Ciekawe czym te samochody elektryczne będą ładowane jak zamkną kopalnie i elektrownie?
Rozwiązaniem jest ogniwo paliwowe jak w Toyocie Mirai... Tylko ten wodór pod ciśnieniem 700 bar może przerażać trochę. Samochód akumulatorowy sprawdzi się właściwie tylko, jak będzie mógł być podłączony przez noc do źródła prądu o mocy ok. 10 kW, co zakłada własny garaż / miejsce postojowe z doprowadzoną "siłą" o odpowiedniej mocy przyłaczeniowej....
Nie jest to opłacalne, straty energii będą większe niż zyskana energia.
Panele które posiadam kosztowały 80 zł za sztukę i miały być z założenia tylko do grzania wody , ale potem wpadł pomysł aby zasilić klimatyzatory i w trakcie dnia ładować auto elektryczne . Pomysł taki ponieważ z instalacji która już mam zużywam praktycznie cały prąd na codziennie ładowanie samochodu elektrycznego który ładuje codziennie .
To jest bardzo możliwe , ale większość ludzi jednak mysli inaczej tak samo patrzą na samochody elektryczne ładowane z sieci , czyli gdzie tu ekologia skoro tak czy siak jakieś paliwo trzeba spalić aby uzyskać prąd do ich naładowania.
Jeśli zabezpieczył przewód 4mm2 wyłącznikiem C40 i to na odległości 30m PE rozdzielony to.... Dla kabla yky ułożonego w ziemi obciazalność to 47A. 11kW na fazę i jest na granicy.
W większości współczesnych samochodów gniazdo zapalniczki nie działa przy rozruchu. Podłącz bezpośrednio naładują się podczas jazdy.
Tzn. między ładowarką a akumulatorami zastosowałem już regulator ładowania z funkcją falowania prądu(ze stałego na przemienny), który połączono z ładowarką. Do regulatora wchodzi mi napięcie 48V bo takie ma wejściowe i tak połączyłem akumulatory a wychodzi 230 V i prąd 12 A, ponieważ zastosowałem inną ładowarkę niż powyżej.
Jeśli by przynajmniej były panele to inwestycja była by w miarę opłacalna im większa była by moc paneli zwracając większość kosztów dość szybko jednak bez paneli to tylko wywalenie pieniędzy w błoto kosztem szybszego naładowana samochodu przynajmniej przez najbliższe 10-15 lat nim zacznie to przynosić częściowy zwrot inwestycji w magazyn, ładowarkę...
Dlaczego nieekologiczne ? Bo samochód zawiera ogniwo oparte na szkodliwych pierwiastkach ? Lepiej te pierwiastki mieć w jednym pudełku niż inne w powietrzu. Bo elektrownia na węgiel ? To problem elektrowni. Mnie cieszy każdy news związany z EV. To przyszłość jakby nie było. Skończą się te warkoczące i śmierdzące pudła ! Pomysł bardzo dobry, wrzucasz...
[url=https://www.youtube.com/watch?v=VAp...
6 sekcji po 16 ogniw = 96 ogniw, każda sekcja oddzielny BMS 48V do kontroli i połączyć to wszystko szeregowo. Każde ogniwo będzie monitorowane niezależnie, anomalia któregokolwiek ogniwa rozłączy cały szereg przez BMS z danej sekcji. Do tego 6 balanserów na 48V. Moc odpowiednia do potrzeb. Chyba, że wykorzystać jakiś wysokonapięciowy fabryczny BMS,...
Moim skromnym zdaniem przyszłością fotowoltaiki będą indywidualne systemy Off-Grid budowane za własne fundusze gdyż zapewniają prawdziwą niezależność energetyczną swoim użytkownikom. Myślę że na chwilę obecną wydaje się że masz rację ale według mnie w przyszłości nie będzie tak różowo. Jeśli takich systemów będzie więcej to po prostu wprowadzą jakiś...
Znalezione w internecie domowa stacja ładująca samochód własnej konstrukcji. https://www.youtube.com/watch?v=sfvQmzGK... Stacja ładowania samochodów elektrycznych https://www.youtube.com/watch?v=Etigcedc...
Kolego malpol, ładowanie EV z mocą 22kW odbywa się typowo z obwodu trójfazowego z zabezpieczeniem 32A. Jeśli kabel dołączony do samochodu ma wtyk Type 2 (Mennekes) to można na końcu tego obwodu zainstalować stosowne gniazdo lub bezpośrednio stację ładowania posiadającą kabel z takim wtykiem, można też zainstalować klasyczne gniazdo CEE 32A 5P i samochód...
Czy ładowanie od 0 do 100% będzie trwało 2h, przy stałym poborze mocy (oczywiście zakładając, że auto może "przyjąć" 50 kW, a nie np. 20 kW)? W teorii powinno trwać właśnie tyle. W praktyce będzie dłużej, ze względu na skończoną sprawność ładowarki oraz przyjęty algorytm ładowania (raczej stałą mocą się nie ładuje). Czy może ten pobór mocy z sieci...
System WEVC o mocy 3,6 kW idealnie sprawdza się przy samochodach hybrydowych, ale do ładowania ogniw samochodów elektrycznych potrzebne są co najmniej dwa albo trzy razy większe moce". I to jest kwintesencja tego newsa. :) Tylko po co ładować samochód hybrydowy skoro jest samoładujący? Taki układ miałby sens praktyczny gdyby możliwe było (do)ładowanie...
Przede wszystkim musisz zbudować układ który będzie emulował auto EV, tam jest magistrala danych która uzgadnia prąd ładowania itp. wszystko dostępne w necie.
Celem hybrydy jest odzyskiwani energii marnotrawionej w czasie jazdy (hamowania) a nie traktowania jako samochód elektryczny ładowany z sieci energetycznej. Zasięg przejazdu z wykorzystaniem w pełni naładowanego akumulatora w tych samochodach jest niewielki. Budowanie stacji ładowania dla niego nie ma sensu ekonomicznego. Ale...
Po pierwsze, samochody elektryczne mają głównie ludzie w domkach. Na tych domkach mają panele słoneczne. W dzień wspomagają elektrownie a w nocy ładują samochody gdy zapotrzebowanie na prąd jest mniejsze. Po drugie, nawyki konsumentów można kształtować poprzez taryfy np nocną. Po trzecie ładowarki 150 kW nie naładują do 100%. Po czwarte koszt ładowania...
Tumiwisizm Źle to liczysz. To są przetwornice i dziają inaczej niż to co napisałeś. Uwzględniajac sprawność rzędu 80-90% mocy przetwornicy wystarczy. Ale akum w aucie fakt że wyssiesz do zera. Fabryczne rowery mają akumulatory porównywalne z akumulatorami przeciętnych benzyniaków jeżeli o ilość zgromadzonej energii chodzi. Silnik będziesz musiał mieć...
Może zrób tak jak ja. Piany dostawałem jak po dwóch godzinach jazdy musiałem auto i wyjącego syna do domu targać. Miejsca było tyle że założyłem samochodowy 60 Ah. Raz na dwa dni ładuję.
Leaf ma tylko jednofazowe Type 2 a to oznacza 7kW (typowe 240V 32A) , Przy Type 2 ważna jest moc wbudowanej ładowarki obecnie do 40kW (400Vx63A). CCS i ChadeMo to ładowanie prądem stałym, Wiec twoim rozwiązaniem jest wallbox (Właściwie to ładowarka) z Chademo. Za 30-40tys PLN można kupić nawet uniwersalne CCS/Chademo na 20kW/40kW.
Elonroad - czyli "pantograf" dla samochodów elektrycznych. Czy to rozwiąże problemy samochodów elektrycznych z ładowaniem i zasięgiem? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Co ciekawe wzmianki o Elonroad pojawiły się już 10 lat temu.
W domku letniskowym mam słabej jakości instalacje elektryczną. Nie chcę jej forsować ładując auto elektryczne ładowarką 2,3kW. Czy mogę obniżyć w jakiś sposób prąd ładowania do 4A żeby zejść z mocą ładowania poniżej 1000W? Szukałem gotowych rozwiązań i najwolniejsza ładowarka jaką udało mi się znaleźć ma serwisie aukcyjnym daje 6A.
Aby następowało ładowanie, napięcie zasilacza musi być wyższe niż w ładowanym ogniwie. W samochodzie 12V akumulator ładowany jest napięciem 14,3V, więc o jakieś 8% wyższym, czyli podobnie jak w Twoim przypadku.
Problematyką kondensatorów o dużych pojemnościach intersuję się od 95 roku. Wtedy przeczytałem świetny artykuł w polskim Elektroniku Elektorze 1/95. Był tam między innymi opis GoldCap i UltraCap'ów. Problem składowania energii elektrycznej w tego typu urządzeniach jest bardzo obiecujacy i rokuje nadzieję na przyszłość. Jest tylko jedno ale. :!: Rozpatruję...
A czy ktokolwiek policzył straty w przewodach do ładowania samochodów elektrycznych? Mnie w szkole uczyli, że straty rosną do kwadratu prądu. W tej chwili jest mniejszość samochodów elektrycznych ale jak wszyscy by chciel szybką ladowarkę? Czy ktoś wie jaki prąd z sieci pobiera taka stacja ładowania?
Kabel ziemny YKY 5x4mm² to niezbędne minimum. Raczej rozdzielka w garażu w rozdzielnicy w domu tylko zabezpieczenie kabla B20. Różnicówka 3f gniazda i 1f oświetlenie zabezpieczenia na odpływach do gniazd B16 na oświetleniu B6. Kable do gniazd z rozdzielni w garażu 2.5 mm² , do oświetlenia 1.5 mm². To tak z grubsza, jeśli bierzesz pod...
Czy samochód elektryczny wyposażony w złącze CCS 2 można ładować ładowarką z wtyczką typu 2 prądem AC? Czy złącze CCS2 akceptuje jedną czy trzy fazy? Cześć! Radość mi sprawia, że mogę pomóc w rozwianiu wątpliwości dotyczących ładowania samochodów elektrycznych. Twoje pytanie jest szczególnie istotne dla osób, które rozważają różne opcje ładowania swoich...
Jeśli chodzi o gwarancję to życzę powodzenia ale szczerze powiem że masz marne szanse na uznanie gwarancji. Z tego co słyszałem to gwarancje uznają w niecałych 10% przypadków. Musisz mieś w samochodzie nienaganną instalację elektryczną( ładowanie , pobór prądu, połączenia masy ), a i tak zapewne znajdą coś by winę poniósł właściciel akumulatora.
Wg mnie ładowanie powolne ma "dobroczynny" wpływ na baterie Li-ion, dlatego SOC się trochę poprawia, jeśli wcześniej było głównie ładowanie szybkie.
Wracając do wątku o sieci DC. Jakie napięcie występuje na złączach ładowania samochodów elektrycznych w trybie DC?
Ogniwo to może być naładowane w 30 minut i charakteryzuje się pojemnością 430 mAh/g. Jest to pojemność wyższa niż ogniwo z grafitową anodą, które ładowane musiałoby być przez 10 godzin Że tak kolokwialnie powiem: Energia musi się zgadzać. Jeżeli dane ogniwo, powiedzmy akumulator w samochodzie elektrycznym, ładujemy prądem 10A przy napięciu 300V to...
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Pytania do użytkownika 1. = ładowanie samochodów elektrycznych, ale już jest jakiś czas (około 2 lat temu) 2. = tak, podłączałem pod inne gniazdko, inny przedłużacz, a także w innym pomieszczeniu z innym kablem LAN 3. = niestety nie mam tych raportów
W wyścigu o coraz szybsze ładowanie zwycięży tylko ogień. I jeszcze ciekawostka: ...W 2025 r. w Szwecji zostanie otwarta pierwsza na świecie trwale zelektryfikowana droga do ładowania pojazdów elektrycznych w ruchu. Pomysł na indukcyjne ładowanie samochodów elektrycznych podczas jazdy nie jest nowy, a dotychczasowe badania ujawniały, że takie rozwiązanie...
Ja również apeluję do kolegi Redaktora-Tłumacza o powściągliwość w stosowaniu słowa "inteligentny", nawet w tłumaczeniach. Moda na nazywanie urządzenia inteligentnym tylko i wyłącznie dlatego, że ma wbudowany mikroprocesor, świadczy jedynie o bezmyślności autora. Ja bym się akurat tak bardzo nie czepiał, wiadomo że jest to pewien skrót myślowy, każdy...
Wersja 6.6 - Profile of Loads: Możesz skonfigurować Extra Loads (w przeszłości lub w przyszłości). Extra Loads (np. ładowanie samochodu elektrycznego) są dodawane w Battery Forecast i nie są uwzględniane w obliczeniach średniej dla Profile of Loads. https://obrazki.elektroda.pl/2567102700_...
Ja bym WLZ 4x10 nie kładł tylko 4x16 przyszłościowo. Przydział mocy możemy w każdym momencie zwiększyć. WLZ wymienić już nie bardzo. Energooszczędność to tylko pozory. Chyba tylko tyczy się LED'ów. A mówimy tu o domie jednorodzinnym. W przyszłości to jakaś pompa ciepła, to szybkie ładowanie samochodu elektrycznego z gniazda i nie wiadomo co jeszcze...
To co zauważyłeś widzę od dawna, import najczęściej jest z Niemiec i częściowo jest to uzupełnienie produkcji mocy w systemie a często jest to także zauważony przez Ciebie tranzyt. W słoneczne dni PV zawodowa potrafi w KSE pozaszczytowo dostarczyć prawie 50% zapotrzebowania na moc, nieźle. W nocy ciemno ale wieje więc traz z turbin wpada 4GW z potrzebnych...
Moim zdaniem najlepiej było by całkowicie zrezygnować z pojazdów napędzanych akumulatorami. Jest to ślepa ścieżka prowadząca do gór elektrośmieci i dalszej dewastacji środowiska za względu na brak technologii odzyskiwania litu. Nie wspominając o zupełnym braku przygotowania sieci energetycznej na ładowanie samochodów elektrycznych w dużych ilościach....
No wszystko fajnie, ale nie ma tu ani słowa odnośnie sprawności energetycznej tego rozwiązania. Owszem, jest wyższa (niż w poprzedniej wersji), ale dalej nie wiemy w jakim zakresie sprawności się poruszamy. Chociaż można dość bezpiecznie założyć że szału nie ma - bo by się chwalili. Coś mi się widzi że to kolejny genialny pomysł na wyciągnięcie kasy...
Dzień dobry. Jestem przed tynkowaniem garażu i planuję przygotować przewód pod ewentualną ładowarkę samochodu elektrycznego. Wiem że najmocniejsze ładowarki domowe ładują z mocą 22kW. Pytanie jaki dobrać pod to przewód. Na razie póki co nie mam samochodu elektrycznego ani ładowarki i dałbym w miejsce ładowarki gniazdo 32A.
Tylko trzeba używać z głową. Weźmiesz odpowiedzialność za ewentualne błędy, które laik popełni źle interpretując twoje porady? Co będzie jak na skutek błędu w manipulacji przewodami autorowi uszkodzi się coś w samochodzie? Miernik cęgowy DC jest NALEPSZĄ metodą, bo nie ingeruje się w układ elektryczny samochodu.
Czy jeśli będzie podpięty pod instalację elektryczną w samochodzie i ciągle ładowany akumulator AGM, a nie będę z niego ciągnął, to czy się przeładuje, usmaży bądź coś w tym stylu?
Podobnie jak kolega czarodziej1968 nie chce być wołem do dojenia. Chcę być całkowicie niezależnym od ZE i jego rachunków (Energa wystawiła mi 1800 zł za dwa miesiące użytkowania i mam spór z nią przed URE od roku). Poza tym myślę perspektywicznie o samochodzie elektrycznym ładowanym z własnej elektrowni, a także nie chcę płacić kolejnych pozycji pt....
chętnie z takiej opcji z korzystają odpłatnie lub za darmo np: w cenę usługi jest wliczone ładowanie samochodu elektrycznego. Za darmo czyli jak ? O jaką usługę chodzi ?
Czysta głupota - dopóki prąd jest produkowany z węgla !
Masz na myśli zrobienie ładowarki która z instalacji 12V samochodu będzie ładowała akumulator paleciaka - czy tak ?
Witam, proszę o informację czy istnieją urządzenia do płynnego ograniczania prądu ładowania samochodów elektrycznych. Z tego co się orientuje jest to coś w stylu SSR. Producenci urządzeń ładujących do samochodów elektrycznych chwalą się tym, ale jak to wygląda od strony technicznej, jaki układ tym zarządza?
Mój projekt i pomysł na zbudowanie stacji ładowania z wykorzystaniem tanich elementów. Jeśli dobre rozumiem jest to prosta nakładka na akumulator. Bo schematu elektrycznego nie zamieściłeś tylko pokazałeś wydruki 3D. Nie nazwał bym tego stacją ładowania - samochodu elektrycznego z tego nie naładujemy...
Przy obecnych przepisach - odsyłanie nadwyżek prądu do sieci jest najlepszym rozwiązaniem. 20% straty na A co myślicie o Vehicle-to-Grid technology (V2G), backupowe zasilenie domu z samochodu elektrycznego? Oczywiście możliwe są różne wersje: - używanie samochodu do zasilania domu w wyższej taryfie i ładowanie go w nocy w niższej taryfie (chyba szkoda...
A ciekawe skąd to przenośna stacja bierze prąd Czytalem, ze tam w srodku jest taki rowerek dla dwoch osob z pradnica na kole.
Czasy się zmieniją. Należy się zastanowić nad ładowaniem samochodu elektrycznego.
W środku raczej nie prostownik. Samochody elektryczne oprócz tesli są ładowane prądem zmiennym, a prostowniki są wbudowane w aucie.
Witam Jakie uprawnienia energetyczne powinna mieć osoba która montuje, uruchamia i obsługuje stacje do ładowania samochodów elektrycznych ?? Chodzi o uprawnienia energetyczne G1 jak tak to jakie punkty ?? tzn. firma która montuje takie stacje ładowania samochodów elektrycznych to ich pracownicy jakie muszą mieć uprawnienia ? :) :) :) :) :) :) Dzięki
Standardowo szczotki i regulator napięcia do sprawdzenia. Alternator w tym silniku jest na wierzchu, łatwy dostęp. Poza tym instalacja elektryczna w tych samochodach (przed wprowadzeniem BSI) posiada przekaźnik zasilany z D+ alternatora. Gdy działa ładowanie, przekaźnik załącza wentylator nagrzewnicy oraz ogrzewanie tylnej szyby. Sprytne i nawet przydatne.
...Już pisałem tu na forum że wg.mnie poważnie zagrożona jest uliczna infrastruktura elektryczna bo nie wierzę by "przedsiębiorczość "naszych rodaków w zapewnieniu "taniego tankowania"nie miała miejsca. Tu nie chodzi o przedsiębiorczość, bo z założenia samochody elektryczne mają być ładowane w nocy w garażu właściciela, tylko masz rację bo jakoś się...
Głowna ładowarka jest w samochodzie, to co jest na ścianie to tylko fikuśny sterownik plus RCD. Zapytam tak, czy problem występuję przy ładowaniu innego auta elektrycznego? Kolejny eksperyment, czy sytuacja też występuje przy ładowania z tzw cegły? Zaproś też sąsiad do siebie na ładowanie samochodu. :) Kolejna rzecz, do sprawdzenia, to przy jakich mocach...
Sam zaś jestem ciekawy koncepcji sieci inteligentnych, która niejako "przesuwa" okresy popytu w okresy podaży Jednym ze sposobów sterowania popytem są zróżnicowane taryfy - cena prądu uzależniona od popytu w danej chwili a "inteligentne" urządzenia domowe typu pralka, zmywarka, lodówka dostosowują czas swojej pracy w zależności od aktualnej taryfy....
Nie wygląda, by był tam przekaźnik. Za mało do tego przewodów, rozmiar też za mały. Najprawdopodobniej te dwa widoczne styki mają być zwierane lub rozwierane w chwili dołączenia ładowarki. Zatem jest to rodzaj łącznika mechanicznego, sterowanego włożeniem wtyku ładowarki. Dzięki temu reszta elektroniki "wie", że rozpoczęto ładowanie i nie należy np....
Ale przecież już się mówi o metalach nawet lżejszych od powietrza? O tym mówiło się już w "Lalce" Prusa czyli ponad 130 lat temu ;) Gdyby to było możliwe to ludzie przerabiali by sobie rowery zamiast palić w piecach. Wężykiem Sławku, wężykiem. Współcześnie to dodatkowo ładowaliby samochody elektryczne.
no dobra ale jaki uklad i jak to zastosowac w praktyce masz jakis moze pomysł ? jesli tak to narysuj mi schemat bo ja obecnie walcze z instalacja elektryczna w samochodzie
Przeglądając internet natrafiłem na taki artykuł Akumulatory przepływowe (szukaj pod tym hasłem) czyli idea znana od lat ale chyba nie wyszła ponad poziom badań i prototypów. Akumulatory budowane zgodnie z tą ideą miałyby zasilać samochody z napędem elektrycznym. Po przyjeździe na stację ładowania oprózniałoby się akumulator z cieczy "wyczerpanej"...
Moim celem nie jest wyłącznie jazda na elektryce z powodu oszczędności (choć odczuwam je znacznie), ale po to, by nie jeździć na paliwach kopalnych już wcale. Bliska przyszłość samochodów to napęd elektryczny, a na dziś hybrydowy. Jak sobie wyobrażasz proces ładowania tych samochodów? Załóżmy, że ludzi stać i 10 mln. ludzi ma samochody z napędem elektrycznym....
Ale w czym problem ? Masz zaburzenia snu ? Samochody elektryczne w 90% przypadków ładowane sa kiedy śpimy. Pozostałe to szybkie ładowarki które naładują w 30 minut. Np gdy podróżujemy lub gdy mamy rezerwę na mieście. Nie rozumiem problemu którego nie ma
Ale że co drogo czy ciężki akumulator i brak stacji ładowania?
Zgadzam się z tym co piszesz. Gniazdka do ładowania samochodów elektrycznych to powinny być na wszystkich parkingach, także tych osiedlowych. Nie potrzeba do tego jakiejś mega infrastruktury. Ile będzie się na raz ładować elektryków, kilka, duże zakłady to mają pobory liczone w MW, te kilka kW nie zrobi różnicy. Niestety poczynania kolejnych rządów...
Jednym słowem w każdym aucie z napędem elektrycznym. Bo takie pojazdy jeżdzą tylko po miastach gdzie są małe odległości. Jak trochę poprawią pojemność. To będą masowo stosowane w samochodach elektrycznych. Bo będzie je można ładować w kilka sekund na każdym parkingu.
Witam, chodzi o ładowarkę do ładowania samochodu elektrycznego, konkretnie hybrydy PEHV, gniazdo typu 2.
Całe te nakazy z Unii np. do likwidacji kotłów stałopalnych czy gazowych to mrzonki. Nikt z osób walczących o te "cele klimatyczne" nie wziął zwykłego kalkulatora i nie policzył czy to w ogóle jest możliwe. Tak samo zmiana samochodów na elektryczne dla np takiej Polski. Zapotrzebowanie energii elektrycznej na ładowanie pojazdów elektrycznych ,gdyby...
Niestety opierając się nawet na prawdziwych tezach (w tym tej że wprowadzanie do obiegu biopaliw obniża ceny, a więc zwiększa popyt na paliwa płynne) można wysnuwać nieprawdziwe wnioski. Budowanie wiatraków, użycie samochodów elektrycznych najtaniej ładowanych w czasie gdy wieje wiatr przez liczniki sygnalizujące w każdej chwili cenę (zmienną w zależności...
Można wygenerować popyt. Często bezkosztowo. Np. sąsiadka ma bojler jeszcze ładowany w czasie obowiązywania G12w. Nie ma znaczenia czy dzisiaj jego grzałki włączą się o 12-tej czyli w południowy dołek czy o 21-szej gdy górka. To są pobożne życzenia, planujesz małe oszczędności gdy tymczasem UE planuje miliony samochodów elektrycznych i rozbudowę stacji...
Koszt magazynowania energii elektrycznej w akumulatorach jest tani pod warunkiem, że wycyganimy pieniądze od państwa ;-). Czyli nazywając rzecz po imieniu - złodziejstwo. Oczywiście. można do tego dorobić filozofię - przyszłe pokolenia, blablabla...Lemingi pójdą za takim gledzeniem.. Ba, znajdą się autorytety doc dr hab mgr inż udowadniajace, że.. A...
.Realna instalacja zgodnie z nową ustawa OZE PISu to max 1.5 KW a przy większej mocy instalacji powstaje Y , nadwyżka, za którą nic się nie dostaje ani grosza . Nie bardzo rozumiem dlaczego tylko 1,5 kW skoro moje zużycie to prawie 6 kW a wszystko mam już w ledach itp. Nadwyżkę planuję na cwu i dogrzewanie foliami i może kiedyś ładowanie samochodu...
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
Albo ludzie kupują elektryczne samochody, bo tanio za darmo myślą prąd ładowania, a tu wychodzi, że po 10 latach trzeba kupić baterię za 30 tysięcy, ale też mi zaoszczędził. Nikt nie trzyma samochodu elektrycznego 10 lat, góra 80-100 tysięcy km. Leasing się spłacił i do diabła, niech Ci, co kupili, się martwią, co dalej.
To widzę ale nie o to mi chodzi. Masz straty w momencie ładowania magazynu ładujesz powiedzmy 1000Ah z inwertera to magazyn przyjmie i pokaże 970Ah ( zostańmy przy Ah bo takie masz jednostki ). To jest jak najbardziej prawidłowe wskazanie i nie mam żadnych zastrzeżeń. Jak byś zamontował i skalibrował sobie licznik Coulomba na wejściu magazynu to zobaczysz...
Smrodzi ale w innym miejscu. Kielkakrótnie podawałem danne o żródłach energii elektrycznej w Europie. Teraz tam śmierdzących mniej niż 30%. Ale ajk byłoby 100% to po pierwsze elekryk nie śmierdzi w miascie i ma wiekszą wydajność, nie grzeje powietrze, podczas hamowania rekuperuje energię. Dodano po 59 3. W Norwegii, gdzie jest dużo samochodów elektrycznych,...
Nie załadujesz samochodu elektrycznego przy pomocy transformatora BLOW 300W. Ładowarka ładuje z mocą niemal 1,5kW. Kiedy podłączysz, najprawdopodobniej uruchamia się, pomimo różnicy częstotliwości sieci, jednak w momencie próby ładowania, wykrywa spadek napięcia na wejściu, powstały z powodu słabego transformatora, wyłącza się i wyświetla błąd. oglądałem...
Trzeba by było zaostrzyć obowiązujące przepisy, czyli wyciąć 80% samochodów mieszkańców. Wejdą elektryki i to się stanie bo mało kogo będzie na nie stać, do tego spadną wpływy z akcyz i innych danin jakie mamy w cenie paliwa które są znaczną pozycją w budżecie państwa to się opodatkuje ładowanie samochodów elektrycznych... Zapewne też wprowadzi kontrole...
Nie pisałeś wcześniej o jaki "nowoczesny smartfon" chodzi. Gdybym wiedział, nie zawracałbym sobie głowy. Jeśli szukasz nowoczesnego zmień telefon. Ten, który masz - nie jest nowoczesny, nie jest nawet smart. Ale ja nie o tym tutaj... Używam indukcji od lat i polecam. Niestety, podobnie jak z samochodem elektrycznym należy zmienić podejście odnośnie...
a niby po co odłączać go od samochodu A po to że czasem prostownik może usmażyć coś w aucie. Dokładnie jak pisze andrzej20001 wolę nie robić eksperymentów na elementach elektrycznych znajdujących się w samochodzie czy wytrzymają ładowanie prostownikiem.
Jak będą ładować akumulator w 3 minuty bez szkody dla niego, to mogą mieć drożej, ale w innym przypadku z jakiej racji miałoby być drożej. Ludzie będą ładować samochody w domu.
Fotowoltaika daje komfort jazdy po mieście ( za friko ) Jak słyszę takie teksty to nie wiem czy się śmiać czy płakać. Auto elektrycznie nie jeździ "za friko". Ty już prąd kupiłeś do tego auta za gotówkę z wyprzedzeniem na X lat. Przy czym ten X to wielka loteria. To jest tak jak bym powiedział, że jeżdżę samochodem spalinowym za "friko", bo mam zakopany...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie Mocno przesadzone stwierdzenie. Elektromobilność przeżywa kryzys. Państwa unijne przestają dopłacać do aut elektrycznych, przez co sprzedaż spadła do tego stopnia, że Volkswagen i Fiat zatrzymują linie produkcyjne pojazdów zasilanych wyłącznie z baterii, a Mercedes zmienił strategię rozwoju firmy na...
Jako użytkownik Romby966 - z datą urodzin 4 września 2018 i 1221 cykli sprzątania - polecam :-) 1. No chyba naturalne że trzeba opróżniać zbiornik śmieci, raz na tydzień czy dwa przejrzeć urządzenie powyciągać włosy nawijane itp 2. Nigdy się jeszcze nie "zaklinował"? 3. No oczywiście ze względu na kształt zostawia takie "antykoła" w narożnikach to chyba...
Czy istnieje jakaś przejsciówka która pozwoliłaby ze stacji ładowania aut uzyskać prąd i wtyk taki jaki mamy w gniazdkach ? W kamperze aby mieć prąd muszę na polu campingowym doprowadzić prąd z gniazdka. Czasami jednak nie ma w pobliżu pola campingowego a jest stacja ładowania samochodów elektrycznych. Jak można się do niej podłączyć ?
Witam Poszukuję informacji na temat fundamentów i zadaszenia (jak to wykonać lub jaki jest montaż ogólnodostępnych stacji ładowania).
Wspomaganie jest ? częsty brak ładowania to brak wspomagania gdyż jest elektryczne w tym samochodzie. Jak jest ładowanie to akumulator nie ma prawa się rozładować. Ja miałem przypadek że spadł pasek i bez ładowania przejechałem jakieś 10km, jechał bym dalej lecz na pasku jest też pompa i temperatura za bardzo się podniosła.
Wypada znaleźć słupek mający gniazdo bez zabezpieczeń Na stronie UDT jest opis jak to działa https://www.udt.gov.pl/systemy-ladowania Systemy ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce Procesy ładowania samochodów elektrycznych zostały szczegółowo opisane w normach IEC 61851 i IEC 62196. W ramach ww. norm zdefiniowano 4 systemy ładowania akumulatorów...
Nie jestem specjalistą w zakresu baterii, ale wydaje mi się, że takie zwiększenie prądu ładowania nie powinno wyraźnie zmienić żywotności takiego ogniwa - w urządzeniach, które mogą być tak szybko ładowane (np. samochodach elektrycznych) stosuje się ogniwa, które wytrzymują podwyższony prąd ładowania, szczególnie, że ogniwa litowe same z siebie mają...
Oczywiście, napięcie 52 V. Sorka. Pojemność 40 Ah. A na samochodzie ponieważ mam elektryczną rikszę i planuję sobie zrobić kampera, trzymać ją w nim i ładować w miarę możliwości.
Prądu będzie więcej potrzebne zimą a wówczas i słońca i wiatru w naszej lokalizacji dużo mniej Oczywistą oczywistością jest, że odniosłem się do nieszczęścia jakie chce nam uczynić UE poprzez zmuszanie do " tankowania " 60% prądu miast węglowodoru, którego dzięki panu Łob... ( czy jakoś tak ) mamy po same pachy. W zimie ilość weekendowych kierowców...
Szkoda tylko, że brak jakichkolwiek konkretów, typu pojemność czy choćby napięcie pracy kondensatora. Poza tym kondensator jako magazyn energii dla samochodów hybrydowych czy elektrycznych? Wszystko fajnie, tylko jak to szybko naładować? Tesla ze swoją "podwójną" ładowarką potrzebuje 240V(at)40A, a co dopiero jeszcze szybsze ładowanie. Już nie wspominając...
Jak nie wejdą z nakazem prokuratorskim na posesje to mogą Ci..., będziesz miał ładowarkę schowaną wewnątrz domu i tyle Wystarczy porównać wskazania licznika energii elektrycznej dla domu i licznika ładowarki, aby wychwycić, że ktoś ładuje sobie samochód elektryczny "na lewo" energią elektryczną z domu, a nie z ładowarki. A co w przypadku jak ktoś postawi...
Pytanko do was, jest jakakolwiek możliwość ładowania takiego Powerboxa w samochodzie za pomocą gniazdka zapalniczki? W samochodzie z instalacją 12 woltową, takie akumulatory możesz ładować bezpośrednio z instalacji elektrycznej pojazdu (np. przez wspomniane gniazdo zapalniczki). Napięcie ładowania w instalacji samochodu jest zgodne z wymaganiami tych...
Jaka jest katalogowa ilość ładowań ?
Witam mam pytanie. Planuję budowę samochodu hybrydowego albo przynajmniej elektrycznego z wbudowanym agregatem żeby móc ładować akumulator podczas jazdy bądź bezpośrednio do silnika elektrycznego. Jakiej mocy musi być agregat czy lepiej kupić dwa silniki elektryczne i jeden przeznaczyć na agregat? Co potrzebuje oprócz tego co wspomniałem?
nawet zapowiedziano parę bliźniaczych samochodów elektrycznych wykorzystujących takie akumulatory Widocznie z akumulatorami sodowymi miały niesamowite osiągi, ładowanie w 5 minut itp. Cena tych sodowych 18650 na Aliexpress świadczy o tym, że samochody elektryczne z takimi bateriami byłyby o wiele tańsze niż spalinowe. Zapaleni cykliści mieliby dylemat:...
baterie samochody elektryczne samochody elektryczne opłaca samochody elektryczne kopeć
excel makro zmiana wartość odblokować telefon samsung galaxy kabel monitor 120hz
fotel kierowcy proste konstrukcje lampowe audio
Świecący FIS 1/2 po wyjęciu kluczyka w Passat B5 2001 Schemat podłączenia mikrofonu Yosan CB-100