Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
OK sprawdziłem alternator ten jest 6 diodowy.
http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
To właściwie z czym masz problem?. Alternator 9 diodowy- prościzna.
Chwila, wygląda, że masz jeszcze 6 diodowy alternator, sprawdź miernikiem czy na zakresie diody masz przejście (wskazanie ok 550) między śrubą B+ a pojedynczą wsuwką alternatora (w jedną stronę, w drugą między wsuwką a masą)
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Plus akumulatora pod srube M6 i do szczotki, minus do obudowy. I ma dzialac. Wtedy na plastikowym terminalu pojawi sie napiecie
To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
tu masz prosty schemacik zrozumiałem,że masz alternator 9 diodowy z wmontowanym regulatorem
Witam Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora. Alternator 6 diodowy, jaki regulator zastosować i jak zrobić kontrolkę ładowania https://obrazki.elektroda.pl/8245231200_...
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
Regulator wraz z szczotkami będzie wewnątrz alternatora.Gruby przewód ładowanie ktore na pracującym silniku powinno wynosic 14v a cienki wwbudzenie kierowane do kontrolki ładowania. Dodano po 1 Znalazłem ten alternator na allegro wygląda na to ze nie ma regulatora wewnętrznego tylko pokazują go jako zewnętrzny więc opis przewodow tez podałem nie właściwy.Musisz...
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
To jest 6 diodowy alternator więc można zamontować regulator napięcia ze starego dużego fiata 125p, na przykład taki [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
350-500W kolba da rade.
6 diod musi być zawsze, 3 dodatkowe mogą być. Masz alternator 9-cio diodowy.
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Szukam numeru płytki do tego alternatora, mam problem ze znalezieniem. Jest temat na elektrodzie ale nie ma konkretnej odpowiedzi tylko że nie warto naprawiać tej marki.
1 kW - bardzo problematyczne. Jaki alternator: 6-, 8-, 9-diodowy?
https://as-pl.com/p/A0234PR Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
[url=https://www.google.pl/search?q=alte...
Jest to alternator 6 diodowy, do pełni szczęścia potrzebujesz przekaźnik kontrolki.
Problem: ALTERNATOR Clio (silnik 1.8 - F3P) Jak sprawdzić co jest do wymiany: regulator czy płytka diodowa bez schematu:).
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Nie ustabilizujesz napiecia analogowym regulatorem z,6 diodowym alternatorem. Pulsowanie bez obciazenia nawet w, oryginalnych ksiazkach napraw było jako normalne zachowanie.
Będzie.
Niestety potrzebne, optymalizuję koszty. Nie wiem jak to było od początku, ale ktoś założył alternator 6 diodowy do ciągnika. Jakiś lokalny magik stwierdził padnięty alternator i kazał dać alternator do naprawy, po powrocie z naprawy dalej nie ładował i dalsze grzebanie skończyło się stopieniem przewodu od bezpiecznika do regulatora i spaleniem regulatora....
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
Alternator z żuka potrzebuje regulatora. https://allegro.pl/oferta/regulator-napi... tylko musisz sprawdzić czy masz alternator 6 czy 9 diodowy. Ten przykładowy jest do alternatora 6 diodowego.
Może głupie pytanie - Pewnie do 6 - diodowego alternatora (są wersje i do 9)? A ten: http://www.jezpol.pl/index.php?page=rna-...
Ten środek gwiazdy uzwojenia jest przecież neutralny napięciowo. Co to znaczy? W 125p z 6-diodowym alternatorem ze środka gwiazdy zasilany był przekaźnik kontrolki ładowania. W moim nieco nowszym aucie z alternatorem 9-diodowym zasilana jest stamtąd grzałka automatycznego ssania w gaźniku. Napięcie w tym punkcie to ok połowa napięcia w instalacji.
Faza z mostka diodowego dla jasności.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
To nie masz nawet co zakładać tego uzwojenia. Jedynie co to założyć nowe lub dać do przezwojenia. Lub tak jak koledzy radzili jeśli Ci się spieszy zakup inny alternator, a ten sobie na wolny czas zrób.
No ale co dokładnie Cię interesuje? To zwykły 9-cio diodowy alternator.
A skąd mam wiedzieć czy regulator jest do 9 czy 6 diodowego alternatora , bo chyba ten co mam jest 9 diodowy tak mi się wydaje
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
Jeśli masz typowy 9-cio diodowy alternator bez jakiejś nowoczesnej elektroniki to wpinasz się cewką przekaźnika pomiędzy masę auta a zacisk D+ alternatora. Nic więcej nie trzeba. Rozwiązanie wielokrotnie sprawdzone.
Wymień mostek diodowy alternatora na arc6020 i bd dobrze.
Zacisk 15-w zależnosci czy poł z +24 czy też do zac wzb 3d alter. spełnia tę samą funkcję tzn. ten sam reg będzie pracował w ukł obco i samo wzbudnym.Wróć do pocz. spróbuj wzbudzić podając nap na zac. nr. 67 jesli chodzi to pomiar nap aby stwierdzić czy nie padła dioda i daj znać pozdr.
Tak jest to 6 diodowy alternator. Pieszczenie kontrolą nic nie dało ale podłączenie 6V zasilacza od wkrętaka akumulatorowego obudziło regulator.
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych Alternator z poloneza a 125p/żuka różnił sie mocowaniem W polonezie miał 3 uszy a w 125p tylko 2 Tutaj na zdjęciu widać że to z poloneza więc jest 9 diodowy Ewentualnie 3 diody wzbudzenia umarły co często się zdarza
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
przypuszczam ze to zwykly alternator , najprosciej podlacz regulator od duzego fiata pod wirnik i wydaje mi sie ze bedzie dzialal. ( regulator do 6 diodowego alternatora)
przeważnie przyczyną palenia się mostków prostowniczych w alternatorach jest wadliwy akumulator Bzdura. bardzo pouczający i pomocny post
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
To nie ma bata spadek musi być gdzieś pomiędzy diodami a śrubą wyjściową. Lub masa alternatora. Zresztą możesz pomierzyć bezpośrednio na płytce diodowej jak jesteś zręczny.
czy to jest 6 czy 9 diodowy alternator ?
A jeśli będe chciał zostawić ten stary mechaniczny regulator to podłaczać go jako do 6 czy 9-cio diodowego alternatora? Jaki to jest alternator???? Na regulatorze, pomiędzy wyprowadzeniami jest podany typ regulatora, między innymi będzie tam literka "B" lub "D". B- regulator do alternatora 6-diodowego, D- regulator do alternatora 9-diodowego. Jeżeli...
Czy mógłby któryś z kolegów podać kilka modeli/oznaczeń popularnych alternatorów 9-cio diodowych? Pozdrawiam
Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. W 9-diodowym alternatorze nie będzie świecić.
A dlaczego on został wyprowadzony? Czy ktoś ma schemat 9 diodowego alternatora ? (12 z diodami wzbudzenia)
Okazało się ze alternator jest jednak 9 diodowy, Dobrze opisałem sposób podłączenia regulatora elektronicznego do mojego 6 diodowego alternatora? To co w końcu masz? Bo jakby się plączesz w zeznaniach...
:arrow: fafiko A co tam masz prądnice czy alternator (6 czy 9 diodowy)?
z tego co pamiętam to regulatory mechaniczne do 6-cio diodowych alternatorów miały zielony wtyk a do 9-cio niebieski
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
Ktoś wie jak przerobić go na 9 diodowy?
Witam. To jest alternatur z uaza, 6 czy 9 diodowy?
+ miernika przełożyłam do śrubki obok tej kostki co wchodzi do alternatora, a - do obudowy alternatora i wyszło 0.03v. Regulator jest do 9-cio diodowego. A tak z ciekawosci to co by było gdyby regulator był do 9-cio diodowego alternatora A alternator miał 6 diod?
W moim przypadku pomogła wymiana mostka diodowego alternatora.
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
Witam . Jak masz możliwość napędzić alternator (około 800-1000 obr) ,to gdy podasz na zacisk M napięcie 12V ,powinno być 12-14V na zacisku B+. Jeżeli napięcie na zacisku R jest zbliżone do B+ ,to jest 9-cio diodowy . Możesz to sprawdzić multimetrem ,lub żarówką 12V/4W. Słabsze świecenie żarówki (gdzieś o połowę) na zacisku R ,oznacza alternator 6-cio...
Jesteś w błędzie.Mamy tu do czynienia z alternatorem 9-cio diodowym,więc regulator ma informację z zacisku D+ nie z B+ A o czym pisze od początku?...
Chłopie,przecież to alternator 6-cio diodowy!!!! Sprawdzałes czy masz plus za stacyjką na tym węższym styku? Szerszy jest do kontrolki. Jeżeli jest to 6 diodowy alternator to po co są te dwa przewody z alternatora do regulatora???
Niebieski kabelek jest podłączony do końcówki jednego z uzwojeń fazowych. Alternator jest 6-cio diodowy.
Normalny 9-diodowy alternator Bosch, zwykły regulator z prostopadłymi szczotkami (golf mk I-II, escort mk III-VII) w dodatku z jakiegoś diesla, bo ma napęd wakupompy na osi wirnika. Zacisk D+ przez kontrolkę do + po stacyjce, nie potrzebuje żadnego przekaźnika
Witam Bliska osoba poprosiła mnie o pomoc. Sprzęt jak w temacie z alternatorem Bosch o nr 0120400606 zaciski D+ D- DF czyli standard (występuje w Mercedesach z lat 50/60). Problem z przeładowaniem. Czyszczenie i regulacja regulatora mechanicznego pomaga na krótko. Poszukuję regulatora elektronicznego, który będzie kompatybilny. Czy ktoś doradzi który...
JAki masz alternator 6 diodowy czy 9 ?
znajomy odrestaurowuje warszawę 223 z 68 Więc nie tylko odrestaurowuje ale i modernizuje. Trochę szkoda takich ingerencji. Ale skoro upieracie się to przecież wiadomo jakie regulatory współpracują z tym alternatorem. A wskaźnik w niczym nie przeszkadza pracy alternatora. Ponieważ alternator jest 6 cio diodowy to musi mieć regulator zewnętrzny elektromechaniczny...
Płyta diodowa do d.... nagrzewa sie i gubi przejście
Alternator jest 6 czy 9 diodowy?
Akumulator 12V naładowany do 20V? Już w okolicach 2,5V na celę, zaczyna się silne gazowanie akumulatora i wzrost jego temperatury. Akumulatory nie są prawdopodobnie ładowane w ogóle, wzrost napięcia do 40V zagotowałby je natychmiast, paląc przy okazji sam alternator i wszystkie włączone żarówki. Więc najprawdopodobniej upalony jest albo przewód B+ do...
D+ mają alternatory 9 diodowe. 6 diodowy ma wyjście ze środka uzwojeń stojana. Napięcie jest o połowę niższe i steruje przekaźnikiem kontrolki ładowania. Tutaj jest woltomierz dla którego nie ma znaczenia czy wskazuje napięcie alternatora sześcio czy dziewięciodiodowego.
Chrobotanie i piski są z przedniego łożyska alternatora. Temperatura- walnięty czujnik w chłodnicy i wentylatory chodzą bez przerwy. Dodano po 11 Nie jestem pewien ale pasek jest napinany alternatorem (jak w Toyocie). Nie zazdroszczę wyciągania alternatora bo wahacze nie puszczą i trzeba od spodu rozbierać alternator i wyciągnąć w częściach. W 8 diodowym...
Panowie a jak jest z regulatorami napięcia czy do alternatora 6 diodowego mogę podpiać 9 diodowy czy tylko 6 diodowy i czy do alternatora 9 diodowego mogę podpiąć 6 diodowy czy tylko 9 diodowy czy to mam jakieś znaczenie?
Eksperyment się uda (ja zawsze daję czarne kapelutki i zawsze jest git), tylko pytanie z ilu diodowego alternatora to wyciągnąłeś, w skodzie masz 9 diod.
Nie jest inteligentny. Ma byc 14,2V . Mostek obowiązkówo do zmiany na 12 diodowy
Sprawdź pasek i jego naciąg(jeżeli ślizga to po minucie pracy koła pasowe są gorące) oraz regulator napięcia.Zakładając że przy zgaszonym silniku lampka od ładowania sie świeci a po uruchomieniu gaśnie to przy 9 diodowym alternatorze majbardziej prawdopodobne przyczyny, przy 6 diodowym jeszcze dochodzi przekaźnik.
Chodzi dokładnie o tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora samochodowego 42V/14V ze wzbudzeniem magnetoelektrycznym...
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Witam! Jaki powinien być przekrój kabla z alternatora do akumulatora w c-385 w alternatorze 6-diodowym?
Wiele razy już o tym było. Nie uruchamia się silnika z alternatorem bez akumulatora. Postępując wbrew tej regule ryzykujesz uszkodzenie: mostka diodowego w alternatorze, regulatora napięcia, oraz innych urządzeń elektronicznych na pokładzie pojazdu. Z opisu wynika że możesz mieć uszkodzony mostek diodowy w alternatorze. Bez podstawowej wiedzy z elektrotechniki...
Tam umiera plyta diodowa
Ciebie to nie dotyczy. Stosuje się to tylko do alternatorów 6-diodowych.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Witam! Nie chcę zakładać nowego tematu bo ten jest idealny do mojego problemu. Posiadam taki sam z wyglądu (9 diodowy) alternator w żuku i dwa takie same jak na zdjęciu regulatory. Podłączony jest tak samo jak powyższym zdjęciu i nie ładuje. Na zielonym kablu od reglera mam 0 V.
Witam Chciałbym kupic alternator 9 diodowy na allegro, ale nigdzie nie ma informacji czy jest to 9 czy 6 diodowy. W jakich autach byly 9 diodowe? Bo patrzac na aukcje chyba tylko tym moge sie kierowac. Pozdrawiam
Trudno zgadnąć, czy alternator jest 6, czy 9 diodowy. Byc może ktoś pozna to po symbolu alternatora, ale prościej jest / było rozebrać i samemu ocenić.
Moim zdaniem (mogę się oczywiście mylić ) powielacie bajki z czasów mechanicznych regulatorów, i czasów gdzie jak zgasiliśmy światła to już żaden odbiornik nie pobierał żadnego prądu. Z mojej laickiej wiedzy mieliśmy kilka epok: - prądnica komutatorowa z elektromechanicznym regulatorem - do lat 70 tych XX wieku - alternator diodowy z regulatorem elektromechanicznym...
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
alternator diodowy mostek diodowy alternator alternator ursus diodowy
piekarnik uszkodzony wyświetlacz zgrzyt biegu video pełny ekran
Ikona odkamieniacza świeci po odkamienianiu - co robić? Jak wymienić kostkę systemu SCA w lampie Metz 32 CT 3