam, Jaki może być powód, iż quad odpala tylko jeśli jest dobrze podładowany akumulator, a dokładniej jego napięcie wynosi ok. 12.90 bądź 13.00 Jeśli wynosi już ok. 12.80 to już słabiej kręci rozrusznikiem i czasem odpali czasem nie, ale kiedy jest poniżej tego 12.80, czyli powiedzmy 12.50 to w ogóle nie odpali, a przykładowo w aucie mam inny aku,...
A ja myślę że akumulator jest złom.P Też mi się tak wydaje. Ten zapach to siarkowodór wytwarzany podczas gotowania elektrolitu. Powiedziałbym, że akumulator ma oberwany jeden z łączników. Zastanawia mnie tylko ten gorący przewód o którym piszesz. Czasem nie za mały przekrój użyłeś do tych testów? Przy użyciu aku samochodowego też "czasem łapał a czasem...
W tym quadzie nie ma czegoś takiego, jest tylko gaszenie poprzez stacyjkę To sprawdź czy przewód gaszenia nie jest aby zwarty stale do masy (złe podłączenie przy stacyjce, konektor który spadł, przetarta gdzieś izolacja tego przewodu). Mam nadzieję że to czy jest zasilanie 12V to sprawdziłeś, a pozostałych przewodów (impulsator, cewka zapłonowa, masa)...
Gdybym słyszał cewkę bendixa, po zastartowaniu kluczykiem, to myślałbym że np. wytarły się szczotki. Że nie kontaktują z komutatorem. Gdy szczotki nie mają kontaktu z komutatorem, to elektromagnes rozrusznika (zwany przez Ciebie bendixem) nie chwyci. - źle myślisz!
Masa jest ok. Wygląda na rozrusznik. Rozrusznik padł całkiem. Przestał kręcić. Tylko cyka jak przekręcę. Popukałem w rozrusznik to czasem ledwo zakręci. Ale tak to tylko cyknie elektromagnes i cisza. Zdjąłem intercooler by dostać się do kabli, ale wszystko ok. Wymontowałem w wielkich bulach rozrusznik bo śruby nie chciały puścić. Rozebrałem i okazało...
Zrobiłem pomiary przy innym akumulatorze i innym mirniku - objawy i wartości pomiarowe te same. Rozebrałem też rozrusznik i porobiłem zdjęcia - było to prostsze niż myślałem, rozkręcenie, zrobienie zdjęć i złożenie zajęło mi jakieś 30 minut :D Przesyłam zdjęcia, dość dużo ważą, ale chciałem, żeby były jak najlepszej jakości. Moją uwagę zwróciły przede...
cze jak świeci i jest 12.5v to wogóle nie ładuje tyle samo będzie na wyłączonym silniku a 17v to sporo za dużo powinno być 14.7v jak lampka od ładowania miga to pewnie szczotki się kończą albo pierscienie słizgowe po których chodzą szczotki są zanieczyszczone lub wytarte proponuje wyciągnąć alternator i sprawdzenie szczotek pierscieni jak to i to będzie...
Panowie i panie PROBLEMY ZOSTAŁY ROZWIĄZANE. Pokrótce postaram się opisać awarie i sposoby ich usunięcia W Nissan Primera p11 TD wszystko zaczęło się od sprzęgła. 1. Sprzęgło zaczęło się ślizgać, więc pojechałem do warsztatu i wymieniłem - wymienione zostały też końcówki drążków i osłona przegubu wewnętrznego od ta bliżej skrzyni biegów. koszt 1450PLN...
Jeżeli słychać 'cyknięcie' to raczej stacyjka, oraz elektromagnes jest sprawny. Jeżeli akumulator również sprawny, to uszkodzone będą styki elektromagnesu lub szczotki. Wprzypadku wytarcia tulejek następuje ocieranie o korpus wirnika, a tym samym spadek obrotów wału korbowego, co w praktyce często uniemożliwia uruchomienie silnika. Jednak autor wyraźnie...
Mam taki problem z autem, rozrusznik wyrzuca częściowo ale nie do końca i nie załącza prądu na silnik rozrusznika. -wymieniłem automat rozrusznika (elektromagnes), silnie wypalone styki -bendiks, bo profil czoła zębów był zły, zęby nie były wytarte na półokrągło Efekt jest dalej ten sam, bo co któryś rozruch słychać pół wyrzutu bendiksa i brak kręcenia...
Posiada 2 bateryjki 90 ah/6 bo takie dostałem od sąsiada za przysłowiową flaszkę (sa nowe)... Wcześniej były 165/6 2x ale był starego typu rozrusznik którego się pozbyłem ponieważ wirnik był wytarty i nawet wymiana szczotek na nowe nic nie dało ... Co do oleju w skrzyni to wymieniałem w zimię bo tamten stary to bez komentarza no i filtr też czyściłem,...
Witam Problem jest taki: Jakiś miesiąc temu wymieniałem rozrusznik ponieważ co jakiś czas (co druga próba odpalenia) było tylko słychać tyrkotanie (chyba wyrzucanie bendiksa), kontrolki od akumulatora i oleju gasły całkiem. Dobra rozrusznik wymieniony, dwa tygodnie jeździłem, aż tu nagle przekręcam kluczyk i cisza... Zero reakcji, prócz tego że wszystkie...
Witam Citroen Xsara Picasso 1.8 16V z 2004 roku, 115KM Od jakiegoś czasu samochód sporadycznie nie odpalał, jak już odpalił chodził normalnie, nie szarpał, silnik pracował równo. Auto stało na mrozie kilka dni, niestety od tego czasu nie odpala w ogóle. Po przekręceniu kluczyka zapalają się standardowe kontroli, olej, akumulator i cały czas zapalona...
Dziękuje za wiele odpowiedzi, które na pewno naprowadzą na trop i że namierzę problem jaki nam sprawił psikusa na zawodach. Po pierwsze : podejrzewaliśmy nowe akumulatory, że Li-ion że się przegrzały, za duży prąd poszedł i tak dalej ale ze strony akumulatora było wszystko ok... napięcie w okolicach 14,5 V, nie grzały się... problem nie w tym. Jak przysiadało...
wytarty szczotka wytarty szczotka alternator szczotka rozrusznik
zmywarka śmierdzi spalenizną telefon myszka wystąpił uruchamiania
kalibracja hydrostatu junkers usterki
Magnetyzm szczątkowy po cynkowaniu galwanicznym stali – diagnostyka, przyczyny, demagnetyzacja Volkswagen Crafter 2.5 TDI – wiązka pompowtryskiwaczy sucha, objawy i diagnostyka P1046