Najpierw sprawdź szczotki i regulator napięcia
Regulator napięcia.
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
Sprawdź sobie po kolei: źle napięty, ślizgający się pasek, a potem połączenia, a jak to nie pomoże to zostają tylko szczotki i dalej regulator napięcia. Osobiście stawiałbym na pasek, a później szczotki...
Regulator wygąda na nierozbieralny tzn. tak jakby był całości z blokiem diodowym, jak się za to zabrać. Czy tym cienkim przewodem dochodzi jakieś napięci do tego regulatora ( w innych typach zasilanie regulatora bądź wzbudzenie od osobnego regulatora) czy pełni on jakąś inną rolę, nie mam schematu do seicento i dlatego zadaje takie lamerskie pytania....
Przyczyną był regulator napięcia na alternatorze...
Chyba siada ci regulator.
panowie odpaliłem samochód silnik rozgrzałem i zdjąłem kleme z akumulatora samochód zgasł dlaczego ??? Miernikiem sprawdzałem alternator niby ładuje napięcie 12.3 to raczej mało co nie ??? co może być tego przyczyna regulator napięcia ???
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Z tego wszystkiego zapomniałem napisać, że winny był ten czujnik. To seicento jeździ na rozwozie w mojej firmie, ale to jakaś skarbonka. Dzisiaj akumulator zaczął śmierdzieć tym siarkowodorem (zgniłe jaja). Pytanie, czy jak kupię nowy akumulator będzie git, czy może być jeszcze regulator napięcia do wymiany?
Nie montuj nowego akumulatora pod źle działający alternator. Sprawdź alternator i regulator napięcia. Akumulator nie wytworzy 15-18V, coś masz źle z ładowaniem.
nie kontrolka jest dobra bo zakładałem nowy regulator i była ale pózniej sie spalił regulator
Może warto zastanowić się w jakich warunkach zanika ładowanie? Czy pod dużym obciążęniem, czy zależnie od obrotów, a może gdy alternator jest zimny. U mnie się też tak dzieje w Cinquecento. 900-ka - więc podobna budowa układu. Mam założony woltomierz więc dokładnie mogłem zaobserwować mój defekt. Alternator kręcił się jałowo po wjechaniu w kałużę, pomimo...
Nie rób tak, chociaż gdy wszystko sprawne nic się nie stanie. Jakieś dziwne porady o wzroście napięcia, tak wzrośnie do 14,5 może do 14,6 w zależności od regulatora. Alternator seicento mierzy napięcie bezpośrednio z wyjścia, co innego w japońcach, tam może wzrosnąć do kilkudziesięciu V. Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad...
Tak. Kręci.
Ałuto zmieniło własciciela zamykam temat!!!!!!!!!!
Najprowdopodobniej regulator.
Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator
Jak dla mnie to winny moze być regulator . To on sprawia ze przy wyższej prędkości obrotowej utrzymuje sie stałe napięcie w sieci . Hm na myśl przychodzą mi dwa rozwiązania . 1 Sprawdź czy przypadkiem nie wieszaja sie szczotki w alternatorze albo czy sie nie skończyły . 2 Jeśli to nie szczotki to wymień regulator napięcia (koszt ok 20-30 zł oczywiście...
Nie ma sensu, to Ci nic nie da... Wymień regulator
Był sprawdzany alternator , pasek i cały ten mechanizm . Wszytko działą jak ma być lecz ładowania jak nie było tak nie ma. Może napisz co konkretnie było sprawdzone na tym alternatorze ,byłeś u elektryka czy co? Należałoby zmierzyć na odpalonym aucie jakie daje napięcie alternator , bo objawy mogą wskazywać np na regulator napięcia lub spaloną diode...
Witam .Dziś rozkręciłem połączenia + przy rozruszniku ,przeczyściłem ,i mimo że wcześniej poprawiałem styk masy to dołożyłem dodatkowy przewód masowy bezpośrednio do akumulatora z obudowy alternatora i po zmierzeniu napięcia 14,03 V.kontrolka ładowania w dalszym ciągu nie świeci wcale ale takie ładowanie chyba wystarczy,,?Czy jednak kupować nowy regulator?Po...
Jak nie ma w mostku to są w regulatorze napięcia wbudowanie .Nie pierwszy raz naprawiam altki więc muszą być.
sprawdź masę silnika , ewentualnie zmierz jakie napięcie dochodzi do regulatora napięcia . możesz mierzyć np na kontrolce licznika względem masy .
Witam mam taki problem w golfie 2, że jak odpale auto to podczas jazdy czy postoju migają mi światła, licznik, podswietlenie kontrolek radia. Dzisiaj zmierzyłem napiecie na aku podczas odpalonego silnika i wynosiło 14.47-14,78. Mam podejrzenia na regulator raz tez tak miałem w seicento i był to chyba regulator
Dzieki za zainteresowanie> Oczywiście po zapaleniu silnika nie odłączyłem do pomiaru napiecia alternatora a akumulator - sory. Czy te 13 V jakie daje alternator jest wystarczające? Po zapalneiu kontrolka ładowania gaśnie. Czy dostęp do koncówek przewodów októrych mówicie jest możliwy bez kanału i wyciągania alternatora? Jaki dostęp jest do regulatora...
Dodam jeszcze, że gdy wyjmę bezpiecznik 40A za akumulatorem, ten który odpowiada za ładowanie z alternatora ,wszystko działa poprawnie. Czy możliwe, że jest to wina regulatora napięcia na alternatorze? Nawet po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon bez odpalania silnika wskaźnik skacze, czy ma to cos wspolnego z tymże regulatorem?
Panie kolego Sigi a czy ja mówię, że alternator z malucha różni się o tego z seicento? To, że alt. w maluchu nie ładuje na wolnych obrotach wynika z umieszczenia na jego wale zbyt dużego koła pasowego i to powoduje jego niższe obroty. A jeżeli chodzi o diody to miałem na mysli diody prądowe, których jest 6. Oprócz tego są 3 dodatkowe służące do odpowiedniego...
Sprawdź ładowanie z alternatora jeżeli masz prosty miernik, wtedy jedna usterka odpadnie, może to regulator napięcia, a może brak masy itp. Wiesz jak to na odległość doradzanie wygląda :)
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
przy dodaniu gazu napięcie wzrasta do 17-19V Mogę jedynie potwierdzić, że występowanie napięcia ponad 15V świadczy o uszkodzeniu regulatora napięcia w alternatorze i grozi poważnymi uszkodzeniami modułów elektronicznych znajdujących się w samochodzie. Mechanik samochodowy powinien o tym dobrze wiedzieć.
Witam Mam w swoim Fiacie CC, 900cm problem. Ostatnio wymieniałem silnik - wstawiony jest silnik o pojemnisci 900cm z fiata seicento. przy wymianie silnika Wymieniłem świece, kable wysokiego napięcia i regulator napięcia. Gdy wyrzucam na luz i obroty spadaja do niskiego pozimu samochód gasnie. gasnie równiez gdy hamuje silnikiem i tuz przed zatrzymaniem...
Mam taki sam problem w seicento. W czasie jazdy co jakiś czas światła, wentylator itd. dostają wiekszego napięcia na kilka sekund. Podejrzewałem regulator, tylko one z reguły po ich nawaleniu wogóle nie ma ładowania. Czy to moga być diody tak jak u kolegi wyżej?
Pewna pani kupiła sobie akumulator w pewnym sklepie. Sprzedawca powiedział: łaskawa pani ten oto super akumulator ma dwa lata gwarancji, ale jeśli będzie pani co pół roku u nas kontrolować ładowanie w swoim Seicencie, to można przedłużyć gwarancję do 36 miesięcy. Pierwsza kontrola beee - ładowanie ponad 15V. (wcześniej była w serwisie Fiata, bo nie...
Witam w moim seicento jest alternator ELMOT na którym jest napisane 14V 55A. Miałem taki problem że napięcie ładowania było ok 12,5 do 13. Wymieniłem regulator napięcia. Napięcie wzrosło od 13,9 do 14 na wyższych obrotach. Moje pytanie brzmi: Czy 14V wystarczy czy powinno być 14,3 tak jak jest napisane na regulatorze napięcia. Czy sugerować się napisem...
Znajomy szybko wyczaił ze komutator sie spalił Jeszcze wyjaśnij co masz na myśli pisząc komutator, bo taki element w alternatorze nie występuje ( chyba że masz tam prądnicę, w co szczerze wątpię ). Elektryk ze mnie żaden, powtórzyłem tylko słowa ów kolegi który tak własnie nazwała przepalony element :), faktycznie mogło chodzic o regulator napięcia...
Jak napisałem w pierwszej wypowiedzi regulator napięcia wymieniłem na nowy jest on zespolony fabrycznie ze szczotkami. Jutro sprawdzę wymienione przez forumowiczów elementy. Na chwilę obecną dziękuję wszystkim zaangażowanym za pomoc :)
Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia , tak jak mówi kolega janek1815 , a jak przekracza napięcie 14,4 V , to też jest do wymiany regulator napięcia . :| Dodano po 2 Jak to nie pomoże to głębsza interwencja w alternator . :|
Czyli jak wymienię mostek prostowniczy z diodami i ewn. regulator napięcia w raz ze szczotkami będzie ok.? Bo wymiana jest dośc łatwa i bym sobie poradziła, czy lepiej oddac do serwisu tam gdzie regenerują?
Przy padniętej diodzie wzbudzenia kontrolka lekko żarzy i rzeczywiście ładuje troche za dużo ale tylko przy małym obiążeniu.Włączenie większej ilości odbiorników spowoduje spadek ładowania do ok. 13.5 V.Mechanicy nagminnie przynoszą mi takie alternatory z wymienionym regulatorem i ..."nie pomogło".Podobnie starsze Lucasy.Wymieni w ciemno regulator a...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wczoraj sprawdziłem to poprzez włączenie silnika i świateł mijania (włożyłem stare żarówki, które miały sprawne żarniki mijania) - efekt był taki, że co jakiś czas światła same się rozjaśniały na jakąś chwilę, również silnik w tym momencie zmieniał swoją stabilność. Nie gazowałem, po prostu włączylem silnik na wolnych...
Witam, w moim Seicento 900 na benzynę 2002r. już 3 lub 4 razy w ciągu ostatnich tygodni padł akumulator. Akumulator ma 40Ah, pasek klinowy czasami piszczy. Mam pytanie co może najprawdopodobniej być winowajcom? Wierząc sprzedawcy auta akumulator to praktycznie nówka więc chcąc go wykluczyć co dalej? Myślałem nad wymianą regulatora napięcia ale czy można...
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź...
Jak jeździsz na krótkich odcinkach to zimą raz na miesiąc musisz podłączyć ładowarkę na parę godzin. Nawet przy sprawnym ładowaniu będą problemy. Do sprawdzenia, regulator napięcia, alternator, szczotki, pasek. 13,8V to niby nie jest mało, właściwie nawet prawidłowo. Podniesienie napięcia do 14,4V na pewno by poprawiło sytuację.
Witam! Mam następujące pytania: 1.Czy może zdarzyć się,że w przypadku popsutego regulatora napięcia nie będzie świeciła się kontrolka ładowania akumulatora? 2.Czy zatarte łożyska alternatora mogą być przyczyną świecenia się kontrolki ładowania akumulatora. Pytania te dotyczą Seicento 899cm3.W moim samochodzie paliła się kontrolka ładowania. Byłem u...
seicento regulator napiąć seicento napiąć seicento regulator
zasilać lampa solarny gramofon technics cicho silnik mercedes atego temperatura
pralka samsung zawiesza whirlpool bitron
Lodówka Liebherr, Samsung, Bosch – nie działa, brak chłodzenia, diagnostyka, czujniki, sprężarka Objawy zużytego sprzęgła w skuterze – szarpanie, poślizg paska, Malossi, Polini, Stage6