Wykręć i obejrzyj świece, świeca cylindra na którym wypada zapłon powinna być ciemniejsza niż pozostałe. Zamień miejscami z inną, po przejechaniu nie mniej niż 20 km znów daj popracować silnikowi na jałowym biegu, później wykręć i obejrzyj świece, jeśli okopcenie powędrowało ze świecą- winna świeca, jeśli pozostało na tym samym cylindrze- podejrzana...
Ktoś "wyregulował" wolne obroty. :)
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Sprawdź napinacz paska i sam pasek. Voltomierz w rękę i sprawdzić ładowanie na wolnych obrotach.
Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Musisz odkręcić przepustnicę
Co do punktów włączenia biegów I i II biegu czyli jak mają pracować wentylatory na chłodnicy w tego typu systemach z Sirius 32 proszę zobaczyć, bo miałem z tym problem: 931112 Co do nieistniejącej instalacji II biegu wiatraka i jego samego, to często zdarza się że sterownik wymieniony lub sam flash ktoś zamienił lub wgrał inną zawartość przy naprawie...
Ten co masz zapomnij. Musiałbyś komuś zlecić, roboty dużo nie ma. A jak to ktoś wyceni to jego sprawa musisz przyjąć te warunki.
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Jakie podciśnienie w parametrach? Filtr powietrza drożny?
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
Renault Scenic nie wchodzi na obroty
Wybrałeś funkcję wczytania danych kalkulatora po wymianie, dlatego wysypało kody wtryskiwaczy, też tak kiedyś zrobiłem żeby poradzić sobie z DF311. Faktycznie bez kodów nie zwiększysz obrotów. Dopisz i po problemie.
Potencjometr przepustnicy
Przecież masz dwa czujniki Podjedź do mnie
cos z pedalem gazu , tak jak wyszlo w tescie. brak kontaktu, połączenia , przerwa w obwodzie. pewnie użyles wd 40 lub inne podobne co izoluje zamiast poprawiac kontakt.
Pompa Bosch
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
Na biegu jałowym ciśnienie paliwa powinno być stabilne. Odchyłka +/- kilka barów. A to na pewno jest Scenic II bo nagrania licznika są z Scenic I .
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Podepnij clip Np. wężyk przy dolocie
Na postoju to samo wyje nie zależnie od obrotów w
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
Jeszcze raz pisze lewe powietrze to wysokie obroty a nie niskie.
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
jesli problem jest tylko przy pierwszym przelaczeniu to problemem moze byc zbyt wczesne przejscie na gaz.przelaczna gaz recznie przy wyzszej temperaturze.jesli problem zaniknie rozwiazaniem jest podniesc temperature przelaczania lub zastosowac podgrzewacz listwy
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
Pomogła wymiana czujnika temperatury płynu teraz już jest OK
Nie trzeba paska zmieniać, po zdjęciu sprawdź czy kzfr nie ma luzu-chwyć ręką i kręć lewo/prawo,. Napisz jeszcze jak blokowałeś kzfr podczas dokręcania śruby
A jak nie przełącznik to musisz dostać się do oporników (od regulacji obrotami). Pozdrawiam
Witam! trochę potrwało zanim znalazłem wtryski z kodem 6-cyfrowym w dobrej cenie 300zł za komplet, po zamontowaniu i dopisaniu kodów jest ok. Scenic pali bez problemu nie przygasa wchodzi na obroty.
Za wysokie obroty
Cześć, ostatnio wpadła mi w ręce lewa część wyświetlacza do Renault scenic II(bez wyświetlacza radia, tylko kontrolki, prędkość ,obroty i mały wyświetlacz literowy). Chciałbym włączyć go na stole, mógłby ktoś podesłać znaczenie pinów ?
Witam Renault scenic 1.9dci 2000r. falujące obroty. Auto było sprawdzane na komputerze, który wskazał "potencjometr gazu". Wymieniłem go lecz bez żadnych zmian. Czy któryś z Kolegów miał do czynienia z taką sprawą? MM
sciagnelm obudowe filtra powietrza wraz z przeplywomierzem i praca taka sama nic sie nie zmienia To jeszcze nie świadczy o tym że MAF jest 100% sprawny, na piechotę nic nie poradzisz, pokuś się o diagnostykę
Podaj na jakim silniku (mało danych) diesel benz rocznik,co z czujnikiem temperatury adaptacja przepustnicy. Przy założeniu że komp sprawny.
Nie ma tempomatu jak ruszę i puszcze sprzęgło dalej falują obroty.
Pewnie strzelona dioda.
Bo sterownik po rozlaczeniu przyjmuje wartosci domyslne dopiero pozniej je sobie koryguje pozdrawiam Pisalem juz na innych postach diagnostyka jest podstawa sukcesu
Dźwięki są przeróżne, no generalnie piszczą albo miauczą.
Jest jakaś szansa na pomoc ?
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
Diagnoza komputerowa na początek.Sterownik zgłasza błąd.
cewki dwie nowe świece wszystkie i dalej to samo obroty ok 650
Może ktoś się orientuje jaka ma być procentowa wartość otwarcia zaworu upustowego turbiny na wolnych obrotach ?
Na bezynie i na gazie jest dokladnie to samo. Obroty sa podwyzszone.
Poszukaj nieszczelności kolektora sacego.
Ecu widzi obroty silnika?
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
Nie podniesiesz obrotów Clipem
Komputer błędów nie wykrył , jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu kiedy nie zapala,czy widzi obroty wału to na pewno wykrył.
Jakie masz ciśnienie, sterownik widzi obroty?
Mam problem z wolnymi obrotami - scenic II 2005r, po odpaleniu obroty biegu jałowego ok 750 - 800 czyli ok. Parametr odczytany Clipem - regulator biegu jałowego włączony. Ale jak dodam gazu to obroty już nie spadają, parametr zmienia się na regulator biegu jałowego wyłączony. Parametr braku obciążenia to 14% a położenie pedału na "0" to 14 czasem 15%,...
ale jeszcze sprawdź szczelność wydechu z pod kolektora ssącego A możesz nas oświecić co to jest "wydech z pod kolektora ssącego" ?.
Zupełnie od złej strony się za to zabierasz.
Jesli po zatrzymaniu obroty spadają, nie falują, wszystko ok.
Najlepszym i najszybszym sposobem jest kupno używanego alternatora, do tego samochodu kosztuje grosze.
Odchodzimy od tematu, próby przelewowej się nie zrobi, to ustaliliśmy. W czym może być jeszcze problem. Silnik chodzi równo, sondy też wydają się być w porządku. Przychodzi mi jeszcze do głowy przepustnica, ale silnik chodzi równo i ma w miarę równe obroty.
Jedynym elementem który jest podejrzany jest sterownik wentylatora , czyli ten element zwany rezystorem....chińskie i tanie zamienniki czasami nie działają. Warto również zwrócić uwagę na stan złącz tego sterownika, piny potrafią się przegrzać i nie kontaktować. Częsta przypadłość gdy używa się nawiewu na maksymalnych obrotach.
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Temat do zamknięcia. Scenic pracuje równo i nie gaśnie, nie czuć benzyny. Problem był w rozrządzie - przestawione wałki rozrządu o 2 zęby. Ktoś wcześniej ustawiał na ślady z mazaka i coś pomylił (błąd paralaksy). Dziękuje za zainteresowanie.
Panowie a może wystarczy dociągnąć maglownice. Dojście od spodu, taka duża nakkrętka do dociągania zebnika. Wystarczy 1/4 obrotu
Czujnik.Regulator.:D
Nie jestem pewien ale chyba lucas.
Jedź do człowieka z clipem
Cześć. Mam problem ze Scenic 2 1.9dci Problem polega na tym że auto po wciśnięciu start robi krótkie zakręcenia tylko bądź włącza na bardzo duże obroty wentylator od chłodnic. Tak z dnia na dzień taka przypadłość, żadnych błędów nie ma.
Zrobiłeś adaptację?
kolego silnik krokowy jest odpowiedzialny za obroty. wyczyść go albo wymień
rolka kręci sie w obie strony luzów brak ale dlaczego tylko przy takich obrotach?
Witam kolego miałem scenika i tak samo się zachowywał u mnie wystarczyło wymienić czujnik temperatury on po prostu wariował i obroty skakały koszt 40 pln. Pozdrawiam
Po tych 2 sek.sterownik nadal widzi obroty,tak?
No to ten regulator obrotów.
Kolega skończy bzdety pisać, Działała by dmuchawa na najwyższych obrotach.
0,1 - 0,15 ssący 0,25 - 0,3 wydechowy
Przetarty przewód dodatkowego powietrza, jest on za kolektorem dolotowwym. Pozdrawiam
Trzeba podpiąć CLIP i zobaczyć co jest w parametrach , jakie napięcie widzi ECU, jakie ciśnienie na listwie,czy widzi obroty,
Posprawdzać czystość wtryskiwaczy, posprawdzać kostki wtryskiwaczy.
mixol będzie tańszy od "zatartych"wtryskiwaczy
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Zrób diagnostykę, może coś pokaże, obroty widzi?
POMOCY!! Dzisiaj kupiłem samochód Renault Scenic 1.9 tdi. Po przejechaniu ok 60 km samochód dostał bardzo wysokich falujących obrotów i kopci na czarno. Co mam zrobic?
Sterownik po rozgrzaniu widzi 92 stopnie ciśnienie pompy przy 3000 obrotów 650Bar Turbo pompuje
Po kolejnej wymianie sondy lambda spokój do dziś.
Na pracującym silniku pryśnij plakiem w okolicy przepustnicy powietrza zobaczysz czy obroty się zwiększą, często lecą uszczelki.
Wolne obroty ustawia się parametrycznie w komputerze wtrysku pozdrawiam
Ustaw na nowo zawory najlepiej w serwisie. Mogą się nie domykać co osłabi silnik i przy np. chodzącym wentylatorze obroty będą spadać.
Żadne sprzęgło.Wyczyść przepustnicę od środka.
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Pompa wspomagania to w domyśle pompa hydraulicznego wspomagania kierownicy. Której w tym samochodzie nie ma, bo wspomaganie kierownicy jest elektryczne. Za niedługo podciśnieniowe wspomaganie hamulców też odejdzie do lamusa. W moim niedawno kupionym autku serwo hamulców jest elektryczne. Serwo może być uszkodzone w ten sposób, że po wciśnięciu pojawia...
To uszkodzony regulator obrotów.
Zrobiłem tak, ściągnąłem wtyczkę z czujnika ciśnienia paliwa, odpaliłem auto, chwile popracował (nie szarpał na obrotach) potem podłączyłem wtyczkę i od tamtego czasu samochód mi ani razu nie szalał na obrotach, co najwyżej pojawia się minimalne falowanie obrotów, ale to jest prawie niezauważalne na wolnych obrotach. Wcześniej wtyczka była dobrze przypięta,...
tak odpowietrzyłem samochód normalnie odpala tak jak zawsze lecz kontrolki nadal się świecą a przy wyższych obrotach podczas jazdy gaśnie silnik.
Skrzynia biegów DP0 puki nie jest rozgrzana pracuje w trybie hydraulicznym ( bez lock-up ). Jest to celowe działanie producenta skrzyni: poślizg biegów i wyższe obroty powodują szybsze rozgrzanie się skrzyni biegów.
obrót scenic falować obrót scenic obrót renault scenic
schemat prasa hydrauliczna bezpiecznik klatka schodowy dokręcać piast
cewka zaplonowa sprawdzic philips senseo
Powerbank 50000 mAh wyłącza się przy podgrzewaczu stóp Rodzaje partycji GPT: ESP, MSR, Basic Data, Linux Swap