Plus akumulatora pod srube M6 i do szczotki, minus do obudowy. I ma dzialac. Wtedy na plastikowym terminalu pojawi sie napiecie
Regulator wraz z szczotkami będzie wewnątrz alternatora.Gruby przewód ładowanie ktore na pracującym silniku powinno wynosic 14v a cienki wwbudzenie kierowane do kontrolki ładowania. Dodano po 1 Znalazłem ten alternator na allegro wygląda na to ze nie ma regulatora wewnętrznego tylko pokazują go jako zewnętrzny więc opis przewodow tez podałem nie właściwy.Musisz...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
tu masz prosty schemacik zrozumiałem,że masz alternator 9 diodowy z wmontowanym regulatorem
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Niestety potrzebne, optymalizuję koszty. Nie wiem jak to było od początku, ale ktoś założył alternator 6 diodowy do ciągnika. Jakiś lokalny magik stwierdził padnięty alternator i kazał dać alternator do naprawy, po powrocie z naprawy dalej nie ładował i dalsze grzebanie skończyło się stopieniem przewodu od bezpiecznika do regulatora i spaleniem regulatora....
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
znajomy odrestaurowuje warszawę 223 z 68 Więc nie tylko odrestaurowuje ale i modernizuje. Trochę szkoda takich ingerencji. Ale skoro upieracie się to przecież wiadomo jakie regulatory współpracują z tym alternatorem. A wskaźnik w niczym nie przeszkadza pracy alternatora. Ponieważ alternator jest 6 cio diodowy to musi mieć regulator zewnętrzny elektromechaniczny...
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Źle, zrobisz zwarcie wedle tych czerwonych kresek. Odlutuj te małe diody, odlutuj czerwony przewód od mostka. Wyjmij stojan. Ze stojana powinny wychodzić 4 przewody. 3 z nich widać na zdjęciu- podłączone do diod za pomocą nakrętek. 4 będzie polaczeniem 3 drutów (cewek) - do niego masz dolutować czerwony przewód. Nie kombinuj po swojemu, zrób jak napisałem...
Czy mógłby któryś z kolegów podać kilka modeli/oznaczeń popularnych alternatorów 9-cio diodowych? Pozdrawiam
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Czyli cie ratuje wpięcie diody Shotka albo inny regulator. Albo przerobienie na 6 diodowy i puszczenie wzbudzenia gdzieś z +15 z instalacji przy stacyjce. Co sprawi brak kontrolki niestety.
Gdy silnik nie pracuje, na alternatorze a raczej na grubym jego zacisku(B+)jest napięcie takie samo jak na akumulatorze .Przełożenie silnik -alternator przez koło pasowe alternatora ,ma wpływ na wielkość ładowania,co jednak nie oznacza że to jest przyczyną.Podaj oznaczenie tych końcówek alternatora.
Jak z ładowaniem w samochodzie? Wiertarką to musisz go rozkręcić do około 2500-3000 obrotów/min.
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Zacisk 15-w zależnosci czy poł z +24 czy też do zac wzb 3d alter. spełnia tę samą funkcję tzn. ten sam reg będzie pracował w ukł obco i samo wzbudnym.Wróć do pocz. spróbuj wzbudzić podając nap na zac. nr. 67 jesli chodzi to pomiar nap aby stwierdzić czy nie padła dioda i daj znać pozdr.
Witam Nie jestem w stanie ustalić pod ilu diodowy alternator są te elektroniczne regulatory napięcia od SUMRY Są to regulatory rzemieślnicze od Polskiego producenta z Opalenicy. Ale nigdzie nie podaje on żadnych danych technicznych. Pytałem sprzedawców - nikt nie wie. Pisałem do producenta na jakiegoś starego maila - bez odzewu Były dwie wersje 14V...
To jest 6 diodowy alternator więc można zamontować regulator napięcia ze starego dużego fiata 125p, na przykład taki [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Witam Mam problem z dobrze znanym alternatorem który pochodzi z żuka obecnie jeździ w ciągniku Zazwyczaj ładował 14,1V ale ostatnio mnie podkusiło sprawdziłem i było 14,7 Napięcie nie wzrasta powyżej wraz ze zmiana obrotów Wirnik nie ma przebicia Szczotki jak nowe pierścienie też Regulator [126p] podmieniłem i dalej to samo Akumulatory roczne nie chciałbym...
Przypuszczam, że alternator jest 6 diodowy i przez diodę płynie prąd do regulatora napięcia, który reguluje prądem na szczotki do układu wzbudzania. Bez odpalania silnika, jak podamy plus na wzbudzanie to powinien płynąć prąd ok. 2,5 A. Jak podłączysz źle to nie będzie ładowania.
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
Jest to alternator taki jak stosowany był we Wołdze. 6 diodowy z dedykowanym regulatorem i przekaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4617524100_... . Jeżeli masz trochę pojęcia to trzeba by alternator pozebrać , zweryfikować i sprawdzić podzespoły, wirnik stojan łożyska prostownik. Jeżeli ok to można podłożyć zastępczy regulator np...
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Moim zdaniem (mogę się oczywiście mylić ) powielacie bajki z czasów mechanicznych regulatorów, i czasów gdzie jak zgasiliśmy światła to już żaden odbiornik nie pobierał żadnego prądu. Z mojej laickiej wiedzy mieliśmy kilka epok: - prądnica komutatorowa z elektromechanicznym regulatorem - do lat 70 tych XX wieku - alternator diodowy z regulatorem elektromechanicznym...
Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie, jak wszystkie. Są za to dwie masywne śruby i można sobie dobrać polaryzacje zależnie od typu maszyny. Sprawdź Kolego czy któryś mostek diodowy łączy się z obudową.
Rozebrałem alternator i na moje niefachowe oko to wymienili mostek prostowniczy na INR437AL - cyna i pozostałości topnika to raczej nie wyszło z fabryki Denso Japan. https://obrazki.elektroda.pl/6456711100_... https://obrazki.elektroda.pl/1985861700_... https://obrazki.elektroda.pl/5461893000_... Regulator...
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Przecież napisałem mu co i jak. Zresztą to tylko dławik z kondensatorem. Alternator 6 diodowy to przyszedł do nich od Fiata jak i do nas to samo mieliśmy w dużym Fiacie. Dopiero później w Polonezie był 9D.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
Mam takie amatorskie pytanie do fachowców od alternatorów-czym rozlutowujecie mostek diodowy od uzwojeń stojana? Muszę to zrobić ale moja stara Lutola 100W nie daje rady..
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Na alternatorze, na śrubie M6 musi być 12V. Przewód alternator > śruba na rozruszniku ma być 6 mm^2. To jest alternator 6 diodowy czy 9 ? Stary fiat mógł mieć 6 diodowy.
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Osobiście nie spotkałem się z alternatorem 6 diodowym w SW400 ale kto wie; sprawdź go najpierw; miernik ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Przykładowe podłąćzenie alternatora 6 diodowego (ten z przekaźnikiem)...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Witam Chciałbym kupic alternator 9 diodowy na allegro, ale nigdzie nie ma informacji czy jest to 9 czy 6 diodowy. W jakich autach byly 9 diodowe? Bo patrzac na aukcje chyba tylko tym moge sie kierowac. Pozdrawiam
To właściwie z czym masz problem?. Alternator 9 diodowy- prościzna.
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
Nie. Ma być regulator do alternatora. Żeby sprawdzić czy alternator jest 6 czy 9 diodowy potrzebny jest miernik ustawiony na test diod. Pomiaru dokonujemy pomiędzy B+ a D+ czyli R. Pomiary dokonujemy w obydwie strony. Brak przejścia w obydwie strony 9 diodowy. Przejście w jedna stronę 6 diodowy.
Witam . Jak masz możliwość napędzić alternator (około 800-1000 obr) ,to gdy podasz na zacisk M napięcie 12V ,powinno być 12-14V na zacisku B+. Jeżeli napięcie na zacisku R jest zbliżone do B+ ,to jest 9-cio diodowy . Możesz to sprawdzić multimetrem ,lub żarówką 12V/4W. Słabsze świecenie żarówki (gdzieś o połowę) na zacisku R ,oznacza alternator 6-cio...
JAki masz alternator 6 diodowy czy 9 ?
OK sprawdziłem alternator ten jest 6 diodowy.
Skoro pisze 28V. to nie nadaje się do alternatora 12V. Na pewno nie działał poprawnie. Dodano po 5 I kontrolka ładowania gaszona przekaźnikiem Skoro alternator ma 9 diod to nie potrzeba żadnego przekaźnika (6 diodowy tak).
Regulator od alternatora 6-cio diodowego, jeśli to był komplet to alternator pewnie też. Jak podłączysz zacisk 15 regulatora do zasilania po stacyjce, a zacisk 67 regulatora z zaciskiem 67 (czyli szczotkami) alternatora to powinien ładować. Kontrolki bez przekaźnika nie uruchomisz. Osobiście jestem zwolennikiem przerobienia takiego alternatora na 9-cio...
Kolego bazart twój alternator ten na zdjęciu jest nowego typu i jest 9 diodowy.Przewód który dokręcony jest do masy jest przewodem mostka wzbudzenia i ma być dokręcony do jednego z tych dwóch.Możliwe że diody uległy uszkodzeniu.Alternator 6 diodowy z tyłu ma 5 wyjść a 3 przewody są na zewnątrz alternatora.Alternator 6 diodowy ma osobne puszki pod deską...
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
Alternatory samowzbudne mają 9 diod,Jawa ma alternator obcowzbudny czyli 6 diodowy natomiast Etki mają alternatory samowzbudne dodatkowo Etka ma dość ciekawie rozwiązane ładowanie min.prostownik ze sporym zapasem obciążalności prądowej,regulator napięcia z ogranicznikiem prądowym altek też pewnie jest wzmocniony dlatego Etki zapalają na pych bez baterii...
Oryginalnie w "ciapku" instalacja jest 12V z biegunem "+" na masie. Po pierwsze odłączyć akumulatory, zdemontować prądnicę, dorobić mocowanie alternatora oraz dopasować koło pasowe do szerokości paska klinowego. Przewód 6mm2 z zacisku B+ pociągnąć do rozrusznika. Zdemontować oryginalny regulator napięcia i zabezpieczyć przewód prądowy. Na jednym z zacisków...
Jeżeli alternator jest 9-cio diodowy to musisz jeszcze zmienić szczotki na te nowsze bez masy na jednej szczotce, jak by co pisz na gg 1674378
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
Jeśli masz typowy 9-cio diodowy alternator bez jakiejś nowoczesnej elektroniki to wpinasz się cewką przekaźnika pomiędzy masę auta a zacisk D+ alternatora. Nic więcej nie trzeba. Rozwiązanie wielokrotnie sprawdzone.
Oczywiście że bez związku. Widziałeś Żuka z alternatorem i plusem na masie? Odwrócone bieguny miały tylko te z prądnicą i to też chyba nie wszystkie. Plus na masie miały żuki z alternatorem 6. diodowym produkowane w latach 70. i na początku 80. Były to wersje "lepsze" czyli export, milicja i inne specjalne. Później wprowadzono alternator 9. diodowy...
Jedyna zmiana to doprowadzenie kontrolki ładowania bezpośrednio do alternatora.Tu jeżeli miałeś alternator 6-cio diodowy kontrolka była zasilana przez przekaźnik.Gdy natomiast był 9-cio diodowy kontrolka mogła dochodzić do regulatora,a następnie dochodziła do alternatora. Montując ten alternator , musisz zdemontować regulator napięcia.
Masz miernik? Ustaw go na test diod i zmierz między łebkiem jednej z 3 śrub widocznych z tyłu alternatora a wsuwką obok szczotkotrzymacza. Testu dokonaj w obydwie strony. Jeśli w obydwie strony jest przejście to jest on 6 diodowy. Natomiast jeśli w jedną stronę jest przejście, a w drugą nie to alternator 9 diodowy. Jeśli jest 6 diodowy to przydało by...
To zależy, cz ten alternator jest 6-cio diodowy cz y 9- cio diodowy . Przy dziewiątce siadają diody wzbudzenia , więc lepiej tak nie robić bo napięcie gwałtownie rośnie , Po za tym nie wiadomo jakie obroty by miał na wolnych obrotach silnika ?? :|
Regulator polski, żuk , nysa duży fiat . Alternator to czeski wynalazek, zapewne z starej skody.O ile jest sześcio diodowy , to powinien współgrać z tym regulatorem.
Cały syf w napięciu czyli szpilki biorą się nie z przekaźników a z energii zmagazynowanej w wirniku alternatora. Nie do końca się z tym stwierdzeniem zgodzę. Nie neguję faktu samoindukcji wirnika jako takiego, natomiast w momencie gdy regulator napięcia wyłącza DF w wirniku powstaje szpilka, tyle, że nie ma którędy polecieć w instalację samochodu....
Walczę właśnie z problemem jak w temacie. Oryginalny regulator mechaniczny działa nieco nie halo. Jest niby nowy ale to sprzęt akcesoryjny - coś jak tandetne zamienniki części robione dawniej (i teraz) do naszych PF przez krajowych garażowych "wytwórców" - cena kosmiczna (w tym przypadku) - jakość zerowa. Po regulacji (doginanie blaszek, przestawianie...
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
To chyba alternator 6 diodowy bez wzbudzania własnego.Możesz tu zastosować regulator od Poloneza starego typu lub Fiata 125.Szukaj regulatora do alternatora 6-cio diodowego.
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Na schemacie nie jest ale na zdjęciu 4 widać że masę ma z obudowy. jeżeli jest to alternator 6 diodowy to myślę że ten regulator też nie jest odpowiedni. czy ilość diod da się określić bez jego rozebrania.
Każdy alternator w samochodzie też ma "trzy przewody" i odpowiedni do tego mostek prostowniczy 6 diodowy (wbudowany wew.). Wiatrak miałby większy sens przy współpracy z jakimś magazynem energii.
Regulator w koszu usunięty jest mechaniczny regulacja sprężynującej blaszki (od góry)która odpowiada za docisk styku bocznego powoduje -większy docisk (dogięcie elementu od boku) wyższe napięcie ładowania analogicznie w drugą stronę oczywiście jeśli cewka i ten rezystor zielony od spodu są sprawne . A ta druga część to może rozłączać alternator od akumulatora...
Natomiast Buczek z sygnalizacja stop załącza się przy braku ciśnienia już po uruchomieniu silnika No bo buczek od strony zasilania (kontakt 49) jest zasilany przekaźnikiem 61 dopiero jak alternator pracuje. Bez tego zasilania podanie masy na zacisk 31 nic nie uruchomi.
Regulatory na zdięciu :ten większy metalowy jest do alternatora 6-diodowego ą mniejszy 9 diodowego.Alternator wygląda na 6-diodowy.Jeśli tak to do lampki kontrolnej potrzebny jest jeszcze przekażnik.Montaż zarówno alternatora jak i regulatora musi być taki zeby było dobre połączenie z masą .Przypominam minus na masę plus na rozrusznik ! Połączenia :Z...
Tak, alternator masz 9-cio diodowy i ten regulator jest dedykowany do tego alternatora.
Witam. Problem jest następujący. Dziś podłączylem alternator do ciągnika c-360. Alternator jest nowy 9 diodowy przeznaczony właśnie dp tego ciągnika. Po uruchomieniu silnika lampka ładowania zgasła a napięcie ładowania wacha się w granicach 13,5-14V w całym zakresie obrotów. Prąd ładowania nie wiem bo nie mam czym zmierzyć. Mogło by się wydawać że wszystko...
Nie możesz stosować do tego schematu bo masz alternator 6-cio diodowy więc na D+ dajesz zasilanie po zapłonie a DF na wsuwkę do alternatora. Ale w Kamazie występował problem na złączce głównego zasilania alternatora pod maską z przodu z lewej strony patrząc z przodu.P
Witam wiem, że taki temat pewnie już kilka razy był ale chodzi mi o odrębne przeglądnięcie mojej sytuacji. Mam fiata uno 1.4 96'. 2 miesiace temu zaczeła się żarzyć kontrolka ładowania przy dodaniu gazu gasła. Ładowanie natomiast było na akumulatorze. Wymieniłem łożyska, most diodowy, regulator napięcia i dalej było to samo. Kupiłem uzywany alternator...
Witam. Mam kłopot z alternatorem Denso z regulatorem mechanicznym , chce go zastąpic elektronicznym jednak że alternator jest 8 diodowy i potrzebuje schematu do niego czy ktoś możę mnie naprowadzić na taki schemat , pozdrawiam
Ile cienkich kabelków wychodzi z alternatora? Jeśli jeden to jest sześciodiodowy. Jeśli jest amperomierz i nie ma kontrolki to na mur-beton jest tylko sześć diod. Kiedyś dawno w starych dużych fiatach było 6 diod i kontrolka, ale regulator był skomplikowany i potrzebował jeszcze przewodu ze „środka” uzwojeń. W mojej ruskiej zabawce (UAZ...
sam alternator 6 diodowy nie jest zły.....tylko regulator ...proponuje skombinować sobie zwykły regulator na elektromagnes i ma chodzić a do kontrolki musi być jeszcze przekaźnik który ją odłączy gdy jest ładowanie....
Dziękuję kolegom za pomoc , udało się podłączyć bez najmniejszych problemów , ja teraz jedynie mogę dodać że + do kontrolki ze stacyjki można podłączyć ze złącza śrubowego 15 lub 54 . Mam jeszcze takie pytanie -czy wiecie ile taki alternator ma Amper i ile jest diodowy ?, 6 czy 9 ?
Patrząc po roczniku produkcji to raczej masz alternator 6 diodowy 400w i z zewnętrznym regulatorem napięcia i przekaźnikiem kontrolki ładowania. Może pod deska masz przykręcone 2 puszki czarna i siwą? Alternator taki ma w sumie 5 śrubek przyłączeniowych. Jak możesz zrób zdjęcie alternatora. Albo obejrzyj zdjęcia w Google i podrzuć zdjęcie takiego jak...
Będzie to prawdopodobnie alternator 9 diodowy z jedną szczotką masową. Zmierz co jest pomiędzy B+ a D+ na teście diody w dwóch kierunkach oraz sprawdź połączenie szczotek w szczotkotrzymaczu aby się upewnić. Jeśli to 9d z jedną szczotką masową to dotakiego alternatora podejdzie Ci regulator typu RNA/RA. B+ główne zasilanie D- masa D+ wzbudzenie (odpowiednik...
Chłopie,przecież to alternator 6-cio diodowy!!!! Sprawdzałes czy masz plus za stacyjką na tym węższym styku? Szerszy jest do kontrolki. Jeżeli jest to 6 diodowy alternator to po co są te dwa przewody z alternatora do regulatora???
Być może nowsze Ł34 miały alternator 9-cio diodowy mogę się mylić.Ja miałem do czynienia z starszym rocznikiem , więc tak było jak piszę.Lecz to jest bardzo łatwo sprawdzić jak zasilany jest regulator napięcia ,lub sprawdzić czy jest i jakie jest napięcie na szczotkotrzymaczu. Te alternatory były powszechnie stosowane w pojazdach jak również w sprzęcie...
Witam.To co jest na zdjęciu w książce jest to przekażnik lampki ładowania a nie regulator. Przekażnik załącza lub rozłańcza kontrolkę ładowania.Różnica między alternatorem 6-cio diodowym a 9-cio diodowym polega na tym że alternator 6-cio diodowy jest alternatorem obcowzbudnym .Bez problemu zamienisz regulator mechaniczny na elektroniczny zachowaj tylko...
Wychodzi na alternator 9-cio diodowy . Nie ma prawa być ubytku prądu tak dużego z akumulatora przez alternator . Sprawdź dokładnie gdzie jest ubytek ?? Czy przez stojan ? Wtedy główne diody do wymiany , czy przez wirnik ? Wzbudzenie ?? Jeżeli leci przez wzbudzenie to regulator nie ten lub uwalony . :|
Alternator nie ma wyjścia na kontrolkę ,lub przekaźnik kontrolki.Pozostaje woltomierz ,lub wskaźnik diodowy.Regulatory Jezpol nie polecam(parę razy się naciąłem na ich jakość),natomiast ten radziecki polecam.
Ja radze od razu sprawdzić cały mostek prostowniczy (trzeba go rozebrać i każdą diodę mierzyć osobno bez obciążenia i z obciążeniem). A swoją drogą, to sprawny alternator 9 diodowy (późne fiaty i polonezy) można już kupić za 50 zł lub nawet mniej. A przy odłączaniu klem regulator mógł się przenieść do nieba regulatorów.
witam obstawiam alternator mostek diodowy w alternatorze ja to tak nazywam radiator niewazne albo masz zwarcie w stojanie rozbiesz alter i pobadaj go w srodku co i jak pozdro
Przy zerowym obciążeniu alternatora i w 100% naładowanym aku może tak reagować . I własnie to samo mówili w warsztacie i ja sam tez wyciągnołem takie wnioski Czy niszczy to akumulator ?? Ze ładowanie jest ponad 15V Ja to jak użytkuje ciągnik to zapalam postojówki ale juz mój Tato twierdzi że zwieksza to spalanie i nie chce ich włączać W innym ciągniku...
Ładowanie zrobione!!!! Według wskazówek Stary Brat sprawdziłem że jest to 9 diodowy alternator. Kupiłem regulator do fiata 125p do alternatora 9d podłoczyłem według schematu i działa . Wielkie dzięki za pomoc . Temat uważam za zamknięty.
Moim zdaniem alternator jest nadmiernie obciążony, albo faktycznie nie ma właściwego chłodzenia. Sprawdź, czy alternator ma wszystkie łopatki wentylatora, może obraca się on luźno na osi wirnika.
Dziekuje za pomoc, alternator laduje, zrobilem tak jak pisalem-podpialem diodowy wskaznik napiecia z allegro
Moja dodatkowa sugestia. Starsze alternatory czyli 6-cio diodowe, te od nysy czy żuka mają wieksze i szersze kolo pasowe. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie aby przerobić taki alternator na 9-cio diodowy wystarczy dołożyc mostek.
Na 100%nie jesteś pewny że alternator jest 6-cio diodowy ,lepiej to sprawdzić ,co jest bardzo łatwe bez rozbierania alternatora.Jeżeli wówczas okaże się że na wyjściu z konektorem jest około7V (środek gwiazdy).Gdy będzie 12-14V to jest 9-cio diodowy.Wtedy można myśleć czy trzeba zastosować przekaźnik kontrolki ładowania.
67-wyprowadzenie bezpośrednie szczotki "regulacyjnej". Nysa, orginalny alternator 6-cio diodowy z przekaźnikiem.
diodowy alternator mostek diodowy alternator alternator ursus diodowy
eagle proste projekty testowy audio koszt zbudowania wzmacniacza
toshiba pompa ciepła toshiba pompa ciepła
Uziemienie zbiorników metalowych zakopanych w ziemi – normy, ochrona katodowa, bezpieczeństwo Ex IGBT IGW30N60 Infineon – model SPICE subckt, parametry, symulacja, tekstowy opis