Witam Posiadasz oryginalny schemat elektryczny. Grubość linii podpowiada jaki stosować przekrój przewodu elektrycznego.Linia przerywana to o ile pamięć mnie nie myli to 2.5mm. Musiałbym to sprawdzić.
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Mam nadzieję że sprawdziłeś czy świece się wyłączają bo często padał czujnik temperatury /taki z przewodem/ bo będzie replay.
http://obrazki.elektroda.pl/3540912300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3540912300_1...
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Witam.Powinno pasować.
Proszę :D http://obrazki.elektroda.pl/1191993700_1...
Witam, zakupiłem ostatnimi czasy dany alternator, czy to prawidłowe podłączenie tego alternatora? Przepraszam za niestaranny schemat. http://obrazki.elektroda.pl/5156893200_1...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Sprawdzenie oporu między wyprowadzeniami nie daje gwarancji zdatności do użytku regulatora. Dla sprawdzenia funkcjonowania lepiej wykorzystać schemat na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/4823033200_1...
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
+15 - Zielono/Czerwony L - Żółty/Czerwony W - Biały/Czarny BS - Czerwony
Sprawdź sobie tutaj. Powinien tam ten schemat być. Nawet jednak jak go nie ma, to taki zestaw schematów na pewno ci się przyda.
B+ ma tylko jedno podłączenie więc tam podłączasz /śruba jest dłuższa to tak jest mostek/ natomiast wtyczka musi być taka jaka ty masz ,alternator przykładowy jest do mistsubishi.P
Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
Kontrolka się zapali jeśli napięcie dla komputera spadnie. Na klemach nie masz napięcia czy jak?
Witaj To powinno Ci pomóc: http://www.cartoontrabant.pl/literatura....
Tak samo się dzieje jak jest przerwa na D+
Nie podałeś roku .
narazie nie ma wogle bo likwiduje system start stop i robie na zwkly , cena alternatora zwaliła mnie z nóg (sprzedawce jak sprawdził też)
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Witam, Jak w tytule potrzebuję schematu podłączenia alternatora takie jak na zdjęciu, (taki mam założony) to ciągnika Pronar Belerus, Liczniki mam jak na zdjęciu. Liczniki są już sprawne, instalacja sprawdzona, Do śruby m6 plus z akumulatora, obok m5 minus a do m4 ? Mam wolne dwa kable z instalacji jeden do przekaźnika w kabinie drugo do obrotomierza...
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
Mnie interesuje schemat wewnętrzny tego alternatora.Sposób jego wzbudzenia,wygaszania lampki (kontrolki) ładowania.Można sprawdzić regulator.
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Do 3.0 nie mam schematu, ale w wersji 2.2 alternatorem steruje ECU. Nie możesz sprawdzić, czy dochodzi napięcie wzbudzenia na alternator?
A wiązka na podłużnicy sprawdzona?
A jest szansa w jakiś szybki sposób sprawdzić alternator Dodano po 6 A to bez różnicy że ta kontrolka jest ledowa
Jeżeli kolega jest pewny, że alternator wygląda tak jak w pierwszym poście to może sobie kolega to sprawdzić jeszcze w tym temacie [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... i podłączać zgodnie z podanym schematem. Pozdrawiam
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Miejsce oznaczone - do masy pojazdu,oraz masy akumulatora,oznaczone + do plusa na akumulatorze. Tylko sprawdzić czy śruba plusowa nie ma połączenia ztobudową. Mała czarna wtyczka to sygnał na kontrolkę.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu alternatora. Kopałem troszkę w internecie nigdzie nie mogę znaleźć schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5144825300_...
Różnie może być, ale obstawiam że wyprowadzone 3 fazy i szczotki (tylko takie domysły bo na oczy nie widziałem tego alternatora). Nie problem to sprawdzić i podstawić do tego regulator elektroniczny
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
http://obrazki.elektroda.pl/6364063800_1... Proszę.
Witam, Sprawdziłem napięcie AC na kablach alternatora i pokazuje 19V. Podłączyłem wg schematu i na B- oraz B+ pokazuje 10V DC
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Odłącz przewód (wg. schematu niebieski) od alternatora i sprawdź czy kontrolka przestaje świecić, bo może ktoś coś pomieszał i oprawki są nie w właściwych kontrolkach.
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Schemat przykładowy alternatora do fiata
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Łatwo sprawdzić samemu, wszyscy chcą odpowiedzi "na tacy" odrobinę myślenia i do wszyskiego można dojść!
Więcej niż taki schemat chyba nie potrzeba żeby wiedzieć jak się zabrać za sprawdzenie tego alternatora. http://obrazki.elektroda.pl/5024045000_1...
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
Trzeba sprawdzić gruby prądowy przewód od alternatora aż do plusa na akumulatorze. Mozna sprawdzić amperomierzem w czasie pracy czy po podłączeniu do alternatora i plusa na akumulatorze przez amperomierz przepłynie jakiś prąd. Jak jest sprawny gruby przewód to amperomierz powinien wskazać prąd bliski 0 A. W obwód kontrolki można włączyć szeregowo diodę...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
witam, nie mogę znaleźć schematu instalacji do C-360. Mam problem z ładowaniem. W ciągniku jest orginalna prądnica. Od kilku dni świeci się kontrolka ładowania, nie gaśnie na wyższych obrotach. Dziś zmierzyłem napięcie ładowania i niestety jest ono identyczne na wolnych obrotach jak i na wysokich. Przy unieruchomionym silniku również jest identyczne....
Witam, Nie mogę odszukać schematu podłączenia alternatora Bosch 70A z wtyczką dwupinową do instalacji pojazdu. Chciałbym go sprawdzić na stole- jeśli ktoś pamięta wyprowadzenia zacisków lub ma schemat regulatora albo alternatora i podpowie będę wdzięczny za pomoc.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Proszę rysunek 1. wersja bez klimatyzacji,rysunek 2. wersja z klimatyzacją. http://obrazki.elektroda.net/84_12522258... http://obrazki.elektroda.net/74_12522258...
W transitach częściej siadają mostki prostownicze niż regulatory regulator łatwo sprawdzić bez demontażu potrzebny tylko amperomierz .podłączamy jedną końcowkę amperomierza do plusa na akumulatorze a drugą do wyjścia z alternatora do ktorego jest podłączona kontrolka ładowania amperomierz powinnien wskazac ok.3A(silnik nie pracuje).jeżeli natężenie...
Na początku tego działu jest objaśnienia jak podłączać ten alternator!
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Jest to regulator elektroniczny współpracujący z alternatorem typu A 115-43. Schematem nie dysponuję. Sprawdzić można następująco: - wymontować regulator - zbudować obwód (+)zasilacza regulowanego>zacisk (D+) - zacisk szczotki>mała żarówka>(-)zasilacza - do regulatora podać na obudowę (-)zasilacza - zwiększać napięcie zasilacza, do napięcia około 14..14,7...
Oscyloskop pokazal cos, ale strasznie mała amplituda, około 150mV, to chyba nieco za mało, podejrzewam przerwe w kablu Czy ktos ma schemat wiązki silnika by sprawdzic gdzie jest drugi koniec przewodu sygnałowego alternatora? Passat B8, rok 2015, silnik 1.6TDI DCXA
Proście, a będzie wam dane..... http://obrazki.elektroda.net/25_12660010... http://obrazki.elektroda.net/94_12660010... Czarny przewodzik to masa regulatora. Co jeszcze chcesz wiedzieć?
Ale one mają grzać po odpaleniu . Nie pamamiętam do jakiej temperatury bo to stare auto.
Witam.Tu masz schemat zasilania alternatora Bosch.Powinno to kol.pomóc
Witam wszystkich serdecznie chciałbym się podpiąć pod prośbę o schemat elektryczny do opla Tigra 1.4 2005.problem jest z dachem nie otwiera się.Znalazłem jeden spalony bezpiecznik,przewinołem silniczek pompy dachu i nic nie działa za wszelką pomoc serdecznie dziękuję
Ma ktoś schemat jak to podłączyć??
Jakiś sposób jest? Z tego alternatora wychodzą tylko 2 przewody. B+ plus akumulatora L cieńszy przewód (żarówka ładowania na zegarach, informacja o ładowaniu?) D- masa W tam idzie coś tylko z środka alternatora (informacja o ładowaniu, obracaniu się rotora?) Podał by ktoś z was schemat ideowy tego alternatora?
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora ? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator. Nie pomyliles auta? To stara 406. Chyba, ze juz nie pamietam...
To będzie bardzo podobny schemat instalacji jak w Twoim traktorku. Ten, który darłeś w pierwszym swoim poście to zupełnie co innego i nie sugeruj się nim. http://obrazki.elektroda.pl/7211030600_1... Czerwony to ładowanie, ale po drodze jest jeszcze dioda lub regulator, trzeba sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Działanie świateł nie świadczy...
http://obrazki.elektroda.net/30_12767857... http://obrazki.elektroda.net/30_12767857...
Tutaj jest co nieco o regulatorze napięcia w alternatorze. Może się przydać: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Alternator najprościej można sprawdzić multimetrem na zakresie do sprawdzania diod. Poszukaj schematu dowolnego alternatora w necie i wszystko zrozumiesz jeżeli nie jesteś przysłowiową "blondynką".
alternator nie jest samowzbudny- musisz podlączyć akumulator i regulator napięcia jezeli jest to wersja alternatora bez regulatora.Najlepiej wykonaj podłaczenia zgodne ze schematem instalacji w samochodzie.
Napięcie się waha jak to określiłeś ale jest to dalej napięcie stałe ( odsyłam do literatury aby pogłębić ten temat ) . Przy uruchomionym silniku napięcie wzrasta bo akumulator jest doładowywany z alternatora ( max 14.4V).
Witam. W załączniku masz schemat.Pozdrawiam Waldec
Kolego jacekko63 schemat, który podałeś jest do U 360 z prądnicą, alternator był montowany pod koniec 1988 roku, ale dla silników AD3.152UR i modelu, U 360-3p. W załącznikach kompletna instalacja C360 z opisami, oraz instalacja C360-3p z alternatorem.
Kolego a czy mógłbyś mi narysować schemat tego podłączenia. Bo nie za bardzo jestem w stanie to ogarnąć. Plusa po stacyjce no to nie ma problemu ale jak mam podać tą żarówkę? Mógbyś mi odręcznie narysować schemat?
Ołów trochę drogi, ale i tak się opłaca. W dzisiejszych czasach to już chyba możliwe - umiemy uzyskiwać sztuczne pierwiastki, syntetyczne diamenty, więc pewnie i złoto by się dało - tylko po kosztach, znacząco przewyższających koszty wydobycia. Aż sprawdziłem : https://obrazki.elektroda.pl/6998107100_...
Mistrzu, spiąłeś dwa regulatory w szereg - po co? Do zacisku D+ powinna być podłączona tylko lampka, zapięta drugim końcem pod zacisk "15" stacyjki. Ten regulator RNA wyrzuć, jest niepotrzebny.
Tutaj jest schemat
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Akurat nie mam dostępu do schematu, ale sprawdź przewody od alternatora, szczególnie ten oznaczony na alternatorze jako D.
Sa linki na schematy elektryczne ale nie widze na regulator (regler).
Rozwiązywanie problemów Sprawdzić kartę identyfikacyjną pojazdu, jeśli dostępne jest noweoprogramowanie modułu ECU układu CMF i zaktualizowaćoprogramowanie modułu ECU za pomocą narzędzia DAVIE. Jeśli kod DTC jest nadal aktywny, sprawdzić odpowiedni obwód elektrycznyi określone dane dotyczące kontroli za pomocą funkcji wyszukiwaniaprzeglądarki schematów.
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Ten cienki przewód obok grubego + musi iść do kontrolki a resztę masz już napisane Dodano po 2 Możesz sprawdzić sam alternator robiąc kontrolkę z dwoma przewodami,jeden dajesz na ten cienki a drugi na gruby+ . Kontrolka powinna świecić a po odpaleniu zgasnąć.
LR1100-502E masz taki alternator a w nim piny( L W ) tzn L-lampka i W-obrotomierz. Jeśli chodzi o druga czesc twojego pytania to tak LR170-420 jesli mowisz o tym alt to prosze lewy gorny pin S-(b+ sensor akumulatora) prawy gorny L-(lampka) dolny lewy N-(obrotmierz) i prawy dolny IG-(b+ stacyjka tzn plus po stacyjce) dla zobrazowania tematu http://obrazki.elektroda.net/89_12620109...
Faktycznie, przestudiowałem schemat i alternator ma - na obudowie. Czyli mogę go podłączyć według tego linku co podałem i powinno być wszystko ok? Bo gdzieś wyczytałem że bez przekaźnika nie będzie działał poprawnie a jak już to regulator mechaniczny. Czy to prawda? Z wiertarką może faktycznie slaby pomysł więc podłącze pod silnik z falownikiem, przy...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Weź kawałek przewodu i na próbę załącz zasilanie na cewkę, czy tez przewód oporowy. Przecież w komorze silnika masz plus na zacisku alternatora. Poza tym, zaopatrz się w schemat i skomplikowane narzędzie - żarówka z przewodem, które to jest wystarczające do naprawy malucha.
chodzi o regulator alternatora i schemat jak sprawdzić czy jest doby chodzi o coś małego aby zabrać do sklepu z sobą i na miejscu sprawdzić czy nie jest wadliwy od nowości
Na światełka jeszcze za wcześnie, ale w grudniu na pewno zgłoszę się do Ciebie "bearq" po radę :D Dziś podłączyłem wg górnego schematu alternator, czyli B+ do "+"akumulator (rozrusznik), D+ do lampki kontrolnej. Niestety lampka nie gaśnie... Czyżby alternator był walnięty? Co mógłbym jeszcze sprawdzić/ zrobić? Pozdrawiam
Co to za wynalazek? Kto cos takiego popełnił? I czemu nie da się wyprowadzić regulatora na zewnątrz?
witam przymierzam się do wymiany starego popsutego regulatora napięcia dwu wsówkowego na nowy 3 stykowy potrzebuję schematu połączenia całego alternatora typu a111e i regulatora reo-28 począwszy od akumulatora na woltomierzu i przekażnikach skończywszy z góry dziękuje za podpowiedzi
Problem: ALTERNATOR Clio (silnik 1.8 - F3P) Jak sprawdzić co jest do wymiany: regulator czy płytka diodowa bez schematu:).
Czy na pewno alternator to klasyczne rozwiązanie układowe alternatora 9-diodowego? Czy już nowocześniejsze rozwiązanie 6-(lub 8-) diodowe ze wzbudzeniem z akumulatora, z wyjściem na kontrolkę ładowania L (np. Bosch F00M)? Sprawdź bezpiecznik dużej mocy zabezpieczający alternator (montowany na silniku).
Witam! Mam akumulator od fiata cc, alternator i regulator napięcia od żuka. niestety nie moge doczytać oznakowań na alternatorze więc ich tu nie napisze Ma ktoś może jakiś schemat jak to podłączyć? i jak można sprawdzić czy ten alternator jest dobry?
Czy ktoś może mi udostępnić schemat tego lub podobnego alternatora ? Żebym wiedział jak sprawdzić ciągłość połączeń i które diody. Pozdrawiam.
Schemat w dłoń i sprawdzić kabel sterujący między alternatorem a ster. silnika
Witam, poszukuję literatury na temat alternatora kompaktowego, a konkretnie schematu podłączenia do regulatorów napięcia o różnej ilości pinów m.in. jak również do regulatorów wielofunkcyjnych. Czy Ktoś może pomóc ?
Schemat podłączenia masz tutaj . Jeżeli masz rozebrany alternator to tez diody możesz sprawdzić
Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator przy ciągniku (na 100% sprawdzi się zdemontowany i rozebrany): https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Tutaj jak w domowych warunkach sprawdzić regulator: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Tu jest podstawowy schemat alternatora 9 diodowego:...
volvo sprawdzi alternator sprawdzi alternator valeo sprawdzi miernik alternator
czujka bramy pomiar częstotliwość xmega sharan spalona
elektrotechnika zaocznie hewalex sterownik
Jak odblokować urządzenie bez PIN i e-maila? Aktualizacja firmware Sony KDL-32EX500: Jak to zrobić?