Sprawdź błędy w ICL i najlepiej podaj je. Za podświetlenie odpowiada ICL(zegary), VIS jest od oświetlania zewnętrznego. Ogólnie żółty kabel w większości jest właśnie od podświetlenia przełączników, 7 pin lub A21 w ICL, do gniazd C274, C275, C276. Żadne przyciski nie są podświetlane czy działają tylko niektóre? Podaj rok samochodu lub VIN to będzie można...
Jeśli po tej akcji złapania filtra nie wymieniłeś go, niestety musisz to zrobić. To raczej rozwiąże problem. Parafina w zimie raczej nie odpuści papieru. Musiałbyś zasilać filter paliwem w temp. 60 st C. A to jest nierealne. Powodzenia.
Nie mogę zrozumieć do czego te wyliczenia się odnoszą. Jak napisałem wilk1984 napisał: czerwona ma zakres od 1,2 do 2,1 a zielona zaś od 2,1 do 3,0 więc myslę że zasilanie 2,1 będzie w sam raz. + dodatkowo wahania napięcia akumulatora 25,2 do 27,6 jeżeli się tak przyjmie to nie można w ogóle jakiegokolwiek rezystora obliczyć. Jeszcze raz napiszę, że...
Jeżeli dobrze popatrzyłeś i jest to pin 3 w kostce D, przewód koloru zielonego a na nim jest kodowanie "30A" to powinien on zasilać ELC (poziomowanie). Jeśli tak jest to możliwe że masz zwarcie w sterowniku ELC ........ podłącz z powrotem piny kostki D i odłącz ECU ELC wtedy sprawdź czy dalej przepala bezpiecznik.
Przepraszam że wcześniej nie sprawdziłem specyfikacji tego drivera, faktycznie ciężko będzie go zastąpić, o ile komunikacja jest tylko w jedną stronę to można spróbować stworzyć podobny układ z 2-3 elementów i wpiąć zamiast niego. Cały sterownik nowy kosztuje około 2500-3500,- także skóra jest warta wyprawki. :?:Układ ten steruje 2 solenoidami, ma podłączony...
Obawiam się że samemu raczej tego nie ogarniesz.
Zaworem steruje jednostka sterująca ETC, pod bezpiecznikami. Sprawdź zasilanie do jednostki PIN1 i PIN3: stały i po stacyjce +24 V. Przejście z jednostki do zaworu.
Jego pozycję trzeba było sobie zapamiętać, bo można go osadzić w różnych. Nie jest to tak ważne, ważne aby krawędź simeringa uszczelniała nie uszkodzoną płaszczyznę flanszy. Generalnie z tego co pamiętam, to simering jest wsadzony na równo z płaszczyzną dekla w którym on siedzi. Ale dobrze jest wszystko wymyć benzyną i wysuszyć, aby stwierdzić skąd...
glowny zawor hamulcowy czyli ten co masz pod pedalem hamulca ale od zewnatrz pod maska. Sa w nim dwa potencjometry i moze ktorys z nich chrzani sprawe. Sprawdz przewody pomiedzy nim a ECU i zasilanie.
Zamień miejscami plusy w kostce zasilającej radio.
Jak 4 to dwa są do solarów. Pewnie coś szwankuje i spuchły. I jest system rozruch i zasilanie postojowe. Tam siedzą AGM-y
Skrzynka bezpieczników wymień przekaźnik RP3 (zasilanie 61). Nic poza tym.
W scanii bezpiecznik nr 13 który zasila pin 1 gniazda abs-u jest zasilany z przekaźnika RP1 a on załącza się dopiero po włączeniu stacyjki w pozycje "15" wiec jest jak ma być.
Już wszystko jasne. Działa i ma wersji 2014.3 i 2016. Problem okazał się we gnieździe OBD w Scanii. Piny zasilające interfejs były osadzone prawidłowe, lecz od komunikacji cofnięte. Po ich wsunięciu obie wersje komunikują się z autem. Dzięki za pomoc.
Bezpiecznik nr. 28 Dodam że bezpieczniki są dobre Ale pytanie czy bezpiecznik 28 ma zasilanie jak włączysz światła.
Sprawdź tam gdzie nie jest dobrze. Przy typowym braku masy, inne światła migają w rytm kierunkowskazu. To wygląda jakby ze świateł postojowych zasilała się żarówka kierunkowskazu. Może jest jakieś zwarcie między przewodami. Trzeba to przedzwonić podając zasilanie na poszczególne żarówki.
Witam Was po raz kolejny. Problem z którym mi przyszło mi się zmierzyć to nie gasnące kontrolki,wskaźniki oleju itp Więc od początku: Wpierw spalił się ,,komputerek,, od ELC. Po podłączeniu klemy ,,-,, i wyjętym kluczyku zapaliła się cała deska,jakby kluczyk był przekręcony na zapłon. I jeśli w tym momencie wciśniemy opuszczanie szyby kierowcy,kontrolki...
Czy w scanii jest jakaś pompa zasilająca?
Zasilanie idzie z bezpiecznika nr24 20A na wtyczkę A na pin 16 i 17 - dwa czerwone przewody 2,5mm. Do tego są dwie masy na tą samą kostkę na pin 11 i 12 - również 2,5. A na którym przewodzie masz to zasilanie po kluczyku?? Kostka, pin??
Potrzebuję schematu/informacji, gdzie idzie zasilanie na kostkę s30?Który bezpiecznik/przekaźnik może coś więcej. Zasilanie idzie z bezpiecznika nr 7 do złącza S30 na pin 2.
Scania R500 v8 z 2011 Samochód mało dynamiczny i brakuje mu mocy w stosunku do innych. Kolektor szczelny, tłumik drożny, nowa turbina. Samochód nie dymi. Chciałem spytać jakie jest prawidłowe ciśnienie paliwa na filtrze oraz na listwie zasilającej?
T115 czujnik NOx Pin 1 zasilanie, 4 masa, pin 2 i 3 CAN.
Może troszkę nie na temat ale czy grzałka w osuszaczu dostaje stałe napięcie po włączeniu zapłonu (czy jest jakiś przekaźnik, bo nie dochodzi napięcie, wszystkie bezpieczniki są dobre) ? I jeszcze jedno kiedyś wyczytałem w którymś z tematów że w intercoolerze może zebrać się woda, w jaki sposób to sprawdzić ?? (scania czasami na trasie słabnie na jakiś...
W HPI na 100% zaś w PDE mój stary kiedyś wymieł 6 wtryskiwaczy, bo każdy miał błąd.. a to wiązało się z brakiem ciśnienia pompki zasilającej. No to niech poda kod błyskowy EDC.
Dalej nie napisałeś dokładnie jaka to taśma LED. Biała? RGB? metr RGB 5050 60/m i jeden kolor pobiera ok 0,5 A To znaczy, że jak włączę wszystkie kolory ( RGB ) aby uzyskać biały, prąd pobierany wynosi około 1,5 A. Twój zasilacz wygląda na za mały. Można podłączyć te 20 - 30 cm, i zmierzyć prąd jaki pobiera. I wtedy policzyć. PS: Pasjonat Scanii? Mniej...
Witam Wiązka pomiędzy kabiną i ramą do sprawdzenia(ta duża wtyczka wychodząca z kabiny obok głównego zaworu hamulcowego)prawdo podobnie po pękały przewody zasilające lub can idące do sterownika APS.Na wysokości lampy bym szukał.
Przekaźniki również zmieniłem od identyfikacji naczepy, oraz sprawdzałem bezpieczniki. Może moglibyście coś mi doradzić? Zobacz czy przy załączonej stacyjce jest napięcie na pinie 6 modułu RP16 (przewód oznaczony TR2 szary) on właśnie zasila pin 2 gniazda ABS-u.
Witam Zawieszenie kabiny,skrzynia biegów i sprzęgło zasilane są z obwodu 24,23 to obwód hamulca ręcznego i zasilanie naczepy.Pod skrzynka akumulatorów masz butlę ona zasila trzeci obwód 23,jak Ci ucieknie powietrze ze sprzęgła sprawdź czy tam jest powietrze.wycieków nie masz gdzieś.
Witam Kolego bew2 ta scania to babci a co za tym idzie jest tam złącze okrągłe a Ty podałeś rozpiskę złącza OBD2 od 2004 stosowane do dziś.W starym złączu zasilanie jest na pinie 1 i 2. Dodano po 3 Powodzenia walcz jak coś to pisz :D
No tak to jest APS 2 Dodano po 25 Pod lewą lampą masz punkty kontrolne do sprawdzenia manometrem ciśnienia w obwodach znajdz przyłącze 23 i podłącz manometr ma być max 8,5 bra na tym obwodzie,zawór ,,europa" nie ma nic do tego obwodu jeśli chodzi o zasilanie.
ogólnie tylko chodzi o zachowanie czystości przy składaniu. Jeśli masz pompkę zasilającą w dobrej kondycji to nie będzie problemu z odpowietrzeniem. Nie przesadź z siłą przy dokręcaniu śrub bodajże 12Nm.
Moim zdaniem podłącz się bezpośrednio pod akumulator + filtr do CB np. AG81 , może potencjometr RF Gain zakończył swój żywot? Wspaniała rada - po podłączeniu pod 24V radio raczej do wyrzucenia. Osobiście radzę najpierw filtr, nawet pożyczony jak nie zadziała to radzę zastosuj stabilizator liniowy np LM317T ustawiony na 13,8V zasilany z akumulatora....
Poradziles sobie z tym problemem? Dozownik podmieniony, bledu nadal nie mozna skasowac za pomoca sdp3. Test 123 nie rusza z powodu aktywnego bledu. Siadl sterownik w pompie adblue?
Najsensowniej w kabinie, na desce miejsca dużo. Sygnał sterowania przekaźnikiem bierzesz z wyjść na tylne lampy, a zasilanie poprzez bezpiecznik 5-7,5A(nic nie napisałeś o mocy tych dodatkowych lamp) z zacisku 15(+ po zapłonie).
A na sterowaniu HDS`u nie ma jakiegoś dodatkowego włącznika coś a`la stacyjka?? Moje podejrzenia kierują się właśnie w stronę zabudowy.... Może spróbuj całkiem odłączyć zasilanie dźwigu.
Sterownik VIS wykrywa za duże obciążenie i wyłącza sekcję. Zastosuj przekaźnik dodatkowy, gdzie plus z Visa będzie tylko uruchamiał przekaźnik, a przekaźnik już poda dalej światło. Tylko złap zasilanie z głównej żyły pod bezpiecznikami.
Zasilanie jest? Świeca?
W adblue? ja mówię ogólnie o Scania R http://obrazki.elektroda.pl/6542630400_1... tu schemat. Czujnik NOx sam w sobie przecież nie ma CAN... zasilany jest i informacje są przekazywane do jednostki SCR( podobnie jak przepływka i inne takie)
To jest zawór EHAB i służy do tego, aby silnik gasł natychmiast to wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Do świecy płomieniowej paliwo idzie z tego zaworka co masz zamontowany na kolektorze ssącym mniej więcej na środku długości kolektora (widać go na zdjęciu) a do samego zaworka to już trzeba popatrzeć po przewodach skąd paliwo idzie. Pompę zasilającą...
Wyjmij cewki od kąta i dawki i zobacz czy się nie porozkręcały. Jeśli będą ok to zamień je z tylną krupą cylindrów.
Czy ktoś posiada informacje o regeneracji pomp paliwowych (zasilających) do scanii hpi ?.
Ciśnienie pompy zasilającej zmierzone?
Opis Wewnętrzna usterka jednostki głównej. Przyczyna Jeden z czujników wewnątrz jednostki głównej jest zwarty do napięcia akumulatora. Uwagi W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość. Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej....
cześć sprawdz przkaznik trzeci od lewej na desce bezpieczników odpowiedzialny za zasilanie 61
Witam Dlaczego w nowych autach nie ma na 9 pinie kabla ISO 15-o pinowego do naczepy zasilania? Nie zwracałem nigdy na to uwagi i ostatnio ktoś kazał mi tam dorobić w nowej Scanii tam zasilanie po kluczyku bo cysterna tego wymagała. Wg opisu powinno tam być 24V permanent.
Na początek spróbuj skasować manualnie: wyłącz zasilanie przekręcając kluczyk w stacyjce, odczekaj ok 5 sekund, wciśnij następnie przycisk diagnostyczny retardera i przytrzymaj go włącz zapłon odczekaj co najmniej trzy sekundy, zwolnij przycisk diag.
Jaki jest numer katalogowy wtryskiwaczy? Były w produkcji 2 typy -z przelewem i bez. Te z przelewem miały śruby dodatkowo połączone przewodem i wyprowadzone za zawór przelewowy do powrotu paliwa. Jest jesze jedna możliwość, podczas "regeneracji" PDE zapomniano o uszczelkach nakrętki (wewnątrz nakrętki). Ewentualnie powstał przeciek wskutek dużego ciśnienia...
Na początek sprawdź zasilanie oraz can modulatora .
Sprawdź zasilanie przy samym modulatorze sprawdź zasilanie tez z światła stop.
Zacznij od sprawdzenia instalacji zasilającej w/w przekażnik
zasilać scania zasilać stacyjka scania schemat zasilać scania
tester klawiatura spalać scania karta podczerwień
bateria kuchenna mikrokomputer cobra1
Resetowanie drukarki Epson L455 do ustawień fabrycznych Błąd B1211 12: Czujnik Halla tylnej klapy bagażnika