Witam, 94 220hp z 97r bez EDC sterowaną ma pompę wtryskową za pomocą linki. Linka obraca o kilkadziesiąt stopni dźwignię przy pompie i w ten sposób regulowana jest dawka. Ehab, pompka paliwa, z. ciśnieniowy niewątpliwie ma duży wpływ na pracę silnika tyle że na jego uruchomienie. W tym silniku gaszenie odbywa się po przez wywarcie nacisku przez siłownik...
Scania R420, podnosi obroty na zaciągniętym ręcznym, zamyka górski hamulec i włącza podgrzewanie silnika. Spotkał się ktoś z takim problemem?
Hamulec górski działa?
Jeśli samochód ma sterownie skrzynią OPC to góral ma działać czy się to podoba czy nie.Tak więc znajomych po szkole typu ,,szkoła parkingowa zaoczna" nie słuchaj.Hamulec górski bierze bardzo czynny udział podczas zmiany biegów wyrównując obroty silnika do prędkości obrotowej skrzyni,jeśli nie działa zmiana biegów zostaje wydłużona a tego nie chcemy.Jeśli...
Jeszcze górski sprawdź może się zaciol
taj jak kolega pisał wyżej podaj błędy gdy cos się pojawi po ostatniej naprawie, sprawdź jak dział hamulec górski czy wszystko z nim okej.
Możliwe że nie może rozgrzać katalizatora i czujników nox do temperatury w której zaczną dokonywać odczytów. Jakie masz temperatury katalizatora podczas testu?? Hamulec górski masz sprawny??
Witam. Poszukuję schematu obwodu hamulca górskiego scania 114L 380. Nie działa dogrzewanie silnika i górski, jest włączany auto z hamulcem nożnym. Brak zasilania na elektrozaworze i na włączniku w kabinie. Pozdrawiam. Mówisz - masz!
tutaj poruszyłeś dwa tematy retarder i górski powiedz coś więcej, szarpie tz co? retarder sam się włącza i wyłącza? szaleje? czy to górski sam Ci się wl/wyl?
Tak, piszę o cewkach bo chyba wszystko inne zostało sprawdzone: szczelność, intercoolera, ciśnienie paliwa, wtryski(komputerowo), doładowanie powietrza, czujnik doładowania sprawny, egr nowy, smok w zbiorniku czysty, woda z intercoolera spuszczona, dławik górski działa poprawnie. Objawy to nierówna praca silnika, brak mocy, duże spalanie, "twardy" klang...
Właśnie jest. Zestaw załadowany waży 40t zjeżdżając z górki powinien iść jak strzała a ona delikatnie przyhamowuje . Ostatnio zauważyłem że nacisnąć delikatnie na pedał hamulca to idzie jak strzała puszczę od razy czuć że ją delikatnie trzyma . Tarcze są gorące ale się nie palą ,myślałem że to zawór po pedałem to go podmieniłem ale to nic nie dało....
Sprawdzę dzisiaj dam znać . Dzięki za podpowiedź. Dodano po 1 Zaworem w podłodze wciśniety, z tym że, nie widziałem go bo guma pod nogami zmieniona na inny model. Guma powinna mieć wycięcie po środku przy kolumnie kierowniczej a nie miała nic , natomiast miejsce na górski ma po lewej stronie przy drzwiach. A guzik wgnieciony w podłogę hihihi. Nie widziałem...
W moim autku pomogła regulacja zaworów i wtrysków przez doświadczonego w tej dziedzinie mechanika. Dobrze jest też przeczyścić cewki i wtryski przez specjalistów z firm w których mechanicy wiedzą jak to zrobić. Scania ma bardzo delikatny układ zasilania paliwa i trzeba szukać przyczyny od podstaw opisanych powyżej. Jeśli chodzi o demontaż EGR to nie...
Uruchom mechanicznie, lub elektrycznie hamulec górski i dodaj gazu, obserwój, gdzie wieja spaliny przy połączeniach na kolektorze. Nie ma wiać nigdzie! Wykonaj zaślepki na intercoler i podłącz cisnienie ok 3 bary. Ciśnienie ma się utrzymywać przez conajmniej kilkanascie sek. bez zauważalnego spadku na zegarze. Wcześniej możesz obejrzeć dokładnie intercoler...
Bardzo mnie zaciekawiło, co to za przełącznik "BIAŁEGO DYMU"? Na zimnym silniku, może chodzić o dogrzewanie: przy zaciągniętym hamulcu ręcznym , uruchamia się hamulec górski ( tłumienie wydechu ) i podnosi obroty, aby szybko dojść do temperatury roboczej, jak osiągnie temp. roboczą, albo zrzucisz ręczny wraca na jałowe.
(at)bambus94 Kiedy widziałeś ostatnio ciągnik siodłowy w benzynie? Jak silnik pracuje i nie ma hamowania silnikiem przez hamulec górski musi być podawane paliwo. Zostaw ciężarówkę z pełnymi kotłami na wolnych obrotach i co wypali paliwo do zera jak by ci wskaźnik paliwa pokazywał wtedy 0 to albo jest g..o wart albo się stała jakaś magia.
Niestety nie posiadam obecnie drugiego takiego auta więc jakieś podmiany części zostają tylko z serwisu, wszystkie filtry to oryginały. Powietrze paliwo. Auto ma górski i retarder, klapa nie jest luźna jedynie mogłaby się zamykać jak by siłownik lub zawór wariował? Ale czy takie rzeczy się zdarzają? Samochód musi w tym momencie pracować więc cała diagnostyka...
Witam a ja mam scanię R480 i wyświetliło mi usterke silnika nie bardzo mialem jak zdiagnozować więc poprosiłem znajomego który zdiagnozował autko przez OBD i pokazało mi takie błędy P1406 P0562 system napięcia zasilania za mały Poo87 ciśnienie rail p0402 recyrkulacja spalin za duża ilość U1104 usterka nieznana U1103 usterka nieznana po skasowaniu błedów...
Witam a ja mam scanię R480 i wyświetliło mi usterke silnika nie bardzo mialem jak zdiagnozować więc poprosiłem znajomego który zdiagnozował autko przez OBD i pokazało mi takie błędy P1406 P0562 system napięcia zasilania za mały Poo87 ciśnienie rail p0402 recyrkulacja spalin za duża ilość U1104 usterka nieznana U1103 usterka nieznana po skasowaniu błedów...
Mam u siebie opti cruise R420 i nic takiego nie robi. Może jak raz w XPI, tylko po co? Poza tym napisałeś, że tak myślisz.. Czyli przy redukcji, włącza się hamulec górski i potem przekazówka, (dodanie gazu) żeby zgrać synhronizatory??
Tak. Obroty takie pozostaną do czasu ponownego ich ustawienia. Jeszcze jedno, ogranicznik białego dymu i hamulec górski musi być wyłączony i w niektórych wersjach EDC co najmniej 30°C lub 50°C temperatury płynu chłodzącego.
Wyłacz tryb gorski.... HILL
To odpada. Bo jak odcina to poddymia na czarno, a gdyby ta klapka się zamykała to spaliny by się nie wydostawały o ile dobrze mysle Witam Jak dymi na czarno to albo zacina się hamulec górski, albo szwankuje czujnik ciśnienia doładowania. Pozdrawiam
1 usterka silnika się świeci i auto jest słabsze 2 abs kontrolka się zaświeca po przekroczeniu 40km i brak wtedy hamulca górskiego.
Po prawej stronie ramy, blisko skrzyni jak pamietam, albo w okolicy poprzeczki.
Ta Scania nie ma hamulca górskiego. i niema żadnego wyświetlacza gdzie można zobaczyć błędy tam są tylko zegary nic więcej.
TLC (zawieszenie pneumatyczne) 25;otwarty lub zwarty obwód czujnika ciśnienia w poduszkach oś tylna.Co do ubytków powietrza to może być zawór lub siłownik hamulca górskiego.
Wszystkie błędy na fotkach nie dotyczą silnika a tym samym usterki którą opisujesz chyba, że nie sprawdzałeś w EMS. błędy BMS dotyczą koła 5 i 6 komunikacja CAN na obwodach tych kół została przerwana być może na krótko ale błąd został zapisany. W tym układzie(BMS) jest jeden błąd aktywny z gwiazdką (*)a dotyczy on czujnika zużycia okładzin na kole 8...
Ale ciśnienie mam ok, moc też jest, nie dymi z odmy tylko olej kapie. Wydaje mi się że naj bardziej wtedy gdy na górskim hamulcu zjade z góry i stanę
Witam przemo26 dzwoń do scanii w Szwecji sprzedaj im ten patent od kilku lat nie mogą sobie z tym poradzić a to górskie proste. Dodano po 1 ....a to takie proste
Nie chcę się wymądrzać i nie będę zgrywał speca, bo moja dziedzina to MB od strony elektronicznej. Więc zaproponuję zapytanie fachowców mechaników o to czy dopuszczają możliwość przestawienia rozrządu? Miał taki przypadek w zaprzyjaźniony warsztat - pomylili się o 1 ząb. Efektem był brak mocy, przykapcanie i żadnych usterek w sterowniku (Actros euroIII)....
Dodam że syczy gdzieś od strony kierowcy a gdzie to nie wiem bo sprawdzić nie mogę. Powiem szczerze: za to zdanie ten post powinien już dawno polecieć do kosza... Co to znaczy, że nie możesz sprawdzić?? Podnieś kabinę, odpal auto i szukaj ubytków powietrza oragnoleptycznie. Od sprężarki poprzez "pecionkę", chłodnicę powietrza, osuszacz, zawór zabezpieczający...
tak .Dotyczy to systemu ems. Komunikat engine malfunction (żółty) zaświecił się wtedy gdy była odpięta wtyczka od elektrozaworu siłownika hamulca górskiego. Po podpięciu wtyczki nadal się świeci komunikat i odczytałem właśnie ten błąd
Wiesz regulacja regulacją, ale jeżeli pompki są już zużyte to regulacja i tak za wiele nie da... trzeba wymienić i koniec. Jak pompki będą zużyte to też czasem ciężko rozbujać turbo, a hamulec górski/wydechowy sprawdzałeś czy nie blokuje wylotu spalin?
Jak tam wygląda szczelność kolektorów wydechowych- chodzi o kielichy. Spowoduj zamknięcie górskiego, nawet brecha i ktoś nich depnie na 1000 obr, zaobserwuj czy spaliny wieją przed turbiną. Co to znaczy nie pokazuje? nie ma w podglądzie parametrów, czy też pokazuje zero? Jakie jest ciśnienie paliwa na filtrze? (manometr).
Nie po zmianie tylko w ogóle po wgraniu części do auta, tego zaworu górskiego że zdjęcia. TAK NA PRZYSZLOSC DLA AMATOROW MECHANIKOW, JAK COS WYMIENIASZ W SCANI A TO COS MA WTYCZKE PRADOWA TO NA 99% WYMAGA WGRANIA DO AUTA,ŻEBY BYLO W 1OO % FUNKCJONALNE. W NIE KTORYCH PRZYPADKACH Z POZIOMU COORDYNATORA. BARDZO WAZNE,BO SE MOZNA POLEPSZYC......
niema wycieków . jest siłownik pne. ale on odcina listwę tylko w trakcie pracy h-ca górskiego izn kiedy samochód jedzie na biegu ,przy zdjętym gazie właśnie oto pytam ,czy tu nie tkwi problem [jakiś układ nawalił który cofa siłownik aż do zatrzymania silnika, w korelacji z odcięciem paliwa]] ale nie wiem czy tak było przedtem i nikt nie wie -auto sprowadzone
Spowoduj zamknięcie hamulca górskiego na wolnych obrotach. Zobaczysz i się zdziwisz jak bardzo wieją spaliny i z jakich miejsc. Na pewno masz pękniecie na zwężce venturiego, tego nie widać gołym okiem dokładnie, szczelina powiększa się na wskutek ciśnienia spalin przy dużych mocach. Ma wiać nic i nigdzie. To bardzo ważne właśnie w tych motorach, 2 turbina...
Witam a ja mam scanię R480 i wyświetliło mi usterke silnika nie bardzo mialem jak zdiagnozować więc poprosiłem znajomego który zdiagnozował autko przez OBD i pokazało mi takie błędy P1406 P0562 system napięcia zasilania za mały Poo87 ciśnienie rail p0402 recyrkulacja spalin za duża ilość U1104 usterka nieznana U1103 usterka nieznana po skasowaniu błedów...
Witam, dziwna przypadłość, Scania R420 3-osiowa 2005 r. Z 2 tygodnie temu, podczas ruszania, gdy auto było na wysokich obrotach (1500–1800), traciło nagle ciśnienie paliwa, tak jakby go zabrakło, wyświetlił się błąd EMS 135 niskie ciśnienie paliwa i po paru sekundach, gdy auto zwolniło/obroty zmalały, puściło biały dymek i zaczęło jechać dalej normalnie....
Sztanga chodzi bez oporów, zaworu jeszcze nie sprawdzałem. Kolega dziś jadąc samochodem doszedł do wniosku że problem pojawił się(po dwóch dniach poprawnej pracy) w momencie użycia hamulca górskiego. Proszę o info jak skonstruowany jest w tym aucie ten hamulec. Sprawa dla mnie trochę skomplikowana ze względu na to że brak tradycyjnego jak np w Scanii...
Nie wiem jak to jest w cięższym sprzęcie ale tam raczej hamuje się zawsze silnikiem... Często, a nawet zawsze. Zawsze można wrzucić na luz i hamować w ostatnim momencie zasadniczym hamulcem... Uwzględniając powyższe, taka sytuacja jest skrajnie niebezpieczna uwzględniając wagę zestawu około 40 ton. Dodatkowe hamowanie silnikiem, nie tylko zjeżdżając...
Witam 1. Chcialbym sie dowiedziec, czy mozna kupic - ewentualnie zrobic lub "poprawic" fabryczna - antene am do samochodu. Jezdze duzo po europie i jak sie tylko da slucham Jedynki na AM. Problem w tym, ze odbior fal dlugich jest rozny w roznych samochodach, ktore czesto zmieniam. Nie raz ledwo mozna odbierac 50-70 km poza granicami Polski, a innym...
Powiedzmy też odrazu, że JAKOŚĆ silnika przemysłowego od samochodowego jest znacząca... silniki przemysłowe pracują w dużo gorszych warunkach więc z tego co się oriętuje ich same wykonanie troszeczke się różni (wytrzymałość materiałów). Natomiast samo ECU jest raczej to samo różni się tylko mapami, no i brakiem pewnych funkcji potrzebnych w silniku...
hamulec górski scania hamulec górski krzysztof górski
modem simlock orange filtr polar produkcja pralka
Instrukcja obsługi Panasonic NV-HD635 w języku polskim Telewizor wyświetla napis "OK" i nie reaguje - co robić?