Przy takiej specjalizacji w profilu takie pytanie. Adaptacja na początek i dalej ewentualnie szukać.
To się dzieje na LPG czy na benzynie też?
co z sondą?
No to czas...
sorki niedopatrzyłem
Witam, w w/w autku miałem problem z mocnym falowaniem obrotów na biegu jałowym oraz dużym spadkiem mocy, podłączyłem się vagiem w celu sprawdzenia błędów silnika, były dwa sporadyczne czujnika Halla i sondy lambda, po skasowaniu - brak błędów. Następnie na uruchomionym silniku (wiem błąd) wszedłem w "Przełącz na nastawy - 04" i nacisnałem "Go" po czym...
Posiadam Seata Toledo 1.6, 1993 rok, na gaźniku (Pierburg 2E3). Problem polega na gaśnięciu gorącego silnika podczas obrotów biegu jałowego. Problem nie jest stały, raz cały dzień jest dobrze, innego zaś gaśnie. Ważne jest to, że problem praktycznie pojawia się tylko w zimie, lub gdy już jest bardzo zimno choć nie jest to zasadą bo i latem robił mi...
Dolot powietrza nie jest szczelny,albo sprawdź jeszcze raz, albo zajedź do warsztatu.
sprawdz czy z podciśnienia z reduktora nie idzie gaz
Sonda, nieszczelny układ wydechowy, nieszczelny dolot, niesprawny układ podciśnienia, regulacja biegu jałowego i jeszcze inne...
Jeszcze jedno pytanie - czy ktoś się zetknął z telepaniem na biegu jałowym tego silnika?
Nie sądzę żeby nastawnik robił takie jaja. Trzeba zacząć od sprawszenia czy w normie mieszczą się wskazania takich czujników jak : tps czujnik temp silnika styk biegu jałowego.
potwierdzam, warto sprawdzić rozrząd tylko dziwne, że objaw występuje na niskich biegach - sprawdź autko powyżej 120 km/h czy jest tak samo dynamiczne jak wcześniej, zużycie paliwa powinno być większe, odpalanie auta utrudnione, praca na biegu jałowym itp. lecz wszystko zależy ile jest przestawione.
Sterownik silnika powinien dostać informację o włączeniu klimy i podnieść obroty biegu jałowego, trzeba sprawdzić czy dostaje. Druga sprawa, to sprawdzenie I biegu wiatraków
błąd czujnika halla jest normalnym błędem gdy silnik nie pracuje. Podczas pracy błędu być nie powinno. Poza tym.. sprawdzić należy sterowanie i działanie nastawnika biegu jałowego przy przepustnicy.
Witam, Mam problem z moim seatem. Polega on na tym, że na biegu jałowym znacznie falują obroty od 500 do 2500 obr/min. Istnieje tez problem z odpalaniem. Trzeba go dłużej pokręcić żeby zapalił ewentualnie dodać gazu. Dziś przy podłączeniu do diagnoskopu nie czyta sterownika silnika. Jakieś sugestie w czym problem? Jest to przyczyna sterownika? Proszę...
Sprawdź docisk szczotek na komutatorze. Jak sprawa wyglada na na biegu jałowym, czy kontrolka też miga.
Świece były wymieniane, później przepustnica była adaptowana bo były nierówne obroty.Po ok.150 km znowu zaczęły falować i po dopięciu egr i ponownym odpaleniu silnika obroty falowały 500-1500 na biegu jałowym i brak rekacji na gaz.
Witam czy może mi ktoś kto wie napisać co dokładnie oznacza kod błędu 516 Styk biegu jałowego w silniku krokowym CTP (F60) .????
Witam, od 2 dni z rury wydechowej wydziela się mało zauważalny czarny dym oraz strasznie kłujący zapach (brak trudności w odpalaniu, na biegu jałowym obroty nie falują). Dodam, że dzieje się to od czasu większej ulewy i dosyć mocno zalanych ulic. Pozdrawiam.
Świszczenie najbardziej słyszalne jest na jałowym biegu Pasek, osprzęt paska, sprawdź. Odpal na próbę bez paska i nasłuchuj czy ustanie.
Witam. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam podobny z tym, że mój samochód (Seat Toledo 1,8 20V) ma przejechane dopiero 80 tyś. Ciśnienie (na gorącym silniku) biegu jałowego 2 bary, ciśnienie dla 2000obr/min 4 bary. Wymieniony filtr oleju na Mann, czujnik ciśnienia (w tym modelu jest tylko jeden), miska olejowa i ssak czyste. Problem pojawia się...
Sprawdzałem na biegu jałowym i kopci jednakowo. W dymie wydobywającym się z rury czuć delikatnie ropę dlatego mam nadzieję, że to wtrysk albo kąt wtrysku.
na benzie też faluje ale minimalnie nawet na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, tak skacze sobie w przedziale 810-830 obrotów przy czym widać lekkie drgania silnika , a to przekłada sie na gaz i tam już bardziej rzuca silnikiem ;/
nie sądze aby obroty mialy związek z tymi kontrolkami stan takich obrotów moze miec wpływuszkodzona gumowa podstawa pod monowtryskiem, lub uszkodzony nastawnik biegu jałowego sprawdz tez czy nie ciągnie fałszywego powietrza oraz czy przepustnica jest czysta
Witam. Koledzy mam zagwozdkę z autem jak w temacie. Świece, kable, cewka wszystko nowe. Auto na biegu jałowym chodzi idealnie. Wystarczy się trochę przejechać i nagle chodzi jak kosiarka. Błędy jakie się pojawiają to: P0300 Wykryta przerwa zapłonu - któryś lub wiele cylindrów P0301 Cylinder 1 wykryta przerwa w zapłonie P0304 Cylinder 4 wykryta przerwa...
Witam mam pytanie otóż jestem posiadaczem seata toledo z 93 roku niestety moja seacina nie posiada obrotomierza , postanowiłem wiec kupić licznik z obrotomierzem .Z czego co wiem to licznik z benzyny i pokazuje 5 tys. obrotów na biegu jałowym, gdy zwiększę obroty obrotomierz przekręca się nienaturalnie w dół. czy jest jakiś sposób by obrotomierz z benzyny...
Według mojej wiedzy w tym temacie obroty biegu jałowego w tym modelu nie są regulowalne.Narzuca je komputer wtrysku i powinny zawierać się w zakresie 930-980 obr/min.Pozdrawiam.
Witam. Mam problem, posiadam auto seat toledo silnik 1.6 16V BCB. Problem się zaczął kiedy dojeżdzając do skrzyżowania, zapaliły się kontrolki EPC i Check Engine, totalnie zaczeły falować obroty na biegu jałowym,spadły obroty podczas hamowania i zgasł silnik.Narobił mi stresa, nie mogłem odpalić, po 3 próbe załapał i jakoś odjechałem ze skrzyżowania....
Witam. Nie jestem mechanikiem, więc z góry przepraszam za jakieś farmazony. Mam takie 2 zapytania; Po podłączeniu ww samochodu do vag-coma wywaliło mi taki błąd; 17664 - Engine coolant tem sensor (g62) open or short to plus P 1256-35-00 Wykasowałem ten błąd i narazie po 2 dniach nie wrócił. Jeśli powróci to ten czujnik do wymiany? A drugie pytanko to:...
witam pacjent do seat toledo II 1.6i 74kW AKL problem polega na tym że silnik nie pracuje równomiernie na biegu jałowym, podczas jazdy też wyczuwa sie delikatne szarpnięcia na VAG-u wyszło coś takiego : Niedziela,06,Czerwiec,2010,18:38:12:3660... Wersja VCDS: AKP 908.2 Wersja danych: 20100401 Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06A-906-019-AEH.lbl Oznaczenie...
heh, no tak - to wiem tylko czy jedno może mieć wpływ na drugie - tj czy te błędy mogą powodować nierówną pracę silnika (wibracje całej budy) - i gdzie należy szukać rozwiązania, wczoraj pojawił mi się ten błąd na cylinndrze 4, skasowalem go, i dziś pojawił się ponownie, podkręciłem obroty do 900 rpm ale nic nie pomogło...
Zaczynam myśleć ze coś źle złożyłem po czyszczeniu turbo ale jak pracuję dźwignia kierowniczek to chodzi idealnie I jak dam do góry(jak bym zdjął wężyk) to pokazuję 996 mbar a jak na dół to 1020-1035 mbar. Co do tolerancji to 20-30 też bym machnął ręką ale 200 mbar to już dużo i cięcie doładowania zanim dojdzie do wartości żądanej przez komputer. Jutro...
Ta śrubka to regulacja CO - nie podlega "kręceniu" w trakcie eksploatacji. Podbijanie obrotów to albo zanieczyszczony IACV, albo uszkodzony styk biegu jałowego przepustnicy. Ogólnie silnik wrażliwy na tzw. lewe powietrze, często krakcieją "portki" odmy, znajdującej się po lewej stronie silnika, pod plastikową osłoną.
Witam Mam VV Golfa 1,8 Monojetronic. Silniczek jest tylko elementem wykonawczym, tak naprawdę jego działanie zależy od kilku czujników, których wskazania są analizowane przez komputer. Działanie samego silniczka można łatwo sprawdzić - dwa piny są podłączone do styków, które są zwarte w momencie gdy pedał gazu nie jest używany ( tzw. wyłącznik biegu...
Z opisu wynika, że nie ma to żadnego związku z pracą silnika. Może pozostaje wrażenie stuków przy malejących obrotach wału korbowego. Przede wszystkim należy systematycznie przyjrzeć się pojazdowi. I tak dla zaburzenia równowagi - te stuki to tylko kiedy na biegu jałowym, czy może kiedy się jedzie? Te stuki to tylko kiedy silnik jest zimny, czy może...
Kolego przerabiałem podobny temat u mojego kumpla w seacie Toledo 2.0 na wielopunkcie też falowały , skakały mu obroty. Okazało się że podczas pracy silnika w przepustnicy nie łączyły ślizgacze w potencjometrach i dlatego obroty falowały lub skakały. Rozłożyliśmy przepustnicę i wewnątrz są dwa potencjometry to czarne ścieżki tych potencjometrów pomalowaliśmy...
Mam problem z szarpaniem silnika podczas delikatnego przyspieszania przy okolo 2 tys. obr./min. Na biegu jałowym i przy ostrym przyspieszaniu jest OK. Problem ten pojawil sie juz jakis miesiac temu ale po 2-3 dniach zniknał. Tym razem szarpanie pojawilo sie po zatankowaniu auta więc nie wiem czy jest to usterka czy poprostu kiepskie paliwo.
Odnawiam temat. Odma wymieniona, uszelka pod kopułą też i dalej jest wyciek. Ostatnio zauważyłem problemy z odpalaniem, a mianowicie na benzynie odpalalam i auto od razu spada z obrotów i gaśnie, nie jest tak za każdym razem ale często. Gdy przełącza się z benzyny na gaz, i daje gazu i puszczę pedał (na biegu jałowym gdy stoję w miejscu) to auto lekko...
Nie wiem kto ci doradził wymiane na jednomasowe ale nie był to dobry pomysł. Auto kangurzy czyli podczas puszczania sprzegła podskakuje ???? jesli tak to trzeba przypalić delikatnie sprzegło aby ładnie sie ułożyło i wytarły sie zabrudzenia. Autko szarpie przy puszczonym sprzęgle, zmiana biegu na wyższy lub niższy czy wolna jazda np w korku i problem...
Witam dzięki za podpowiedz To niby sonda mieści sie w parametrach co chodzi o napięcie silnik pracował na biegu jałowym około 20 minut oczywiście uzyskał temperature roboczą 90 stopni ale jak autem przejade ponad 10 km i to napięcie sondy na biegu jałowym wzrośnie ponad 1 V to znaczy że sonda walnięta ale z drugiej strony na rozgrzanym silniku wykasowałem...
Auto odpala po 5 min zaczyna przerywać i gaśnie, obojętnie czy na biegu jałowym czy podczas jazdy. Nowe świece, filtry paliwa i powietrza, kable wn dobre, pompa paliwa dobra, wlałem ulepszacz i dalej to samo. Nie wiem za co się brać cewka, moduł, czyścic wszystko. Może ktoś miał taki sam problem, czytałem tu o podobnych problemach ale nie ma konkretnego...
Oczywiście że tak,to powietrze ze skrzyni korbowej zostało już raz zmierzone przez przepływomierz i bilans musi się zgadzać. Ilość tego powietrza jest inna przy hamowaniu silnikiem,na biegu jałowym,przy normalnej jeżdzie,przy przyspieszaniu. Masz dalej problem widzę z Twoich postów,spróbuj wymienić przekażnik zasilania komputera miał oznaczenie"19"...
Zapchany wydech. Widziałem podobny przypadek w astrze 1. Nie prawda! Przy zapchanym (nawet) wydechu, silnik na biegu jałowym będzie pracował! Nie pisz bzdur. A autor powinien naprawdę udać się do kogoś, kto zna się na tym, bo z opisu wynika, że autko powinno jeździć super, a tym czasem nawet nie pali... Po takim opisie, to bez zobaczenia na własne...
Niestety nic nie pomogło. Dalej długo się grzeje z mizernym skutkiem. Żeby uzyskać naprawdę ciepłe powietrze to muszę go piłować na wyższych obrotach. Na biegu jałowym nawet jak jest nagrzany to ledwo ciepławe leci. Nagrzewnica była płukana, nie było w niej "syfu" woda raczej swobodnie przez nią przepływa. Czy to może być wina pompy, a może parownik...
A ja bym zaczął od tego co kolega "carmedic" czyli sprawdzić kąt wtrysku na kompie i koło rozrządu na wale czy przypadkiem nie zcieło klina - bardzo częsta usterka w 1Z Bardzo czesta, nie tylko w 1Z, ale za to troszkę inaczej się objawia, silnik faluje na biegu jałowym, źle pali czy to zimny czy ciepły, ponadto chyba VAG wskazałby by błąd w tym przypadku,...
Tak więc, podpiąłem się dzisiaj kkl'em, silnik wyrzucił dwa błędy -17552 - MASOWY PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA, PRZERWA/ZWARCIE NA MASE oraz 17958 - Charge Pressure: Control Deviation Ten pierwszy raczej wziął się stąd, że na zapłonie odpaliłem auto, bez podpiętego przepływomierza, a drugi mnie trochę bardziej niepokoi, po wykasowaniu, po przejechaniu ok...
Witam, ost. podłączyłem mój samochód po komputer z pomocą oprogramowania Polski Vag. Takie oto błędy które mi wyszukał, mam pytanie czy to coś poważnego czy lepiej to zignorować. Dodam że mam taki problem że na jałowym biegu nieznacznie falują mi obroty (między dwoma kreskami czasami nawet w okolicach jednej). Jeżeli zły dział to przepraszam i proszę...
Sory. Rocznik 92, silnik 1F. Mierzyłem go wczoraj. Napięcie sondy na benzynie ok. 0,7 do 0,9 V i nie spada poniżej. na gazie raz 0,7 do 0,9V raz 0,1 do 0,3 raz zaczęła pracować poprawnie 0,3 do 0,7. Tak jakby się coś zacinało. Odłączenie czujnika temperatury powoduje gwałtowne wzbogacenie miesznki na benzynie aż do dławienia. Rezystancja czujnkika 2,6...
Seat Toledo 2 1.8 20v APG + LPG instalacja Landi Renzo, wtryskiwacze Matrix: Praktycznie od zakupu samochodu świeci mi się kontrolka Check Engine.Diagnoza Vag wykazała uszkodzoną sondę lambda.Po wymianie problem powrócił.Gaziarz ustawiający LPG stwierdził że druga sonda też nie pracuje jak powinna.Także ją wymieniłem na nową.Ale problem checka nadal...
Seat Toledo 1.6i 92r. jak odczytać kody błyskowe Luźny żółty kabelek ( w okolicy skrzynki bezpieczników) Żaróweczka 12V\1,2W do złącza i do plusa akumulatora. Zewrzeć złącze na 5 sekund do masy i puścić Odczyt: - Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej przepustnicy. - Pozwolić...
Od tak zapisanych logów można dostać oczopląsu ale ciśnienie doładowania jest OK, nie odbiega od zadanego i nie faluje nadmiernie czyli jest OK, z początku trochę małe ciśnienie ale to pewnie wina tego, że nie od razu wcisnąłeś pedał gazu w podłogę bo wtedy i wartość zadana ciśnienia jest niska. Z logów nic niepokojącego nie wynika, więc może masz nieszczelność...
Na początku chciałem zaznaczyć, że jestem jedynie użytkownikiem auta a nie mechanikiem. Problem polega na tym,że w moim aucie, Seat Toledo 1,6. SR rocznik 2000 kod silnika AKL. Zapisują się błędy 00537 błąd sondy lambda 18-00 górna wartość graniczna.Błąd ten pojawia się po każdym skasowaniu błędu i przegazowaniu auta oraz czasami 00533 błąd biegu jałowego...
Czy ten sposób odczytu jest dobry??? i te błędy??? ten wykaz mam z infotecha ale dla golfa 2 1.6 silnik PN i gdzie ewentualnie może się znajdować ta lampka co ma migać??? ( wiem że w oplu miga chech engine, a tu jako takiej nie ma ) Odczyt: - Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej...
Uzupełnij dane pojazdu. Trudno zrozumieć Twoją wypowiedź. Piszesz, ze obroty spadły do zera, a za chwilę, że silnik pracował jeszcze minutę. Obrotomierz nagle przestał wskazywać, czy obroty spadły do biegu jałowego? Świeciła się tylko kontrolka ciśnienia oleju, czy również ładowania lub jakieś inne. Silnik pracował przez tą minutę normalnie, czy nietypowo?...
Witam wszystkich Pacjentem jest jak w tytule Tolek z 2001 roku 1,9 tdi ALh, przebieg na blacie 266000, oleju ubywa tak do litra od wymiany do wymiany. Od około 3000 obr/min budzi się w nim zwierze(leniwiec-:( ). Auto nie łapie żadnych notlaufów, nie faluje na biegu jałowym, nie gaśnie, nie dymi, osiąga 180 km/h ale zajmuje mu to dużo czasu. Do 3000...
Witam, seata zakupiłem jakieś 2 miesiące temu, od samego początku silnik charakteryzował się metalicznym klekotem, na który przy zakupie nie zwróciłem uwagii. Dźwięk silnika przypomina metaliczny stukot, znacznie bardziej agresywny niż silniki tdi, nawet te z pompowtryskiwaczami i różni się też od zużytych popychaczy, które mam w innym seacie. Auto...
Witam, Potrzebuje pomocy w doborze cześci a dokładnie na wymianie dwumasy na sztywne koło - cały komplet. Posiadam silnik AFN 110KM i niestety podczas pracy na biegu jałowym słychać jak rzegota dwumasa oraz podczas gaszenia auta słychać uderzenie. Chciałbym zamienić to na sztywne koło niestety nie znam się aż tak dobrze i w tej kwestii potrzebna jest...
witam!mam seata cordobe z silnikiem 2.0 95r.mam te same problemy z obrotami i nie tylko.kod silnika 2E one były instalowane w golfach,pasatach,cordobach i toledo.po przerobieniu na gas psuje sie przepływomierz powietrza,drzwiczki ktore puszczaja powietrze blokuja sie o scianki i dopływ jest za mały badz za duzy wtedy silnik szaleje.najgorsze jest toi...
Witam wszystkich, zgodnie ze wskazówkami posprawdzałem poszczególne elementy: Czujnik temperatury działa poprawnie; Sonda lambda działa, zmierzyłem multimetrem i jest w zakresie 0,1 - 0,8 V pod obciążeniem, na jałowym 0,3 - 0,7 V -> średnio 0,6 V. Stara sonda została wymieniona w czerwcu, bo był problem z jazdą na gazie, nie miał mocy; pomysł gazownika...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Witam, Post będzie trochę długi, ale chce opisać problem dokładnie bo jest dość dziwny. Szukałem podobnych tematów, ale nigdzie nie był opisany identyczny problem jaki mam. Samochód Golf 4 1.4 16V 2001 rok. Problem z ładowaniem występuje tylko na biegu jałowym przy bardzo dużym obciążeniu odbiornikami. Napięcie mierzone zawsze na alternatorze. W porównaniu...
Witam! Mam kolego identyczny problem z tymi falującymi obrotami na biegu jałowym. Moje auto to Daewoo lanos 1.5 16V. Też założyłem instalkę brc light z wtryskiwaczami zavoli 3 miesiące temu i problem występował już od początku po założeniu. Gazownik próbował mnie wkręcić że mam przeczyścić silniczek krokowy i zapewniał że na pewno mam przebicie na cewce....
Witam. Ponawiam temat bo problem się pogłębił, brak diagnozy. Nie piszcie na wstępie żebym wyrzucił od razu DPF bo nie oto tu chodzi. Mechanik sprawdzał filtr DPF w moim aucie, DPF jest czysty, nie jest zapchany, nigdy nie zaświeciła sie kontrolka filtra. Auto używam poza Polską, wiec prawie codziennie jeżdżę po autostradach i drogach ekspresowych Problem?...
Witam, Podobne problemy były już przerabiane, ale albo nie zakończyły się rozwiązaniem albo objawy były inne. W każdym razie zanim napisałem ten post, przekopałem całe to forum i sieć w ogóle, ale nadal nie rozwiązałem mojego kłopotu. Mój samochód to Seat Toledo II, 1.6 16V z instalacją gazową. Przebieg 145tys. Problem zaczął się od nierównej pracy...
Zastosowałem się do zaleceń Kolegów. Po zaślepieniu EGR, wyizolowałem chłodnicę spalin z układu. Skutek - auto przestało dymić na biało (co miało wcześniej miejsce zaraz po odpaleniu i w sytuacji, gdy samochód dłużej popracował na biegu jałowym); po drugie ustąpiło drastyczne (pół zbiorniczka na dzień) ubywanie płynu chłodzącego. Dziękuję za pomoc....
Chciałem żeby mi ktoś wytłumaczył dlaczego nga produkuje świece do mojego auta z przerwą 1,6 a producent zaleca przerwę 0,7.Auto ma wypadanie zapłonów na pb i lpg oraz nierówną prace na biegu jałowym.Wyczytałem gdzieś że takie objawy może powodować zbyt duża przerwa?Może mi ktoś powiedzieć czy powinienem szukać świec które będą miały przerwę 0,7 mm?Jeśli...
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
jałowy współczynnik pompa jałowy jałowy transformator
pomiar magnesowania sigma instrukcja zastąpić starter
parkside mlotowiertarka joniozator spawarka
Adaptacja turbo w VW Passat B5 1.9 TDI AVB po regeneracji Renault Trafic 2 CD odtwarza mono zamiast stereo