Silnik E5/EEV olej LDF3 - wiele olejów spełnia tą normę. Skrzynia i most do zwykłych zastosować : STO 1:0 Jeśli masz na wysokie obciążenia to skrzynia STO 2:0 G a most STO 2:0 A. No są normy olejów Scanii.
Sprawdź czy nie sapie przy kolektorach spaliny mogą wydawać się jak olej a z kolektora może zawiewać do kabiny
Witam Numer bagnetu 2185325 jest przewidziany do silników ze sterownikiem DC 16 104 górnictwo są to silniki przemysłowe. Twój silnik to DC 16 04 więc bagnet oleju do twojego silnika to 1515990.Do silnika wchodzi 34 litry oleju i jest wtedy osiągnięty prawidłowy stan.
Potrzebuję lokalizacji chłodnicy oleju w silniku DC16 01 Scania.
Dobry olej 15W40 załatwi sprawę. Objętość oleju dla 14 litrowego silnika to 22-30 litrów. Ja bym raczej kupił ok 30.
Dzięki koledzy za podpowiedz. Usterka usunięta puściły uszczelnienia na pompowtryskiwaczach.
Witam samochód scania 2005r R380 PDE Rok temu robiłem generalny remont silnika tłuki, tuleje, pierścienie wszystko wymienione. Jakieś dwa miesiące temu pojawiły się pierwsze problemy a mianowicie zaczęła brać olej i strasznie osłabła. Pojechałem do warsztatu na gwarancje że coś nie tak że bierze olej i słaba oczywiście otrzymałem odpowiedz zostawić...
Witam. Przez odmę ucieka olej, co to będzie, silnik do roboty. Ciśnienie oleju w kabinie na rozgrzanym silniku pokazuje ok 2 bar.
Chcę holować scanię drugą scanią. Gdzie się podłączyć pod układ pneumatyczny żeby nabić powietrze w niesprawnej scanii? Tutaj przy podszybiu nad wlewem oleju do silnika?
Ile to auto robi km miesięcznie? dolewasz 10 L oleju miesięcznie ? Biały osad to wilgoć w oleju, jej pochodzenie w tym silniku może mięć różne przyczyny.
Tankuj więcej paliwa to nie będzie bardzo widać tego "oleju".
Jeżeli silnik ręcznie się obraca -stan oleju jest-próbuj.
witam poszukuje schematu podłączenia retardera ciągle wyskakuje błąd za wysokie ciśnienie oleju a żadnego czujnika nie widzę
Pacjent Scania R410 Euro 6, błąd EMS 5805, 9263. Pali się kontrolka silnika i komunikat "usterka silnika". Na forum nic specjalnego nie znalazłem, w Google na jednej bułgarskiej stronie jest opis, ale dość obszerny i mówiący o wielu przyczynach błędu, od czujnika różnicy ciśnienia, samego filtra DPF i innych. Miał ktoś podobny problem, dzięki za podpowiedzi....
Witam potrzebuje pomocy odnośnie auta które ostatnio otrzymaliśmy w OSP, jest to scania m93 210 czyli 8.5 lita silnik. Potrzebuje informacji na temat wymiany oleju w silniku, auto jest sprowadzone wiec nie wiem jaki olej był wcześniej wlany do silnika i jaka jego ilość jest potrzebna, wiec jeśli ktoś może w jakiś sposób mi pomóc to bardzo proszę o odpowiedzi
Sprawdź bączka (filtr wirowy odśrodkowy) tulejki ,ośka czy obraca się . Można sprawdzić jeszcze obudowę filtra oleju , jest tam zaworek plastikowy czasem potrafi zniknąć. Kolego ryba możliwe że szukasz problemu którego nie ma. Prawidłowe ciśnienie oleju dla silników 9,11 i 12 litrowych przy temperaturze roboczej wynosi: co najmniej 1,3 bar na biegu...
jest smarowana z silnika ale tylko dol sprezarki jest smarowany. w glowiczce nie ma oleju.
Trochę roboty jest,ale oczywiście temat do opanowania. Mało miejsca ze względu na bliskie sąsiedztwo koła pasowego. Ale sama odma nie wyeliminuje dymienia z silnika...
Sprawdź w EDC powinien pojawić się błąd o kodzie 18. Jest to częsta przyczyna w tych silnikach że pada czujnik ciśnienia oleju
Znowu pojawił się olej w zbiorniczku i ubywa oleju w silniku Co teraz może być?
Witam Tym glutem może być plama z oleju silnikowego [ sprawdź ] . O ile była by to plama oleju to może być nieszczelność w chłodnicy oleju , która jest chłodzona płynem chłodzącym silnik . [O ile ten silnik ma chłodnice oleju o której pisze ponieważ tego silnika nie znam ] Pozdrawiam
Witam Jaki masz wlany olej do silnika?
Ale masło jest między przednia sciana silnika a pierwsza tuleja jak zdjęli miskę oleju. Ale sprawdzę tez ten trop.
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Masz do sprawdzenia czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik temperatury oleju; napięcie jest wyższe od dopuszczalnego.11180 to kod informacyjny dla układu emisji spalin i nie można go usunąć puki nie usuniesz usterek powiązanych z tym błędem lub zniknie sam po upływie 400 dni jeśli w tym okresie był nie aktywny.
Trzeba najpierw to zdiagnozować- mile bedzie widziany jakiś fachowiec z dobrymi pozytywami. Koła można kupić z używek, z rozbitka itp. Nie będzie to strasznie drogo, ale trzeba poszukać tych luzów i mieć pewność, tak samo, czy przypadkiem rolki i wałek nie są nadjedzone. Sprawdź również co z odmą- zdaje się że jest podłączona do kanału ssącego turbiny,...
Witam... co do przebiegu to proponuje zadzwonić do ASO jezeli auto było serwisowane chociażby do jakiegoś okresu to będziemy mięli dokładną datę i przebieg licznika z ostatniej wizyty na serwisie, jeżeli auto jest z zagranicy to też nie problem, bo już w Scanii działa europejska historia pojazdów i będzie można chociaż jakiś teoretyczny przebieg obliczyć....a...
EMS 5409;To potwierdzenie, że jest coś nie tak z ciśnieniem oleju. Trzeba sprawdzić czujnik i jego okablowanie a wcześniej stan oleju w misce olejowej. APS 185 * Brak komunikatu temperatury zewnętrznej lub nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL 2. EMS 54295; potwierdzenie ze strony sterownika silnika o niewłaściwej wartości temperatury...
Witam W załączniku dane odnośnie diagnostyki układu smarowania.Twój to 16-litrów PDE blok silnika pierwszej generacji.
A turbinę sprawdzałeś? , że nowa to nie znaczy że oleju nie puszcza. I co znaczy stwierdzenie : że ściągnąłeś rurę z intercoolera i ciśnienie spadło? Intercooler wyczyszczony? I jaki silnik ?
Scania R 560 Błędy aktywne EMS 5410 Czujnik ciśnienia oleju. Po porównaniu ciśnienia odczytanego z czujnika z ciśnieniem atmosferycznym (na zgaszonym silniku) zarejestrowano zbyt dużą różnicę. Do sprawdzenia wiązka i czujnik.
W skakance kompresor lubi marnować ciśnienie oleju, na próbę przy ciepłym silniku zaślep i zapal i bedzie z 1.5 bar więcej.
Tak jak w opisie scania ma w tej chwili 900.000km przebiegu w zabudowie chłodnia jest to zestaw na 36 palet. Spalanie wynosi około 38 litrów/100km trasy w kraju przy dystrybucji do tego raz w miesiącu dolewamy 10l oleju. Auto nie kopci silnik nie jest mokry.
kolego brat-1 silnik 1.6 suzuki jest naprawde wytrzymaly, zawodowo zajmuje sie ciezarowkami SCANIA, prywatnie vitara. Przypadek Twojego silnika to zapieczony, badz pekniety, jeden moze wiecej pierscien zgarniajacy.Mialem podobny przypadek kiedy geniusz zalozyl odwrotnie te pierscienie cisnienia wgranicach, a kopcil i nagaru lopata.
Masz 1,8 mln bez remontu i jeździsz na 10 w40? Jakie masz ciśnienie oleju na wolnych obr? Przy 1000? 1500?
Już doszedłem, wyrobiona jest krzywka na wałku rozrządu od wtryskiwacza. Rolka wyrobiła spory rowek. Wałek zawiozłem do Bydgoszczy do naprawy. Dziękuję za wpisy i zainteresowanie. Muszę teraz poszukać jaka była tego przyczyna. Zyga Dodano po 35 Proszę o podpowiedź w którym miejscu umieszczone są zawory regulujące ciśnienie oleju w silniku Scanii R....
W euro 5 urwane i zwarte kable od visko potrafiło popalić wiele czujników na silniku, dlatego sprawdź wszystkie ciśnienia i temperatury oleju ,powietrza ,paliwa . Czujniki są połączone wspólnym zasilaniem.
Uszkodzony przewód do czujnika, czujnik, lub brak ciśnienia. Odczytaj kody błędów, zmierz cisnienie. Poszarpaj wiązką biegnącą od kabiny do ramy/silnika.
Witam. U mnie to samo, filtr paliwa w Scanii czarny jak po zużytym oleju silnikowym i żeby było fajnie jest tak zasmarowany, że silnik gaśnie. Wymieniam na nowy i na prawie miesiąc starcza i to chyba nie jest ok.
Witam A jak by sterownikowi zapodał sygnał sterujący taki jaki aktywuje odpowiednie ustawienia w momencie korzystania z przystawki odbioru mocy?Można odpowiednio ustawić parametry dla silnika typu moment obrotowy czy max obroty używając DP2.Na sterowniku silnikowym nie będzie dostępna opcja ustawienia minimalnego ciśnienia oleju,która wyłączy silnik...
olej pojawia sie w dolocie przed czy za odma?? Jak przed odma to mozliwe ze turbo, jak za odma to niestety ale pewnie silnik jest juz wykonczony
Skrzynia przecież ma taką temp jak silnik czyli ~90st.c. Chyba że nagrzewa się szybciej to może oznaczać jakiś problem.
Scania 420 PDE -zacierają się cylindry -każdy po kolei , więc przełożyłem z drugiego silnika całe zestawy (tłok tuleja) dodatkowo nowe pierścienie . Ciśnienie oleju 4 bary przy 80 stopniach. Wszystko zaczęło się dziać od pęknięcia chłodnicy oleju po jej wymianie. Zaciera się podczas jazdy z ładunkiem. Temperatura wody nagle skoczy z 80 na 120 stopni....
Sprawdź czy samo visco nie jest mokre bo jeżeli powstał wyciek oleju silikonowego to mogła się zabrudzić w środku taśma bimetaliczna i wtedy trzeba całość wymienić
Witam.Mam ten sam problem.Wymienione wszystko łącznie z uszczelkami pod głowicami i nic.Ostatnio pcha ok 5l oleju silnikowego na 1500km.Ktos pisał o zaślepce w bloku pod przednią pokrywą silnika ale jej tam nie znalazłem.Pacjęt to r560.Pozdrawiam.
Sporadycznie zapalał się błąd niskiego cisnienia oleju po zejsciu silnika z wyższych obrotów do jałowych, np gdy dojeżdżasz do skrzyżowania czy ronda. Kilka sekund lub dodanie delikatnie gazu i wszystko było w normie niezaleznie od obrotów. w pierwszej kolejności musze dojść do tego aby pokazywał prawidłowe wskazania, a na zgaszonym silniku nie moze...
Witam. Auto jak w temacie odpala tylko z plaka,po odpaleniu ciśnienie paliwa na poziomie 10bar.Przy kręceniu rozrusznikiem ciśnienie rośnie tylko do 4 bar. Silnik kuleje na wolnych obrotach. Przebieg auta to ok.900000km.Jeden aktywny błąd w EMS135nr.jednostki1847329.Prosze o sugestie od czego zacząć. Dodam że zawór gaszenia otwarty na 52%,co jest dziwne...
Uszczelnienia tulei glowica sprezarki tulejki wtryskiwaczy w glowicy uszczelnienia w chlodnicy oleju chlodnica retardera jesli ma mogla tez peknac glowica albo blok silnika mozliwosci jest sporo
Wszystkie błędy na fotkach nie dotyczą silnika a tym samym usterki którą opisujesz chyba, że nie sprawdzałeś w EMS. błędy BMS dotyczą koła 5 i 6 komunikacja CAN na obwodach tych kół została przerwana być może na krótko ale błąd został zapisany. W tym układzie(BMS) jest jeden błąd aktywny z gwiazdką (*)a dotyczy on czujnika zużycia okładzin na kole 8...
Witam Scania 420 2004r silnik PDE brak mocy nie wyświetla błędów czy może być winny czujnik ciśnienia turbiny turbina raczej jest ok nie rzuca olejem na wskaźniku turbina bije do 2,6bar.
A czujnik doładowania może raz działać poprawnie A raz nie? Trudno powiedzieć . Czujnik doładowania, czujnik ciśnienia oleju , ciśnienia i temperatury paliwa, czujnik wisco mają wspólne zasilanie i ewentualna awaria jednego z nich może niekorzystnie działać na pozostałe.
scania v8 najlepszy wybor mocna oszczedna wysoki moment rewelacja u nas w firmie byly takie 2 chyba z 2001 roku normalnie rewelacja tylko wymiana oleju klockow itd i dalej w droge super auto szczeze polecam
Myślę, że to jest na edc MS5. Czujnik ciśnienia oleju nie ma w nim nic do gadania. Zacząłbym od sprawdzenia zaworu ELAB na pompie. Zanik napięcia powoduje wyłączenie silnika.
Łatwa diagnostyka lepkosciomierzem w silnikach z PDE. Mierzy się w każdej głowicy oddzielnie. 380 to tylko PDE ;p Paliwo wydostaje się oringami cewek i trzeba powtórzyć naprawę.
Problem rozwiązany, powodem ktory powodował przedostawanie sie oleju do paliwa była zasilajaca pompa paliwa ( znajduje sie pod obudowa filtra paliwa ). Okazało sie ze od strony napędu pompy puścił uszczelniacz ktorym przedostawal sie olej silnikowy. Trop znalezlismy przypadkowo: pompa dawała juz słabe cisnienie i musiała zostać wymieniona. Z ciekawości...
Zobaczę do tych śrub w przyszłym tygodniu i dam znać. Ciśnienie oleju też jest słabe 1,3 na rozgrzanym silniku więc muszę miskę zwalić i wszystko przejrzeć.
Ja podłączam w podstawę filtra oleju. Wykręcam rurkę łączącą podstawę filtra z turbiną w to miejsce wstawiam przewód najlepiej wysokociśnieniowy , elastyczny z trójnikiem . W wolne miejsce w trójniku wkręcam manometr i odpalam silnik. Najpewniej masz uszkodzony czujnik lub jego okablowanie.
Minimum na rozgrzanym silniku to cos około 1,5 - 1,8 bar. Sprawdź cisnienie manometrem jeżeli jest tak jak pokazuje wskaźnik to rzeczywiście zaczynaj się martwić.
Ja też zacząłem od hultaja getza, też byłem bardzo sceptycznie nastawiony do tej marki, a teraz tylko Kia lub hultaj. Na rio przleciało 280 tysi i tylko cewka padła, nigdy silnika nie dotykałem, klima jak chodziła nowa tak chodzi, a na klimie jeżdżę non stop, nawet pasek osprzętu jest oryginał. Akumulator też kręci jak szalony a ma już 11 lat. Druga...
Sprawdź olej w skrzyni biegów. Może puściła chłodniczka oleju skrzyni. Jest z prawej strony silnika pod pokrywą za sprężarką powietrza. Dodano po 9 Tu masz rysunek.
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
Czy coś się stanie jeżeli będę jakiś czas jeszcze jeździł z tym olejem? Bardziej garące spaliny, iskry z tłumika bo się sadze wypalają. Zobacz czy ci w silniku nie ubyło oleju. Teraz masz silnik HPI ze scanii. Tam z kolei spaliny lecą do baku i to fabryczne rozwiązanie.
Tak zawór czerwony nowy cały komplet blaszki dwie dałem też trzy brak różnicy, kolektor dolotowy zdjęty żeby sprawdzić inter cool na obecność oleju, brak ! Komputer widzi błędy nierównej pracy cylindrów 1,2,3 w stosunku do 4,5,6 to wszystko.
Panewki wałka rozrządu, turbina, rzadki olej- to ma wpływ. Pewna Scania na rzędówce jeździła długie tysiące na świecącej kontrolce oleju na wolnych, na obrotach 1,5-2 Bary. poszła do Iraku.
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem z zaworami. Jakieś pomysły?
Witam. Czy to na pewno olej silnikowy jest w układzie chłodzenia? Jeśli twoja Scania jest wyposażona w retarder, to może być przeciek chłodnicy. Jest jeszcze możliwe, że jest zamontowana chłodnica oleju skrzyni biegów lub masz układ chłodzenia zalany zwykłą wodą od dłuższego czasu i w tedy jest możliwe, że skorodował blok silnika.
Witam, mam problem z wyciekiem oleju z pod obudowy koła zamachowego w Scanii 164-480 silnik DC 1602. Wymieniam tą uszczelkę już drugi raz w ciągu dwóch lat. Problem polega na wycieku w górnej części silnika na łączeniu bloku silnika i obudowy koła zamachowego. Znajduję się w tym miejscu magistrala olejowa/ kanał doprowadzający olej do turbiny. Z tego...
Witam, mam takie pytanie czy w Scanii R 420 silnik HPI ta druga dolna turbina ma duże znaczenie dla ciśnienia oleju w silniku?
Naprawa nie jest trudna. Za ciśnienie odpowiada pompa oleju i zużycie silnika, a ściślej wału, panewek- zwłaszcza wałka rozrządu. Jak niskie ciśnienie może być przyczyną nieszczelności.. pomyśl trochę, albo zostaw te tematy tym co je rozumieją. Wycieki z chłodnicy oleju to jest praktycznie stały punkt w Scaniach, ale nie tylko.
Walczę z tą francą już od miesiąca spalanie w normie 10t w te i nazat w 26,5 lekko- Do bulu 29l. Po kraju tyle że motor kuleje gubi prace na wolnych obrotach i jak przekroczy 1250 obr. To słychać takie dudnienie i zaczyna się tarmosić słychać jak by jeden gar przestawal pracować ale pod obciążeniem w przedziale od 1050-1200 praca silnika jest równa...
Witam. Przebieg około 1000000 na 12000 zniknęło z miarki od prawie max do prawie min czyli podobno około 5 litrów oleju. Jeżdżę na 10w40 scania. W rurce od odmy był olej ale niewielkie ilości. Po odpaleniu i zagrzaniu silnika i dodaniu gwałtownie gazu puszcza dyma jak by olej się spalał a potem podczas jazdy nawet w światłach samochodów pod górę nic...
Olej zwykły hydrauliczny, ale gdy będzie zimowy to też winda przy mrozach nie będzie chciała się otwierać. W drugiej scanii otwieranie windy odbywa się przez silnik więc nie było problemu, a w tej co mam teraz otwiera się bez pomocy silnika. Z doświadczenia wiem że nie będzie łatwo ją otworzyć zimą. Może grzałkę zamontować w zbiorniczku olejowym ?
Jak sprawdziłeś tę głowicę, na gorącym silniku czy zimnym? Pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Tuleje raczej sprawdzisz po zdemontowaniu tylko miski, bez rozbierania góry silnika, i podaniu ciśnienia do układu chłodzenia. Przy wymienniku ciepła szedłby olej do wody, ciśnienie. Chyba, że Scania ma na spływie chłodzenie...
użyte, przegrzane tuleje cylindrów, zapieczone pierścienie. Trzeciej możliwości już nie ma :| Więc co jeszcze chcesz naprawiać i testować? Znasz budowę najprostszego silnika? jak znasz, to powinieneś wiedzieć, co to jest "oddychanie rękawami" wywalanie przedmuchów i oleju przy okazji odmą.
Witam Podaj kolego numer nadwozia,może w archiwach coś się znajdzie:-) Wykopałem tak zwane poręczne dane,są one po Angielsku ponieważ tłumaczenia w Scanii zaczęto robić na rynek wschodni od około 1996 roku wraz z pojawieniem się serii 4.Na 20 stronie masz podane że przy prętkości obrotowej silnika 800 obr\min ma być 1,5 bara a przy 2000 obr\min od 4...
Problem polega na tym,że firma''X"robiła remont silnika po przytarcciu silnika i zrobili szlif wału wymienili pierścienie na tłokach,zrobili głowice lecz nie sprawdzili tulejek w krtórych obraca się wałek rozrządu.Niestety poobracały się one i pozatykały kanały smarujące.Po niedługim czasie powycierał się wałek więc wymienili na kolejny,samochód przejechał...
Witam, mam taki problem z scanią r420 HPI 2010r. euro 5 z adblue, że spala ona około 8l oleju na 28000km, auto ma przejechane 660000km turbina i intercoler, a także cały silnik suchy, filtr odmy ma przepustowość, z tłumika spaliny nie mają ani białej, ani niebieskiej barwy co może być przyczyną tego że spala ona tyle tego oleju?
Witam. Proszę o pomoc lub jakąś wskazówkę. Mam podobny problem. Kupiłem Scania r380 2005 rok. Poprzedni właściciel dzień przed sprzedażą zmienił chłodniczkę olejową bo zekomo poszła woda do oleju. Cały układ był jeszcze tłusty w oleju. Przy okazji niby była wymieniona pompa wody i termostat. No to przeprowadziłem do domu i zauważyłem że wyrzuca płyn....
Mam problem z moją Scanią. Pojawił się symbol "Wysoka emisja NOx. I silnik wchodzi w tryb ograniczenia mocy. Podłączyłem skaner i znalazłem kilka błędów. Błąd 8960- czujnik temperatury oleju (czy ktoś wie gdzie on jest umieszczony? ) Błąd 0530 - nieznany Błąd 3024 - nieznany Błąd 002B - nieznany Błąd 5776- zmienia geometria turbo Can komunikacja Ten...
Witam , mam wyciek oleju z lewej strony silnika z pod deklów rozrządu jakby z otworów od tulei (cylindrów) podejrzewam że to oringi na tulejach tylko nie wiem czy w R jest tam oring na dole od oleju , spotkał się ktoś z takim problemem?
Olej należy wlać taki jaki był do tej pory najlepiej zapytaj poprzedniego właściciela co tam lał. Do silnika wchodzi około 36l oczywiście masz do kontroli bagnet przy wlewaniu świeżej oliwy. Oprócz wymiany filtrów wyczyść filtr odśrodkowy. W retarderze olej też się wymienia, my wymieniamy co 150tys km, zależy też jak kierowca często używa widać po kolorze...
Silnik pracuje równo . Nie ma dymienia więc raczej nie powinny lać. Zastanawiam się czy nie poci się pompowtrysk w górnej części tłoczącej ale pompiarze twierdzą że to raczej niemożliwe ponieważ silnik pracuje normalnie.Jedynie przy uruchomieniu z rana przez kilka sekund pracuje nierówno ale za chwilkę wszystko wraca do normy
Witam.. Od niedawna przesiadłem się na Scanie 124L i 470 km. Poprzedni kierowca wcale o nią nie dbał i teraz wszystko wychodzi. Scania jest po wymianie olejów filtrów itp itd. Ostatnio w trasie poszła dolna turbina. Silnik się nie zatarł, zaślepiłem ją uzupełniłem olej (bo pociągnęła) i dojechałem do domu. Turbina została wymieniona, wszystko było by...
Witam.Opisze krótko problem ze Scania R, może ktoś pomoże.Auto miało niskie ciśnienie oleju,miało być już naprawiane,ale oczywiście jak zawsze jeszcze jedna traska o jedna za dużo.Auto zaczęło kopcic i tracić moc,po zjechaniu na parking pracował na wolnych obrotach aż wreszcie zgasł,po próbie odpalenia na gorącym silniku nie mógł rozrusznik przekręcic...
Witam. Ciśnienie jest na wolnych 1,8 bara,przy 1400 3,6 bara, zwiększanie obrotów nie przynosi wzrostu. Ciśnienia sprawdzone komputerem i manometrem. Co się dzieje- przy dużym obciążeniu pod górę, wskazówka spada na zero, na wyświetlaczu jest wtedy 10 bar, zapala się EDC. Ostatnio zaczyna zapalać się lampka ciśnienia. Czujnik jest podmieniony na nowy,...
Witam. tak sobie czytam i się zastanawiam. Czy jest możliwość żeby pompka zasilająca miała wyciek? Ona jest napędzana ze sprężarki i paliwo może przeciekać do miski olejowej. Tylko, że to powinno spowodować wzrost poziomu oleju,a o tym nie było mowy. Z drugiej strony może silnik ma wycieki i nie zwrócono na to uwagi
Witam, Ropa w oleju, tak jak w zębie = duże kłopoty.... Czy silnik chodzi równomiernie nic o tym nie napisałeś.. Polecam zbadać ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach. Stawiam na zeszlifowane/ zużyte pierścienie. Pozdrawiam
Panowie mam problem. Mam auto nieopodal Stuttgartu, auto zgłosiło się na serwis Scania. Nie działa wskaźnik temperatury, świeci się zwiększona emisja spalin auto ma ograniczona moc. Diagnoza serwisu w sttutgarcie. Uszkodzony czujnik temperatury silnika - - - ten za filtrem oleju z przewodem który jest wpinany bezposrednio do coordynatora. Wymiana czujnika...
Witam. Ostatnio co jakiś czas pojawia mi się błąd silnika w scani R420 2005r. w tym czasie lekko spada moc. Z wyświetlacza odczytałem takie błędy: 4609, 4613, 53253, 4615 4612 4357 4356 4359 4353 4354 Jednostka 1757640 Mam równierz problem z retarderem, nie zawsze reaguje na przełączenie dźwigni (poziom oleju ok) Błędy Ret: 20040 24001 22010 jednostka...
Witam Scania 124 420, posiada klimę i ATC(czy tam ETC) Rok 1999 Mam następujący problem. Cały czas działa mi ogrzewanie w kabinie, przełącznik na MIN, a z kanałów po rozgrzaniu silnika leci ciepłe powietrze. Wyciągałem zawór proporcjonalny nagrzewnicy, płynnie otwiera się i zamyka podczas zmiany pozycji przełącznika. Nie mam już na to pomysłu, może...
Przed sprawdzeniem ciśnienia w cylindrach, ponieważ bez dobrego komputera diagnostycznego zostaje serwis, proponuje sprawdzić pompę wody. Jutro jak będę w firmie dopytam kolegi co dokładnie braliśmy pod uwagę, ale nic nie mogę obiecać. Aktualna sesja pochłania mój cały wolny czas ;p Dodano po 8 Silnik wtedy pracował równo, stan oleju też był w normie,...
Po pierwsze- takie ciśnienie, to dramat, musi byc 4,5- trzeba wkręcić normalny manometr dla pewności i misa w dół, bo za chwilę obróci panewkę i nawet urwie wał. Odkręcaj panewki, oglądaj pompę oleju ( wstaw zdjęcia jej wnętrza- przylgni dekli i trybów) sprawdź, czy nie zaciął się zaworek przelewowy w jej korpusie. Co sie zebrało na korku spustowym...
Jeszcze taka uwaga od kierowcy - jadąc pod górę jest czarny dym, a z góry iskry z wydechu idą ( spalają się sadze ze względu na duże EGT czyli czarny dym ?) Sprawdź poziom oleju w silniku bo o ile wiem z moich doświadczeń w takim przypadku może być winna turbina.
Witam dzięki za odpowiedzi,kolega Szaman trafił w dziesiątke.Rozebrałem lewą strone silnika i jak narazie dwie głowice-siedziałem całą niedzielę.Trzeci wałek od 5 i 6 cylindra pękł.Śruba w kanale olejowym odkręcona,ostatnie 2 gwinty wyrwane ale głębiej wygląda to dobrze.Niestety z miski wyleciało 5 litrów oleju a wyciek był taki że olej jest nawet na...
Jak nie działa tempomat, to nie ustawisz obrotów. Normalnie jest taka procedura, że da się ustawić jakie się chce, praktycznie na stałe. Poza tym przecież wiadomo, że przy takim obciążeniu obroty muszą być wyższe, bo silnik zostanie zakatowany brak ciśnienia oleju, marne chłodzenie, wybijanie panewek. 500 /Min to masakra.
Witam. Tak na szybko to 4106 i 4108 to bledy komunikacji czujnika nox z ems jednak te bledy moga byc nastepstwem bledu 8263 ktory dotyczy zwarcia w obwodzie dozownika adblue i rozlacza system. Ems 5708 dotyczy elektrozaworu klimatyzacji. Blad 5408 dotyzy za wysokiego cisnienia oleju w danych warunkach. Sprawdz na zgaszonym silniku jakie cisnienie pokazuje...
Witam, Mam problem ze skrzynią Opticruise w Scanii serii 4. Po opuszczeniu kabiny (wymiana oleju w silniku) i ruszeniu zauważyłem brak parzystych biegów. Błędów żadnych nie ma. Zauważyłem również, że czujnik B43 na skrzyni mokry jest od oleju - z doświadczenia wiem że gdy czujnik jest mokry to kwalifikuje się do wymiany. Problemem jest czujnik B43 czy...
nie ma jakiś zewnetrznych objawów typu dymienie , brak mocy , dziwna praca czy świsty z intercollera , adblue działa skoro tak jest w tej chwili... ...to nie ma sensu tego tak dogłębnie sprawdzać, wystarczy wizualnie czy jest wszystko szczelne. Przed testami proponuję wyregulować wtryskiwacze jeśli nie były regulowane wszesniej jak 50tys. Testy różnią...
Witam, Mam problem z autobusem Scania Irizar PB. Silnik Scania DC1104 PDE 380 KM. Autobusem jeżdżę osobiście od 4 lat i zauważyłem, że stopniowo traci trochę mocy. Nie jakoś strasznie, ale było to wyczuwalne. Auto normalnie odpala ciepłe i zimne, nie dymi, nie było większego spalania, aż do niedawna z tankowania na tankowanie zaczęło palić około 3 l...
Witam Proszę o pomoc w takiej sprawie. Po kapitalnym remoncie silnika w SCANI HPI 470 odkręcił się korek oleju. Po zdjęciu miski olejowej sprawdziłem panewki, które są w miarę dobre natomiast po zdjęciu pokryw zaworowych okazało się, że pokrzywione są wszystkie laski popychaczy od wydechu. Jak może być tego przyczyna? Nie można obrócić silnikiem wygląda...
scania oleju oleju scania scania silnika
sterowniki kontrolera sieci asusa transformator ferrytowy astra belka
przerywacz kierunkowskazów schemat mikrokomputer cobra1
Deskorolka elektryczna SYL-08 - brak hamulców podczas jazdy Wymiana turbiny w Volvo XC90 - krok po kroku