Ja robiłem tak, że najpierw luzowałem całkowicie linkę ręcznego, i hamulcem nożnym deptałem tak długo, aż samoregulatory (ta zębatka na zdjęciu) ustawiły się samoczynnie i hamulec nożny zaczynał działać prawidłowo. Dopiero potem napinałem linkę tak, żeby był ręczny hamulec. Pozdrawiam
Oczywiście żeby wymienic szczęki musiałem rozkręcic samoregulatory,myśle,ze przyczyną braku ręcznego jest kwestia ustawienia ich ale nie wiem jak je ustawic,ja tak ustawiłem samoregulatory że swobodnie bęben sie obracał,nożny hamulec jest świetny.Proszę napiszcie dokładnie jak się te samoregulatory ustawia aby był ręczny. To w takim razie masz luz...
Dokładnie tak jak piszesz. Dodam, że na cofanie się szczęk na samoregulatorach lekarstwem były podkładki pod sprężyny, dobre zmatowanie powierzchni i czystość. A nie jest tak, że na zaciśniętym ręcznym ciśnienie wypchnie tłoczki tak daleko, że sprężyny szczęk nie będą miały mocy ich ścisnąć i zablokujemy z deka hamulec? Niczego nie wypchnie. Na Twoim...
Wyregulowany hamulec ręczny. A samoregulatory ?
Witam, mam Renault Kangoo z 98 roku z abs, ale abs nigdy nie działał i dobrze hamował. Problem - hamulec łapie dopiero przy podłodze. Z tyłu cały układ hamulcowy jest nowy (bębny, szczęki, samoregulatory, sprężynki, cylinderki oraz pompa hamulcowa) przed wymianą łapał wyżej hamulec nożny. Samochód odpowietrzony tak, że już nie było pęcherzyków powietrza....
Zanim jednak wydasz kasę na rurki czy manometry, zacznij od odpowietrzenia cylindrów. Wybij samoregulatory po obu stronach do góry, poruszaj je tak, żeby łatwo się przesuwały. Załóż bębny i przy dźwigni ręcznego podciągnij tak linki, żeby już na drugim/trzecim zaciągnięciu blokowały koła. Może się okazać, że którąś stronę naciągniesz do końca i nie...
1Jjak wygląda sytłacja z tyłu - samoregulatory sprawdne?? Szczęki w pożądku?? 2. Po co toczyć tarcze?? Nowa tarcza to koszt 120zł do tego samochodu, a hamulec ważna rzecz. 3. Czy tarcze przetoczone prawidłowo?? 4. Czy po demontażu i montażu piasty i tarcze wylizane do białego?? 5. Czy po zaciągnięciu ręcznego nadal głęboki pedał??
Usterka dotyczy AUTOSAN A09LE 2015r. EBS Wabco. - podczas hamowania ściąga na prawo Jak w temacie. problem dotyczy autobusu komunikacji miejskiej. 1. Samoregulatory w przednich zaciskach zostały już wymienione. 2. Siłowniki hamulcowe na przedniej osi wymienione na nowe Na rolkach wyraźnie widać jak na początku zaczyna mocniej hamować prawa strona, al...
Regulacja jest przy dzwigni recznego. W SAMOregulatory znajdziesz miedzy szczekami. Muszą być sprawne. W fordzie niema regulacji kazdej linki osobno. jesli jedno hamuje gorzej to cos prawdopodobnie masz jeszcze do wymiany...
W tym aucie samoregulatorem jest klin wciągany małą sprężynką pomiędzy rozpieracz i szczękę współbieżną, jak go ktoś odwrotnie zamontował, to opiera się "cyckiem" o szczękę i nie działa Ps. Ostatnio miałem jazdy z linkami Kager-a z Foty, w focusie i peugeocie 306, wszystko niby ok, tyle,że krótsze od oryginalnych o jakieś 2cm http://obrazki.elektroda.net/66_12539150...
Witam Wygląda na to, że nie trzymają Ci samoregulatory na tylnych szczękach. Zamiast ustawić szczęki tak żeby były w niewielkiej odległości do bębna pozwalają im się całkiem rozsunąć pod wpływem ściągania sprężyn. Przy hamowaniach pompa musi najpierw wtłoczyć dużo płynu hamulcowego żeby rozsunąć szczęki tylnego hamulca do położenia w którym powinny...
Cześć, mam problem z Twingo. Różnica w sile hamowania kół tylnej osi to 60%. Wymienione są cylinderki hamulcowe, przewody sztywne przy cylinderkach, płyn hamulcowy. Samoregulatory pracują poprawnie, luz pomiędzy szczękami, a bębnem jest minimalny. Hamulec ręczny działa poprawnie, zasadniczy dużo słabiej w tylnym prawym kole. W aucie nie ma korektora...
Hamulec z tyłu domaga się serwisu, rozpieraki na szczękach, samoregulatory itp. oczyścić, rozruszać i będzie ok, jak coś zdarte to do wymiany. Można lekko nasmarować ruchome elementy ale lepiej złożyć na sucho bo wtedy nie nałapie brudu.
O ile dobrz pamiętam są tam regulatory lub jeden/ ciśnienia na tylną oś. Jak nie działa, to będą blokowały. To raz. Dwa to uszkodzone samoregulatory tylnych szczęk. Tak samo regulatory są odpowiedzialne za hamulec ręczny.
Wyregulowalem samoregulatory ręcznie by bęben wchodził ciasno. Efekt mam taki ze hamulec hamuje dużo wyżej. Prawie od razu gdy się go dotknie. Czuć wibracje na pedale gdy jadę kolo 50-80km/h a gdy szybciej bądź też wolniej wibracja jest prawie niewyczuwalna. Czy jest szansa że bicie bębna po jakimś czasie ustąpi samo? Reklamowalbym te bębny ale teraz...
Czy ustawiłeś samoregulatory w bębnach na tylnej osi bo jeżeli nie to będziesz miał skuteczny hamulec ale niski pedał albo co gorsze będzie ale dopiero za drugim razem. Pewnie wiesz ale procedura jest taka że najpierw kasuje się luz między cylinderkiem a bębnem przy pomocy samoregulatora a dopiero na końcu podciąga tesztę linką.
Dodam.Też miałem podobny problem w Cieniasie.Wymieniłem pompę na nową i problem nie zniknął a samochód gubił hamulce ponownie.Zacząłem popytywać na tę okoliczność sąsiada który kiedyś pracował w serwisie.Sąsiad wsiadł do samochodu włączył bieg wsteczny i jadąc do tyłu co koń wyskoczy uruchomił pedał hamulców.Hamulce jak na zamówienie super.Sąsiad postawił...
a czy ubywa ci płynu i na pewno jest zapowietrzony ????? jezeli nie ubywa płynu i nie ma wycieku, hamulec jest odpowietrzony pompa sprawna a mimo to pedał hamulca "bierze" przy samej podłodze -to jest to wina samoregulatorów szczek hamulcowych ! owe samoregulatory odpowiadaja za to aby zużywające sie szczeki ham. nie wracały do konca po odpuszczeniu...
Jak działa ręczny hamulec ?? Na ile ząbków możesz maksymalnie podciagnąć dzwignię ?? Może samoregulatory z tyłu nie zadzałały jeszcze?? Czasem sie tak dzieje że po maksymalnym wsunięciu/wkręceniu tłoczków samoregulator nie chce "ruszyć" ręcznym trzeba pomóc. Jeśli minimalnie za lekko podciągnięta linka wtedy lipa. Zapraszam do szydzenia z tego co tu...
Sam sobie odpowiedziałeś, samoregulatory do wymiany. Za daleko są szczęki od bębnów i lekkie wciśnięcie pedału hamulca nie niweluje odległości szczęki od bębna. Normalnie szczęki powinny się zblizyć do bębnów i tam pozostać a one wracają do środka tarczy ham. Tak że mechanik nie musiał je regulować bo wystarczy parę razy nacisnąć do oporu pedał by je...
no i dzisiaj wymieniłem wężyki przy zaciskach oraz chyba już 10 ty raz odpowietrzyłem układ po czy zrobiłem taki test gwałtownego hamowania no i lipa przy 90 km/h mogę sobie tylko pomarzyć o zablokowaniu kół auto hamuje jak wóz drabiniasty już nie mam pojęcia co trzeba jeszcze wymienić w tym samochodzie żeby mieć normalne hamulce, zauważyłem coś dziwnego...
Jezeli nie trzymaja podkładki cierne w samoregulatorach to jest prawdopodobne , ze hamulec łapie skutecznie dopiero po kilkukrotnym nacisnieciu na pedał. Luz szczeki w stosunku do bebna wynosi około 0,3 mm , tj . tyle ile wynosi luz wewnątrz , pomiedzy sworzniem na ktorym opiera sie szczeka a tulejka samoregulatora. Jezeli masz szczeki z samoregulatorem...
Spotkałem się już ze złym zamontowaniem samoregulatorów z tyłu w bębnach. Była źle blaszka założona i regulator się skręcał i odkręcał. Samoregulatory myślę, że mechanik dobrze zalożył...bo kompletne szczęki ze wszystkim (samoregulatory itd) wymieniałem w renomowanym warsztacie w gdansku, ale w wolnej chwili zdejme bedebny i zerkne. a jak zachowuje...
Czy sprawdzałeś powierzchnię styku szczęki z tłoczkiem-czy tłoczek jest zupełnie płaski i gładki. Szczęka ma być ustawiona mniej więcej w środku tłoczka(płaszczyzna pozioma). Możesz dać troszkę smaru grafitowego, od przegubów(dosłownie tylko dla poślizgu) na podparcia szczęk ugóry i dołu. Szczęki pracując, ocierają także bokami o blachę do której mocowany...
Jak masz z tyłu bębny to wymień szczęki i przetocz bębny.Minimum to ich regulacja ale na pewno jak nie były nigdy ściągane to będzie tam smutno po ich zdjęciu. Będzie spory rant.I zapieczone samoregulatory.
Z tyłu są samoregulatory. Wymagana jest tylko wstępna regulacja po wymianie linki lub szczęk hamulcowych...
Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , a objawy masz takie jak piszesz , to znaczy , że nie działają samoregulatory szczęk w tylnych bębnach . Szczęki składają się do oporu wciskając tłoczki cylinderka do końca . Jeden ruch pedału hamulca jest za mało żeby szczęki dotknęły bębna , zbyt mała wydajność pompy , więc po kilku razach masz hamulce .
pewnie będzie czeba podciągnąć samoregulatory z tyłu a jak reczny się podciągnie to robi się twardszy pedał jak tak to to co pisze
Sprawdź samoregulatory w bębnach. Jeżeli są zatarte to nie pracują i nie wybierają luzów pomiędzy szczękami a bębnem. Jeżeli są nie sprawne to efekt jest właśnie taki jakby hamulce były zapowietrzone. Chyba, że jak ktoś składał to po wymianie cylinderka coś źle założył.
Pomiar średnicy bębna i do sprawdzenia samoregulatory.
miękki pedał hamulca w tico. Wymieniona linka hamulca ,sprawne samoregulatory,odpowietrzony układ hamulcowy,nowy płyn hamulcowy,sprawne serwo i dalej pedał jest miękki , co moze być przyczyną?
Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
To znaczy że jak założę szczęki to bemben ma wejść ciasno i spróbować nim przejechać się trochę żeby samoregulatory się ustawiły?
Często jest tak, że samoregulator nie trzyma i górna sprężyna (mocniejsza) ściska szczęki, wystarczy zamienić miejscami sprężyny, słabsza od strony cylinderka, a mocniejsza na dół Problemem mogą być też mocno skorodowane trzpienie na tarczach kotwicznych, te na które nachodzą samoregulatory
b](at)lukaszd82 Samoregulatory? Sorki ale w astrze to chyba jedyna regulacja jest od obciążenia na tył i nie ma to nic wspólnego z ręcznym. W większości aut regulacja siły hamowania na tył jest od obciążenia i nie ma na to wpływu ręczny. A z tą korozją to przez 15lat jakoś nic mi nie skorodowało a poprzednim autem jeździłem 10lat. Teraz kolejne tłucze...
Masz głowę jeszcze całą.? Samoregulatorów się nie smaruje! Przy większym nacisku na pedał hamulca samoregulatory nie utrzymują szczęk w odpowiedniej pozycji i ze zdziwieniem stwierdzasz że nie masz hamulców.Jeżeli mimo zaciągniętego hamulca ręcznego masz tylko blokowane jedno tylne koło to jest linka hamulca ręcznego do wymiany.Poprostu skorodowała...
Z opisu wynika, że w tym module oprócz czujnika różnicy ciśnień są jeszcze bezwładnościowe korektory siły hamowania, rozwiązanie stosowane m.in w Astrze F czy starszych modelach Subaru. Moim zdaniem powinieneś bez problemu odpowietrzyć ten układ hamulcowy bez konieczności stosowania sprzętu diagnostycznego, tylko jedna uwaga: stosuj tradycyjną metodę...
Tak jak kolega nowypn sugeruje wyciąg samoregulatory i rozruszaj je , ewentualnie wymień na nowe.
Podła pompa lub dostał się jakiś paprok przy dolewaniu płynu. Powietrze w układzie, lub uszkodzone samoregulatory. Uszkodzony korektor hamulca tylnego. Widziałeś ten układ na oczy? Pisanie głupot=nagroda.
A moim zdaniem, albo bębny tak zajechane, albo samoregulatory na szczękach nie trzymają.
Żeby oczyścić bębny z powierzchniowej korozji. A ja kiedyś miałem problem z lewym kołem (hamowało połowę tego co potrzeba) zmieniałem bęben, szczęki linkę i nic, pomogła dopiero zmiana samochodu :D , kupiłem drugie inne auto i problem się powtórzył ale w drugim kole :D, no cóż taki traf i raczej już nie kupię auta co ma bębny z tyłu, niema jak tarcze...
słabe samoregulatory, po puszczeniu pedału hamulca sprzezyna ściąga szczeki do siebie i powinna tylko troszeczke je pociagnac, a tobie ściąga całkiem szczeki do końca -jest to ewidentna wina samoregulatorów rafik108 zrobił: "wyciąłem "podkładkę z papieru ściernego" podłożyłem ję między szczękę a ten mechanizm który ją trzyma" -to takie ratowanie umarłego...
Kiedyś tak miałem na nowym cylinderku, że gumki wciskały tłoczki z powrotem w cylinderek, za sztywne były, czy jak ? A czy samoregulatorem nie zmniejszy również odstępu szczęk od bębna ? Tłoczek dojdzie do szczęki, ale co dalej jak z opisu wynika że się sam cofa ? Nie powinien zostać w tym miejscu po puszczeniu hamulca ? Zapompowałeś hamulcem ? Tłoczki...
Zrób samoregulatory w tylnych mechanizmach.
Może byc ,że na zaciskach samoregulatory zapieczone i wygina tarcze ale wtedy osłabi się też hamulec.
Gdzie to widać, że ta linka ręcznego jest naciągnięta, a nie spuszczona? Nakrętka na pręcie idącym z kabiny ma być na samym jej końcu pręta .. W takiej pozycji ustawiamy samoregulatory w ko kołach Pozatym jak masz przetarty pancerz linki zazwyczaj pod resorami to linka do wymiany z miejca.
Ostatnie ma być prawy przód, a nie lewy. Z tyłu są tzw samoregulatory, które powinny po kilkukrotnym nacisnieciu pedału hamulca wyrególować. Prawdopodobnie sa zapieczone/zabrudzone
Samoregulatory skręcone na minimum żeby wszedł bęben - mimo to z oporem wszedł na lewe.. Tutaj masz problem, porówanj prawe do lewego czy jednak czegoś nie przeoczyłeś przy montażu bo zakładam że prawe koło nie ma skręconego samoregulatora na minimum tylko weszło z zapasem na nim? Jak weszło na ciasno na tej lewej stronie i samoregulator/szczęki były...
Uszkodzone samoregulatory rozpieraczy mogą powodować podobne objawy ,ale musiało by być jeszcze coś pomajstrowane w układzie pneumatycznym np.zaślepiony zbiornik powietrza i najważniejsze, hamulce były by bardzo słabe.
T5: samoregulatory przy gwałtownym hamowaniu mogła uszkodzić się pompa hamulcowa - puściła jedna sekcja
samoregulatory szczęk samoregulatory zaworowe samoregulatory zaworowy
strojenie amplitunera schemat kombajn bizon szlifierka iskrzenie
2sd588 2sb618 zamiennik cyfrowy odczyt częstotliwości
Przesyłanie obrazu z GIGA Display Shield przez Wi-Fi Kolejność odpowietrzania hamulców Kia Stonic 2020