Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa takie urządzenia, po jednym na każdy przerywacz. Ja zaprezentuję...
Otóż kolego chcę sobie komplikowac sprawę dlatego że: zapłony iskrownikowe nie kojażą mi się najlepiej: Trudności w uruchomienu silnika, słaba iskra, często jej brak przy zabrudzonej świecy. Ne mówię tego z wyczytanu z neta tylko realne fakty. 4 lata jeździłem komarem. Pewnego pięknego wakacyjnego dnia założyłem kierunki i zapłon bateryjny. Wszystkie...
Na próbę zewrzyj przerywacz i sprawdź czy w ogóle cewka iskiernika-prądnicy pracuje. Przy "kopnięciu" dźwigni rozrusznika na kondensatorze 2200uF powinieneś mieć kilka - kilkanaście V, na tyrystorze więcej, nawet kilkaset. Tyle samo powinno być na kondensatorze 1uF. Kondensator 1uF powinien byc z gatunku impulsowych (KMP, MKP i tym podobne). Zwykły...
witam mam simsona i cały czas jakieś problemy z zapłonem, wiec postanowiłem go troche ulepszyć i zaprojektowałem taki modulik z czujnikiem optycznym, znaczy schemat samego modułu zaczerpniety jest z sieci ja dodałęm tylko fototranzystor szczelinowy i zmieniłem sposób połączenia w simsonie nie ma zapłonu bateryjnego ale jest akumulator z którego układ...
Witam podłączyłem w swoim junaku jako zapasowy zapłon bateryjny na 12V, połączenia mam jak na schemacie, ale zauważyłem że cewka zapłonowa strasznie się grzeje, po kilku minutach jest gorąca, zostawiłem na 30 minut włączony zapłon i z cewki aż wyciekł olej, kupiłem nową cewkę i też się grzeje, czy ktoś ma taki układ i czy jest on poprawny? czy podłączenia...
no tak za mało sprecyzowałem pytanie: tam nie było modułu zapłonowego, ja mam na myśli układ zapłonowy z modułem takim jak np. w VW Golfie Dodano po 3 czyli CZYSTO TEORETYCZNIE czy taki golf chodziłby gdyby zamiast zasilać moduł zapłonowy z akumulatora zasilalibyśmy go z 12V cewki/prądnicy (nawet pracującej zupełnie niezależnie)? Jak co to tu jest schemat...
Kiedyś kombinowałem do MZ z zapłonem , znalazłem jakiś schemat z tranzystorem do tego na laminacie wielkości przerywacza umieściłem diodę nadawczą i odbiorczą podczerwieni . Obwód podczerwieni przerywała podkładka zamocowana na wale z wyciętymi ząbkami . Działało to całkiem przyzwoicie nie miałem z tym problemów jedynie trochę było kombinowania z wycinaniem...
Czy tego nie widzisz lub nie chcesz widzieć Kolego Jack63. Nie wiem co chcesz mi imputować??? O tym połączeniu wiem od wielu lat i jest ono oczywiste, bo wynika z zasad działania klasycznego bateryjnego układu zapłonowego. Natomiast nie jest tak: jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki, co już wyjaśniłem wyżej a Ty potwierdziłeś:...
Postanowiłem przerobić mój motorower(ogar 205 z silnikiem Dezametu). Ma on prądnicę o mocy 20W co pożeerają światła. Postanowiłem więc cewkę zapłonową wymienić na oświetleniową(10W) aby ładować akumulator(kierunki Stop itp.). Zrobię zapłon bateryjny, wezmę cvewkę od jawki, podłącvzę pod przerywacz i akumulator. Teraz mam pytanie: czy ma ktoś schemat...
Witam Ręce i już opadły. Po pracy żeby się odstresować zajmuje się renowacją starych motocykli. Części do nich coraz mniej. ostatnio miałem problemy z dostaniem części do zapłonu. Wpadłem na pomysł żeby zainstalować zapłon wyzwalany optycznie(tak to się chyba mówi jeżeli nie to bardzo przepraszam) i zapłon bateryjny tzn oddzielna cewka wysokiego napiecia....
Mam MZ 250 z instalacją 12V oraz zapłonie bateryjnym a chodzi mi o taki moduł zapłonowy jak na allegro sprzedają podobno wzmacnia iskre czy cos...
Schemat okazał się nieprawidłowy! Rozebrałem oryginalny moduł i są tam całkowicie inne części. Jest tyrystor 2n6399 jeden kondensator 10uf jeden jakiś większy i kilka diód. Nie wymieniałem ich bo mogę tylko popsuć. A może by tak zrobić zapłon bateryjny? Jest pewnie lepszy od zwykłego. Mam wtedy stabilniejszy silnik. Jutro spróbuje podłączyć ten moduł...
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Hmm, a ten schemat, który podałem post wyżej? On raczej nie wymaga autmatycznej regulacji kąta zapłonu, ma szansę zadziałać z impulsatorem? Jeszcze takie pytanko, załóżmy, że zastosuję moduł oryginalny (telpod gl133). Jest to moduł tyrystorowy, zasilany prądem przemiennym z iskrownika (napięcie ponad 200V, podejrzewam, że max 300-350, gdyż kondensator...
Robokopu! Z iskrownika bym zrezygnował. Sam wiesz, że to najbardziej kretyńskie miejsce w motocyklu na umieszczenie tego podzespołu. Cała woda rozbryzgana przez przednie koło leci właśnie na niego (a został dodany w ostatniej chwili, bo armia zażyczyła sobie zapłonu bezobsługowego, konstrukcja była już skończona i niezbyt było miejsce na kloca, więc...
Może zastanów się, co chcesz zrobić. I poczytaj zanim zaczniesz kombinować. Ten pierwszy, to przecież zapłon bateryjny. I nijak się nie nadaje do układu CDI. Drugi, to typowa podstawowa aplikacja modułu simsona. Działa.
Na razie zastosuję zapłon bateryjny, Później zobaczymy. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
Witam, szukałem schematów to były albo do samochodu albo takie które wymagają wiejskiego rozwiązania - nawiniecia drutu na kabel W/N. Mam zapłon bateryjny więc w miare stałe napięcie na cewce W/N, chciałbym by obrotomierz kożystał z impulsów na cewce a nie z drutu na kablu W/N... Dziękuję za wszelkie schematy
Wie ktoś jak zrobić zapłon bateryjny do motoroweru ?? Jesli tak prosze o schemat albo o pomoc ?? :?: :?
Hmm, rozumiem. Sugerujesz że to co zaoszczędzę na pozbyciu się cewki W.N. będę musiał zainwestować w ładowanie i suma sumarum wyjdzie na jedno. Dzięki, jeszcze jedno teoretyczne pytanie. Wiadomo że taka przetwornica na wyjściu będzie miała napięcie stałe, prąd stały (prądnica - napięcie zmienne, prąd stały). Czy to nie przeszkadzałoby CDI że będzie...
Chodzi o to żeby przed odpaleniem silnika prąd na ukł zapłonowy szedł z AQ a po dopaleniu żeby nie obciążać AQ żeby szedł z magneta. Teraz rozumiecie? A schemat układu zapłonowego to normalny bateryjny z modułem tam jest ten moduł i na elce jest
Może i masz racje . Ale napisałeś : "Równie dobrze można zrealizować to wykorzystując moduł DC-CDI i układ RC na wejściu z impulsatora." Jeśli się nie mylę jest to zapłon też ze zmiennym kątem zapłonu ale to zapłon praktycznie analogowy ( bez mikroprocesora) . Pewnie układ RC spełnia funkcje opóźnienia zapłonu . Czy znalazł by się schemat takiego zapłonu...
Doczytaj jeszcze. nie możesz zadawać takich pytań, bo świadczą o braku wiedzy. W linku który podałem są wszystkie potrzebne informacje. Schematy przedstawiają dwa różne moduły CDI. Pierwszy współpracuje z cewką ładującą (100 - 300 V napięcia szczytowego - to nie to samo co zmierzysz miernikiem na zakresie AC!!!!), drugi jest układem bez impulsatora...
Witam nie wiem czy zamieściłem temat w danym dziale, jeżeli nie to bardzo przepraszam. Mam silnik 2 suwowy po remoncie i chciałbym go odpalić zanim włoże go do ramy, chcę podłączyc do niego zapłon bateryjny lecz mam taka cewkę mam też akumulator 12V lecz nie wiem czy mógłbym podłaczyć przerywać I kondensator pod tą cewkę I stąd moje pytanie bo znalazłem...
jack63 ładować akumulator będę za pomocą cewek w stojanie iskrownika. Dodano po 7 Znalazłem takie schematy.Czy one będą dobre zeby podłączyć zapłon??? :D Dodano po 49
nie jestem ekspertem ale ta cewka po prawej co jest podłączona z jednej strony do przerywacza a z drugiej do masy całkiem mi tam nie pasuje. przecież zapłon jest bateryjny i pobiera zasilanie z akumulatora. tą cewkę zalecałbym podłączyć jak dwie pozostałe, napięcia to nie zmieni ale poprawi wydajność prądową. ps. przy takim podłączeniu układ prawdopodobnie...
Możesz tez zrobić zapłon bateryjny tylko musisz przewinąć cewki albo kupić aku 6 V Przy takim zapłonie powinien tylko mostek starczyć i za i jakiś stabilizator do ładowania i powinno być OK
Witam. Mam Jawę 50 i chciałbym mieć w niej akumulator na 12v. Znalazłem na internecie schemat z zapłonem bateryjnym, ale na 6v [url=]Link. Jestem początkujący i nie znam się na tym. Dlatego proszę o zmianę tego schematu na 12v. Pozdrawiam.
witam ostatnimi czasy zabrałem się za przerywacz kierunkowskazów do simsona. W internecie znalazłem ciekawy i prosty przerywacz. Główną jego zaletą jest to że obie żarówki nie migają jednocześnie (wg autora) lecz na przemian, raz z przodu raz z tyłu. tu jest schemat tego przerywacza i temat o nim na schemacie układ jest podłączony do cewki przez mostek,...
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
W tym roku akurat zakupiłem napęd na silniku MZ150 - przerobiony na 175 przez Karola Moskwę. Z koszem wygląda to tak: Silnik ten ma założony gaźnik Walbro WB37 oraz rurę wydechową z rezonansem - uprzedzając pytanie - chodzi o odbicie fali powybuchowej od ścianek układu rezonansowego w celu powrotu części mieszanki do komory spalania, ta akurat część...
Coś dziwny ten schemat. Jakby dla zapłonu bateryjnego. Zapłon iskrownikowy ma inny układ połączeń. Wykorzystanie cewki będzie możliwe gdy połozenie cewki wzgledem magnesów jest takie, aby szczyt (max) sinusoidy (prawie) napięcia wypadnie blisko punktu zapłonu. Chodzi o to aby w momencie rozwarcia przerywacza przez cewkę świetlną płynął max prad. Lepiej...
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Nie wiem po co zamieściłeś te dwa nieczytelne skany/zdjęcia??? Miałeś na zdjęciu Rycha narysować podłączenie cewki wzorując się na Simsonie/Jawce, które mają zapłon iskrownikowy z rozdzieloną cewką WN. Z "mazów" na drugim rysunku można zgadywać, że jest to typowy zapłon iskrownikowy z zespoloną cewką WN czyli prawie dokładnie taki jaki ma Twoja Kubota...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): Quad / ATV 125 - 250 cm³ Uniwersalny moduł CDI, popularny w skuterach 2T, Peugeot, Honda, Chińskie 2T, quady 50 - 110 cm³: Moduł w chińskich skuterach 2T CPI, Keeway, Generic,...
Dziadku, zaopatrz się w zasilacz z regulowanym prądem wyjściowym i regulowanym napięciem. Ogranicz prąd do 2A i napięcie maksymalne do 2.4V na jeden akumulator w baterii akumulatorów połączonych szeregowo (kłania się szeregowe i równoległe łączenie ogniw elektrochemicznych). Przy takim zasilaczu ładowany akumulator lub akumulatory złożone w baterię...
Czy jest prosty sposób aby go zasilić napięciem mierzonym. Zamontowałem go w aucie z zasilaniem bateryjnym (4X1.5V - 4 baterie AA). Pobór prądu tego woltomierza to 1mA Zasilanie 5-9V. Gdy auto zamknięte nie ma potrzeby go zasilać. A tak bym zasilił go z zapłonu i zapomniał o zasilaniu z baterii Myślałem o jakiejś przetwornicy, ale są bardzo skomplikowane...
Masz tutaj schemat z instalacja. 6V W miejsce oryginalnych cewek swietlnych stosujesz cewki stosowane jako zasilanie zapłonu.Maja one większą moc. cewka powinna miec wyprowadzone 2 przewody ktore łączysz do mostków prostowniczych. Na schemacie jest dodatkowo zapłon bateryjny , kierunkowskazy , stop oraz sygnał dzwiekowy prądu stałego. Oryginalny sygnał...
Witam, jakiś czas temu znalazłem na forum schemat elektronicznego przerywacza kierunkowskazów na 6V. Układ chciałem wykorzystać do Simsona z elektronicznym zapłonem, bo mechaniczny jest irytujący, działa jak mu się chce. Pozwolę sobie wkleić schemat tego układu i opis, bo nie mogę znaleźć linka, mam nadzieję, że autor się nie obrazi. SCHEMAT OPIS, a...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK + nowy kabel WN z żyłą (przetestowane na motocyklu) Nowy kondensator...
Z tego schematu nic nie będzie. Po co ten przekaźnik? Daj zdjęcia aparatu zapłonowego i oryginalnego przerywacza. Nawet nie wiemy co to za układ zapłonowy. Podejrzewam iskrownikowy ale... Jak nie wiadomo jaki przerywacz, to jak ci go ktoś dobierze? Przerywacz musi mieć solidną sprężynę. Nawet jak zastosujesz zapłon bateryjny (z aku) to i tak przerywacz...
Witam. Pytanie skierowane głownie do elektryków bo mi brakuje pomysłów. Przerabiam w ów motorku instalacje elektryczną na 12V bez przewijania cewek tylko w zapłon dorzucam dodatkowo czwartą cewkę zapłonową. Cewka generuje prąd ok. 6V15W, każda cewka jest wpięta do "mostka prostowniczego" gdzie po dwa mostki są połączone szeregowo co by nam dało napięcie...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
Coś małe to ciśnienie sprężania. Opisz jak mierzyłeś. Od sposobu pomiaru zależy w pewnej części wynik. Pomiary napięć multimetrem na cewce zapłonowej nie mają żadnego sensu! Przecież simson ma zapłon iskrownikowy (no chyba że CDI to są tym bardziej bez sensu) i na cewce pojawiają się tylko bardzo krótkie impulsy napięciowe rzędu 300V. W simsonach zapłon...
To przez cały rok nie jeżdzisz? hmm Z tego co piszesz wynika że tam jest zapłon bateryjny... Poszukaj w necie schemat instalacji tego motocykla bo z tego co piszesz nic wywnioskować nie idzie...
Ej. To żarówki masz zasilane z Akumulatora, czy z prądnicy? Czekaj spojrzę tylko na schemat... "Silnik W2Bx różni się od silnika 059 tym, że ma prądnicę 12V." Ty masz zapłon bateryjny i ładowanie 6V, więc Napięcie z cewek 12V będzie służyć do zasilania świateł. Tak wiec podłącz żarówki 12V.
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
Hmm... Obrotomierz podłącza się do wyjścia przerywacza zapłonowego mechanicznego, dokładnie do jego młoteczka. Młoteczek jest odizolowany. Młoteczek styka się w czasie pracy silnika z kowadełkiem, które jest na stałe podłączone do masy , a w momencie iskry rozłącza się z kowadełkiem. Obrotomierz działał u mnie w zapłonie bateryjnym , gdzie do jednego...
andseg Tam są dwie cewki zasilania świateł. sp3ots Czyli schemat ma wyglądać tak? Jaki cel ma zastosowanie akumulatora ? Zastosowanie bateryjnego układu zapłonowego i innych bajerów takich jak mikrokontrolerowy przerywacz kierunkowskazów. A sam rozwiązałem problem za niskiego napięcia :D Jak zastosuję zapłon bateryjny cewka zapłonowa nie będzie mi...
Taką techniką to pozostaje wymienić quada na działający. Ta wymieniona stacyjka na pewno jest dobra? Od tego modelu? Możesz ją odłączyć i spróbować? Tylko uważaj bez stacyjka trudno zgasić silnik. Układy z iskrownikiem/magento i CDI same się zasilają i nie potrzebują akumulatora. Do gaszenia w stacyjce jest styk zawierający do masy przewód z CD I. Może...
witam Przerabiam instalacje w moim Junaku na 12V (zapłon bateryjny) jak sprawa z prądem wygąda w oryginale kazdy kto posiada Juaka wie :| Mam problem z połączeniem tego wszystkiego nigdy nie lubiłem sie z prądem :D Narazie chce zrobic prosta instalacje tylko na rozruch motoru taka podstawa między: - alternator - akumulator - cewka zapłonowa - kontrolka...
Witam !! Nareszcie jest czas aby coś odpisać. :D Załączam schemat ładowania w wsk125 taki, jak i był u mojego qmpla. Zaznaczam że w miejsce cewki zapłonowej została wstawiona cewka światłowa. Aby podnieść napięcie generowane przez to dynamo mój kolega przewinął wszystkie trzy cewki takim samym drutem, tyle że "do pełna", początki uzwojeń nie są podłączone...
Czyli jak rozumiem, światła wg. rozwiązania Wojtka z simsony.net + zamiast cewki zapłonowej cewka ładowania dla zapłonu bateryjnego? Otóż regulator od skutera można zastosować dla obwodu oświetlenia, przy okazji wykorzystywać nadwyżkę mocy do ładowania akumulatora - tak jak na schemacie który podałeś. Do obwodu ładowania niestety ten regulator się nie...
maksymalnie wytwarzał iskrę na 5mm potrzeba mi 2-3 mm bo chcę zrobić Wiec jaki problem ? Zdemontuj potencjometry z tego trafopowielacza, pozostaw tylko kabel WN, wyszukaj omomierzem uzwojenie pierwotne o małej rezystancji i masz gotową cewkę zapłonowa do tzw. zapłonu bateryjnego (co to - zobacz w Google), bez żadnej elektroniki. To da się coś takiego...
Przepływowy podgrzewacz wody z zapłonem bateryjnym Beretta IDRA 11Bi ma klopoty z zaplonem malego palnika - pilota. Po odkreceniu wody - nie ma znaczenia, czy troche, czy mocno iskrownik bateryjny natychmiast reaguje i pojawiaja sie iskry. Jednak maly palnik - pilot zapala sie dopiero po kilku sekundach. Czasami trzeba czekac ponad minute. Nie ma znaczenia,...
Dobrze. A może od początku. Jakiego rodzaju jest to zapłon? Bateryjny z modułem, czy CDI? Jest to zapłon CDI Z czego jest zasilany moduł: z akumulatora, czy z własnej cewki zasilającej? Wydaje mi się iż akumulatorem - tak wynika z scheamtu, ale podobno CDI są zasilane z cewki Jakim sygnałem jest blokowany moduł? Niestety nie rozumiem o co chodzi z...
Tak przewijałem całą prądnicę. Już to pisałem: 1 cewka WN (zwojów nie liczyłem :P) drucik bodajże 0.17mm 2 cewki ładowania drutem 0.9mm 5 cewek świateł druciskiem 1.1mm 1 korpus WN wystarczy, oryginalnie były 2 ale były nawinięte 3 (!) cieniutkimi drucikami równolegle, po prostu parodia, chińczyki naprawdę kładą w te sprzęty co mają pod ręką. Testowane...
Tu jest schemat impulsatory są 2 i 2 cewki, zapłon bateryjny Nie wiem czy tam jest jakieś wyprzedzenie elektronicznie realizowane, ale w sprzęcie z 1982 to jakoś nie wydaje mi się. Ja bym spróbował na dwóch modułach z poloneza. Serio.
Mając taki schemat wiesz prawie wszystko o układzie. Niestety nikt z nas nie wie jakie parametry daje obecnie stosowana cewka. Patrząc na drut można wywnioskować, że ma służyć do sporego obciążenia, czyli pewno do świateł. I tutaj znów pytanie skąd u ciebie zwarcie? Może chodzi pobór znacżącego prądu na oświetlenie? A nie wiemy do którego złącza przyłączasz...
Trafił do mnie taki z pociętą instalacją. Oryginalnie był tam zapłon bateryjny z modułem zintegrowanym z immo. Dodatkowo jest jeszcze sterownik dozownika oleju. I tu jest problem, bo nie wiem jak ma być podłączony. Do sterownika dochodzi 6 kabli. Zasilania i sterowanie samym dozownikiem mam, ale gdzie idą 2 pozostałe ? Ma ktoś może schemat ? Żaden z...
Na ulotce masz dwa typy schematów bo jeden jest do zapłonu bateryjnego a drugi do zapłonu CDI. Masz użyć tego schematu NON-BATERRY IGNITION.
Oczywiście, że się da. Pewne zmiany w instalacji pewnie się pojawią, ale nic, czego nie dałoby się cofnąć. Po pierwsze musisz zdobyć jakąś ładną puszkę, co wbrew pozorom może być trudne. Po drugie, potrzebna będzie stacyjka. Myślę, że da się to zrobić na stacyjce od WSK lub MZ ES lub TS, ostatecznie ETZ lub na rosyjskiej. Regulator napięcia od razu...
Tak wiem że powinien być akumulator ;) Selen też był tyle tylko że spalony... jeśli pali na 3 kopy po 2 tygodniowym postoju to chyba nie warto zakładać tego akumulatora która zawsze będzie niedoładowany a światła będą świecić tak jak teraz :D po zobaczeniu schematu wydedukowałem , że prostownik selenowy służył do prawidłowego ładowania akumulatora,...
prąd podany to troche na wyrost, ogólnie to 60w(reflektor) + 5w(pozycja tył) + 21w(stop) + 42w(kierunkowskazy) i w przyszłości zapłon bateryjny ale z prądnicy mozna uzyskac 100w na 100% ;) wiem że w samochodzie jest załączane wzbudzenie ale nie chciało mi sie rozpisywać, chodziło o samą zasade działania ;) Pojazd to simson sr50 z silnikiem m541KF cewki...
Kupiłem w ZURT wylutowaną diodę MBRF20150 W obudowie 220F. Anody zewn. zmostkowałem i podłączyłem do wyjścia z regulatora mechanicznego. Katodę środkową podłączyłem z biegunem plus akumulatora. Wszystko zrobiłem na konektorach- bez problemu w 30 sekund można przywrócić stan poprzedni. Kontrolka gaśnie na obrotach, pali się na postoju. Więc działa. Nie...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Nie ukrywam że mogłem coś pomylić odnośnie niektórych elementów i podpięcie tranzystorów. Aczkolwiek same "ścieżki" powinny być prawidłowo. Ładowanie działa jednopołówkowo na dodatnich półokresach napięcia alternatora. Czyli jako Amator elektroniki, dobrze...
Update po latach ;) Gdyby ktoś kiedyś szukał informacji, to ogólnie jawka jeździła na rozwiązaniu przedstawionym na schemacie. Zapłon bateryjny miał wzmocnić iskrę, ale przy rzadkim używaniu w praktyce aku był ciągle rozładowany więc faktycznie zostawienie cewki zapłonowej niezależnie od reszty nie jest złym pomysłem. Dużym i przez nikogo nie wyłapanym...
Prezentowany projekt jest wynikiem potrzeby odświeżenia i poprawienia zegarka służącego mi już od jakiegoś czasu – postanowiłem go zrekonstruować przy użyciu gotowej obudowy, zakupionej na www.electronixclock.pl. Rekonstrukcja polegała na stworzeniu nowej płytki, dostosowanej do obudowy oraz poprawieniu błędów i niedoróbek z poprzedniej konstrukcji....
[url=]Elektryka [url=]Schematy [url=]Kierunkowskazy [url=]Kierunkowskazy [url=]Tutoriale [url=]Zapłon bateryjny [url=]Elektryka z ładowaniem do aku [url=]Ciekawe Podręcznik: Obsługa i naprawa motorowerów ROMET
Witam, mam następujący problem którym jest quad o nazwie beyond a konkretnie jego układ zapłonowy. Quad stracił iskrę. Sprawdziłem czy wszystkie napięcia dochodzące do modułu po czym przełożyłem moduł z innego quada był ciut mniejszy ale wtyczki pasowały. Jak się pózniej okazało moduł się spalił. Zakupiłem kolejny moduł jeszcze raz sprawdziłem wszystkie...
postanowiłem więc ze złącze na krótko cewkę pod masę i pod platynki Wiesz, jak jest zbudowany i jak działa klasyczny bateryjny układ zapłonowy? Więc co miało dać podłączenie cewki na stałe do masy? Chyba tylko jej przegrzanie i spalenie. Czy w mz musi byc naładowany akumulator Skoro to układ bateryjny, to chyba z czegoś musi być zasilany. O odpowiednim...
Z racji tego iż szwagra czarownica (kobieta znaczy się :D) była niezbyt zadowolona z efektów jakie daje lampa podarowana jej przez wyżej wymienionego, to lampa trafiła do mnie w celu drobnej modyfikacji... Lampa czy inaczej kula plazmowa to wynalazek Wysokość całkowita ~20cm, średnica bańki ~10cm Lewy włącznik włącza całość a prawy melodyjkę We wnętrzu...
Nie będzie. Nie ma to miejsca w chińskich zasilaczach bateryjnych. Jeśli upierasz się przy szeregowej baterii akumulatorów litowo jonowych, to do jej działania potrzebny będzie układ balansujący z zabezpieczeniem przed przeładowaniem, przeciążeniem i nadmiernym rozładowaniem (tzw. BMS). Do ładowania od biedy nada się przetwornica obniżająca z regulowanym...
Przez fajkę do masy nie przepływa żaden prąd (nie wyczuwam go palcem), po odcięciu zapłonu przez stacyjkę (wyjęcie kluczyka) na około jedną sekundę czuć przepływający prąd To kpina jakaś? Od kiedy to napięcie mierzy się palcem? Spróbuj językiem, jest bardziej czuły. I wyładowanie ma trwać SEKUNDĘ? A gdzieś ty tak długie wyładowanie widział? Wiesz,...
Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy. Pominięcie tego aspektu może skończyć się dużo gorszym...
Na mojej stronie znajdziesz ten rezultat. Kondensator 0.47F (GoldCap "wypruty" ze starej komórki) podtrzymuje procesor pic12c508a przez około 8 godzin Mój pomysł to akumulator li-ion ładowany do "połowy", lub zwykłe dwa paluszki AAA buforowo. Gdyby projekt działał w oparciu o mikromocowy kwarc, to wystarczyłby goldcap. Niestety w przypadku większego...
No pewnie, że bateryjne CDI Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 (at)renowka33 Nowy model silnika Twojego motocykla-skutera pracuje już w oparciu o ECU, wtrysk paliwa, schemat dostępny. Ze starszą wersją gorzej. Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora, bo...