Samoregulatory zaworowe same powinny kasowac luz. Jedynie co mi wpada do glowy to cisnienie oleju czy prawidlowe jest w ukladzie smarowania. Moze to nie popychacze cykaja tylko inny element napedu zaworow.
jest słyszalny z przodu od strony wlatującego powietrza taki bulgot Jeśli jest ten odgłos pojawia się przy wolnych obrotach - tak miał kolega z forum - to mogą być uszkodzone samoregulatory luzu zaworowego (na ssących). Nie domykają się i częściowo tłok wypycha powietrze z powrotem w dolot. Przy dodaniu gazu dynamika sprężania nie pozwala na całkowitą...
Ale to się stało po regeneracji wtrysków, czy na odwrót - regenerowałeś bo tak się działo? Skoro czuć z wydechu niespaloną ropę, to mi to wygląda na wtryski jednak. Ewentualnie samoregulatory luzu zaworowego na wydechu są zawalone syfem i się niedomykają - do sprawdzenia...
Przepraszam za przejęzyczenie. Ja nie pisałem że planowanie głowicy albo wymiana uszczelki po głowicą chociaż i jedno i drugie należy zrobić jednocześnie wpływa na luzy zaworowe. Pisałem że nie czeka się po wymianie samoregulatorów bo cóż da czekanie tylko trzeba odpalić auto aby owe samoregulatory dostały ciśnienie oleju i jak sama nazwa wskazuje wyregulowały...
Może to nie samoregulatory, tylko nieszczęsne dzwigienki zaworowe dosyć często powodują problemy w ohcu a diagnozowane jest to jako usterka samoregulatora ,w szczególności bieżnia współpracująca z wałkiem.
Nie wszystkie są na samoregulatorach.
Ciśnienie na tokach: 25; 24; 20; 19. Jest niedobrze. Takie różnice w ciśnieniu sprężania pomiędzy cylindrami (6 atm) po remoncie silnika to porażka. Różnica maksymalnie powinna wynosić 2 bary (atm). Może sprawdź jeszcze luz na dźwigienkach zaworowych (samoregulatory luzu).
Wiadomo że na LPG trzeba częściej kontrolować luz zaworowy, a to czasem jest upierdliwe i kosztowne, więc najwygodniej jest z samoregulatorami hydraulicznymi.
Samoregulatory, czy też kasowniki luzu zaworowego są? Jak tak, to: gorący olej = rzadszy olej = przepuszcające samoregulatory = nie otwarte do końca zawory = spadek mocy i stuki klawiatury. Problem nieelektryczny.
Witam.Wygląda to na problem z zaworami i o ile mają one samoregulatory to schodzi z nich olej z tąd te stuki.Żle otwierające się zawory mogą powodować tego typu problemy,kiedy samoregulatory napompują się olejem i nie ma dużego luzu zaworowego obhjawy ustępują.
Co do iskry to są tam cewki indywidualne na każdej jest iskra myślałem już że może przekłamuje czujnik położenia wału lecz vag powinien meldować brak zgodności z czujnikiem fazy rozrządu , oraz byłoby spalanie detonacyjne w kolektorze ssącym lub wydechowym a tu nic . Tylko jedyny objaw to próba chwytania na jeden cylinder, co do samoregulatorów zaworowych...
Witam wszystkich miłośników audi😁moje autko A6c5 1,9tdi 110km ma problem którego nie mogę rozwiązać. Podczas przyśpieszania kopci na czarno. Wymieniłem wiele elementów silnika i bez rezultatu.Pompa po regeneracji, wtryski, głowica splanowana, wymienione uszczelniacze zaworowe oraz samoregulatory. Turbina pompuje 1,9 bara. Pompa ustawiona przez...
Będziesz pisał 1001 postów i czekał na cudowne uzdrowienie samochodu, czy weźmiesz się za robotę i sprawdzisz cokolwiek z tego co Ci sie tu sugeruje?/ Nie ma tam żadnych samoregulatorów, luz zaworowy jest regulowany wymiennymi płytkami umieszczonymi w popychaczach.
Witam ponownie!Zagadka została rozwiazana,problem polegał w nowym wałku rozrzadu ,krzywki miały identyczna wysokość ,lecz były minimalnie w innych połozeniach,stad przy wycisnietych samoregulatorach zaworowych jako tako chwile pracował bo domykało zawory mimo innego czasu otwarcia,a gdy sie regulatory ułozyły,fazy rozrzadu były na tyle dokładne ze zawory...
czy nieszczelny stukający popychacz może doprowadzić do jakiś uszkodzeń, czy to tylko kwestia stuków, ewentualnie drobnego spadku mocy? Raczej poza stukami, żadnych poważniejszych skutków nie spowodują. czy możliwa jest wymiana samych kieliszków (jak się je wyciąga), czy trzeba wymieniać z tzw. "konikami"? Samoregulatory znajdują się pomiędzy wałkiem...
w silnikach zetec objaw który opisales to tzw syndrom zaworowy jest to typowa dolegliwosc tych silników temat ten szeroko byl opisyeany na forum obd2 zmień olej na 5W40 albo lepiej nawet na 0W40 jesli to nie pomoże to wumiana samoregulatorów w głowicy
problemem w tym silniku były wałki rozrządu, zatykała sie w nich magistrala olejowa co prowadziło do wytarcia krzywek 3-4 cylindra efekt to brak regulacji samoregulatora
kolego głowicy nie planowałem wygladała bardzo dobrze gorzej uszczelka lecz płynu nie ubywa i wszystko jest ok lecz te samoregulatory hałasuja czego wczesniej nie było jesli chodzi o smarowanie to sciagłem pokrywe zaworowa i odpaliłem olej z walka rozrzadu wydobywa sie i to całkiem dobrze wiec jutro po pracy rozbieram a krzywki juz sa powycierane troszke
witam mam problem z golfem mianowicie problem polega na tym że odpalam auto wszystko jest ok nic sie nie świeci nagrzeje auto na biegu jałowym do załaczenia sie wentylatora nawet ze 3 razy i jest ok po przjechaniu 400m mruga cisnienie oleju wiec postanowiłem. -zmienic olej i filtr - zmierzyc cisnienie było słabe wiec wymieniłem pompe olejowa cisnienie...
A gdzie w X18XE1 masz zmienne fazy rozrządu? Chyba jak napinacz paska zbyt luźny ;) Aha, i tam (w X18XE1) jest jedna sonda. Kolega pisze chyba o Z18XER, tam są i fazy i 2 sondy. I faktycznie tam tylko sekwencja. Aha i w tym Z18XER na gazie może być problem z luzem zaworowym - nie ma samoregulatorów.. W X18XE1 sekwencja najlepsza. Ale da się jako - tako...
M40 to najprostsza wersja silników 1,6 i 1,8 z paskiem rozrządu natomiast M43 ma łańcuszek rozrządu M40 ma na 100% samoregulatory chydrauliczne koszt jednego to około 60złx8szt a koszt uszczelniacza zaworu do tego silnika to 2,50złx8szt piszę bo przerabiałem to w swojej BMW E-36
proszę http://obrazki.elektroda.net/3_123735791... co autor miał na myśli?? podstawowa rzecz reguluje sie . Wszystko opisane jest w książce Trzeciaka. a w skrócie: -napełnić hydropopychacze olejem (jeśli masz je w ręku) -po złożeniu silnika skasować luz zaworowy a następnie tak jak kolega pisał 2,5 obrotu jeszcze wkręcić. -kolejna ważna rzecz...
przede wszystkim który to rocznik C-Q w popychaczach przed zmianowych była wstępna regulacja luzów zaworowych w po zmianowych nie było jej 8O To mało istotne. Korekta regulacji wstępnej jest półśrodkiem i nie naprawi zużytego samoregulatora. Serwis zaproponuje wymianę wszystkich, a najchętniej pół silnika ;)
Witam. Nadal moje audi jest słabe. Zmierzyłem ciśnienie w cylindrach i miał po 22 potem zrobiłem próbę olejowa i okazało się że po wstrzyknięciu oleju nadal nanometr pokazywał 22 wiec rozebrałem silnik z myślą ze zawory przepuszczają. Przylgnie zaworowe były świecące z duża ilością wżer. Wiec zaworki dotarłem na igiełkę wymieniłem hydro(samoregulatory)...
Najlepiej byłoby zdemontować wszystkie dźwigienki i sprawdzić luzy na samoregulatorach (choćby szczypcami). Nie powinno być żadnego luzu. Jeżeli luzy występuję na większości z nich, to bym wymienił wszystkie na nowe - ale to spory koszt. Luz na wszystkich sugeruje, że silnik eksploatowany był na złym oleju. Jeżeli luz jest na trzech - czterech, to bym...
łukasooo to ma nikłe pojęcie o całości chyba. To, że łyka olej i ma ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego. Dół silnika- wał korbowy na łozyskach głownych i korbowych, smarowanie pomp, samoregulatorów zaworów i wałka mało kiedy ulega uszkodzeniu, i ma to wpływ wyłącznie na CIŚNIENIE OLEJU. Ciśnienie sprężania też nijako ma się do zużycia oleju. Pierścienie...
Witam. Panowie jest to opelek Wectra 2.0 92r. ośmio zaworowy,którym jeżdżę na codzień po mieście.Wzeszłym roku w listopadzie wymieniłem uszczelniacz na wale korbowym od strony sprzęgła,bo był wyciek.Zmieniłem filtr i olej,był zawsze zalany15W40,a teraz zalałem 20W50,na początku było super,ale przyszły mrozy po zapaleniu było słychać stuki w głowicy...
Z tym co pisze Kolega o odczekaniu to prawda , taka jest teoria , ale w praktyce to i tak zawsze wszystko trwa po wlozeniu szklanek pol godziny , bo zanim ustawi sie pasek rozrzadu i skreci pokrywe i cala reszte to napewno zejdzie pol godziny . A dlatego masz problemy przy zimnym silniku ze wtedy olej jest gesciejszy , w ukladzie smarowania jest duzo...
witam masz włki rozrządu u góry , a pod wałkiem jest taka "łapka" oparta na zaworze z jednej strony , a z drugej na takim "bałwanku " , to jest właśnie regulator , bo nie wierze ze w 90 roku 16 v , i nie ma samoreguilatorów i to jeszcze w japońcu pozdrawiam
A luz zaworowy nie jest ustawiany przez samorególatory olejowe? Jeśli tak to prawdopodobnie którys z samorególatorów jest uszkodzony, częst takie zjawisko ma miejsce wlaśnie na zimnym silniku. Po rozgrzaniu olej robi się rzdszy i samoreg. zaczynaja pracować, wtedy stuki mogą ustawać całkowicie ew. maleją.
No wlasnie dowiedzialem sie ze moze byc uszkodzony jakis samoregulator zaworow (chyba on reguluje luz na zaworach), tylko nie wiem gdzie on sie znajduje :(. Moze mi ktos powiedziec??
zobacz czy nie ma bicia kolo pasowe z ktorego jast sciagane polozenie walu korbowego lub jeden z samoregulatorow sie blokuje i podstawia ci nieznacznie jeden z zaworow (pomiarem cisnienia tego nie wykryjesz bo na rozruszniku nie osiagniesz cisnienia oleju)
iskra jest i na zimnym i na goracym, a na samostercie (plaku) nie zapalil, moze za malo albo za duzo napsikalem, nie wiem, bo nigdy tego nie robilem. zaraz ide pogrzebyc przy przepustnicy i silniczku krokowym. a jeszcze zapomnialem napisac, ze od pewnego czasu dosyc glosno stuka jeden z zaworow. najprowdopodobniej skonczony samoregulator. moze to jest...
O, to już Pan zrobił jakieś 10000km takim uruchomieniem na sucho o ile było krótkotrwałe. Podobno samo uruchomienie silnika z olejem to jak przejechanie 100km samochodem. Moim zdaniem aż tak źle nie jest, jednak nie zmienia to faktu że jeżeli Pan będzie uruchamiał silnik bez oleju to po dziesięciu minutach pracy może się okazać że trzeba będzie też...
samoregulatory szczęk samoregulatory hamulec samoregulatory zaworowe
bojler elektryczny grzeje uszkodzi drzwi pralka słuchawki przerywają
grundig firmware wyświetlacz płyty amica
Automatyczne włączanie laptopa: modyfikacja włącznika Piec dwufunkcyjny grzeje grzejniki, ale nie wodę - możliwe przyczyny