Człowieku, weź zmierz napięcie na wyjściu alternatora i będzie wszystko wiadomo, czy podpięty przewód z akumulatora czy nie. Minęło pół dnia a Ty zaglądasz pod spód, bawisz się a wystarczy dosłownie jeden pomiar i wszystko będzie wiadomo.
To w końcu alternator czy jednak rozrusznik? Puknąc w rozrusznik z czuciem i może się mu poprawi?
To stronka z rozrusznikami,alternatory,sprężarki klimy,przekładnie kierownicze,bardzo pomocna w doborze części można krosować numery wielu producentów. http://www.elstock.dk/
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
Akumulator zależy od silnika i jego rozrusznika, alternator zależy od odbiorników.
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
Kilka razy miałem przypadek, że winą był kabel plusowy z akumulatora do rozrusznika/alternatora. Po wymianie problem ustawał.
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Sprawdź regulator napięcia. Sprawdź połączenia masy akumalatory-rama-silnik-kabina. Sprawdź przewody prądowe akumulatory-rozrusznik-alternator-kabina...
Skoro tak to powinno ci auto zgasnąć. Jeśli gaśnie to szukaj na głównych prądowych , rozrusznik alternator, pompa..
Jak otworzyć auto bez uszkodzeń? Dostać się od spodu do rozrusznika/alternatora i podać zasilanie.
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
Czy chodziło Ci o to? http://obrazki.elektroda.net/23_12272732...
Witam. Alternator pracuje bez obciążenia i dlatego wszystko będzie ok. oprócz ładowania. Sprawdź czy na alternatorze jest połączenie z akumulatorem, a zwłaszcza na połączeniu akumulator-rozrusznik-alternator.
Pierwsze co to brak pradu w systemie....dlaczego....? Pomimo ,ze raz odpala a raz nie to sprawdzilbym akumulator,potem polaczenia plusa i szczegolnie masy . Podczas odpalania obserwuj na mierniku spadki napiecia na akumulatorze oraz silniku ( rozruszniku /alternatorze ) .
Sprawdź czy na zacisku D+ na alternatorze masz 12v przy zgaszonym silniku bo to mi wygląda na przerwane połączenie rozrusznik-alternator. Przeważnie kabel łączący na końcówkach tracił styk.
Vectra c 3.0 CDTI za całokształt, np: dostęp do rozrusznika i alternatora, dostęp do skrzyni biegów(wymontowanie), elektryka ogólnie...
Bez diagnostyki to zgadywanie, ale strzelam, że standardowo dla TDI rozrusznik i alternator do wymiany. Ktoś pewnie stwierdzi, że trzeba ruszać dawki startowe - ale to pudrowanie syfa.
Do sprawdzenia masa od akumulatora, kabel plusowy z rozrusznika na alternator.
A jakie to łożyska chcesz wymieniać w rozruszniku?
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
1V spadku napiecia pod obciążeniem miedzy alternatorem a akumulatorem to nie może tak być. Przewód od akumulatora plusowy do alternatora pewnie idzie po drodze na rozrusznik do sprawdzenia cala droga. Tak samo masa alternatora rozrusznika.
Jeszcze tylko "silniczek krokowy sprawdzić"!!! Kolego, pomiar kostki stacyjki, jak nie to spadki napięć akumulator>masa silnika i>karoserii, akumulator> rozrusznik>alternator>stacyjka. Sprawdzić zasilanie elementów zapłonu. Cieszyć się jazdą. "Ponownie wyczyścić krokowy i wtryski po 27 min jazdy." :) :)
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
Do Kolegi z Rudy Śląska jeżeli masz doświadczenie z silnikami BLCD to podpowiedz jak się zapatrujesz na wykorzystanie takiego silnika jako prądnica . Odrzucając cały system sterowania i wykorzystując sam silnik . Z wiadomości które są dostępne w postaci szczątkowej wynika że firma Komel wykorzystuje zasadę budowy silników BLCD do produkcji prądnic do...
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Schemat jest nieprawidłowy: np. 15 oraz 15a to dwa różne styki i nie mogą być ze sobą pomylone. 15 regulatora daje Kolega do stacyjki, do styku 15/54 czyli "urządzenia pracujące z kluczykiem": kierunkowskazy, wycieraczka czy sygnał. 15a rozrusznika podaje napięcie (pełne 12V) tylko przy rozruchu dla łatwiejszego odpalenia - większe napięcie na cewce...
Zobacz połączenia grubych przewodów od akumulatora i rozrusznika i alternatora,zobacz masę
Raczej szukaj solidniejszego połączenia, jak to będzie jedyne to potrafi nim płynąć kilkaset amperów.. Najlepsza byłaby śruba macowania rozrusznika lub alternatora. Pozdr. J.
wał nowy około 900 szlif 200 komplet naprawczy(tłok pierścienie cylinder)ruskie 180 x2 glowca regeneracja 120 nowa 240 x2 pompa regeneracja 200 tulejki wałka,rozrzadu,korbowodowe; panewki; uszczelki; filtry 200 rozrusznik remont 50-180 nowy z przekladnią tylko magneton! 450 aku 1 za 400 olej silnikowy turdus 90 3-5 dni roboty
Bosch Wa-wa ul.Poleczki nr tel. w książce tel. No to muszą mieć niezły budżet. :D Cena, a przez to ilość rozruszników i alternatorów jakie muszą zostać przetestowane aby zapewnić zwrot kosztów urządzenia są astronomiczne. Oferta Boscha w tym zakresie warta jest rozważenia tylko wtedy jeżeli mamy zamiar badać kilkadziesiąt alternatorów i rozruszników...
wina ponownie leżała po stronie rozrusznika - pozrywane magnesy, popalone szczotki. Do tego przeczyściłem stojan, odpala teraz jeszcze lepiej niż wcześniej (przed awarią) Dzięki za pomoc
Jest to prowadzenie przewodu prądowego z rozrusznika do alternatora. Jest pusty w środku, nie ma w nim żadnego płynu czy oleju.
Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
Lepiej dać plus z aku na rozrusznik prosto. Na alternator możesz dać z rozrusznika lub akumulatora, to już nie ma większego znaczenia.
Trudno z tych fotek wnioskować a tym bardziej udzielać rad .Jak dla mnie to zamienił bym przewody przy rozruszniku. Ten troszkę grubszy dał bym na automat rozrusznika a ten cienki na alternator . Tylko tu widzę przyczynę ,
pomoże ktoś w rozwiązaniu tego problemu rozrusznik alternator sprawdzony
Gdzie robiłeś chromy?
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
Na rozrusznik.
B+ to plus z akumulatora D+ podlącz dokontrolki ładowania
Witam, mam problem claas k 50 stasznie ciężko pali za pierwszym razem...później pali na dotyk (nowy aku,rozrusznik,alternator)...co może być przyczyną..pozdro
Nie ma takiej możliwości, by tego nie wyłapać. Może odkręcić przewody od klemy plusowej i odłączać po jednym bo może to rozrusznik, może alternator, może coś w skrzynce (sklejony któryś z przekaźników).
fuelinyourblood - Ty sobie jaja robisz. Jak zobaczysz choć raz w AD rysunki złożeniowe np. rozrusznika czy alternatora z podanymi numerami części to wróć i koniecznie tu napisz.
Proszę bardzo tu jest schemat akumulator ,rozrusznik,alternator
dziękuje za zainteresowanie tematem, zacznę od tego że na naładowanym akumulatorze też nie działa, PROBLEM POLEGAŁ NA: przy klemie (+) ,przy akumulatorze odchodzą dwa przewody z czego jeden idzie przez taką plastikową obudowę (do alternatora i rozrusznika), po rozebraniu zobaczyłem tam dwie grurbe płytki które były wcześniej zlutowane- rozumiem że takie...
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za dużo. Pomiary pokazują że na drodze masy od alternatora...
Bieguny podłączaliśmy dokładnie ... kontrolki się świeciły ale słabo Dodano po 5 Jestem nowy, to drugi temat dzisiaj ,zależy mi na fiaciku żeby znów zaczął jezdzić ,by moc w pierwszej kolejności syna do przedszkola wozić...
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Papier ścierny 120 i przeszlifuj do czystego metalu końcówkę masową na rozruszniku i alternatorze (ma być czysta miedź lub aluminium) możesz dodać miedzianego smaru, zabezpieczy przed korozją i poprawi kontakt. Zmierz napięcie na klemach podczas pracy oraz na alternatorze. Może być że alternator już wymaga regeneracji bo nie doładowuje akumulatora....
Witam Cię serdecznie rozruszniki powinny pasować ponieważ montowane były rozruszniki tej samej mocy 1.9 kW. Rozruszniki czy alternatory są montowane według pojemności silnika i rocznika samochodu a nie od mocy silnika. Rozruszniki te mogą być innych firm ale w większości było montowane mitsubischi
ogólnie miałeś do zrobienia jedną rzecz: rozrusznik, ale przez swoją nie wiedzę możliwe że teraz już masz dwie rzeczy:w/w rozrusznik i alternator (chyba że przeżył on eksperyment z odłączeniem akumulatora podczas pracy silnika)
Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany z alternatora ktory sobie z takim obciążeniem nie...
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Zależy od środka.Poeksperymentuj z preparatami do czyszczenia alufelg. Raz miałem próbkę płynu firmy Kranzle ,płyn się nazywał HD Grun (u niemieckie,z kropeczkamu u góry),dobrze trawił i czyścił aluminium,testowałem tez płun o nazwie Dilak,czy Dilac,waniał jak kwas siarkowy,też skuteczny. Albo zapytaj chłopaków na forum odkrywcy: http://www.odkrywca-online.pl/index1.php...
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
ZBR 3300-03 ; alternator zacisk W - alternator/rozrusznik , nieprawidłowy sygnał.Zajętość pinów A 302 : M/14 (+)
akumulator jest dostosowany do rozrusznika i alternatora, musi się zgadzać z fabrycznymi parametrami, jeśli zastosujesz większy, musisz liczyć się z niedoładowaniem akumulatora, lepiej zainwestować w porządne kable oraz kondensator, jak napisał wyżej kolega
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Rozrusznik ,kontrolki oleju,alternatora i ecu silnika biora mase z silnika.
Został zregenerowany rozrusznik, alternator oraz wymieniony akumulator
Sprawdz tez polaczenie masy miedzy silnikiem a karoseria oraz inne przewody pradowe (akumulator rozrusznik, akumulator alternator). Choc osobiscie stawiam na brak dobrej masy przy przy silniku - mialem cos takiego kiedys w polonezie :)
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
wpsowa692 , zauważ, że stało się to po wjechaniu w kałużę, więc podejrzewałbym jakąś usterkę mechaniczną lub przepalenie jakiegoś zabezpieczenia pod wpływem zwarcia spowodowanego przez wodę. Najniżej są rozrusznik i alternator.
Najlepiej mieć go w ręku i znaleźć na nim numerki wtedy sprzedawca powinien znaleźć,oczywiście po modelu,roku i silniku też powinien.Oczywiście inaczej w sklepach ze wszystkimi częściami a inaczej ze specjalizowanymi tylko w rozrusznikach i alternatorach.
Zasilanie na elektrozawór pompy i rozrusznik, jak masz alternator, to przynajmniej B+ do akumulatora.
Zmierz napięcie na rozruszniku i baterii w czasie rozruchu to powinno wiele wyjaśnić.
Skłaniam się już nawet do wybicia tylnej uchylnej szyby Jeżeli już, to wybij szybę z drzwi przednich. Najprostsza i najtańsza do wymiany. Akumulator się rozładował Unieś samochód i podaj kablami +12V na zacisk [30] rozrusznika lub alternatora. -12V podaj na karoserię (np. obudowa rozrusznika) Wtedy otworzysz samochód "pilotem" - tak jak dotychczas.
W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki). Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy -...
Nie ma co kombinować, po Nowym Roku oddaje alternator do sprawdzenia to specjalnej firmy która się zajmuje rozrusznikami / alternatorami, żeby mieć 100% pewności by tą część wyeliminować z wady w 100%. Poinformuję jak będę miał info. Na razie dzięki mam za wszelkie jakiekolwiek podpowiedzi.
Witam musiał byś sprawdzić ctan styków alternatora ,rozrusznika i przewodu łączącego akumulator z masą karuserii pozdrawiam.
Te nakrętki zakręca się kluczem pneumatycznym, tak robią wszystkie zakłady które specjalizują się w naprawach alternatorów i rozruszników.
Witam, ma ktoś może schemat instalacji do Ursusa 5314? Właśnie zabieram się za wymianę... Dziękuję, pozdrawiam. AI: Czy chodzi o całą instalację elektryczną, czy może o konkretną jej część (np. oświetlenie, rozrusznik, alternator)? O całą. AI: Z którego roku jest Twój Ursus 5314? Czasem schematy różnią się w zależności od rocznika. 94
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Przewód plusowy od alternatora do górnej śruby na rozruszniku , dolna tylko do rozrusznika, taka plecionka.
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
Przestrzennie ma być tak: http://obrazki.elektroda.pl/8568284400_1... Przekroje: alternator - rozrusznik = 6mm²; rozrusznik - akumulator = 25mm². ____________________________ Temat może zamknąć także sam Kolega, klikając na odpowiednią opcję na dole. Pozdrawiam!
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Może byś porobił jakieś zdjęcia, tak ciężko coś wymyślić. Silnik oprócz alternatora i rozrusznika ma zwykle czujnik ciśnienia oleju i temperatury cieczy, do nich też idą kable
Kolego, kup w motoryzacyjnym plecionkę miedzianą, lub tam gdzie są części do rozruszników i alternatorów taką linkę. Ma ona oczko zaprasowane z jednej lub z dwóch stron, Jeżeli z twojego rozrusznika wystaje śruba z korpusu to lutowanie będzie na wierzchu, i przy użyciu mocnej lutownicy, dobrej pasty nie będziesz miał problemów. Jeżeli linka wchodzi...
Tak jak piszę. Jeden kabel od prądnicy zostawiasz i podpinasz pod D÷ do kontrolki. Gruby dajesz od B÷ na rozrusznik- śruba M10
W załączniku opis podłączeń rozrusznika i alternatora.
Czyżby alternator albo rozrusznik do wymiany? Sprawdź na innym akumulatorze .
Witam, czy znalazłeś może co powodowało taki pobór prądu, mam taki sam przypadek i także wyjęte były wszystkie bezpieczniki przekaźniki odłączony rozrusznik alternator i dalej tak jak u zakładającego temat, wiem że temat z 2008 ale może ktoś zna rozwiązanie.
(12,4 V) Na zaciskach (klemach) akumulatora ! Sprawdź/wyczyść punkty podłączenia masy do karoserii i silnika oraz podłączenie głównego, grubego kabla +12V [30] do rozrusznika, alternatora, szkrzynki bezpieczników w komorze silnika i "Body" w kabinie. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, naładuj akumulator oraz wykonaj diagnostykę pojazdu. W przypadku samochodu,...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Chciałbym alternator samochodowy przerobić tym kitem na- alternator rozrusznik. ...i uruchamiać silnik spalinowy poprzez pasek klinowy.....ohoho... :D
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
na pewno nie jest to rozładowany akumulator, ponieważ 2 miesiące temu był kupowany nowy, i do tej pory nie było żadnych problemów. To żadna pewność, gruby plus z akumylatora jest na rozruszniku i alternatorze?
Witam ! Regeneracja alternatorów, rozruszników i innych silników elektrycznych znajdziesz kolego w Sosnowcu ul.Braci Mieroszewskich [url=http://www.autoelektroczesci.pl/]Li... Praktycznie regenerację robią od ręki
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Kabelki poza wiążką służą do połączeń pod zegarami, oraz taki gruby z szeroką końcówką oczkową to chyba mostek między alternatorem a rozrusznikiem,
Sprawdziłbym akumulator pod obciążeniem. Najprościej rozrusznikiem jeżeli kolega ma pojazd. ¿Kręci rozrusznikiem? Alternator oczywiście też podładowuje akumulator, to też jest jego funkcja. Jak jest wystarczająco wydajny to nie ma potrzeby używać zewnętrznych zasilaczy- ładowarek.
Masa to obudowa. Klema ta guba to +. Ten rozrusznik to silnik szeregowy. Jak nie chcesz mieć tych problemow wymień go na rozrusznik z przekładnią planetarną. Zapalisz capka na aku od samochodu. Masz alternator czy prądnicę
Bez wariacji,jak naprawisz alternator,rozrusznik bez rozpinania zasilania
Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki (jak są to też na akumulatorze).
alternatory rozruszniki alternatory schemat prostowniki rozruszniki
cewka kluczyk peugeot budowa odbiornika renault megane instrukcja obsługi
spawarka schemat podajnika podkaszarka parkside
Pliki EEPROM do radia 84399213 - jak znaleźć? Pliki EEPROM do radia CNH 84399213 - dostęp i informacje