czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Czyli impulsy z cewki zaplonowej
Na pewno w dobrym miejscu pobierasz te impulsy z cewki?
Licznik ma wkręcony w skrzynię impulsator. Pewnie obrotomierz powinien brać impulsy z cewki zapłonowej.
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Czy ktos moze udostepnic badz narysowac prosty schemat obrotomierza elektronicznego zliczajacego impulsy z cewki( 12V) ??
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
przeważnie jest tak: -czarny masa -czerwony zaslanie -zielony impulsy z kluczowanego zacisku cewki Jeden z pozostałych może służyć do doprowadzenia napięcia do żarówki podswietlającej skalę.
Chyba to nie ma znaczenia,jest różnica silnik czterosuwowy a dwusuwowy.Obrotomierz pobiera impulsy z cewki zapłonowej.
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
Wygląda na uszkodzony obrotomierz. Mógłbyś jeszcze dla pewności podłączyć go na stole a za impulsy z cewki dać generatorek na NE555.
Da się. Trzeba mu dac impulsy zapłonowe. Z cewki jest ciężko, bo jest wyzwalana sygnałem o niskim poziomie, dlatego te impulsy można dać....z wtryskiwacza. Wadą jest to, że jeżeli jedziemy z góry hamując silnikiem obrotomierz lezy. Mozna też przerobić obrotomierz tak, aby "brał" impulsy z cewki, nalezy usunąć szeregowy dwójnik RC
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
w polonezie nigdy nie było prądniczki impulsy były brane z cewki zapłonowej
Jeżeli auto ma komputer to można z niego wybrać impulsy do obrotomierza.Pamiętaj że komp steruje minusem. Normalnie to nie ze świecy impulsy a z cewki zapłonowej. Nara.
A w czym to podłączasz? Jak sama nazwa wskazuje na wejście impulsów nie daje się + czy - tylko impulsy np. z cewki zapłonowej.
Zauważyłem, że temat był już poruszany na forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, a niektóre rozwiązania, które były tam sugerowane, w moim przypadku się nie sprawdziły. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną i jak do tego dojść? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Bo nie ma gotowych rozwiązań na usterki . Jasne są "standardowe"...
Sądząc po opisie ten obrotomierz z Łady reaguje na impulsy z cewki zapłonowej. Na szybko bym sprawdził za pomocą ne555 jak impulsy prostokątne działają na obrotomierz. Zarówno częstotliwość jak i wypełnienie takiego sygnału. Potem można by tylko załatwić za pomocą jakiegoś mikroprocesora przekształcanie napięcia z ECU na zmienną częstotliwość przebiegu...
na samym początku zobacz czy na obrotomierzu jest zasilanie. obrotomierz impulsy bierze z cewki zapłonowej, schemat masz na elektrodzie w dziale download. Pozdrawiam
Impulsy z cewki zapłonowej z minusa
nie słyszałem żeby jakiś fachowiec jak podłącza obrotomierz do samochodu, kabel od impulsów nawijał na kabel WN wychodzący z cewki, podłączamy go do przewodu który przesyła impulsy do cewki zapłonowej. Temat obrotomierzy był poruszany wielokrotnie na forum, więc zachęcam autora do użycia wyszukiwarki. ZAMYKAM!
kolega pisal ze wymienil przewody wn. i paski . czyli to benzyna nie diesel.czyli impulsy do obrotomierza raczej z cewki wn.mysle ze slaba masa lub urwany przewod masowy przy alternatorze
Przeczytałeś oczywiście wątki o obrotomierzach w motorowerach? Jesteś pewien stabilności zasilania na poziomie 12 V w swoim pojeździe? Wiesz, że na wejściu obrotomierza, który posiadasz występują impulsy z cewki, a nie na przykład sygnał 5 V z komputera?
ja na twoim miejscu spróbowałbym zrobić nowe sterowanie obrotomierza doprowadzając je z obydwu cewek. impulsy są "minusowe" więc przez diody (kierunek przewodzenia od obrotomierz do cewki) dla bezpieczeństwa dałbym jeszcze szeregowo oporniki około 1 KΩ ups-pomyłka źle przeczytałem masz jedną cewkę.
Impulsy z cewki
do obrotomierza brane sa impulsy z cewki zaplonowej
Witam. Tak jak w temacie, w silniku mam cztery cewki, a oryginalny obrotomierz podłączony był pod osobne wyprowadzenie z modułu, z którego dostaje wszystkie cztery impulsy. Obrotomierz który chcę podłączyć jest od silnika w którym są w prawdzie cztery cylindry ale za to dwie podwójne cewki, w efekcie czego, obrotomierz pokazuje mi dwa razy większe obroty....
Luz na aparacie zapłonowym,typowe w tym modelu,doskonale to widać podczas oscyloskopowej kontroli przebiegów w układzie zapłonowym. :arrow: Ignacy-w c16nz impulsy na obrotomierz idą z cewki,kostka w poblizu niej z zielonym kablem.
Budowa obrotomierza jest prosta.Nie ważne jakie impulsy i tak musisz stosować tranzystory. Podejrzewam że jeśli instalacja 12V to impuls do cewki też 12V. A najprostszy obrotomierz to: Timer0 = 0 Timer1 = 0 Start Timer0 Start Timer1 Wait 1 Stop Timer0 Stop Timer1
wkladaj smialo. ktory pin to niepamietam ale impulsy waźmiesz z cewki zaplonowej.
Koledzy z alternatora jest wtjśće na obrotomierz oznaczone [W] a licznik z obrotomierzem powinien być od dizla benzyna ma inaczej nadawane impulsy z cewki [1]
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Tylko diody muszą być w dość odporne na piki w.n. Bo od strony pierwotnej cewki występują spore impulsy samoindukcji.
Można zastosować obrotomierz z używanego licznika szczególnie z starych aut, gdzie tarcza obrotomierza miała swoją elektronikę na swojej płytce, wyjmujesz tylko moduł obrotomierza z licznika z jego elektroniką podłączasz zasilanie impulsy z cewki i śmiga. Tylko kolega hudyvolt chce sam skonstruować.
Diesle biorą z altka. Benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej... Podobnie jak elektronika LPG
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
podpinasz pod zasilanie-proste przecież,i jeżeli to chodzi o impulsy to jeżeli chodzi o obrotomierz z laniego-pod zimny zacisk cewki (trzeba odchaczyć tą zaślepkę)Oryginalny obrotomierz w golfie jest sterowany impulsami z ECU.
benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej ,diesel z alternatoraze styku W.
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Chyba najłatwiej impulsy wejściowe dla obrotomierza można uzyskać z cewki zapłonowej (przerywacza). Można sobie też wyobrazić np. magnes umieszczony na części obrotowej (wał, koło) i czujnik - np. hallotron.
Tak , bardzo dobrze się domyślasz; GND - masa , Tacho - impulsy z cewki zalonowej , ING - 12 V po kluczyku.
Da sie wyskalować taki obrotomierz do silnika, w którym na jeden obrót wału przypadają dwa impulsy z cewki HV? Chodziłoby mi o zakres do 7-8k obrotów..
Co to da , jeżeli da tam cewkę przekaźnika ? Nie zapomnij o diodzie na cewce przekaźnika. Na powyższym schemacie wejście - minusowy punkt cewki zapł , to jakie tam są impulsy?
Prawie na pewno masz impulsy z cewki zapłonowej.
W moim polonezie z jednopunktowym wtryskiem nie działa obrotomierz, poczytałem na forum i stwierdziłem że z cewki nie przychodzi impuls, lecz nie wiem z którego pinu na cewce powinny wychodzić impulsy na obrotomierz ,załączam zdjęcia . http://obrazki.elektroda.net/16_12864743... http://obrazki.elektroda.net/86_12864743...
a jak tam bierze ten licznik impulsy z kabla od cewki wysokiego napięcia czy skąd ?
Ale gdzie ty widzisz diodę Schotky'ego? Ten układ zasilać można z cewek zasilających żarówki (po wyprostowaniu oczywiście) a z cewki WN to tylko impulsy się pobiera, a dokładniej (i lepiej) z przerywacza :)
-----> szaro Obrotomierz nie będzie działał (diesel nie ma cewki skąd brane są impulsy a obrotościomierz bierze sygnał ze specjalnego wyjścia z alternatora).
Skąd Ci przyszło do głowy, że tam jest stałe napięcie zależne od obrotów ?. Do obrotomierza idą impulsy z uzwojenia pierwotnego cewki wn, przy rozwarciu przerywacza szpilka może mieć kilkaset V. Musisz zbudować układ prostego przetwornika F/U posiłkując się schematem obrotomierza analogowego i dopiero do niego podłączyć komparator
Jest jakiś inny sposób na odczytanie RPM ? Podłączenie się bezpośrednio do któregoś ze styków ECU ? Albo impulsy sterujące cewki, ew. wtryskiwacza albo właściwy sygnał obrotomierza... Przy zastosowaniu dzielnika napięcia To nie używaj dzielnika tylko ogranicznik.
najprościej zmontuj kit JABEL albo NORD,zadziała od razu,tylko trzeba wyskalowac częstotliwością sieci. podłączenie: plus, masa, impulsy z cewki. to po najmniejszej linii oporu 8)
zastanawiam sie nad wymiana szafy w polonezie z kwadratowej na ogragla, tyle ze mam taki problem czy bedzie dzialal prawidlowo obrotomierz?? z reszta (kontrolek) poradze sobie bez problemu. w gaznikowym (moim) kwadratowym obrotomierzu na 1 obrot walu korbowego przypada 2 impulsy. a na wtrysku?? w polonezie na wtrysku cewki sa podojne 1,4 i 2,3 czyli...
Do którego zacisku cewki - czy + ? Jedno wyjscie dwójnika do cewki a drugie do kabla od obrotomierza tak ? A gdzie pojawiają się impulsy o amplitudzie niemal 200 woltow, w układzie zapłonowym ? Mam podobny obrotomierz -paliwomierz w moim ,,traktorku" i dziala zupełnie dobrze.
Witam. Czy miałby ktoś schemat obrotomierza analogowego (wskazówkowego) który zadziałał by przy instalacji 6V ? Chciałbym zrobić taki obrotomierz żeby działał w motocyklu jednocylindrowym i żeby impulsy zbierał z zacisku cewki "1". Jeśli jest ktoś w stanie pomóc z góry dziękuje za pomoc.
A moze nie tu szukasz co trzeba, jesli nie chodzi obrotek a silnik dziala to moze nie to... moze nie czujnik połozenia walu daje impulsy do obrotomierza. Ja spotkalem sie z tym ze impulsy dla obrotka brane sa z cewki zapłonowej po stronie niskiego napiecia wiec moze gdzies przy aparacie zapłonowym masz podpiety obrotek i tam trzeba szukac.
witam jak koledzy piszą proste jak budowa cepa 1 zasilanie +12 2 masa 3 kabelek do cewki zapłonowej ( zliczający impulsy) i już trybi
Nie, tam jest nanoplex, nie ma przerywacza, więc impulsy z kabla biegnącego od modułu do cewki, pytanie czy ten obrotomierz da się zaprogramować do silnika 2 cylindrowego z pojedynczą cewką, druga kwestia, to szybkościomierz i jego przełożenie
Za mało danych... A nie można wykorzystać zbiornika od malucha z jego czujnikiem i wskaźnikiem, a nawet całą deską? - to o paliwie. Napięcie to "pikuś", mierzy Kolega do masy i do punktu ZA stacyjką, na wyjściu na zaplon; za stacyjką by nie mierzyć całe dnie a tylko gdy jedziemy - to o voltach. Co do obrotomierza - ważne jaki jest system zapłonu: rozdzielaczowy,...
Jeszcze jedno pytanie - czy będzie mi pasował zwykły obrotomierz do silnika benzynowego (który bierze sygnał z cewki zapłonowej), np. Wstawiłbym diodę i wtedy otrzymywałby pojedyncze impulsy, czy muszę kupić specjalny obrotomierz, który podłącza się do alternatora? Co to znaczy "Syncro czy Ducatii"?
przelozylem silnik z benzyniaka na diesla i jak przerobic obrotomierz ktory bral impulsy z cewki zaplonowej tak zeby podlaczyc go do wyjscia w alternatora ?? w tym momecie po podlaczeniu wyskakuje 4000 obr/min po regulacji potecjometrem na obrotomierzu. z tego co sie orietuje to trzeba by bylo zmienic czestotliwosc podawanego sygnalu o jakies 100 mhz...
Witam Ja mam 2 simaki....w jednym mam obrotomierz od właśnie 2 garowego motorku i też mi pokazuje nawet 11 tyś obrotów........z tym ze żaden z moich simaków nie osiąga nawet 6000 obrotów....chociaż mam tam gaźniki bingi a w jednym moduł zapłonowy.... (może mam jakieś gorsze .....).....Jeżeli sie nie mylę to błędne wskazywanie obrotów jest spowodowane...
Podłączenia wg Twojego rysunku tranzystor by nie wytrzymał. Cewka zapłonowa zostaje tam gdzie była , do nowego układu podłączasz tylko obrotomierz. Tu impulsy będą znacznie niższe stąd najprawdopodobniej będzie potrzeba korekty rezystora na wejściu obrotomierza. Czyli połączenie równoległe, nie szeregowe. Jedno do "zasilania" cewki, drugie do "zasilania"...
Gdzie chcesz to zastosować i do czego. Zrobiłem sobie jakiś czasz temu do auta na kilkunastu diodach. impulsy zbierane są ze specjalnej ceweczki na przewodzie cewki zapłonowej.
Witam! Czy ktos moglby mi przedstawic schemat jak wykorzystac transoptor w ukladzie wejsciowym obrotomierza ? Impulsy biore z '-' zacisku cewki. Transoptorem bedzie CNY17-3 bo takie akurat mam. od strony elektroniki wejściem bedzie pin w AVRku. P.S. Mam schemat z tranzystorem i zenerka,bez separacji,ale stwierdzilem ze to bedzie bardziej 'profi' ;)...
Cześć, potrzebuję (o ile to możliwe) przekształcić sygnał 5V pp (prawdopodobnie sinus modyfikowany częstotliwościowo) na 12V impulsy. Dostałem zadanie podłączenia obrotomierza w motocyklu, który ma dwie cewki, przy czym jest to V-ka. Oryginalne ECU, z tego co znalazłem, podaje na oryginalny obrotomierz właśnie sygnał o napięciu 5V pp, obrotomierz wymaga...
Podepne sie pod temat. Tez mam eleganta tylko ze obrotomierz elektroniczny diodowy. Czy jak podepne sie pod ten przewod na module idacy do cewki to nic sie obrotomierzowi nie stanie. Tzn czy nie ida tam impulsy jakiegos duzego napiecia itd ??
Na przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki należy nawinąć 2÷3 zwoje drutu, jeden koniec tego uzwojenia (przy przewodzie WN) pozostawić w powietrzu, nie podłączony, a drugi koniec doprowadzić do detektora wykrywającego impulsy. Pojemność pomiędzy kablem WN, a tymi nawiniętymi zwojami jest wystarczająca do wysterowania wejścia czegoś tam. W ten...
Raczej słabo to widze bo we fiacie i innych bęzyniakach impulsy brane są z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora.
Po pierwsze trzeba zrobić układ, który wygeneruje impulsy z cewki zapłonowej. Z podobnych rozwiązań o ile pamiętam wystarczy kilka zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (do świecy), jeden koniec tego przewodu do masy, drugi na bazę tranzystora. W efekcie na na kolektorze tranzystora powinniśmy dostać szpilki (impulsy) odpowiadające iskrom na świecy....
Jeden jest plus,a drugi idzie sygnał z drugiego końca cewki do obrotomierza lub komputera sterującego wtryskiem-na rym kablu są impulsy zapłony
Musisz mieć coś co da impulsy o określonej wartości, pytanie, czy chcesz jakąś stałą wartość, czy regulowaną ?
Na module licząc od prawej: 1- zielony gruby do 1 cewki WN, cienki NC lub patrz 7 2- brązowy gruby masa (bardzo istotna do pewnego działania układu zapłonowego, w niektórych VW szła bezpośrednio do klemy - akumulatora) 3-brąz-biały masa czujnika halla 4- czarny z czerwonym + po zapłonie do styku 15 cewki WN 5- czerwony, zasilanie + czujnika halla 6-...
Problem rozwiązany. Wczoraj miałem okazję spotkać się z moim znajomym elektronikiem z zawodu jak i z zamiłowania. Jest mało dostępny, dlatego tez nie poradziłem się jego od początku. Co do samego obrotomierza, to mówiąc krótko jest on zbyt dokładny dla mojego układu zapłonowego. Kiedy silnik jest zimy, to impulsy idące do cewki nie są odpowiednio miarowe,...
witam. mam taki problem. wsadziłem sobie do peugeota 205 benzyny silnik diesla i nie wiem za bardzo jak odczytywać z niego obroty. na desce rozdzielczej mam obrotomierz który najprawdopodobniej zczytywał impulsy z "-" cewki zapłonowej w benzynie, był tam czujnik indukcyjny na kole zamachowym i tam go pozostawiłem. generalnie chodzi mi o schemat elektryczny...
Jaki procesor tam jest? W XF jest tak: Procesor jest CDVL-1302. Ten sam występuje pod symbolem CDVL-2105. Układ całkujący impulsy od obrotomierza, i 3 wejścia analogowe 0-5V. W sumie jest 4 wejścia analogowe. Przy czym czujnik paliwa jest tak fajnie zrobiony, że jest podciągnięty przez rezystor do 5V. Sygnały z czujników idą bezpośrednio w procesor...
Ja stawiam że masz obrotomierz sterowany impulsami z cewki.
obrotomierz napewno po kompa,montowałem obrotomierz w seicento 900 i bez problemu mozna podpiąć do kompa.Jak wezmiesz z cewki to bedzie przekłamywał o połowe bo w uno 900 są dwie cewki a impulsy są raz na jednej raz na drugiej
chodzi o impulsy z przerywacza przed cewką zapłonową.
no jak to w czym. To jest silnik benzynowy więc obrotomierz działa na impulsy z cewki. Linijką steruje zmienne napięcie(mam samą linijkę i używałem ją do czegoś innego, nie mam całego układu obrotomierza) a w samochodzie zmienia się częstotliwość impulsów. Dlatego potrzebny jest przetwornik f/U. Najprostszy jest na ne555 ale trzeba zaprojektować płytkę,...
Zgadza się w Dieslu z powodu braku cewki , impulsy do obrotościomierza są brane z pinu alternatora . (sprawdź jakimś licznikiem , oscyloskopem )
Jeśli chcesz to zrobić bardziej profesjonalnie, przejrzyj notę i zaopatrz się w układ VFC320 (texas instruments). Mniej profesjonalne podejście to zrobienie takiego przetwornika w oparciu o nieśmiertelny NE555. Schemat znajdziesz np. w zestawie Jabel J-88 (obrotomierz samochodowy).
Witam, sadze ze cos ci zaprojektuje tylko musisz mi dokladnie opisac jak to ma dzialac. Jezeli dobrze zrozumialem to ma byc tak: - po "zielonym" kablu ida impulsy (12V) do cewki zaplonowej. - chcesz zbierac te impulsy i podawac na obrotomierz - czy obrotomierz ma byc stale zasilany czy tylko w chwili impulsu ? to nie jest jasne z twojego opisu. Sadze...
W obrotomierzach samochodowych robi się to w ten sposób że impulsy z cewki podaje się na multiwibrator monostabilny o szerokości impulsy tak dobranej aby dla maksymalnej częstotliwości uzyskać wypełnienie 100%. Średnia wartość sygnału jest proporcjonalna do prędkości obrotowej liniowo. Stosując miernik wychyłowy który reaguje na wartość średnią uzyskujemy...
Mimo wszystko upieram się przy module elektronicznym w aparacie zapłonowym. Mam espero, a aparat jest ten sam, po wymianie modułu wszystko ustało,a obrotomierz bierze impulsy właśnie z modułu, nie z cewki jsk w atarszych modelach. Spróbuj, powinno gadać.
Obrotomierz jest na impuls. Linka tylko do szybkościomierza. Spoglądałem na schemat instalacji (ale wersja z silnikiem 250; tu jest 125) i impulsy dostaje z wyjścia modułu zapłonowego/wejścia do cewki zapłonowej. Jako że silnik pracuje równo i bez problemów, chyba coś z obrotomierzem. Czy można sprawdzić działanie podłączając na wejście obrotomierza...
Teraz ja coś powiem - Co ma alternator do czynnej strony cewki?? Ja bym skłaniał się ku przekłamaniom czujnika. Spróbuj zrobić jakiś ekran na kabelku, lub w szereg wepnij kondensator. Może alternator w tym wypadku ma mały wpływ na czynną strone cewki, ale napewno jakoś oddziaływuje na zasilanie obrotomierza :!: Moim zdaniem podłaczanie ekranowanymi...
W autogazie brało się ze sterowania cewki zapłonowej, ewentualnie wtryskiwaczy. Ten sygnał za zwyczaj był słaby, więc jak chciałeś znaleźć to przykładało się żarówkę próbnik do kolejnych kabli na pracującym silniku (względem masy) i jak trafiłeś to za zwyczaj sinik przygasał. Motogodziny to zależnie jak twój licznik przyjmuje, jeżeli liczy je jak odpowiednio...
Witam. Nie wiem co jeszcze dodać bo..nie wiem co już masz :) widze zegarek, termometr i wskaźnik poziomu płynu do spryskiwaczy :). a tak poważnie to sam jestem zainteresowany takim "czymś"-może nie az tak rozbudowanym-posiadam ledwojazda marki Cinquecento i szukam zegarka, termometru X 2-In i Out, obrotomierza-impulsy z cewki. Jeżeli byłbyś chętny udostępnić...
Witam. Taki sam problem miałem montując obrotomierz do VW PASSATA, na identycznynym układzie wtryskowym. Trzeba odnaleźć urządzenie sterujące(komputer) i za pomocą oscyloskopu na którymś z wolnych odczepów odszukać impulsów o kształcie prostokątnm 0-5V(im więcej obrotów tym impulsy krótsze) to jest wyjście na obrotomierz. Następnie w obrotomierzu trzeba...
Najprościej: podłącz obrotomierz od malucha (lub inny od dwucylindrowca czterosuwa) . Cały układ połączeń jak w przerywaczowym zapłonie, zasilanie, podświetlanie, a przewód nr1 (impulsy) podłącz do (obojętne której) cewki zapłonowej od strony modułu zapłonowego. Mam tak podłączone w seicento 1100 i działa znakomicie.
sory mój błąd, zapomniałem napisać że podając napięcie na wejście 8-9V (bądź za obwodem kształtującym impulsy) można sprawdzić większość obrotomierzy, które właśnie działają przez pomiar średniego napięcia z cewki; nie można jedynie tak sprawdzić obrotomierza np procesorowego
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
tak, do obrotomierza dochodzą 3 przewody :czerwony to "+" ,niebieski to "-" biały doprowadza impulsy z cewki zapłonowej proponuje byś zaopatrzył sie w książkę " Skoda Favorit" autor Jałowiecki , pomoże ci to w rozwiązywaniu problemów we własnym zakresie
Ogólnie jest to obrotomierz z VW Golf II, oparty na układzie SAK 215, on powinien dostać sygnał 12V a komputer który aktualnie jest w samochodzie generuje sygnał 5V. Cewki są sterowane przez 5V, sygnał z czterech jest sumowany, także obroty będzie pokazywał dobrze, pod warunkiem podniesienia tego napięcia.
Witam! Nissan Micra 1.4 16V K12 po nocy spędzonej na zewnątrz, nie chce odpalić. Trzeba go kręcić 5 - 7 razy i załapuje. Później do końca dnia jest ok, dopala odrazu. W momencie kiedy nie chce odpalić pompa paliwa działa, wtryskiwacze się otwierają, zasilanie i masa na cewkach jest, brakuje tylko impulsów wysterowania cewek zapłonowych. Wg schematów...
impulsy obrotomierza impulsy cewki zapłonowe impulsy cewki zapłonowej
router talktalk dorobienie kluczyka peugeot iphone blokada ekran
electrolux esl5310lo instalacja oświetleniowa obliczenia
Pilot do Onkyo A-921: Oryginalne i Zamienniki Ogrzewanie podłogowe a żyły wodne: różnice i fakty