Schemat jest prawidłowy jak kolega nie wierzy to niech sobie kolega sprawdzi. Jest dokładnie tak jak narysowałem. Na szczotkach alternator są dwa zestawy końcówek . Pojedyncza i na nią zakłada się kabelek z regulatora (bodajże zielony) . I potrójna na nią przychodzą trzy kable: 1.Z prostownika pomocniczego alternatora ( przeważnie czarny) 2.Kabel od...
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
w moim maluszku jak pracuje wolno silnik to sie zarzy kontrolka ładowania jak dodam gazu to kontrolka przygasa ale nie calkiem prubowalem zdjac klemy podczas pracy silnika nie gasnie to ladowaniwe chba jest po paru dniach jazdy musze doladowywac akumulator jak to sprawdzic co jest nie tak prosze o dokladny opis
Tak wczoraj sprawdzilem na alternatorze oraz na schematach to jest czujnik od obrotow silnika, ktorego w alternatorze w t2 oraz kilku innych starszych VW i Audi niema. Koszt naprawy alternatora to 200zl w moim przypadku. Mniemam wiec ze niema jakiegos sposobu "ominiecia" tego wtyku.
Z gory przepraszam za przydlugi post, ale do rzeczy. Otoz podczas jazdy moim Seicento 900 (rocznik 2000) zauwazylem ze podswietlenie wskaznikow stopniowo robi sie coraz slabsze, podobnie jak jasnosc swiatel. Do tego zazyla sie delikatnie kontrolka ladowania akumulatora. Gdy dojechalem na miejsce, zgasilem i odpalilem ponownie samochod wydawalo sie ze...
Więcej niż taki schemat chyba nie potrzeba żeby wiedzieć jak się zabrać za sprawdzenie tego alternatora.
Witam Z powodu braku ładowania rozebrałem alternator by sprawdzić czy diody prostownicze działają. Okazało się że tak, więc kupiłem nowy regulator tylko zajęło mi to troszkę czasu i nie pamiętam już jak złożyć ten sprzęt. Prosiłbym o schemat jak połączyć przewody wewnątrz alternatora. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Usterka rozwiązana-okazało się że nie łączył przewód łączący alternator z akumulatorem na skrzynce bezpieczników, a brak wzbudzenia okazał się pomyłką osoby która wskazała mi tą informację(kolega któremu naprawiłem usterkę) - znalazłem też schemat i od alternatora idą przewody (oprócz głównego) 0.5mm niebieski >do sterownika Bornedtz oraz drugi fioletowo...
(-) na masie. Jesli C360 ma (+) na masie, wystarczy zamienic na akumulatorze (w zasadzie nic sie nie stanie - wszystko powinno dzialac normalnie) i podlaczenie altka bedzie bardzo proste (plus po stacyjce przez kontrolke na regulator i przewod pradowy da plusa aku). Coś mogłem źle podłączyć czy może za słabo silnik kręci? Oczywiscie, ze mogles. Wyobraznia...
przestało działać ładowanie w Ostrówku (w tytule C360 bo chyba taki ursus ma tak samo) pytanie czy ten alternator jest poprawnie podłączony i co można sprawdzić. Szukałem różnych schematów i opisów ale ciężko tu ustalić co i jak bo nie wiem które wejście jest które, nie ma jak sie doczytać oznaczeń, a identycznego nie znalazłem. Ktoś kto wcześniej odpalał...
Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy". (jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?) To proste ,odpalasz auto podpinasz amperomierz i woltomierz .Obciążenie...
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
witam, mam dafa xf 95.430 z 2001, w czasie jazdy zaswiecila kontrolka ze nie laduje, sprawdzilem regulator i wymienilem chcoc byl dobry i nadal to samo, bylem w serwisie i stwierdzili ze alternator to wymienilem na nowy 80A bo taki ma byc i jest to taki typ jak mialem ale nadal nie laduje.Do alternatora jest podlaczona masa B-, plus na B+ i cienki kabelek...
Witam Posiadasz oryginalny schemat elektryczny. Grubość linii podpowiada jaki stosować przekrój przewodu elektrycznego.Linia przerywana to o ile pamięć mnie nie myli to 2.5mm. Musiałbym to sprawdzić.
Po przeszukaniu forum nie uzyskałem odpowiedniej odpowiedzi. Wczoraj wybuch mi akumulator, na szczęście nic się mi nie stało. Zakupiłem nowy akumulator, po założeniu okazało się, że alternator ma 18 wolt napięcia. Nie zrobiłem pomiaru prądu, gdyż silnik był uruchomiony na chwilę tylko w celu sprawdzenia napięcia. Po przykrym wyniku, zgaszeniu silnika...
Tak więc tylko dla potwierdzenia proszę o opinie. Podłączyłem wg. Schematu plus z akumulatora do b+ masę z akumulatora do masy alternatora, żarówkę wspiąłem między b+ a d+, miernik do klem akumulatora. Kręciłem wirnikiem alternatora za pomocą wiertarki i z tego co się orientuję żarówka powinna gasnąć a prąd na mierniki powinien rosnąć. Niestety wartość...
chodzi o regulator alternatora i schemat jak sprawdzić czy jest doby chodzi o coś małego aby zabrać do sklepu z sobą i na miejscu sprawdzić czy nie jest wadliwy od nowości
Witam, Nie mogę odszukać schematu podłączenia alternatora Bosch 70A z wtyczką dwupinową do instalacji pojazdu. Chciałbym go sprawdzić na stole- jeśli ktoś pamięta wyprowadzenia zacisków lub ma schemat regulatora albo alternatora i podpowie będę wdzięczny za pomoc.
Witam, mam prośbe do użytkowników nowej A3, czy możecie sprawdzić jak u was wygląda schemat kabla do alternatora i kompresora klimatyzacji? Tam idzie jeden gruby do alternatora (czerwony - plus) i 4 cieńkie (po 2 szt do klimy i alternatora) Ja mam podłączone kable w klimie i alternatorze i około 15 cm potem są urwane te kable z wtyczkami a nie mam tej...
mogl bys podac jak bardzo to obciaza diesla bo mi po glowie lata przenosna spawarka napedzana benzyniakiem. A jesli ktos byl by zainteresowany to mam jeden mostek kolo 250a do odstapienia z radiatorami Ciężko powiedzieć. Spawa się przeważnie na wyższych obrotach więc nie wyłapie spadku obrotow. Diesel Land Rover 2,5Tdi 113PS W internecie jest schemat...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam! Mam akumulator od fiata cc, alternator i regulator napięcia od żuka. niestety nie moge doczytać oznakowań na alternatorze więc ich tu nie napisze Ma ktoś może jakiś schemat jak to podłączyć? i jak można sprawdzić czy ten alternator jest dobry?
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Witam Posiadam Taki alternator Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora ponieważ jak tak podłączyłem i napędziłem wiertarką wirnik to kontrolka nie gaśnie a napięcie na akumulatorze nie wzrasta. Dodano po 39 Sprawdziłem diody poprzez zasilanie i żarówke...
Dzięki za odzew. pomierzyłem dzisiaj wszystko i tak: masa alternatora - akumulator, masa akumulatora - alternator, alternator - masa auta, akumulator - masa auta, szystkie wyniki są jednakowe, przy wyłączonych światłach ładowanie na poziomie 14,4 z wahaniami napięcia ok 0,05V. Czy potwierdza to Twoją teorię o regulatorze? Z kontrolką może być ciężej...
Co sprawdzałeś po rozebraniu alternatora? Sprawdziłeś uzwojenia, diody ? Potrzebny będzie jakiś schemat, żeby sprawdzić te ,,4 przewody". Daj zarobić komuś kto się na tym zna, zanim więcej bałaganu nie narobisz.
ale o co z tym bosch i magnetti marreli? Dodano po 49 Sorki ale jestem zielony i nie wiem co sprawdzic by Ci odpowiedziec. Dodano po 9 no spoko a tam sa rysunki ze schematem calego silnika?? jak tak to jasne^^
Virago VX535 z 1996 roku, chyba poniemieckie. Daję stacyjkę na ON, silnika jeszcze nie dopalam - wszystko powyłączane, świeci się tylko kontrolka NEUTRAL bo jest na luzie i... mam prawie 4 ampery poboru prądu. Pobór ginie po wyjęciu bezpiecznika SIGNAL. Co może tyle pobierać? Nie wiem czy mam właściwe schematy, ale wychodzi na to, że z tego bezpiecznika...
Kolego a czy mógłbyś mi narysować schemat tego podłączenia. Bo nie za bardzo jestem w stanie to ogarnąć. Plusa po stacyjce no to nie ma problemu ale jak mam podać tą żarówkę? Mógbyś mi odręcznie narysować schemat?
W tej chwili nie pamiętam napięcia o jakie pytasz Jeśli to ważne to mogę sprawdzić jutro. Ale jak wynika z załączonego schematu w miejscu gdzie zaznaczyłem na czerwono 12V jest to napięcia podawane z akumulatora więc każda zmiana napięcia będzie dostępna na przewodzie 107 Cyba że się mylę? Mała poprawka na pewno napięcie wynosi 15V po dołączeniu aku...
Teraz schemat jest dobry? Sprawdzę to, chociaż skoro ktoś zastosował przekaźnik to chyba sie na tym znał... a może znał sie tak jak ja :P B+ to śruba sześciokątna a D+ to wsuwka nieoznaczona w prostokątnej osłonce czy szczotkotrzymacz? Miedzy śruba 19 a konektorem zaznaczonym na czerwono nie ma przejścia w żadna stronę. Między 19 a szczotkotrzymaczem...
Kod silnika podam jutro jak tylko to sprawdzę. Czyli jeśli dobrze zrozumiałem: regulator dostaje stałe zasilanie po stacyjce oraz sygnał ze sterownika, który wpływa na parametry wzbudzenia?
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
(at)nikusert miałeś rację. Znalazłem pdf-a w którym na schemacie S jest opisane jako wyjście fazy alternatora Dotarłem też do strony producenta na której sprawdziłem oznaczenie alternatora dla T-25A Muszę sprawdzić czy zgadza się z oznaczeniami na tabliczce znamionowej.
Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej peugeot boxer 3.0 HDI - nie ładuje mi alternator pomimo że jest sprawny (został wymieniony). W porządku jest też pasek i napinacz. Najprawdopodobniej mam gdzieś uszkodzony przewód wzbudzenia - chciałbym na schemacie sprawdzić gdzie ma złącza i jak biegnie.
Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator przy ciągniku (na 100% sprawdzi się zdemontowany i rozebrany): Tutaj jak w domowych warunkach sprawdzić regulator: Tu jest podstawowy schemat alternatora 9 diodowego: 1300231684.jpg Powodzenia w szukaniu usterki. :P
Schemat podłączenia masz tutaj . Jeżeli masz rozebrany alternator to tez diody możesz sprawdzić
Witam, Poszukuje schematów elektrycznych dla ładowarki teleskopowej JCB 535-60. Ładowarka cierpi na brak ładowania z alternatora (alternator sprawny, został sprawdzony na innej maszynie). Na przewodzie wzbudzenia D+ (nr przewodu 407) jest tylko 4.5V co jest nie wystarczające aby wzbudził się alternator, a pod deską ktoś już robił jakieś przepięcia przewodów,...
Panowie, jeszcze jedno pytanie. Dopatrzyłem się modelu silnika Briggs w moim traktorku i jest to: 286707-1162-E1, sprawdziłem jaki alternator tam siedzi i po numerze katalogowym wychodzi że alternator powinien mieć jeden kabel w kolorze żółtym (przykładowy zamieściłem w załączniku), u mnie jednak spod pokrywy wychodzą dwa kable: czarny i czerwony. Jak...
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
wiec tak schemat mam. ostatnio mi padło ładowanie całkowicie, wic nie wiem co jest grane. jest taka opcja ze mogło sie uszkodzic: 1. alternator- tyylko jak go sprawdzic 2. Stojan alternatora- tez nie weim jak go sprawdzic 3. prostownik- to dam rade sprawdzic miernikiem wg mnie diody sa ok 4. regulator napiecia- jego nie mam jak w domu sprawdzic, aktualknie...
Jesli mamy tam któryś z popularnych alternatorów to raczej uszkodził sie w nim regolator. Przy współczesnym alternatorze orginalny wyłącznik masy nie do konca się sprawdzi. W jumzie odłaczał on akumulator od instalacji całkowicie łącznie z alternatorem. Samochodowe alternatory mogą się przez to łatwo uszkodzić jeśli wyłączenie nastąpi w czasie pracy....
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
gdzie zaczac szukac?? Miernik pomiedzy kleme aku a zacisk +. Ustaw na zakres do 10 A. Przewody plusowe ida do zacisku alternatora dalej do zacisku + rozrusznika i dalej rozgałeźnia sie na układy bezpieczników i praekazników. Szczegoły zobaczysz na schemacie elektrycznym auta, ale zacznij od sprawdzenia jaki jest pobór pradu na rozruszniku i alternatorze....
projekt użyteczny sam ostatnio walczyłem z alternatorem - a raczej trzema włóż naciągnij pasek sprawdź znowu rozłóż przełóż regulator łącznię dwa dni walki a mógłbyś zamieścić schemat obciążenia i wzbudzenia
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
I tu właśnie występuje błąd w pomiarach, zawsze mierzyłeś do idealnej masy i zawsze otrzymywałeś "dobre" napięcia. Rozrusznik ma swoją osobną masę :) no i jest specyficznym odbiornikiem energii ale jak zatem Ty mierzyłbyś napięcie skrzynki bezpiecznikowej, skąd minus jak w skrzynce nie ma ;) Autoelektryk widzę, że problem rdzy na wsporniku to ogólny...
1. Najlepiej jest zmierzyć napięcie w czasie pracy ale można też poznać po przygasających światłach. 2. Trudno powiedzieć, to były tylko przypuszczenia. Jeśli nie zaobserwujesz braku ładowania zwłaszcza po dłuższym postoju to myślę, że możesz tak zostawić. Jeśli chcesz być pewien to możesz dołożyć kontrolkę ładowania, która zagwarantuje prawidłowe wzbudzenie....
Dostaliście te schematy? Chyba mam oryginalne instrukcje. Tak w ogóle w moim zdechł prąd całkowicie. Podejrzewam że któraś cewka prądnicy padła a nie wiem jak to sprawdzić. Nie chce montować alternatora. żeby się dostać do prądnicy wymagalna jest ingerencja w silnik. Robił to ktoś, udało się komuś? Dajcie znać.
Witam Chciałbym sprawdzić alternator przed montażem na stanowisku wiertarką. W sieci są poradniki jak to podłączyć na krótko przez akumulator i wzbudzenie przez żarówkę. Ale jest to wszystko objaśnione na przykładzie altków 9 diodowych. U mnie w 125p jest 6 diodowy z kontrolką na przekaźniku. Proszę o objaśnienie jak się do niego prawidłowo podłączyć...
Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Ów przekaźnik służy tylko do sterowania kontrolki ładowania. Skoro wymieniłeś regulator ładowania (20) to zostaje tylko alternator. Sprawdź w nim szczotki obwodu wzbudzenia, po takim czasie mogły się powycierać. Jak nie...
pod ten zacisk można,ale po co jak obrotomierz nic nie pokaże,bo to nie zacisk z sygnałem tacho? a gdzie proponujesz go podlaczyc, bo zego co pamietam na schemacie tego obrotomierza jest pokazane zeby go podlaczyc miedzy diody, a to sie wiaze z rozbiorka alternatora, musze to sprawdzic i moze jutro umieszce schamat podlaczenia jakie proponuja i dokladny...
Pewnie cały problem zginie jak pojawi się ładowanie. Zdemontuj mostek prostowniczy i sprawdź diody (weź żarówkę H4 i na zasadzie sprawdzenia przepływu prądu w kierunku przewodzenia i kierunku zaporowym, w jednym żarówka będzie się świecić, w drugim nie) i regulator (tego bez odpowiedniego sprzętu się nie sprawdzi). Dwie najczęstsze usterki alternatorów.
No to temat pojawił się ponownie. Na wstępie to przepraszam za rozmiary zdjęć jakie były. Teraz są bardziej normalne. :-) Profilaktycznie wymieniłem akumulator tamten miał około 5 lat. Ale do rzeczy. Co sprawdziłem teraz. Dla zobrazowania zobaczcie zdjęcie. zaznaczyłem styki które wychodzą na zewnątrz alternatora. I tak na wyłączonym samochodzie na...
Ładowanie zrobione!!!! Według wskazówek Stary Brat sprawdziłem że jest to 9 diodowy alternator. Kupiłem regulator do fiata 125p do alternatora 9d podłoczyłem według schematu i działa . Wielkie dzięki za pomoc . Temat uważam za zamknięty.
Oba uszkodzone albo oba źle podłączone. Uszkodzenie możliwe, ale to byłby spory pech przy sprawdzeniu ich przez sprzedawcę (dawał gwarancje rozruchową, więc nie pozbywał się chyba złomu). Podłączenie + i masy zakładam, że były ok. Natomiast przewody kontrolki oraz zasilania regulatora nie są oryginalne (coś wcześniej było przerabiane tj. kolory kabli...
No cóż częściowo takie rozwiązania wcześniej przewidywałem, ale częściowo postarałem się wyeliminować: To nie spóźniony rozruch alternatora tylko włączają się świece żarowe. Jeżeli temperatura zewnętrzna jest za wysoka do włączania świec szukać usterki w obwodzie grzania /czujnik, sterownik itp/ Wcześniej nie objawiało się to nawet przy ujemnych temperaturach,...
Cześć. Co prawda chodzi o mój motocykl, ale myślę ze nie ma to różnicy. W motocyklu mam alternator, który nagle przestał ładować. Dochodzą do niego dwa przewody. Na jednym od strony mostka jest cały czas napięcie 12V, na drugim pojawia się napięcie 12V po włączeniu zapłonu stacyjką. Po odpaleniu napięcie nie zwiększa się, poza tym ze na pracującym silniku...
Może się przyda: Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Koniecznie zapoznać się z warunkami eksploatacji i potwierdzeniami przeglądów. Uszkodzenia...
Kolego Adam, to takie typowe dzisiaj, ktoś czegoś nie widział, nie ma pojęcia, pisze głupoty, mistrzu jesteś wielki, chylę czoła, tyle, że ja nie twierdziłem, że widziałem alternator man-a, chociaż tutaj kolega się myli, bo alternator man-a widziałem, uruchamiałem nawet linie montażową, z której wychodziły nowiutkie egzemplarze, tylko co z tego. Widzieć...
Zobacz: masz przykładowy schemat połączenia alternatora, powinno to rozjaśnić temat. Jeśli alternator sprawny (ładuje), to najprawdopodobniej usterka jest w obrotomierzu.
Jak umiejętnie otworzysz i masz doświadczenie w naprawie tego typu hybryd, to próbuj... Możesz kupić jakiś zamiennik, uniwersalny lub samemu zrobić. Schematy są na forum. Jednak nadal uważałbym z nowym regulatorem. Sprawdź uzwojenia, bo regulatory będą ci się palić, jak suche siano.
Sprawdziłem, przy pedale znalazłem przełącznik. Dodam, że na moim schemacie jeszcze czegoś brakuje mi przy regulatorze, po przekręceniu stacyjki w pozycję odpalania w regulatorze słychać załączanie się jednego z dwóch przekaźników. Jeśli chodzi o dokumentacje to znalazłem wraz z całymi instalacjami elektrycznymi, ale do modeli z większym silnikiem i...
Witam, co mi da porządnie naładowany akumulator? Zresztą co to ma do rzeczy... Dzisiaj poświęciłem trochę czasu na zbadanie tematu i po wypięciu wtyczki od alternatora (4-pinowej) ten ładuje a silnik wyraźnie się 'ożywia', po ponownym podłączeniu wtyczki silnik zachowuje się tak jak bym włączył mu ok 3 klimatyzacje naraz, choć takowej nie posiada ani...
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy gruntownie sprawdzić. Na początek sprawdź czy nie ma zwarcia uzwojenia...
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Możliwości jest naprawdę sporo, ale nikt z nich nie korzysta. Bardzo dobrym źródłem sygnału obrotu silnika jest pompa paliwa w zbiornikach samochodów na wszelkich wtryskach. W benzynie bez wtryskiwaczy cewka zapłonowa. W gołych dislach zasilanie obrotomierza z alternatora.
Spróbuj narysować schemat z natury to się go sprawdzi i zobaczymy w czym może tkwić problem jego częstego uszkadzania.
Jak się dobrze przyjrzysz to 3.3V jest otrzymywane z 5V za pomocą U5, zostaw to w spokoju, jest to napięcie zasilania U1, U3, U4 i U6. Po co chcesz usuwać zasilacz 5V i dokładać drugi zasilacz 5V :?: Operacja bez sensu. Poza tym linia 12V robi za antenę. Przeczytaj jeszcze raz post #4 i tam jest napisane co gdzie wchodzi i tam się wpinasz, albo podajesz...
Mam samochód z alternatorem sześciodiodowym bez lampki ładowania i chętnie mogę pomóc w zdiagnozowaniu problemu. Będę się posiłkował schematem zamieszczonym tutaj Przede wszystkim, to należy zobaczeć czy jest napięcie na zacisku 15 regulatora - najlepiej próbnikiem z żarówki. Regulator jest zasilany przez bezpiecznik więc w przypadku braku napięcia...
Być może zasugerowałem się poprzednim postem. Ale to bardzo łatwo sprawdzisz czy jest LIN - wypinasz ten pojedyńczy kabelek od "wzbudzenia" i jeżeli napięcia ustala się na poziomie około 13,7 to jest tam LIN. Ja wiem że można założyć zwykły regulator, tylko pozostaje problem palącej się lampki akumulatora. A jak masz fajny schemat to go pokaż (rozumiem...
Witam mam problem z ładowaniem w motocyklu honda cbr600rr pc40 i to poważny. Wymieniłem akumulator wymieniłem regulator wymieniłem stator i nic wszystkie te części zostały sprawdzone i sa dobre a łądowania dalej nie ma. Zrobiłem próbe z pominieciem instalacji motocykla i prosto z regulatora + i - podłączyłem do akumualtora a drugim akumulatorem zasiliłem...
Odpaliłem z korby, rozgrzałem, dałem mu wysokie obroty i niestety alternator nie wstał. Tzn nadal kompletny brak ładowania... Kabel który wypiął się z alternatora, sprawdziłem, idzie min do regulatora napięcia do styku 67. Sprawdzałem tez to połączenie i miernik łapie przejście (czyli zapala się lampka i brzęczy głośnik). Nie wiem tego czy zwarł do...
Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego z alternatora na regulator jak i wychodzacego na akumulatorze Wynik przed regulatorem wynosil nie wiecej niz 0.5 v A na akumulatorze nie było zmiany Masa jest na obudowie alternatora To nie prąd, tylko napięcie. Do 0.5V jest dopuszczalne Zmierzyłem prad z alternatora i laduje max 0.5 V poniewaz jest...
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Czyli rozumiem, że bez tego ustrojstwa do wzbudzenia nic się nie da sprawdzić... Bo jak w schemacie żarówka była podpięta, ale nie świeciła. ?
Jaki to Żuk (rocznik) skoro jeszcze ma prądnicę? Jak prądnica jest zamontowana w Żuku to można ( nie wolno tego robić jak jest alternator !! )zdjąć klemę z akumulatora na pracującym silniku. Silnik musi mieć większe obroty bo na wolnych może zgasnąć. Później na wyższych obrotach można ją obciążać np. światłami. Jasność świecenia będzie prostym sprawdzianem...
Witam ponownie.Na wstepie musze powiedziec,ze czytajac schemat,ktory zamiescil w swoim poscie Adampio,sam sie zakrecilem.Zauwazylem,ze schemacik ten ma kilka bledow w adresch.Adres 4(zlacze alternatora),na gniezdzie nr 1,powinien byc adres 58(wylacznik zaplonu),a nie 97(zlaczka).Tak samo ze zlaczki 97 nie ma adresu 204A ani tez 77 i 4(zasilanie z alternatora).Jakby...
Cel - napęd e-roweru, pożądany duży moment przy możliwie niskich prędkościach obrotowych (ideał to obroty max rzędu 500-600 obr). Zasilanie z akumulatorów żelowych za pośrednictwem pseudofalownika jak tutaj Schemat zmieniony o tyle, że na wejście cd4017 wchodzi sygnał z zegara regulowany potencjometrem - nie wiem jak to się sprawdzi, układ już niemal...
Zmień elektryka. To ze nie zna "chińskiego" angielskiego nie jest wielkim problemem, ale to że nie radzi sobie z tak prostym schematem, to już podważa jego kwalifikacje i rodzi podejrzenia o jakość naprawy. Nie wiem czyje to tłumaczenie, ale jest całkiem niezłe. Ze swej strony mogę dodać: Flasher: kontrolka kierunkowskazów Monostat: Regulator napięcia...
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
rezystor anody zenerki zostawił bym 1k natomiast ten drugi przy kondensatorze zmniejszył bym o połowę gdyż wartośc kondensatora jest dwa razy większa czyli 1.2k co przyśpieszy pracę tranzystora i zmniejszy wahania napięć lub wstawił kondensator 10uf i rezystor 2.3k tak jak na schemacie Burgmana. To nie jest takie proste jak ci się wydaje. Zmniejszając...
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Witam. Panowie szukam schematu Ople vivaro 1.6 cdti, 2019 rok 121 kM Problem mam taki iż jest błą p 0641, samochód sam wchodzi na obroty 1500 i tak trzyma alternator - ok gaz - ok czujniki - ok Zostaje mi sprawdzic instalacje 5 V ale brakuje mi schematu. Chyba że ktoś ma jeszcze inny pomysł ?
Witam 2006 r. Wywodów nie potrzebowałem w tym wątku a wiedzy jak dobrze czytam swojego posta "skąd idzie przewód do G1?". Nie potrzebuje tu ryby na talerzu. Potrafię ją sam złapać jak będę miał wędkę. No to ci napisałem że z UPC i że może być uszkodzony tak czy nie? I pierwsza rzecz to sprawdzenie czy na sterownik dochodzi + po zapłonie a potem czy...
napiecie powinno byc 13,8 -14,2V ale musisz sprawdzic czy amperowo sie wyrabia twoj alternator
tak jest z 50 ale one byly naprawiane jak badz niestety takie badziewie mozna spotkac w takich instalacjach ze mozna sie za leb chwycic. ja nszczescie w mojej gazeli mam instalacje prosta jak budowa cepa alternator prostownik przelaczniki i tyle nawet jak by komus bardzo zalezalo to nic nie spierr Moze sie okazac ze ktos cala instalacje z 56 wlozyl...
A o który schemat pytasz? Jeśli vlt2 to ja użyłem wtyczki do Explorera - poszukaj czegoś takiego: DjVuWebBrowserPlugin , jeśli ci się nie uda daj e-maila, mogę ci podesłać. Ale swoją drogą ten schemat nie jest dla początkujących, ja w każdym razie nic z niego nie łapię - jakieś dziwne oznaczenia i brak opisów. Wziąłem się za robienie falownika sporo...
No dobra nie chce sie tu z nikim wadzić ale w kwestii przekaźnika jak powiedziałem sprawa jest prosta. Jeżeli kol. Oporniczek by uważnie przeczytał moje posty i obejrzał schemat to zauważyłby, że rozważamy dwa rodzaje alternatorów - podzielmy je umownie na 6-cio diodowe i 9-cio diodowe. Jak zaznaczyłem w przypadku 9-cio diodowego przekaźnik jest zbędny...
Faktycznie, potwierdzam poprzednika wypowiedź mądrą, a żebyś nie musiał zadawać wielu pytań, to odsyłam do schematu ze strony: Co prawda jest to obrazek dot. jakiegoś Ursusa, ale w większości osobowych jest identycznie.
Witam serdecznie wszystkich .Mam pytanie odnosnie alternatora Visteon w ktorym znajduja sie trzy wyjscia oprocz wyjscia pradowego,a nie sa one do obrotomierza bo wypinajac je obrotomierz nadal dziala.Alternator ten pracuje w Fordzie street Ka1.6 benzyna.Niestety nie mam schematu tej instalacji, a domniemam ze to jakas kontrola pracy alternatora podlaczona...
Jakiś czas temu zabrałem się za to wreszcie, może to co napisze przyda się komuś. Po pierwsze okazało się, że linka kick down (połączona z linką gazu, schodząca w stronę skrzyni, po lewej str. silnika, patrząc od przodu) jest luźna, po jej odpowiednim naciągnięciu auto zaczęło lepiej redukować, jednak tylko przy niższych prędkościach, czyli kick down...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w starszych maszynach). I wtedy też nieciekawie. Zastanawiające...
Jeszcze jedno małe pytanko: Na alteranatorze jeśli zapale auto i wypnę Akumulator to silnik pracuje dalej, a na alternatorze gaśnie. Tak? Po pierwsze masło maślane. Po drugie nie rób tak. Po trzecie jeżeli już tak zrobiłeś to sprawdź czy masz jeszcze ładowanie (jeżeli masz alternator a nie prądnicę)
Witam. "jozefg" - dziękuję za propozycję, sprawdzę jak tylko będę miał chwilę wolnego czasu. Dla "HenioGd" i "mczapski" zeskanowałem cały opis układu i schemat. Wszysko pochodzi z książki "Układy elektroniczne w praktycznych zastosowaniach", autorów: Janusza Justata i Zdzisława Tkaczyka, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. W części ostatniej jest opis...
Witam alternator powinien podawać 13,8-14,4V. wskazany najwyższy parametr.Prosty sposób do sprawdzenia alternatora czy w ogóle daje oznaki pracy włączyć pełne obciążenie(światła) na wolnych obrotach i dodać gazu sprawdzając czy zwiększy się jaskrawość świateł. Inny sposób to włączyć światła na wolnych obrotach i zdjąć klemę -, zwiększyć pomału obroty...
W Fergusonie masz 9 diod zobacz na schematy które Ci wcześniej podesłałem i sprawdź wszystkie , jest 6 dużych :3 z plusem na radiatorze i 3 z minusem na radiatorze oraz 3 diody mniejsze połączone katodami razem i wychodzą chyba do kontrolki ładowania.Najczęściej te małe diody ulegają uszkodzeniu. Powodzenia.............
mam problem z ładowaniem w ursusie c 330 potrzebna mi wiedza na temat jak sprawdzić prądnicę jak sprawdzić czy awarii nie uległ regulator napięcia ( widziałem jak pewien elektryk robił to za pomocą żarówki ) to są moje podstawowe pytania następnie chciałbym się dowiedzieć jak podłączyć alternator ( mile widziany schemat ) za wszystkie odpowiedzi serdeczne...
Problem: ALTERNATOR Clio (silnik 1.8 - F3P) Jak sprawdzić co jest do wymiany: regulator czy płytka diodowa bez schematu:).
Z jakiego dokładnie auta ten alternator pochodzi? (marka, model, rocznik) Dodano po 9 Jeżeli masz oznaczenia na tylnej ściance alternatora to "B+" zawsze do akumulatora, "D+" do kontrolki ładowania. I przede wszystkim sprawdź napięcie ładowania!
Witam, mam alternator a124 6-diodowy i elektroniczny regulator, wszystko podłączone według podanego wyżej schematu i niestety problem, mam ciągle napięcie 12,8 które się nie zmienia, tak jakby altek nie ładował, napięcie na obwodzie wzbudzenia rośnie z 1,4 do 3 V na wysokich obrotach, przed założeniem rozebrałem altka i sprawdziłem ciągłość wszystkich...
Nie chce sie spierac tutaj na forum bo to niewiele wnosi ale wlasnie kontakt kabeloczko-kabel byl idealny bo wzialem szlifierke i rozpilowalem polaczenie. Kabel byl przegrzany w calej rozciaglosci - bylo to dosc subtelne poniewaz nie byl on ewidentnie jakiegos ciemnego koloru tylko blady zolto-zielony (widac bylo pod dobrym swiatlem jak sie mieni)....
To nie jest tak że nie słucham podpowiedzi.:D Właśnie skompletowałem schemat elektryczny mojego silnika (jak by kto potrzebował mogę się podzielić) Teraz muszę to przemyśleć bo elektrykiem to byłem jak kończyłem szkołę (dawno to było)
Nie wiem dokładnie jak tam jest, ale czasem nie jest to konstrukcja taka jak w skuterach? Jeden przewód to bylby odczep do świateł, koniec uzwojenia do ładowania (ale kondensatora?). Jednym słowem sprawdź czy to jest uzwojenie "masowe" z odczepem czy "bezmasowe". Schematy różnych regulatorów znajdziesz na Mam jeszcze schemat nowego chińskiego regulatora...
Witam! Mam problem tak jak napisałem w temacie. Alternator sprawdzony, działa, wychodzi na to że brak jest prądu wzbudzenia i rzeczywiście po podaniu dodatkowego wzbudzenia ładowanie jest. I tu mam pytanie , nie chciałbym rozbierać "pół auta" w poszukiwaniu usterki może ktoś by podpowiedział gdzie szukać uszkodzenia w obwodzie wzbudzenia ( kontrolka...
Witam szukam informacji w zakresie ladowania akumulatora , swieci caly czas kontrolka ladowania mimo ze alternator jest sprawdzony i powinien dzialac prosze o pomoc , szukam schematu elektrycznego mercedes sprinter 308D POZDRAWIAM
Też borykam się z odpaleniem altka. Wkrótce będę próbował na falowniku (prosta płytka opracowana przez użytkownika elektrody) w różnych wariantach, tzn. na końcówkę mocy sterowaną IR2130 chcę podać sygnał z 555 lub z generatora softwarowego przez UCY74175 - tu nie będzie zachowane U/f, a w kolejnym podejściu już bezpośrednio na IR2130 dać sinusa z zależnością...
Mam nadzieję że sprawdziłeś czy świece się wyłączają bo często padał czujnik temperatury /taki z przewodem/ bo będzie replay.
Witam, Potrzebuję układ, który mogę podłączyć na stole do licznika samochodowego w celu sprawdzenia obrotomierza. Założenia są następujące: Sygnał może być prostokątny lub sinus (obojętnie) Amplituda sygnału regulowana od 5V do 12V Częstotliwość sygnału regulowana od 1000 do 3000/min, byłoby idealnie gdyby częstotliwość można było z pewnym przybliżeniem...
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Witam Jeżeli pomoże: śrubka 6 ze znakiem + na pewno łączy się z + akumulatora, na natomiast mam pewne wątpliwości co do następnych połączeń. Śrubkę ze znakiem "a" podłączył bym do wyjścia napięcia ze stacyjki + ale nie wiem czy pana prądnica ma wbudowany regulator napięcia bo nasze ciągniki mają zewnętrzny regulator. Trzeci M śrubkę podłączamy do kontrolki...
gdy alternator NIE pracuje to na D+ jest małe napięcie 0,6 - 1,2V i dlatego kontrolka świeci gdy pracuje to dopiero na D+ pojawia się napięcie = nap aku jeśli już wiesz że odłączenie przewodu D+ w znaczny sposób zmniejsza pobór prądu to sprawdź czy prąd wypływa z alternatora czy z przewodu D+ możesz to zrobić amperomierzem podpinając końcówki do przewodu...
Napięcie się waha jak to określiłeś ale jest to dalej napięcie stałe ( odsyłam do literatury aby pogłębić ten temat ) . Przy uruchomionym silniku napięcie wzrasta bo akumulator jest doładowywany z alternatora ( max 14.4V).
Odnoszę wrażenie że niektórzy z kolegów piszą nie czytając poprzednich postów .Regulator nie jest zasilany poprzez stacyjkę w tym przypadku. Kolego, proszę zapoznaj się ze schematem elektrycznym tego traktora, dotyczy to także Twojego wcześniejszego postu. Ponadto autor wspomniał, iż testował alternator na innej maszynie, testował też inny alternator...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Mnie interesuje schemat wewnętrzny tego alternatora.Sposób jego wzbudzenia,wygaszania lampki (kontrolki) ładowania.Można sprawdzić regulator.
witam! Czy mógł by ktos podac dokładny schemat jak polaczyc taki regulator do sprawdzenia na ,,stole"? Chcial bym go sam sperawdzic a nie wiem co gdzie podlaczyc do niego. Gdzie żarowka a gdzie zasilacz i miernik? Z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
napięcie na styku S sprawdzę jutro, z tego co widzę po schemacie powinno mieć wartość napiecia akumulatora.
Jak widać forum techniczne zamienia się w filozoficzne. Wygląda na to, że osoba pytająca ma nieco za mało wiedzy i doświadczenia aby podejść do zagadnienia merytorycznie. Nie realizuje też porad. Jakieś sugestie o podłączeniu do komputera (nie wiadomo co znaczy) nie mające potwierdzenia na przedstawianych schematach (równorzędnych zreszto). W tej sytuacji...
Witam serdecznie, mam problem, a powiem szczerze że z elektryki jestem noga :( Odbudowuje 25letnią corolle gt, wszystko pięknie nowy silnik z japonii, zrobiliśmy nową wiązkę, sterowane komuterem sportowym Megasquirt 2, silnik odpalił za pierwszym razem, a to jednostka która nigdy nie była w europie stosowana, poradziliśmy sobie z wszystkimi czujnikami,...
witam mam problem z podłączeniem alternatora. prawdopodobnie jest on od Toyoty. nie ma na niej żadnej tabliczki na nim. Szczerze powiedziawszy nie znam się na instalacjach dlatego proszę o pomoc. ->jak sprawdzić dany alternator czy działa? ->czy mógłbym poprosić o zrobiony przez was schemat instalacji znalazłem go na stronie int. tak wygląda
Próbuje to podpiąć w traktorze i tam nie ma cewki zapłonowej, chyba żeby z 15 dać na bezpiecznik i później na światła itp. W takim obwodzie jak ja narysowałem daje się bezpiecznik? Prosił bym o sprawdzenie schematu i gdzie powinno być podpięte 15 z regulatora napiec.
Zupełnie nie rozumiem skąd ta nagonka na mnie. Gdybym chciał oddać do mechanika/elektryka to bym od razu oddał. Nie o to chodzi, żeby zostawić kupę kasy w warsztacie (a często jest tak, że można odebrać auto w jeszcze gorszym stanie niż się wstawiło - czego sam niestety doświadczyłem wielokrotnie) tylko o to, żeby się czegoś nauczyć i zaoszczędzić....
Witam panowie chyba się poddam (widzę, że jedynie wywołałem niepotrzebna dyskusje) a poddam się dlatego, że objechałem sklepy z częściami samochodowymi i elektronicznymi, jedyny efekt to przekaźniki do instalacji 12v (ale które się zwierają jak dostają sygnał). będzie miał styki "normalnie zwarte" tzn. w stanie bez napięcia jego styki są zwarte, po...
Czy mógłby Ktoś sprawdzić czy stojan A115-34b i ten z BISa są zamienne?, albo chociaż zmierzyć wymiary stojana z BISa? Podmian stojana mogła by być prostym sposobem na podniesienie wydajności prądowej alternatora z "malczana"
Witam, korzystając z danych dostępnych na stronie zbudowałem regulator ładowania z drugiego schematu na stronie, oparty o tranzystor TIP142. Jedyny element jaki zmieniłem względem schematu to dioda prostownicza 1N5408 na BY399 (podanego nie było na stanie i sprzedawca dobrał to jako zamiennik). Mój alternator różni się chyba podłączeniem od przedstawionego...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Witam sprawdziłem miernikiem czy nie masuje ten czujnik i jest ok . To jest c 330M i orginalnie ma "-" na masę ale dziękuje za uwagę i u mnie do tego czujnika będzie dochodził + . Po podłączeniu miernika i ustawieniu go do pomiaru oporu po wyluzowaniu traktora nie pojawił się żaden odczyt. Wykręciłem ten czujnik i po ręcznym wciśnięciu wystającego bolca...
Diody i uzwojenia sprawdzałem w pierwszej kolejności i tu wszystko jest ok sam alternator pracuje poprawnie. Co do regulatora nie sprawdzałem go - bo szczerze to nie wiem jak, ale poszukam jak to zrobić i sprawdzę. Myślałem faktycznie aby dobrać inny regulator i dopasować go do tej konstrukcji zapewne zresztą tak się to skończy i zobaczę co z tego wyjdzie....
Co zrobiłeś, prócz wymian alternatorów, by znaleźć przyczynę tych problemów? Coś przejrzane, sprawdzone, zmierzone? Tak się głupio składa że jestem elektrykiem/elektronikiem/automatykiem (taki szeroki zakres studiów). Oczywiście że zmierzyłem parę rzeczy i nic z tego nie wynika - wszystko w normie. Bez porządnego schematu (nie takie G... jak w książeczce...
poszukuje schematu do vectry A, po właczeniu ogrzewania tylnej szyby kontrolki i alternator zaczeły szaleć. Masa na swoim miejscu, trzeba sprawdzić instalacje , czy ktos dysponuje takim schematem ??
Witam potrzebuję schemat alternatora ALT-V023 mam takiego w swojej corsie i wyją łożyska niestety nie mogę go wymontować by sprawdzić numery łożysk samochodzik w ciągłej eksploatacji do tego chciałem wymienić uszczelniacz na pompie i być może szczotki oraz regulator. Nigdzie nie mogę nic znaleść na temat tego alternatora z góry dzięki za pomoc.
Czy ktoś może mi udostępnić schemat tego lub podobnego alternatora ? Żebym wiedział jak sprawdzić ciągłość połączeń i które diody. Pozdrawiam.
Witam. Po zmasowaniu D+ i przy wł. zapłonie kontrolka powinna świecić.Jeżeli tak się nie dzieje sprawdź obwód kontrolki ładowania.Z tego co piszesz to obstawiam na brak zasilania +15 na kontrolkę ładowania.Schemat powinien pomóc.
Ok sprawę schematu teraz już jakoś rozumiem. Dzięki. Dla nabyci praktyki liczę sobie bieguny i pręty wg twojego podanego wyżej wzorca. Ogólnie wychodzi mi jako tako aż wpadłem na pomysł że może tak wrzucić 16 biegunów w 36 żłobków. I teraz gdybyś mógł sprawdzić czy dobrze to liczę proszę: 36-żłobków, powiedzmy 50 drutów do żłobka 36x50=1800 1800/3=600...
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu hamulca na 15 pojawia się "masa" przez żarówki...
panowie wszystko dobre i podmieniłem także mostek cały i też nie mogę go wzbudzić, nie ładuje nie mam pojęcia co nie tak. Próbowałem także przez żarówkę 55w i też czuje opór kółka ale nie ładuje Dodano po 3 poproszę o jakieś schematy jak macie co jak mam sprawdzić, diody na 100%ok wylutowałem wszystkie i sprawdzałem przez żarówkę, regulator nowy. tylko...
Sprawdź masę modułu zapłonowego, ew. masę między modułem a alternatorem. Sprawdzona. I to kilka razy. Obstawiam że magneto kręci się luźno względem wału. Także sprawdzone. Przeze mnie, a wcześniej przez mechanika, który sprzęt robił i mu nagle zgasł.
Jak ściągniesz pasek zwróć uwagę na napinacz czy przypadkiem nie jest skoszony, czy nie ma luzów na osi. Sprawdź dokładnie rowki na pasku bo prawdopodobnie będą zjechane od tego przeskakiwania. Ale myślę że jak założysz pasek według schematu, czyli tak jak ma być prawidłowo to powinno być wszystko OK.
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Zamiast całego układu detektora możesz podłączyć przekaźnik pod zacisk D+ alternatora, dwa przekaźniki są imo zbędne
gdy mam wszystko podłączone ładowanie 12 to max To coś z ładowaniem jest nie tak . Sprawdź spadki napięć pomiędzy masą alternatora a minusem na aku i pomiędzy śrubą plusową alternatora a plusem aku .Jak sprawdziłeś to 14.4 bo trochę nie jasno piszesz. Kolego -miro.nasz- my piszemy o silniku td a nie o benzynie chyba że ja coś pomyliłem. Sprawdziłbym...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
narazie nie ma wogle bo likwiduje system start stop i robie na zwkly , cena alternatora zwaliła mnie z nóg (sprzedawce jak sprawdził też)
Na światełka jeszcze za wcześnie, ale w grudniu na pewno zgłoszę się do Ciebie "bearq" po radę :D Dziś podłączyłem wg górnego schematu alternator, czyli B+ do "+"akumulator (rozrusznik), D+ do lampki kontrolnej. Niestety lampka nie gaśnie... Czyżby alternator był walnięty? Co mógłbym jeszcze sprawdzić/ zrobić? Pozdrawiam
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.