Odkręcasz 1 stopę i wysuwasz panewkę małym śrubokrętem później łapiesz szczypcami. Wciskasz nową, skręcasz i bierzesz się za następną panewkę.
Nie wiem, czy to możliwe, ale spróbuj kolego uruchomić pompę olejową i sprawdzić jak mocno natryskują ten olej. W silniku HATZa jedna panewka była okręcona, przez co natrysk był zmniejszony o połowę (przelot był, ale olej kapał, a nie natryskiwał). Najlepiej przeanalizować całą "drogę" oleju od pompy do dysz (może faktycznie jakiś paproch wleciał w...
Witam ponownie, silnik rozebrany na części pierwsze i co się okazuję: wszystkie tuleje przegrzane w tym samym miejscu, i blok tak samo. Wybita 4 panewka na wale głównym, porysowana pompa oleju. Według danych z jednostki sterującej nigdy nie nastąpiło przegrzanie silnika. W misce olejowej pozostałości porcelanek z pompy olejowej. Jednym słowem cały silnik...
Myślę że o to Ci chodziło.Jak coś jeszcze byś potrzebował to pisz.
Jeśli są śruby z łbem sześciokątnym to korby 20 Nm+90 stopni a główne 50 Nm+90stopni
Problem rozwiązany dziękuje za odpowiedź
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
estem kierowcą-mechanikiem pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego Aby to chodziło, trzeba rozebrać silnik i dokonać remontu z prawdziwego zdarzenia! Bez sprzętu i potrzebnego doświadczenia w tego typu naprawach , nie widzę żadnej szansy na powodzenie takiej operacji. Podstawą są prawidłowe pomiary i weryfikacja uszkodzonych części. Na podstawie fotografii,...
Witam :) potrzebuję info odnośnie siły dokręcania silnik Scania 580 V8 DC1601 : 1 panewek głównych 2 panewek na korbach 3 głowic 4 dzwigienek zaworowych 5 pompowtryskkiwaczy z góry dziękuję i pozdrawiam Krzysiek
Ty nie kombinuj z olejem tylko sprawdz gdzie to ciscienie ucieka tj pompa, panewki, walek rozrzadu.
Nie doczekałem się odpowiedzi: czy szlifowałeś wałek i dałeś nowe nadwymiarowe panewki czy tylko dałeś nowe panewki wałka?
Zamykam temat.
Dodam że wszystkie panewki obracają się z wałkiem.
Wał silnika ma luzy poprzeczne. Pierścienie dystansowe panewek głównych do wymiany.
My do Rki zakładaliśmy KOLBENSCHMIDT i wszystko grało.
Odważniki, czy przeciwwagi? Dla mnie to jest ten sam blok, normalny wał ma jeszcze miejsca ale jeśli nikt tego nie próbował, to trzeba przymierzyć niestety. Jeśli go kupujesz i musisz wiedzieć już teraz, to go weź, ja w razie czego, odkupię na 99%, bo mam auto z obróconymi panewkami w świecie.
Witam. Szukam momentów dokręcenia panewek głównych i korbowodowych oraz głowic.
Prawdopodobnie masz zatarte panewki wałka rozrządu .Zdejmij boczne dekle ,rolki popychaczy i kręcąc za koło zamachowe zobacz czy panewki nie obracają się z wałkiem.
Witam , potrzebuje momenty dokrecania Korb i głównych ktoś posiada dane? Z góry wielkie dzięki
A inne rzeczy już sprawdzaliście? Tzn pozostale elementy jak pompa, panewki, wałek rozrządu itp?
Chodzi konkretnie o ten temat chyba nikt tu nic nie pisal o panewkach ... a do kolegi saron22 co ja widzialem w scani jakie patenty i jakie historie to napewno nie jestes tutaj zadna figura zeby mnie oceniac co widzialem a czego nie widzialem
na wale jest w jednym miejscu podwójne nawiercenie zanim zdejmę koła to jeszcze pokręcę choć trochę już pokręciłem panewki wałka obejrzę jak go wyjmę powiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę puki rozebrany /głowice zwalone oddane na sprawdzenie/
cewki podmiana regulacja zamiana okablowania nic nie dała. Skrzynia ściągnięta rozrząd ok Koło pośrednie które było podejrzane o luz na panewce ok. teraz demontaż glowic i próba szczelności kanałów paliwowych.
Witam Panowie problem moj z xpi zaczal sie przy 1mln przebiegu . Zaczal sie problem z rozruchem rano, jakby paliwo sie cofalo. Auto trafilo do ASO Scania i wyciagneli pompe, okazalo sie,ze jest uszczerbany jeden ceramiczny tloczek. Serwis chce zdejmowac miske, chlodnice oleju do plukania wszystko sprawdzic wal i panewki. Cene za usluge krzykneli 10tys...
Jak nie działa tempomat, to nie ustawisz obrotów. Normalnie jest taka procedura, że da się ustawić jakie się chce, praktycznie na stałe. Poza tym przecież wiadomo, że przy takim obciążeniu obroty muszą być wyższe, bo silnik zostanie zakatowany brak ciśnienia oleju, marne chłodzenie, wybijanie panewek. 500 /Min to masakra.
Czujnik był nowy i został wykluczony na samym początku.. Problemem była pompa oleju która już swoje wysłużyła... Wymienione zostały także panewki, i problem całkowicie ustąpił. Ciśnienie oleju jest prawidłowe. Dzięki za wszelką pomoc.
Panewki wałka rozrządu, turbina, rzadki olej- to ma wpływ. Pewna Scania na rzędówce jeździła długie tysiące na świecącej kontrolce oleju na wolnych, na obrotach 1,5-2 Bary. poszła do Iraku.
a kontrolka gasnie?? moze wskaznik jest uszkodzony?? Wkrecales manometr i sprawdziles cisnienie?? Moze pompa oleju albo panewki?? Moze olej rozzedzony przez paliwo?? Jest mnostwo powodow. Napisz cos wiecej
Naprawa nie jest trudna. Za ciśnienie odpowiada pompa oleju i zużycie silnika, a ściślej wału, panewek- zwłaszcza wałka rozrządu. Jak niskie ciśnienie może być przyczyną nieszczelności.. pomyśl trochę, albo zostaw te tematy tym co je rozumieją. Wycieki z chłodnicy oleju to jest praktycznie stały punkt w Scaniach, ale nie tylko.
Witajcie,podpowiedzcie koledzy czym różnią się te dwa silniki od siebie mechanicznie.Na pewno inne są tuleje,pokrywy panewek głównych w dt są przykręcone śrubami torx natomiast w dc łeb szściokątny reszta wygląda tak samo.Musze z dwóch złożyć jeden.
Witam. Przeglądam wszystkie tematy na wszystkich forach i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mianowicie posiadam Scanie 124L 470KM, Scania na wolnych obrotach gubi ciśnienie oleju do takiego stopnia że zapala się kontrolka. Po dodaniu gazu kontrolka znika i ciśnienie się podnosi ale jest nie takie jakie powinno być. W aucie wymieniona...
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi To wróci po kilku kilkudziesięciu tysiącach i to już będzie KONIEC. No ale tuleje, pierścienie i zrobienie głowicy nie jest końcem świata. Panewki to parę groszy, chyba, że jeszcze wał..Jak wał, to może wałek, jak wałek, to warto wymienić panewki wałka,...
Po pierwsze- takie ciśnienie, to dramat, musi byc 4,5- trzeba wkręcić normalny manometr dla pewności i misa w dół, bo za chwilę obróci panewkę i nawet urwie wał. Odkręcaj panewki, oglądaj pompę oleju ( wstaw zdjęcia jej wnętrza- przylgni dekli i trybów) sprawdź, czy nie zaciął się zaworek przelewowy w jej korpusie. Co sie zebrało na korku spustowym...
Takich zaworów to jest kilka.. Ale ich się nie reguluje. Ten który jest w twoim zasięgu jest umieszczony w pompie oleju kulka i sprężynka- czasem lubi się podwiesić, lub pęknąć sprężyna. Na ciśnienie oleju zasadniczy wpływ ma zużycie właśnie wałka rozrządu i jego panewki, potem jest wał i jego panewki. Teraz kolego musisz zdemontować pompę oleju i ją...
Da się, bo wszystko pasuje mechanicznie. Małe modyfikacje z wydechem. Silnik razem z komputerem, ale musi to kumaty elektryk podłączyć do nadwozia, koordynatora i wszystkich systemów zgodnie ze schematem. Koordynator pewno trzeba wprogramować do EDC, czy też EDC do kordynatora. Wał można kupić używany i kwestia, czy blok wymaga "przestrzelenia" (panewki...
U tu jest problem silnik jest po kapitalnym remoncie Tuleje pierścienie panewki wszystko zostalo wymienione Głowice tez po remoncie tylko ze były dziwnie brudne jak je widziałem jak przyjechały Najpierw stracił moc dymił na biało a potem olej przez wlew wyrzuciło.
Cześć wszystkim,złożyłem tę scanię.Założyłem 6 nowych tulei z tłokami,pierścienie,panewki korbowodowe i nic więcej.Wymyłem,wydmuchałem kanały tyle ile mogłem,zużyłem chyba z 10 litrów benzyny na mycie pistoletem,co za masakra.Niestety wałek nie był wyciągany jak doradzał Szaman mam nadzieje że twoje przepowiednie sie nie spełnią.Dlaczego dostałem panewki...
Witam.Opisze krótko problem ze Scania R, może ktoś pomoże.Auto miało niskie ciśnienie oleju,miało być już naprawiane,ale oczywiście jak zawsze jeszcze jedna traska o jedna za dużo.Auto zaczęło kopcic i tracić moc,po zjechaniu na parking pracował na wolnych obrotach aż wreszcie zgasł,po próbie odpalenia na gorącym silniku nie mógł rozrusznik przekręcic...
Minimum na rozgrzanym silniku to cos około 1,5 - 1,8 bar. Sprawdź ciśnienie manometrem jeżeli jest tak jak pokazuje wskaźnik to rzeczywiście zaczynaj się martwić. Witam Tak jak kolega wspomniał , pierwsze to sprawdź ciśnienie przy pracy silnika na wolnych obrotach , silnik powinien zachowywać w tych parametrach ciśnienie , natomiast co do zmartwień...
Witam, mam nastepujacy problem z nieszczesna scania 124 hpi 470 z 2002r. Wiadmo jest ze silnik ten nie cieszy sie dobra slawa. Po okolo 1 mln km zrobilismy remont kapitalny silnika, tuleje, pierscienie, panewki i praktycznie wszytko. Nie wymieniane byly jedynie pompowrtyski- zostaly przeczyszczone i wyregulowane oraz założone nowe uszczelniacze. Powodem...
Witam panowie po weekendzie... po dłuższej rozmowie z szefem okazuje się że rozrząd w aucie nie był ruszany warsztat nie miał zdjętej skrzynia sprzęgła itp. w jaki sposób zmieniali skrajne panewki nie wiem... jeśli je wymienili hehh co jeszcze okazuje się że auto wyjechało z warsztatu po tych naprawach i przez krótki czas jeździło ok miało moc i spalanie......
Na placu mam Scanie r420 Euro 4 Usterka: -nie wchodzi na obroty, jak doda się gaz to się krztusi. -po odpaleniu słychać ostre walenie tłoka na jednym cylindrze. -po kilku minach się uspokaja, lecz po odłączaniu cylindra testerem (6) znowu zaczyna ostro tłuc. -sprawdzono panewki, zawory, cewki, wyregulowano wtryskiwacze, - po zdjęciu kolektora wydechowego,...
Nie chce bagatelizowac problemu, ale jezeli to HPI to zimny silnik przez pewien czas moze sobie tak charakterystycznie pracowac, takie uroki tego ukladu, na zimnym najlepiej slychac to wlasnie z przodu . Autor wspomina ze jezdzi ze "stukami" juz 4 miesiace, ale nie napisal od kiedy jezdzi tym autem, czy jest to moze nowy nabytek i zawsze tak bylo,...
Witam! Potrzebuje informacji w jakich pojazdach stosowane były sprężarki powietrza z łożyskami kulowymi tj. bez panewek i smarowania pod ciśnieniem, tylko zwykłe rozbryzgowe. Dokładnie przeszukałem forum i wstępnie wiem, że są to Ził i Skot (więc może też Tatra, ale z tego co na razie widziałem to są 1 tłokowe). Pytam, ponieważ nie chcę ryzykować przeróbki...
SDP3 tak jak kolega wspomniał obsługuje silniki przemysłowe i okrętowe, ale właśnie chyba potrzebny jest jakiś adapter. Tak jak koledzy wspomnieli w scani jest coś takiego jak SOPS, w internecie funkcjonuje już sops editor i u kolegi diagnostic55 można podejrzeć jakies ustawienia można edytować http://diagnostic55.com/sops/sopslist.pd... . SOPS to taka...
założyć panewka stukająca panewka moment panewka
voyager zmiana silnika policzyć całka maxcom system
szlifierka stołowa politechnika wrocławska
Regulacja świateł – pokrętło, brak reakcji w obu lampach, brak błędów – diagnostyka Denon PMA-3000NE – wzmacniacz stereo, DAC ESS, UHC-MOS, phono MM/MC, recenzja i parametry