Golf TDI ma turbine (czyli jest mocniejszy), a SDI to wersja bez turbo (chyba tylko 64KM). Pracuje obecnie na serwisie Seata i widze jak sie sprawuja te dwie wersje w Cordobach i Ibizach. Jesli zalezy ci na jak najmniejszej bezawaryjnosci to polecam wersje SDI (nie ma problemu z turbina, a to dosyc droga czesc). Jesli zalezy ci na wiekszej mocy to lepszy...
Cześć, zarówno JTD jaki TDI Posiada turbinę, wiec jeśli chodzi o prostotę to najlepiej SDI z tym, że jest to okropny "muł" samo rozpędzenie się to wieczność a co dopiero jeśli byłaby potrzeba wyprzedzenia. Dużym plusem jest jednak bardzo niskie spalanie. W moim 1.7 SDI od VW lupo spalanie wynosiło ok 4-4,5L na 100KM Mimo wszystko gdybym miał wybierać...
Może mieć zapchany wentyl i też będzie lipa.
ile w trasie spala?
Fakt, dynamika nie jest zbyt wysoka, niech kupujący od razu rozważy czy potrzebuje dynamicznego auta. Co do hałasu to nie jest tak źle, porównywalnie z 90 konnym tdi. Co do spalania sdi spala 6 litrów w cylku mieszanym, do tego często jeździ z przyczepką więc niezły wynik.
proponuje VW GOLFA IV 1.9 SDI małe spalanie i żywotne silniki
Mam SDI 1,7 spalanie na poziomie 4,5 l/100.Dojeżdżam codziennie do pracy 66km "tam i na zad" od 2 lat tylko wymiana oleju,filtry (pasek rozrządu po zakupie auta).Wcześniej mieliśmy TDI aż...... padła turbina, auto po tym miało moc "Poloneza".Proponuje ci SDI jeśli chcesz jeżdzić TANIO!!!
spalanie w silnikach SDI powinno być troszkę niższe od TDI, wg producenta VW 2.5 Sdi w cyklu mieszanym ok. 7,8l na 100, a rzeczywistości pewnie też w tych granicach.
Witam posiadam Golfa IV 1.9 Sdi z 1998r, i podczas jazdy,kiedy dodaję mu więcej gazu on kopci na ciemny kolor,a auto już jest zagrzane.Co może być przyczyną i dodatkowo dużo spala na cod zień.Dziękuje za odpowiedź.
Nie trzeba , spr dawke na rozgrzanym silnika i spalanie chwilowe jeżeli jet około 4mg na sów to okej jak tak jest to opiłki w nastawniku trzeba tylko go zdemontować
Też uważam, że nie warto kupować SDI. Jeździłem VW Caddy SDI i powiem wam, że silniczek nie daje rady. Ma 69KM i moment trochę ponad 100 Nm, spalanie 5-6l. Mam też toledo 1.9 tdi 105 KM więc mam porównanie i muszę powiedzieć, że moje TDI przy SDI to prawdziwa rakieta, a spalanie bardzo zbliżone. Nie warto i jeszcze raz nie warto chyba, że jeździmy głównie...
ciągle pokazuje max. taką temperaturę jak na załączonym zdjęciu??? nie jest to wartość zbyt mała ? Na środku to wartość optymalna, to bodajże 90 stopni. Niczym się nie przejmuj :D A SDI to silnik diesla o wtrysku bezpośrednim, one się bardzo wolno nagrzewają ponieważ mają małe straty ciepła do układu chłodzenia ze względu na konstrukcję komory spalania...
Autko do pracy powiadasz... Przybliżę ci sylwetkę jednego autka, które może ci się sposobać: Volkswagen Polo (6n) w silniku 1.4 bądź 1.9 SDI 1.4 (60km) - spalanie w granicach 7.5litra w mieście, w trasie trzeba liczyć 6 litrów jeżeli nie chcemy zbytnio zostawać w tyle. Silnik tani w utrzymaniu, a przede wszystkim bardzo trwały ponieważ z takiej pojemności...
A jak wygląda praca silnika w cyklu miejskim ? o ile zmniejszyło się spalanie w mieście ?
Co do hałasu to przy wlaczonej muzyce jest cicho nawet w sdi. Tylko spróbuj coś tym sdi wyprzedzić lub sprawnie przyspieszyć, włączyć się do ruchu, dla mnie jedyna zaleta to spalanie i trwałość, reszta na dzisiejsze czasy tragedia, 1300 kg samochód i moc 68 koni, to Seicento 1,1 lepiej się zbiera.
...Polo SDI etc. nic kosztami i spalaniem nie przebije tych wynalazków. Czy proponowanie Koledze diesla na tak bardzo krótkie trasy to według Ciebie dobry pomysł? Tym bardziej, że spalanie przy dojazdach głównie z zimnym silnikiem wcale rewelacyjne nie będzie. No i przy takiej eksploatacji, prędzej czy później pojawią się problemy, a serwis tych silników...
To znaczy ze inny silnik nie może mieć problemu z tlokiem? Tuleja czy lejac wtryskiem? Inne 1.6 nie pobieraja oleju - nie będziemy się tu sprzeczac i porównywać - jak z tymi telewizorami chciałem pokazać przekrój a nie wchodzić w klotnie czy TCL to potentat i komu sprzedaje matrycę np. Samsungowi. Pali na 4 cylindry - zmień lub napraw blok, nowy rozrząd,...
właśnie kończę pierwszy bak Biodiesla z Bliskiej w 1.9 SDI ASY, w osiągach, kulturze pracy, ani niczym innym (oprócz zapachu) nie widzę żadnej różnicy, wydaje mi się, że będzie ciut wyższe spalanie, ale to sprawdzę dopiero przy następnym tankowaniu.
Co do pytania o pompy to dokładnie ta sama moc Ci potrzebna. Mniejsza pompa mniejsze straty, ale przekładnia coś tam zabierze. Duża pompa większe straty na niej, ale nie ma przekładni. Ja bym był za rozwiązaniem bez przekładni. Ewentualnie jeśli już to większa pompa i jakaś prosta skrzynia (3 )biegi i regulować wydajność jeżeli zachodzi taka potrzeba....
Nom, jeszcze niebieskie diodki, trochę naklejek, dywaniki z karbowanej blachy alu i ogromna tuba. Zobacz jak to Renault zrobiło w rodzinie TCE - będziesz miał pogląd na to, jak mały silniczek z turbo wygląda. Bez odprężenia nie przeskoczysz dzwonienia, spowodowanego temperaturą i ciśnieniem - spalanie stukowe zniszczy szybciutko silnik. Do tego inne...
SDI jest silnikiem mniej sprawnym od TDI. Jego jednostkow zużycie paliwa jest większe od TDI, ale ma mniejszą moc ( więc trzeba nakarmić mniej koni ), co przekłada się na mniejsze spalanie w samochodzie eksploatowanym w mieście około 0,5 litra. Silnik ze względu na komorę pośrednią jest cichszy i pracuje bardziej miękko i spokojnie. Więc jeżeli zależy...
BTW. Spalanie jak w przytoczonym SDI mam w swojej hybrydzie na LPG, ale ja tankuję (jeszcze) po 3,40zł za litr, a nie 8zł za litr :) Jazda raczej dynamiczna, staram się szybko rozpędzić do pożądanej prędkości. Jeżdżąc do pracy korzystam z drogi wojewódzkiej i kawałek trasy ekspresowej (obwodnica Trójmiasta), więc prędkości przelotowe mam na poziomie...
... chipy to kolejna dobra sciezka do zakatowania silnika,dzialaja w wiekszosci na podniesieniu do max dawki paliwa na jeden wtrysk no i wtedy juz td nie bedzie mniej palil od wolnossacego,no i ten dym... tez jestem zdania ze diesel musi dymic ale jak we wszystkim sa granice diesel nie byl,nie jest i nie bedzie sportowym silnikiem! i nie przywolujmy...
Ekonomiczność to nie tylko spalanie, ale również koszty eksploatacji i naprawy. SDI ma o wiele prostszą budowę, jest trwalszy i mniej awaryjny, a jeśli już się zepsuje to naprawy są tańsze, pamiętaj że SDI to _nie_ jest TDI bez turbiny...
tak jak pisał kolega wyżej- sdi nie ma turbiny ;) dobra wiadomość jest taka że sdi jest "nieśmiertelny" (mniej awaryjny) i tanszy w serwisowaniu. do tego lepiej współpracuje z gorszym paliwem ale ma wieksze spalanie (ok. 0,5l/100 - ale to nie reguła) jezeli chcesz jeżdzić bezawaryjnie (ale wolniej) to bierz sdi. jezeli cenisz sobie "osiągi" to tdi (w...
Moim zdaniem 1,9 tdi to jest bardzo kłopotliwy silnik i szukanie golfa 4 z tym silnikiem będzie mega trudne, potężne przebiegi, sprowadzane auta itd..potem się okaże że niedomaga sprzegło/dwumasa albo turbina i jest na co pieniądze wydawać 1,6 okej ale trzeba jeszcze ten gaz założyć, myślę że prędzej 1,8 czy 1,8T występują jako oferty sprzedażowe z...
Witam serdecznie wszystkich. Mam seata ibize 6l z silnikiem 1.9 sdi 47 KW ( 64 KM ) i jestem bardzo zadowolony z tego autka. Brakuje mi w nim kilka drobiazgów i moje pytanie brzmi: 1. Czy można w nim zamontować halogeny przednie- fabrycznie nie ma a są przydatne bo dużo kilometrów robię rocznie ( 60-80 tyś ) 2. Auto nie posiada grzanych elektrycznych...
Dobra Panowie nie licytujmy się już kto co ma :D . Ale po tym jak kolega CommonRail wspomniał o spalaniu przypomniało mi się jedno bardzo fajne autko mianowicie Fabia I SDI, no jeździć to za boga nie chce, ale spalanie to bajka, na trasie potrafi zejść do tych 3.8l/100km (wg. komputera, i wg obliczeń wychodzi to samo), i nawet moje stare poczciwe 1.6...
Obawiam się że to czysta herezja. Lepiej idą od dołu i więcej palą . Każdy kto się przesiada to czuje, że nie dość ze nie jedzie to w h... pali. Jedynie SDI palą '''mało'' .
Głowica oprócz oczywistych różnic w kolektorach różni się średnicą trzonków zaworów - co raczej jest bez wpływu na pracę i najważniejsze - wałek rozrządu jest inny. W SDI wałek z TDI będzie miał za krótkie krzywki - silnik nie będzie prawidłowo napełniał cylindrów i ich potem przedmuchiwał, odwrotnie - wałek z SDI w TDI - zawory będą otwarte zbyt długo,...
Polecał bym lupo 1.2 TDI bardzo ekonomiczny silniczek spalanie około 3L bądź Suzuki Wagon r+ 1.2 lub Hyundai i10 1.1 w trasie można osiągnąć spalanie poniżej 4.5l
Mój wujek ma takie autko i jest zadowolony spalanie w cyklu mieszanym ok 6~7 l. Awaryjność - jeszcze nie narzekał.
A co powiecie o Seacie Arosie ? 1.Na allegro Arosy nie mogę znaleźć z silnikiem 1.2 tdi 3L a podobno ten 3 cylindrowy silnik pali 3l/100km http://ikm.net.pl/seat/seatarosa.php więc w Polsce nie ma w sprzedaży z z tym silnikiem? 2.ON czy Pb i jaki silnik ? (jeśli nie ma tego 1.2 dci to myślałem o 1.7 sdi ) 3. http://www.autocentrum.pl/spalanie/seat/...
Witam Ja proponowałbym zakup samochodu z grupy VW&Audi z silnikiem 1,9 TD 90 KM. Eksploatacja jest porównywalna do konkurentów silniki oraz całe auta uchodzą za niezawodne oraz nie ma problemu z odsprzedażą w przypadku audi blachy są nie do zdarcia a spalanie rekompensuje wszelkie niedomagania. Przykłady samochodów: - Audi 80 1,9 TD - VW Vento 1,9 TD...
Astra, escort, golfy itd. w tym przedziale cenowy to najczęściej auta których każdy chce się pozbyć bo sa zajechane. W takiej sytuacji pozostaje wybrać auto które bedzie tanie w eksploatacji. Proponuję polo sdi. mało awaryjne - bo nie ma co się psuć.
Te stare Golfy nie miały klimy, elektryki, systemu audio, a wyprzedzenie nimi czegoś szybszego od skutera, stanowiło wyzwanie. 5l/100km w trasie jest do zrobienia w 1.4 TSI (turbo-benzyna), jak zrezygnujesz z klimy to i do 4l/100km się zbliżysz, ale musisz tym jechać i przyspieszać jak tym 1.9 SDI. Jak mocniej przyciśniesz to więcej spali ale to jest...
Jeżeli już taka dyskusja się wywiązała. Czy tak owy kąt ma wpływ na ilość spalanego paliwa . jeżeli pali mi w granicach 6 L.
Niebieski dym to raczej olej w komorze spalania - pod tym kątem bym szukał.
1,9 SDI 4,5-5,5 ON/100km Nawet jeżeli uzyskasz takie spalanie jadąc jak emeryt to wyjdzie to tak samo jak spalając 10L gazu a żeby uzyskać taki wynik to trzeba dobrze zapieprzać.
Jako iż minęło aż 10 lat. Leci :) Przed złomowaniem, cordoba 1.6 MPI (olej na świecach :D w mega ilościach, na 100km przestawała palić na 1gar, trzeba było świece wyczyscic z oleju), jako iż miałem lagunę to dla testu zrobiłem płukankę zostawiłem na noc, zalałem najtańszy syf 15w40 bo jeszcze miałem zrobiłem kilka km i znowu płukankę. Potem zalałem...
ad. 1 - termostat do wymiany bo nie zamyka dużego układu chłodzenia. Tak myślałem, że może coś z termostatem. Jakie mogą być konsekwencje niewymienienia od razu termostatu tzn. teraz jeszcze pare dni potrzebuje auto i dopiero mogę do niego zaglądać.Np chodzi mi o to czy płyn może znikać ze zbiornika albo inne, żeby mu się nic nie stało. jedyny minus...
Tylko kultura pracy tego sdi... Szukaj czegoś co nie ma dwumasy. Najlepiej wtrysk CR bosch. I nie Reno bo elektronika cie zniszczy.
W pełni zgadzam się z przedmówcą. TDI spokojnie wystarczy nawet najsłabsza odmiana a spalanie to samo (w niektórych przypadkach nawet mniejsze) no i nieporównywalnie lepszy komfort jazdy.
Niektóre z tutaj podanych samochodów to masakra jeżeli chodzi o koszta obsługi. Tani samochód po 2000 roku. Zależy czy ma być komfortowy czy tani. Aby w miarę dało się podróżować musi być klima, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby z przodu. To taki standart dla mnie. A z polecanych samochodów i dalczego to(kolejnośc przypadkowa): - fiesta mk 6...
Koledzy obydwaj macie racje I oznacza i to i to a zależy tylko od producenta samochodu. Kolega Ociz ma racje jest to oznaczenie wtrysku bezpośredniego czyli bez wstępnej komory spalania, żeby wykluczyć wątpliwości silnik SDI nie ma intercoolera
no OK wiem czym ten silnik SDI sie charakteryzuje ale czy warto bawić sie w czipsowanie tego ??? jakiego przyrostu moge sie spodziewać i co z żywotnością tego silniczka i spalaniem??
A wiec tak: *To auto nie musi mies super osiagów wystarczy zeby w miare malo palilo i było zgrabne *Napisales ze trzesaca sie kierownica to chyba w starych autach tylko i tez nie w kazdym *Nie chce auta w benzynie poniewaz jezdzilem w benzynie i dieslu autami i osobiscie wole diesla (kwestia gustu)a po za tym maja lepsze silniki i bardziej niezawodne...
Dzięki. No właśnie jest kilka kosztownych spraw w dieslu, więc chciałem sobie zaoszczędzić dodatkowej sprężarki na przyszłość :) . Poza tym, chcę zejść e spalaniem do minimum. Ponoć 1.9 z turbo nie palą dużo więcej niż SDI ale ile to jest to niedużo. No i też opinia o tych silnikach SDI, ze są trwałe z powodu małej mocy a więc i silnik jest mniej wytężony...
Witam, przepraszam, że bawię się w archeologa ale autor tematu opisał analogiczną sytuację jaka dotyka moją skodę fabię z silnikiem SDI model ASY. Niestety autor nie pojawiał się po tym wątku na elektrodzie i nie wiadomo czy udało mu się rozwiązać sprawę nierówno pracującego silnika. Sam silnik odpala bez problemów, zarówno jak jest ciepły jak i zimny....
ustaliłem że pin 5 do panelu klimy wtyczka A (12pinowa) pin 8 zostaje jeszcze sygnał spalania w necie nie mogę znaleźć a szukam od 1 września Dodano po 7 czy spalanie idzie z kostki 80 pinowej nr pinu 18 tak jest w w VW Caddy SDI nie ogarniam tego Pin 18(EDC) to ekonimizer Pin 45(EDC) zegary i idzie to 5 pinu w zegarach. A6 idzie od brązowej wtyczki...
skoda fabia 1.9 TDI to optymalny wybór patrząc na przedział cenowy na pewno się zmieścisz tylko trzeba poszukać niestety większość modeli to silniki SDI moja skoda to kombi 2004 rok i oczywiście 1.9 tdi -100 koników radzi sobie dobrze a i spalanie to ok 6l/100km w trasie nawet udało mi sie zejsc do 4.8 L/100km !!!
Jak chcesz taniego diesla to szukaj Golfa z silnikiem SDI, miałem Polo z tym silnikiem, dynamika jazdy żadna ale mało pali i niezawodny. Bywały też Skody Fabie i Octawie z tą jednostką z mniejszych VW Lupo i Seat Arosa ale te raczej do miasta. Najważniejsze by blacha była zdrowa. Właśnie coś czytałem, że SDI mało pali, dynamika praktycznie żadna i...
Witam. Założyłem komputer MFA w Caddy 1.9 SDI ze sterownikiem 038906013AN - silnik AYQ. Brakuje mi informacji gdzie w tym komputerze znajduje się pin odpowiedzialny za wysyłanie informacji o spalaniu, komputer 80 pin z dwuczłonowa wtyczką(jak w TDI). http://obrazki.elektroda.pl/4037797400_1... Autodata nie podaje tej informacji, jeżeli...
już któreś ciągniki francuskie maja w standardzie ze do cylindra jest wtryskiwana woda nie pamiętam które ale jeśli będzie potrzeba to podam link bo w chwili obecnej nie chce mi się szukać To niech Ci się zachce. odszukaj temat na elektrodzie bo już ktoś przerabiał na wodę fabie SDI i miał spadek spalania Na pewno miał spadek spalania? Potwierdzony...
Mój caddy 1,9 sdi 2003 od nowości palił 6,5-7 l przyzwyczaiłem się ale w wakacje będąc u kolegi co diesle robi stwierdził że z daleka słychać że jadę bo jak skuter silnik pracuje. Dawki były ok delikatnie przestawił zapłon silnik zmienił pracę a spalanie spadło do poziomu 5,8-6,4 l w lecie oczywiście. W zimie przywykłem do 8 z kawałkiem ale to zasługa...
Dobrymi silnikami diesla były 1.9 sdi, 2.5 sdi i z serii tdi większość na VP czyli 1Z czy AFN. W nowych 1.9 tdi ze stajni vw sypie się wszystko. Dziury w tłokach, padniętę PD czy pęknięta głowica to codzienność dla tych silników. Z innych stajni to jeszcze stare diesle z merca czy np 2.5 tdi z audi, albo 1.5d , 1.9d z citroena/peugeota. Jeżeli chodzi...
Zgodnie z tematem - moim zdaniem nie warto. Są lepsze auta i cząsto tańsze, albo o klasę wyższe. Golf to przeciętny samochód z ponad przeciętna ceną w żaden sposób nie odzwierciedlający jakości do ceny( na podstawie przestażałych opinii o tej marce w Polsce ) Silnik SDI nijak nie przystaje do dzisiejszych czasów ( jak napisał kolega wyżej) jesli chodzi...
Pomijając fakt, że Polo III wyjątkowo mi się nie podoba (albo Polo IIFL albo IV) i za VW się płaci, to moim zdaniem cena jest atrakcyjna. Zaletą silnika SDI jest trwałość i bezawaryjność w przeciwieństwie do TDI. To mały i lekki samochód więc te 60KM (czy ile to tam ma) jest w sam raz. Tylko nie wierz w spalanie 4l/100km bo choćbyś "na uszach stawał"...
Z pewnością niezawodność będzie lepsza niż w Alfie Romeo Nie zgodzę się bo silniki JTD według mnie są znacznie lepsze. Po za tym kupienie AWX czyli TDI 130KM z niskim przebiegiem i dobrym stanie jest niemożliwe bo te silniki są wylatane jak zamek od karabinu w "Sami Swoi" Bezawaryjność Historia zna wiele przypadków w głównie w Golfach 4 generacji gdzie...
tylko że głowica o której pisze nie pochodzi od AFN tylko od czegoś innego. Znalazłem głowice z tym samym numerem na aukcji i pisze tam że pasuje do TDI jak i do SDI. Jaka jest różnica? Moje popychacze różnią się od AFN budową no i moje są miękkie a powinny być twarde.
Proszę o interpretacje logów, auto brak mocy pod górkę na 1 lub 2 , po prostej osiąga może max 90-100km/h po 50sek. Rozrząd niby ok, wszelkie zwiększanie dawki vagiem czy zmiana kąta wtrysku, pompy i na innej pompie to samo. Po zwiększeniu dawki brak zmiany większe spalanie auto anemiczne nadal, auto nie puszcza ani grama dymu przy gazowaniu, wyczuwalny...
Witam wszystkich, pochodzę z okolicy Szczecina i poszukuję kilku informacji w sprawie mojego auta, którym jest Astra K rok 2018. Co około 100 km wyskakuje mi błąd P11DB Czujnik NOx 1, nieprawidłowa wartość prądu. Jedynym objawem jest wyższe spalanie i wyskakujący błąd. Auto nie szarpie, przyspiesza normalnie, równo pracuje. Czy ktoś potrafi wskazać,...
no powoli z tymi silnikami :) SDI -ok 70KM, nie aki słaby jak by sie wydawało, toporny z pompa wtryskowa, najbardziej ekonomiczny pod wzgledem spalania i czesci... TDI - i tutaj jest ich caaala gama, serie AVG, AHF, ASV, ASK wszystkie na pompie wtryskowej :) pozostałe z pompowtryskiwaczmi -tez swietne i czulsze na paliwo, charaktwrystyczne: przy niskich...
Witam. Postanowiłem zagłębić się w temat samochodu wujaszka ;) Pacjent to seat ibiza II fl z wolnossącym silnikiem diesla. Auto gdy jest zimne nie chce odpalać. Kręci ładnie i żwawo ale nic się nie dzieje. Gdy odepniemy czujnik temperatury auto po chwili odpala. Gdy silnik jest ciepły odpali z podłączonym czujnikiem temp. ale trzeba pokręcić rozrusznikiem...
Masz uszkodzony klin na wale korbowym, pod kołem rozrządu, jest tam luz, rozrząd przestawia się bardzo niewiele, bo pewnie ma jeszcze mały luz, gdybyś pojeździł tak jeszcze z parę miesięcy to zauważyłbyś spadek mocy. To co masz teraz wystarczy żeby w mrozy ciężko palił. Po odpaleniu masz podgrzane komory spalania i dlatego później pali w miarę normalnie....
Diesle są mniej dynamiczne szczególnie na niskich obrotach - chyba o to chodzilo? Turbo-diesel już na niskich obrotach uzyskuje wysoki moment obrotowy, więc przyśpieszenie turbo-dieslem nowej generacji jest lepsze niż porównywalnego (moc) silnika benzynowego. Silniki benzynowe - te, które maja więcej zaworków niz 8 :) potrzebują wyższych obrotów żeby...
Pany wszystko fajnie ale takie sdi ma 68-80 KM i naprawdę ciężko to bujnąć do setki z drugiej strony jest sporo innych w PB które spokojnie 5-5,5 spalają więc niema co kombinować. Ale Powiem wam że 5 litrów w hybrydzie to żaden wyczyn i z tego co pamiętam w Priusie V gen. da się przejechać 50km z Vmax=40 bez spali-nówki. Ale wiecie co te hybrydy to...
Według opisów właścicieli to silniki te wytrzymywały sporo ponad 500k km, nie martwię się więc na zapas, prędzej podda się karoseria niż napęd Dlatego nieustannie powtarzam : "najlepsze kawały można usłyszeć na imieninach u jakiegoś mechanika od samochodów, który prywatnie ujeżdża diesla" :D Auta na zachodzie nie mają po 0,5 mln przebiegu, mają 200-300,...
Witam Moja fabia 2002 1.9 sdi nie ma komputera pokładowego tylko godzina. Licznik nr 6Y2 919 860 ECU 038 906 012 GD Moduł komfortu 6Q0 959 433 E. Czy jak przełoże komplet który pochodzi z troszke innej fabi 1.9 tdi (model poniżęj) to będe musiał coś programować ,adaptować, włączać nowe funkcję, oczywiście dołożyć manetke i czujnik temp . (gdzie wpiąć?)...
swiece zarowe sluza do podgrzania komory spalania w cylindrach aby ulatwic zaplon mieszanki paliwowo-powietrznej i dalej pracuje juz jak perpetum moblie na ON :) -silnik o zaplonie samoczynnym, poczytaj wiecej. pierwsze slysze o podgrzewaniu plynu chlodniczego. O_o
Panowie - jest ciekawy już temat pod tytułem "Jak jeżdzić dieselem?" ale... wszystkie rady dotyczą silników diesla z turbiną. Mam samochód z 1,6Hdi i nie ma co się oszukiwać bez turbiny i przy tej masie 1,7tony jest on zdecydowanie 'mulisty'. Zależy mi na wskazówkach jak 'oszczędzać' filtr cząstek i nawet jestem w stanie pogodzic się z troche wiekszym...
Ok, to porównaj sobie silnik 1.9 SDI (wolnossący) i 1.9 TDI (doładowany) różnica jest ogromna. Różnica tkwią min. w korbowodach, tłokach. Nie wiem jak jest z głowicą ale napewno jest też inna komora spalania. Przecież wraz ze wzrostem stopnia sprężania rośnie temperatura pracy silnika, a bez odpowiedniego chłodzenia (np. natrysk oleju na denka tłoka,...
A skąd weźmiesz takie napięcie? W każdych warunkach. Z instalacji pojazdu. A po co w każdych warunkach? Wystarczy, że tyle będzie na postoju. No to skąd na postoju weźmiesz? Wystarczy silnik SDI który dogrzewa świecami komorę spalania jeszcze długo po starcie silnika. X mniejsza mocą. Ale wystarczy tylko to by napięcie przez jakieś 5 minut wynosiło...
Hej.Ju,z tłumacze o co mi chodzi.Moje polo ma zaslepiony egr,wyciagnalem tez klape przepustnicy i w efekcie koncowym polowka jest nie ekologiczna malo pali dobrzejezdzi,ale denerwuje mnie przsypieszony kat wtrysku wynikajacy z dzialania egr ktory w wyniku podania dawki spalin powoduje oslabienie reakcji spalania sie oleju napedowego i oglusza prace...
Cześć, polecam golf 4 1.9 sdi - moja mama używa takiego tylko do jazdy w 90 % po mieście. wytrzymałe zawieszenie, silnik pozbawiony turbo, dwumasy, przeplywki tylko pompa jak w tdi - 2003 rok, wymieniony rozrząd i oleje, zero problemów. w mieście spalanie około 6.5l, trasa max 80-90 km/h od 4.5 do 5 l. Ostatnio jeździła kilka tygodni nowym reno megane...
dlaczego turbodoładowane silniki Diesla grzeją się znacznie słabiej niż ich wolnossące odpowiedniki? Wcale znacznie słabiej się nie grzeją - jak się używa mocy tych turbo to nagrzewają się raptownie szybko. Nie popiszę się tu fizyką akademicką tylko własną obserwacją bo lubię zwiększać wskazanie śr spalania w nie swoich autach (czasami podczas mojej...
Witam mam golfa 1,9 sdi od 2 lat kupiłem go z założoną jakąś kostką ( modulatorem) wtedy był żwawy ładnie się zbierał ale zaczęły byc problemy gasł a błędów nie można było wykasować , dopiero po wywaleniu tej kostki zaczął działać , po jakimś czasie zaczął brać olej a teraz to z 1 litr na 700 km bierze w między czasie wymienione były uszczelniacze na...
Kolega wyżej ma rację poza tym corse musisz i zalecam szukać 1.2 w najmocniejszej wersji, bo: jest poprawiona mniej pali i w miare jedzie. 1.0 kategorycznie sobie odpuść bo: duzo pali ma problem z lancuchem z podpora walu korbowego(ulozyskowanie) padaja cewki. I teraz najważniejsze miałem astre 2ke z twoim silnikiem z 2 generacją lpg- najmniejsze spalanie...
Ostatnio miałem bardzo podobny problem jak autor tematu. Taki sam budżet, nawet takie same typy modeli (ja jeszcze brałem pod uwagę Seata). Mogę powiedzieć, że kupno samochodu w takiej cenie to nie taka prosta sprawa jak się wydaje. Moje poszukiwania trwały około pół roku. Odwiedziłem w tym czasie kilkadziesiąt komisów, oglądałem kilkadziesiąt samochodów...
do 15k to spokojnie można kupić A4 B6 1,8T Może i uda się ustrzelić w tej kwocie. Ale do tanich w naprawie nie należy, szczególnie zawias, dwumas. Komfort jazdy oraz wyciszenie na+. Spalanie w 2.0 ALT to 12L/100km LPG + 0,1L 5w40 podczas normalnej spokojnej jazdy. 1.8T wydaje się tutaj złotym środkiem. Wg mnie kupowanie Golfa z silnikiem 1,4 to głupota,...
Kilka rzeczy możesz sprawdzić sam. Jak silnik nie odpala zwróć uwagę czy kopci na biało, jeśli tak dostaje paliwo, tylko nie spala, jak nie to nie. Drugie gdy nie chce odpalic, podepnij na krótko napięcie z aku na świece, tylko dla spokoju odepnij najpierw przewód idący z przekaźnika, podgrzej kilka sekund i zakreć. Kolejna opcja to nieszczelny układ...
Cześć, od dłuższego czasu rozglądam się za samochodem. Będzie to mój pierwszy pojazd, jednak doświadczenie w jeździe już mam. Nie szukam 150koni mechanicznych, spokojnie mi wystarczy mniej. Pojemność jednak chciałbym zachować powyżej 1350ccm. Rozglądając się mogę zauważyć: AUDI a3 TDI <- trafić na egzemplarz udany, ekhm da się w tej cenie? POLO IV...
Kolega robił testy w wolnossaku i wyszły oszczędności nawet do 50% tyle ze to była para z wymiennika na kolektorze wydechowym . Temat znany problemem sa juz turbiny ale tez do rozwiazania . Mam benzyniaka i tu to się nie sprawdza . Kolega kolegi mówił, znajomy znajomego widział. Tak to tworzone są mity i teorie spiskowe. Mam propozycje to kolegi kolegi....
Witam serdecznie. Po 5 latach jazdy Oplem Astrą II z 98r nadszedł czas na zakup czegoś nowszego. Mam do wydania 18-19 tys ale postanowiłem nie kupować auta za ostatnie oszczędności tylko poszukać czegoś w granicach 15-16tys i około 3-4tys zostawić sobie na przygotowanie pojazdu do dalszej eksploatacji. Potrzebuję auta 4/5 drzwiowego, typ nadwozia nie...
Hej, stop , stop Panowie, zacznijmy od tego ze krokiem numer jeden jest postawienie celu ktory chcemy uzyskac co w tym wypadku odpowiada max ilosci paliwa zamienionego na prace, nie cieplo czy halas swiatlo itd. Bezposrednim wykladnikiem sa NIUTONOMETRY , i tego sie nalezy trzymac a zmiana na pałe - a moze 4 bar map sensor, koncowki z kombajnu i turbo...
nieee, weźmie jakiegoś japońca w którym cena jakiejś pierdoły kilkukrotnie przewyższa cenę auta. niemieckie auta są najlepsze. Niemieckie auta to przereklamowane cuda, niestety, co do części podam przyklad: Amor Kayaba Civic - 150zl Golf - 210zł wytrzymałość 100 000km Amor NOName civic - niedostępny golf - 50zł wytrzymałość 10 000km dla tego ludzie...
Witam wszystkich. Było tutaj na forum kilka tematów które prześledziłem odnośnie tego jaki samochód kupić, lecz nie znalazłem topicu który by mi rozjaśnił sytuację :wink: Samochód ma być raczej mały, hatchback. Głównie na dojazd do pracy 30km w jedną stronę. Do tej pory jeździłem 3 lata Fiatem UNO 1,4 LPG 1995r Spalał mi 8,5 LPG /100km przy cenach gazu...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. Mam problem ze spalaniem w swoim VW Lupo 1.7SDI ozn. AKU. Spala 8-8,5l przy zachowawczej jeździe. Do tej pory wymieniłem filtr powietrza, filtr paliwa, termostat (Vernet, temp. otwarcia 87'C), czujnik temp. cieczy (oryginalny 6U0 919 501B). Wyczyściłem dolot, EGR czysty. W momencie pojawienia się 90'C na desce, VAG wskazuje ok 73'C i rośnie dalej....
briggs spalanie spalanie hyundai spalanie koksu
uszkodzony czujnik wału schemat volvo klimatyzacja klucz elektryczny
Polaryzacja przewodów w zasilaczach HP: biały, czarny, czerwony Zasilacz HP: Łączenie przewodu sygnałowego z czerwonym