Z mojego punktu widzenia są dwie możliwości : 1 Zabawa w naprawę, a dokładniej wymiana nadpalonego przekaźnika ( biała kostka ) sprawdzenie zapewne wypalonej ścieżki połączenie jej na nowo wedle jej przebiegu, zdolności lutowniczo manualne mile widziane, następnie przydatny standardowy multimetr by sprawdzić ewentualne zwarcie na przewodzie poza sterownikiem...
EDIT: dwa pytania. http://alle Czy taka pompka samochodowa, 12v bedzie działała jak ją podłącze do zasilacza takiego zwyklego sieciowego 12v? i drugie: Czy taka pompka oleju http://alle da sobie rade ze smarowaniem spreżarki? Linki do aukcji. REGULAMIN!
A już wiem o co ci chodzi dłuższa część idzie od filtra powietrza (prawa strona z pozycji kierowcy) . :D http://obrazki.elektroda.pl/6076111900_1...
Trochę trudno ocenić na podstawie tych zdjęć. Ale rozumiem, że chodzi o zużycie płaszczyzny pionowej. Więc pytanie jaki jest luż wzdużny wału (oczywiście z założoną panewką ioporową)? Ponadto zużycie (zwiększony luz) nie wpływa specjalnie na wielkość ciśnienia. Niby nasuwa się wniosek, że panewki zawsze były na dnie misy, ale to chyba przesda. Ponadto...
Do wymiany korbowód, wał, balans, pierścienie. Wał można dać do szlifu i założyć nowy korbowód z mniejszą średnicą panewki, są takie. Jednak, to też sporo kosztuje. Górna panewka wału, też pewnie do wymiany. Oceń sam czy jest to opłacalne. Moim zdaniem, nie.
Kaszpir77 wymiękam. Rzeczywiście na rozbryzgu panewka (chyba jednak korba jest samoślizgowa bo widać rowek smarny, czego za panewką nie ma) długo nie pochodz. Zastanawiam się tylko jak to było zmontowane - czyli jak toto założyć na wykorbienie ? Średnice wału i odległości między nimi są tak dobrane, że bardzo ładnie się to składa. Szczególnie, że musisz...
Witam. Ja wymieniam trzy zębatki oraz obracam lub wymieniam panewki. Panewka wyciera się tylko w jednym miejcu i wystarczy ją odwrotnie założyć i działa jak nowa.
Nie ważne kto robił, ważne by uniknąć rozbierania problemów bo czasu i pieniędzy nikt nie zwróci.Już znam skutki takich usług.Mam jeszcze jeden pomysł by złożyć tłok w korbowodem na gęstym oleju i założyć wał w korbowodzie na sucho w pozycji górnego położenia i pomazać tuszem a wtedy dowiem się czy panewka leży równo cała szerokością .
Nie posiadam lpg, tzn nie jezdze instalacje posiadam w samochodzie lecz jest dołączony komputer jak i butla zakręcona. Z tego względu ze reduktor posiada juz dziurwa membranę i spuchniete uszczeleki, poza tym silnik ma najechane 300kkm nie chce go katowac gazem już. I tak wydaje mi się ze panewka puka na zimnym bo bo słychać lekkie popukiwanie w środki...
Witam wszystkich Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 w wersji przed liftem z silnikiem 2.0 Citd RF5C 136KM Otóż silnik rok temu przeszedł remont gdyż została potocznie mówiąc wywalona panewka na 4 cylindrze (standard dla tych silników) wał dany do szlifu nowe panewki nowe tłoki tulejowanie bloku nowe pierścienie głowica po remoncie. itd wpakowane...
No mówię że nie. Tą dziurką olej przecież nigdzie nie popłynie bo dziurka jest zatkana korbą.
Te otwory służą do wyważenia wirnika i jest to normalne. Załóż na osie panewki i zobacz jakie maja luzy
ładnie jest :) teraz wykręć świece, miskę oleju ściągaj i poluzowuj stopki korbowodów po jednej i kręć wałem, kiedy zacznie się luźno kręcić bez większego oporu to tą panewkę złapało, odkręć stopkę i zobacz jak to wygląda, może bardzo wału jeszcze nie zatarło i wystarczy papierkiem ściernym przelecieć czop i założyć nowe panewki i może jeszcze będzie...
Musisz go wyjąć. Odkręć koło zamachowe, wyjmiesz wtedy wał razem z przeciwwagą. Można ja zdjąć odkręcając śrubę, która jest z boku, chyba na klucz 10mm, wcześniej zdejmij zębatkę rozrządu, jest założona tylko na klinie. musisz dokładnie pozbyć się tego aluminium. Jeżeli wał będzie uszkodzony w miejscu panewki korbowodu to trzeba go szlifować i założyć...
Nie ma to znaczenia po prostu załóż wszystkie tak samo
Ale wtedy muszę założyć stare wymiary panewek czy inny szlif?
Zawsze się można pokusić na zmianę panewek .Trzeba założyć panewki ,,twarde''. Koszt niewielki i mamy święty spokój.
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Do tego silnika załóż Glyco sputterowe. Oni chyba specjalnie pod te silniki zestawy stworzyli.
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
Ciśnienie było mierzone zaraz po remoncie silnika? Może ma takie od początku. Pompa olejowa zmieniona? Panewki założone na odpowiedni szlif, sprawdzone? Nie lej nic gorszego od Falko i Turdusa bo szkoda silnika.
Dzisiaj zamówiłem cały zestaw. Cena kosmiczna, ale może przynajmniej będzie jakiś efekt. Zamówiłem na 3 pierscienie czeskie. Po świętach zabieram się za składanie. Przy zamawianiu okazało się że założone panewki są typowe dla 60. Jak zrobię silnik dam znać jak wyszło.
Dobre to chyba sztuka te 500. Teraz liczyć wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Dodatkowo jak głowica ściągnięta to przydałoby się ją obrobić to kolejne złotówki już lecą. Jeśli na tulejach będą duże progi to same pierścienie nie wystarcza. Jeśli wymiana tłoków na nad wymiar to i obróbka bloku. A skoro już tak silnik rozbebeszony to przydałoby się i...
Blok silnika jest produkowany ze stopkami wału korbowego, każdy i założenie stopek z innego bloku nie bedzie to pasować.
Posiadam reno magan 1.4 8v i mam pytanie Jak po winem założyć panewki na korbowodach czy ząbkami do siebie czy na przemian??
Okazało się że jakiś Janusz mechanik zrobił szlif wału a założył panewki nominalne. Wszystko było dobrze na chwile, wraz z zużyciem panewek problem narastał. Po założeniu panewek do odpowiedniego szlifu problem zniknął.
Po pierwsze sciąg uszczelniacz stary załóż dekiel z panewką i zobacz czy masz luz bo jak masz .. to panewka do wymiany..
A panewki są od czego?, bo nie wyglądają na oryginalną, to raz. Panewki korbowodowego oryginalne wyglądają tak: http://obrazki.elektroda.pl/5210642700_1... A więc wygląda na to, że próbujesz założyć panewki nie oryginalną do forda focusa, co bym osobiście nie zakładał tych panewek.
myślę założyć od c 330 korbowody i wtedy założę panewki od c 330 tylko teraz główkuje jaki szlif na wale mam p 0,25a w c 330 to chyba r1 może ktoś pomuc
A wymienili wałek w ogóle? Pierwsze przy braku oleju zaciera się na panewkach wałka. Pytanie jak wyglądają panewki wałka oraz sam wałek. Jak dla mnie albo wałek i szklanki z ryżlolitu (totalnie nie utwardzone). Albo założony stary wałek po polerce (ze zjechaną warstwą utwardzoną).
ALe jest taka możliwość żeby kupić te same panewki i założyc na ten wał bez szlifu?
Zwróć uwagę i załóż ,,twarde '' panewki od 130 tki.Zapomnisz o problemie panewek.
Przy składaniu silnika zrób taką próbę: złóż tłoka z korbowodem, nie zakładaj chwilowo pierścieni, natomiast załóż panewkę korbową i po włożeniu tłoka skręć korbę na wale. Weź szczelinomierz i sprawdź, czy szczelina między tłokiem a cylindrem jest jednakowa na całym jego obwodzie, uzyskasz pewność, że korba i tulejka jest dobrze "zwinklowana"
Teraz są trzy możliwości: albo łoża panewek głównych nie mają osiowości, w takim wypadku silnika się nie remontuje, albo mechanik uszkodził panewki w czasie pierwszego odpalania. Trzecia możliwość to założono niewłaściwe panewki. Mechanik pewnie będzie próbował zwalić winę na innych i wcisnąć stary silnik, żeby się pozbyć problemu. Jak ktoś wymienia...
Macie rację, dlatego radził bym autorowi przekręcić wał korbowy o 90°, tak aby tłoki znalazły się w jednej płaszczyźnie, założyć nowe panewki, szklanki, skręcić wstępnie wałek rozrządu, bez koników pompek i pokręcić wałkiem za pomocą klucza, sprawdzić czy obraca się normalnie
Pierścienie i panewki założone nowe, jakiej firmy? Panewki nie były ruszane. Pierścienie nowe. W tej chwili nie wiem jakiej firmy, ale podejrzewam, że coś markowego(Mahle lub KS). Były jakieś wadliwe? Firma cewki? Jedna to używka ori, druga to jakiś "SKV Germany"
chyba łatwiej będzie wykręcić wtryski niż świece żarowe... jak dalej ciężko kręcić wałem no to miska oleju do ściągnięcia i popuszczać panewki korbowodowe po kolei i sprawdzać kiedy będzie lekko, to tą panewkę złapało, może jeszcze nie być tak źle, czasem wystarczy czop wału papierkiem ściernym przelecieć, założyć nowe panewki i jeszcze pojeździ :)...
Mam taką Octavie 4x4 z 2007 roku, kupując wiedziałem o tym problemie i po zakupie zrobiłem wymianę panewek. U mnie były dobre i nie było potrzeby je wymieniać ale jak już rozgrzebane to serwis mi założył nowe. Z tamtych roczników większość silników to były BXE i w których miały wyjść korby bokiem to już wyszły. Ja jeżdzę już ponad 3 lata i jestem zadowolony...
Bardzo wielkie dzięki!!! Dodano po 4 Widzę ze jesteś mocno w temacie może wiesz jaka mogła być przyczyna że na drugim korbowodzie z panewki została tylko blacha i obróciła się w korbowodzie. założyłem nową panewkę i za 30 km było to samo?
Wszystko założyłem nowe wał panewki, pompa oleju taki mały remont.
Ma być "badziewne " :D tam ma pracować łożysko z luzem C3 czyli dokładnie 6201RSC3 jest to specjalny luz technologiczny, łożyska są produkowane z różnym zastosowaniem, jedno będzie sztywne a inne będzie wyglądało jak by miało LUZ ale tak właśnie ma być. Napisz jakie łożysko założyłeś to powiem ci czy będzie ok. Co do panewki to w zależności od numeru...
Po regeneracji tonera do HP 2015 po jednej stronie wydruku rozmazuje sie toner co może być tego przyczyną. moze na elektrodzie ładującej masz brud jakiś sprawdz bęben czy nie jest zanieczyszczony zobacz czy założyłeś panewkę na wałku magnetycznym podmień toner i zobacz czy będzie ok moze to wina drukarki ;)
Wielkie dzięki za dobre rady. Mamy nadzieję, że nie cieknie. Ale właśnie hula próba prania, pierwszego, po wymianie pompy. Przy okazji. Już wiem, że to łajno pierwszej wody, jeśli chodzi o konstrukcję samej pompy zmywającej. Sensowne by było regenerowanie. Ale demontaż wydaje się karkołomny jeśli chodzi o zdejmowanie na gorąco wirnika. Mam jakiś epizod...
Witam coś mi się wydaje że panewki pomylone lub żle założone.
korbowody jako specjalnie sprawdzane nie były tylko tak wzrokowo i wyglądały ze dobre są - myślisz ze to to możne być przyczyna stukania? wał pękł z powodu nie dopatrzenia i jak został odebrany z szlifowania zostały założone panewki pierwszego szlifu i nikt nie sprawdził luzu pod pierwsza panewka od sprzęgła . blok był robiony u gościa co już ponad...
Lej dedykowanego elfa, załóż i ,,twarde" panewki.
Było coś przy niej robione? Może są założone złe panewki, lub za mało smaru na grzałce. Sprawdź też niebieskie plastiki w utrwalaniu, czy nie są uszkodzone.
Gdy pojawiły mi się stuki to akurat była pora na rozrząd .Pojechałem do mechanika który założył tak samo dalej były stuki.Gadał o panewce. I zbył mnie .Stuki były w okolicach 4 cylindra .Pojechałem do serwisu diesla i poza kolejnością i podwójnej zapłacie .Rozebrał ustawił i nastała cisza.Poprzedni mechanik stwierdził że to nie możliwe kasy nie oddał...
Witam wszystkich. Mam problem z silnikiem SW400 w Bizonie. Mianowicie, w zeszłym roku zauważyłem, że ma słabe ciśnienie. Przez zimę ściągnąłem miskę i ku mojemu zaskoczeniu wał i panewki były nie naruszone. Wymieniłem jeden przewód od smoka do pompy, ponieważ w nim była mała dziurka. Plus, dla świętego spokoju, założyłem nowe panewki. Po ponownym założeniu...
dzisiaj dotarły do mnie nowe tuleje, korwobody i tłoki, mam już założony nowy wał i panewki, tuleje można założyć gdzie się chce, czy są one przypisane do każdego gniazda ?
stukająca panewka scania panewka moment panewka
deska berlingo drzwi pralki whirlpool rezystor czujnik ruchu
podstawy elekryki medion ves490undl
Odcięcie zapłonu w Mazdzie CX-3: przyczyny i diagnostyka Philips F6112/00 - Klawisze nie działają poprawnie