Sprawdź szczelność dolotu.
Kolejna kwestia to jak bardzo ta Scania kopci bo ogólnie to Scania lubi se zakopcić np przy zmianie biegów. Turbosprężarka zregenerowana?? Pierwsze pytanie: dlaczego była regenerowana a drugie pytanie to czy jest zregenerowana poprawnie?? Pasowałby po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu i intercoolera (baaaaaaaaardzo częsta usterka w Scanii) i podmienić...
W jaki sposób mogę sprawdzić ten czujnik Porównać jego wskazania z mechanicznym zegarem podłączonym do dolotu.
Proszę jeszcze sprawdzić luz na wałku turbiny( zdjąć dolot powietrza i ruchy góra -dół powinny być minimalne, przód -tył prawie w ogóle). Objawy pasują.
Jak wyżej - skoro zapala się EDC to jakiś błąd musi zostać. Czujnik ciśnienia i temperatury w dolocie sprawdzony??
Gdzie tam jest przepływomierz masowy?? Jeśli wszystko jest tak zrobione jak przepływomierz wymieniony to zacznijcie od początku... Dolot i cooler szczelny??
Na stole ogrzewanie spokojnie Ci "ruszy". Zasilanie normalnie pod czerwony "+" i bodajże czarny (lub brązowy) "masa". Zasilanie pompki paliwa pod przewód zielono-czerwony i masę (polaryzacja nie ma znaczenia). Na potencjometr między przewody czerwono-szary a biało-brązowy wpinasz opornik 2,2KΩ i włącznik robisz na żółtym i czerwonym kablu. Wszystko...
A filtr powietrza sprawdzany?układ między intercoolerem a dolotem szczelny sam dolot?trzeba cały układ prześledzić
Intercooler, szczelność dolotu, czujnik ciśnienia doładowania, filtr powietrza, turbo. Te rzeczy do sprawdzenia.
EMS 53253 ; ciśnienie zasilania jest za niskie. Możliwe ,że jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie,filtr paliwa zapchany,wycieki z układu, pompa podająca uszkodzona.Sprawdź jeszcze turbinę, cały dolot no i filtr powietrza.To tak na początek.
Do pompki wszystko jest ok filtry czyste przewody dolotu powietrza też i przewody oddawania ciepła też, może być że silnik wysiada ?
Podnieś łóżko to zobaczysz te od dolotu i wylotu powietrza w kabinie dla ogrzewania postojowego jak i sam piecyk .... a za kabiną, pod metalową osłoną zobaczysz rury powietrza do spalania oraz wydechową.....
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
W moim spadło, bo wzrosła efektywność doładowania- przybyło mocy. Raz, że spaliny w pełni napedzały turbinę, a 2, to ciśnienie w dolocie nie uciekało przez te wypracowane połączenia od tyłu.
sprawdź szczelność układu dolotowego powietrza, czarny dym to mała dawka powietrza a gwizdy to ubytek powietrza na dolocie do kolektora ssącego. Czy ma ktoś na zbyciu strą pompę paliwową do xpi moze byc uszkodzona
Szczelność dolotu i wydechu sprawdzona? Wtryskiwacze trzeba wymontować i sprawdzić jak pylą i przy jakim ciśnieniu się otwierają na maszynce. Nikt tutaj niczego nie zgadnie. Co z dymieniem?
Najpierw ten wydech. Po odpięciu zobaczyć czy się lepiej zbiera i ew. czy dymienie ustało. Możesz też sprawdzić czy na pewno nic nie wpadło "przez" filtr powietrza - odepnij cały dolot. :roll: Czarne kopcenie to objaw zbyt małej ilości powietrza. Paliwa nie sprawdzaj.
olej pojawia sie w dolocie przed czy za odma?? Jak przed odma to mozliwe ze turbo, jak za odma to niestety ale pewnie silnik jest juz wykonczony
Robimy co możemy. Sprawdzamy wszystko po kolei. Czujnik na dolocie przy filtrze powietrza tez swiruje. Pokazuje 40 stopni czy ciepły czy zimny. Będziemy teraz sprawdzać okablowanie a jak to nie pomoże = nowe czujniki bo niestety nie mam nic na podmianke.
Ale piszesz o spalaniu faktycznym czy wskazywanym przez komputer? Natomiast co do skrzyni - małe problemy ze sprzęgłem na manualu są prawdopodobnie spowodowane przez zawór przy pedale sprzęgła. Zastanawia mnie jednak co z Opticruise - z tego co wiem nie używa on sprzęgła przy zmianie biegów, a szarpie przy zmianie biegów... Dolot wydaje się być szczelny,...
Analizowany był sygnał z przepływomierza ? Czy auto kopci ? A gdzie tam masz przepływomierz?? A wracając do tematu to jeśli na komputerze wyskakują błędy od wtrysków to pasowałby z tymi błędami się w pierwszej kolejności uporać. To po pierwsze. Po drugie: pasowałoby podmienić pompowtryski na nowe bo z tymi "regeneracjami" różnie wychodzi. Po trzecie:...
Przecież jak 10 bar jest to słychac syczenie. Ale skoro po trzech hamowaniach brakuje wiatru to sprężarka padaka. Bardzo możliwe ale niekoniecznie. :) Źle wyregulowany, lub zatkany zawór wielodrożny, główny spustowy, i duże skoki na siłownikach a masz te same objawy. Na forum tego nie sprawdzimy. :) Trzeba odłączyć zasilanie przy osuszaczu i tam podłączyć...
po zdjęciu kolektora wydechowego okazało się, że olej leje się zaworami, które to były naprawiane miesiąc temu Podczas jazdy po puszczeniu pedału gazu z tłumika wydobywa się chmura niebieskiego dymu i tak średnio co 5 sekund To świadczy o tym, że silnik oddycha "rękawami" Zawory nic nie maja do tego, bo to jest silnik doładowany i w kanale dolotowym...
I jeszcze jedno kiedyś wyczytałem w którymś z tematów że w intercoolerze może zebrać się woda, w jaki sposób to sprawdzić ?? Wstaw do garażu ocieplanego albo w temperaturze powyżej 2-3 stopni C. Podłącz jakiś podgrzewacz powietrza i skieruj ciepłe powietrze na cooler, odkręć przewód elastyczny wlotu powietrza z kolektora dolotowego i skieruj do góry,...
Doradzę sprawdzenie, czy nie poszedł mieszek seperatorek w pokrywie rozrządu (odma) Odlącz ją od dolotu turbiny i wypuść wężem pod auto na prubę kilka tyś km. Ja to sprawdzam ustami.. przy uszkodzeniu tej membrany turbina potrafi wydoić krocie litrów. Jednak "zapaszek" sugeruje duże przedmuchy na pierścieniach- to się mierzy sprężanie, próba olejowa...
Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny. Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego. Usterka mogła powstać wskutek zatkania układu dolotowego. •Usterka w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego,...
Wszystkie błędy na fotkach nie dotyczą silnika a tym samym usterki którą opisujesz chyba, że nie sprawdzałeś w EMS. błędy BMS dotyczą koła 5 i 6 komunikacja CAN na obwodach tych kół została przerwana być może na krótko ale błąd został zapisany. W tym układzie(BMS) jest jeden błąd aktywny z gwiazdką (*)a dotyczy on czujnika zużycia okładzin na kole 8...
Jeżeli chodzi oo szczelność dolotu powietrza, to u mnie jest ok. Sprawdzano w serwisie, zastanawia mnie natomiast delikatny nalot spalin na zewnętrznej, ciepłej części turbiny. Wygląda to jakby był bardzo delikatny przedmuch spalin z okolic wirnika. Biegi raczej nie mają nic do tego, przejechałem tym samochodem prawie pół miliona km. W serwisie faktycznie...
Jest zbyt duża dawka paliwa, tyma samym za mało powietrza. Ciśnienie doładowania wzrasta z obciążeniem i obrotami, więc następuje ograniczanie dawki paliwa to i przestaje kopcić. Ale właśnie trzeba sprawdzić, jaka jest wartość statyczna w barach czujnika doładowania i dynamiczna. Temperatura paliwa, temp. wody- te trzy rzeczy decydują o dawce. Ale,...
Dodatkowo wskazówka od ładowania na wolnych obrotach pulsuje i miga światło w kabinie Witam, co do pulsowania, wymiana regulatora- nie sugerować się prawidłowym napięciem ładowania. Jesli by nie pomoglo, w co wątpię, to wymiana/naprawa alternatora. W kwestii spalania, należy ściągnąć dolot do turbiny i wizualnie sprawdzić, czy łopaty są całe, nie trą...
Kolego Kwantor, tak jak napisał Saron22 ciśnienie paliwa i czujnik doładowania razem sprawdziliśmy. Filtr wymieniam tylko oryginał w scani, byłem nawet 3dni temu ponownie na wymianie. Szczelność mierzona była również w tym tygodniu (na dolot turbiny szczelne kolano założone i puszczone powietrze, trzyma bez problemu). A cały układ wydechowy jest nowy,...
Problem tkwił w zbyt wysokiej temperaturze powietrza dolotowego, było to spowodowane nie prawidłowym działaniem EGR. Dodano po 33 Opis jak wyżej
do Serwis GH co myslisz o takiej kolejności 1 sprawdzenie szczelności Intercoolera sprawdzenie szczelnosci układu dolotowego , turbina , sprawdzenie sprawnosci cylindrów komputerowo , kolejne to podmiana cewek na okres testowy , i na koniec dopiero wtryski ? Dodano po 2 a zpoamniałem jeszcze wypadało by jesli te pierwsze czynnosci nie dadza efektów...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
Co to za 420? E3, E4, E5?? Masz problemy z nieszczelnością układu dolotowego lub wydechowego.
tak, dokładnie taki sam. pochodzi z 5 min na wolnych i kuleje. podmieniłem cewki, zaworki zwrotne paliwa na listwie i filtrze, przewody dolotowe na krótko z pompy do zbiornika, żeby wykluczyć zasysanie powietrza przed pompą i nic. filtr paliwa zmieniony. na obrotach większych ładnie pochodzi, jak na wolnych to z pięć minut i zaczyna stukać, jakby na...
Przyczyn może być wiele ogólnie kod błędu mówi tak: PSID98 Układ doładowania 0 Dane ważne, ale powyżej normalnego zakresu roboczego 1 Dane ważne, ale poniżej normalnego zakresu roboczego Myślę że zacznij od sprawdzenia układu dolotowego powietrza, tj. sprawdź czy siatka na kominie dolotowym powietrza nie jest zabrudzona (zatkana kurzem), jest to częsta...
Ciśnienie powinno być ciut więcej bo między 17 a 20 z reguły, powyżej 17 powinien się uchylać zawór przelewowy. Zawór odcinający jest po lewej stronie silnika obok kolektora dolotowego, od przodu lecąc masz takie 4 od kąta i dawki, potem jest właśnie ten odcinający. Trudno tego nie zauważyć
EMS 8707; ciśnienie powietrza doładowania, napięcie z czujnika doładowania jest niewiarygodne w porównaniu ze wskazaniami z innych czujników ciśnienia lub wartość ta jest niewłaściwa w stosunku do aktualnych warunków roboczych.Sprawdź szczelność układu dolotowego , turbosprężarkę czy nie rzuca olejem, czujnik ciśnienia doładowania czy nie jest zanieczyszczony...
Wtryski ok.? Układ dolotowy i wydechowy sprawny?
Wtryskiwacze HPI można sprawdzić JEDYNIE na silniku!!! za pomocą oprogramowania diagnostycznego. Nieszczelność w EGR ma wpływ bo ciśnienie doładowania cofa się do wydechu, lubwychodzi na zewnątrz. Sprawdź temperaturę powietrza dolotowego.
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
Kod błędu 61 błąd - Jednostka sterująca EDC przerywa swoją pracę do czasu zakończenia testu zatrzymania silnika. Przyczyna - Napięcie wejściowe na zaciskach B3 i B4 zostało odcięte zbyt wcześnie. Uwagi - Podczas próby wyłączenia silnika, centralka EDC wykonuje próbę działania po wyłączeniu zasilania kluczykiem rozrusznika. Moment obrotowy silnika jest...
Witam. Można wiedzieć o jaki wyciek chodzi jak odsuniemy kolektory dolotowe. wyciek ropy na pompowtryskiwaczach czy na tych balwankach. I co powoduje ten wyciek co za usterka.
Ten jest tylko dla informacji, i nie mają żadnego wpływu. Do EDC czyli sterowania silnika są stosowane czujniki w innych miejscach, np. na kolektorze dolotowym, w pompie wtryskowej, pod maską, i to one maja wpływ na pracę silnika.
Tzw myszka miki nr Scania 2016618 Do tego uszczelki do tego co musisz jeszcze sciagnac czyli na pewno kolektor dolotowy sztuk 6 i jesli dobrze pamietam to 5 oringow pod obudowe gdzie sa przykrecone elektrozawory kata i dawki
Ten błąd może wynikać z kończących sie szczotek, lub łożysk. Awaryjnie często jeszcze można się ratować przez kilka dni w trasie, przez ręczne kręcenie wirnikiem, w czasie startu- trzeba ściągnąć rurę dolotową. Przy minus 15, trzeba się chwytać wszystkiego.
Witam. To jeszcze takie pytanie gdzie szukać tych wtyków ECU bo kable sprawdzałem od EDC do puszki na kolektorze dolotowym to jest czysto. Ale ECU to chyba co innego gdzie tego szukać to może jeszcze bym popatrzył.
Czy sprawdzałeś w parametrach czy przy dodaniu gazu wzrasta ciśnienie w kolektorze dolotowym i czy rośnie temperatura na czujniku powietrza po zagrzaniu silnika. To że ciśnienie doładowania jest na poziomie około 1 bara to nie jest nienormalne porównaj go z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego powinno ono oscylować około tej wartości. Wydaje mi się...
Witam mam problem z brakiem mocy w scani r 500. Układ dolotowy sprawdzony na szczelność, turbina także zawory wraz z pompowtryskami wyregulowane pompowtryskiwacze po naprawie tłumnik wraz z katalizatorem oryginalny nowy założony kolektory wydechowe naprawione wyfrezowane i dorobione pierścienie nadwymiarowe sto procent szczelne czujnik ciśnienia doladowania...
Witam. Na początek zrób regulację zaworów i pompowtrysków ( jeśli ta operacja nie była dawno robiona).Sprawdź układ dolotowy pod względem nieszczelności , intrkooler, łączniki gumowe i kolanka aluminiowe wraz z oringami począwszy od turbiny do kolektora ssącego.Jeśli nic to nie pomoże to pozostaje ci podpięcie pod komputer i zdiagnozować.
Scania 164 V8 480. Potrzebuje wyjaśnienie następujących kodów EDC: 54 51 47 21 Cześć! Chętnie pomogę Ci zrozumieć te kody błędów EDC (Electronic Diesel Control) dla Twojej Scania 164 V8 480. Oto wyjaśnienie każdego z kodów: 1. Kod 54: Ten kod może być związany z problemem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego (IAT - Intake Air Temperature Sensor)....
Witam czy wiecie jakie parametry powinien mieć sprawny czujnik(doładowania)w kolektorze dolotowym.
Tak zawór czerwony nowy cały komplet blaszki dwie dałem też trzy brak różnicy, kolektor dolotowy zdjęty żeby sprawdzić inter cool na obecność oleju, brak ! Komputer widzi błędy nierównej pracy cylindrów 1,2,3 w stosunku do 4,5,6 to wszystko.
...słabym elektronikiem, w scani ale nie wiem jak ci sprawdzili kasetę,kody błędów, bo ktoś cię w h.. Robi, bo z tego, co robię to do starej trójczyny w programie sdp2 wejdziesz tylko do hamulca i hamulca pomocniczego a jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie...
Euro 5 ma układ oczyszczania spalin SCR. A Scania euro 4 co ma? Silniki są zamienne, przy zachowaniu pewnych cech oczywiście. Euro 4 ma sterowanie głupią klapkę i przepływkę, zaś euro 5 skomplikowany rozbudowany system z kilkoma czujnikami, sondą i dozowaniem Adblue z jednostką zawiadującą tym. Więc silnik każdy włożysz do ramy, ale trzeba to wszystko...
dolot citroen peugeot dolot zasysać dolot
mazda deska rozdzielcza cyklon zrobić netia router hasło admina
waeco lodówka skymaster 55sua2505
Fujitsu Esprimo C720 - Socket LGA 1150 (H3) Podłączenie płyty głównej Sharp do TV Philips - czy to możliwe?