Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Podłacz miernik do zacisków akumulatora , sprawdz napiecie , odpal silnik i znowu sprawdz ma byc 13 do 13,5 V a jak przegazujesz to ma nie przekroczyc 14 do 14,4 V.
Tam do regulatora dochodzą dwa kable-żółty i szary (bodaj taki).Na zółtym ma być plus po właczeniu kluczyka,na szarym wisi kontrolka.Jeżeli jest plus na zółtym,to wszystko powinno w instalacji być ok,wygląda na padnięty regulator. W załaczniku przydatne info jak sprawdzić.
To nie ma nic wspólnego z alternatorem , gubi się zasilanie deski i kontrolka od ładowania zaświeca się z odwrotnej strony. Sprawdzić stacyjkę.P
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
I co ruszył alternator?
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
Jeszcze nie, jak go sprawdzić ?
W Cargo. Można z rurki lpg zrobić nie??
https://as-pl.com/p/A3007 L to kontrolka + to prąd po zapłonie (stacyjka) lub do prądu rozrusznika (jeśli masz hebel). Masę i prąd stały już masz.
Mogą być C3 z luzem.
Prosze 1021 to alternator Na koncu masz tez przejscie przez 2 kostki laczace wiazki. https://obrazki.elektroda.pl/5615226600_... https://obrazki.elektroda.pl/6020609100_... https://obrazki.elektroda.pl/8354323400_... https://obrazki.elektroda.pl/8665183000_... https://obrazki.elektroda.pl/3996326400_...
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
W alternatorze nie ma znaczenia.
Pytanie z innej beczki , macie może jakiś sprawdzony klej na wklejenie uzwojenia ( stojanu ) alternatora valeo ?
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Nie ma to znaczenia, tylko dobrze zlutuj
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Będę musiał to zrobić, tylko jak na złość te objawy występują na tyle nieregularnie, że albo nie mam wtedy miernika, albo stoję właśnie w korku (głupio tak wyłazić na środku ulicy z miernikiem i grzebać pod maską). Normalnie napięcie jest prawidłowe czyli ok. 14,4V. Postaram się jakoś zmierzyć podczas gwizdania i zapodam na forum.
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Wyje/buczy/nadmiernie się grzeje? Po mojemu zwarcie miedzyfazowe lub międzyzwojowe.
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Bez znaczenia
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
Zwykłe wielorowkowe.P
Chodzi mi o to że jeszcze nie widziałem takiego alternatora gdzie padło coś innego niż elektronika. Ciekawy jestem jak oni sprawdzą go na stole, on pełni funkcję alternatora lub silnika, trzeba mieć do niego odpowiednie stanowisko. Zresztą, pażyjom, uwidim.
Mocniejszy, 120A BOSCH 0 124 515 025 lub 0 986 044 320 90A BOSCH 0 986 040 340
witam. nie mogę nigdzie znależć wymiarów i numerów łożysk w alternatorze Valeo A14VI46 150A. Muszę je wymienić w aucie. wiem że najpierw powinienem rozebrać i sprawdzić ale auto jest w cigłym ruchu. chciałbym mieć części zamienne zanim zaczne wymieniać
Hans Piers? Toż to już słynny gówn...any Topran. Daj sobie spokój.
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
Regulator zmówiony ARE3054 , przy wymianie sprawdzę tak jak piszecie , na razie dzięki za pomoc .
To znaczy na czymś takim, co od góry przypomina cienki pasek folii kilkukrotnie owinięty wokół jarzma? Da się.
https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-al... NR KATALOGOWY: 4643701051 Zniknie aukcja - da się odszukać po numerze katalogowym. Pozdrawiam.
Może zwiększyć jakoś to napięcie do 14,5? Zgadza się, poprzez naprawę obecnego alternatora i nic więcej nie potrzeba.
Tam powinny być literki "B", a nie "D" tylko się starły. Tak więc: B+ to plus akumulatora; B- to masa; Szerszy konektor do kontrolki ładowania; Wąski konektor to plus po stacyjce.
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Nawet i 2000 by nie zawadziło. Dieslowi taki pobór mocy nie zaszkodzi a i bateria się szybciej podładuje po rozruchu.
6202 oraz 6303
Jak fizycznie pasuje to możesz i nawet 190A załozyc
Czasami jak dioda prostownicza lub uzwojenie stojana ulegnie uszkodzeniu to sa takie objawy.Brak jest jednej fazy(alternator jest trojfazowa pradnica)i napiecie jest pulsujace.
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Wg tych danych alternator w pełni sprawny. Pozostaje jeden kabelek sterujący i sterowanie alternatorem. Jeszcze jedno - gdy zaświeci kontrolka akumulatora lub komunikat to wtedy sprawdź napięcie na klemach. Na początek możesz zrobić tymczasowy by-pass kabelka sterującego i "jeździć i obserwować".
Witam Wymieniłem łożyska w alternatorze bez problemów ale po ponownym złożeniu i podłączeniu altka- nie ładuje, w ogóle a co gorsza nie świeci się kontrolka na tablicy. Kontrolka(dioda) jest dobra bo po podłaczeniu cienkiego niebieskiego kabelka D+ do masy zaświeca się .Akumulator jest nowy pokazuje >12V lecz po odpaleniu auta (bez żadnych odbiorników)...
To pozostaje Ci sprawdzić jeszcze klemę ibs. Nic więcej Ci nie doradzę
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
I jeszcze regulator napięcia...
Napisali że LIN. Nie sprawdzisz.
Ciekawe, alternator Valeo czy Bosch? Który komputer wymieniony? Ile cienkich przewodów dochodzi do alternatora, jeden czy dwa?
6303 2RS 6202 2RS
Witam, A jak podłączyć do sprawdzenia taki regulator? http://obrazki.elektroda.net/66_12908737... Alternator Valeo A13N206 Regulator Valeo YV1652
Na nic nie musisz zwracać uwagi .Minimalne bicie promieniowe pierścienia zostanie niwelowane przez docisk szczotek przez sprężynki. Alternator to nie balans zegarka ,A takie bicie /owal można sprawdzić np. czujnikiem zegarowym tylko po co? Zużycie pierścieni nie było tak wielkie i żadnych sensacji nie będzie .
Silnik 1.0. Alternator chyba Valeo. Wiem, że jak radzisz - wyciągnąć i sprawdzić jest najlepiej. Chciałam trochę na skróty. Myślałam, że może ktoś wie, albo ma gdzie sprawdzić. Może jeszcze się ktoś odezwie :)
Koło pasowe alternatora. Alternator Valeo 120a?
A jest szansa w jakiś szybki sposób sprawdzić alternator Dodano po 6 A to bez różnicy że ta kontrolka jest ledowa
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Da się sprawdzić regulator w warunkach domowych, czy trzeba od razu kupić nowy?
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
Spróbuj podłączyć do wejścia DF +12V po stacyjce.
Oczywiście, najpierw sprawdzę obroty. Dzięki.
Auto sprawdza sobie napięcie w instalacji. Ten przewód nic nie wnosi do wentylatorów itd. Co do ładowania, sprawdź działanie alternatora i instalacji kontrolki. Może kupiłeś alternator po regeneracji. Na zamiennikach, zamienników ;) Stąd problem. Albo sam przewód idący do alternatora. Też często ulega uszkodzeniu. Możesz podłączyć zewnętrzną kontrolkę...
Ok. Dzięki jutro z samego rana podłącze i sprawdzę multimetrem czy wszystko w porządku
Takie regularne uszkadzanie regulatorów może wskazywać na głębszą usterkę. Zamiast wymieniać regulatory, radzę zdemontować alternator i sprawdzić w nim diody i stan poszczególnych uzwojeń. Dodatkowo radzę sprawdzić stan okablowania alternatora oraz jego masę.
No, trochę mało... powinno być 14,2÷14,4V. Bez sprawdzenia (szczególnie regulator napięcia) bym go nie wstawiał.
Alternator się skończył. Do naprawy. Akumulator nic do tego nie ma. Auto 17 lat i ok.400tkm. Tyle wytrzymują oryginalne alternatory Valeo
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Jak jest sterowany cyfrowo to proszę o sprawdzenie błędów testerem.
Alternator Valeo CL8 Peugeot 106 97r. Proszę o sprawdzenie w katalogu typu łożysk, niegdzie nie mogę znaleźć karty katalogowej lego alternatora.
Bieżnie i szczotki do wymiany, później sprawdzić na stole i będziesz pewny.
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Rgulator na drugim zdjęciu jest od Valeo\Paris Rhone i nigdy nie był stosowany w oplu.Ktos tam coś przerabiał. Rgulator jest łatwy w nabyciu i koszt zakupu nie przekroczy kwoty 50 zł Jeżeli nie ma napięcia na szczotkach, to trzena sprawdzić czy regulator jest zasilany z s sieci samochodu
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Chciałem jeszcze zaznaczyć że właśnie w alternatorach Valeo po wymianie pierścieni i ponownym zalutowaniu zdarza się pęknięcie przewodu koło miejsca lutowania.P
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
wymieniłem komutator To bardzo ciekawe, jak można wymienić coś, czego tam nie ma, nie było i nie będzie? Mniejsza z tym, jak to Valeo to sprawdził czym, czy nie ma przerwy na wirniku.
Panowie sprawdziłem . Alternator Valeo 80A. Napięcie było mierzone bezpośrednio na alternatorze. Bez obciążenia 13,95v włączam światła , radio , wzmacniacz , klima, nawiew waha się między 13,8v-13,95v , włączam wszystko spada do 12,3v ale po dodaniu gazu około 2000 obrotów rośnie po chwili do 13,8v i w momencie gdy włączy się kompresor klimy spada do...
Witam może ktoś mnie naprowadzić... problem z ładowniem w bmw e30 84r silnik 2,4 TD alternator Valeo Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcie ładowania na wolnych obrotach 11.9V przy podwyższonych (ok 2500) 12,3V Sprawdzona instalacja w aucie, regulator napięcia sprawny podobnie jak układy prostownicze. Szczotki nie wyglądają na...
Witam Zacznę od tego ze w mechanice jestem zielony. Otrzymałem od ojca Passata b3 1.9tdi. z 93r . Eksploatuję go b. rzadko. Po ostatniej jeździe zauważyłem ze pali się kontrolka akumulatora. Popytałem i każdy zalecał sprawdzić szczotki. Wziąłem sie za rozkręcanie. Szło gładko do momentu aż nie mogłem zdjąć pokrywy ze zdj . auto 21 lat myślałem ze coś...
Witam , udało ci się rozwiązać problem z wklejeniem uzwojenia? Jakiego kleju użyć
wylutuję mostek diodowy i sprawdzę je jeszcze raz.dla pewności podrzucę nowe diody wzbudzenia.na razie dzięki za podpowiedzi.
Sprawdziłem napięcie na śrubie alternatora i bez zmian, ta sama sytuacja. Co do grzania się alternatora, to po włączeniu wszystkiego robi się bardzo ciepły. Teraz pytanie czy to normalne zjawisko czy faktycznie uszkodzone uzwojenie stojana.
Witajcie Mam problem z regulatorem napięcia w alternatorze Valeo 90A rocznik alternatora jak i auta 2000 Zregenerowałem ślizg na wirniku bo jeden był mocno zużyty zrobiłem to za pomocą druta miedzianego (oczyściłem, owinąłem, polutowałem) Oraz wymieniłem skończone szczotki w regulatorze (regulator też z 2000). Tyle, że szczotki poszły ze szlifierki...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Tak tylko jaki typ alternatora Delco,Valeo a może co innego.P
Sprawdź połączenie na rozruszniku oraz masy aku oczywiście podmień
Powierzchnia styku była jednolita? Jeżeli beda wrzery lub dolna (przeważnie) wytarta bedziesz musiał wymienić "dwie obraczki"-😄.
Cel - napęd e-roweru, pożądany duży moment przy możliwie niskich prędkościach obrotowych (ideał to obroty max rzędu 500-600 obr). Zasilanie z akumulatorów żelowych za pośrednictwem pseudofalownika jak tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/alterna... Schemat zmieniony o tyle, że na wejście cd4017 wchodzi...
Sprawdź obroty silnika na biegu jałowym, czyszczenie przepustnicy. Alternator jest sprawny ale przy zbyt małych obrotach tak się dzieje
magnum460-proszę nie pisać mi to na forum bzdur. Alternator Bosch czy Valeo?
Zamontowałem alternator z bliżej nieokreślonego auta, sprzedawca twierdził że z Citroen C5 2.2 HDi. Przed montażem wymieniłem łożyska, komutator i szczotki. Alternator działa bez zarzutu. Jako ciekawostkę podam, że da się wyjąć alternator "do góry", trzeba tylko odkręcić górny przewód od pompy wspomagania i odsunąć do na bok. Taki sposób wyjmowania...
Alternatora nie trzeba konfigurować :) Nr się zgadza więc będzie ok. Inne cyferki to przeważnie nr serii, rok itp. Wrzuć foto.
Zależy jaki alternator. Valeo, Bosch czy Motorcraft
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Jest to alternator VALEO. Rano zdemontuję i sprawdzę szczotki, a jeżeli nie to, to na warsztat. Z uwagi, że jest w tym aucie tyle elektroniki, której nie miałem w "beczce", więc cokolwiek mi się psuje nigdy nie wiem, czy to jest właśnie ten element, czy jakaś niespodzianka, których już kilka doświadczyłem.
alternator valeo valeo alternator alternator valeo numer
demontaż blaupunkt rotel kanał service samsung
schematy instrukcje serwisowe schematy instrukcje serwisowe
BMW E46 klucz starszy typ – wymiana obudowy z baterią CR2032, przełożenie transpondera Sharp-Herd Backofen zeigt "SH:OP", Heizung lauwarm – Shop-/Demo-Mode deaktivieren