Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
Będzie zapalał, natomiast układ wtryskowy z funkcji wtrysku sekwencyjnego przejdzie w sterowanie grupowe, co zrozumiałe, bo nie ma rozróżnienia cylindrów.
Witam, mam dokładnie taki sam problem, nawet te same błędy, Seicento poj. 900 Ktoś wie co może być przyczyną ?
Chyba że znasz kogoś kto naprawia te sterowniki za mniej jak 250zł A skąd, sam bym wział się za naprawę za trochę więcej ,zresztą nie jesteś z małopolski więc szukaj fachowca w okolicy. I nie szukaj taniej naprawy , bo nic z tego nie będzie a drugiej szansy na naprawę przeważnie nie ma. Dodano po 6 Pozatym coś mi tu brzydko pachnie, pewnie trzeba stary...
A czujnik na podmianę masz może?
Układ kluczujący wtryskiwacz to właśnie L9150. Ciekaw jestem czy masz jakieś źródło gdzie można go kupić?
Jaki czas wtrysku?
Wyciąg korpus i połóż na czymś równym, np. tafla szklana. Miały paskudną tendencję do wyginania się podstawy. To samo zrób z przekładką jaka jest pomiędzy korpusem a kolektorem, to znaczy tą "nadlewką" jaka odchodzi od pokrywy zaworów. Zobacz na wskazania MAP, ta centrala podaje je w idiotycznej wartość "wysokość słupa rtęci" Na wolnych jest coś około...
Zdejmij obudowę kolumny kierowniczej i zobacz czy masz antenę na stacyjce, jeśli masz to po jej kablu dojdziesz do centralki CODE. Skoro masz błąd "Niezaprogramowana centralka CODE" to znaczy, że sterownik silnika jest niesparowany z centralką, więc nawet jeśli ona jest w aucie to jej połączenie ze sterownikiem silnika jest przecięte. Kontrolką CODE...
Zrobię zrzuty z testera i pokażę. Zastanawiam się, czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 i 3 .
A jak świece? Ustaw szczelinę 0,65 mm na test. Zamień wtryski lpg np. wtyczkę 2 z 3 i wężyki 2 z 3 i zobacz czy błąd będzie dalej na drugim cyl. Dodano po 1 Sprawdź czy reduktor nie puszcza gazu pod ciśnieniem do kolektora. Sprawdź korekty stft i ltft na obu paliwach, jak masz kabel do brc może ma opcje wyłączania po 1 wtryskiwaczu i wtedy dajesz 3...
tak , potrzebny jest emulator
A jak zamienisz cewki?Nowe jakiej firmy?
Ja na tej liście widzę 2błędy, błąd sondy jest naturalną konsekwencją wypadania zapłonów.
a ten kabel polutowałeś? masz ten kabel to odczytaj jaki jest błąd
Ciekawy jestem piszesz poważnie, czy tylko się zgrywasz. To jest zwykła literówka z mojej strony, zamiast -ź- stuknęło mi się -ż-. Nie zauważyłem tego błędu wcześniej.
Powtarzam po raz ostatni-diagnostyka to nie tylko czytanie błędów.
Czy wie ktoś może co oznacz wyświetlany błąd SPF no Seicento 2001 Van MPI 1100
Sonda zdechła, tak trudno zinterpretować błąd czujnika tlenu?.
No sprawdź czy którąś jest zalana jak tak to wiadomo będzie ze cos jest nie tak
Zamień przewody niebieskie podłącz do zielonych, a zielone do niebieskich, Pan w sklepie niestety mało kumaty, z schematu wyraźnie wynika, że po podaniu masy na różowy centralny się zamknie, a na różowo czarny jak się poda masę to się otworzy, wypróbuj to rozwiejesz swoje wątpliwości, co do otwierania zamka z kluczyka to gdzieś jest jakiś błąd w montażu.
Trzy błędy masz chwilowe a jeden stały. Na 1 cylindrze zamień wtryskiwacze miejscami i sprawdzisz czy błąd się przeniesie na inny cylinder czy pozostanie na tym samym. Sprawdź okablowanie czy nie jest uszkodzone, wtedy pozostanie wtrysk lub silnik.
sprawdziłem tylko błędy bo nie miałem za dużo czasu, zerknąłem na forum i napisali ze wysypała się pamięć w sterowniku, i co teraz, w samym eeprom nie ma chyba map, a to one się ponoć wysypały, przydałby się etl
Mój błąd. W seicento zawór jest, a w Cinquecento nie ma.
Witam Mój ojciec posiada seicento jak w temacie z 2005 r. Kable i świece wymienione około rok temu. Samochód posiada zainstalowaną fabryczną instalację tartarini. W chwili obecnej jest problem na benzynie ,a dokładniej błąd P0300. Na LPG brak problemów. Moje pytanie czym może być spowodowany ten błąd?
Cewki wymienione na nowe
Pytalismy sie dokładnie mechanika i to jest na 100% błąd "Impuls wtrysku" Kodu błędu nie pamięta, ale tak sie nazywa ten błąd
Auto jeździ wiec zakladam ze impulsy sa, moga byc nieregularne. czy to wina tego czujnika czy gdzies w obwodzie moze byc cos za to odpowiedzialne , niemam jak tego sprawdzic czy sa te impulsy w fazie. zwyklym miernikiem da sie to zrobic? jak? Najlepiej jechac do mechanika , ale zanim to zrobie chce poczytac co ludzie tu na ten temat napisza.
Rozumiem. Błąd aktywny 120 - napięcie akumulatora. Co może być powodem takiego błędu?
wymień to radio na inne,faktycznie to cała historia,osobiście wymontowałem ich kilka,jest tam jakiś błąd fabryczny i wieszają się,nie reagują klawisze,resety czy czyszczenie styków nic nie da.
Ma na pewno jedż do serwisu niech zczytają usterkę-błąd.
po usunięciu usterki,ale jak wiemy jaka ona jest nielepiej poświęcić śie i idczytać błąd usunąć usterke i wyczyśćić pamięć,choć bez tego kasowania śie obejdzie ale lepiej zachować procedure.......
Ciśnienie paliwa 2,5bar. ...a czasem nie powinno być coś koło 1 bar? Sprawdź czujnik temperatury silnika (płynu) od ECU (nie od wskaźnika/kontrolki), możesz go odłączyć, ECU przyjmie wtedy wartość zastępczą = 60*C. Na czym Ci "wyrzuca" ten błąd 00?
Poduszka ma swoje gniazdko, jest ono zakończeniem kabla owiniętego intensywnie żółtą taśmą izolacyjną.
a dlaczego jak w Fiacie podłączali mi się pod komputer to nie wykryło żadnego błędu ?
1. Oryginał czy chińczyk? 2. Podłączyłeś pod kompa? Były jakieś błędy?
Kod błędu to P0303
Przy sterowniku iaw16 jest tak,że po (o ile pamiętam) -4 jazdy po 5minut przy goracym silniku kasują błąd.
Witam, Czy robił Pan skan błędów dlaczego kontrolka "marchewki" się zapaliła? Kod błędu powiedziałby dużo o usterce. Podmiana wtryskiwacza w celu sprawdzenia jest jak najbardziej na miejscu.
byc moze jest tylko jeden bieg wentylatowa ale sprawdz ktore sa za akumulatorem po maska. pozdro Dodano po 1 chodzilo mi o bezpieczniki sorki za błąd
Sprawdź temp. powietrza zasysanego.Jeżeli będzie kantował wali błędem czujnika cieczy.
Szarpie już podczas przegazówki na luzie. Wcześniej parę razy zdarzyło się, że sam z siebie zgasł podczas pracy na obrotach jałowych. Rozumiem, że uszkodzony czujnik nie powoduje wywołania stałego błędu, który zapisze się w pamięci sterownika?
Ja ma sterownik IAW4AF. Dodam, że po wykasowaniu błędów silnik normalnie zapalał. Ale jak z 30 min postoju i przekręcam stacyjką to nie słychać pompy albo pompa słychać że minimalnie się przycina i staje. Na chwileczkę zakręcam rozrusznikiem. Po czym znowu kilkakrotnie kręcę stacyjką aż słyszę ze pompa pompuje. Wtedy po przekręceniu rozrusznikiem silnik...
Dostałem dziś ecu od Seicento 900 IAW 16FM.EC. Serwis zdiagnozował usterkę ecu ponoć wyświetla się błąd zasilania. Klient kupił drugie ecu i dalej jest to samo. . Jakoś nigdy w tych sterownikach takiego byka nie widziałem....
Witajcie, tak jak w tytule, w aucie mamy - Fiacie Seicento od kilku dni, jak zrobiło się tak gorąco, po rozgrzaniu silnika, na wolnych obrotach albo mruga albo świeci na stałe - kontrolka oleju tak jak na filmiku: [youtube]https://youtu.be/rjDMEXmA1Lk[/y... po zwiększeniu obrotów gaśnie, po czym gdy obroty opadają znowu się zaświeca. Myślicie że...
Witam. Byłem dzisiaj na badaniu i wyszedł błąd cewki nr2. poza tym wszystko w porządku. Tylko teraz nie wiem czy wymienić tylko cewkę czy przewody WN też ? Czy jak przewody są uszkodzone to też wyjdzie błąd cewki?
A jaki jest błąd na Examinerze ?? Sprawdzałeś
Thanks for Upload!
jest to SPI i jeżeli to jest pompa to pompa do wymiany czy coś z elektryką z nią związaną ? Zmierz ciśnienie jakie jest. Jeżeli się marchewka zapala tzn że sterownik zapisał błąd, odczytaj błędy.
Jeżeli masz błąd poduszki to z jakiegoś powodu i kasowanie tu nic nie da ,pomijając fakt że tym kablem masz marne szanse żeby nie powiedzieć żadne to zrobić.Poza tym przedmówca ma sporo racji.
Witam. Mam pytanie inne niż wszystkie.. Co zrobić aby zapisać jakiś błąd w sterowniku SPI seicento IAW 16F? Musze przetestować urządzenie diagnostyczne i nie wiem jak wywołać jakiś pewny błąd. Odłączałem czujnik położenia wału i 3 razy próbowałem włączyć (oczywiście silnik nie ruszył) a kontrolka dalej nie świeci. Włączałem też silnik na kilka sekund...
kolego a płyn chłodniczy nie ubywa?to co opisujesz to objaw uszczelki pod głowica.jak auto postoi dłuzej lub noc to pali na trzy poniewaz na cylinder dostanie się znikoma ilosc płyny i tak się dzieje.komp widzi błąd bo nie spala sie paliwo w tym cylindrze i pokazuje błąd cewki>
O ile nie pozmieniali nic w przepisach, to jest to błąd WK. Muszą to poprawić.
Pompa paliwa nie wyrabia i wtrysk leje.
Problem rozwiązany. Wymiana amortyzatorów nie pomogła, dopiero zmiana lewego krzyżaka półosi . Jak widać czasem wibracje mogą wprowadzać w błąd co do strony uszkodzenia
Dali mi z czerwonym plastikiem i taki sam mam wkręcony i teraz jak kupiłem też czerwony - do wkręcenia w głowie. Niebieski mam faktycznie w termostat a czerwony o dużej średnicy w chłodnice. Od człowiek uczy się całe życie. Więc czas na czarny i przyznam, że nie sądziłem, że kolor ma tu aż takie znaczenie bardziej podszedłem do tego, że co firma to...
Na DIY dzielimy się dokumentacją od projektu. Czy można na to liczyć i w tym przypadku. Pieniędzy z projektu raczej nie będzie. Po pierwsze monowtrysk jest już raczej na wymarciu, a po drugie moje Seicento 1,1 przez 100000km. błędu nie zgłosiło ani razu.
Był wtrysk LPG, ale zdechł sterownik silnika (typowa usterka), to ktoś przerobił na gaźnik (2 gen.). Na benzynie chodzi na 2 cylindrach, na LPG normalnie, bo iskra jest, tylko nie ma impulsów na 2 wtryski (choć w sterowniku silnika, będzie błąd cewki zapłonowej).
Nie włączaj zapłonu z odpiętymi przewodami licznika bo zapala błąd poduszek jak sterownik nie widzi kontrolki.
Dopiero jak napisałem pytanie to zauważyłem że chcesz wykryć zasilanie a nie masę. Mój błąd.
Podłączyłem fiatowski i był tylko błąd czujnika temperatury płynu nic więcej
nie wprowadzajcie ludzi w błąd, były cienkie z temperaurą a nie seicento. w seju jest tylko lampka informująca o gotującej się wodzie święta prawda
Powielono błąd z Malucha- gdzie ci inżynierowie mieli głowy?
Faktycznie parametry są dobre. Problem polegała na złym podłączeniu króćca od oparów par paliwa. W błąd wprowadził mnie opis zamieszczonych wyprowadzeń na innym forum
Czujnik położenia wału korbowego po rozgrzaniu może przestawać działać. Jednak jeśli kontrolka zgłaszała jakiś błąd (powinna gasnąć po ok 4 sekundach po przekręceniu kluczyka na MAR) warto sprawdzić czy nie ma jakiegoś błędu zapisanego czym może naprowadzić na usterkę
Mam problem z seicento900. Kilkadni temu założyłem instalację lpg,od tej pory pali się czek na benzynie i na gazie.Byłem na diagnozie koputerowej ,błedy to : usterka obwodu cewki nr2 oraz obwodu wtryskiwacza ,po wykasowaniu wraca błąd obwodu cewki Auto pali ponad normę,przed założeniem instalacji lpg nie było żadnych problemów.Na gazie pracuje normalnie...
Elm327 plus fiatecuscan Błąd należy skasować w module AIRBAG.
Musisz podłączyć pod komputer. Innej drogi nie ma. Błąd na stałe zapisany w ECU.
[quote="sandamiano"]Auto ma Fiata Code? Jeśli tak to sama wymiana sterownika nic nie da chyba że jest bez przypisanego kodu, Łączy się z programem diagnostycznym i pokazuje błąd wtryskiwacza? Jeśli przewody sprawne to musi odpalić, pompa paliwa uruchamia się na chwilę po przekręceniu kluczyka ? Pewnie tak (ciśnienie sprawdzone) ale powinna po kilku...
Witam kolegów. Tym razem ja mam problem. Seicento 2004 rok 1,9 TDI dziś nie odpalił. Ciemno na zagarach zapali na parę sekund i zgaśnie. Bezpieczniki wszystkie OK. Błąd: Can brak komunikacji ze silnikiem, przyrządy, zegary - stały. Czy ktoś rozwiązał temat? Czekam na informacje, będę bardzo wdzięczny....
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Miernik w rękę i sprawdzasz czy przewody pomiędzy ECU a wtryskami są całe. Zazwyczaj przy montażu LPG przecina się przewód wspólny od wtryskiwaczy czyli plus po stacyjce i montuje się na nim przekaźnik który odcina wtryskiwacze podczas pracy na LPG. Wtryskiwacze terowane są masą z ECU. Sprawdź przewody które podają masę z ECU do wtryskiwaczy, możesz...
Na benzynie ma pracować normalnie, a na gazie z rezystorem. aha sprawdź też rezystancje przekaźnika odcinającego. ECU łapie błąd wtedy gdy usterka trwa jakiś określony czas ale nie sądze żeby w ułamek sekundy złapał błąd (przy załączeniu przekaźnika)
Witam, w Seicento 1.1 mam dwie cewki WN. Komputer EOBD zgłasza błąd cewki o oznaczeniu "A". Która to jest cewka? Ta bliżej, czy dalej od przodu samochodu? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Ogre2000
wiesz moze gdzie ten przekaznik jest w seicento 1,1
Witam, czy ktoś może powiedzieć jak odczytać kody błędu z silnika w Seicento 900. Problem polega na tym że podczas pracy silnika zapala sie kontrolka silnika (wtryskiwacz) i po chwili gaśnie, silnik pracuje w miarę normalnie, moc silnika też niespecjalnie sie zmienia tzn. nie gaśnie na wolnych obrotach, odpala bez problemu na zimno. Jedyny efekt to...
Błąd silnika , podepnij pod komputer odczytaj jaki to błąd . Wcześniej spróbuj odłączyć akumulator na 15 minut.
Rozmiar ma wpływ na odczyt prędkości tylko i wyłącznie no chyba, że na każdym kole masz co innego :) Wykasuj błędy. Wejdź w parametry i zobacz czy przy jeździe są odczyty prędkości. Może czujniki są ok a pierścienie ABS uszkodzone.
Oczywiście mój błąd o czym innym myślałem ... jutro zobaczę ten przełącznik i dam znać
Przebieg jest widoczny na pinach komputera A co widzi sterownik? jakaś diagnoza?,błędy?,parametry?
A kody błędu szczytane ?
I błąd powróci. Tester w rękę i do sprawdzenia bloki parametrów. Pozdrawiam.
pozdrawiam grono!!! miałem 2 podobne przypadki - właśnie masa silnika i efekt taki jak wyżej, serwis aso próbował ponownej synchro bezskutecznie, stwierdzali że uszkodzona pucha immo (pod kierownicą) i wymiana konieczna, więc sądze że chyba nie kłamali???? zresztą kto wie??? obyło się bez wymiany, immo odłączone, i wykasowany wpis ze sterownika, problem...
Zapala się "marchewka" to znaczy, że sterownik zapisał błąd. Odczytałeś jaki to błąd? To może ułatwić diagnozę i od tego bym zaczął.
Witam, Próbuję zdiagnozować seicento 900. 1999 rok Programem delphi - program pokazuje mnóstwo błędów nawet po wymianie niektórych podzespołów w aucie, nie można ich nawet usunąć, wygląda to tak jakby komp auta się zawiesił. Interfejs ELM 327 jeśli dobrze pamiętam model programy użyte do połączenia się: iaw scan2 program wyrzuca jakiś błąd scieżki w...
Rafalek jesteś blisko ale w twoim rozumowaniu jest błąd logiczny , gdyby przyczyną była przerwa w obwodzie czujnika to usterka by się zarejestrowała. Ebe poproś aby twoi mechanicy sprawdzili wielkość szczeliny powietrznej między czujnikiem położenia wału korbowego a powierzchnią czołową koła pasowego. Zakładam że jest kilkakrotnie większa jak być powinna....
Witam w temacie Seicento 1.1 mam problem rocznik 2003 pokazuje błąd adaptacji czujnika wału ,jakoś CDIF nie mogę tego dokonać choć możliwośc występuje .Proszę o pomoc Mam prosbę do Pana Andzeja Stachurskiego proszę o link gdzie jest temat na forum o adaptacji koła .Z góry dziekuje
Równie dobrze sygnał zaburzony z koła zębatego. Zabrudzone koło, zabrudzony czujnik lub tez uszkodzony... Cóż to za błąd?? Przecież te komputery w 1100 są pięknie diagnozowalne z pełną przejrzystością błędów jak i parametrów pracy...
pod komputer, ale może nie być żadnego błędu, albo wypisze ci cuda nie widy
Weźmiesz odpowiedzialność za ewentualne błędy, które laik popełni źle interpretując twoje porady? Co będzie jak na skutek błędu w manipulacji przewodami autorowi uszkodzi się coś w samochodzie? Autor popełnił już tyle błędów, że jak miał coś uszkodzić...to pozamiatane.
Faktycznie, przepraszam za wprowadzenie w błąd. W Cinquecento ani w Puncie nie było stąd nie przyszło mi do głowy, że w Seicento mógł być.
To był od początku błąd lać tego 15w40, ja kupując go od pierwszego właściciela również powieliłem jego błąd jednak tak pisze w książce instrukcji obsługi VS max 15w40 i o takiej lepkości był lany. Nawet w instrukcji napraw fiata cinquecento i seicento jest podany olej 15w40. Dopiero na grupie uświadomili mi że lepiej lać 10w40 - ma to zaletę jeśli...
Pomyliłem się i kolega misiek2929 sprostował mnie. Dziwię się wopor i szczególności Tobie Motronic - bo jako moderator nie powinieneś pisać takich ironii "...nigdy nie widziałem kopułki w seicento, ale jak sądzę jeszcze wszystko przedemną ". Pomyliłem konstrukcję zapłonu, ale co do ortografii to wiem, że słowo przede mną pisze się oddzielnie :-) Najważniejsze...
Jak skasować błąd air bag czy da się to zrobić bez programu jak nie to jaki musi być jakieś wskazówki? Pomocy..
Cześć,myślę,że jestem w domu.Wymieniłem świece , sprawdziłem ciśnienie w cylindrach 9,5-10-9,5-10.Uważam jest względnie,wymieniłem filtr powietrza był względnie czysty nie podejrzewam go,przeczyściłem przewody wysokiego napięcia nie podejrzewam ich,natomiast filtr paliwowy po wymianie próbowałem w niego dmuchnąć okazało się,że z wielkim oporem można...
Nawet jeśli montujesz nową zupełnie suchą pompę, to i tak momentalnie zaciągnie olej. Błąd montażu, rozebrać jeszcze raz i sprawdzić czego brakuje radzę.
Jeśli jest dostęp do diagnostyki to można odczytać temperaturę silnika jaką sterownik widzi i na jej podstawie dawkuje paliwo. Jeśli sygnał z czujnika dochodzi do sterownika ten może nie wykryć błędu i nie zasygnalizować tego kontrolka . Piszesz "marchewa" czyli masz jeszcze silnik SPI gdzie sterownik jest prostszy od MPI i tym bardziej może nie wykryć...
Od Jelcza podejdzie. Ostrzeżenie. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Używałeś IAW ECU Scan czy IAW Scan 2? Centralka CODE to immobiliser i to w zasadzie nie jest błąd lecz status - immobilizer nie jest aktywny. Dziwne tylko, że błąd zniknął/nie powrócił. Jeśli wentylator załącza się przy 68°C to albo wybrałeś zły sterownik albo ten parametr jest inaczej interpretowany niż w SC albo masz uszkodzony lub niewłaściwy czujnik...
Urządzenie sterujące było wmontowane do innego auta w celu sprawdzenia. Efekt? Autko z moim urządzeniem sterującym uruchomiło bez problemu. ...a co zrobiono z immobilizerem? Kontrolka awarii po włączeniu zapłonu ma się zaświecić i zgasnąć, jeśli nie gaśnie to znaczy, że jest błąd - jaki - podłączyć pod komputer i odczytać.
seicento skasować błąd sonda lambda błąd seicento zawieszenie seicento seicento
arduino początkujący uziemienie instalacji elektrycznej linux puppy
Niedziałająca żarówka w lutownicy - przyczyny i rozwiązania Automatyczna skrzynia biegów 01N - wibracje przy 80-90 km/h