czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Po pierwsze trzeba zrobić układ, który wygeneruje impulsy z cewki zapłonowej. Z podobnych rozwiązań o ile pamiętam wystarczy kilka zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (do świecy), jeden koniec tego przewodu do masy, drugi na bazę tranzystora. W efekcie na na kolektorze tranzystora powinniśmy dostać szpilki (impulsy) odpowiadające iskrom na świecy....
tak to zrobiłem jeździłem z v cds-em i podłączonym komputerem... Patrzyłem jak zmienia się podciśnienie od 1000 do 300 mbar... Tak samo fizycznie sprawdziliśmy przepustnice i była czysta. Wczytywałem się w post na temat tego czujnika i zastanawiam się jak działa... "Podobnie jest w starszych silnikach benzynowych, do obrotomierza trafia sygnał z czujnika...
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Witam Szukałem w internecie na wielu stronach i nigdzie nie zauważyłem konkretnych informacji, które by mi pomogły w budowie takiego "czegoś". Niestety większość wątków jest archiwalna i o wielu schematach itp. można zapomnieć. Konkretnie rozchodzi się o zbudowanie obrotomierza elektronicznego najlepiej na diodach typu led do motorowera marki Simson...
Licznik ma wkręcony w skrzynię impulsator. Pewnie obrotomierz powinien brać impulsy z cewki zapłonowej.
Diesle biorą z altka. Benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej... Podobnie jak elektronika LPG
Panowie: włączałem żarówkę pomiędzy masę a biało-żółty przewód, do którego dolutowany jest kabelek z jasno-brązową izolacją i nic, żadnej reakcji. Żarówka jakiej używałem była na 12v. Jeśli nie wchodzi w rachubę wizyta u elektryka to można by jeszcze spróbować zamiast żarówki włączyć woltomierz. Żarówka może niekoniecznie być dobrym wskaźnikiem, wymaga...
Kolego - czy na przerywaczu został kondensator ? Nie powinno go być. W tym układzie przerywacz ma obciążenie czysto rezystancyjne i kondensator może zniekształcać przebiegi w dalszej części układu. Podejrzewam że powodem "szaleństwa" są szybkie odcięcia cewki przez układ i pojawiają się bardzo duże impulsy zakłócające układ całkujący obrotomierza....
Budowa obrotomierza jest prosta.Nie ważne jakie impulsy i tak musisz stosować tranzystory. Podejrzewam że jeśli instalacja 12V to impuls do cewki też 12V. A najprostszy obrotomierz to: Timer0 = 0 Timer1 = 0 Start Timer0 Start Timer1 Wait 1 Stop Timer0 Stop Timer1
podpinasz pod zasilanie-proste przecież,i jeżeli to chodzi o impulsy to jeżeli chodzi o obrotomierz z laniego-pod zimny zacisk cewki (trzeba odchaczyć tą zaślepkę)Oryginalny obrotomierz w golfie jest sterowany impulsami z ECU.
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
Do którego zacisku cewki - czy + ? Jedno wyjscie dwójnika do cewki a drugie do kabla od obrotomierza tak ? A gdzie pojawiają się impulsy o amplitudzie niemal 200 woltow, w układzie zapłonowym ? Mam podobny obrotomierz -paliwomierz w moim ,,traktorku" i dziala zupełnie dobrze.
zastanawiam sie nad wymiana szafy w polonezie z kwadratowej na ogragla, tyle ze mam taki problem czy bedzie dzialal prawidlowo obrotomierz?? z reszta (kontrolek) poradze sobie bez problemu. w gaznikowym (moim) kwadratowym obrotomierzu na 1 obrot walu korbowego przypada 2 impulsy. a na wtrysku?? w polonezie na wtrysku cewki sa podojne 1,4 i 2,3 czyli...
kolega pisal ze wymienil przewody wn. i paski . czyli to benzyna nie diesel.czyli impulsy do obrotomierza raczej z cewki wn.mysle ze slaba masa lub urwany przewod masowy przy alternatorze
Nie zdążyłem jeszcze przejrzeć dokładnie tego wątku, ale wygląda na to, że rozwiąże to problem. Zwłaszcza opis z tego dokumentu: http://members.iinet.net.au/~awcabren/ae... Płytka obrotomierza jest identyczna jak ta z suzuki samurai. Popróbuję najpierw ze zmianę elementów na płytce, bo wsadzanie cewki jakoś do mnie nie przemawia - duży prąd...
wkladaj smialo. ktory pin to niepamietam ale impulsy waźmiesz z cewki zaplonowej.
kolego ziempiotrn impuls na pewno nie jest brany z cewki w mojej astrze moja cewka wgląda tek wczoraj wieczorem wyczytałem że impulsy do obrotomierza idą z 32 pinu sterownika czy ktoś może to potwierdzić http://obrazki.elektroda.net/78_12822171...
do obrotomierza brane sa impulsy z cewki zaplonowej
Można zastosować obrotomierz z używanego licznika szczególnie z starych aut, gdzie tarcza obrotomierza miała swoją elektronikę na swojej płytce, wyjmujesz tylko moduł obrotomierza z licznika z jego elektroniką podłączasz zasilanie impulsy z cewki i śmiga. Tylko kolega hudyvolt chce sam skonstruować.
Problem rozwiązany. Wczoraj miałem okazję spotkać się z moim znajomym elektronikiem z zawodu jak i z zamiłowania. Jest mało dostępny, dlatego tez nie poradziłem się jego od początku. Co do samego obrotomierza, to mówiąc krótko jest on zbyt dokładny dla mojego układu zapłonowego. Kiedy silnik jest zimy, to impulsy idące do cewki nie są odpowiednio miarowe,...
Skąd Ci przyszło do głowy, że tam jest stałe napięcie zależne od obrotów ?. Do obrotomierza idą impulsy z uzwojenia pierwotnego cewki wn, przy rozwarciu przerywacza szpilka może mieć kilkaset V. Musisz zbudować układ prostego przetwornika F/U posiłkując się schematem obrotomierza analogowego i dopiero do niego podłączyć komparator
Witam. Czy miałby ktoś schemat obrotomierza analogowego (wskazówkowego) który zadziałał by przy instalacji 6V ? Chciałbym zrobić taki obrotomierz żeby działał w motocyklu jednocylindrowym i żeby impulsy zbierał z zacisku cewki "1". Jeśli jest ktoś w stanie pomóc z góry dziękuje za pomoc.
Obrotomierz jest na impuls. Linka tylko do szybkościomierza. Spoglądałem na schemat instalacji (ale wersja z silnikiem 250; tu jest 125) i impulsy dostaje z wyjścia modułu zapłonowego/wejścia do cewki zapłonowej. Jako że silnik pracuje równo i bez problemów, chyba coś z obrotomierzem. Czy można sprawdzić działanie podłączając na wejście obrotomierza...
Chyba najłatwiej impulsy wejściowe dla obrotomierza można uzyskać z cewki zapłonowej (przerywacza). Można sobie też wyobrazić np. magnes umieszczony na części obrotowej (wał, koło) i czujnik - np. hallotron.
Układ taki działa przy sterowaniu czystymi impulsami prostokątnymi. Jeżeli chciałbyś zastosować go np w samochodzie to jest to dopiero część pracy. Należy na wejście podłączyć filtr kształtujący sygnały i usuwający oscylacje gdy pobiera się impulsy z pierwotnego uzwojenia cewki w.n lub wymyśleć inny czujnik obrotów. Istotnym problemem będzie też wyskalowanie...
ja na twoim miejscu spróbowałbym zrobić nowe sterowanie obrotomierza doprowadzając je z obydwu cewek. impulsy są "minusowe" więc przez diody (kierunek przewodzenia od obrotomierz do cewki) dla bezpieczeństwa dałbym jeszcze szeregowo oporniki około 1 KΩ Tylko w jakim celu takie kombinacje wymyślać :?: chcesz fabrykę poprawiać :?: :) Licznik jest...
No to tu masz problem, digiplex2 ma dwie cewki zaś digiplex jedną plus rozdzielacz. Masz dwa razy częstsze (lub rzadsze, zależy z której strony patrzeć) impulsy wyzwalające. Zrób zatem sumator (dwie diody) albo przestaw obrotomierz na inna liczbę cylindrów.
Witam. Koledzy odgrzewam trochę temat. Mam problem z identyfikacją połączeń w obrotomierzu takim jak na foto. Znalazłem post w którym są opisane. Ale coś mi się to nie zgadza. Jeszcze nie testowałem obrotomierza na aucie, tylko za pomocą transformatora z lampki biurkowej. Do środkowego pinu podłączam plus do górnego minus a do dolnego napięcie zmienne...
Za mało danych... A nie można wykorzystać zbiornika od malucha z jego czujnikiem i wskaźnikiem, a nawet całą deską? - to o paliwie. Napięcie to "pikuś", mierzy Kolega do masy i do punktu ZA stacyjką, na wyjściu na zaplon; za stacyjką by nie mierzyć całe dnie a tylko gdy jedziemy - to o voltach. Co do obrotomierza - ważne jaki jest system zapłonu: rozdzielaczowy,...
Jeden jest plus,a drugi idzie sygnał z drugiego końca cewki do obrotomierza lub komputera sterującego wtryskiem-na rym kablu są impulsy zapłony
w moim motorze jest zasilanie 12v zapłon elektroniczny(bezstykowy) jestem troche w temacie elektroniki. z tego co czytałem i doświadczyłem to ten obrotomierz ma sygnał podłączane z cewki WN. chce go przerobic go na prędkościomierz i żeby impulsy były dostarczene do niego jako 12v a nie ok 80v.(sygnał do niego jest dostarczany z kabla który jest owiniety...
witam. mam taki problem. wsadziłem sobie do peugeota 205 benzyny silnik diesla i nie wiem za bardzo jak odczytywać z niego obroty. na desce rozdzielczej mam obrotomierz który najprawdopodobniej zczytywał impulsy z "-" cewki zapłonowej w benzynie, był tam czujnik indukcyjny na kole zamachowym i tam go pozostawiłem. generalnie chodzi mi o schemat elektryczny...
tak, do obrotomierza dochodzą 3 przewody :czerwony to "+" ,niebieski to "-" biały doprowadza impulsy z cewki zapłonowej proponuje byś zaopatrzył sie w książkę " Skoda Favorit" autor Jałowiecki , pomoże ci to w rozwiązywaniu problemów we własnym zakresie
Teraz ja coś powiem - Co ma alternator do czynnej strony cewki?? Ja bym skłaniał się ku przekłamaniom czujnika. Spróbuj zrobić jakiś ekran na kabelku, lub w szereg wepnij kondensator. Może alternator w tym wypadku ma mały wpływ na czynną strone cewki, ale napewno jakoś oddziaływuje na zasilanie obrotomierza :!: Moim zdaniem podłaczanie ekranowanymi...
Witam. Najprostsza i najbardziej skuteczna metoda blokowania zapłonu. Zwykły kondensator elektrolityczny np. 100µF/25 V trzeba podłaczyć do: minus kundzia do masy, plus kundzia do wyjścia modułu (to które steruje cewką zapł.) lub do obrotomierza (tam gdzie są podawane impulsy z cewki) . Oczywiście kundzio podpięty jest przez schowany mikrowyłącznik....
Problem z podłączeniem obrotomierza z zegarów UNO SX do Uno 899 (1999r. silnik Seicento 0,9). Próbowałem pobrać impulsy do obrotka z przekaźnika pompy paliwa (próbowałem po kolei styki 85 i 86, właściwie próbowałem wszystkich możliwych na obu przekaźnikach, później się dowiedziałem, że od pompy jest po lewej stronie, bo po jego wyjęciu nie ma charakterystycznego...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
wymyśliłem by zrobić sterowanie przepustnicą w silniku czterosuwowym na gaźniku wykorzystując do tego troszkę elektroniki i serwo. Silnik w kosiarce/traktorku - obecnie sterowanie przepustnicą wygląda tak że koło magnesowe wytwarza ruch powietrza - który odpycha plasikową łopatkę - a ta zamyka przepustnicę. Jako że uległa uszkodzeniu chciał bym to zmodyfikować...
Witam. Od niedawna mam Citroena ZX 1.4i z 93r. w najbiedniejszej wersji i zamiast obrotomierza był zegarek. Postanowiłem wsadzić zegary z obrotomierzem. Wiele osób już tak robiło i działało bez problemu. Dorwałem okazyjnie nowe zegary tyle że z wersji silnikowej 1.6. Okazało się, że u mnie niestety nie było instalacji pod obrotomierz więc musiałem ciągnąć...
Mam obrotomierz lumel od duzego fiacika 125 i po podłączeniu pod kabelek co idzie do cewkizapłonowej pokazuje mi on o połowę mniejsze wartości, ale mogę go przerobićby pokazywał o połowę większe. Problem polega na tym że chcę go podłączyć pod komputer a tam mam dokładnie takie same impulsy ale już nie 12V ale 5V-oltowe, na dodatek jak zmierzyłem przyżądem...
Witam Na ogół takie patenty podłącza się do zacisku cewki zapłonowej, do którego doprowadzane jest napięcie 12V (uzwojenie pierwotne). Impulsy sterujące są zapewne prostokątne, ale na tym zacisku są one poodkształcane z powodu przepięć powstających podczas pracy cewki. Do mikroporocesora można podać to przez układ różniczkujący i diodowy ogranicznik...
kolego emeryt2 impulsy obrotomierza bralem spod sterownika.Ciekawi mnie to co napisales na temat tego kondesatora jednak nie wiem do konca o co z tym chodzi.Teraz wlasnie sie dowiedzialem ze mozna jeszcze wziasc impuls spod alternatora trzeba sie podobno pod diode wlutowac .Co o tym sadzicie?
Mam problem z silnikiem z daeewo espero 1,5, mianowicie z braku kostki/centralki od immobilizera nie mam sygnału sterującego na wtryskach, silnik nie będzie pracował jak każdy w aucie ale w konstrukcji własnej, dodatkowo zaraz po zapaleniu przełączę go na lpg. Pytanie mam o prosty układ starowania wtryskam sterowany z kabla wn lub sygnału z cewki do...
Witam, dzisiaj troszke pobawilem sie miernikiem przy moim Mondeo. I chcialem skonsultowac kilka wynikow pomiarow. Sklonilo mnie do tego dziwne zachowanie obrotomierza, szarpanie i brak dynamiki w moim autku. 1. Czujnik temperatury nad termostatem przy rozgrzanym silniku 6k ohm, po 20 minutach wzroslo do 8,3k ohm. 2. Rezystancja na poszczegolnych przewodach...
To nie jest tak jak myślisz, w starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz analogowy, który spełnia rolę obrotomierza. Mamy tutaj...
Jak tam idzie praca nad obrotomierzem? Obecnie rozpoczynam swój własny projekt sterownika. Mam obrotomierz z elektroniką. Niestety elektronika sterowana przez CAN a co za tym idzie trzeba robić nowe sterowanie. Silnik krokowy standardowy. 2x2 wyprowadzenia dwa uzwojenia. Na 5V biorą ok 40mA. Nie wiem czy to nie za dużo. Trzeba będzie odłączać zasilanie...
witam no wiec tak: -z modulu do cewki ida impulsy ale nie wiem jakiej wartosci -uklad musi brac zasilanie z akumulatora a nie z zielonego kabla -uklad musi byc na 12v i najlepiej zeby pobieral jak najmniej -uklad po wykryciu sygnalu na zielonym kablu natychmiast daje plus z akumulatora ktory go zasila na obrotomierz,sa to impulsy przerywane a nie stale,wiec...
impulsy obrotomierza impulsy cewki zapłonowej impulsy cewki zapłonowe wtórna
canon migać lampka filtr skuter obrót minimalny
regulacja pilarki spalinowej regulacja pilarki spalinowej
TCL 50P615 Power Supply ICs: NCP1653B, NCP1397B, OB2269CP (283N20) on R51MW1-MPC2HG Chassis Tryb serwisowy pralka Samsung EcoBubble - jak wejść?