Ten dźwięk może pochodzić z wytartych szczotek silniczka. Spróbuj go odłączyć (odlutuj jeden przewód) i obserwuj czy "skwierczenie" ustało?
Komutatora ładny nie wypalony nie wytarty , jedna szczotka trochę wyszczerbiona a pomiar zrobię w wolnej chwili ,tylko tak mnie zaciekawiły szczotki z pralki ( te dwuwarstwowe) ale tylko w pralce takie widziałem,więc chciałem zapytać czy w czymś jeszcze są takie stosowane i czy one żeczywiście zmniejszają iskrzenie
rzeczywiście dziwoląg. W sumie ta pompa wykorzystuje silnik komutatorowy, więc jedyna awaria to wytarte szczotki. Renault Clio 2ph2 ma taką fajną pompe eletryczną, można próbowac zaadoptować. Co do zastosowania mechanicznej mogą byc problemy z listwą, mechaniczna ma trochę wyższe ciśnienie.
Poszukaj w sklepach które handlują elektronarzędziami i osprzętem do nich, u mnie w Tarnobrzegu w jednym z takich sklepów można dostać też szczotki które pasują do elektronarzędzi z Lidla.Z tego co widziałem na fotkach to chyba przewody od szczotki są zaginane blaszkami a nie lutowane ( chyba że się mylę ale z powiększenia zdjęcia to wnioskuje). Witam,...
Jeśli posiadasz amperomierz do maksymalnie 5 A prądu przemiennego i umiesz go włączyć, to to ułatwi diagnozowanie wiertarki.
Nikt z producentów nie oferuje samych szczotkotrzymaczy. Kup na próbę silnik Makity 629817-8 koszt 25zł +V i spróbuj przełożyć, silnik ten jest na 12V.
...kolejna błyskotliwa odpowiedź :-| Skoro istnieje zamiennik do szczotek z tej pralki, to wydaje mi się, że wystarczy znać typ pralki..., z tego co zauważyłem szczotki do tej pralki są w umieszczone w metalowej tulejce, która jest w plastykowej obudowie. ...a skoro jest zamiennik (lub oryginał) do szczotek pralki Electrolux EW 1066 F, to może wystarczy...
Na dobrą sprawę dostęp do jego ośki jest od strony wiatraka. Ośkę widać na zdjęciu i nie jest to strona wiatraka. Rozbieranie całości dla przesmarowania to raczej w serwisie producenta Serwis raczej wymieni silnik, zwłaszcza że przyczyna leżeć może na przykład w uszkodzeniu (wytarciu) szczotek, a silnik jest tu jak widać nie najwyższych lotów. o ile...
Witam Proszę sprawdzić turbinę , zdarzają się wytarte szczotki. Pozdrawiam
Jeżeli mocno iskrzy na komutatorze, i jest spadek mocy, to może być to objawem wytartych lub zawieszonych szczotek, lub uszkodzeniu łożysk, i na koniec może to być uszkodzenie wirnika. Jeżeli na komutatorze są wypalenia chorągiewek, to najprawdopodobniej jest wirnik do wymiany.
F43 możliwa przyczyna wytarte szczotki silnika . Koszt 30zł za szczotki . Po zmianie szczotek trzeba zresetować błąd bo będzie cały czas widoczny .
Sprawdziłem wiązkę przewodów w przelotce drzwi, zewnętrznie wygląda ok., czy zamawiać siłownik/silnik centralnego zamka, czy też jak wskazują na innych forach czasami pomaga przelutowanie "zimnych lutów". Jeżeli przewody zostały wyeliminowane, to błędy powodowane przeważnie są następującymi usterkami: wspomniane już zimne luty, uszkodzenia mikrostyków...
Śmigiełko od filtra nie jest luźne, stawia mały opór, więc prawdopodobnie pompa jest sprawna. Taki wniosek stawiam po przeczytaniu rad od https://panagd.pl/awarie-pralki-z-ktorym... mogą być również wytarte szczotki w silniku. Fotki panelu z diodami wstawię jeszcze dziś.
To pewnie jest uszkodzony konensator lub komutator jest nie centrycznie wytarty przez szczotki ,jeśli pokręcisz wirnikiek a szczotka się porusza(schowa) nawet minimalnie to jest to przyczyna ,w takim przypadku należy przetoczyć komutator...ale lepiej kupić nowy silnik lub odkurzacz.Pozdrawiam.
a może masz uszkodzoną pompę... zdarzyło mi się że pompa raz chodziła a raz nie jak miała humor były wytarte szczotki na komutatorze i tak się działo a też mi się wydawało że zasilanie nie dochodzi....
A te ślizgacze (szczotki) nie są wytarte?
Ponieważ robisz przerwę obwodzie tej lampki. Po drugie gdy alternator się wzbudzi to odłączenie tego przewodu nie powoduje zaniku ładowania. Każda przerwa w obwodzie lampki ładowania (urwany kabelek, za krótka szczotka, wytarty komutator , brak masy regulatora) spowoduje zanik ładowania przy zgaszonej kontrolce. Palcem pokaż i wyjasnij jego funkcję...
Tego akurat nie miałem na stole. Sądzę, że pod którymś z tych gumowych przycisków będzie śrubka. Uszkodzenie może być różne, przełamany kabel zasilający, wytarte szczotki, może jest jakiś termik. To trzeba obejrzeć. Masz zdjęty tył, więc najpierw sprawdź kabel.
Zlokalizowałem przyczynę - wytarte szczotki silnika. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Cześć. Sprawdź proszę szczotki silnika, jeżeli to nie wytarte szczotki to sprawdź jeszcze komutator bo mogą być klatki uszkodzone. Pozdrawiam.
Rolki nie smaruj a raczej wyczyść najlepiej benzyną ekstrakcyjną . Ja stawiam na zatarcie silnika (lub uszkodzoną przekładnie lub wytarte lub zawieszone szczotki). Na końcu sprawdź elektronikę. Coś na ten temat wiem pracuję jako spawacz ponad 10 lat .
Być może wytarte szczotki silnika.
Podejrzewam uszkodzone silniki może wytarte szczotki.
Może być tak, że są już wytarte szczotki w wentylatorze dlatego nie działa. A klima bez wentylatora nie działa więc pokazuje błąd.
A ja podejrzewam wytarte szczotki na silniku.
Wytarta szczotka w regulatorze napięcia. Wyjmij regulator (dwa małe wkręty) i sprawdź.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Jedna szczotka była zużyta. Wymieniłem. Frez muszę sprawdzić, jak bedzie wytarty to pewnie on przepuszcza tak?
Sprawa rozwiązana. Wymiana szczotek i pralka ruszyła. Diagnoza została przeprowadzona w prosty sposób. Po pochyleniu pralki i komp jecie kilka razy od spodu silnik zaczął się kręcić. Miało to świadczyć o wytartych szczotkach i tak tez się okazało. Pralka kręci aż miło Dodano po 5 Kod E52 mógł świadczyć o kilku problemach. Ustawiła silnika, usterka tachometru...
Witam. Napisz coś wiecej o tej głośności.Jaki jest to dzwiek? Cechą charakterystyczną tych silników jest wiekszy poziom dzwieku. Głośna praca może być od węzła komutator - szczotka przy wypalonych wycinkach i wytartych szczotkach.
W tym quadzie nie ma czegoś takiego, jest tylko gaszenie poprzez stacyjkę To sprawdź czy przewód gaszenia nie jest aby zwarty stale do masy (złe podłączenie przy stacyjce, konektor który spadł, przetarta gdzieś izolacja tego przewodu). Mam nadzieję że to czy jest zasilanie 12V to sprawdziłeś, a pozostałych przewodów (impulsator, cewka zapłonowa, masa)...
Sprawdzić czy do rozrusznika dochodzi +12v na cewkę elektromagnesu podczas przekręcenia stacyjki na rozruch,jeśli tak to są wytarte szczotki,a jeśli brak napięcia to przerwa w instalacji czyli przepalony bezpiecznik,uszkodzona stacyjka lub nadpalony przekaźnik.
Raczej uszkodzenie silnika jest powodem takiego zachowania. Stawiam na wytarte lub zaśniedziałe szczotki, komutator. Wzrost rezystancji styku szczotek z komutatorem ogranicza prąd rozruchowy, oraz fałszuje pracę układu stabilizacji obrotów, przez niedostateczną wartość siły przeciwelektromotorycznej.
ew. wytarte szczotki.
Po tylu latach to miały prawo się wytrzeć szczotki w silniku. Jak po ich wymianie pralka działa to super :) .
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? Jeżeli na akumulatorze jest 14,4 V to prąd płynie dokładnie taki jaki...
To jak w helikopterze i nie chodzi o kąt nachylenia łopat. Trzeba by sprawdzić co bardziej opłacalne wytarcie komutatora i szczotek a podania prądu.
Objawy które opisujesz wskazują na wytarte szczotki lub komutator. Wymontuj regulator napięcia i sprawdź szczotki.
czy to może być wina wytartych szczotek? Tak, jesli sa krotkie to jest to wina szczotek. Wymien je.
Regulator napięcia lub wytarte szczotki, pierścienie ślizgowe.
Brak wszystkich biegów?Jak tak to brak zasilania na wentylatorze,wytarte szczotki,padła opornica.Sprawdź czy masz napięcia przy wentylatorze opornica też tam jest.
ja zdecydowanie też stawiał bym na wytarte szczotki !!!
Komutator zaśniedziały pewnie nie jest, ale mogą być szczotki wytarte, mogą być opory na łożyskach itp. Opisane objawy jak dla mnie idealnie pasują do takiego przypadku. Wentylator załącza się za późno, bo jest uszkodzony i potrzebuje większego "kopa", żeby ruszyć.
Identyczna płytka jest w silniczku w focusie MK2, układ scalony to TDA3629T z tego co widzę specjalnie zaprojektowany do tego typu układów i używany do regulacji w innych markach samochodów np grupy VAG. W moim przypadku spalił się z powodu wytartych szczotek w silniczku. Naprawa nie opłacalna bo trzeba wymienić układ + wymiana lub naprawa silniczka.
wydaje mi sie ze moze to zalezec od tyego jak bardzo masz wytarte szczotki.....ale nie jestem pewien
Ale działać będzie, VoiceKraft to też nie jest pierwsza lepsza firma, parametry też ma sensowne BŁAGAM CIĘ !!!!!!!!!!!!! Przestań pisać głupoty! Tu czytasz co piszesz? Przecież to wniesie więcej szumu do odsłuchu niż wytarte szczotki w starym odkurzaczu i podłączonym do sieci.
Diody powinieneś sprawdzać prostownikiem ale nie na zwarcie lecz z połączoną szeregowo żarówką by nie zrobić zwarcia. Pod obciążeniem trzeba sprawdzać. Miernikiem może fałszować. Może masz pierścienie wytarte, szczotki wtedy bardzo szybko padną bo trą ;).
długości nie zmierzę, bo szczotki są wytarte do zera praktycznie Zmierzysz, sprawdź jak daleko możesz cofnąć obecną szczotkę i dodaj tyle, ile jest luzu między szczotką a komutatorem do długości. Jeszcze tak całkiem nie są zużyte, jest jeszcze dość sporo mięsa na nich. Nowe szczotki kup dłuższe bo chyba będzie trzeba wyrzeźbić z jednej strony żeby...
udało się golfik śmiga. przyczyną były wytarte szczotki na regulatorze napięcia.
Objawy o których piszesz sugerują raczej uszkodzenie silnika nap.płyty(zanieczyszczony komutator, wytarte szczotki, zatarte panewki).
Jeżeli ma kilka lat to mogą być wytarte szczotki. Może jakaś przerwa uzwojenia. Najlepiej sprawdzaj omomierzem, pod napięciem trochę ryzykowne.
Sprawdź też sam silnik posuwu drutu ,mogą być wytarte szczotki i silnik nie będzie ruszał pomimo podawania napięcia z elektroniki .
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Witam - bardzo dobre fotki , to jest tranzystor 2SA950 PNP ; https://alltransistors.com/pdfview.php?d... Proszę go wylutować i sprawdzić , tego obok też . Proszę koniecznie sprawdzić silnik od skrętu ( bo może mieć wytarte szczotki )
Mam pralke Siemensa SIWAMAT 2084 zauwazylem ze silnik nie moze wejsc na obroty przy wirowaniu i czuc smrod palonej izolacji i widac iskrzenie sprawdzalem przewody dochodzace do silnika wszystko ok. Czy przyczyna tego moga byc wytarte szczotki?
kurde a może ten tranzystor pali się poprzez uszkodzony kondensator lub szczotki silnika są już za bardzo wytarte? Nie. To pancerny silnik. A szczotki nie są wytarte. A nawet jak są, to nie jest to przyczyną palenia się IGBT. O kondensatorze nie wspomnę, bo taki w tej maszynie nie istnieje (poza elementami na płycie i w filtrze p.z). Tranzystor IGBT...
1. Zwalona dioda w alternatorze. 2. Zwalony regulator napięcia. 2. Wytarte szczotki na pierścieniach ślizgowych od strony wzbudzenia. 3. Sprawdź jakość połączeń aku--alternator :idea:
Przerwa w uzwojeniu magneśnicy( w okolicy pierścieni slizgowych) Można jaśniej ?:) jak to sprawdzić? Jak już mówiłem regulator nowy ale jakby nie było może mieć jakąś wadę fabryczną. Dodano po 2 Może założę stary regulator? tylko tam są szczotki mocno wytarte, i zobaczę czy napięcie też będzie takie wysokie? Czy da mi to coś przy wytartych szczotkach...
po uruchomieniu silnika zapala sie kontrolka ze nie ma ladowania dopiero gdy wkreci sie silnik powyzej 2000obr/min gasnie ... U ciebie będą wytarte szczotki
No właśnie, jak mogłem zrobić zwarcie z siecią, skoro drugi koniec uzwojenia wtórnego był podpięty do 10Mohm do wejścia oscyloskopu? Druga sprawa - jak możliwe, że prąd w takim wypadku wynosił tylko 1A? Mostek podpięty zgodnie z oznaczeniami, tak samo kondensator. Właśnie wszystko było podłączone jak należy, stąd takie u mnie zdziwienie, szok i niedowierzanie....
Ja zalecam klientom przegląd rozrusznika raz w roku przeważnie na jesień przed zimą ,inne warunki pracy i.t.d.Po roku tulejki są już wytarte,szczotki mogą być jeszcze dobre.
Dziękuję za pomoc zawiesiła się szczotka, wentylator działa prawidłowo lecz zobaczymy ile pochodzi bo jest już wytarty komutator i prawie brak szczotek. Mam jeszcze małe pytanko , jaki olej wlać do niego przy przebiegu ponad 250tyś. sentetyk,półsentetyk, mineralny.... Olej to chyba transformatorowy. Bo to forum o elektrotechnice... Nie przyginaj z takimi...
tą szarą zębatkę normalnie podważyć śrubokrętem? bo te dolne łożysko to już psikałem wd40 ale dobrze byłoby zdemontwwać cały ten trzpień, te śrubokręty mają jakąś swoją nazwę? Na twoim miejscu nie rozbierał bym silnika, ani nie demontował tej szarej zębatki, tylko pierw sprawdź silnik na sucho czyli bez paska, z maszyny, jeżeli chodzi ciężko to oznacza,...
Widać na pierwszym zdjęciu - szczotka jest wytarta w skosie po szerokości.
Najlepiej wziąć ze sobą starą wytartą szczotkę ( przecież i tak musisz rozkręcić wiertarkę żeby założyć nowe ) a jeżeli chcesz bez rozkręcania to musisz podać model wiertarki i moc silnika.
Witam. Z tego co znam j. niemiecki według mnie "kolhe" - węgiel, w tym przypadku wytarte szczotki węglowe w silniku ale nie wiem czy jest to ten błąd. Powinno być napisane "kolhebuersten feler 195"
Hej, błędna interpretacja-[masa na rozruszniku powinna być jak najlepsza ] prawdopodobnie masz uszkodzone [wytarte szczotki] i w gorącym momencie zwieraja , a że kable są OK to zwarcie jest bardziej widowiskowe. Pozdrawiam.
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
Szczotkoczymacz jest tak zbudowany że nie pozwala na wytarcie szczotki do drutu no chyba że szczotki zostały wymienione na nie fabryczne Jeśli dojdzie do kontaktu drutu z komutatorem zostanie uszkodzony komutator
Ok ! Dzięki, już sprawdzam :) Dodano po 54 Dzięki ale to były wytarte szczotki na komutatorze alt. Dałem nowe i już działa :)
Ostatnio przerabiałem odkurzacz denny - oryginalne szczoteczki uległy wytarciu .Dokupiłem szczotkę do uszczelniania drzwi pod spodem -wys. 10 mm .Podczas pracy pompy podciśnienie było tak duże że nie dało się ruszyć odkurzaczem .Wyciąłem kilka otworów w szczotce - i teraz działa idealnie .Butelki przypięte opaskami mają za zadanie utrzymywać wąż na...
A kontrolki przygasają po przekręceniu kluczyka w pozycje rozruch w czasie kiedy rozrusznik milczy? Na 90 % uszkodzenie to wytarte szczotki, a jeśli kontrolki nie przygasają to uszkodzony elektromagnes, lub przewód do rozrusznika, lub sama stacyjka.
Wygląda na to że regulator napięcia coś fiksuje warto by go zmienić, sprawdź też szczotki mogą być wytarte i efekt będzie również taki
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
Proszę sprawdzić jakie jest napięcie ładowania ale prawdopodobna przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia alternatora (tudzież wytarte szczotki). Kontrolka świeci mocnym światłem czy się żarzy?Jeśli to drugie to też mogła któraś z diod prostowniczych ulec uszkodzeniu
zauważyłem że włącza mi się kontrolka od aku w trakcie jazdy i po ok 2sek gaśnie. Myślałem że może alternator już niedomaga. Może to być też przyczyną przygasania świateł? Jak najbardziej :zużyte szczotki, wytarte pierścienie wirnika, pózniej inne rzeczy. Warto się jeszcze na wstępie upewnić jak wygląda połączenie klema aku - karoseria i punkty masowe...
Jestem laikiem ale chyba nie mogą tak iskrzyć od szczotki do szczotki. Jeszcze na wolnych obrotach jest ok ale jak zwiększę moc to szok. Szczotki są już wytarte mają już "łuk".
W A4 B6 miałem wytarte tulejki i wytarte szczotki i jak się robiło mokro i zimno tez kiepsko kręcił tak jak by aku się rozładował. Po naprawie zero problemu.
lub uszkodzony moduł. też miałem kiedyś- najpierw wytarte szczotki potem padł moduł - te same objawy. przy module można spróbować wymienić kondensator MKT który ma wartość od 0,6µF do ok 1,5µF - sprawdzić wartość i założyć nowy
Zwiazane z tym są: 1 przepalona zarówka w tablicy 2 uszkodzony przewód na linii zarówka w tablicy - alternator 3 wytarte lub zawieszone szczotki w alternatorze w regulatorze napiecia 4 uszkodzony regulator napiecia 5 uszkodzone uzwojenie wirnika alternatora Najbardziej prawdopodobne jest zawieszenie lub wytarcie szczotek w regulatorze napiecia a co...
Błąd ten oznacza że klapa / drzwiczki nie są zamknięte. Ale na 99% nie jest uszkodzony czujnik dzwiczek tylko bęben nie kręci bo szczotki w silniku są wytarte, wymienić szczotki i powinno funkcjonować.
Witam. Powodem iskrzenia szczotek może być: 1,Zwarcia zwojowe w wirniku. 2.Uszkodzenie (zwarcie cewki) wzbudzenia. 3.Słaby docisk szczoteki (wytarta szczotka) 4.Uszkodzony regulator. Iskrzenie z jednej strony szczotki wskazywalo by na pracę silnika przy prądzie stałym (prostowanie jednokierunkowo).Sprawdz czy regulator daje pełne napięcie sieci 230V...
U mnie ten sam objaw. Przyczyna - wytarte szczotki w silniku. Wymieniłem i wszystko działa. Nie ma potrzeby demontażu silnika - wystarczy odkręcić dwa wkręty po bokach pralki i ściągnąć przednią osłonę razem z klapką filtra. PS Orginalne szczotki są potwornie drogie - 80PLN za komplet (cały silnik niewielw ponad 200PLN), kupiłem jakieś zamienniki połowe...
Sprawdź szczotki i wirnik, pewnie miejsce styku szczotek z wirnikiem wytarte.
lampka hamulca recznego-sprawdz poziom plynu hamulcowego moze za niski lampka cisnienia oleju-sprawdz polaczenie z czujnikiem moze urwane lub zasniedzial styk lampka ladowania - wytarte szczotki wymiana regolatora to przypuszczenia ale od tego trzeba zaczac a czy te lampki gasna jak silnik pracuje
czy operacja wymiany szczotek jest możliwa bez demontażu całego podzespołu? Czyli czy można odkręcić sam silnik? Okazało się, że silnik na module sterującym miał wytarte już szczotki (jak było ciepło jeszcze łapał, jak zimno to metal się kurczył i nie było styku.) Czy możliwy jest demontaż samego silnika aby uniknąć demontażu całego elementu i póżniejszego...
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
U mnie szczotki w silniczku się wytarły. Podaj napięcie bezpośrednio na silnik i bedzie wiadomo.
Pytanie zasadnicze to czy wogóle nie kręci. Jeśli tak to mogą być wytarte szczotki o ile jest to silnik komutatorowy. Najprostszym sposobem to go przemierzyć. Przejścia powinny być parami. Jeżeli wszystkie obwody wykazują opory ( z reguły małej wartości ) to silnik jest sprawny. Tylko cewka tachometryczna będzie miała opór znacznie większy od pozostałych.
nie chodzi silniczek do nadmuchu. Jak "nie chodzi" to trzeba sprawdzić dlaczego. Zacząłbym od sprawdzenia samego silnika. Mogą być wytarte szczotki, brudny komutator, lub (najczęściej) zapieczone łożysko. Czemu zaczynasz od kondensatorów? Jak sprawny silnik - do sprawdzenia zasilanie - czyli mostek (diody ) i sprawność połączeń elektrycznych w obwodzie...
A jakiego Ursusa masz? W moim C330 jest nie alternator tylko prądnica. Jak miałem problemy z ładowaniem, to się okazało, że walnięty był rotor w prądnicy (zwarte i przegrzane zwoje). Możesz mieć też wytarte szczotki. Sam regulator rzadko się uszkadza. No i pamiętaj o polaryzacji. W moim jest plus na masie!!!
może wytarły się szczotki?
sprawdziłem napięcie na aku 12,52 po odpaleniu spadło do 12,20 i maleje 0,01 co kilka sekund więc o ładowaniu mowy nie ma, coś mi się zdaje że to regulator wyjąłem regulator a tam jedna szczotka jeszcze pochodziłaby troszke a druga ze 4mm krótsza i poprzypalana tylko ze 2mm widać że pracowało, mam nadzieje że po wymianie na nowy będzie ok założony nowy...
Witajcie, w mojej Hondzie zaczęła szwankować wycieraczka tylna, po serii sprawdzeń i poprawek doszedłem do tego że winne są wytarte szczotki silnika. Niestety nie mogę znaleźć oznaczeń tych szczotek (mają 4x5x? mm - ostatniego wymiaru nie znam bo szczotki były już zmniejszone) są wmontowane na wcisk w miedzianą blaszkę. Żeby na tą chwilę ratować sytuację dosztukowałem...
Witam... Ostatnio miałem podobny problem tyle, że w Galancie... Raz sie kontrolka ładowania zapalała, raz nie, czasem przy chodzącym silniku przygasała i po dodaniu gazu ewentualnie gasła... Okazało się, że powodem tego wariactwa były wytarte szczotki na alternatorze... O jeden dzień sie spóźniłem i samochód musiałem zholować, ponieważ akumulator sie...
Pobór prądu ok 0.04A na zamkniętym samochodzie i uzbrojony alarmie Dodano po 3 Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki. może być strzelony regulator? Mam w miarę nowy regulator z poprzedniego alternatora bo oryginalny miał wytarte szczotki prawie na max
Prawdopodobnie wytarły się szczotki od silnika i trzeba wymienić na nowe.
problem już naprawiony - okazało się że wytarły się szczotki silnika. po wymianie pralka śmiga :) dla zainteresowanych - podam namiary na solidnego i niedrogiego fachowca z Warszawy
A jak wygląda napięcie ładowania , może to wina wytartych szczotek w regulatorze Sprawdź połączenia wg schematów podanych na tej stronie http://skodas.host.sk/o_skodach/felicia/... moje tłumaczenia legendy schematów znajdziesz tu http://www.skodovka.pl/articles.php?arti...
Nie koniecznie szczotki. Dokładnie taki sam efekt miałem w innym akumulatorowym sprzęcie Bosch i okazało się że miedź na komutatorze wytarła się wcześniej od szczotek. Naprawa niemożliwa. Takie czasy.
rozrusznik wytarty szczotka wytarty szczotka alternator wytarty krzywka
buderus logamax płyta główny napraw mercedes alcatel programowanie
wzmacniacz stereo lampki choinkowe
BMW E93 – tylna klapa dociąga i sama się otwiera, pętla soft-close, mikrostyk, wiązka, naprawa Volkswagen Touran 1.6 MPI – temperatura płynu chłodzącego spada do 70°C podczas jazdy, nowy termostat