Nieśmiało tylko przypomnę o możliwości użycia cewki zapłonowej od samochodu/motocykla... Napięcie i energia odpowiednie, odporne na wilgoć.
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Akumulator - można wsadzić jakiś nowoczesny akumulator w bakelitową puszkę. Są nawet takie do kupienia w sklepach z gratami do zabytkowych motocykli. Zdaje się, że do dkw i iża. Wbrew pozorom starodawne świece i przewody zapłonowe dokręcane śrubką, bez fajki, są dostępne. Jak wyżej. Choć łatwiej chyba będzie na zachodzie. Są też radzieckie świece zapłonowe...
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Znajdujesz zasilanie zapłonu, czyli plus po włączeniu stacyjki i podłączasz pod niego pomarańczowy. Niebieski na rozruch. Szary lub różowy na dodatkowy przekaźnik blokady, którym odetniesz zasilanie cewek zapłonowych. I wsio... Wystarczy przeczytać schemat.
Zgadza sie. Musisz zbudować przetwornice która daje około 300V. Nie zalece sie przekracania tej wartości dla palnika IFK120. Moze byc mniej i jak będzie 200 to nic sie nie stanie. Podłączenie drugiej cewki zapłonowej może, na pewno spowoduje dużo szybsze niszczenie przerywacza. Poza tym nie potrzebujesz aż tak wielkiej egergii. Ma to być krótka szpilka...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Jest to motocykl Suzuki TL1000S. Tutaj link do schematu elektrycznego z Repair Manuala: https://www.tlzone.net/attachments/colou... i jedyne co jest ważne to to, że obrotomierz to czarny z czerwonym paskiem idący do licznika. ECU to Denso 32920-02F21. Cewki jak to cewki, mają masę i plus i wyjście na świecę. Tyle. Co do instrukcji licznika,...
Witam szanownych kolegów. Mam problem z motocyklem Honda NX 650 Dominator, otóż stwerdziłem w nim słabą iskre. Pomiar długosci iskry pokazał, że ma ona ok 7mm, natomiast jest bardzo "cienka" i mało jasna. Niedawno profilaktycznie poprawiałem luty w module zapłonowym. Dodam, że to motocykl jednocylindrowy i wiem, ze niektórzy zastepują moduł i cewkę...
Podłączyłem w motocyklu Suzuki VL 1500 obrotomierz uniwersalny (do cewki zapłonowej ) i wskazuje mi obroty o połowę mniejsze. Gdzie należy wpiąć przewód impulsowy, żeby obroty pokazywał mi prawidłowo.
Tylko że ze schematów wynika że jest tam prądnica prądu stałego 6V z regulatorem więc mostek jest zbędny. https://obrazki.elektroda.pl/2579156800_... Tak wygląda połaczenie prądnicy. Dla 12V należałoby przewijać cewki prądnicy, zmienić cewki zapłonowe, regulator.
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Czy robiłeś jakieś pomiary? Na wskazanej stronie jest sporo informacji ma temat prawidłowych parametrów. Np. napięcie szczytowe czujnika położenia wału - 3V. Nie wiadomo tylko na ile te informacje są adekwatne do twojego motocykla. Czy podłączałeś jakieś krańcówki wpływające na układ zapłonowy? Np. tą od stopki bocznej. Może trzeba coś zewrzeć aby była...
Były rodzaje takich kompletów cewek.Pierwszy komplet miał ładowanie 12V a motocykl posiadał 2 akumulatory po 6V połączone szeregowo.Drugi motocykl posiadał już instalację pokładową 6V Nawijane cewki cieńszym drutem są cewkami ładowania.Samo prostowanie i ładowanie akumulatora posiadało prostownik dwupołówkowy selenowy który był bardzo awaryjny.Zamiast...
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Ze schematu wynika, że ten regulator dostarcza jedynie napięcia dla zegarów (jakieś napięcie referencyjne), by nie zakłamywały wskazań. Za niezapalanie motocykla nie odpowiada żaden regulator, ani ten "średniowoltowy" , ani alternatora. Moduł zapłonowy ma własne cewki zasilające. Jedyne połączenie z instalacją, to przewód czarno - biały (Bl/W) który...
Motocykl został trochę utopiony. W silniku zrobiono głowicę, pierścienie, płukanie (mechanikę nie ja robiłem). Po tym motocykl odpalał, jeździł. Zgasł nagle po włączeniu świateł. I już nie odpalił. Sytuacja dziwna, bo z reguły iskry brak. A tutaj sypie aż kilka na jeden obrót wału. Do tego, przy próbach odpalania, od czasu do czasu strzeli w tłumik...
Posiadam wymieniony w tytule motocykl. Silnik to 125ccm, 4T, jeden cylinder (sk156fmi). Problemem jest właśnie rzeczony obrotomierz. Po odpaleniu silnika wskazówka delikatnie unosi się (najchętniej wtedy, gdy dostaje wibracji), ale po dodaniu gazu nie reaguje. Jeśli wskazówkę delikatnie przesunie się w okolice 8 - 9 tys. obrotów, wtedy zaczyna reagować...
Troszkę się nie zrozumieliśmy w chwili obecnej mam instalację jak w moim drugim poście i chcę do niej zaadaptować moduł z pierwszego schematu. Znaczenie kabli jednak już znam i właśnie tak podpiąłem do swojej instalacji moduł z 10 pinami. Mimo to iskry na świecach niema. Pomyślałem, że spaliłem moduł i poprosiłem znajomego, który ma taki motocykl o...
Aby mieć iskrę musisz podłączyć: ISKROWNIK: 1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR? Tak 2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA? Nie - cewka zasilająca CDI Te dwa przewody łączysz bezpośrednio z modułem zapłonowym, z tymi samymi zgadzającymi się przewodami. MODUŁ: 3. POMARAŃCZOWY? Cewka WN (czarny konektor) 4. CZARNY? Masa (zielony konektor) 5. CZARNO BIAŁY?...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Witam, mam uszkodzoną cewkę zapłonową od Robin EC 10, z powodu braku tej części na rynku wtórnym chce to przerobić wg schematu (foto 1): https://obrazki.elektroda.pl/1611973100_... Myślałem o cewce zapłonowej butelkowej od Simsona: https://obrazki.elektroda.pl/8909891000_... Wygląd starej cewki: https://obrazki.elektroda.pl/6979951300_...
Czyli przy przejechaniu zwykłym magnesem w pobliżu czujnika powinna powstać iskra (bez żadnych dodatkowych warunków)? Bo takiego używałem i za nic się nie udało iskry stworzyć. Próbowałem zarówno z przewodem od stópki zwartym i rozwartym do masy. Może napiszę jak to podłączyłem: Czujnik do modułu na pewno ok. Do modułu + i - z akumulatora, blokadę od...
Witam. Posiadam Suzuki GS500E z 1997r. Motocykl nie ma iskry. Cewki zapłonowe mają prawidłowe oporności, tak samo impulsator. Posiadam moduł jak na zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/2293496200_1... Podejrzewam jego uszkodzenie. Niestety obudowa jest z jakiegoś plastiku, a od tyłu jest zalany jakąś gumą czy żywicą i trudno się do niego...
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Na foto schemat stopnia mocy, generatora i zasilacza nie rysowłam, każdy sobie przecież opracuje. Wyłacznik W1 służy do ustawiania prądu cewki, jeżeli jest otwarty prąd ten wynosi około 3A, poleca sie tak zostawiać, kiedy testujemy cewki niewiadome ( motocykle), lub cewki ołówkowe renault. Przy innych dać na zamknięty, prąd wynosi wtedy około 6A. Jeżeli...
Witam! Chciałbym opóźniać zapłon w motocyklu żeby zrobić kontrolę trakcji której pierwszym etapem będzie delikatne obniżenie mocy. Cewki zapłonowe każdego cylindra działają w ten sposób, że idą do nich dwa przewody - 12V i sygnał z komputera. Teraz gdy na sygnale jest 12V to cewka się ładuje, a gdy pojawi się 0V to następuje strzelenie iskrą. Czy ktoś...
Dziękuję za sprostowanie. Bo według schematu tez mi to na moduł zapłonowy nie wyglądało i nie wiedziałem co to jest, a jaka funkcje pełni ten stopień mocy bo wiem ze pierwszy pin jest podłączony do cewki. Ogólnie temat biorąc to chce na ,,stole" uruchomić zapłon od forda escorta mk4 (xr3i bodajże) i zaadaptować go do motocykla, co prawda wiem ze to...
http://obrazki.elektroda.net/63_12733092... Moduł zapłonowy do motoru z instalacją 6V Witam!!! Sezon motocyklowe się już zaczął więc trzeba było maszynę wyciągnąć z garażu, wymyć, wyregulować i ulepszyć :-P. Mój motor (MZ TS 150) posiada zapłon akumulatorowy(6V) z przerywaczem. Wyznaczone cele: - odciążenie styków przerywacza (z 4A do 150mA),...
Przełączanie ma być jedynie mechanizmem bezpieczeństwa - jeśli poczas testów (jazdy) okaże się, że coś nie działa, chcę mieć możliwość szybkiego przełączenia cewki do stanu 'fabrycznego'. Chcę to zrobić przez odcięcie zasilania do całego mojego układu przy pomocy guzika na kierownicy. Nie za bardzo rozumiem, wyjaśnij proszę - jak to może zaszkodzić...
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
Witam, wpadł mi w ręce regulator 5 pinowy, z motoroweru Malaguti f12 potrzebuje go podłączyć pod starszy motocykl. http://obrazki.elektroda.pl/6660428300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3124043200_1... Z tego wczoraj patrzyłem na schemat, elektryki malagi mniej wiecej podłączenie wygląda tak: 5 - Z regulatora do modułu...
W SR50 zawsze był moduł ELBA do ładowania i kierunkowskazów, ale ludzie ją wyrzucali i robili kombinacje, jak np. zabytkowe prostowniki selenowe i przerywacze bimetalowe. Fakt jest taki, że ELBA była modułem ulegającym samodestrukcji w chwili wyłączenia zapłonu stacyjką. Nowych nie warto kupować, z resztą obecne podróbki trafiają się wykonane tragicznie....
Witam i od razu przepraszam ze zadaje takie pytania a nie przerabiam i testuje układu ale spowodowane jest to tym ze układ muszę testować na mim motocyklu a jak wiadomo silniki nie luba być odpalane na chwile. Nardzie układ staną na tym 2236752500_1370955594|CwO6nFXfxr http://obrazki.elektroda.pl/1062594700_1... I wydaje się ze to jest...
Uzwojenia są już odwinięte, ale oprócz kierunków nawinięcia poszczególnych uzwojeń i policzenia liczby zwojów na każdym z nich nie stwierdziłem właśnie tego odczepu do świateł ani połączenia z masa na końcu uzwojenia zasilania regulatora. Patrząc na schemat, który załączyłem powyżej widzę, że zarówno zastany w motocyklu regulator jak i moduł zapłonowy...
Najpierw podziękuj koledze MirkoG za schemat układu zapłonowego. Zrobił za ciebie część roboty. Brakuje danych (rezystancji i napięcia) cewki wspomagającej (tak ją nazwałem) układu zapłonowego będącej w stojanie. Czy w ogóle ta cewka w kupionym przez ciebie stojanie jest? Jak mam sprawdzić regulator skoro nawet nie mogę odpalić motocykla. Oto jest pytanie....
Na ile mój siwy łeb pozwala myśleć- Czy wg. tego schematu zaciski D+ i 51 pozostają bez wykorzystania? Jeśli tak- to czy mają pozostać wolne czy zmostkowane (spięte)? Do D- masa, DF wzbudzenie a 61 - przewód podwójny do obudowy prostownika i..... kontrolki ładowania? Jeśli napisałem dobrze, to czy po włączeniu tylko zapłonu, wyłączeniu wzbudzenia cewki...
Wrzuć schemat urządzenia, które zrobiłeś. Chyba, że to wszystko wbudowane w jakąś płytkę? Schematy już lecą. Testowałem te 2 opcje. https://obrazki.elektroda.pl/3040734100_... https://obrazki.elektroda.pl/5262523500_... W 2 przykładzie zamiast tranzystora użyłem transoptor. Wyzwala to iskrę i ogromny pik powyżej 300V...
Przed kilkoma laty zrobiłem coś takiego do Dniepra, w prawdzie w końcu tego nie zamontowałem ale całość spradzałem na oscyloskopie odnośnie generowania przebiegów. Można to łatwo wykonwać np na Attiny2313 nie poprzestając na stałym kącie wyprzedzenia zapłonu bo łatwo jest zdefiniować w zalezności od obrotów kąt wyprzedzenia zapłonu. Niestety prędkości...
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
postanowiłem więc ze złącze na krótko cewkę pod masę i pod platynki Wiesz, jak jest zbudowany i jak działa klasyczny bateryjny układ zapłonowy? Więc co miało dać podłączenie cewki na stałe do masy? Chyba tylko jej przegrzanie i spalenie. Czy w mz musi byc naładowany akumulator Skoro to układ bateryjny, to chyba z czegoś musi być zasilany. O odpowiednim...
Jak tam idzie praca nad obrotomierzem? Obecnie rozpoczynam swój własny projekt sterownika. Mam obrotomierz z elektroniką. Niestety elektronika sterowana przez CAN a co za tym idzie trzeba robić nowe sterowanie. Silnik krokowy standardowy. 2x2 wyprowadzenia dwa uzwojenia. Na 5V biorą ok 40mA. Nie wiem czy to nie za dużo. Trzeba będzie odłączać zasilanie...
na tamtej stronie jest moduł jakiś nowszy ale schemat połączeń jest identyczny. Moduł zawiera regulator napięcia i ukąłd zapłonowy, prostownik jest osobno podłączony dopiero za modułem. w prądnicy jest koło magnesowe, cewki są rozdzielone jedynie na układ ładowania-6cewek i dwie cewki na zapłon. Podział jest dopiero za regulatorem na światła i na ładowanie....
Witam juz panu Dodano po 2 czyli tak bo podłączyłem to wd schematu ale na krótko iii nic silnik kręcił ale brak iskry męczyłem się z tym pół dnia i nic brak iskry :( i rozebrałem to do zera wiec pan mówi zeby połączyć to ..... jak pan to widzi ?? ma pan zapewne większe doświadczenie Dodano po 4 podłączyłem alternator do regulatora , potem bezpieczniki...
Poniżej zamieszczam schematy: Schemat układu zapłonowego CDI: http://obrazki.elektroda.net/50_12893822... Schemat instalacji elektrycznej: http://obrazki.elektroda.net/2_128938230... Rezystancja cewki impulsatora (nr 13 na schemacie CDI) = 100-150Ω, pomiar 115Ω. Rezystancja cewek zasilających moduł CDI (nr 10 na schemacie...
Kolego Etezet jak w tym wypadku oceniasz pracę zapłonu w motorowerze Jawa 50 przecież w instalacji Jawki 50 jest zabudowana cewka butelkowa a napięcie pracy jest podawane bezpośrednio z cewki iskrownika? Narysowany schemat zapłonu tego odkurzacza jest poprawny.Niesprawny lub uszkodzony kondesator jest do wymiany.Zapobiega on wypalaniu styków platynek...
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to...
Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Honda ma więcej niż jeden model silnika. Niestety ale jest to sam silnik, nie mam informacji z jakiego motocykla. Oglądałem pobieżnie i nie znalazłem żadnych oznaczeń na silniku - jeżeli wiadomo w którym miejscu Honda miała naniesione oznaczenia silnika to proszę o informacje, chętnie to sprawdzę. Jest...
Schemat super! Wklej go tylko wg. zasad wklejania zdjęć, tak by był dostępny na stronie tematu. Przerób go na JPG i obetnij brzegi. Użyj programu IrfanView lub innej przeglądarki obrazków. Jest tylko jedno ważne pytanie: Czy schemat ma 100% odpowiada temu co masz w motorze???? Sprawdź. To podstawowa kwestia! Napisz również co zostało ci z oryginalnej...
Witam, Jestem posiadaczem motoru Mińsk 125. W motorze nie ma iskry, co wynika moim zdaniem z niesprawnego modułu lub prądnicy. Schemat instalacji bez akumulatora (są też z akumulatorem, mnie interesuje ta) : 817303 Schemat elektryki do motocykla Mińsk 125 (bez akumulatora): 1-Kierunkowskaz przedni. 2-Lampa podświetlająca prędkościomierz . 3-Lampka kontrolna...
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem. No coś w tym stylu mi chodzilo po głowie, ale jak już pisałem nie jestem elektronikiem. No i muszę...
Witam kolegów, chciałbym zasięgnąć poraty merytorycznej od bardziej doświadczonych ludzi. Od jakiegos czasu z tatą borykamy się z zapłonem w silniku z WSK'i "4" (czyli Wiatr 175ccm). Fabrycznie jak pewnie wielu wie, jest tam zamontowana krzywka wystajaca ponad pokrywke iskrownika, na której (pokrywce) jest zamontowany przerywacz i kondensator. Przerywacz...
Witam z racji że w moim motocyklu brak ładowania a mam teraz trochę czasu postanowiłem się za niego zabrać. Na początku chciałem wymienić stator który był spalony ale niestety jest na tyle nietypowy rozmiar (pomijam już nawet inne aspekty) że dostanie go jest wręcz niemożliwe. Instalacja była przez kogoś już przerabiana więc też nie ma czym się sugerować...
Czyli jak rozumiem ta część projektu jest już zamknięta. Czy może są jeszcze jakieś problemy? Tak zamknięta, problemów nie mam ale nie eksploatowałem przetwornicy dłużej niż godzinę więc nie wiem co by było dalej. Wprowadzałeś jeszcze jakieś zmiany w stosunku do ostatniego schematu zamieszczonego w tym wątku? W stosunku do schematu w wątku to w moim...
Jak zwykle chcesz mieć rację. Może nie zawsze. Jednak potrafię się do tego przyznać "bez bicia", co niektórym nie przechodzi "przez gardło". Taki oftop. Sorry. Jest wykonany z niezbyt twardego materiału i nie uszkodzi wału. Mam "alergię" na ściągacze elementem naciskającym na wał w formie stożka. Zbyt wiele zniszczonych nakiełków widziałem i związanych...
Warystor zapobiega zniszczeniu reszty elementów (tranzystora, kondensatorów czy diod). Zwyczajnie, następuje odcięcie zapłonu (zasilania CDI) powyżej jakiegoś tam napięcia generowanego przez zespół koło magnesowe - cewka. Jakie obroty osiągnie chwilowo koło magnesowe przy wpakowaniu np. biegu nr 1, przy prędkości motocykla 60 km/h ? I jakie wówczas...
Witam, na początku mojego postu chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym elektro-mechanikiem, oraz wiem że temat był na forum jednak nie był dostatecznie wytłumaczony oraz dostosowany do mojej potrzeby. Do rzeczy, chcę zbudować urządzenie które w zależności od różnych warunków zmieniało by kąt wyprzedzenia (opóźniało wyprzedzało) Urządzenie to chcę...
a możesz podać jakiś schemat modułu motocykla z instalacją 12v który posiada cewkę wyzwalającą zamiast przerywacza..... tak aby pasował do mojego charta 12v....
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Cześć. Przed paroma laty wykonałem urządzenie o które pytasz.Schemat jest do znalezienia. Działanie było następujące.Wysokie napięcie podane było na autotrafo(w tej roli cewka zapłonowa od jakiegoś motocykla chyba WSK)na końcówkę wys nap. Następnie ok50V przez rezystor i diodę na kondesator w obwodzie bazy tranzystora który przełączał przekaźnik. Zanik...
No nie wiem co chcesz udowadniać budując prototypowe DC-CDI. Równie dobrze można się pobawić gotowym chińskim modułem DC-CDI. Jeśli chcesz wykluczyć cewkę WN — podłączasz ją do innego sprawnego skutera, motocykla i sprawdzasz czy iskra ma odpowiednią długość. W ogóle sprawdzałeś długość iskry z samego przewodu WN?
To dziwne ale obrotomierz nie jest urządzeniem elektronicznym w tym motocyklu.(Nie ma go na schemacie). Musiałbyś pobrać impulsy z cewki zapłonowej a następnie układ, który zamieni ilość impulsów w wielkość napięcia, czyli ilość obrotów w napięcie. Po przekroczeniu ustawionego napięcia następuje odcięcie zapłonu. Czas odcięcia może być też nastawiany...
Hej, Robię projekt w którym za pomocą arduino rozpinałbym zasilanie cewek zapłonowych motocykla. Wszystko ogarnięte tak jak na schemacie: https://obrazki.elektroda.pl/6624316900_... Wykorzystuje dwa mosfety IRF4905(najniższy opór jaki udało mi się znaleźć) jako elementy rozpinające zasilanie oraz LM358 aby zwiększyć napięcie z arduino...
jasie-k Opole (woj. opolskie :D ), ul. Armii Krajowej. Wychodzisz z dworca PKP, i idziesz drogą, która znajduje się między dworcami PKP i PKS w prawo. Przechodzisz pod takim małym mostkiem, po którym jeżdżą auta i idziesz jeszcze jakieś 200 m. Po lewej stronie mijasz budynek PGNiGE (chyba), Drgon Pub i na rogu (róg ulic Armii Krajowej i Di Buea - czy...
Chciałbym dzisiaj przedstawić Wam jeden z tanich lokalizatorów GPS. W poniższym tekście opisze kilka testów tego urządzenia mogących pomóc Wam przy wyborze lokalizatora, zwanego także trackerem GPS. Jakiś czas temu natknąłem się tutaj na informację aby uważać przy zakupie tanich urządzeń gdyż nie mają one nic wspólnego z GPSem. Zainteresowany tą informacją...
Witam, jak w temacie próbuje odbudować/naprawić moduł zapłonowy TCI do motocykla Yamaha SR125 z roku 1996. W motocyklu była słaba iskra albo jej nie było, wszystkie możliwe inne przyczyny wykluczyłem więc pod młotek poszedł moduł. Powodem mojego działania jest praktycznie brak dostępności takiego modułu już w obiegu wtórnym, a cena OEM jest zaporowa...
w tym schemacie jak widze wykorzystano cewkę zapłonowa czyli dalej ten sam element ,który to z kolei jest podejrzany przez karollo_r ze jest uszkodzony jaki to ma sens. przy sprawnej cewce zapłonowej motocykl powinien zapalać z "pierwszego kopa", ale może z innej strony jakie są objawy tego złego zapalania bo o to chyba walczymy i ten problem ma byc...
Witam serdecznie ! Nie wiedziałem jaki dział forum wybrać, jeżeli ten nie jest właściwy proszę o przeniesienie. Piszę w takiej sprawie. A mianowicie, chodzi o brak iskry.. ogólnie to kolegi skuter, a że ja zajmuje się na ogół motocyklami i motorowerami tylko bardziej mechaniką a nie elektryką. Mówi mi tak że chciał zdjąć blokadę na module wyczytał gdzieś...
Witam, w moim motocyklu (Koreańczyk z 2001r.) prawdopodobnie padły cewki HV zasilające moduł zapłonowy. Problem w tym że inni ludzie posiadający maszyny tej marki oddawali cewki do przewinięcia ale takie statory działały max miesiąc. Taki urok 125cc, za wysoka temperatura. Zamiast zdawać się na kapryśne cewki pomyślałem że mogę przecież zastosować zapłon...
motocykle cewki schemat cewki zapłonowej schemat cewki zapłonowej peugeot
wykrywacz metal monet matryca zmienia kontrast ibiza uszczelniacz
Force – ustawianie krańcówek w napędzie bramy dwuskrzydłowej, regulacja siłowników, modele FORCE-CTL-4.2 Jak naprawić przepaloną grzałkę w suszarce?