Witam mam problem z olejem w układzie chłodzenia w V8, Chlodniczka z obudową wymieniona, a olej idzie dalej. Skrzynia retarder ok. Ubywa z silnika olej.Może być peknieta głowica lub uszczelka pod głowica?
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Witam 110Nm + 165Nm + 220Nm + 90° http://obrazki.elektroda.pl/5357122200_1...
witam, masz przedmuch z pod uszczelki głowicy czy pod kolektorami? z pod uszczelki głowicy
Cześć, podepnę się. A jest taka opcja że wyciek jest spod głowicy? Mam podobny przypadek, tylko u mnie widać jakby bulki powietrza z ropą szły spod uszczelki szóstej głowicy
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
Witam poszukuję opisu ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy w scanii v8 silnik dc1602, poszukuję również wartości momentów dokręcania śrub głowicy pilnie tego potrzebuje bo w najbliższym czasie czeka mnie wymiana uszczelek pod głowicą. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.:D
A czy sprężarka od powietrza nie jest smarowana z silnika i chłodzona borygiem? Nie ma takiej możliwości. Pomimo że jest smarowania olejem ale naddatek spływa do komory silnika. Prędzej Olej do powietrza pójdzie przez pierścienie albo powietrze do wody. W tej usterce w 85% przyczyną jest obudowa chłodnicy oleju i jej oringi i 10% sama chłodnica oleju...
Auto odpaliło po podmiance kasety sterującej. Wszystko wskazuje na to że kaseta zgubiła pamięć.
witam panowie mam problem ze scanią model R164 480zwierzaka a mianowicie olej w układzie chłodzenia więc standardowa procedura wymiana oringów,uszczelka pod pokrywą i do tego sama pokrywa chłodnica po teście ciśnieniowym a olej nadal w układzie chłodzenia czy ktoś może borykał się z podobnym problemem?Czy może to być uszczelka pod głowicą czy też sama...
nie dokręcaj tylko wymień uszczelki
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Problemów może być kilka : niesprawny układ chłodzenia np. wentylatory , termostat , uszkodzona pompa wody , uszkodzona uszczelka pod głowicą . To ostatnie powinno dać się sprawdzić testerem zawartości CO2 w płynie chłodzącym .
U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!
Witam.Mam ten sam problem.Wymienione wszystko łącznie z uszczelkami pod głowicami i nic.Ostatnio pcha ok 5l oleju silnikowego na 1500km.Ktos pisał o zaślepce w bloku pod przednią pokrywą silnika ale jej tam nie znalazłem.Pacjęt to r560.Pozdrawiam.
Witam mam scanie 93m 210 92 rok kopciła mi jak była zimna i miała wydmuchane uszczelki pod głowicą zrobiłem cały remont głowic i teraz kopci mi cały czas może możecie mi jakoś pomuc.
Ciśnienia doładowania nie sprawdza się na postoju tylko zahacza naczepę i pedał w podłogę pod górkę. Doładowanie powinno bez problemu podchodzić na komputerze pod 2,7 do 2,9 - 3,0 czyli ok 1,7 do 2 odejmując ciśnienie atmosferyczne. A przed demontażem glowic ta Scania miała moc? No i kolejne pytanie: dlaczego zdejmowaliscie głowice?
Podstawowa czynność, to wywalić termostat na czas testu. Czy podczas pracy na postoju, objawy są takie same? Jeśli jest pęknięcie głowicy, puszcza uszczelka lub jest pęknięta tuleja cylindra, to pod obciążeniem silnika natychmiast może zagotować i wypluć wodę. – Termostat nie zdąży się otworzyć.
Co tam bylo robione?? Zaplon prawidlowo ustawiony?? Zawory?? RObione uszczelki i zawory na wszystkich głowicach, a jak to nie wiem bo nie u mnie.
Ani głowice, ani tuleje, To tak na przyszłość. 99% to uszczelka głowiczki kompresora.Należy postawić auto i spowodować drobny wyciek powietrza, aby kompresor pracował ciągle. Jeśli jest problem, to płyn zacznie "rosnąć".
Ja bedac na twoim miejscu dla pewnosci przeregulowalbym zawory w tradycyjny sposob ale ten drugi sposob Scania podaje w swoich zeszytach warsztatowych ale nie wiem czy akurat w tym modelu, nie sadze jednak aby byla jakas roznica
Witam. Mam Scanie V8 R500 2007 EUOR 4 z adblu na PDE. Śmierdzi paliwem i widać tłuste plamy z tyłu silnika po środku silnika między głowicami ale bardziej o strony kierowcy jak jest sprężarka powietrza i spływa po obudowie sprzęgła i od strony kierowcy między 2 a 3 głowicą , 3 a 4 głowicą i za 4 głowicą. Jak patrzyłem to nie leci z podstawy filtra paliwa...
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
Czym to czuć ?? Może nie wydmuchaliście otworów od śrub głowicy, pękł blok i ciągnie olej gdzieś przez uszczelkę?? Na piątym też sobie kichnął. Na słuch to chyba więcej jak na dwóch cylindrach.
biały dym powstaje ze spalania paliwa z woda(para wodna),spalanie oleju to dym czarny.nie jestem pewien ale czy jest możliwość odwrócenia uszczelki pod głowicą, jest to częstym problemem przy silnikach nissana a objawy są właśnie takie edmund Dodano po 2 bialy dym to woda w silniku, w odroznieniu od czarnego spalanie oleju lub zle z wtryskiwaczami....
Nowe podkładki pod króćce mocujące listwę. Raczej uszczelki straciły swoje właściwości , zrobiły się twarde i z tond ten wyciek. Przed montażem listwy zadbaj by listwa jak i przylgnia na głowicach były czyste.
Czy może ktoś opisać jak działa sterowanie pracą kompresora? Mam problem z bardzo długim czasem pompowania. Wymieniałem uszczelki i zaworki w głowicy, bo był przedmuch do układu chłodzenia. Po wymianie powietrze nie przedostaje się już do płynu, ale nadal układ bardzo długo pompuje. Proszę o info, jak są sterowane zaworki w głowicy i czy przyczyną może...
Napewno mam wydmuchane 3 uszczelki pod głowicą, dałem głowice do planowania, nowe zawory bo były podpalone, nowe uszczelniacze,w poniedziałek składanie. Dam znać o postępach. A Ty jakie masz objawy dokładnie i jakie spostrzeżenia.
Witam wszystkich Mam taki problem.. Gdy odpale auto bulgocze mi w zbiorniczku wyrównawczym płyn nie robi się ciśnienie w układzie, dodam że była regenerowana sprężarka i sprawdzany na 15 razy test czy czasem nie dostają się spaliny do płynu. Uszczelki pod głowicami są dobre tuleje też ( to jest V8) i dalej nie wiem co jej dolega. Dodam że sprężarka...
Witam. Chodzi o pojazd Scania R380 z 2007 roku. Powód usterki: przegrzanie silnika około pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego, który wyciekł przez rurę retardera. Objawy usterki: raczej biały dym lub para przedostająca się do miski olejowej oraz rurą odpowietrzającą gazy z pokrywy zaworów i lekko wyczuwalny stuk na trzecim, czwartym cylindrze. Oraz...
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie bo pozapychane tą emulsją są odmy... chłodniczka oleju, czy uszczelka...
Witam. Problem rozwiązany, zamykam temat. Okazało się, że głowica sprężarki uszkodzona, puściła olej do układu chłodzenia, następne objawy to było zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzucanie płynu po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, to tego można było zaobserwować małe bąbelki na pracującym silniku. By mieć pewność, że to sprężarka,...
Szaman ma rację, chociaż żartem..:) Silnik nie nadaje się do eksploatacji. Uległ zmianie stopień sprężania, skok zaworów i popmowtryskiwaczy. Pompowtryskiwacze już mają inną wartość prawidłowego ustawienia wysokości sprężyn (regulacja) kto podjął taką decyzję naprawy, mógł równie dobrze dodatkowo żle regulować pompowtryskiwacze itd Jeśli rozrząd jest...
Pierścienie w układzie EGR były już wcześniej wymieniane, najpierw te 4 pomiędzy kolektorem wydechowym a zaworem (były nieduże przedmuchy, ale to nie miało wpływu na pracę, moc i spalanie było normalne jak auto było sprawne). Następnie te dwa większe między zaworem a tą chłodnicą. Nie wiem, czy sprawdzali to na początku i jakim sposobem, ale po wymianie...
Jedna uszczelka to blaszka a druga podobna do zwyklej uszczelki pod glowice. Nie pamietam teraz dokladnie jak to tam wyglada a nie mam akurat zadnej sprezarki rozebranej. Moze byc rowniez peknieta sama glowiczka sprezarki i efekt bedzie taki ze moze pojawiac sie woda w ukladzie hamulcowym.
jak kupisz nową uszczelke głowicy np. Elringa to bedziesz miał karteczke z momentem i kolejnoscią
Witam, mam ten sam problem, pokazuje błąd niskie cisnienie w przewodzie paliwowym. Pompa nowa diesel technica, podmieniane cewki, nowe zaworki, wszystkie uszczelki, oryginalny filtr paliwa, remont silnika robiony 3 tyś km temu, pompowtryski, glowice sprawdzane ustawione wszystko, nic nie pomaga i już mam dość tego grata. Przy 2 tys obrotach na postoju...
scania uszczelka uszczelka scania scania głowica
alpine kostki amika piekarnik sound master
amplituner yamaha droga dojazdowa
Ładowanie baterii Joyor S5: 36V zamiast 48V? Wpływ temperatury 0°C na baterię Joyor S5