Jeżeli zawór działa poprawnie a nie domyka to do wymiany miałem kilka takich przypadków w R-kach,Zawór działa elektrycznie ale przepuszcza mimo całkowitego zamknięcia.
Tak chodzi o te zawory.
Witam Jeśli używasz SDP3 to program sam ci go pokaże .jest nad wałem napędowym a dokładnie przykręcony do obudowy planetarki nad zabierakiem wału napędowego.W środku masz dwa tłoczyska jeden od planetarki wysoka niska drugi od połówek ten mniejszy.
Modulator sterujący hamulca przyczepy rozprowadza ciśnienie w obwodach zasilania i pracy przyczepy. Moduł przyczepy jest sterowany elektronicznie i pneumatycznie. Część elektroniczna zawiera trzy elektrozawory i czujnik ciśnienia dla przewodu sterującego do przyczepy. Ciśnienie z zaworów elektromagnetycznych (wraz z ciśnieniem roboczym z obwodu przedniego...
Tak- http://www.erfa07.dk/tekinfo/scania/faq/...
http://wiki.enrogen.org/images/d/d5/Dc12... tutaj masz podane wszystko
Witam Miałem taki problem robił go zawór ABS.
Witam ponownie. Panowie dźwignia hamulca ręcznego wymieniona niestety nadal to samo. Zwór sterujący siłownikami przejrzany, sprawny technicznie (to nie jego wina), zawór w którym przemieszcza się kulka przemyty działa prawidłowo to również nie jego wina. czy ktoś może miał podobne objawy w innym jakim kol wiek pojeździe wcale nie musi to być autobus....
Na drugiej fotce masz kod 17060; Wygląda na to , że masz zwarcie do masy w obwodzie zaworu elektromagnetycznego lub w samym zaworze , Więc sprawdź wiązkę i wtyczkę do tego zaworu a jeśli tam nic nie znajdziesz to wymień zawór.
Przód. Z tyłu nie ma zaworów sterujących ABS. Zapewne chodzi o zawór sterujący V4.
Ja jeszcze dodam, że silnik powinien być zimny, a zawór ssący na 0,45 mm.
1) Czy widziałeś ten "rozlecony" synchronizator czy mechanik robił bez Twojej obecności i tak Ci powiedział? 2) Wstępnie podejrzewałbym zawór zmiany połówek.
No to diagnostyka, może to przekaźnik, lub jakiś przewód w wiązce silnikowej na połączeniu rama/kabina, czujnik na kole zamachowym. Jeżeli wszystko ok, to EDC lub koordynator. Zawór jest sterowany z EDC. Komputer nie wyświetla bledu, więc nie ma komunikacji z lampką, bo w takiej sytuacji na bank powstał błąd w EDC.
Do ilu pompuje ? i przy jakim ciśnieniu zawór zbija?
Praw fizyki nie oszukasz więc zainstaluj grzałke do zaworu APS :D A tak poważnie jak rozmrozisz zawór to Zdejmij tłumik hałasu od zaworu aps sprawdz czy brak wycieków powietrza oraz czy zawór wogóle zbija.
Biorac pod uwagę cisnienia o jakich mowisz chodzi o zawór na akumulatorze wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam.
Tu masz zwarcie do masy zaworu elektromagnetycznego odpowiadającego za ruch w lewo. Sprawdź sam zawór, złącze i wiązkę przewodów.
No tak . Masz zwarcie do masy prawdopodobnie na przewodach między zaworem sterującym a sterownikiem. Skoro tyle już sprawdziłeś to odłącz zawory sterujące od sterownika i sprawdź przewody pod kątem zwarcia między B 18 a masą nadwozia. Może też być uszkodzony zawór.
Kody błędów. Zawór główny pod pedałem hamulca zawieszony lub uszkodzony czujnik w zaworze
Kluczowe pytanie w tej sprawie jest przy jakim ciśnieniu otwiera się twój zawór bezpieczeństwa . Proponuję podpiąć manometr pod osuszacz i sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera , na pewno na zaworze bezpieczeństwa jest napisane ciśnienie otwarcia. Możliwe że jest uszkodzony i puszcza szybciej niż osuszacz kichnie , o ile dobrze pamiętam to ciśnienie...
Moduł hamulca głównego czyli główny zawór pedału hamulca?;) Dokładnie tak .
Szanowni koledzy, przy okazji zapytam co ile kilometrów powinno się przeregulować zawory w R420 HPI?
Podłączając powietrze z zewnątrz jesteś w stanie sprawdzić czy retarder działa czy nie,lecz uszkodzony zawór proporcjonalny NIE zawsze pokazuje błędy.
Do sprawdzenia zawór przekaźnikowy na moście.
Może warto byłoby przeregulować zawory??
sprobujcie przeregulowac zawory
Jeśli tam nie ma ciśnienia to jest uszkodzony zawór APS a dokładnie jego zawór zabezpieczający obwody.
wymień główny zawór hamulcowy potencjometry lecą w kulki domena scanii
Witam może ktoś podpowiedziec w jaki sposób wyregulowac pompowtryski i zawory w Scania p380 silnik dc 1213 ? . Z góry dziękuję za pomoc !
Ale gaśnie normalnie. Czyli to będzie ten czerwony zawór
Być może padł elektrozawór na skrzyni lub nie ma zasilania na ten zawór.
Masz otwarty obwód lub zwarcie do zaworu ABS przy lewym kole. Sprawdź opory między pinami na zaworze. Jeśli są różne lub 1 para nie ma przejścia to masz uszkodzony zawór.
A zawory i pompy regulowałeś?
Prosze o schemat ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy scani 4 hpi 470km rok 2001. Z góry dziękuje.
Gdzie znajduje się ten zawór główny i jak wygląda?
Zawór przekaźnikowy sprawdzałeś?
Witam czy wiadomo co to była za przyczyna z tymi blokującymi hamulacmi, bo mam scanie 99r i dwa razy mi sie zblokowały hamulce prawy przód i prawa oś ciągnąc, oś wleczona i prawa strona ok, mechanicznie sprawdzalem wszystko ok, czyżby to był ten zawór EBS?
Zawór przelewowy xxxxxxx082 lub mechaniczna pompka zasilajaca.
tak siłownik ,przechodziło powietrze z komory postojowego ,do komory nożnego i dlatego uciekało przez zawór EBS
Uszczelka filtra, rura cienkościenna w podstawie filtra, zawory przelewowe...
Witam Opis błędu: Regeneracja Przerwa w obwodzie. Luźne złącze, uszkodzony zawór elektromagnetyczny lub wewnętrzna usterka jednostki sterującej. Zawory elektromagnetyczne sterowania regeneracją i sprężarką są włączane równolegle. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. 1.Sprawdź zawór elektromagnetyczny i jego połączenie z jednostką sterującą. 2.Sprawdź...
A co to czerwony zawór ?
Jeśli to jest E5 to masz dostępne zestawy naprawcze do tych pomp i całe silniki. Zestaw to są właśnie te zawory gumowe.
Hamulce działają na obwodach 1 i 2. Sprzęgło na obwodzie 3 o ile pamiętam. Odkręć puszkę osuszacza i zobacz w jakim stanie jest zawór, może zaklejony mieszanką oleju z wodą.
Witam kolegów chciałbym sie dokształcić w temacie regulacji zaworów i pompowtrysków scania 410 xpi / zawory w kolejność i luzy zrozumiałe , tylko co z pompowtryskami ustawia sie takze ? prosze o wskazówki
Witam tak to ten zawór ale nie on jest powodem nierównej pracy silnika. Objaw nieprawidłowej pracy tego zaworu to aktywny błąd EDC
A jeśli usterka będzie się nadal pojawiać to wymień zawór EBS D39 pod pedałem hamulca bo pewnie czujniki w zaworze już powoli dokonują żywota.
Szukam gdzie znajduje się zawór proporcjonalny ABS Scania 124 420 ABS Wabco D 446 004 406 Mam błąd - zawór proporcjonalny Ale nie mogę go zlokalizować.
Kolego jaki znowu zawór przecież włączenie przystawki maż w tej rączce co na foto żółta klapka
witam jeśli ewentualnie można by poprawić ssący na 0.45mm a wydechowy0,70mm
No na pewno ubytek powietrza z osuszacza trzeba usunąć bądź wymienić cały zawór.
Zawór pod akumulatorami.
Wiązka sprawdzona jest ok. Sprawdzę jeszcze zawór ECAS
0,45 i 0,70 . Zawory zawsze na zimno.
W ramie, a co ci sie zgina, to prowadzi do niego.
Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie poniżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Zawory sterujące ABS; Zwarcie do masy na przewodach lub w najgorszym wypadku wewnętrzne uszkodzenie sterownika układu ABS. Diagnoza komputerem jak najbardziej wskazana.
Kiedy były regulowane zawory i pompowtryski?
Przy wciskaniu pedału hamulca nie może uciekać powietrze, świadczy to o usterce tego zaworu, zawór Europa jest pod akumulatorami.
EMS 5409;To potwierdzenie, że jest coś nie tak z ciśnieniem oleju. Trzeba sprawdzić czujnik i jego okablowanie a wcześniej stan oleju w misce olejowej. APS 185 * Brak komunikatu temperatury zewnętrznej lub nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL 2. EMS 54295; potwierdzenie ze strony sterownika silnika o niewłaściwej wartości temperatury...
Witam a blaszki na zaworze gaszenia ,,czerwony" nie są czasami odwrócone ,,zle złożony zawór"
Nad wlewem oleju są dwa zawory to pod który się podłączyć?
Jesli pompa na linke to nie ma tam EDC a jedynie samodiagnoza ukladu podgrzewania. Zajmij sie w takim razie tym zwarciem w podgrzewaczu. Co tam bylo robione?? Zaplon prawidlowo ustawiony?? Zawory??
W którą stronę należy obracać kołem zamachowym regulując zawory w scani?
wymieniony zawór główny hamulców
Dziękuje za opis błędów
Uszkodzony zawór bezpieczeństwa. Koszt około 115,- za cały zestaw na zawór. Wymiana z kanału 30minut z zalaniem oleju.
I znowu spadło, od pół roku. Winą był "łącznik". Chyba wiecie ... co co chodzi...
Jeśli to układ PDE to jest inaczej.Jeśli jest szyna Commonrail to nie regulujesz wtrysków tylko same zawory według podanej tabeli.
Witam. Jak ustawić zawory w Scanii 114 380 DC 11? Dzięki za odpowiedź.
nie sprawdziłem auto nie zjechało w piątek... Sprawdzę jak najszybciej się uda i po informuje Ten ogień z wydechu to było przed remontem gdy się upalił zawór.
Problem polega na tym że retarder działa tylko na ostatnim stopniu dźwigienki. Wcześniej nie reaguje. Zawór nowy OE wymieniony. Dźwigienka podaje prawidłowe napięcia. Oleje pouzupełniane. Błędów nie ma. Czy ktoś może coś mądrego podpowiedzieć?
Jak szybko "pompuje" ciśnienie? Być może "kończy" się sprężarka: zużyte zawory, pierścienie w sprężarce.
Witam Na początek wymień główny zawór hamulcowy(jeśli masz okazję to podmień na próbę) ma być ze sprawnej maszyny nie jakiś nie wiadomo skąd.
Witam , założyłem stary zawór i wszystko ok
Próba skasowania błedu z pozycji wyświetlacza nie powiodła sie,bo bład jest czały czas aktywny,nawet podczas pracy silnika. Sprawdziłem połaczenie elektryczne i wydaje sie,że wszystko jest ok jak będę miał na bazie 2 takie same scanie to spróbuje zamienić zawór odcinający aby mieć pewność,że to on szwankuje.
Auta dymią na czarno i przepalają. Zaś po odpaleniu rano- strach przejść koło auta, takie klekoty..
a kiedy regulowałeś zawory i ustawiałeś pompowtryskiwacze?
Witam. Mam taki problem, mianowicie duże spalanie Scania R450. Filtry wymienione, zawory wyregulowane, intercooler sprawdzony, turbina pod obciążeniem pokazuje wartości 3,15 bara. Objawy są takie, że raz auto tak jakby miało siłę i ciągnie w porządku a czasami pod tą samą górkę zrzuca biegi jak by nie miała czym ciągnąć. W nieaktywnych błędach nie wiem...
Dziękuję za podpowiedzi. Przyczyną był zawór przed nagrzwnicą. Wesołych świąt Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Witam, mam problem z blokującymi się hamulcami w naczepie kempf po ściągnięci hamulca ręcznego. Volvo fh 460 + naczepa kempf od pewnego czasu gdy zaciągam hamulec ręczny w koniu zablokowują się hamulce w naczepie ( bardzo ciężko jest ją później rozblokować bo nie ma reguły czy jest duże ciśnienie w czy mniejsze czasami odpuści po kilku próbach naduszenia...
Podałem wyżej opis zaworu od scanii, działanie takie same ( cały schemat działania) ,scania ma strzałkę ale można dmuchnąć w niego i będzie wiadomo jak działa .Sprawdziłem zawór z volvo też ma strzałkę, producent jest ten sam jak w scanii .
Jest możliwość sprawdzić ten zawór regulujący wysokość w jakiś sposób?
Wygląda na to ze zawór ebs prawego koła jest uszkodzony, chcę go wymienić, mam możliwość kupić nowy lecz o innych numerach tzn: ja mam Knor 0 486 203 009 01052 84 scania 1423910 a ten nowy to Knor 0 486 203 025 02471 03 scania 1499799 czy można zamienić te zawory, czy zawór nowy musi mieć identyczny numer?
No dobrze. W takim razie co któryś elektro zawór do wymiany ?
Prawdopodobnie masz uszkodzony zawór dawkowania adblu Gdzie dochodzi do cofania się ciśnienia powietrza z komory mieszalnika. Jeśli mam racje to aby wykryć trzeba zaobserwować parametry systemu gdzie mogło dojść do zatkania wtryskiwacza (24) i wzrost ciśnienia za zwężką (12). Co spowodowało że przez zawór (20) i filtr (17) przedostaje się powietrze...
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Dzięki wielkie (at)darfur5 A masz jeszcze taki schemat od przednich poduszek na przedniej osi jak te przewody idą i przez jakie zawory itp?
Witam, chciałbym wyregulować pompowtryski i zawory w Scanii R420 HPI z 2006 r, potrzebuję kolejność i siłę dokręcenia Nm i stopnie. Z góry dziękuję.
Dziekuje za odpowiedż poszukuje jeszcze kolejność zapłonu i w którym momencie na którym cylindrze ustawia sie zawory a na którym pompowtryskiwacze
ja mam scanie r124 euro4 zdemontowałem chłodnice egr zaslepilem wszystkie przewody wyłączyłem zawór egr zmieniłem mape silnika i jest poprawa w spalaniu oraz autko ozylo a ma przejechane 900 tys
Przeszukałem forum i znalazlem taki sposób na sprawdzenie smoka: Zawór zwrotny można sprawdzić odkręcając 2 rurki od pompy paliwa (poprowadzone równolegle od smoka do pompy paliwowej) jedną zatykasz a do drugiej dmuchasz powietrze. Podmienie też zawór przelewowy przy filtrze. Który to jest zawór czerwony?
Skoro "góra" zrobiona do porządku to dlaczego nic nie piszesz o pomiarze kompresji wraz z próbą olejową? czyżby mech to pominął? Srelemorele napisał: glowice sprawdzone wszystkie zawory uszczelniavze zrobione
A zawory i pompowtryskiwacze były ustawiane?
Scania 124 420 nie działa elektrozawór otwierający przypływ płynu do nagrzewnicy w kabinie. Elektrozawór ma sześciopinową wtyczkę. Zaciął się w położeniu zamkniętym. Wymieniono zawór na nowy (600 zł) i nic to nie dało. Co steruje tym elektrozaworem ?? Który bezpiecznik go zasila ?
Może sam zawór do wymiany lub podmiany.
Nie dostałem żadnego linka. Chodzi o ten zawór w śrubie przy pompie ?
Zawory oba wymienione na nowe oraz wszystkie przewody paliwowe
Udało mi się znaleść w necie tylko taki schemat tego zaworu.Jak rozebrałem ten zawór to okazało się, że w środku było trochę oleistego brudu.
Daj nr VIN to zobaczymy jakie zawory powinny być tam zamontowane.
zawory scania schemat scania zawory wyregulować zawory scania
sterowanie hydrauliczne koparki membrana pompa paliwo silnik kopcić
suszarka remington pioneer a602r
Błąd 02 w kotle Ariston dwufunkcyjnym - przyczyny i rozwiązania Understanding BK AddClockEvent Command in Electronics