A skąd ty weźmiesz 24V w aucie z instalacją 12V?Przetwornicy przecież tam nie ma. Jest 12V, a podczas pracy silnika dochodzi do 14V. Tak jak w całym aucie.
Daj zdjęcie. Pas musi być tak napięty żebyś ręką chwytająć za wentylator alternatora obrócił trochę silnik.
naciag paska za luzny to typowe dla seicento naciagnij i po klopocie
No i akumulator powinien być naładowany i sprawny, bo inaczej napięcia nie będą "grały"
Jak delikatnie montowałeś zderzak ? jeśli nie zbyt to sprawdź bezwładnościowy może zadziałał .
Archanil40 popełnił kilka przekłamań w jednym poście. 1. Jak Błażej zauważył, na instalacji nie ma prawa byc spadków napięcia , nawet przy dużym obciążeniu. W praktyce dopuszczam max 0.3V czyli nap. ład.= 14.1V [bdb]. 2. Nawet przy obiążeniu o którym mówisz i na wolnych obrotach , ładowanie powinno się utrzymywac na poziomie 14.0V. 3. W Seicento i innych...
Ale mogą być zaśniedziałe, słaba masa, ale najpierw sprawdź napięcie
Połowa użytkowników tego auta NIE WIE że jest taka opcja!!
Bo nie wszystkie parametry tego auta są monitorowane, Powinno ich zaniepokoić napięcie.
Spalona pompka
17B to żółte złącze pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. Zdejm nakładkę i żółte złącze tam będzie (także białe ale interesuje Ciebie żółte). Przy 9tym pinie złącza będzie przewód białoczerwony. Może tam zaśniedziało? Dalej ten przewód wychodząc za złącza rozwidla się na zapalniczkę. Masz sprawne gniazdko prądowe? Jeśli tak to złącze...
Kup inną centralkę na szrocie i przelutuj. Jeszcze nie stwierdziłem, iż w/w scalak jest zepsuty, być może np.nie taktuje kwarc, centralka leży nieużyteczna od kilku lat, nabyłem w Łodzi od CC 900 za 190, zł i działa narazie poprawnie, ale na benzynie nie osiągam pełnej mocy; chciałem naprawić zepsutą.
Sprawdź przekaźnik zasilający szyby. Słaby styk powoduje spadek napięcia.
Może i warto go napiąć. Ale podejrzewam, że głównym sprawcą jest stary lub słaby akumulator. Więc wnioski wyciagnij sam.
Jest taka stara zasada mechaników-pasek jest dobrze napięty jak w najdłuższym miejscu między rolkami przekręcisz go max o 90* chwytając w dwa palce :D
LEDową kontrolką ładowania steruje sterownik, na podstawie pomiaru napięcia w instalacji... w tradycyjnym układzie z żarówką, ta żarówka jest elementem układu wzbudzania i bez niej (jeśli się przepali) nie ma ładowania, LED nie może pełnić tej funkcji.
wcale ze nie 1V spadku daje roznice w swieceniu. Proponuje ci najpierw popracowac nad ciut mocniejszym ladowaniem w granicy 14.4 a nastepnie przekazniki grobsze przewodu lepsza masa i efekt zaskakujacy
Pewna pani kupiła sobie akumulator w pewnym sklepie. Sprzedawca powiedział: łaskawa pani ten oto super akumulator ma dwa lata gwarancji, ale jeśli będzie pani co pół roku u nas kontrolować ładowanie w swoim Seicencie, to można przedłużyć gwarancję do 36 miesięcy. Pierwsza kontrola beee - ładowanie ponad 15V. (wcześniej była w serwisie Fiata, bo nie...
seicento_naprawa i serwis.pdf to powinno wyjaśnić wszystko :) pozdrawiam
A napięcie na akumulatorze jest?
http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1...
już działa, mam wersję z instalacją jak dla poduszki powietrznej, gdzie zastosowano przekaźnik (nie łączył) zamykam temat klaksonu w SC 900
Sprawdź sobie po kolei: źle napięty, ślizgający się pasek, a potem połączenia, a jak to nie pomoże to zostają tylko szczotki i dalej regulator napięcia. Osobiście stawiałbym na pasek, a później szczotki...
Tylko 22L? Nie za mało? Mi WinISD wyliczył ok 45L. Auto w jakim jest to zamontowane to... seicento więc może jest to zbyt małe auto do tego głośnika, a altek to tylko 55A a spadki napięci są do 9v przy mocnym basie...
Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
Środkowy czyli który? Nr 4 w złaczu B ma tracić napięcie.
Regulator wygąda na nierozbieralny tzn. tak jakby był całości z blokiem diodowym, jak się za to zabrać. Czy tym cienkim przewodem dochodzi jakieś napięci do tego regulatora ( w innych typach zasilanie regulatora bądź wzbudzenie od osobnego regulatora) czy pełni on jakąś inną rolę, nie mam schematu do seicento i dlatego zadaje takie lamerskie pytania....
sprawdz opornosc czujnika obrotow
Najpierw sprawdź szczotki i regulator napięcia
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
Kiedy były wymieniane przewody wysokiego napięcia?
http://obrazki.elektroda.pl/4599267200_1... minuta w google........
Niestety to było tak: Wymieniłem pasek klinowy w seicento 1,1 rocznik 2000 i nie regulowałem jego naciągu,był mocno napięty. Rozrusznik zakręcił silnikiem z 3 razy i zaniemógł. Jak się później okazało rozłączył się kabel (plecionka) połączony z płaskim drutem,który tworzy uzwojenie na wewnętrznej ścianie rozrusznika.Plecionka jest z drugiej strony przymocowana...
Zatarł się mechanizm wycieraczek, więc może da się to jeszcze uratować. Tak dobrze myślisz, silniczek kręci do pozycji 0 więc dlatego pali bezpiecznik.
Kiedy wymieniane filtr paliwa ,powietrza,świece. W jakim stanie przewody wysokiego napięcia.
Tak ma być.
A mnie wydaje się, że jest tam wtyczka z przewodami, wystarczy poszukać. W Seicento jest napięcie tylko z zapłonem. Czarny – MASA; Czerwony – do szarego z samochodu, będzie podświetlenie; A z tyłu na fotce widać wolny konektorek i na niego trzeba będzie podpiąć brązowy. TO JEST ZASILANIE zapalniczki.
Widziałem coś takiego w Seicento 1.1 mpi. Takie pulsowanie napięcia non stop, natomiast gdy sterownik potrzebował nagrzać sondę to puszczał stałe 12V. Po nagrzaniu znów wracał do pulsowania. Grzał tylko pierwszą sondę, nigdy nie widziałem żeby włączyło się grzanie drugiej. Błędów nigdy nie było więc chyba tak ma być. Te pulsowanie to pewnie sprawdzanie...
Chyba że znasz kogoś kto naprawia te sterowniki za mniej jak 250zł A skąd, sam bym wział się za naprawę za trochę więcej ,zresztą nie jesteś z małopolski więc szukaj fachowca w okolicy. I nie szukaj taniej naprawy , bo nic z tego nie będzie a drugiej szansy na naprawę przeważnie nie ma. Dodano po 6 Pozatym coś mi tu brzydko pachnie, pewnie trzeba stary...
Regulator napięcia.
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
W załączniku schemat podłączenia imo. Posprawdzaj napięcia na złączu.
sprawdź wyłącznik uderzeniowy
Ja zakupiłem za 120,- Magneti Marelli ,to są włoskie .Regeneracja u mnie w mieście to koszt 50,- (wymiana sworznia bez gum) jak dołożyć koszt gum to wychodzi cena nowego . Jak wymieniasz sworznie wahacza , to zawsze wołaj kogoś do pomocy aby ci napiął brechą wahacz a potem nie trzeba nawet mocno walić młotkiem .Wystarczy raz dobrze z wyczuciem. P.S....
Do ilu wolt spada napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem? Może być tak, że akumulator jest już stary i podczas odpalania jest za duży spadek napięcia.
Jaki masz rozruch, zawsze z benzyny?
Witam. Mam problem z uruchomieniem mojego seicenta. Rozrusznik kreci, akumulator wpełni naładowany, natomiast na świecach nie ma iskry :( . Wogóle napięcie nie dociera do cewek.
Przekaźnik po włączeniu zapłonu "cyka" i po kilku sekundach puszcza, czyli raczej jest OK. Dzisiaj chyba więcej nie podłubię, ale sprawdzę czy na pompę faktycznie idzie napięcie.
Ałuto zmieniło własciciela zamykam temat!!!!!!!!!!
Gazowanie spowodowane jest zbyt wysokim napięciem nie prądem.12,64V to naładowany akumulator.
Witam napięcia są ?
Witam.Może przewody wysokiego napięcia
Ja stawiam na mostek diodowy, to stąd ta róznica. Dioda wzbudzenia padła. I przy zasilaniu regylatora 12V (D+) daje on wyższe napięcie na wirnik. :)
więc opisze całą sytyacje :D okazało się że był zasniedziany kabel plusa który znajduje się przy alternatorze wyczyszczone przesmarowane wazelina techniczną. Natomiast jak już byłem tak daleko to wyciągłem cały ten alternator na stolik i jest inny problem mianowicie jest pęknięty korpus i po rozebraniu wyraźnie widać jak wirnik odziera się o stojan.....
A napięcie sprawdziłeś, czy dochodzi?
Trójdiodek do wymiany. Teraz się zacznie co to jest i gdzie się to znajduje.
Fiat Seicento 900 - Jaki zakres obrotów jest na alternatorze? Jakie jest napięcie przy sprawnym alternatorze ?
Sprawdziłbym czy do wyłącznika awaryjnych dochodzą napięcia,15 i 30.
Dobra zrobiłem z tym i powodem była żarówka miała być dwuwłóknowa a dałem jedno. Ale nadal został problem z mrugajacymi światłami ten tak jakby spadek napięcia.
A sprawdziles dwa przekaźniki i bezpiecznik pod plastikowa osłona przy sterowniku silnika? Czy wychodzi za każdym razem z nich napięcie.
Nie rób tak, chociaż gdy wszystko sprawne nic się nie stanie. Jakieś dziwne porady o wzroście napięcia, tak wzrośnie do 14,5 może do 14,6 w zależności od regulatora. Alternator seicento mierzy napięcie bezpośrednio z wyjścia, co innego w japońcach, tam może wzrosnąć do kilkudziesięciu V. Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad...
50mA to 0,05A, normalny pobór prądu w samochodzie (zegarek, podtrzymanie pamięci radia, sterownika silnika itd). Zmierz napięcie ładowania.
Może być to wina rozrusznika, ale ja podejrzewam, że to wina akumulatora - jakie napięcie ładowania i czy nie piszczy pasek. Pozdrawiam.
Objawy wskazują na uszkodzenie cewki zapłonowej lub kabla WN lub też świecy. Słaba iskra lub jej brak. Przy instalacji LPG bardzo częsta usterka. Generalnie przyczyny takiego zachowania auta należy szukać w obwodach wysokiego napięcia.
Przyczyną był regulator napięcia na alternatorze...
nie ma kontrolki code i takiej centralki To tak jak pisałem po zweryfikowaniu że to wina sterownika kupujesz "czysty" "bez kodu" sterownik przekładasz i masz sprawne auto. Popraw tą masę co się ukruszyła. Elektronika jest wrażliwa na takie skoki napięcia.
W Cinquecento są dwa silniki do spryskiwaczy,przedniej i tylnej szyby.Seicento zbytnio układem elektrycznym sie nie różni.Proponuje sprawdzić czy po włączeniu wycieraczki tylnej dochodzi napięcie do silnika.
A czy sprawdzałeś napięcie za stacyjką?
Tak. To napięcie możesz podać sztucznie.
Woltomierz jakie pokazuje napięcie przy ładowaniu?
Te moje wyglądają na ledowe ale to musiał bym rozebrać aby się przekonać. Zapomniałem dodać światła tylne: pozycyjne i kierunki działają. Nie działają dolne stopu (prawe i lewe) oraz przeciwmgielne (lewe - jest tylko jedno) . Światło przeciwmgielne i pozycyjne są w jednej żarówce dwu żarnikowej. Żarówki są sprawne jak już wyżej napisałem brakuje napięcia.
Sprawdzałem wtyczki idące do cewek, do obu dochodzi 12V, oba przekaźniki sprawne, bezpieczniki również, opór na cewkach 0.87 (ohma). A iskry brak na wszystkich garczkach. Nie wiem czy cewki są wysterowane wiem że dochodzi do nich napięcie.
Ja sprawdzałem w ten sposób że odkręciłem sztywny przewód przy parowniku i po zasileniu elektrozaworów gaz powinien gwałtownie wypływać . Zrób to ostrożnie i na bardzo krótką chwilę - nie w garażu a na wolnym powietrzu. Nieraz tak robią gazownicy przy wymianie filtra gazowego że zasilają zawory by wypłukać gazem zanieczyszczenia.Jak poleci ale słabo...
Panowie zagadka rozwiązana,wtyczka nad chłodnicą-zaśniedziałe styki.Dziękuje wszystkim za pomoc,pozdrawiam.
Sprawdź tor tego napięcia. Może zwyczajnie coś nie łączy.
Nie montuj nowego akumulatora pod źle działający alternator. Sprawdź alternator i regulator napięcia. Akumulator nie wytworzy 15-18V, coś masz źle z ładowaniem.
Niech pomierzy napięcie wzbudzenia względem reszty instalacji .
Wypalone styki przekaźnika sterującego pompą lub masz założone odcięcie pompy na LPG, a że instalacja LPG jest uszkodzona...
może być wina mostka prostowniczego
Będę go rozbebeszał powoli na ile pozwoli czas, bo auto jest obecnie potrzebne na co dzień. Podciągnę pasek rozrządu, bo widziałem że jest trochę luźny, mógłby być bardziej napięty. Albo od razu wymienię całość, bo kto wie, może to napinacz (tu jest tylko rolka bez żadnej sprężyny, naciąga się ją ręcznie i dokręca śrubą). Pożyczę zegar i sprawdzę ciśnienie...
panowie odpaliłem samochód silnik rozgrzałem i zdjąłem kleme z akumulatora samochód zgasł dlaczego ??? Miernikiem sprawdzałem alternator niby ładuje napięcie 12.3 to raczej mało co nie ??? co może być tego przyczyna regulator napięcia ???
Jakie napięcie mają te nowe baterie.
Witam A więc trzeba sprawdzić ile prądu zużywa samochód . A pasek piszczy albo słabo naciągnięty albo taki duży opór stawia alternator ale to pierwsze. Sprawdzić napięcie ładowania Pozdrawiam
Witam. W moim Seicento żarówki przednich reflektorów słabo świecą. Po zmierzeniu napięcia na włączonych światłach mam spadek napięcia ponad 2V. Słyszałem, że Seicento ma za małe przekroje kabli i wybawieniem z tego problemu jest dołożenie przekaźników świateł. Jakie przekaźniki najlepiej założyć i w jaki sposób je zamontować, aby pozbyć się problemu?
Z tego wszystkiego zapomniałem napisać, że winny był ten czujnik. To seicento jeździ na rozwozie w mojej firmie, ale to jakaś skarbonka. Dzisiaj akumulator zaczął śmierdzieć tym siarkowodorem (zgniłe jaja). Pytanie, czy jak kupię nowy akumulator będzie git, czy może być jeszcze regulator napięcia do wymiany?
Dzięki koledzy, o ryzyku z tym ściąganiem klemów z Aku podczas pracy, dopiero później zdałem sobie sprawę :roll: Ale jak zmierzyłem bez akumulatora to napięcie na zaciskach bylo ok 14V. Coś mi się wydaje że to wszystko raz dziala raz nie. Jutro wszystko sprawdzę to wszystko bo mnie to irytuje :?
Bo jak napięcie bardzo spadnie kontrolki zaczynają zgłaszać błędy. Zmierz napięcie bezpośrednio na altku
Napewno dobrze sprawdziłeś stacyjkę jakie masz napięcia na kablach od stacyjki?
Z włacznika do skrzynki a tam rozdział prawo lewo Dochodzi napięcie do bezpiecznika?
Ręce opadają, a nad awatarem automatyka i robotyka. Człowieku ty tego nigdy nie zrozumiesz, oddaj auto do serwisu. Zmierzyłeś chociaż czy masz dwa napięcia na wtyczce ?
zagrzej go trzymaj obroty tak powyżej 1.2 obrotów/min odepnij silnik krokowy i sprawdź czy jest napięcie w tym złączu
Wygląda to na uszkodzony alternator, regulator napięcia alternatora. 17-19V to stanowczo za wysokie napięcie, maksymalnie powinno wynosić 14,4V w czasie wysokich obrotów. Przy tak dużym napięciu dochodzącym do 19V !!! jest ryzyko uszkodzenia pozostałych elementów instalacji elektrycznej a jako strażak, mogę powiedzieć iż może grozić to pożarem instalacji...
Najlepiej było by zacząć od sprawdzenia czy po przekręceniu kluczyka na rozruch, pojawia się napięcie na przewodach rozrusznika.
Zdejmij przegrodę wygłuszjącą między silnikiem a kabiną. Za nią będzie złącze od silnika dmuchawy. Spróbuj zasilić silnik bezpośrednio. Jeśli nie ruszy to sprawa raczej jest prosta, albo spalony, albo szczotki sie wytarły. Jeśli ruszy szukaj przerw w instalacji. Na początku prponuje sprawdzić ciągłość przewodu masowego silniczka. Jeśli test wypadnie...
Tak jak goldwinger napisał. Zasilać silnik i ciągnąc szybę ku górze. Albo probuj wysterować silnik bezpośrednio z akumulatora. I skontroluj te napięcia pod obciążeniem, bo bez tego niczego się nie dowiesz...
Tak. Kręci.
Opisz dokładnie swój problem bo trzeba się domyślać czego od dotyczy - braku świateł, słabo świecą, migają? Zmierz napięcie na żarówkach.
Jeżeli przekaxnik cyklicznie załącza w wyłącza napiecie na nią,to czemu nie?Generalnie pasowało by monitorować,nawet zwykłą zaróweczką napięcie na nie.
Ale widać, że probówka coś tam miga przy kręceniu rozrusznikiem... piszesz też że test cewek z diagnostyki działa i wtedy iskra jest - można więc przyjąć, że driver w ECU jak i same cewki i reszta układu zapłonowego jest w porządku. Skoro wtryskiwacz też jest sterowany (właśnie - wtryskiwacz czy wtryskiwacze i na jakim to jest ECU) to impulsy z czujnika...
Masz raczej problem z elektryką - za duży spadek napięcia podczas pracy rozrusznika.
cewka napiąć seicento regulator napiąć seicento seicento regulator napiąć
subwoofer półka ustawienie prądu spawania strumienica zamiast katalizatora
ch431 program toshiba 43ua5d63dg
Grzałka Selfa 3 kW z termostatem do PV 2,94 kWp i inwertera Eko Solar Boat 3000 Pro – czy wytrzyma 13A? Schemat instalacji elektrycznej Setra – dostęp, modele, diagnostyka, OMNIplus, BusDoc