Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
[url=https://www.google.pl/search?q=alte...
Pierwszy lepszy schemat alternatora 9-diodowego z wewnętrznym regulatorem chyba powinien Ci to wyjaśnić. http://obrazki.elektroda.pl/8440792900_1...
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
No i obowiązkowo masy na obudowę alternatora i regulatora. Wpisz sobie w google "podłączenie alternatora sześciodiodowego" i przełącz na obrazki. Wyskoczy ci właściwy schemat podłączenia.
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
A dlaczego on został wyprowadzony? Czy ktoś ma schemat 9 diodowego alternatora ? (12 z diodami wzbudzenia)
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny.
No ale co dokładnie Cię interesuje? To zwykły 9-cio diodowy alternator.
Jak zwykły alternator 9 diodowy* z zewnętrznym regulatorem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... *- jesteś pewien, że to alternator 9 diodowy? Tu masz schemat podłączenia alternatora z zewnętrznym regulatorem http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly... Oznaczenia literowo cyfrowe, które występują na alternatorze,...
Witam. Mam kłopot z alternatorem Denso z regulatorem mechanicznym , chce go zastąpic elektronicznym jednak że alternator jest 8 diodowy i potrzebuje schematu do niego czy ktoś możę mnie naprowadzić na taki schemat , pozdrawiam
Jeśli jest 6 diodowy to może się uszkodzić.
Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator przy ciągniku (na 100% sprawdzi się zdemontowany i rozebrany): https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Tutaj jak w domowych warunkach sprawdzić regulator: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Tu jest podstawowy schemat alternatora 9 diodowego:...
przekopałem trochę tego internetu i nie znalazłem konkretnego schematu alternatora trzydiodowego od T25 Taki schemat nie istnieje, tak samo jak nie istnieje alternator 3-diodowy. W tym alternatorze jest 9 diod, 3 sztuki które widzisz (diody wzbudzenia) i 6 sztuk od strony koła pasowego.
Poszukaj schematu połączenia alternatora od żuka 6-cio diodowego, schematy są na elektrodzie.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Ciebie to nie dotyczy. Stosuje się to tylko do alternatorów 6-diodowych.
Oczywiście że można, nie wypisuj bzdur. Bardzo w takim bądź razie proszę o schemat. Alternator taki jaki mam w UAZie - 6 diodowy, bez wyprowadzanego przewodu ze środka gwiazdy.
Witam Czy może mi ktoś wyjaśnić jak pracuje (+przykładowy schemat) tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora? Nie bardzo mogę znaleźć w necie na temat takiego układu. pzdr
Problem: ALTERNATOR Clio (silnik 1.8 - F3P) Jak sprawdzić co jest do wymiany: regulator czy płytka diodowa bez schematu:).
Nie możesz stosować do tego schematu bo masz alternator 6-cio diodowy więc na D+ dajesz zasilanie po zapłonie a DF na wsuwkę do alternatora. Ale w Kamazie występował problem na złączce głównego zasilania alternatora pod maską z przodu z lewej strony patrząc z przodu.P
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Witam Naprawiam alternator Denso, który oryginalnie ma prostownik ośmiodiodowy oraz wyprowadzony środkowy punkt połączenia uzwojeń stojana. Czy mogę zamiennie wstawić mostek sześciodiodowy i nie podłączyć nigdzie środkowego punku uzwojeń? Jaki będzie tego skutek? W jakim celu stosuje się te dwie dodatkowe diody do których jest podłączony środek uzwojeń?...
Ktoś wie jak przerobić go na 9 diodowy?
To że w c 385 są części czeskie to wiem że normalne bo można powiedzieć że to taki polski zetor. Alternator jest chyba orginalny a na nim jest 443113516, 35 A. Ogólnie alternator ładował, ale strasznie poplątane było z kabelkami, było podłączone tylko B+ przez amperomierz do rozrusznika i wyjście M do 67 regulatora, R nie było podłączone, a 15 regulatora...
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
Gdzieś tu na forum czytałem, że jeśli na oryginalnym regulatorze (a w tym przypadku na 99% jestem pewien, że to komplet) jest oznaczenie 12B to altek jest 6-cio diodowy, ktoś to potwierdzi? To ten wcześniejszy schemat jest prawidłowy jeśli ten mój alternator nie jest 6-cio a 9-cio diodowy jak piszecie, czy coś należy zmienić w instalacji??
Kolo9 w twoim przypadku złe wnioski wysuwasz , masz problem albo z bilansem albo z idle poborem. Masz poprawne ładowanie. Dodano po 2 Wygląda OK, kwestia znaleźć punkt masowy regulatora, zapewne to będzie to oczko w górnym prawym rogu obudowy regulatora. (at)strumienswiadomosciswia - znasz ten alternator i regulator? przy f00m to nie zadziała bo ma...
Z nieizolowaną szczotką w alternatorem dziewięciodiodowym też nie ma przekaźnika lampki kontrolnej. Patrz schemat, który zamieściłem. Oczywiście można zamieniać szczotkotrzymacz i robić inne przeróbki.
D+ to wsuwka odizolowana. Jeśli masz przerwę pomiędzy B+ (śruba) a D+ (konektor odizolowany) w dwie strony to masz alternator 9 diodowy. Nie potrzebujesz więc przekaźnika. Regulator masz z dwoma końcówkami 15 i 67 więc: Pod 67 podłączasz szczotkotrzymacz Pod 15 podłączasz kontrolkę wsuwkę odizolowaną i lampkę ładowania. http://obrazki.elektroda.pl/1340870200_1...
A czy przypadkiem nie jest tak podłączone? Może ktoś narysuje coś konkretnego, bo wydaję mi się, że inaczej nie dojdziemy do konsensusu. Dodano po 2 Na pewno jest to alternator 6-cio diodowy ??
Masz źle podłączony regulator do alternatora... Alternator 9 diodowy. Według schematu który wrzuciłeś powinieneś zamienić przewody miejscami (napięcie po kontrolce idzie na styk 15 regulatora a następnie na diody wzbudzenia!! Styk 67 regulatora do styku 67 alternatora (szczotka, u Ciebie kolor przewodu zielony) Do styku 15 regulatora idzie napięcie...
zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Czy do alternatora 6 diodowego można zastosować elektroniczny regulator napięcia ? wpinając go w obwód jak stary elektromechaniczny
Witam. Przerobiłem ze swojego starego alternatora 6 diodowego na 9 diodowy. Tzn dolutowałem mostek z 3 diód RL207 według schematu alternatora 9 siosowego. Wszystko podłączyłem i tu wyszła mi bryndza. Nie przekręcając zapłonu pali mi się lampka kontrolna a po włączeniu gaśnie. Zmierzyłem napięcie na D+ od alternatora i wynosi ponad 12V. Prosze o pomoc...
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
Witam, poszukuję schematu układu stabilizującego napięcie alternatora w simulinku , ew. schemat samego alternatora pracującego w układzie z prostownikiem diodowym. Pozdrawiam, veiovis
Koledzy dzieki wielkie za info , viper 555 szczególne dzieki za schemat on wszystko wyjaśnia ,
Ze schematu wynika że regulator od malucha nie pasuje. Ja raczej polecam elektroniczny regulator od POLONEZA lub.. PF125 są takie same (do alternatorów 9 diodowych).Oznaczenia15 podłączyć do+D i do lampki,67 do DF . POwodzenia,
Czyli ten przewód który dopięty jest do masy (brązowy idący do obudowy) jest źle połączony?? W takim razie do której śruby ma być podłączony?? Do wyboru jest +(plus) rosyjskie D i rosyjskie SZ. Dodam tylko ze tak jak na zdjęciu widać do śrubki D podłączone są dwa pozostałe kable wychodzące z głębi alternatora a śrubka SZ jest nie podłączona do niczego....
Dopiero niedawno znalazłem info na forum, że można odczytać model alternatora na przednim deklu - mam A124N 14V 44A, a więc jednak jest to 9 diodowy. Dzięki za udzielone odpowiedzi
Faktycznie jest to alternator 6 diodowy, dziękuję za pomoc, kupię regulator z dużego fiata a jego schemat już jest na forum.
Najlepsza rada - kup sprawny alternator. Podłączenia mostka trójfazowego pod uzwojenie nikt Ci z osobna nie będzie tłumaczył, tym bardziej że w sieci bez problemu znajdziesz schemat wewnętrzny typowego alternatora. Wirnik sprawny ?
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Witam! Z załączonego schematu wynika, że mamy alternator 6-cio diodowy. Wyjście z alternatora oznaczone na schemacie symbolem prądu przemiennego "~" służy tylko do gaszenia lampki kontrolnej ładowania. Wzrost napięcia przemiennego powoduje rozwarcie styków przekaźnika w regulatorze napięcia i lampka gaśnie. Jeśli problem nie został rozwiązany po wymianie...
Może być inny to na pewno. Kabel-oczko tak samo jak w starym ale w nowym sa 2 przewody który gdzie? Jeden wzbudzenie a drugi kontrolka dobrze myślę ?może ktoś ma schemat budowy alternatora 6 i 9 diodowego Vale? 9i już będzie po kłopocie) .Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź. a nawiasem mówiąc Cl8 już nie produkują a mój nie nadaje się do szybkiej regeneracji...
Walczę właśnie z problemem jak w temacie. Oryginalny regulator mechaniczny działa nieco nie halo. Jest niby nowy ale to sprzęt akcesoryjny - coś jak tandetne zamienniki części robione dawniej (i teraz) do naszych PF przez krajowych garażowych "wytwórców" - cena kosmiczna (w tym przypadku) - jakość zerowa. Po regulacji (doginanie blaszek, przestawianie...
Też go założysz, ale musisz dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania (ten regulator jest dla alternatora 6 diodowego, Maluch ma 9). RNA-2 jest dla 9 diód. Wydawało mi się zawsze że alternator Malucha jest 6 diodowy. Dobrze wiedzieć. Jak taki przekaźnik zainstalować? Jakiś schemat? Przekaźnik z Poloneza rozumiem się nada.
Regulatory na zdięciu :ten większy metalowy jest do alternatora 6-diodowego ą mniejszy 9 diodowego.Alternator wygląda na 6-diodowy.Jeśli tak to do lampki kontrolnej potrzebny jest jeszcze przekażnik.Montaż zarówno alternatora jak i regulatora musi być taki zeby było dobre połączenie z masą .Przypominam minus na masę plus na rozrusznik ! Połączenia :Z...
Witam.Mam takie małe pytanie.Jak nazywa się w alternatorze mała kostka która jest pod regulatorem napięcia i łączy się z mostkiem diodowym (lub szczotko trzymaczem) dokładnie już nie pamiętam.Jaką funkcję pełni w alternatorze?Pozdrawiam
Tak ,starsze alternatory Fiat 125p przykładowo ,posiadały alternator sześcio -diodowy.Regulator był zasilany z akumulatora ,po włączeniu stacyjki.
W sieci jest schemat RNc12, to bliźniaczy regulator, zobaczysz tam ów termistor, kompensuje zmiany napięcia regulacji jakie pojawią się na rozgrzanym regulatorze od obudowy alternatora do której jest przymocowany.
Jeżeli jesteś pewien swoich pomiarów i oceny jakości to po uruchomieniu włącz probówkę od plusa akumulatora a drugi koniec probówki podłącz na krótko do wyjścia diod wzbudzenia. Powinien się wzbudzić. Wyprzedzając pytanie, narysuj czytelny schemat jak włączyłeś diody. Jaki zastosowałeś regulator. 6-cio diodowy też powinien działać tylko zasilić regulator...
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
Czy na pewno alternator to klasyczne rozwiązanie układowe alternatora 9-diodowego? Czy już nowocześniejsze rozwiązanie 6-(lub 8-) diodowe ze wzbudzeniem z akumulatora, z wyjściem na kontrolkę ładowania L (np. Bosch F00M)? Sprawdź bezpiecznik dużej mocy zabezpieczający alternator (montowany na silniku).
No dobra nie chce sie tu z nikim wadzić ale w kwestii przekaźnika jak powiedziałem sprawa jest prosta. Jeżeli kol. Oporniczek by uważnie przeczytał moje posty i obejrzał schemat to zauważyłby, że rozważamy dwa rodzaje alternatorów - podzielmy je umownie na 6-cio diodowe i 9-cio diodowe. Jak zaznaczyłem w przypadku 9-cio diodowego przekaźnik jest zbędny...
Witam! Mam problem z ładowaniem, wymieniłem mostek w alternatorze (6 diodowy) , ale dalej nie ładuje. Ze schematu wynika że nie ma w nim regulatora, a ładowaniem steruje ECU, czy też PCM. Czy mogę jakoś pominąć ECU i wpiąć regulator zewnętrzny , żeby go wykluczyć? altek ma B+ i dwupinową kostkę, jeden pin to +12V po stacyjce, a drugi to sterowanie z...
http://lmgtfy.com/?q=przer%C3%B3bka+alte... Dodatkowo google "alternator 9 diodowy". Klikasz na grafiki i oglądasz obrazki. Masz ładnie narysowane gdzie trzeba dołożyć trzy diody(nie trzeba kupować nowego mostka, tylko rozbudować istniejący), i jak w tej konfiguracji włączyć lampkę kontrolną i jaki regulator zastosować (regulatory do...
Nie. Robię to podczas postoju silnika. To, co ty chcesz tym sposobem sprawdzić? co w ogóle chcesz sprawdzić odłączając przewód od alternatora? Miernik nie powinien wskazać około 14V przy niepracującym silniku. Czyli tak - alternator niby sprawny, instalacja niby sprawna a ładowania nie ma? Alternator w ogóle ilu diodowy? Masz przekaźnik lampki ładowania?...
Gdzie ma regulator tego nie wiem ,Jest to altek 9-cio diodowy jak na zdjęciach poniżej. http A sprawa moze i prosta ale dla Ciebie ;)))Prosze o łopatologiczny schemat (nie zapominaj ze jest to drugi(dodatkowy) alternator w instalacji) Regulamin pkt 10,11 link usunięto
Przerabiasz instalacje według schematu 2. Oryginalny regulator jak i przekaźnik blokady a dokładniej przekaźnik kontrolki ładowania demontujesz. Są całkowicie zbędne. A ten alternator od poloneza jest 6 czy 9 diodowy? Podaj jego dane. .
Alternator w FSO1500 z tego co mi wiadomo występował w wersjach "6-diodowej" i "9-diodowej" (różniły się typem regulatora i schematem podłączeń". Sprawdzenie alternatora bez udziału regulatora jest możliwe - trzeba zasilić prądem ok. 1-1,5 A (do "masy") uzwojenie wzbudzenia (chyba styk 67) i podłączyć jakieś obciążenie (np. żarówkę 12V/21W) do wyprowadzenia...
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
Ale co dokładnie potrzebujesz? Na tym schemacie jest wszystko jasne. Poza tym tak jak napisałem, wersji jest od pyty. Z woltomierzem lub z amperomierzem, z zapłonem elektronicznym lub tradycyjnym, alternatorem 6 lub 9 diodowym, z awaryjnym dorabianymi z poloneza czy z Nysy a może muz fabryczny? UAZ to jest tak prosty wóz, że żadnej filozofii tam nie...
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Jedynie ilość bezpieczników jest jego minusem. Czekałem kiedy ktoś o tym wspomni. Bez przesady obydwie instalacje proste tylko w T-25 więcej urządzeń: wentylatory, wycieraczka, lampka, świeca, z 6 diodowym alternatorem rozbudowany układ ładowania itp. Więc nic dziwnego że schemat zagęszczony. Dokładając te elementy do schematu C-360 wyjdzie podobnie...
Dzięki :arrow: mmariusz35 wiem, ze na zdjęciu jest przekaźnik ,ale nie chodziło o zdjecie tylko o schemat na drugiej stronie ale dzięki za Twoje słowa które potwierdzają łatwość adaptacji elektronicznego regulatora do alternatora 6 diodowego. Pozdrawiam Michał.
Z lenistwa zignorowałem poprawianie schematu. Przyjąłem że zgodnie (ryzykowne założenie) z DTR alternator jest 6-diodowy a instalacja prosta jak konstrukcja cepa. Kupiłem za 20,- RA2/12V B 6d i niewiele ryzykując wywaliłem regler mechaniczny a tego wpiąłem. Nawet rozstaw śrub pasował. Pięknie odcina napięcie wzbudzenia przy 14,6V. Zero przeróbek i adaptacji....
Jesli uszkodzony bedzie obwód wzbudzenia (wirnik, szczotki, regulator, przewodymiedzy kontrolką a alternatorem,) to nie bedzie swiecić. Skoro świeci a nie laduje (nie osiaga wymaganego poziomu napiecia ok 14,2-14,4 V) przyczyn moze być kilka : - jesli jest to alternator 9-co diodowy to uszkodzone sa diody ukladu wzbudzenia, -brak polączenia lub jest...
;To jest normalny alternator. Najprościej zrobić tak:regulator ARE3017 podaje 12V druga szczotka do masy. 3 fazy idą w mostek 6 diodowy.np.ARC9058,voltomierz jako kontrola napięcia i gotowe. Schemat xs400 pasuje. rectifer to mostek
Witam Przy alternatorze 6-diodowym ,podłączenie z regulatorem z Malucha ,jak podaje kolega jpna100 nie będzie działał.To podłączenie jest do 9-diodowego.Twój schemat podłączenia przekaźnika jest zły(oczywiście gdy nie zrobiłeś pomyłki w rysunku).Zacisk 86 przekaźnika łączysz na masę ,nie pod bezpiecznik ,reszta jest dobrze.Kontrolka pod zacisk 87a (rozwierny)nie...
Jeśli schemat odpowiada instalacji w twoim ciągniku to zdemontować możesz jedynie element 50 przekaźnik rozrusznika. Element 17 przekaźnik blokady jest jednocześnie przekaźnikiem kontrolki ładowania ze względu, że jest to alternator 6 diodowy. Nie było by tego wszystkiego przy alternatorze 9 diodowym. Demontujesz przekaźnik rozrusznika i łączysz ze...
No i wszystko jasne :D Czyli tak:kabel z plusa (u mnie ten czerwony) do wzbudzenia (?), dwa pozostałe do regulatora, z regulatora na kontrolkę ładowania(czyli u mnie na ten niebieski) i wszystko zmasować. Dobrze zrozumiałem? Dodano po 6 I jeszcze kolejne pytanie: czy ten schemat odnosi się do wszystkich polonezowskich alternatorów czy tylko konkretnie...
(at)jdubowski a alternatory 8-diodowe? https://obrazki.elektroda.pl/3986118900_... Albo 11-diodowe? https://obrazki.elektroda.pl/8491511700_... Swoją drogą, jaka jest korzyść z prostowania napięcia punktu neutralnego uzwojenia? Mniejsze tętnienia?
Regulator znajduję się pod deską rozdzielczą.A tak właściwie w starych wersjach są dwa regulatory jeden od ładowania drugi po części też od ładowania pełni on także rolę blokady uruchomienia rozrusznika po zgaśnięciu czerwonej lampki od ładowania i jest w nim prostownik i w alternatorze.Podsumowując jeśli masz alternator z pięcioma wyprowadzeniami musisz...
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
Dziękuje za odpowiedzi. Nie twierdze że wiem lepiej i się na wszystkim znam. Nie wiedziałem na pewno więc chciałem się upewnić jak to ma być podłączone. Wychodzi na to że trzeba będzie pdłączyć kontrolke w obwód wzbudzenia i będzie dobrze. Sprawdze jeszcze jak jest obecnie podłączona i napisze jak było. A czy posiada może ktoś schemat w dobrej jakości...
Juz znalazlem. odkręciła sie sróbka od płyty diodowej w alternatorze i w zaleznosci jak sie ustawila to albo bylo OK albo masowala i tracil prąd. Pozdro ~~
Witam czy ktoś z Państwa mógłby mi powiedzieć jak to dokładnie podłączyć, widziałem sporo schematów ale żaden nie pasuje mi do mojego przypadku http://obrazki.elektroda.pl/8597918900_1... http://obrazki.elektroda.pl/8989543300_1...
Schemat połączeń dla regulatora TYP RC2/12B do alternatora sześciodiodowego TYP A 12M-124/12/42 z Fiata 125p o mocy 42 amper. Elektroniczny to się chyba nie nadaje, stosowany był już w alternatorze 9-diodowym typ regulatora RC 12D, gdzie rolę przekaźnika lampki ładowania, zastąpiły 3 diody. http://obrazki.elektroda.net/94_12165537...
Rysunek poprawiłem. Pomyłkowo znaczek "+" przy określaniu napięcia z alternatora. Powinno być brane napięcie zmienne "≈", dla tego jest tam dioda D3. Schemat poglądowy, bo jeszcze powinien być za diodą kondensator wygładzający. Moim zdaniem chyba najlepiej będzie jednak brać napięcie z pompy paliwa Z założenia potrzebne jest po prostu wykrywanie...
Kolego kupiłeś regulator jospela to badziewie oddaj jak możesz po miesiącu Ci strzeli. przerabiałem te regulatory powiem jedno BADZIEWIE pozdrawiam Dodano po 3 kolego widze że trzeba pomóc ,powiedz nam czy ten alternator jest 6-diodowy czy 9-diodowy(wmontowane diody wzbudzenia) Dodano po 14 Tak ogólnie jeśli jest to alter.6-diodowy to schemat, który...
Regulator wygąda na nierozbieralny tzn. tak jakby był całości z blokiem diodowym, jak się za to zabrać. Czy tym cienkim przewodem dochodzi jakieś napięci do tego regulatora ( w innych typach zasilanie regulatora bądź wzbudzenie od osobnego regulatora) czy pełni on jakąś inną rolę, nie mam schematu do seicento i dlatego zadaje takie lamerskie pytania....
opis 70A 12V UE czy UK nic nie mówi trzeba znac producenta tego alternatora. W oplu astrze 2 montowane sa alternatory nastepujących producentów: hitachi, bosch, valeo, delco i najpierw trzeba rozpoznac od którego producenta jest alternator i dopiero wtedy szukac odpowiednich części. U mnie np na obudowie była tylko naklejka "GM 100A" dopiero po rozebraniu...
Witam sprawdziłem miernikiem czy nie masuje ten czujnik i jest ok . To jest c 330M i orginalnie ma "-" na masę ale dziękuje za uwagę i u mnie do tego czujnika będzie dochodził + . Po podłączeniu miernika i ustawieniu go do pomiaru oporu po wyluzowaniu traktora nie pojawił się żaden odczyt. Wykręciłem ten czujnik i po ręcznym wciśnięciu wystającego bolca...
W takim razie jak już wiemy jaki mamy alternator autor areo84 ma dwa wyjścia: 1. Dokupić regulator do alternatora 9 - diodowego i połączyć układ według schematu: http://obrazki.elektroda.pl/9745371200_1... 2. Dokupić szczotkotrzymacz dostosowany do posiadanego regulatora RNC 12 i połączyć układ według schematu: http://obrazki.elektroda.pl/9263711100_1...
Witam. Na samym początku wspomnę, że problem z elektryką jak i ładowaniem w kombajnie zbożowym FORTSCHMITT E514 jest przeze mnie zwalczany już sporo roboczogodzin poprzez przeszukiwanie instalacji, sprawdzanie elementów powiązanych z ładowaniem jak i na czytaniu forum i przeglądaniu różnych schematów dla instalacji 24V z alternatorem 6 diodowym. Alternator...
Witam Mam pytania odnośnie tego alternatora ze zdjecia: http://obrazki.elektroda.net/62_12436185... jest to zdjęcie bez tej plastikowej obudowy z alternatora wychodzą trzy kable typ alternatora : 37.003.121754 (chyba bo zatarte) Moje pytanie brzmi jaki to typ alternatora?? Ilu diodowy, gdzie są diody wzbudzenia w nim, jaki regulator tam powinien...
Odświeżam temat. Mam problem ze swoim 125p 1970r. Zacznę od tego,że napięcie na wolnych obr(ok.900obr.min) waha się między 14,3-14,6V, natomiast już powyżej 2tys. napięcie jest nierównomierne i skacze od 14,2-15,5V, skutkiem tego jest przygasanie wszystkich urządzeń elektrycznych w samochodzie. Na dodatek nie działa mi lampka ładowania akumulatora....
Panowie ma schemat tej linijki w domu wiec go jutro wrzucę . Robiłem to juz dobrych parę latek temu. Jeśli chodzi o obrotomierz to można na dwa sposoby prosty to pobrać informację czyli impulsy z cewki zapłonowej lub też pośrednio bezpośrednio z alternatora napięcie wzrasta w sposób wystarczający do pomiarów obrotów( wpiąć sie przed regulatorem napięcia).
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
Być może i jest to alternator 6cio lub 9cio diodowy niemam zbytnio pojęcia wiem napewno ze ma 5 wyprowadzeń które później idą do jakiś dwóch innych "urządzeń" chyba do regulatora napięcia i przekaźnika blokady to są jakieś dwie skrzynki jedna mniejsza a druga nieco większa a później do amperomierza. Potrzebuje schematu tylko do podłączenia tego alternatora,regulatora...
Okazało się że mój "nowy" alternator miał wadę fabryczną pękła szczotka i dostała się na płytkę diodową. Zajrzałem też pod licznik i masz rację nissanpatrol1310 , był tam gryzoń i zrobił swoje, trochę to ogarnąłem ale problem ze światłami nie ustąpił, nie zaglądałem tam głęboko tak jak mówisz dobiorę się tam jeszcze raz i zobaczę jak to wygląda. Dzięki...
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
Ok, czyli w istniejącym układzie mostka 3f każdą z 6-ciu diod sprawdzam napięciem stałym 12V z obciążeniem żarówką. Pozostałe diody mostka, mimo że fizycznie połączone z badaną diodą nie będą wpływać na pomiar ? To będzie taki schemat, zmieniamy - odwracamy tylko źródło prądu ? http://obrazki.elektroda.pl/1700512800_1...
Mi sprawdzał sie firmy Jezpol. Jeśli masz oryginalny alternator powinieneś kupić regulator do alternatora sześciodiodowego. Jak masz skąd, załóż gaźnik oryginalny, polecam. Masz kontrolkę ładowania, czy tylko woltomierz na desce. Oryginalny alternator ma jedną szczotkę połączoną z masą czyli z obudową alternatora a druga szczotka jest podpięta pod zacisk...
alternator diodowy schemat alternator diodowy diodowy alternator
zimnego nawiewu iveco czujnik obrotów sygnał dźwiękowy świateł bezpiecznik
siemens przerywanie wydawania przerywanie wydawania proszę czekać
Immergas Zeus 25 - Przyczyny błędu E43 Mercedes Vito W639 - Słabe hamowanie tyłu na drodze