Witam. Mam problem z uruchomieniem mojego seicenta. Rozrusznik kreci, akumulator wpełni naładowany, natomiast na świecach nie ma iskry :( . Wogóle napięcie nie dociera do cewek.
Chyba że znasz kogoś kto naprawia te sterowniki za mniej jak 250zł A skąd, sam bym wział się za naprawę za trochę więcej ,zresztą nie jesteś z małopolski więc szukaj fachowca w okolicy. I nie szukaj taniej naprawy , bo nic z tego nie będzie a drugiej szansy na naprawę przeważnie nie ma. Dodano po 6 Pozatym coś mi tu brzydko pachnie, pewnie trzeba stary...
http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1...
sprawdz opornosc czujnika obrotow
Tą próbę na stacyjce , która wykonałeś jest niemiarodajna. Masz sprawdzać w czasie kręcenia rozrusznikiem , czy masz napięcie na cewce i pompie.
Przecież można się podpiąć pod cewkę wysokiego napięcia
Oj kolego nie bierz się za to nie bierz... chyba że chcesz poczuć smak WN( wysokiego napięcia)...
Zanika napięcie na cewce zaworu na reduktorze?
Sprawdzałem wtyczki idące do cewek, do obu dochodzi 12V, oba przekaźniki sprawne, bezpieczniki również, opór na cewkach 0.87 (ohma). A iskry brak na wszystkich garczkach. Nie wiem czy cewki są wysterowane wiem że dochodzi do nich napięcie.
Ale ubaw... jasne, pomierzyć WN... jedna cewka zewnętrzne cylindry, druga wewnętrzne. Jak nie zapali, zamieniasz miejscami wtyczki na cewkach po stronie niskiego napięcia. A z tym krokowcem też dobre...
Sprubój podmień cewkę wysokiego napięcia która pracuje na te 2 cylindry.Sprawdż czy wtyk zasilający tą niepracującą cewkę nie wypiął się z gniazda.cewki wysokiego napięcia Zwróć uwagę iż obydwie cewki zapłonowe sterowane są w minusie.To znaczy że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon w kostkach przyłączeniowych cewek zapłonowych jest + 12V a sterowanie...
Ten bezpiecznik oprócz pompy zabezpiecza również obwód zasilający cewki zapłonowe (zapewne tam też jest podpięta instalacja gazowa)
Wynika, że błedy dotyczą obu cewek (transformatorów) zapłonowych, co prawie w 100 % wyklucza ich niesprawność. Przede wszystkim należy szukać przyczyny w okablowaniu (przewody modułu cewek) niskiego napięcia. Poszukać przyczyny także przy "wejściu" kabli do wtyczki - jeden z nich może być naderwany wewnątrz izolacji.
we Wtorek postawiłem samochód na podwórku a w czwartek już nie mogłem go odpalić. Wymieniłem świece , przewody do świec i cewki wysokiego napięcia i nic nie pomogło. Iskra jest, paliwo z przewodu leci a nie chce odpalić a palił na dotyk.
sentcar ! Masz to "przećwiczone" praktycznie, czy mówisz "z wyobraźni"? Zarówno 125p jak i Seicento 1100 mają silniki 4-suwowe, 4-cylindrowe, więc dlaczego zmieniać liczenie obrotów? Gdzie w obrotomierzu jest dzielnik? Dzielnik czego: napięcia czy częstotliwości? Dowolna cewka to jest jaka? Rozrusznika też?
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
Miernikiem uniwersalnym to Ty tam za wiele nie pomierzysz, co najwyżej sprawdzisz czy przewód nie jest przerwany, ale napięcia przebicia izolacji nie zbadasz.
Z własnego podwórka to mi się nasuwają takie spostrzeżenia: Koło pasowe(" foniczne") przestawione o 120 stopni , nie na te śruby. Zamienione kable zasilające między cewkami albo parami wysokiego napięcia ( na jedno wychodzi). Z innych żadko spotykanych usterek z którymi się spodkałem: niedrożności wewnątrz kloektora ssącego lub wydechowego.
Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku jak jest podłączona pompa - jeżeli nie ma to szukaj zaśniedziałego połączenia w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik od pompy "cyka"? Iskra jest? Przekaźnik od pompy zasila cewki zapłonowe, wtryskiwacz i pompę paliwa.
Wygląda to na stały +15 który ma być dopiero po zapłonie, sprawdz cewkę przekażnika , jest ona połączona masą stałą a wzbudzona zostaję właśnie przez wyłącznik zapłonu Cewkę jak cewkę, ale jeśli na bezpieczniku jest napięcie po wyjęciu kluczyka, to zespawało styki przekaźnika.
Cześć! Mam problem w moim roboczym samochodziku, a mianowicie w Fiat seicento 1.1 mpi, samochód po zderzeniu w sarnę zaczął wariować, a mianowicie wygląda to tak - samochód przy większej prędkości (jazda na 4-5 biegu) na gazie dławi się i nie ma siły przyśpieszać, zaś gdy przytrzymamy sprzęgło samochód gaśnie - przy benzynie także samochód przerywa...
Rozrusznik kręci jak oszalały? A może coś się stało z paskiem rozrządu? Zajrzyj, czy pasek się nie zerwał lub czy nie "stracił" zębów. Nie ma "drugiego" wyłącznika zapłonu - jest jeden i ma dwie wtyczki - może o to chodzi... Słychać pompę paliwa? Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki pod czarną obudową obok centralki wtrysku. Jeden przekaźnik włącza układ...
Witam. Po wymianie uszczelki oraz tłoka przyszło tez wymienić sam pasek rozrządu bo reszta była sprawna i nowa. Po tych operacjach seicento nie chce odpalić. Czujnik polozenia wału tez nowy. Rozrząd juz kilka razy przestawiałem o 180 i 360 stopni. Znaki też wg schemtaów. Pytanie czy ktoś może coś podejrzewac oprocz pomieszania przewodów wysokiego napięcia?...
Sprawdz czujnik położenia wału korbowego, podobno często sie psują. Sprwdz też czy w tym momencie na cewce jest napięcie 12V po przekręceniu stacyjki i czy słychać pompę paliwa w tym momencie jak auto nie chce zapalić.
Jeśli napięcie jest za niskie do podtrzymania kotwicy przy cewce przekaźnika to wydaje mi się że mogą mieć udział w awarii. Zainteresowany chciał trop więc podałem.
Najczęściej czujnik położenia wału. Dodano po 8 Jest to cewka więc łatwo sprawdzić. Jak nie chce zapalić wypinasz wtyczkę i mierzysz omomierzem. Ja tak znalazłem usterkę.
Witam! Przyczyną mogą być cewki zapłonowe. Dodano po 11 napięcie zasilania: 12V opór, cewka pierwotna: 0,5 - 1,5 omów opór, cewka wtórna: 6 600 - 8 200 omów Tu masz parametry cewek.
Jeśli uszkadza się driver cewki zapłonowej, to przyczyny należy szukać w nieprawidłowym odbiorze wysokiego napięcia, często uszkadza się grafitowy rdzeń kabla (rozsypuje na proszek), przyczyną mogą być też stare, zużyte świece ze zbyt dużą przerwą
Jak zasilisz elektrozawory to w wężu po krokowcu powinieneś usłyszeć syk rozprężonego gazu. Gaz ciekły powinien docierać w dużej ilości do parownika. Kiedyś walczyłem z podobnym problemem i właśnie trzpień w elektrozaworze który się unosi po zasileniu cewki był bardzo zanieczyszczony i utrudniało to przepływ płynnego gazu.
problem jest w tym że na jednym z przekazników głównych pod maską na styku 30 przekaznika występuje tylko 6V a na styku 87 występuje zwarcie do masy i niema sterowania cewkami i pompą,stacyjka i wiązki przegląadnełem i nic,a czy napięcie na ten styk 30 przekaznika idzie bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników???
Tak, po zmostkowaniu styków przekaźnika - odpala. Brak zasilania cewki przekaźnika. Jutro zmierzę na uruchomionym silniku (po zmostkowaniu) czego mu brakuje : czy + "po stacyjce" ; czy minusa z ECU. dzięki za odpowiedź. pozdrawiam
W dodatku przeczyścić cewkę zapłonową, kable WN (wysokiego napięcia ) do kontroli , fajki świec itp. Przy okazji wyczyścić CZUJNIK CIŚNIENIA MAP SENSOR https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnie...
Sprawdź jeszcze, czy dochodzi napięcie do cewki i czy pojawiają się impulsy z czujnika Halla (czy jest iskra). Ktoś mógł też rozłączyć obwód "po stacyjce". Sprawdź, czy działają np, wycieraczki, szyba ogrzewana, kierunki.
Objawy wskazują na uszkodzenie cewki zapłonowej lub kabla WN lub też świecy. Słaba iskra lub jej brak. Przy instalacji LPG bardzo częsta usterka. Generalnie przyczyny takiego zachowania auta należy szukać w obwodach wysokiego napięcia.
Ciśnienia paliwa w parametrach nie zobaczysz - tylko manometrem. Jeśli jest słychać strzał to powinno chyba jakieś wypadanie zapłonu zapisać. Ja bym zerknął jednak do ustawienia rozrządu skoro był wymieniany nie znaczy że nie mógł przeskoczyć o jeden ząbek a rocznikowo chyba masz jeszcze korek wlewu oleju kwadratowy - ze słyszenia wiem że podobno te...
Na słoneczku rozleniwia się! W tym dziale należałoby coś sprawdzić , czy jest napięcie zasilające cewki WN , sygnał z czujnika obrotów. Boję się ,że to może być sterownik. Jak wygląda sprawa w czasie jazdy gdy się rozgrzeje , po zatrzymaniu odpala bez problemu?
Witam, mam ogromne zakłócenia w CB radiu spowodowane układem zapłonowym. Ktoś mi poradził na jakimś forum żeby zamontować kondensator przeciwzakłóceniowy na cewkę zapłonową. I teraz właśnie mam problem bo nie wiem pod co mam go podpiąć, układ zapłonowy jest tu elektroniczny, z cewki wychodzą tylko przewody wysokiego napięcia i jakieś 2 małe kostki są...
Drugi przekaźnik zasila sterownik tzn sterownik sam go załącza gdy dostanie informację że stacyjka jest przekręcona i zasila przez niego swoje funkcje. Gdyby przekaźnik był uszkodzony to by w ogóle nie podawał napięcia, chyba że jego styki na kotwicy byłyby nadpalone ale podmieniany był i bez zmian. Jeszcze można łatwo sprawdzić czy jest napięcie np...
Proszę napisać jakie info jeszcze potrzebne to sprawdzę i napiszę. Może warto było by zobaczyć po ciemku czy coś nie iskrzy na przewodach itd. Tyle tylko że cewki i przewody wydawały się suche, do nich woda raczej nie dociera, no ale może faktycznie, przy takim napięciu i uszkodzonej izolacji wystarczy odrobina wilgoci i się będzie iskrzyć.
Sprawdź, czy na cewkę przychodzą takie kolory przewodów (nie licząc tych od świec): błękitny, błękitny, biało-zielony i błękitno-czerwony. Jeśli tak jest, to: - przewody błękitne podają napięcie z przekaźnika - dwa pozostałe przewody podają impulsy z komputera (pin 1 i 19) Jest tak dlatego, bo cewka w Seicento to właściwie dwie cewki - jedna dla cylindra...
Pod deską rozdzielczą w kabinie na grodzi od komory silnika jest wyłącznik iniercyjny pompy paliwa - odłącza masę na pompę paliwa by ograniczyć ryzyko pożaru. Teoretycznie musi się uruchomić od dużego wstrząsu (kolizji) ale kto wie czy pod wpływem małego wstrząsu nie zadziałał. Wystarczy go wcisnąć u góry. Jednak teraz myślę że ukłąd jaki mamy w tych...
a może prosty układzik ograniczający prąd na wejściu ,np rezystorek zwierany po kilku sekundach przekaźnikem(tak działa układzik miękkiego startu do transformatorów toroidalnych) pozdrawiam A nie było by prościej zrobić cewkę (nawinąć trochę przewodu na rdzeń ferrytowy)? W momenci startu cewka będzie stawiać opór indukcyjny a następnie (z uwagi na...
Nic nie daje sprawdzanie kabli wysokiego napięcia spryskiwaczem, kable stare mogą mieć przerwy iskrowe nie do wykrycia bez wyjęcia/ rozłączenia, może przebijać sparciała guma na izolatorze świecy, ile przejechane jest na świecach, jeśli nie da się ściągnąć przewodów, może nie były wymieniane od nowości. To trzeba sprawdzić koniecznie, to samo z cewkami...
Witam serdecznie! Temat był poruszany na forum lecz odpowiedzi które znajdują się przy podobnych tematach nie pomagają w rozwiązaniu mojego przypadku. Zacznę od początku. W autku padło ładowanie i po chwili fiacik zgasł. Po wymianie alternatora okazało się, że nie można uruchomić silnika, przyczyną jest brak iskry. Zostały sprawdzone przewody łączące...
seicento cewka cewka seicento seicento napiąć
amica wymiana pompy tauron bilansowanie zmiana napedu
światło estradowe pomiar indukcyjności
Brak sygnału z czujnika ABS po wymianie piasty w Peugeocie Lokalizacja wzmacniacza w Kia Sportage