niedawno po zgaszeniu silnika słyszałem właśnie bulgotanie (zasysanie ) jakby płynu w przewodach od zbiornika adblue , co może być tego przyczyną? To że podczas gdy system długo nie dostaje info o konieczności dawkowania lub gdy zostaje silnik wyłączony, włącza się faza opróżniania układu, wtedy to przewodami powrotnymi do zbiornika poprzez załączony...
Witam, od jakieś czasu silnik na wolnych obrotach zaczął inaczej chodzić i wszystkie plastiki dookoła bardzo drgają. Po podniesieniu kabiny zauważyłem że przy wtyczce drugiej cewki paliwowej (patrząc od przodu) pojawiło się paliwo oraz nie posiada tej zaślepki w krzałcie kółka( na innych jest) i ogólnie cała listwa paliwowa jest przypocona. Czy to jest...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
I jeszcze zasadnicze pytanie jak ten silnik pracuje? Ma jakieś niedomagania (nierówna praca,dymienie)?
bardzo proszę APS 727 1720000, Tytuł Niewiarygodna wartość Usterka Ciśnienie powietrza nigdy nie osiąga żądanego poziomu. APS nigdy nie jest w stanie przeprowadzić regeneracji. Przyczyna Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu ładowania. Przyczyny mogą być następujące: •Sposób eksploatacji był związany z możliwością wystąpienia...
Witam, mam problem z wyciekiem oleju z pod obudowy koła zamachowego w Scanii 164-480 silnik DC 1602. Wymieniam tą uszczelkę już drugi raz w ciągu dwóch lat. Problem polega na wycieku w górnej części silnika na łączeniu bloku silnika i obudowy koła zamachowego. Znajduję się w tym miejscu magistrala olejowa/ kanał doprowadzający olej do turbiny. Z tego...
Witam, Proszę o poradę w którym miejscu będzie nieszczelność jeżeli silnik jest mokry od paliwa w okolicach kolektora ssącego? Problem dot. scanii serii 4, 380 KM, 2003 r. Próbuje zlokalizować wyciek, ale bez skutku... Ciężko jest dojrzeć ze względu na osprzęt. Na początku podejrzewałem rurki od "powrotu", ale dokręciłem tzw. śruby holenderki na łączeniach...
WITAM! wszystkich mam problem ze scanią 124 420 ps rok 2001 silnik pde jest to wyciek ze wszystkich śrub listwy zasilającej wymieniłem uszczelnienia pompowtryskiwaczy już dwa razy i nic to nie pomogło wszystko wyczyszczone 100%sterylnosci i dalej leci podejrzewam ,że wypracowane są segmenty tłoczące w pompo. i paliwo przedostaje się na zewnątrz jeśli...
Witam, od jakieś czasu silnik na wolnych obrotach zaczął inaczej chodzić i wszystkie plastiki dookoła bardzo drgają. Po podniesieniu kabiny zauważyłem że przy wtyczce drugiej cewki paliwowej (patrząc od przodu) pojawiło się paliwo oraz nie posiada tej zaślepki w krzałcie kółka( na innych jest) i ogólnie cała listwa paliwowa jest przypocona. Czy to jest...
Auto jutro jedzie na serwis napiszę co się jest. Koszty bardzo duże jak trzeba silnik rozbierać.
olej pojawia sie w dolocie przed czy za odma?? Jak przed odma to mozliwe ze turbo, jak za odma to niestety ale pewnie silnik jest juz wykonczony
Witam , mam wyciek oleju z lewej strony silnika z pod deklów rozrządu jakby z otworów od tulei (cylindrów) podejrzewam że to oringi na tulejach tylko nie wiem czy w R jest tam oring na dole od oleju , spotkał się ktoś z takim problemem?
Po sprawdzeniu VIN okazuje się że to jest silnik XPI. Do wymiany najprawdopodobniej są uszczelki kolektora paliwowego. Rysunek wysłałem na PW. Pozdrawiam
Witam. Mam od jakiegoś czasu problem z wyciekiem paliwa z uszczelnień pomiędzy listwą a głowicami.Czy ktoś może podpowiedzieć na co zwracać uwagę i czy to skomplikowana naprawa.
Witam, miał ktoś podobny problem?? Scania V8 2000r kręci nie odpala? Przed awarią podobno nierówna praca i nagle zgasła, filtr paliwa zapełniony do połowy, szukać przyczyny od zbiornika najpierw?? Pomiędzy zbiornikiem a ręczną pompką jest jakiś elektrozawór
Witam. Mam problem z tym, że świeci się "dymek" i na komputerze wyskakuje błąd wysoki pozom emisji spalin czy coś takiego wymienione zostało: dozownik, NOx był wymieniany ale nie przeze mnie rurka jest drożna wtryskiwacz też serwis wskazał główną jednostkę sterującą no to wysłałem do firmy która to regeneruje dają rok gwarancji z zaprogramowaniem do...
Witam, w Scanii pojawiły się błędy jak na zdjęciu (błędy są na wszystkie wtryski) prawdopodobnie jest zwarcie gdzieś na instalacji. Może ktoś podpowie gdzie szukać? https://obrazki.elektroda.pl/2811267100_...
Dzień dobry, mój pacjent to Scania 94 z 2000 r. Pojawił się wyciek powietrza na dźwigni ręcznego odpowietrznikiem przy zaciągniętym ręcznym, a przy wciśnięciu pedału hamulca nożnego wyrzuca powietrze zaworem głównym hamulca. Obydwa zawory wymienione, nic nie pomogło. Macie jakieś sugestie? Z góry dzięki za pomoc.
witam mam problem ze scania 114 380. wszystko było ok chodziła do konca a gdy chciałem odpalic to sie tylko zaczeła odzywac i nie wiem co moze byc przyczyną wymieniłem filter paliwa i dalej to samo,, na początku odczytałem kod usterki edc 53 56 a po skasowaniu błędów jest tylko jedno długie błyśniecie. Pomocy bo naprawde nie wiem co jest nie tak
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Wyświetla się błąd silnika na wyświetlaczu i wyskakują 2 kody EMS 53248 i 53264. Traci moc słabnie. Auto momentami szarpie przez chwile póżniej wrca wszystko do normy. Inny objaw to czasami nie reaguje przez chwile na pedał gazu po czym po chwili wszystko jest ok. Jeszcze inny objaw to w czasie jazdy nagle gaśnie, po uruchomieniu silnik pracuje ok....
Witam , mam problem z samochodem. Turbina wymieniona, czujnik doładowania 1. kupiłem w sklepie zamiennik 2 kupiłem używany oryginał Scania, mam podpięty ''komputerek- wyświetlacz'' doładowanie max 1,8 Bara. Po podłączeniu komputera w silniku brak błędów. Ogólnie to nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale jak trzymam gaz i wcisnę hamulec to samochód...
Scania samoczynnie wyłącza silnik podczas jazdy,wymieniłem zawór który jest na pompie tutaj fotka . niestety nie pomogło co to jest za zawór i do czego służy, gdzie jest zawór odcinający dopływ paliwa? http://obrazki.elektroda.pl/7773155000_1... przepraszam za jakość zdjęcia było robione telefonem
Po skasowaniu błędów EDC i przejechaniu kilkuset kilometów silnik sie wyłącza, po ok. 5 minutach zaświeca się EDC i wtedy dopiero moge odpalić silnik. Proszę o pomoc
Witam, Zostałem "szczęśliwym" nabywcą scani R480 E5 2011r Automat. Po pierwszej trasie zapalił mi się błąd jak w temacie. Scania czasami przykopci i po odpuszczeniu pedału gazu słychać jakieś zaworki upuszczające powietrze. Do tego pojawiła sie usterka silnika i ograniczenie mocy. Po przejechaniu paru km problem zniknął, ale za jakiś czas zapalił się...
Witam Do wymiany masz oringi tulei cylindrowych .Te otwory są właśnie po to aby pokazały wyciek płynu jeśli jest problem z uszczelnieniem tulei.
Witam... co do przebiegu to proponuje zadzwonić do ASO jezeli auto było serwisowane chociażby do jakiegoś okresu to będziemy mięli dokładną datę i przebieg licznika z ostatniej wizyty na serwisie, jeżeli auto jest z zagranicy to też nie problem, bo już w Scanii działa europejska historia pojazdów i będzie można chociaż jakiś teoretyczny przebieg obliczyć....a...
Witam. Można wiedzieć o jaki wyciek chodzi jak odsuniemy kolektory dolotowe. wyciek ropy na pompowtryskiwaczach czy na tych balwankach. I co powoduje ten wyciek co za usterka.
Trzeba zacząć od dokładnego sprawdzenia układu paliwowego. Wycieki, zapowierztenie itd
Witaj. Tak pamiętam że suwmiarką. Udało się i zobaczę jakie efekty.Powodem dłubania w silniku były wycieki paliwa z listwy paliwowej przez drążone śruby.Pozdr. dla forumowiczów
Witam, mam taki problem z scanią r420 HPI 2010r. euro 5 z adblue, że spala ona około 8l oleju na 28000km, auto ma przejechane 660000km turbina i intercoler, a także cały silnik suchy, filtr odmy ma przepustowość, z tłumika spaliny nie mają ani białej, ani niebieskiej barwy co może być przyczyną tego że spala ona tyle tego oleju?
Sprawdź czy samo visco nie jest mokre bo jeżeli powstał wyciek oleju silikonowego to mogła się zabrudzić w środku taśma bimetaliczna i wtedy trzeba całość wymienić
Auto jechało tylko na wysokich obrotach był wyciek paliwa wyciek zrobiony auto nie odpala na plaku zacznie chodzić Kody bledow silnika: 4752, 4759, 135, 5409, 5657, 5476, 4106, 4108 proszę o rozkodowanie błędów
Dzięki za zainteresowanie, wiskoza wymieniona nie było reakcji na wysterowanie przy okazji wymieniliśmy pompę wodny na nową bo też miała wyciek którego nie było normalnie widać i na razie śmiga, dzięki temat zamykam.
Ponieważ 13 litrowy silnik to druga generacja bloku silnika i akurat te problemy zostały poprawione ale pojawiły się nowe między innymi korodujące bloki w górnej części a dokładnie krawędzie styku bloku z tuleją cylindryczną co skutkuje wyciekiem płynu.Trzeba w tedy ratować się rozwiercając blok i wstawiać nad wymiarową tuleje lub specjalny pierścień...
Witam. tak sobie czytam i się zastanawiam. Czy jest możliwość żeby pompka zasilająca miała wyciek? Ona jest napędzana ze sprężarki i paliwo może przeciekać do miski olejowej. Tylko, że to powinno spowodować wzrost poziomu oleju,a o tym nie było mowy. Z drugiej strony może silnik ma wycieki i nie zwrócono na to uwagi
Witam. Kody EMS mówią o niskim ciśnieniu w układzie paliwowym ( czujnik ciśnienia paliwa,wycieki paliwa zawór przelewowy), o kłopotach z EGR ( przepustnica nie może być otwarta) i w konsekwencji jego wyłączeniem. Masz też problem z alternatorem (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy lub sterownik), niskie napięcie akumulatorów. BMS ; czujnik prędkości...
Ok jutro sprawdzę dokładniej ten zawór. Przyznaję, że bardziej skupiłem się na wyciekach spalin z okolic EGR-u. Cały silnik był okopcony. Uszczelniłem układ ale to nic nie dało. Może na początku.
Tak a propo wyciek plynu z pod glowicy w scani to nie jest typowa usterka !!! Jest to dość typowa usterka. Dowodem na to jest choćby to że Scania wydała na temat tej usterki kilka dokumentów TI. Ja sam robiłem już kilka silników z tą usterką.
Naprawa nie jest trudna. Za ciśnienie odpowiada pompa oleju i zużycie silnika, a ściślej wału, panewek- zwłaszcza wałka rozrządu. Jak niskie ciśnienie może być przyczyną nieszczelności.. pomyśl trochę, albo zostaw te tematy tym co je rozumieją. Wycieki z chłodnicy oleju to jest praktycznie stały punkt w Scaniach, ale nie tylko.
Ja osobiście szukałem wycieku trzy dni. Sprawdzanie szczelności poszukiwanie wycieku, mycie silnika , wymiana uszczelniaczy itp. .. Na koniec zdemontowaliśmy pokrywę aluminiową pod pompą wody, była tak powyżerana przez płyny i jakąś chemię że szok. Przeszlifowane, pospawane, sfrezowane, zamontowane i do dziś klient ma spokój z wyciekami.
Dobrze odczytałeś błąd EDC ? Sprawdź jeszcze raz.Problem może tkwić w jednej z cewek lub sterownik ( w najgorszym przypadku). W pierw jednak warto bylo by przyjrzeć się instalacji paliwowej czy nie ma wycieków. Pytanie; czy po odpaleniu na ciepłym silniku słychać klekot charakterystyczny dla zapowietrzonych pompowtryskiwaczy?
Cisnienie ma być 16 bar bezwzględne na wolnych- wymień zawór przelewowy na listwie na odpowiedni. To jest Scania R 420 z egr i 2 turbinami. Upewnij się, że system egr jest szczelny, szukaj sadzy i śladów wycieku spalin wyjmij też czujnik turbo doładowania i wyczyść go delikatnie, pewno jest zabity koksem. Podaj, czy gumy na tyle to 315/70/R22,5? Jakie...
Cześć. Na rozgrzanym silniku jak zatrzymam się np na światłach z nawiewów śmierdzi jakby rozgrzanym olejem silnikowym. Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam, wg mnie pobór w normie, wycieków brak, jedynie co zauważyłem to rurka od odmy przy misce zapocona, nie cieknie ale mokra. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Dzięki za pomocne odpowiedzi.
Nawet jeśli głowica okaże się nieszczelna, to warto przy tej okazji wymienić oringi. To częsta przypadłość w tych silnikach. Więcej roboty, niewielki dodatkowy koszt. Jak napisał poprzednik, trzeba przyjrzeć się powierzchni uszczelniania górnego oringu, bo bloki w tym miejscu miewają wżery (kawitacja) i wymiana oringa nie zawsze wystarczy. To się wtedy...
Są 2 krzyżaki, jeden przy przekładni, drugi wyżej, podnieś oś i pokręć bez palenia silnika, jeśli wyczujesz jakieś przycięcia, to wina krzyżaka-ków, możesz je też poszarpać na lewo i prawo , zobaczyć, czy jest luz i rdzawe wycieki.
Witam. Mam Scanie V8 R500 2007 EUOR 4 z adblu na PDE. Śmierdzi paliwem i widać tłuste plamy z tyłu silnika po środku silnika między głowicami ale bardziej o strony kierowcy jak jest sprężarka powietrza i spływa po obudowie sprzęgła i od strony kierowcy między 2 a 3 głowicą , 3 a 4 głowicą i za 4 głowicą. Jak patrzyłem to nie leci z podstawy filtra paliwa...
W przewodzie ssącym panuje podciśnienie więc w trakcie pracy silnika może zasysać powietrze, co prawdopodobnie wpływałoby na brak mocy w trakcie jazdy pod obciążeniem. W Twoim przypadku jak opisałeś pojawiły się problemy z rozruchem. Opisz co do obecnego momentu sprawdziłeś, jakie wyniki pomiarów ciśnienia, balans cylindrów itp. Darfur5 trafnie napisał...
Ten klucz to jest raczej ośmiokątny, jak pamiętam. Po wyczyszczeniu benzyną ekstrakcyjną i wysuszeniu powietrzem sprężonym, zobaczysz wyciek z góry cewki, po uruchomieniu silnika ale pamiętaj, że na pompowtrysku jest chyba pięć oringów. Kupuje się kompletne zestawy i wymienia wszystkie.
Dzien dobry mam problem z scania 2008r R500 v8 Samochodzik w czasie trasy zagotowal plyn chłodniczy wyciekow brak tonaz okolo 9 ton jadąc po plaskim terenie. Dzisja sprawdzilem czy sa wycieki naplebilem uklad od dolu do maxa i przejechalem okolo 50 km zlapal temperature na wskazniku prawie do czerwonego pola a ze zbiirnikacz wyzucalo plyn gotowal sie....
Pisałem, są to rdzenie ruchome z gumowymi uszczeleczkami od czoła, pracują wewnątrz cewek. Trzeba sobie kupić komplet naprawczy. Scania wypuściła niby wadliwe cewki koloru czarnego, i wszystkie zaleca wymienić na koloru białego. Cewka jak ma obwód to jest dobra, ale kto wie, czy nie ma mikroprzerwy, która uaktywnia się podczas zmian temp. i wibracji....
Uruchom mechanicznie, lub elektrycznie hamulec górski i dodaj gazu, obserwój, gdzie wieja spaliny przy połączeniach na kolektorze. Nie ma wiać nigdzie! Wykonaj zaślepki na intercoler i podłącz cisnienie ok 3 bary. Ciśnienie ma się utrzymywać przez conajmniej kilkanascie sek. bez zauważalnego spadku na zegarze. Wcześniej możesz obejrzeć dokładnie intercoler...
Jak w układzie się pieni, słychać buczenie to prawie na pewno zaciąga powietrze. Wycieki, zapocenia olejowe mogą się pojawić przy stojącym silniku. Samo buczenie, bez piany lub z jej minimalną ilością może świadczyć o niewłaściwym ustawieniu ciśnień lub blokowanym przepływie w układzie. Na przykład uszkodzony wewnętrznie któryś wąż, obce ciało w dopływach...
Witam, pacjent to scania 2012r. 420 hpi i pytanie dotyczy ciśnienia paliwa . Sprawdzałem zegarem ciśnienie paliwa na obudowie filtra paliwa i pokazuje 15.5 dziwi mnie że po zgaszeniu ciśnienie spada prawie odrazu do zera a w innej starszej ( 2007 rok ) po zgaszeniu spadnie do około 10 i bardzo powoli do minimalnego ciśnienia. Dziwi mnie jeszcze że np....
Zapoznaj się z tym , morze się przydać Jest tam mowa (zaraz na samym początku)o synchronizacji prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów co dotyczy błędu o który pytałem w ostatnim poście . Jest to usterka TCO (tachograf), a mówi on o braku sygnału o prędkości obrotowej silnika bądź sygnał ten jest zniekształcony co powoduje brak synchronizacji...
Ale to nie są wycieki powietrza. bo jak stanę to nic nie słychać nagle zaczyna opadać w ciągu paru sekund leży już na nadkolach podczas jazdy nic się nie dzieje ani na postoju na odpalonym silniku. tylko który zawor jak go zlokalizować i czy on może być winny czy może jakaś usterka elektryczna że daje sygnał do wypuszczenia powietrza?? i jeszcze jedno...
niema wycieków . jest siłownik pne. ale on odcina listwę tylko w trakcie pracy h-ca górskiego izn kiedy samochód jedzie na biegu ,przy zdjętym gazie właśnie oto pytam ,czy tu nie tkwi problem [jakiś układ nawalił który cofa siłownik aż do zatrzymania silnika, w korelacji z odcięciem paliwa]] ale nie wiem czy tak było przedtem i nikt nie wie -auto sprowadzone
przygod ciąg dalszy, na tą chwile jestem po wymianie zaworu bezpieczenstwa, pompy wysokiego cisnienia i pompy wstepnej, zawor V120 rowniez wymieniony, jedna rurka od fitra miala wyciek, wymienilem ją na nową. odpalenie scanii po przerwie dluzszej niz godzina jest mozliwa tylko, po napompowaniu paliwa reczna pompka aż do oporu, kiedy juz odpali pracuje...
Właśnie ja tego typu także nie mogę wykopć i dziwi mnie nieco to oznaczenie może to przemysłówka jakaś albo marine,potrzebuję nieco danych jak numer żeby Ci dobrać dokumentację typowo do niego ustawienie pompy no i wysokość tulei mam tego od groma ale jak dla mnie to musi to być dobrane typowo do silnika żeby jakieś jaja nie wyszły jakieś wycieki wody...
Witam. Od jakiegoś czasu walczę ze spalaniem w scanii r420 hpi z 2009. Auto paliło poniżej 30 litrow teraz średnio 32/33 litry a ładunki raczej lżejsze niż przedtem. Autem jeżdżę osobiście i zasady ecodrivingu znam. Turbina ok dmucha 2.9 bara zawory i pompki regulowane wycieków nie ma ic szczelny cewki nierozkrecone i czyste. Ostatnio jednak zaczęła...
53253; za niskie ciśnienie zasilania w różnych warunkach roboczych.Jeden z zaworów przelewowych otwiera się za wcześnie lub zamknięty zawór odcinania paliwa, zapchany filtr paliwa, uszkodzona pompa podająca,wyciek z układu.Kod wyświetli sie w tedy gdy spadek ciśnienia będzie w czasie nie mniejszym niż 7s, w tedy sterownik ograniczy moc tak długo jak...
Witam Mam Problem z retarderem, traci moc, co miesiąc dolewam oleju a wycieków niewidac, poza malym wyciekiem pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Czy ten oleju z retardera może w jakiś sposób wpadać do skrzyni biegów?
wyciek scania scania wyciek scania wyciek paliwo
stm32 przerwa timer kondensatory inwerterze tania kopiarka
samsung ue46d5500 restart dawkownik energii amica
Mercedes W211 320 CDI – demontaż skrzynki bezpieczników pasażera, F32, F32-K, lokalizacja, procedura Motoryka nie działa w Kappa 400 - przyczyny i diagnostyka