czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Po pierwsze trzeba zrobić układ, który wygeneruje impulsy z cewki zapłonowej. Z podobnych rozwiązań o ile pamiętam wystarczy kilka zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (do świecy), jeden koniec tego przewodu do masy, drugi na bazę tranzystora. W efekcie na na kolektorze tranzystora powinniśmy dostać szpilki (impulsy) odpowiadające iskrom na świecy....
tak to zrobiłem jeździłem z v cds-em i podłączonym komputerem... Patrzyłem jak zmienia się podciśnienie od 1000 do 300 mbar... Tak samo fizycznie sprawdziliśmy przepustnice i była czysta. Wczytywałem się w post na temat tego czujnika i zastanawiam się jak działa... "Podobnie jest w starszych silnikach benzynowych, do obrotomierza trafia sygnał z czujnika...
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Witam Szukałem w internecie na wielu stronach i nigdzie nie zauważyłem konkretnych informacji, które by mi pomogły w budowie takiego "czegoś". Niestety większość wątków jest archiwalna i o wielu schematach itp. można zapomnieć. Konkretnie rozchodzi się o zbudowanie obrotomierza elektronicznego najlepiej na diodach typu led do motorowera marki Simson...
Licznik ma wkręcony w skrzynię impulsator. Pewnie obrotomierz powinien brać impulsy z cewki zapłonowej.
Diesle biorą z altka. Benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej... Podobnie jak elektronika LPG
Panowie: włączałem żarówkę pomiędzy masę a biało-żółty przewód, do którego dolutowany jest kabelek z jasno-brązową izolacją i nic, żadnej reakcji. Żarówka jakiej używałem była na 12v. Jeśli nie wchodzi w rachubę wizyta u elektryka to można by jeszcze spróbować zamiast żarówki włączyć woltomierz. Żarówka może niekoniecznie być dobrym wskaźnikiem, wymaga...
Kolego - czy na przerywaczu został kondensator ? Nie powinno go być. W tym układzie przerywacz ma obciążenie czysto rezystancyjne i kondensator może zniekształcać przebiegi w dalszej części układu. Podejrzewam że powodem "szaleństwa" są szybkie odcięcia cewki przez układ i pojawiają się bardzo duże impulsy zakłócające układ całkujący obrotomierza....
Budowa obrotomierza jest prosta.Nie ważne jakie impulsy i tak musisz stosować tranzystory. Podejrzewam że jeśli instalacja 12V to impuls do cewki też 12V. A najprostszy obrotomierz to: Timer0 = 0 Timer1 = 0 Start Timer0 Start Timer1 Wait 1 Stop Timer0 Stop Timer1
podpinasz pod zasilanie-proste przecież,i jeżeli to chodzi o impulsy to jeżeli chodzi o obrotomierz z laniego-pod zimny zacisk cewki (trzeba odchaczyć tą zaślepkę)Oryginalny obrotomierz w golfie jest sterowany impulsami z ECU.
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
Do którego zacisku cewki - czy + ? Jedno wyjscie dwójnika do cewki a drugie do kabla od obrotomierza tak ? A gdzie pojawiają się impulsy o amplitudzie niemal 200 woltow, w układzie zapłonowym ? Mam podobny obrotomierz -paliwomierz w moim ,,traktorku" i dziala zupełnie dobrze.
zastanawiam sie nad wymiana szafy w polonezie z kwadratowej na ogragla, tyle ze mam taki problem czy bedzie dzialal prawidlowo obrotomierz?? z reszta (kontrolek) poradze sobie bez problemu. w gaznikowym (moim) kwadratowym obrotomierzu na 1 obrot walu korbowego przypada 2 impulsy. a na wtrysku?? w polonezie na wtrysku cewki sa podojne 1,4 i 2,3 czyli...
Nie zdążyłem jeszcze przejrzeć dokładnie tego wątku, ale wygląda na to, że rozwiąże to problem. Zwłaszcza opis z tego dokumentu: http://members.iinet.net.au/~awcabren/ae... Płytka obrotomierza jest identyczna jak ta z suzuki samurai. Popróbuję najpierw ze zmianę elementów na płytce, bo wsadzanie cewki jakoś do mnie nie przemawia - duży prąd...
kolega pisal ze wymienil przewody wn. i paski . czyli to benzyna nie diesel.czyli impulsy do obrotomierza raczej z cewki wn.mysle ze slaba masa lub urwany przewod masowy przy alternatorze
wkladaj smialo. ktory pin to niepamietam ale impulsy waźmiesz z cewki zaplonowej.
kolego ziempiotrn impuls na pewno nie jest brany z cewki w mojej astrze moja cewka wgląda tek wczoraj wieczorem wyczytałem że impulsy do obrotomierza idą z 32 pinu sterownika czy ktoś może to potwierdzić http://obrazki.elektroda.net/78_12822171...
do obrotomierza brane sa impulsy z cewki zaplonowej
Można zastosować obrotomierz z używanego licznika szczególnie z starych aut, gdzie tarcza obrotomierza miała swoją elektronikę na swojej płytce, wyjmujesz tylko moduł obrotomierza z licznika z jego elektroniką podłączasz zasilanie impulsy z cewki i śmiga. Tylko kolega hudyvolt chce sam skonstruować.
Problem rozwiązany. Wczoraj miałem okazję spotkać się z moim znajomym elektronikiem z zawodu jak i z zamiłowania. Jest mało dostępny, dlatego tez nie poradziłem się jego od początku. Co do samego obrotomierza, to mówiąc krótko jest on zbyt dokładny dla mojego układu zapłonowego. Kiedy silnik jest zimy, to impulsy idące do cewki nie są odpowiednio miarowe,...
Skąd Ci przyszło do głowy, że tam jest stałe napięcie zależne od obrotów ?. Do obrotomierza idą impulsy z uzwojenia pierwotnego cewki wn, przy rozwarciu przerywacza szpilka może mieć kilkaset V. Musisz zbudować układ prostego przetwornika F/U posiłkując się schematem obrotomierza analogowego i dopiero do niego podłączyć komparator
Witam. Czy miałby ktoś schemat obrotomierza analogowego (wskazówkowego) który zadziałał by przy instalacji 6V ? Chciałbym zrobić taki obrotomierz żeby działał w motocyklu jednocylindrowym i żeby impulsy zbierał z zacisku cewki "1". Jeśli jest ktoś w stanie pomóc z góry dziękuje za pomoc.
Obrotomierz jest na impuls. Linka tylko do szybkościomierza. Spoglądałem na schemat instalacji (ale wersja z silnikiem 250; tu jest 125) i impulsy dostaje z wyjścia modułu zapłonowego/wejścia do cewki zapłonowej. Jako że silnik pracuje równo i bez problemów, chyba coś z obrotomierzem. Czy można sprawdzić działanie podłączając na wejście obrotomierza...
Chyba najłatwiej impulsy wejściowe dla obrotomierza można uzyskać z cewki zapłonowej (przerywacza). Można sobie też wyobrazić np. magnes umieszczony na części obrotowej (wał, koło) i czujnik - np. hallotron.
Układ taki działa przy sterowaniu czystymi impulsami prostokątnymi. Jeżeli chciałbyś zastosować go np w samochodzie to jest to dopiero część pracy. Należy na wejście podłączyć filtr kształtujący sygnały i usuwający oscylacje gdy pobiera się impulsy z pierwotnego uzwojenia cewki w.n lub wymyśleć inny czujnik obrotów. Istotnym problemem będzie też wyskalowanie...
ja na twoim miejscu spróbowałbym zrobić nowe sterowanie obrotomierza doprowadzając je z obydwu cewek. impulsy są "minusowe" więc przez diody (kierunek przewodzenia od obrotomierz do cewki) dla bezpieczeństwa dałbym jeszcze szeregowo oporniki około 1 KΩ Tylko w jakim celu takie kombinacje wymyślać :?: chcesz fabrykę poprawiać :?: :) Licznik jest...
No to tu masz problem, digiplex2 ma dwie cewki zaś digiplex jedną plus rozdzielacz. Masz dwa razy częstsze (lub rzadsze, zależy z której strony patrzeć) impulsy wyzwalające. Zrób zatem sumator (dwie diody) albo przestaw obrotomierz na inna liczbę cylindrów.
Witam. Koledzy odgrzewam trochę temat. Mam problem z identyfikacją połączeń w obrotomierzu takim jak na foto. Znalazłem post w którym są opisane. Ale coś mi się to nie zgadza. Jeszcze nie testowałem obrotomierza na aucie, tylko za pomocą transformatora z lampki biurkowej. Do środkowego pinu podłączam plus do górnego minus a do dolnego napięcie zmienne...
Za mało danych... A nie można wykorzystać zbiornika od malucha z jego czujnikiem i wskaźnikiem, a nawet całą deską? - to o paliwie. Napięcie to "pikuś", mierzy Kolega do masy i do punktu ZA stacyjką, na wyjściu na zaplon; za stacyjką by nie mierzyć całe dnie a tylko gdy jedziemy - to o voltach. Co do obrotomierza - ważne jaki jest system zapłonu: rozdzielaczowy,...
Jeden jest plus,a drugi idzie sygnał z drugiego końca cewki do obrotomierza lub komputera sterującego wtryskiem-na rym kablu są impulsy zapłony
w moim motorze jest zasilanie 12v zapłon elektroniczny(bezstykowy) jestem troche w temacie elektroniki. z tego co czytałem i doświadczyłem to ten obrotomierz ma sygnał podłączane z cewki WN. chce go przerobic go na prędkościomierz i żeby impulsy były dostarczene do niego jako 12v a nie ok 80v.(sygnał do niego jest dostarczany z kabla który jest owiniety...
witam. mam taki problem. wsadziłem sobie do peugeota 205 benzyny silnik diesla i nie wiem za bardzo jak odczytywać z niego obroty. na desce rozdzielczej mam obrotomierz który najprawdopodobniej zczytywał impulsy z "-" cewki zapłonowej w benzynie, był tam czujnik indukcyjny na kole zamachowym i tam go pozostawiłem. generalnie chodzi mi o schemat elektryczny...
tak, do obrotomierza dochodzą 3 przewody :czerwony to "+" ,niebieski to "-" biały doprowadza impulsy z cewki zapłonowej proponuje byś zaopatrzył sie w książkę " Skoda Favorit" autor Jałowiecki , pomoże ci to w rozwiązywaniu problemów we własnym zakresie
Teraz ja coś powiem - Co ma alternator do czynnej strony cewki?? Ja bym skłaniał się ku przekłamaniom czujnika. Spróbuj zrobić jakiś ekran na kabelku, lub w szereg wepnij kondensator. Może alternator w tym wypadku ma mały wpływ na czynną strone cewki, ale napewno jakoś oddziaływuje na zasilanie obrotomierza :!: Moim zdaniem podłaczanie ekranowanymi...
Witam. Najprostsza i najbardziej skuteczna metoda blokowania zapłonu. Zwykły kondensator elektrolityczny np. 100µF/25 V trzeba podłaczyć do: minus kundzia do masy, plus kundzia do wyjścia modułu (to które steruje cewką zapł.) lub do obrotomierza (tam gdzie są podawane impulsy z cewki) . Oczywiście kundzio podpięty jest przez schowany mikrowyłącznik....
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
Problem z podłączeniem obrotomierza z zegarów UNO SX do Uno 899 (1999r. silnik Seicento 0,9). Próbowałem pobrać impulsy do obrotka z przekaźnika pompy paliwa (próbowałem po kolei styki 85 i 86, właściwie próbowałem wszystkich możliwych na obu przekaźnikach, później się dowiedziałem, że od pompy jest po lewej stronie, bo po jego wyjęciu nie ma charakterystycznego...
wymyśliłem by zrobić sterowanie przepustnicą w silniku czterosuwowym na gaźniku wykorzystując do tego troszkę elektroniki i serwo. Silnik w kosiarce/traktorku - obecnie sterowanie przepustnicą wygląda tak że koło magnesowe wytwarza ruch powietrza - który odpycha plasikową łopatkę - a ta zamyka przepustnicę. Jako że uległa uszkodzeniu chciał bym to zmodyfikować...
Witam. Od niedawna mam Citroena ZX 1.4i z 93r. w najbiedniejszej wersji i zamiast obrotomierza był zegarek. Postanowiłem wsadzić zegary z obrotomierzem. Wiele osób już tak robiło i działało bez problemu. Dorwałem okazyjnie nowe zegary tyle że z wersji silnikowej 1.6. Okazało się, że u mnie niestety nie było instalacji pod obrotomierz więc musiałem ciągnąć...
Mam obrotomierz lumel od duzego fiacika 125 i po podłączeniu pod kabelek co idzie do cewkizapłonowej pokazuje mi on o połowę mniejsze wartości, ale mogę go przerobićby pokazywał o połowę większe. Problem polega na tym że chcę go podłączyć pod komputer a tam mam dokładnie takie same impulsy ale już nie 12V ale 5V-oltowe, na dodatek jak zmierzyłem przyżądem...
Witam Na ogół takie patenty podłącza się do zacisku cewki zapłonowej, do którego doprowadzane jest napięcie 12V (uzwojenie pierwotne). Impulsy sterujące są zapewne prostokątne, ale na tym zacisku są one poodkształcane z powodu przepięć powstających podczas pracy cewki. Do mikroporocesora można podać to przez układ różniczkujący i diodowy ogranicznik...
kolego emeryt2 impulsy obrotomierza bralem spod sterownika.Ciekawi mnie to co napisales na temat tego kondesatora jednak nie wiem do konca o co z tym chodzi.Teraz wlasnie sie dowiedzialem ze mozna jeszcze wziasc impuls spod alternatora trzeba sie podobno pod diode wlutowac .Co o tym sadzicie?
Mam problem z silnikiem z daeewo espero 1,5, mianowicie z braku kostki/centralki od immobilizera nie mam sygnału sterującego na wtryskach, silnik nie będzie pracował jak każdy w aucie ale w konstrukcji własnej, dodatkowo zaraz po zapaleniu przełączę go na lpg. Pytanie mam o prosty układ starowania wtryskam sterowany z kabla wn lub sygnału z cewki do...
Witam, dzisiaj troszke pobawilem sie miernikiem przy moim Mondeo. I chcialem skonsultowac kilka wynikow pomiarow. Sklonilo mnie do tego dziwne zachowanie obrotomierza, szarpanie i brak dynamiki w moim autku. 1. Czujnik temperatury nad termostatem przy rozgrzanym silniku 6k ohm, po 20 minutach wzroslo do 8,3k ohm. 2. Rezystancja na poszczegolnych przewodach...
To nie jest tak jak myślisz, w starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz analogowy, który spełnia rolę obrotomierza. Mamy tutaj...
Jak tam idzie praca nad obrotomierzem? Obecnie rozpoczynam swój własny projekt sterownika. Mam obrotomierz z elektroniką. Niestety elektronika sterowana przez CAN a co za tym idzie trzeba robić nowe sterowanie. Silnik krokowy standardowy. 2x2 wyprowadzenia dwa uzwojenia. Na 5V biorą ok 40mA. Nie wiem czy to nie za dużo. Trzeba będzie odłączać zasilanie...
witam no wiec tak: -z modulu do cewki ida impulsy ale nie wiem jakiej wartosci -uklad musi brac zasilanie z akumulatora a nie z zielonego kabla -uklad musi byc na 12v i najlepiej zeby pobieral jak najmniej -uklad po wykryciu sygnalu na zielonym kablu natychmiast daje plus z akumulatora ktory go zasila na obrotomierz,sa to impulsy przerywane a nie stale,wiec...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale ja mam układ zliczający podpięty pod przerywacz. a z tego co wiem to przerywacz powinien dawać impulsy zbliżone do prostokątnego przebiegu. W każdym bąć razie sprawdziłem częstotliwość przerywacza miernikiem z możliwością pomiaru częstotliwości do 15Mhz. Niestety miernik ten pokazuje mi na biegu jałowym (czyli około...
Już rozwiązałem równania przerobiłem układ i wszystko ryra jak należy. https://filmy.elektroda.pl/55_1467612628... Schematu licznika nie było by szans uzyskać, do tego moto (Cagivy) to schemat elektryki (który pasuje w 100%) bardzo ciężko uzyskać, co dopiero licznika. Ale licznik jest zbudowany praktycznie zgodnie z przykładowym schematem z datasheeta...
Witam Szukałem ale nigdzie nie znalazłem konkretów wiec pisze. Potrzebuje zrobić odcięcie zapłonu przy wysokich obrotach dokładnie cos około 10 tyś. wiem że trzeba zbudować układ który będzie zliczał impulsy z cewki, ale trzeba to zrobić na programatorze a ja nie umiem programować ani nie mam programatora. Obrotomierz jest na linkę wiec sygnał z obrotomierza...
Witam, Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem skonstruowania prostego obrotomierza samochodowego, jednak odbiegającego od spotykanych w opracowaniach rozwiązań (linijka LED sterowana mikroprocesorem zliczającym impulsy w czasie; linijka led sterowana układem ~LM3914 sterowanym napięciem z prostego układu z kondensatorem przekształcającego częstotliwość...
Witam! Kupiłem obrotomierz do mojej MB (2.0D silnik 601.911) z benzyniaka - wersja z prędkościomierzem do 220km/h i obrotami do 70x100 obr/min - podejrzewam, że też czterocylindrowy silnik, o ile to ma znaczenie. Wcześniej rozebrałem alternator i wyprowadziłem wyjście "W", co tak naprawdę oznacza wyprowadzenie impulsów z jednej cewki połączonej w gwiazdę...
Witam! Przeglądając pewne forum znalazłem ciekawy układ obrotomierza zrealizowanego na diodach LED i na układach LM 3914. Pierwsze pytanie dotyczy kwestii impulsów wejsciowych. Czeskiego nie znam w ogóle ale zrozumiałem chyba piąte przez dziesiąte że impulsy wejściowe pobierane są z cewki w postaci 25 zwojów drutu na kablu wysokiego napięcia idącego...
Witaj :) co do zakłóceń z alternatora to ja mam je zamiar wykorzystać. Wiadomo jest że takie sprzęty zakłócają pracę µC ale to przez cewki wysokiego napięcia, jeśli uda mi się uruchomić ten układ na standardowej instalacji zapłonowej i nie będzie "krzaków" to mam zamiar czujnik halla włożyć do alternatora i za pomocą wirnika który tam będzie się...
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Jak obrotomierz wymaga impulsów z uzwojenia pierwotnego cewki, to musisz je wziąć z pod "dekielka" na niej
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
puszczam dźwięk o częstotoliwości 30 hz to powinien coś pokazywać. czy ty nie rozumiesz, że ten obrotomierz ma na wejściu układ RC z obcinaczem diodowym i do jego wysterowania potrzebny jest impuls o odpowiedniej amplitudzie, minimum 200V? Taki impuls powstaje podczas komutowania uzwojenia cewki.
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
chodzi o impulsy z przerywacza przed cewką zapłonową.
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Czyli impulsy z cewki zaplonowej
tak, ale nie pod pomarańczowy, na nim jest plus, impulsy to ten drugi, zdaje się biały z czarnym paskiem
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Ja stawiam że masz obrotomierz sterowany impulsami z cewki.
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
przeważnie jest tak: -czarny masa -czerwony zaslanie -zielony impulsy z kluczowanego zacisku cewki Jeden z pozostałych może służyć do doprowadzenia napięcia do żarówki podswietlającej skalę.
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Zauważyłem, że temat był już poruszany na forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, a niektóre rozwiązania, które były tam sugerowane, w moim przypadku się nie sprawdziły. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną i jak do tego dojść? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Bo nie ma gotowych rozwiązań na usterki . Jasne są "standardowe"...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Czy ktos moze udostepnic badz narysowac prosty schemat obrotomierza elektronicznego zliczajacego impulsy z cewki( 12V) ??
proste 3 przewody + 12V masa impuls z cewki na obrotomierzu powinny być oznaczone przewody
Chyba to nie ma znaczenia,jest różnica silnik czterosuwowy a dwusuwowy.Obrotomierz pobiera impulsy z cewki zapłonowej.
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
Jeżeli auto ma komputer to można z niego wybrać impulsy do obrotomierza.Pamiętaj że komp steruje minusem. Normalnie to nie ze świecy impulsy a z cewki zapłonowej. Nara.
Technika niemiecka nie zawsze taka dobra.Ale do rzeczy skoro diagnoskop wskazuje na konkretny element to należy mu się przyjrzeć . Ja dodam jeszcze żeby poddać kontroli czujnik położenia wału korbowego.Pisałeś że zaczęło szarpać i obroty nagle spadły do zera.Ten czujnik jest powiązany z impulsami na cewkę/obrotomierz.
dzieki za odpowiedz,musi byc jakies wyjscie,albo urzadzenie podwajające ilosc impulsów z cewki do obrotomierza
Zastanawiam sie tylkodlaczego impuls brany jest z uzwojenia na przewodzie WN, nie wystarczy wziac impuls z (+) cewki zaplonowej, tak jak to jest robione instalacjach gazowych. IMO impuls na cewce bedzie lepszy.
Jednym słowem tak jak Ci pisałem wcześniej, impulsy bierzesz z przewodu łączącego aparat z cewką. Narazie zworkami się nie przejmuj, nie przekładaj, najwyżej potem to zrobisz jeśli wskazania będą za małe. Doprowadź do stanu kiedy będą wogóle :)
Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza). Ale... Nawet jeśli zadziała, to nie można go podłączyć do diesla, gdyż całkiem inna zasada...
Pod komputer i w czasie wystapienia usterki zobaczyc czy sterownik widzi obroty silnia.Podworkowym sposobem prosze sprawdzic jak niebedzie chciał zapalic czego wtedy brakuje a dokladniej czy czujnik na wale i wałku rozrzadu generuje impuls.Mysle ze raczej nie,a ewentualnosc to kiepskie kable. Bardzo proste rzeczy masz kolego do sprawdzenia.
Tam cewka sterowana jest impulsem masy.
Witam! Układ jest OK, jeżeli nie popełnisz błędu w montażu, to powinien działać. Zwróć uwagę na to, że w tym układzie źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Zdarza się, że ten impuls jest "zaśmiecony", może być sensowne dodanie jakiegoś kondensatora równolegle do diody D1 na...
co to za obrotomierz dlaczego chcesz brać impuls przewodu WN?
Akurat w126p nawet przy alternatorze potrafi się zapalić na wolnych obrotach (albo co najmniej jarzyć). Dlatego układ blokady (podtrzymania) tu WYJĄTKOWO ma rację bytu. Olej też się potrafi zapalić, jak silnik gorący. Tu trzeba inaczej. Zrobiłbym to na układzie, który będzie pobierać impulsu z cewki zapłonowej i dopóki będą, to nie odblokują rozrusznika....
hej jestem elektromechanikiem i moge ci powiedzieć że wejście oznaczone jako 1 musisz podłączyć jako impuls z cewki
Powiedz w zakładzie gdzie zakładałeś gaz żeby Ci przepięli przewód "impulsu" z cewki na sygnał obrotomierza!
+12 - zasilanie, Masa - wiadomo: masa, 1 - wejście impulsów z cewki/przerywacza.
Wygląda na uszkodzony obrotomierz. Mógłbyś jeszcze dla pewności podłączyć go na stole a za impulsy z cewki dać generatorek na NE555.
impulsy obrotomierza impulsy cewki zapłonowe impulsy cewki zapłonowej
amica elektrozawor zbiornik zmywarka schemat unitra merkury
agregat malarski wagner instrukcja obsługi
HP LaserJet 2100 – czyszczenie lasera, objawy zabrudzenia, konserwacja LSU Jak odpalić traktorek kosiarkę na krótko?