Plus akumulatora pod srube M6 i do szczotki, minus do obudowy. I ma dzialac. Wtedy na plastikowym terminalu pojawi sie napiecie
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
To właściwie z czym masz problem?. Alternator 9 diodowy- prościzna.
OK sprawdziłem alternator ten jest 6 diodowy.
Tylko w jednym miejscu udało misie znaleźć opis że jest do 9 diodowego alternatora ale brak zdjęcia na stronie. [url=https://sklep-rolnicze.eu/regulator...
To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
Regulator wraz z szczotkami będzie wewnątrz alternatora.Gruby przewód ładowanie ktore na pracującym silniku powinno wynosic 14v a cienki wwbudzenie kierowane do kontrolki ładowania. Dodano po 1 Znalazłem ten alternator na allegro wygląda na to ze nie ma regulatora wewnętrznego tylko pokazują go jako zewnętrzny więc opis przewodow tez podałem nie właściwy.Musisz...
tu masz prosty schemacik zrozumiałem,że masz alternator 9 diodowy z wmontowanym regulatorem
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
350-500W kolba da rade.
Jest to alternator 6 diodowy, do pełni szczęścia potrzebujesz przekaźnik kontrolki.
http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
[url=https://www.google.pl/search?q=alte...
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Niestety potrzebne, optymalizuję koszty. Nie wiem jak to było od początku, ale ktoś założył alternator 6 diodowy do ciągnika. Jakiś lokalny magik stwierdził padnięty alternator i kazał dać alternator do naprawy, po powrocie z naprawy dalej nie ładował i dalsze grzebanie skończyło się stopieniem przewodu od bezpiecznika do regulatora i spaleniem regulatora....
Miernik nie będzie piszczał pomiędzy wsuwką a śrubą, w przypadku alternatora 6 diodowego pokaże ok 550 w jedną stronę w drugą przerwę, w przypadku 9 diodowego przerwę w obie strony. Możesz zrobić jeszcze jeden test, aby się upewnić z jakim alternatorem masz do czynienia: w tylnej pokrywie są widoczne łby 3 śrub w takich plastikowych koszykach, są nimi...
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
https://as-pl.com/p/A0234PR Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Alternator z żuka potrzebuje regulatora. https://allegro.pl/oferta/regulator-napi... tylko musisz sprawdzić czy masz alternator 6 czy 9 diodowy. Ten przykładowy jest do alternatora 6 diodowego.
Będzie.
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
To nie masz nawet co zakładać tego uzwojenia. Jedynie co to założyć nowe lub dać do przezwojenia. Lub tak jak koledzy radzili jeśli Ci się spieszy zakup inny alternator, a ten sobie na wolny czas zrób.
Jesteś w błędzie.Mamy tu do czynienia z alternatorem 9-cio diodowym,więc regulator ma informację z zacisku D+ nie z B+ A o czym pisze od początku?...
Witam Chciałbym kupic alternator 9 diodowy na allegro, ale nigdzie nie ma informacji czy jest to 9 czy 6 diodowy. W jakich autach byly 9 diodowe? Bo patrzac na aukcje chyba tylko tym moge sie kierowac. Pozdrawiam
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
Moim zdaniem (mogę się oczywiście mylić ) powielacie bajki z czasów mechanicznych regulatorów, i czasów gdzie jak zgasiliśmy światła to już żaden odbiornik nie pobierał żadnego prądu. Z mojej laickiej wiedzy mieliśmy kilka epok: - prądnica komutatorowa z elektromechanicznym regulatorem - do lat 70 tych XX wieku - alternator diodowy z regulatorem elektromechanicznym...
D+ mają alternatory 9 diodowe. 6 diodowy ma wyjście ze środka uzwojeń stojana. Napięcie jest o połowę niższe i steruje przekaźnikiem kontrolki ładowania. Tutaj jest woltomierz dla którego nie ma znaczenia czy wskazuje napięcie alternatora sześcio czy dziewięciodiodowego.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
15 regulatora do + za kluczykiem, 67 do M alternatora, 0 przez przekaźnik NC do lampki ładowania
6 diod musi być zawsze, 3 dodatkowe mogą być. Masz alternator 9-cio diodowy.
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Pierwszy lepszy schemat alternatora 9-diodowego z wewnętrznym regulatorem chyba powinien Ci to wyjaśnić. http://obrazki.elektroda.pl/8440792900_1...
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
Źle, zrobisz zwarcie wedle tych czerwonych kresek. Odlutuj te małe diody, odlutuj czerwony przewód od mostka. Wyjmij stojan. Ze stojana powinny wychodzić 4 przewody. 3 z nich widać na zdjęciu- podłączone do diod za pomocą nakrętek. 4 będzie polaczeniem 3 drutów (cewek) - do niego masz dolutować czerwony przewód. Nie kombinuj po swojemu, zrób jak napisałem...
1 kW - bardzo problematyczne. Jaki alternator: 6-, 8-, 9-diodowy?
Gdy silnik nie pracuje, na alternatorze a raczej na grubym jego zacisku(B+)jest napięcie takie samo jak na akumulatorze .Przełożenie silnik -alternator przez koło pasowe alternatora ,ma wpływ na wielkość ładowania,co jednak nie oznacza że to jest przyczyną.Podaj oznaczenie tych końcówek alternatora.
Czy mógłby któryś z kolegów podać kilka modeli/oznaczeń popularnych alternatorów 9-cio diodowych? Pozdrawiam
JAki masz alternator 6 diodowy czy 9 ?
znajomy odrestaurowuje warszawę 223 z 68 Więc nie tylko odrestaurowuje ale i modernizuje. Trochę szkoda takich ingerencji. Ale skoro upieracie się to przecież wiadomo jakie regulatory współpracują z tym alternatorem. A wskaźnik w niczym nie przeszkadza pracy alternatora. Ponieważ alternator jest 6 cio diodowy to musi mieć regulator zewnętrzny elektromechaniczny...
z tego co wiem tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę, ale jak je rozróżnić? załączam zdjęcie alternatora może ktoś mi rozjaśni co to za alternator i jak go podłączyć
Witam! Jaki powinien być przekrój kabla z alternatora do akumulatora w c-385 w alternatorze 6-diodowym?
Witam Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora. Alternator 6 diodowy, jaki regulator zastosować i jak zrobić kontrolkę ładowania https://obrazki.elektroda.pl/8245231200_...
To nie ma bata spadek musi być gdzieś pomiędzy diodami a śrubą wyjściową. Lub masa alternatora. Zresztą możesz pomierzyć bezpośrednio na płytce diodowej jak jesteś zręczny.
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy.
Osobiście nie spotkałem się z alternatorem 6 diodowym w SW400 ale kto wie; sprawdź go najpierw; miernik ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Przykładowe podłąćzenie alternatora 6 diodowego (ten z przekaźnikiem)...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Dzięki Elektron1234. Dziś ładuje ich od samego rana. Po naładowaniu zobacze jak zachowuje się alternator. O wynikach poinformuje.
Ten środek gwiazdy uzwojenia jest przecież neutralny napięciowo. Co to znaczy? W 125p z 6-diodowym alternatorem ze środka gwiazdy zasilany był przekaźnik kontrolki ładowania. W moim nieco nowszym aucie z alternatorem 9-diodowym zasilana jest stamtąd grzałka automatycznego ssania w gaźniku. Napięcie w tym punkcie to ok połowa napięcia w instalacji.
Panowie a jak jest z regulatorami napięcia czy do alternatora 6 diodowego mogę podpiać 9 diodowy czy tylko 6 diodowy i czy do alternatora 9 diodowego mogę podpiąć 6 diodowy czy tylko 9 diodowy czy to mam jakieś znaczenie?
Witam czy ktoś z Państwa mógłby mi powiedzieć jak to dokładnie podłączyć, widziałem sporo schematów ale żaden nie pasuje mi do mojego przypadku http://obrazki.elektroda.pl/8597918900_1... http://obrazki.elektroda.pl/8989543300_1...
Czy na pewno alternator to klasyczne rozwiązanie układowe alternatora 9-diodowego? Czy już nowocześniejsze rozwiązanie 6-(lub 8-) diodowe ze wzbudzeniem z akumulatora, z wyjściem na kontrolkę ładowania L (np. Bosch F00M)? Sprawdź bezpiecznik dużej mocy zabezpieczający alternator (montowany na silniku).
Na alternatorze, na śrubie M6 musi być 12V. Przewód alternator > śruba na rozruszniku ma być 6 mm^2. To jest alternator 6 diodowy czy 9 ? Stary fiat mógł mieć 6 diodowy.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
Faza z mostka diodowego dla jasności.
Witam. Potrzebuję sprawdzić sam regulator RNC 12 pochodzący z alternatora 9-diodowego. Mam prosty mały zasilacz z płynną regulacją napięcia na lm317. Myślałem nad podłączeniem żarówki zamiast uzwojenia wzbudzenia i sprawdzeniem przy jakim napięciu ona gaśnie. Ale jak to podłączyć? Jeśli dobrze rozumiem to regulator podaje masę na jedną ze szczotek DF...
Do każdego alternatora musi być podłączona kontrolka, nie ma znaczenia czy stary czy nowy, kontrolka służy do wzbudzania alternatora i jeśli jej nie będzie grozi to uszkodzeniem alternatora. Wyjątek jest tylko przy alternatorach 6 diodowych które były montowane w wiekowych pojazdach ale tam zamiast kontrolki był tylko amperomierz. Wyłącznik stop podpinasz...
Dodałem trafo 12v dla sprawdzania alternatorów 6 diodowych. Bardzo fajnie się pracuje z takim cudem w zanadrzu.
A jeśli będe chciał zostawić ten stary mechaniczny regulator to podłaczać go jako do 6 czy 9-cio diodowego alternatora? Jaki to jest alternator???? Na regulatorze, pomiędzy wyprowadzeniami jest podany typ regulatora, między innymi będzie tam literka "B" lub "D". B- regulator do alternatora 6-diodowego, D- regulator do alternatora 9-diodowego. Jeżeli...
Zacisk 15-w zależnosci czy poł z +24 czy też do zac wzb 3d alter. spełnia tę samą funkcję tzn. ten sam reg będzie pracował w ukł obco i samo wzbudnym.Wróć do pocz. spróbuj wzbudzić podając nap na zac. nr. 67 jesli chodzi to pomiar nap aby stwierdzić czy nie padła dioda i daj znać pozdr.
A ja powiem tak że temat alternatorów 6 diodowych czy 9 diodowych, przewija się w sieci tyle lat i szanowny pan MODERATOR powinien temat zakończyć. Tyle z mego przemyślenia
alternator jest 9 diodowy. po podłączeniu plusa Aku z plusem na alternatorze i i plusa z kontrolki z wyjściem z regulatora napięcia kontrolka świeci lecz po uruchomieniu silnika nie gaśnie. zastanawia mnie gdzie podłączyć wystający z obudowy kabelek
To chyba alternator 6 diodowy bez wzbudzania własnego.Możesz tu zastosować regulator od Poloneza starego typu lub Fiata 125.Szukaj regulatora do alternatora 6-cio diodowego.
Hej mam alternator przy rusku z dwoma wyjsciami, co one oznaczają?
Jest to więc wersja alternatora 3 -diodowa. Nie było, nie ma i nie będzie alternatorów 3-diodowych. Te trzy które widzisz to diody wzbudzenia, diody główne są po przeciwnej stronie od koła pasowego. Przez błędne podłączenie, diody wzbudzenia się usmażyły.
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Jak zwykły alternator 9 diodowy* z zewnętrznym regulatorem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... *- jesteś pewien, że to alternator 9 diodowy? Tu masz schemat podłączenia alternatora z zewnętrznym regulatorem http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly... Oznaczenia literowo cyfrowe, które występują na alternatorze,...
Stary alternator 9 diodowy od poloneza, z zewnętrznym regulatorem, miał jedną szczotkę na masie. Maluch miał na zasilaniu. Nowe alternatory poloneza, te z wbudowanym regulatorem, już też miały obie szczotki izolowane. Tak więc trzeba dobrze znać typ, by się wypowiadać.
Ciebie to nie dotyczy. Stosuje się to tylko do alternatorów 6-diodowych.
http://lmgtfy.com/?q=przer%C3%B3bka+alte... Dodatkowo google "alternator 9 diodowy". Klikasz na grafiki i oglądasz obrazki. Masz ładnie narysowane gdzie trzeba dołożyć trzy diody(nie trzeba kupować nowego mostka, tylko rozbudować istniejący), i jak w tej konfiguracji włączyć lampkę kontrolną i jaki regulator zastosować (regulatory do...
Przecież napisałem mu co i jak. Zresztą to tylko dławik z kondensatorem. Alternator 6 diodowy to przyszedł do nich od Fiata jak i do nas to samo mieliśmy w dużym Fiacie. Dopiero później w Polonezie był 9D.
Poszukaj czegoś nowszego jak regulator wibracyjny. Sprawdź napięcie czy Dniepr miał 12V. Regulator od alternatora 6 diodowego.
Wszystko jasne. Alternator masz 6 diodowy, regulator zewnętrzny. Można założyć regulator polskiego producenta JezPol i będzie ładował poprawnie.
Trudno zgadnąć, czy alternator jest 6, czy 9 diodowy. Byc może ktoś pozna to po symbolu alternatora, ale prościej jest / było rozebrać i samemu ocenić.
Witam . Jak masz możliwość napędzić alternator (około 800-1000 obr) ,to gdy podasz na zacisk M napięcie 12V ,powinno być 12-14V na zacisku B+. Jeżeli napięcie na zacisku R jest zbliżone do B+ ,to jest 9-cio diodowy . Możesz to sprawdzić multimetrem ,lub żarówką 12V/4W. Słabsze świecenie żarówki (gdzieś o połowę) na zacisku R ,oznacza alternator 6-cio...
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Alternator jest 6 czy 9 diodowy?
Oczywiście że bez związku. Widziałeś Żuka z alternatorem i plusem na masie? Odwrócone bieguny miały tylko te z prądnicą i to też chyba nie wszystkie. Plus na masie miały żuki z alternatorem 6. diodowym produkowane w latach 70. i na początku 80. Były to wersje "lepsze" czyli export, milicja i inne specjalne. Później wprowadzono alternator 9. diodowy...
Tu masz jak sprawdzisz diody w alternatorze na filmiku jest mostek 6 diodowy u ciebie będzie 9 diod ale zasada sprawdzania taka sama , może ci to pomoże pozdrawiam . https://youtu.be/UlavAPK_Wgo
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Na zdjęciu oznaczyłem dwa wyjścia, cyframi 1 i 2. Ustaw miernik na test diod i zrób pomiary pomiędzy tymi wyjściami w obu kierunkach. Brak przewodzenia w obu kierunkach - alternator 9 diodowy; przewodzenie w jednym kierunku - alternator 6 diodowy. http://obrazki.elektroda.net/40_12754250...
No 55A jest na pewno 9-cio diodowy.P
a ja widzę 2 alternatory 9-diodowe
diodowy alternator mostek diodowy alternator alternator ursus diodowy
zapala dioda pomarańczowa smarowanie siodło taśma przewodzić wyświetlacz
scania usterka retardera scania usterka retardera
Zinox C4105 Service Manual: Access and Alternatives Opel Meriva - Nierównomierna Siła Hamowania Prawa Strona