Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
Do listwy paliwowej PDE montujesz uszczelki w kształcie bałwanka a do HPI w kształcie myszki Miki. Może to się wydawać trochę śmieszne ale tak wyglądają . HPI na listwie paliwowej ma pięć cewek, PDE ma cewki na każdym pompowtrysku a na listwie nie ma żadnej.
niedawno po zgaszeniu silnika słyszałem właśnie bulgotanie (zasysanie ) jakby płynu w przewodach od zbiornika adblue , co może być tego przyczyną? To że podczas gdy system długo nie dostaje info o konieczności dawkowania lub gdy zostaje silnik wyłączony, włącza się faza opróżniania układu, wtedy to przewodami powrotnymi do zbiornika poprzez załączony...
Jedna uszczelka to blaszka a druga podobna do zwyklej uszczelki pod glowice. Nie pamietam teraz dokladnie jak to tam wyglada a nie mam akurat zadnej sprezarki rozebranej. Moze byc rowniez peknieta sama glowiczka sprezarki i efekt bedzie taki ze moze pojawiac sie woda w ukladzie hamulcowym.
Jego pozycję trzeba było sobie zapamiętać, bo można go osadzić w różnych. Nie jest to tak ważne, ważne aby krawędź simeringa uszczelniała nie uszkodzoną płaszczyznę flanszy. Generalnie z tego co pamiętam, to simering jest wsadzony na równo z płaszczyzną dekla w którym on siedzi. Ale dobrze jest wszystko wymyć benzyną i wysuszyć, aby stwierdzić skąd...
Wymieniono 6 tulei cylindrów i pierścienie na tłokach. W czwartym cylindrze, na wysokości dolnej uszczelki płynu chłodzącego, stwierdzono 4 cm pęknięcia tulei. Wymieniono profilaktycznie panewki korbowodowe. Uszkodzenia sprężarki: delikatne rysy po spuchniętym tłoku w cylindrach. Obydwa cylindry sprężarki honowano warsztatowo elastyczną honownicą, ziarno...
Miałem kiedyś przypadek z Scanią 500 V8 olej mieszał się z płynem pomimo wymiany oringów uszczelki i chłodniczki. Przyczyną okazała się pokrywa chłodnicy oleju, prawdopodobnie ktoś prędzej wymieniając uszczelki za mocno dokręcił śruby i wypaczyła się powierzchnia pokrywy . Wymiana na nową oryginalną pokrywę rozwiązała problem.
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Chłodnica EGR była odłączana .Praktycznie wszystko co możliwe było sprawdzane i nic z tego nie wynikło.Wstawiam teraz nowe tuleje i pierscienie , nowe uszczelki do kompresora.Własnie zaczynam składac.Jescze chce wymontowac chłodnice oleju i zobaczyc jak wyglądaja kanały wodne na dole .
nie dokręcaj tylko wymień uszczelki
Uszczelki kolektora paliwowego tzw. bałwanki. Uszczelki twardnieją z czasem i tracą swoją elastyczność.
Czesc kolego auto już sprzedałem ale winę można przypisać chłodnicy oleju trzeba wymienić na oringach tylko z serwisu no i dodatkowo wszystkie uszczelki olejowe w serwisie podpowiedzą ci jakie oni w takiej akcji wymieniają ,rozebrałem również cały silnika od przodu tam są uszczelki pod rozrządem i tam jest ta zaślepka no i mi aż tak dużo oleju nie brało...
Po sprawdzeniu VIN okazuje się że to jest silnik XPI. Do wymiany najprawdopodobniej są uszczelki kolektora paliwowego. Rysunek wysłałem na PW. Pozdrawiam
Przed wymiana nie leciał płyn? Wymienione były 2 uszczelki - pod pompą i pod obudową?
witam, masz przedmuch z pod uszczelki głowicy czy pod kolektorami? z pod uszczelki głowicy
Autor napisał w pierwszym poście,że wskaźnik temperatury osiąga czerwone pole co wskazuje przegrzewanie się silnika. Gdyby była wina uszczelki lub tulei to nie było by wskazania wysokiej temperatury o układ chłodzenia by wykipiał tak jak by się zagotował bo nie temperatura a ciśnienie by to spowodowało.W tym wypadku w układzie chłodzenia powinien pojawić...
ja najczesciej robilem to co sam zrobiles i zawsze pomagalo ale nie jest powiedziane ze akurat w twoim przypadku nie bedzie to uszczelka pod glowica. Chyba nie pozostaje ci nic innego jak zdjac glowice, przyejrzec dokladnie uszczelki a same glowice do sprawdzenia na szczelnosc. Moze ktoras jest peknieta?
Witam Panowie mam podobny problem R500 z 2011 roku wymienione juz chyba wszystko tylko nie te zaslepki w bloku czy to moze byc to ze nadal olej pojawia sie w plynie fakt jest taki ze dopiero raz byl układ przepłukany ale jak zerkam do zbiorniczka wyrównawczego to widze jak male oczka nadal sie pojawiaja wymienilem chłodnice bo auto sie grzało chyba...
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!
Czy może ktoś opisać jak działa sterowanie pracą kompresora? Mam problem z bardzo długim czasem pompowania. Wymieniałem uszczelki i zaworki w głowicy, bo był przedmuch do układu chłodzenia. Po wymianie powietrze nie przedostaje się już do płynu, ale nadal układ bardzo długo pompuje. Proszę o info, jak są sterowane zaworki w głowicy i czy przyczyną może...
Witam Scania 124 420, posiada klimę i ATC(czy tam ETC) Rok 1999 Mam następujący problem. Cały czas działa mi ogrzewanie w kabinie, przełącznik na MIN, a z kanałów po rozgrzaniu silnika leci ciepłe powietrze. Wyciągałem zawór proporcjonalny nagrzewnicy, płynnie otwiera się i zamyka podczas zmiany pozycji przełącznika. Nie mam już na to pomysłu, może...
Witam wszystkich Mam taki problem.. Gdy odpale auto bulgocze mi w zbiorniczku wyrównawczym płyn nie robi się ciśnienie w układzie, dodam że była regenerowana sprężarka i sprawdzany na 15 razy test czy czasem nie dostają się spaliny do płynu. Uszczelki pod głowicami są dobre tuleje też ( to jest V8) i dalej nie wiem co jej dolega. Dodam że sprężarka...
Witam, czyli wystarczy uszczelki zmienić i przestanie lecieć?
Witam. Mam problem ze Scanią 124 420 rok 2003 na PDE. Robione miała uszczelki pod głowicami i stała ponad miesiąc z wymontowanymi pompowtryskami. Po złożeniu nie chce odpalić. Wymieniona została pompka zasilająca, stara miała ok 2,5atm. Na nowej jest 4,5 - 5,0. Listwa paliwowa odpowietrzona, pompki zalane (demontowaliśmy tłoczki w pompkach i pompowaliśmy...
Witam. Mam Scanie V8 R500 2007 EUOR 4 z adblu na PDE. Śmierdzi paliwem i widać tłuste plamy z tyłu silnika po środku silnika między głowicami ale bardziej o strony kierowcy jak jest sprężarka powietrza i spływa po obudowie sprzęgła i od strony kierowcy między 2 a 3 głowicą , 3 a 4 głowicą i za 4 głowicą. Jak patrzyłem to nie leci z podstawy filtra paliwa...
Witam, Jakiś patent na wyjęcie smoka starego typu (przewody na zatrzaski). Procedure z multi znam. Scania z 2003 możliwe, że od nowości smok siedzi. Nie chce uszkodzić, a muszę wymienić zbiornik. Jak przetnę przewód to jakaś złączka da rade?
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie bo pozapychane tą emulsją są odmy... chłodniczka oleju, czy uszczelka...
Witam mam scanie 93m 210 92 rok kopciła mi jak była zimna i miała wydmuchane uszczelki pod głowicą zrobiłem cały remont głowic i teraz kopci mi cały czas może możecie mi jakoś pomuc.
Ciśnienia sa nieco niskie. Liczy się ciśnienie podczas jazdy i np przy 1000 obr ma być minimum 2,5 bara, bo inaczej bedzie sygnalizować awarię EDC, ale tak długo wałek nie pociągnie, ma być 4-4,5 bara w czasie normalnej jazdy, chcący spać spokojnie. Maź to chłodnica oleju do roboty uszczelki lub uszczeli i cała pokrywa do wymiany.
To jest tak, że nic się nie da oszukać, musisz naprawić i jedno i drugie. Turbina zasysa przeważnie kawałek uszczelki z tunelu dolotowego- trzeba tą uszczelkę wymienić, (Scania) są to częste przypadki w starszych autach. Pompowtryski przeważnie wymagają wymiany końcówek, czasem pęknięta sprężynka. i to załatwia sprawę w 90% przypadków. Na razie skasuj...
Co tam bylo robione?? Zaplon prawidlowo ustawiony?? Zawory?? RObione uszczelki i zawory na wszystkich głowicach, a jak to nie wiem bo nie u mnie.
Witam mam problem z brakiem mocy w scani r 500. Układ dolotowy sprawdzony na szczelność, turbina także zawory wraz z pompowtryskami wyregulowane pompowtryskiwacze po naprawie tłumnik wraz z katalizatorem oryginalny nowy założony kolektory wydechowe naprawione wyfrezowane i dorobione pierścienie nadwymiarowe sto procent szczelne czujnik ciśnienia doladowania...
Kolego nie masz czasem obluzowanej obudowy akumulatorów albo osłona tłumika jest luźno na uchwytach i u mnie wchodziło w wibracje i dźwięk metaliczny jakby właśnie brzęczenie a jak dało się gazu to ustawało. Dałem gumowe uszczelki i jak ręką odjął. Dodano po 56 W którym miejscu znajduje się ten koordynator ? Dodano po 4 prosiłbym o pomoc w zlokalizowaniu...
Ja bedac na twoim miejscu dla pewnosci przeregulowalbym zawory w tradycyjny sposob ale ten drugi sposob Scania podaje w swoich zeszytach warsztatowych ale nie wiem czy akurat w tym modelu, nie sadze jednak aby byla jakas roznica
W scani r masz dodatkowy zaworek w korku a co do uszczelki pod glowica to kiedy sie uszkodzi to plyn leci po silniku i widac to golym okiem zaraz ktos dopisze ze oring na tuleilji jak pojdzie to tez bedzie leciec ok zgodze sie ale w scani jedyna mozliwosc zeby kompresja z silnika szla do wody to peknieta tuleja a to niestety nie idzie w parze z normalna...
Witam. Nadal walka ze scania trwa. Pompa i wtryski niby ok. przy silniku słychać jakieś ciapanie jak by spod kolektora wydechowego. Uszczelki nowe a dalej to samo i śladów brak. Mechanik stwierdził ze wypala się gniazdo zaworu i dlatego zimna chodzi ok a ciepła już nie... na dniach sprawdzimy cylindry manometrem. Ale czy by to miało wpływ na moc?? scania...
biały dym powstaje ze spalania paliwa z woda(para wodna),spalanie oleju to dym czarny.nie jestem pewien ale czy jest możliwość odwrócenia uszczelki pod głowicą, jest to częstym problemem przy silnikach nissana a objawy są właśnie takie edmund Dodano po 2 bialy dym to woda w silniku, w odroznieniu od czarnego spalanie oleju lub zle z wtryskiwaczami....
Darro dzięki za zainteresowanie. Niestety ten link mi nie bangla. Mógłbyś za mnie poszukać najbliższy Gold Service?? Moją lokalizację masz podaną w moim profilu. Nawiązując do Twoich uwag to wobec tego co piszesz praca i działalność 95% osób z tego forum nie miałaby żadnego sensu. W takim razie po co kończyłem szkołę samochodową, po co starałem sie...
Witam, czy ma ktoś może informację jak dokręcać uszczelkę w Scania R144 V8 460KM? Uszczelka była kupiona jakby "OEM" i nie ma żadnej karteczki z informacją niestety. Jest to bodajże 98 rocznik. Pozdrawiam Michał
A czy w nakrętce zbiornika wyrównawczego powinna być uszczelka?
temat praktycznie można zamknąć może scania nie frówa ale po zmianie szofera pali 28l
witam. tak jak kolega pisał sprawdzić kody błędów ATA. ewentualnie sprawdzić oporność czujnika przegrzania, swieca zakładam że dobra skoro odpala... jeżeli mocno dymi i się wyłącza może być popękana uszczelka pod paleniskiem.
Turbo zregenerowane 2 razy bo mechanik uszkodził uszczelkę i przeleciała przez turbinę
Dziękuję bardzo za podpowiedzi. Udało się auto odpalić, problem był błahy ale nikt by się nie spodziewał że pojawi się w tym samym czasie. Otóż przyczyną niemożności odpalenia silnika (po odpowietrzeniu układu) był przerwany kabelek od stacyjki... Auto robiło ciśnienie, układ był odpowietrzony, jednak przerwany brązowy przewód od stacyjni uniemożliwiał...
Najczesciej po uszczelkach siada sama obudowa.
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
A powiedzcie mi czy tam jest jakaś uszczelka czy oring pod tą myszką?
Uszczelka filtra, rura cienkościenna w podstawie filtra, zawory przelewowe...
Witam poszukuję opisu ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy w scanii v8 silnik dc1602, poszukuję również wartości momentów dokręcania śrub głowicy pilnie tego potrzebuje bo w najbliższym czasie czeka mnie wymiana uszczelek pod głowicą. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.:D
Witam, mam problem z wyciekiem oleju z pod obudowy koła zamachowego w Scanii 164-480 silnik DC 1602. Wymieniam tą uszczelkę już drugi raz w ciągu dwóch lat. Problem polega na wycieku w górnej części silnika na łączeniu bloku silnika i obudowy koła zamachowego. Znajduję się w tym miejscu magistrala olejowa/ kanał doprowadzający olej do turbiny. Z tego...
uszczelki peugeot uszczelki volvo saeco uszczelki
pikanie radia citroen sterowany stanem niskim wahacze volvo
moduł sterujący piekarnika amica symbole pralki whirlpool
Odpowiednik wieży Sony FHB70CD - nowoczesne alternatywy Jaeger UFC 52400542N – schemat podłączenia modułu haka, kolory przewodów, CAN, 52400549N