Plus akumulatora pod srube M6 i do szczotki, minus do obudowy. I ma dzialac. Wtedy na plastikowym terminalu pojawi sie napiecie
Regulator wraz z szczotkami będzie wewnątrz alternatora.Gruby przewód ładowanie ktore na pracującym silniku powinno wynosic 14v a cienki wwbudzenie kierowane do kontrolki ładowania. Dodano po 1 Znalazłem ten alternator na allegro wygląda na to ze nie ma regulatora wewnętrznego tylko pokazują go jako zewnętrzny więc opis przewodow tez podałem nie właściwy.Musisz...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
tu masz prosty schemacik zrozumiałem,że masz alternator 9 diodowy z wmontowanym regulatorem
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Niestety potrzebne, optymalizuję koszty. Nie wiem jak to było od początku, ale ktoś założył alternator 6 diodowy do ciągnika. Jakiś lokalny magik stwierdził padnięty alternator i kazał dać alternator do naprawy, po powrocie z naprawy dalej nie ładował i dalsze grzebanie skończyło się stopieniem przewodu od bezpiecznika do regulatora i spaleniem regulatora....
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
znajomy odrestaurowuje warszawę 223 z 68 Więc nie tylko odrestaurowuje ale i modernizuje. Trochę szkoda takich ingerencji. Ale skoro upieracie się to przecież wiadomo jakie regulatory współpracują z tym alternatorem. A wskaźnik w niczym nie przeszkadza pracy alternatora. Ponieważ alternator jest 6 cio diodowy to musi mieć regulator zewnętrzny elektromechaniczny...
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Źle, zrobisz zwarcie wedle tych czerwonych kresek. Odlutuj te małe diody, odlutuj czerwony przewód od mostka. Wyjmij stojan. Ze stojana powinny wychodzić 4 przewody. 3 z nich widać na zdjęciu- podłączone do diod za pomocą nakrętek. 4 będzie polaczeniem 3 drutów (cewek) - do niego masz dolutować czerwony przewód. Nie kombinuj po swojemu, zrób jak napisałem...
Czy mógłby któryś z kolegów podać kilka modeli/oznaczeń popularnych alternatorów 9-cio diodowych? Pozdrawiam
Czy jesteście Państwo w stanie mi pomóc ,w doborze diody ,choćby nazwy np. Zendera czy Transil czy jeszcze inna ,która mogę wykorzystać w moim generatorze dc .Generator ma alternator z samochodu ciężarowego o instalacji 24v.Do tego alternatora w aucie jest podpięty standardowo przewód gruby ,łączący akumulator z alternatorem ,w którym jest zamontowany...
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
Czyli cie ratuje wpięcie diody Shotka albo inny regulator. Albo przerobienie na 6 diodowy i puszczenie wzbudzenia gdzieś z +15 z instalacji przy stacyjce. Co sprawi brak kontrolki niestety.
Witam. Mam pytanie odnośnie układu wklejonego poniżej i jego wycinka opisu. Mianowicie złożyłem takowy zasilacz (prostownik aku samochodowego) w którym znajduje sie ten układ. Niestety dioda D11 świeci sie cały czas, nawet jak sa odłączone odbiorniki. Moje pytanie brzmi: Czy da sie przerobić ten układ (dobór innych wartości R8 R9) tak aby dioda ta sygnalizowała...
Witam poszukuję informacji na temat zasady działania alternatora (jak płynie prąd, którędy, co się dzieje po kolei, przebiegi napięć na wyjściu, dlaczego napięcie jest wyższe, schematy + przebiegi) z 9 diodowym mostkiem. Jeżeli gdzieś na forum jest taka informacja to proszę o link ponieważ sam nie znalazłem. Na google też szukałem tylko wszędzie jest...
Witam na początku napiszę że nie jestem elektrykiem lub kimś pokrewnym, moja wiedza na ten temat to do 0 do 10 to 3. Mam alternator który ma 6 diod głównych i 3 diody w tak zwanym mostku wzbudzenia i chciał bym podłączyć regulator napięcia, mam taki elektroniczny z dwoma kablami zielonym i żółtym. Pytanie brzmi pod które styki podpiąć https://obrazki.elektroda.pl/8327453900_...
Witam Czy może mi ktoś wyjaśnić jak pracuje (+przykładowy schemat) tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora? Nie bardzo mogę znaleźć w necie na temat takiego układu. pzdr
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Witam, Problem się zaczął gdy alternator czasami ładował napięciem ok. 17V, po paru sekundach było ok. Następnie przestał ładować. Sprawdziłem diody, wymieniłem regulator. Szczotki, uzwojenie ok. Nadal nie ładuje. Zastanawia mnie jeszcze jedna dioda (chyba to dioda) która jak jest zimna przewodzi tylko w jedna stronę a jak się ja ogrzeje np w rękach...
Gdy silnik nie pracuje, na alternatorze a raczej na grubym jego zacisku(B+)jest napięcie takie samo jak na akumulatorze .Przełożenie silnik -alternator przez koło pasowe alternatora ,ma wpływ na wielkość ładowania,co jednak nie oznacza że to jest przyczyną.Podaj oznaczenie tych końcówek alternatora.
Jak z ładowaniem w samochodzie? Wiertarką to musisz go rozkręcić do około 2500-3000 obrotów/min.
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Zacisk 15-w zależnosci czy poł z +24 czy też do zac wzb 3d alter. spełnia tę samą funkcję tzn. ten sam reg będzie pracował w ukł obco i samo wzbudnym.Wróć do pocz. spróbuj wzbudzić podając nap na zac. nr. 67 jesli chodzi to pomiar nap aby stwierdzić czy nie padła dioda i daj znać pozdr.
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
myślę, że w baterii miernika ;)
Witam Nie jestem w stanie ustalić pod ilu diodowy alternator są te elektroniczne regulatory napięcia od SUMRY Są to regulatory rzemieślnicze od Polskiego producenta z Opalenicy. Ale nigdzie nie podaje on żadnych danych technicznych. Pytałem sprzedawców - nikt nie wie. Pisałem do producenta na jakiegoś starego maila - bez odzewu Były dwie wersje 14V...
To jest 6 diodowy alternator więc można zamontować regulator napięcia ze starego dużego fiata 125p, na przykład taki [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Przypuszczam, że alternator jest 6 diodowy i przez diodę płynie prąd do regulatora napięcia, który reguluje prądem na szczotki do układu wzbudzania. Bez odpalania silnika, jak podamy plus na wzbudzanie to powinien płynąć prąd ok. 2,5 A. Jak podłączysz źle to nie będzie ładowania.
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Moim zdaniem (mogę się oczywiście mylić ) powielacie bajki z czasów mechanicznych regulatorów, i czasów gdzie jak zgasiliśmy światła to już żaden odbiornik nie pobierał żadnego prądu. Z mojej laickiej wiedzy mieliśmy kilka epok: - prądnica komutatorowa z elektromechanicznym regulatorem - do lat 70 tych XX wieku - alternator diodowy z regulatorem elektromechanicznym...
Jest to alternator taki jak stosowany był we Wołdze. 6 diodowy z dedykowanym regulatorem i przekaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4617524100_... . Jeżeli masz trochę pojęcia to trzeba by alternator pozebrać , zweryfikować i sprawdzić podzespoły, wirnik stojan łożyska prostownik. Jeżeli ok to można podłożyć zastępczy regulator np...
Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie, jak wszystkie. Są za to dwie masywne śruby i można sobie dobrać polaryzacje zależnie od typu maszyny. Sprawdź Kolego czy któryś mostek diodowy łączy się z obudową.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Przecież napisałem mu co i jak. Zresztą to tylko dławik z kondensatorem. Alternator 6 diodowy to przyszedł do nich od Fiata jak i do nas to samo mieliśmy w dużym Fiacie. Dopiero później w Polonezie był 9D.
Rozebrałem alternator i na moje niefachowe oko to wymienili mostek prostowniczy na INR437AL - cyna i pozostałości topnika to raczej nie wyszło z fabryki Denso Japan. https://obrazki.elektroda.pl/6456711100_... https://obrazki.elektroda.pl/1985861700_... https://obrazki.elektroda.pl/5461893000_... Regulator...
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
Na alternatorze, na śrubie M6 musi być 12V. Przewód alternator > śruba na rozruszniku ma być 6 mm^2. To jest alternator 6 diodowy czy 9 ? Stary fiat mógł mieć 6 diodowy.
Mam takie amatorskie pytanie do fachowców od alternatorów-czym rozlutowujecie mostek diodowy od uzwojeń stojana? Muszę to zrobić ale moja stara Lutola 100W nie daje rady..
Osobiście nie spotkałem się z alternatorem 6 diodowym w SW400 ale kto wie; sprawdź go najpierw; miernik ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Przykładowe podłąćzenie alternatora 6 diodowego (ten z przekaźnikiem)...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Witam Chciałbym kupic alternator 9 diodowy na allegro, ale nigdzie nie ma informacji czy jest to 9 czy 6 diodowy. W jakich autach byly 9 diodowe? Bo patrzac na aukcje chyba tylko tym moge sie kierowac. Pozdrawiam
To właściwie z czym masz problem?. Alternator 9 diodowy- prościzna.
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
Nie. Ma być regulator do alternatora. Żeby sprawdzić czy alternator jest 6 czy 9 diodowy potrzebny jest miernik ustawiony na test diod. Pomiaru dokonujemy pomiędzy B+ a D+ czyli R. Pomiary dokonujemy w obydwie strony. Brak przejścia w obydwie strony 9 diodowy. Przejście w jedna stronę 6 diodowy.
JAki masz alternator 6 diodowy czy 9 ?
Witam . Jak masz możliwość napędzić alternator (około 800-1000 obr) ,to gdy podasz na zacisk M napięcie 12V ,powinno być 12-14V na zacisku B+. Jeżeli napięcie na zacisku R jest zbliżone do B+ ,to jest 9-cio diodowy . Możesz to sprawdzić multimetrem ,lub żarówką 12V/4W. Słabsze świecenie żarówki (gdzieś o połowę) na zacisku R ,oznacza alternator 6-cio...
OK sprawdziłem alternator ten jest 6 diodowy.
diodowy alternator alternator ursus diodowy mostek diodowy alternator
wyciszy domofon wbudowany mikrofon edc17 odczyt
agregat dwusuwowy sterownik ogrzewania podłogowego
SNR w kanale zwrotnym TVK – jak zlokalizować źródło zakłóceń, DOCSIS, CPD, ingress How to Charge a Car Battery Safely with Smart Chargers, AGM, Gel, and Lithium Models