Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Witam... Ostatnio miałem podobny problem tyle, że w Galancie... Raz sie kontrolka ładowania zapalała, raz nie, czasem przy chodzącym silniku przygasała i po dodaniu gazu ewentualnie gasła... Okazało się, że powodem tego wariactwa były wytarte szczotki na alternatorze... O jeden dzień sie spóźniłem i samochód musiałem zholować, ponieważ akumulator sie...
Ponieważ robisz przerwę obwodzie tej lampki. Po drugie gdy alternator się wzbudzi to odłączenie tego przewodu nie powoduje zaniku ładowania. Każda przerwa w obwodzie lampki ładowania (urwany kabelek, za krótka szczotka, wytarty komutator , brak masy regulatora) spowoduje zanik ładowania przy zgaszonej kontrolce. Palcem pokaż i wyjasnij jego funkcję...
Zwiazane z tym są: 1 przepalona zarówka w tablicy 2 uszkodzony przewód na linii zarówka w tablicy - alternator 3 wytarte lub zawieszone szczotki w alternatorze w regulatorze napiecia 4 uszkodzony regulator napiecia 5 uszkodzone uzwojenie wirnika alternatora Najbardziej prawdopodobne jest zawieszenie lub wytarcie szczotek w regulatorze napiecia a co...
Witam... W zasadzie to na pytanie które zadałeś sam sobie odpowiedziałeś.... Akumulator się wyczerpuje, ponieważ pobierany jest z niego zbyt duży prąd... Jakbyś napisał coś więcej byłoby prościej Ci pomóc, ale bez szczegółów można się tylko domyślać... U mnie np. akumulator się razładowywał z powodu braku ładowania (wytarte szczotki na alternatorze)......
czy nowe same się dopasuja? Się dopasują. Już kiedyś był regenerowany więc nie wiem jak pierścień wyglądał gdy był nowy. Żadna firma nie wymienia wszystkiego jak leci przy regeneracji. Poleciał regulator, to wymienią. Jak łożyska, to łożyska itp.. Nowe pierścienie nie mają wytartych bruzd od szczotek.
[quote="tomekromanik"] Przy wyłączonym zapłonie jest wszystko OK nawet gdy antena jest podłączona tak więc to na 100% antena. Widzę że piszesz co innego, a co innego myślisz. Zakłócenia masz od silnika samochodu i tam się skup, a nie na antenie. A ferryty to wywal nic to nie dają. W zupełnej ciemności podnieś maskę silnika, może zobaczysz seledynowe...
Moim zdaniem to będą szczotki w alternatorze wytarte dlatego nie ma ładowania
Miałem podobnie kontrolka ładowania gasła a ładowania nie było takie jak powinno był uszkodzony regulator napięcia na alternatorze i podczas jazdy światła słabo świeciły być może szczotki się wytarły na alternatorze albo poszła któraś z diod na pewno masz coś z ładowaniem bo masz rozładowany akumulator .
Witam Sprawdź szczotki węglowe w alternatorze, może sie wytarły i sie stawiają w swoich gniazdach.
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? Jeżeli na akumulatorze jest 14,4 V to prąd płynie dokładnie taki jaki...
1. Zwalona dioda w alternatorze. 2. Zwalony regulator napięcia. 2. Wytarte szczotki na pierścieniach ślizgowych od strony wzbudzenia. 3. Sprawdź jakość połączeń aku--alternator :idea:
Proszę sprawdzić jakie jest napięcie ładowania ale prawdopodobna przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia alternatora (tudzież wytarte szczotki). Kontrolka świeci mocnym światłem czy się żarzy?Jeśli to drugie to też mogła któraś z diod prostowniczych ulec uszkodzeniu
Szukam numerów części do alternatora Valeo 2542966D Wytarty pierścień ślizgowy i szczotki Gdzie można znaleźć katalog z częściami do alternatorów, W hurtowniach motoryzacyjnych często wystarczy tylko podanie numeru alternatora i mają wykaz wszystkich części
Przerwa w uzwojeniu magneśnicy( w okolicy pierścieni slizgowych) Można jaśniej ?:) jak to sprawdzić? Jak już mówiłem regulator nowy ale jakby nie było może mieć jakąś wadę fabryczną. Dodano po 2 Może założę stary regulator? tylko tam są szczotki mocno wytarte, i zobaczę czy napięcie też będzie takie wysokie? Czy da mi to coś przy wytartych szczotkach...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Regulator napięcia lub wytarte szczotki, pierścienie ślizgowe.
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
poczytaj o tym w dziale caraudio. tam zobaczysz opinie o takich wzacniaczach jak first. Przyczyną może być kilka: zle ekranowane kable sygnałowe a także alternator (wytarte szczotki). ale ja bym stawiał na wzmacniacz. instalowałem już kilka car audio i czasami puszczane kable zasilające były z sygnałowymi i nic niepiszczało. kiedys testowałem taki wzmacniacz...
Zacznij od alternatora - czy nie "podwieszają" się szczotki. Może być też zużyty wirnik (wytarte pierścienie miedziane).
Witam, Po przeczytaniu tych postów sądzę że problem leży w szczotkach alternatora. Są pewnie krótkie, wytarte, do wymiany. Jeśli szczotki nie będą łączyć to kontrolka nie będzie świecić bo prąd z kontrolki idzie przez te właśnie szczotki. Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę. Pozdrawiam.
Koledzy tak czytam wasze wypowiedzi i obstawiam winę alternatora. Szczotki się wytarły i raz dojdą do komutatora (bieżni) a raz nie. Proponuję wyciągnąc alternator i sprawdzic. Przy okazji jak koledzy mowią obejżec przewód + pomiędzy alternatorem a akumulatorem oraz - . Można teżpodac masę z klemy bezposrednio na silnik nie powinno pojawic się iskrzenie....
Możesz mieć alternator Bosch,albo Valeo. Oba cierpia na tą samą przypadłość-zuzyte szczotki plus wytarte do cna pieścienie slizgowe.
Witaj, prawdopodobnie szczotki w alternatorze , lub wytarte segmenty komutatora na wirniku. Ja tak miałem w VW golf 3 1,6 Świeciła kontrolka , po rozebraniu zobaczyłem że segment na wirniku jest pęknięty i nie było ładowania. Sprawdź to. Regulator raczej nie .
Witam. 1 - solidna masa na pokrywie silnika . 2- solidna masa na klapie tylnej jeśli jest tam antena . 3- świece zapłonowe zalecane przez producenta [z opornikiem lub bez ],i dobrej marki przewody zapłonowe do danego samochodu,palec rozdzielacza zapłonu i kopułka. 4- alternator najczęściej szczotki i wytarty komutator. 5- dobra masa na obudowie pompy...
Witam... Powiem Ci tak... Ostatnio miałem podobny problem z kontrolką ładowania i filtra paliwa, tyle że u mnie przy dodawaniu gazu przygasały, lub kompletnie gasły... Kilka razy zdarzyło się jej, że zapomniała się zaświecić... Okazało się, że szczotki na alternatorze się wytarły i po ich wymianie wszystko powróciło do normy...
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
kokosradom ja też jestem "szczęśliwym " posiadaczem F.126p i na początek radziłbym Ci sprawdzić szczotki w alternatorze czy czasami nie sa już wytarte
może wytarły się szczotki?
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Yamaha XS400 z 86 r., motocykl na dwóch wałkach rozrządu. Problem polega na braku iskry na lewym cylindrze, nie jestem orłem z elektryki, przerwy w obwodach w postaci przetartego/przerwanego przewodu czy jakieś podmianki elementów jestem w stanie zrobić i na tym moja wiedza się kończy. Cewki zapłonowe po zamianie...
Wytarta szczotka w regulatorze napięcia. Wyjmij regulator (dwa małe wkręty) i sprawdź.
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
Chodzi o to, że niemetodycznie postępujesz w celu zniwelowania usterki, wystarczy parę pomiarów i już wiadome o co chodzi. Jeżeli alternator Bosch, to nie masz się co przejmować niełączem sruby w płytą radiatora-jest ona radełkowana i dodatkowo na wcisk, połaczenie zawsze będzie 100% Alternator może być uszkodzony, bardzo często są totalnie wytarte...
w tych alternatorach nic się nie działo,oprócz wytartych pierścieni i zdartych szczotek. Zobasz na szczotkotrzymacz,jeżeli tam jest ok,całość napewno też. No-i czy tylne łożysko nie ma luzu w deklu
cze jak świeci i jest 12.5v to wogóle nie ładuje tyle samo będzie na wyłączonym silniku a 17v to sporo za dużo powinno być 14.7v jak lampka od ładowania miga to pewnie szczotki się kończą albo pierscienie słizgowe po których chodzą szczotki są zanieczyszczone lub wytarte proponuje wyciągnąć alternator i sprawdzenie szczotek pierscieni jak to i to będzie...
pozatym zobacz bieżnie bo moze wytarte i9 szczotki nie siegają
W polonezie nigdy nie było alt.6-cio diodowego. Sprawdzic to-chwycić za wentylator na alternatorze i próbowac obrócic nim.Jeżeli daje się obrócić tak że nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale,to znaczy że pasek zużyty,lub zużyte kolo pasowe na alternatorze-wytarta powierzchnia przylegania paska.
Witam... Miałem u siebie w Miśku podobny problem (migały u mnie: kontrolka ładowania i filtru paliwa, tyle że przy dodawaniu gazu przygasały, lub kompletnie gasły). Kilka razy zdarzyło się im, zapomnieć zaświecić... Koleżka powiedział mi, żebym sie nie przejmował i któregoś pięknego dzionka padł akumulator... Okazało się, że szczotki na alternatorze...
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
Dziś montowałem alternator i szczotki nie są wytarte olej nie kapie pierścienie też ok miernikiem mierzyłem i na jałowym ma 14.4 dodaje gazu jest ok dochodzi do 3000 tys i brak ładowania miernik wskazuje 12.8 i puszcze gaz i znów z powrotem 14.4
No i wyjaśniło się wszystko! Długo to trwało bo zimą nie miałem ochoty się z tym babrać ale jak tylko nastały cieplejsze dni zmobilizowałem się i wraz z kolegą wydłubaliśmy z auta skrzynię biegów. http://obrazki.elektroda.pl/7882922500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7104013600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5943528700_1...
Pobór prądu ok 0.04A na zamkniętym samochodzie i uzbrojony alarmie Dodano po 3 Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki. może być strzelony regulator? Mam w miarę nowy regulator z poprzedniego alternatora bo oryginalny miał wytarte szczotki prawie na max
Tak się nie usuwa problemu z rozładowywaniem akumulatora. Po pierwsze bierzemy rozłączamy akumulator i podłączamy szeregowo miernik i mierzymy ile prądu jest pobierane po uśpieniu elektroniki auta. Jeśli jest około 50 mA jest ok jak więcej szukamy wyjmując bezpieczniki po kolei i sprawdzamy pobór prądu. Po drugie ile lat ma akumulator, jakie jest napięcie...
Witam wszystkich!! Tak jak w temacie mam problem z alternatorem w Transicie! Po przekręceniu kluczyka wogóle nie zaświecała sie kontrolka od ładowania, ale i alternator tez nie ładował po sprawdzeniu napięcia miernikiem było poniżej 12 V! Po rozebraniu alternatora stwierdziłem wytarty komutator i brak szczotek po wymianie i wsadzeniu z powrotem do auta...
Witam właśnie tak mam teraz zrobione. Regulator się nie grzeje ale kontrolka po odpaleniu silnika nie gaśnie i akumulator szybko sie rozładowuje. Dobrz jak by ktoś naipsał jak sprawdzić regulator czy jest dobry lub jak znaleźć przyczynę braku ładowania. Jutro sprawdzę szczotki na alternatorze może są już wytarte i posprawdzam wirnik i alternator czy...
zauważyłem że włącza mi się kontrolka od aku w trakcie jazdy i po ok 2sek gaśnie. Myślałem że może alternator już niedomaga. Może to być też przyczyną przygasania świateł? Jak najbardziej :zużyte szczotki, wytarte pierścienie wirnika, pózniej inne rzeczy. Warto się jeszcze na wstępie upewnić jak wygląda połączenie klema aku - karoseria i punkty masowe...
No, jak jesteś pewien, że wina napewno nie leży po stronie ułożenia RCA i ich jakości - to: Sprawdź jeszcze czy masz pewne połączenie masy (dobrze dokręcona do gołej blachy), czy dobrze są pozaciskane oczka do przewodów prądowych itp. Sprawdź czy nie masz uwalonej/spalonej masy RCA radia lub wzmacniacza - to jest też częsta przyczyna zakłóceń (jest...
Zrób pomiar na alternatorze i aku. Takie napięcie wskazuje na awarię ładowania więc alternator i tak do wyjęcia. Pewnie pierścienie si wytarły albo szczotki wołają o wymianę. Odnośnie schematu to żadnych cudów nie ma - przewód z kontrolki przez diody połączone katodą i z katody do alternatora. Pozostałe anody są wykorzystane chyba do blokady rozruchu...
Z tego co widać to masz już wytarte pierścienie ślizgowe. Szczotki choć jeszcze są to mogą już nie dotykać pierścienia.
Witam! Rozładowuje się akumulator podczas jazdy - wszystko wskazuje na to, że alternator nie ładuje. Wymieniłem w nim szczotki bo były już dość mocno wytarte i sytuacja jest bez zmian. Napięcie na akumulatorze i alternatorze nie przekracza 12, akumulator rozładowuje się, zapala się kontrolka SERV i auto gaśnie. Czy jest sens diagnozować dalej alternator...
Kolego, a jak tam wyglądają pierścienie na wirniku,są gładkie czy mają już rowki od szczotek wytarte. No i pasek jest naciągnięty tak jak powinien byś czy troche luźnawy?
Jeśli napięcie mierzyłeś na akumulatorze to: 1. albo przewód któryś może nie do końca stykać (należy przeczyścić miejsca połączeń) 2. regulator napięcia w alternatorze wysiadł (kupić nowy lub wymienić diody, wedle umiejętności) 3. szczotki mogły się zużyć w alternatorze lub pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora się wytarły - maja rowki, są nierówne...
Diody powinieneś sprawdzać prostownikiem ale nie na zwarcie lecz z połączoną szeregowo żarówką by nie zrobić zwarcia. Pod obciążeniem trzeba sprawdzać. Miernikiem może fałszować. Może masz pierścienie wytarte, szczotki wtedy bardzo szybko padną bo trą ;).
Zgodnie z obietnicą informuję na bieżąco... 😉 Przelotka drzwi prawych (to wersja 3D) ma tylko lekkie pęknięcie na przewodzie masowym(grubszy brązowy) https://obrazki.elektroda.pl/5611523500_... https://obrazki.elektroda.pl/6028753700_... Przelotka lewa (drzwi kierowcy) znacznie gorsza... https://obrazki.elektroda.pl/1713357100_...
Przyczyną uszkodzen były wytarcia na pierścieniach wirnika ktore powodowały iskrzenie na szczotkach regulatora i uszkadzanie go przy wyższych obrotach silnika .
przyczyną może też być nierównomierna ( wytarta ) pwierzchnia styku szczotek z "komutatorem" .Kiedyś przez taką nierówną powierzhnię nieptrzebnie kupiłem wirnik do alternatora a wystarczyło tylko go przetoczyć.
W moim 6210 kiedyś podczas orki ehr złapał taki jakby błąd czy coś i przestał działać i pług mi opadł. Mówię co jest grane, obracam się a on ryje na dwa metry. Po chwili postoju i odpaleniu parę razy znów zaczął normalnie działać. Dowiedziałem się że podnośnik jest sterowany prądem z alternatora i przyczyną tego mogą być szczotki w nim. Wymontowałem...
Jak alternator stary to pewnie coś w nim się sypnie To nie samochód, że alternator ma 10000 obr/min - łożyska "chodzą" nawet i ponad 10lat - tak samo szczotki. Wytartych pierścieni jeszcze nie widziałem, a kilka tych alternatorów przeszło mi przez ręce. Części są dostępne wszystkie, jeśli nie w Agromie, to w motoryzacyjnym - chyba nawet jeszcze Favoritka...
A jakiego Ursusa masz? W moim C330 jest nie alternator tylko prądnica. Jak miałem problemy z ładowaniem, to się okazało, że walnięty był rotor w prądnicy (zwarte i przegrzane zwoje). Możesz mieć też wytarte szczotki. Sam regulator rzadko się uszkadza. No i pamiętaj o polaryzacji. W moim jest plus na masie!!!
Licznik niebieski 2000r..Poł roku temu jak wymieniałem regulator to miałem wątpliwości bo w starym regulatorze szczotki były jeszcze dość długie.Pierścień był wytarty ale chyba jeszcze w normie.Mam już drugi alternator ale jeszcze wstrzymuje sie z wymianą.
Sam wymieniałeś szcotki ? Może komutator jest za bardzo wytarty. Jeżeli komutator jest ok, szczotki też ok założone, to regulator napięcia.
no a opużnienie w kręceniu morze powodować albo słaby styk na plusie albo na masie albo też wytarte już szczotki w rozruszniku. a zmierz plus na alternatorze i na silniku bo masa w samochodzie to nie tylko jest na karoseri z akumulatora idzie na skrzynie skrzynia jest zmasowana z silmikiem i na karoserie Dodano po 1 szeregowe bo z akumulatora idzie...
witam alternator przestał mi ładować i po rozkręceniu zastałem niemiły widok, pierścienie wytarte, dużo opiłków miedzianych, pęknięta szczotka i przytopione gniazdo szczotkotrzymacza. No i teraz mam pytanie czy takie pierścienie można zregenerować np. poprzez przetoczenie tych starych (tak żeby wyrównać), wcisnąć na nie tuleję miedzianą i przetoczyć...
Do akumulatora to się nie czepiaj jest dobrze. Policz - ile jest korków ( tak korków do każdej celi ) jedna cela to teoretycznie 2,2V . A jest ich 6. Czyli 6x2,2 daje 13,2V. Utarło sie powiedzenie, iż samochód ma akumulator 12voltowy, 6 voltowy 24 voltowy a w rzeczywistości to napięcie jest o wiele większe (13,2 V teoretycznie) Zobacz w instrukcji akumulatora,...
wymieniłem regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem, ale od innego alternatora z uno (używanego). Jako że nie mam możliwości teraz go kupić, to chciałbym się poradzić czy to coś da. Szczotki były bardzo wytarte, a te które wstawiłem to jedna jest długa, a druga wytarta prawie tak samo jak tamta stara szczotka., i problem trochę się zminimalizował. Na...
Witam. Mam pytanko. Zmieniłem regulator w alternatorze boscha 120A, ponieważ wytarły się szczotki. Z braku czasu wymieniłem na to co miałem w garażu. Poprzedni regulator to był 1 197 311 530, a wsadziłem 1 197 311 511. Wyglądał identycznie,jeszcze szczotki były znośne, a był poprostu z 90A. Wszystko działa, ładuje, napięcie na akumulatorze OK. Ale wczoraj...
z tego co wiem to cały mostek jest zlutowany- zgrzany z uzwojeniem alternatora, więc ciężko będzie , dodatkowo dochodzą wymiana szczotek, bo jak na wirniku wytarte ścieżki (głębokie rowki ) to szybko się szczotki zużyją ew. zaraz połamią. Miałem podobny problem w scenicu 2- ( ogólnie 450 pln z robocizną - nowy wirnik, regulator, łożyska i wyważanie)....
Ja też miałem jeden pierścień wytarty, w nocy trochę pospałem troszkę radia posłuchałem, i rano zapaliłem, jak nic.
Witam! nic gdybać tylko działać. Na sam początek należy sprawdzić ładowanie przy akumulatorze a potem na alternatorze jeśli nie ma to alternator do wyciągnięcia i może być wiele przyczyn. Szczotki zbyt wytarte, uszkodzony wirnik, uszkodzone uzwojenie stojanu (rzadko, ale się zdarza), któraś dioda mogła paść (ale do wymiany cały zespół) to wszystko można...
całośc masy sprawdzilam, jest ok. , zaciski tak samo wyciagnelam alternator.... troszke z tym bylo problemow bo wiadomo jak ,,duzo miejsca" jest pod maska ;) ale dałam radę :) no lampka i wskazówka się uspokoila... rozkrecilam alternator i okazało się , że szczotki sa wytarte i teraz nie wiem czy to przez to właśnie tak się dzieje.... a co do wypowiedzi...
witam prawdopodobnie masz wytarte ślizgi na wirniku jest to element wymienny przy odrobinie wprawy sam to naprawisz ,przy tej operacji niezapomnij wymienić szczotek lub całego regulatora
Naciąg paska jest dobry i w sumie nie ma nic do rzeczy bo lampka ładowania na desce rozdzielczej swieci sie slabo bez wzgledu czy silnik pracuje czy nie.Pozatym alternator nie pracuje głośno-łożysk nie słychać.Moze faktycznie szczotki sie wytarły?.W sumie to ładowanie nie padło od razu-pare dni temu mialem podobnie ale po "przygazowaniu" bylo wszystko...
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
Witam od dłuższego czasu mam problem ze swoim focusem. Kiedyś (2mce temu) zapaliła mi się poraz pierwszy kontrolka od ladowania, zgasiłem pod domem auto i pozniej juz bylo ok. w ostatnim tygodniu sprawa nasiliła się do tego stopnia ze co 15km sie zaświecala. Wyciaglem alternator : Wymieniłem Komutator bo go szczotki wytarły Wymieniłem szczotki Po wymianie...
Ok regulator do wymiany ale sprawdź jeszcze po rozebraniu alternatora ślizgi na wirniku czy czasem nie są wytarte. Proponuje w nowym regulatorze nieco z piłować(zrobić fazy) krawędzie szczotek .
Raczej na krótkie szczotki, lub zawieszone, na wytarte pierścienie ślizgowe na wirniku. Po wyjęciu regulatora, można jedno i drugie zdiagnozować wizualnie. Raczej niech odda ten alternator do sprawdzenia w odpowiednim zakładzie. Sam sobie nie poradzi.
problem zdiagnozowałem jednak to wina alternatora mianowicie bieżnie (komutator chyba oficjalnie) na których ślizgają się szczotki były już na tyle wytarte że miałem 3-4 mm wytarcie, doprowadzało to do tego że wyłupywały się szczotki i dlatego powstawały nieraz "cuda na kiju" po regeneracji powinno być ok chyba że nie wszystko wróciło do normy to dopowiem...
To jeszcze jakbyś mi napisał ten sygnał sterujący prostokąt jaką ma częstotliwość i współczynnik wypełnienia. W linku który mi podałeś to sami cudacy (a może to a może tamto bez konsekwencji szukają usterki) . Ja miałem podobny przypadek w pracy jakiś dobry rok temu oczywiście altek sprawdzony wytarte pierścienie ( ślizgi) pod szczotkami diody sprawdzone...
Witam od jakiegoś tygodnia zaczeła mi się żarzyć kontrolka od ładowania na wolnych obrotach po dodaniu gazu gasnie.wczoraj rozebrałem alternator i wymieniłem regulator wraz ze szczotkami (pierścienie wytarte dość mocno ale je wyrównałem,łożyska się sypią,mostek przemierzyłem miernikiem wszystkie dobre)musiałem go poskładać bo nie miałem jak dojechać...
No i sprawa załatwiona radykalnie - zamontowałem inny alternator. I tu ciekawostka: Do "nowego" alternatora przykręciłem regulator, który dziś kupiłem bo oryginalny miał mocno wytarte szczotki. No i okazało się, że ładowania NIET. Przykręciłem stary regulator - ładowanie jest - chociaż słabawe bo 13,5V niezależnie od obrotów i obciążenia. Ale może to...
Przy alternatorze jest regulator napięcia sam alternator może i zapewne jest sprawny ale zapewne mechanik sprawdzi owy regulator który ma szczotki grafitowe czy czasem już się nie wytarły albo ogólnie połączenia styków. Jak będziesz u mechanika wspomnij mu o wszystkich objawach on już sprawdzi co i jak.
uno 1,4 przebieg 90tys zaswieca się kontrolka lad czasami, na wolnych kontrolka przeswieca, czy poza szczotkami alter jeszcze cos sprawdzic, pozdrawiam Należałoby zdemontować alternator z samchodu i dokonać przeglądu zwracając uwagę na szczotki (nie tyko długość szczotek ale i jakośc sprężynek dociskowych), pierścienie po których szczotki się ślizgają...
Ja również mam problem z alternatorem delco w oplu astrze f. Zaczęło się od tego że padły łożyska. Wymieniłem je złożyłem i wszystko działało około 3-4 dni, wtedy to zapaliła się kontrolka od ładowania, po paru minutach jazdy zgasła za to zaczęła się lekko świecić kontrolka płynu hamulcowego, którego z resztą miałem dobrą ilość. Czasami zaświeciła się...
U mnie regulator jest sprawny, padły szczotki i komutator. Wszystko wytarte do zera. Ten który zamontowałem teraz jest inny, jutro sprawdzę. Wzbudzenie jest z BSI i to wiem na pewno, kwestia czy BSI rozróżnia alternatory.
Wszystko byłoby proste gdyby auto było na miejscu. Teraz czeka go laweta prawie 200 km. Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Regenerowałem alternator w Peugeot Partner bo przestał ładować. Wtedy pierścień komutatora był wytarty do zera i wymiana szczotek wraz z regulatorem w komplecie. Nie zaglądałem nigdy do Hondy...
Obczaiłem te szczotki i wyglądają że są ok, nie są jakoś bardzo wytarte czy coś i sie nie zawieszają chyba. Ale wyczyściłem troszeczke wsadziłem i nic sie nie zmieniło :/
Jak wyglądał pierścień ślizgowy na wirniku alternatora? Nie było w nim rowka? Może szczotki dobrze nie dolegają, bądź pierścień jest wytarty. Mostek diodowy sprawdza się jak standardowe diody. Zaznaczam tylko że trzeba je dobrze obejrzeć, czy nie są popękane, lub odlutowane od radiatora. Dioda przewodzi w jedną stronę:) Sprawdzić jeszcze jak wygląda...
Witam. Regenerowałem alternator Valeo 120A 038903023S ( miał wytarty dość mocno komutator - ale działał bez zarzutu). Wymieniłem łożyska, komutator, szczotki w regulatorze. Po założeniu w samochodzie jest problem :) Powyżej 4tys obrotów zapala się kontrolka ładowania i napięcie wzrasta liniowo wraz z obrotami do 16V. Do 4tys napięcie ładowania jest...
Może się mylę ale z mojej wiedzy, jak uwalony jest regulator lub wytarte szczotki to kontrolka nie świeci a w moim przypadku świeci cały czas pełną mocą i na nic nie reaguje, alternator nie ładuje w ogóle. Ja obstawiam diodę prostownika główną plusową ale nie mam pewności a szukanie po omacku nie ma sensu bo wejdę w koszty a nie wiadomo czy coś to pomoże....
Od kiedy to masa jest w radiu samochodowym podłączana na kabel. Jak znam życie to masa jest na obudowie :) . Żarty żartami twoje radio może emitować obroty alternatora miałem taki przypadek w Oplu kadecie sprawa rozwiązała się w prosty sposób alternator był nie powiem dobry nie można było narzekać na jego prace tylko szczotki były wytarte. Po za tym...
Przecież to proste jak drut, dlaczego wciąż wtrącają się ludzie bez doświadczenia pracy na warsztacie? W/w objaw to uszkodzenie stojana alternatora, a jego konstrukcja jest taka, że w grę wychodzi tylko wymiana alternatora na drugi. Niekoniecznie. Równiedobrze to może być uszkodzony regulator, lub wytarte szczotki. Jego powinno się najpierw wykręcić...
Kod usterki 3300 dotyczy sygnału prędkości To brzmi konkretniej, bo wcześniej odebrałem to jako "sprawdź wszystko", chociaż może nie potrzebnie... Czy znasz sposób sprawdzenia, który alternator generuje błąd? Dodano po 1 Objawy które opisujesz wskazują na wytarte szczotki lub komutator. Wymontuj regulator napięcia i sprawdź szczotki. czy nie powinienem...
mam dwa bodajze 50 i 90 poczyscilem wszystko, a jak pisalem wczesniej: "Prąd, w aku 12,33V Prąd przy zapalonym silniku 13,65V" są bez obciązenia. Jeżeli znasz się trochę na mechanice to musisz wymontować regulator napięcia z alternatora. Tylko ostrożnie żeby nie uszkodzić szczotek, Moim zdanie szczotki są już wytarte albo na pograniczu wytarcia. Często...
Witam. Mam Renault Clio 1.9D 99 rok, pewien czas temu wymieniłem alternator gdyż wytarł się w nim pierścień ślizgowy. Pomyślałem, że od starości czy coś... tak jak mój mechanik. Zamontowałem drugi używany z dobrym pierścieniem i szczotkami. Po pewnym czasie przestał ładować i co się okazało zawiesiły się szczotki gdyż zaczęło się to samo... I teraz...
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
Niedawno skończyły mi się szczotki w alternatorze. Wymieniłem je razem z regulatorem (całość). Okazało się że na pierścieniach są dosyć głębokie wytarcia. Przetoczyłem je, założyłem nowe łożyska, Zamontowałem do samochodu i tu zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po odpaleniu napięcie rośnie najpierw b. wolno (działa dogrzewanie świecami żarowymi), potem...
O właśnie.... regeneracja. Mnie pewnie też czeka. Niedawno skończyły mi się szczotki co zaowocowało nocną jazdą na akumulatorze aż do wyłączenia się ECU z powodu braku prądu (o światłach nie wspominam ;) ). Póki co, wsadziłem nowe szczotki i działa, ale dotykając palcem pierścieni ślizgowych na wirniku (nie widziałem ich, bo wydłubać alternator u mnie...
Tak, diesel. Świece grzeją 30 sekund i nie obciążają na tyle by zamulić aż tak. Nawet w 190D mając słabszy altek nie zamula na tyle. Ładowania nie ma przez kilka minut i wykluczam tutaj udział zwiększonego poboru prądu chociaż przyznam, że przez brak "cęgówek" nie sprawdzałem jakie są pobory (nie mniej jednak prócz świec grzejących jedyne 30 sekund...
Witam. Mam problem z Seicento 1.1 sporting (alternator Magneti Marelli). Chodzi o to że napięcie ładowania jest za wysokie. Akumulator jest nowy i sprawdzałem przy wyłączonym zapłonie jest ok. 12,5V. Po zapaleniu silnika napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach waha się miedzy 14,4-14,55V. Po dodaniu gazu rośnie do 15,2V a potem przy obrotach powyżej...
wytarty szczotka rozrusznik wytarty szczotka szczotka alternator
blokady peugeot sterowanie rolety przycisku buderus logamax płyta główny
rysunek techniczny maszynowy dobrzański ustawić kocioł defro
Tabela rezystancji przycisków kierownicy Lancia Lybra Whirlpool AWM 6008 – tryb serwisowy, kody błędów, procedura wejścia