Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
OK sprawdziłem alternator ten jest 6 diodowy.
http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
To właściwie z czym masz problem?. Alternator 9 diodowy- prościzna.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Chwila, wygląda, że masz jeszcze 6 diodowy alternator, sprawdź miernikiem czy na zakresie diody masz przejście (wskazanie ok 550) między śrubą B+ a pojedynczą wsuwką alternatora (w jedną stronę, w drugą między wsuwką a masą)
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Plus akumulatora pod srube M6 i do szczotki, minus do obudowy. I ma dzialac. Wtedy na plastikowym terminalu pojawi sie napiecie
To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
tu masz prosty schemacik zrozumiałem,że masz alternator 9 diodowy z wmontowanym regulatorem
Witam Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora. Alternator 6 diodowy, jaki regulator zastosować i jak zrobić kontrolkę ładowania https://obrazki.elektroda.pl/8245231200_...
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
Mostek diodowy na alternatorze !
Regulator wraz z szczotkami będzie wewnątrz alternatora.Gruby przewód ładowanie ktore na pracującym silniku powinno wynosic 14v a cienki wwbudzenie kierowane do kontrolki ładowania. Dodano po 1 Znalazłem ten alternator na allegro wygląda na to ze nie ma regulatora wewnętrznego tylko pokazują go jako zewnętrzny więc opis przewodow tez podałem nie właściwy.Musisz...
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
To jest 6 diodowy alternator więc można zamontować regulator napięcia ze starego dużego fiata 125p, na przykład taki [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
350-500W kolba da rade.
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Szukam numeru płytki do tego alternatora, mam problem ze znalezieniem. Jest temat na elektrodzie ale nie ma konkretnej odpowiedzi tylko że nie warto naprawiać tej marki.
https://as-pl.com/p/A0234PR Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
6 diod musi być zawsze, 3 dodatkowe mogą być. Masz alternator 9-cio diodowy.
1 kW - bardzo problematyczne. Jaki alternator: 6-, 8-, 9-diodowy?
[url=https://www.google.pl/search?q=alte...
Jest to alternator 6 diodowy, do pełni szczęścia potrzebujesz przekaźnik kontrolki.
Problem: ALTERNATOR Clio (silnik 1.8 - F3P) Jak sprawdzić co jest do wymiany: regulator czy płytka diodowa bez schematu:).
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Będzie.
Nie ustabilizujesz napiecia analogowym regulatorem z,6 diodowym alternatorem. Pulsowanie bez obciazenia nawet w, oryginalnych ksiazkach napraw było jako normalne zachowanie.
Niestety potrzebne, optymalizuję koszty. Nie wiem jak to było od początku, ale ktoś założył alternator 6 diodowy do ciągnika. Jakiś lokalny magik stwierdził padnięty alternator i kazał dać alternator do naprawy, po powrocie z naprawy dalej nie ładował i dalsze grzebanie skończyło się stopieniem przewodu od bezpiecznika do regulatora i spaleniem regulatora....
Faza z mostka diodowego dla jasności.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
To nie masz nawet co zakładać tego uzwojenia. Jedynie co to założyć nowe lub dać do przezwojenia. Lub tak jak koledzy radzili jeśli Ci się spieszy zakup inny alternator, a ten sobie na wolny czas zrób.
Może głupie pytanie - Pewnie do 6 - diodowego alternatora (są wersje i do 9)? A ten: http://www.jezpol.pl/index.php?page=rna-...
Alternator z żuka potrzebuje regulatora. https://allegro.pl/oferta/regulator-napi... tylko musisz sprawdzić czy masz alternator 6 czy 9 diodowy. Ten przykładowy jest do alternatora 6 diodowego.
No ale co dokładnie Cię interesuje? To zwykły 9-cio diodowy alternator.
A skąd mam wiedzieć czy regulator jest do 9 czy 6 diodowego alternatora , bo chyba ten co mam jest 9 diodowy tak mi się wydaje
Ten środek gwiazdy uzwojenia jest przecież neutralny napięciowo. Co to znaczy? W 125p z 6-diodowym alternatorem ze środka gwiazdy zasilany był przekaźnik kontrolki ładowania. W moim nieco nowszym aucie z alternatorem 9-diodowym zasilana jest stamtąd grzałka automatycznego ssania w gaźniku. Napięcie w tym punkcie to ok połowa napięcia w instalacji.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
Wymień mostek diodowy alternatora na arc6020 i bd dobrze.
Jeśli masz typowy 9-cio diodowy alternator bez jakiejś nowoczesnej elektroniki to wpinasz się cewką przekaźnika pomiędzy masę auta a zacisk D+ alternatora. Nic więcej nie trzeba. Rozwiązanie wielokrotnie sprawdzone.
Zacisk 15-w zależnosci czy poł z +24 czy też do zac wzb 3d alter. spełnia tę samą funkcję tzn. ten sam reg będzie pracował w ukł obco i samo wzbudnym.Wróć do pocz. spróbuj wzbudzić podając nap na zac. nr. 67 jesli chodzi to pomiar nap aby stwierdzić czy nie padła dioda i daj znać pozdr.
Tak jest to 6 diodowy alternator. Pieszczenie kontrolą nic nie dało ale podłączenie 6V zasilacza od wkrętaka akumulatorowego obudziło regulator.
przypuszczam ze to zwykly alternator , najprosciej podlacz regulator od duzego fiata pod wirnik i wydaje mi sie ze bedzie dzialal. ( regulator do 6 diodowego alternatora)
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych Alternator z poloneza a 125p/żuka różnił sie mocowaniem W polonezie miał 3 uszy a w 125p tylko 2 Tutaj na zdjęciu widać że to z poloneza więc jest 9 diodowy Ewentualnie 3 diody wzbudzenia umarły co często się zdarza
przeważnie przyczyną palenia się mostków prostowniczych w alternatorach jest wadliwy akumulator Bzdura. bardzo pouczający i pomocny post
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
To nie ma bata spadek musi być gdzieś pomiędzy diodami a śrubą wyjściową. Lub masa alternatora. Zresztą możesz pomierzyć bezpośrednio na płytce diodowej jak jesteś zręczny.
czy to jest 6 czy 9 diodowy alternator ?
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
A jeśli będe chciał zostawić ten stary mechaniczny regulator to podłaczać go jako do 6 czy 9-cio diodowego alternatora? Jaki to jest alternator???? Na regulatorze, pomiędzy wyprowadzeniami jest podany typ regulatora, między innymi będzie tam literka "B" lub "D". B- regulator do alternatora 6-diodowego, D- regulator do alternatora 9-diodowego. Jeżeli...
Czy mógłby któryś z kolegów podać kilka modeli/oznaczeń popularnych alternatorów 9-cio diodowych? Pozdrawiam
Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. W 9-diodowym alternatorze nie będzie świecić.
Witam . Jak masz możliwość napędzić alternator (około 800-1000 obr) ,to gdy podasz na zacisk M napięcie 12V ,powinno być 12-14V na zacisku B+. Jeżeli napięcie na zacisku R jest zbliżone do B+ ,to jest 9-cio diodowy . Możesz to sprawdzić multimetrem ,lub żarówką 12V/4W. Słabsze świecenie żarówki (gdzieś o połowę) na zacisku R ,oznacza alternator 6-cio...
A dlaczego on został wyprowadzony? Czy ktoś ma schemat 9 diodowego alternatora ? (12 z diodami wzbudzenia)
:arrow: fafiko A co tam masz prądnice czy alternator (6 czy 9 diodowy)?
Okazało się ze alternator jest jednak 9 diodowy, Dobrze opisałem sposób podłączenia regulatora elektronicznego do mojego 6 diodowego alternatora? To co w końcu masz? Bo jakby się plączesz w zeznaniach...
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
W moim przypadku pomogła wymiana mostka diodowego alternatora.
Ktoś wie jak przerobić go na 9 diodowy?
Jesteś w błędzie.Mamy tu do czynienia z alternatorem 9-cio diodowym,więc regulator ma informację z zacisku D+ nie z B+ A o czym pisze od początku?...
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
z tego co pamiętam to regulatory mechaniczne do 6-cio diodowych alternatorów miały zielony wtyk a do 9-cio niebieski
Chłopie,przecież to alternator 6-cio diodowy!!!! Sprawdzałes czy masz plus za stacyjką na tym węższym styku? Szerszy jest do kontrolki. Jeżeli jest to 6 diodowy alternator to po co są te dwa przewody z alternatora do regulatora???
+ miernika przełożyłam do śrubki obok tej kostki co wchodzi do alternatora, a - do obudowy alternatora i wyszło 0.03v. Regulator jest do 9-cio diodowego. A tak z ciekawosci to co by było gdyby regulator był do 9-cio diodowego alternatora A alternator miał 6 diod?
Niebieski kabelek jest podłączony do końcówki jednego z uzwojeń fazowych. Alternator jest 6-cio diodowy.
Normalny 9-diodowy alternator Bosch, zwykły regulator z prostopadłymi szczotkami (golf mk I-II, escort mk III-VII) w dodatku z jakiegoś diesla, bo ma napęd wakupompy na osi wirnika. Zacisk D+ przez kontrolkę do + po stacyjce, nie potrzebuje żadnego przekaźnika
Witam. To jest alternatur z uaza, 6 czy 9 diodowy?
znajomy odrestaurowuje warszawę 223 z 68 Więc nie tylko odrestaurowuje ale i modernizuje. Trochę szkoda takich ingerencji. Ale skoro upieracie się to przecież wiadomo jakie regulatory współpracują z tym alternatorem. A wskaźnik w niczym nie przeszkadza pracy alternatora. Ponieważ alternator jest 6 cio diodowy to musi mieć regulator zewnętrzny elektromechaniczny...
JAki masz alternator 6 diodowy czy 9 ?
Witam Bliska osoba poprosiła mnie o pomoc. Sprzęt jak w temacie z alternatorem Bosch o nr 0120400606 zaciski D+ D- DF czyli standard (występuje w Mercedesach z lat 50/60). Problem z przeładowaniem. Czyszczenie i regulacja regulatora mechanicznego pomaga na krótko. Poszukuję regulatora elektronicznego, który będzie kompatybilny. Czy ktoś doradzi który...
Płyta diodowa do d.... nagrzewa sie i gubi przejście
Alternator jest 6 czy 9 diodowy?
Akumulator 12V naładowany do 20V? Już w okolicach 2,5V na celę, zaczyna się silne gazowanie akumulatora i wzrost jego temperatury. Akumulatory nie są prawdopodobnie ładowane w ogóle, wzrost napięcia do 40V zagotowałby je natychmiast, paląc przy okazji sam alternator i wszystkie włączone żarówki. Więc najprawdopodobniej upalony jest albo przewód B+ do...
Panowie a jak jest z regulatorami napięcia czy do alternatora 6 diodowego mogę podpiać 9 diodowy czy tylko 6 diodowy i czy do alternatora 9 diodowego mogę podpiąć 6 diodowy czy tylko 9 diodowy czy to mam jakieś znaczenie?
Eksperyment się uda (ja zawsze daję czarne kapelutki i zawsze jest git), tylko pytanie z ilu diodowego alternatora to wyciągnąłeś, w skodzie masz 9 diod.
Sprawdź pasek i jego naciąg(jeżeli ślizga to po minucie pracy koła pasowe są gorące) oraz regulator napięcia.Zakładając że przy zgaszonym silniku lampka od ładowania sie świeci a po uruchomieniu gaśnie to przy 9 diodowym alternatorze majbardziej prawdopodobne przyczyny, przy 6 diodowym jeszcze dochodzi przekaźnik.
Chodzi dokładnie o tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora samochodowego 42V/14V ze wzbudzeniem magnetoelektrycznym...
Chrobotanie i piski są z przedniego łożyska alternatora. Temperatura- walnięty czujnik w chłodnicy i wentylatory chodzą bez przerwy. Dodano po 11 Nie jestem pewien ale pasek jest napinany alternatorem (jak w Toyocie). Nie zazdroszczę wyciągania alternatora bo wahacze nie puszczą i trzeba od spodu rozbierać alternator i wyciągnąć w częściach. W 8 diodowym...
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Witam! Jaki powinien być przekrój kabla z alternatora do akumulatora w c-385 w alternatorze 6-diodowym?
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Ciebie to nie dotyczy. Stosuje się to tylko do alternatorów 6-diodowych.
Witam Chciałbym kupic alternator 9 diodowy na allegro, ale nigdzie nie ma informacji czy jest to 9 czy 6 diodowy. W jakich autach byly 9 diodowe? Bo patrzac na aukcje chyba tylko tym moge sie kierowac. Pozdrawiam
Witam! Nie chcę zakładać nowego tematu bo ten jest idealny do mojego problemu. Posiadam taki sam z wyglądu (9 diodowy) alternator w żuku i dwa takie same jak na zdjęciu regulatory. Podłączony jest tak samo jak powyższym zdjęciu i nie ładuje. Na zielonym kablu od reglera mam 0 V.
D+ mają alternatory 9 diodowe. 6 diodowy ma wyjście ze środka uzwojeń stojana. Napięcie jest o połowę niższe i steruje przekaźnikiem kontrolki ładowania. Tutaj jest woltomierz dla którego nie ma znaczenia czy wskazuje napięcie alternatora sześcio czy dziewięciodiodowego.
Nie jest inteligentny. Ma byc 14,2V . Mostek obowiązkówo do zmiany na 12 diodowy
Alternator nie ma wyjścia na kontrolkę ,lub przekaźnik kontrolki.Pozostaje woltomierz ,lub wskaźnik diodowy.Regulatory Jezpol nie polecam(parę razy się naciąłem na ich jakość),natomiast ten radziecki polecam.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Tam umiera plyta diodowa
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
alternator diodowy mostek diodowy alternator alternator ursus diodowy
napęd rolet wewnętrznych niebieski ekran białe napisy ariston wyłącznik drzwi
Przepalanie bezpiecznika po otwarciu drzwi mikrofalówki Błąd 5C00 w drukarce Canon MP630 - jak naprawić?