w sc obrotomierza nie podpina sie bezposrednio pod cewki WN! Skorzystaj z opisu http://seicento.autokacik.pl/manuale/obr... . Mozesz miec problem z wtyczka do obrotomierza - wykonalem ja z kawalka laminatu o grubosci 1.5mm z powycinanymi czterema polami stykowymi i do nich podlutowane kabelki
Tak wygląda zmodyfikowany schemat f-my Jabel: http://obrazki.elektroda.net/73_12319663... Pozdrawiam.
witam Licznik jak na rysunku Obrotomierz ma z tylu podwazana klapke , pod nia jest tylko jedna sruba trzymajaca caly obrotmierz. pozdrawiam
[url=http://seicento.autokacik.pl/manual... masz kompletną instrukcję
Zobacz ten temat: http://forum.autokacik.pl/showflat.php?N... i spróbuj połączyć na krótko wg opisu.
1. jak podłączałeś Ty obrotomierz? 2. Jak sprawdzić, gdzie szukać centrali IAW?
Ten jest orginalny.
1 obrotomierza do A10 albo A38 sterownika
Jak w tytule czy ktoś z was zakładał już obrotomierz do seicento z silnikiem 900? Jesli tak to czy mógłby sie podzielić jak to zrobić?
Zobacz tu może Ci to pomorze: http://seicento.autokacik.pl/manuale/obr... Moja rada zobacz kto kupi go na allegro i wyślij do kupującego maila z prośbą o instrukcję montażu. Pozdrawiam
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
posiadam nowy obrotmierz do seicento tradycyjne obrotomierze podpina sie pod modul na ktorym pojawiaja sie impulsy ale w seicento jest modul podwojny sterowany z komputera na przemian dwoma kablami i niewiem gdzie sie wpiac ?? moj ma wilopunkt 1108cm3 niwiem co mam robic dalej [/list]
Wiem, że temat archiwalny ale dopowiem dla potomnych. Sygnał dla obrotomierza w większości seicento jest pod osłonką słupka koło nogi kierowcy ;) Są tam dwie kostki, biała i żółta. Do żółtej od dołu wchodzi cieniutki czerwony przewód- właśnie na nim jest sygnał dla obrotomierza. Pozdrawiam
Witam. Może ktoś wie jak podłączyć obrotomierz do seicento 900. Obrotomierz jest firmy Auto Garage (taki sam ja ten http://www.allegro.pl/item96566287_obrot... ) z tyłu wystają jakieś 4 kable (zielony, żółty, czarny i czerwony). Jeżeli ktoś wie to bardzo proszę o pomoc.
potrzebuje schemat do podlaczenia obrotomierza w moim seicento mam1108cm3 i mpi i kupilem oryginalny obrotomierz jak ktos ma to bardzo dziekuje adams294(at)wp.pl
nie wiem jak sejczento (może włosi coś wykombinowali....) ale jeżeli podasz stały prąd na wejście obrotka to nie powinien reagować
Gdzie szukac kabelka do podlaczenia obrotomierza co daje impulsy w seicento 1,1 na pelnym wtrysku. Brakuje mi tylko jednego kabelka aby on zadzialal.Pomóźcie11. Z góry dziekuję
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
Sygnał z cewki przekaźnika pompy paliwa, tak, to nie pomyłka !
Czy ktoś wie jak podlaczyć obrotomierz w seicento 1,1 silnik na pelnym wtrysku. Gdzie szukać kabelka od zliczania impulsów. Za radę będę wielce wdzięczny.
kolega mnie nie zrozumiał, pytałem o seicento, nie o malucha. to może zadam inaczej pytanie: czy do seicento można podłączyć obrotomierz od czterocylindrowca z jedną cewką zapłonową?
Można zamontować różnicy niema.
A może napiszesz co to za obrotomierz ? Może jakieś foto ? Tu wróżek nie ma.
Najprędzej zimne luty na płytce obrotomierza... Standard niestety w starszych autach w swoim Seicento musiałem poprawiać.
potrzebuje schemat zeby podlaczyc obrotomierz moj seicento to 1108cm3 na mpi adams294(at)wp.pl
obrotomierz napewno po kompa,montowałem obrotomierz w seicento 900 i bez problemu mozna podpiąć do kompa.Jak wezmiesz z cewki to bedzie przekłamywał o połowe bo w uno 900 są dwie cewki a impulsy są raz na jednej raz na drugiej
Podobnie jak w seicento 900 na pinie 23 sterownika silnika znajdziesz sygnał do obtotomierza w ilości 2x jak impuls na jednej cewce. Pin 23 sterownika silnika jest połączony z cewką przekaźnika załączajacym m.innymi pompę paliwa oraz zasilajacy plusem wtryskiwacz, cewki itp. Na tym pinie 23 sterownika silnika występuje sygnał masy tak ze dla obrotomierza...
Nie było fabrycznych liczników z obrotomierzem, obrotomierz był dokładany w osobnej obudowie na środku deski rozdzielczej, w wersjach Sporting, Suite i Schumacher. Nie każde Seicento ma wyprowadzoną fabrycznie kostkę do obrotomierza, więc to nie jest "wsadzasz i działa". Najlepiej spytać [url=www.seicento.pl]tutaj.
Zobacz w żółtym złączu pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. W SPI tam jest wyprowadzenie tego przewodu, w MPI zapewne podobnie. Niektóre wersje już miały kostkę obrotomierza za środkowym nawiewem. Warto tam też zajrzeć
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Uno. Silnik 900 z wtryskiem jednopunktowym (z Seicento). Wbudowałem obrotomierz w zegary i podpiąłem "+" z +12 i masę zgodnie z oznaczeniami na obrotomierzu. Okazało się, ze jest to obrotomierz z Forda Oriona z diesla. Kabel sygnałowy pociągnąłem do komory silnika lecz nie wpiąłem go jeszcze. Wiem, ze nie mam co się z...
Powinno dać się podpiąć od seicento sporting [url=https://allegro.pl/listing?string=O...
Może spróbuj wykorzystać schemat punto i znajdź miejsce zapięcia obrotomierza,następnie musisz "wyśledźć" ścieżkę sygnałową w twoich zegarach i połączyć to. Punto ma identyczne silniki i "komputery sterujące" więc sygnał musi wychodzić z tego samego miejsca -a może znasz kogoś kto zapinał obrotomierz do seicento 1100 spi,tam też "komp" jest bliźniaczo...
Witam Mam fiata uno 899cm z 2000r. (silnik taki jak w seicento). Chcę zamontować w nim obrotomierz. Mam tylko taki problem że nie wiem jaki kupić i pod co go podpiąć aby wskazywał prawdziwą liczbę obrotów silnika. Układ zapłonowy jest tu elektroniczny. Z góry dziękuję za odpowiedź pozdrawiam
Witam szanownych Panów, jak w temacie posiadam obrotomierz z Fiata Seicento 1.1 i chciałbym do przerobić do Daewoo Tico, który ma trzy cylindry, mam pytanie do was; jaka powinna być wartość kondensatora?
Jeżeli ecu wystawia masę na wyjście sterujące przekaźnikiem, to oczywiście, że może być jakikolwiek zwykły przekaźnik. Natomiast jak na wyjściu są impulsy obrotów, to już zwykły przekaźnik może nie "łapać", choć warto spróbować. Ps. Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z tego...
Mniej roboty i bardziej estetycznie a i nie za drogo wyniesie cię obrotomierz od seicento,poszukaj na giełdzie. Qmpel kupił taki za 100 PLN wydaje mi się że można by i taniej,zależy czego szukasz. Montaż gdzieś na podszybiu/najlepiej/. Kable powinieneś znależć gdzieś w okolicach środka konsoli,musisz poszukać. Qmpel trafił na nie przypadkiem jak wycinał...
Nie mam obrotomierza, ale po pracy silnika slychac ze pracuje normalnie.
Pewnie szukasz kabelka do obrotomierza? Masz go pod deską wraz z kostką
Witam. Posiadam autko seicento sporting 1.1. W obrotomierze i inne duperelki jest wyposażone jednak bardzo brakuje mi wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Znalazłem na portalach wskaźniki z Alfy 156 (w jednym jest temperatura wody, zegarek i paliwo) Tylko pytanie czy gdy dokupię do tego czujnik również od alfy 156 to da radę to podłączyć tak aby...
Witajcie jestem tu nowy,proszę o wyrozumiałość, nie wiem czy jest tu dział przedstaw się czy coś w tym stylu, jeżeli jest znajdę i wpiszę się ale do rzeczy. Mam obrotomierz z dużego fiata o oznaczeniu płytki MS11-052,wiem że muszę dołożyć kondensator 470nK i taki mam dokładnie oznaczony 470nK 100V-, na płytce jest 220nK 250V-,moje pytanie jest takie...
Najprościej: podłącz obrotomierz od malucha (lub inny od dwucylindrowca czterosuwa) . Cały układ połączeń jak w przerywaczowym zapłonie, zasilanie, podświetlanie, a przewód nr1 (impulsy) podłącz do (obojętne której) cewki zapłonowej od strony modułu zapłonowego. Mam tak podłączone w seicento 1100 i działa znakomicie.
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
A sygnał do obrotomierza z pod maski ciągnąłeś czy z kostki koło lewj nogi kierowcy ?
Pisałem, że się pomyliłem i myślałem, że chodzi o Seicento 1.1 w którym były: - do 2000 - IAW-16F - SPI - od 2000 - IAW-59F - MPI - od 2002 - IAW-4AF - MPI http://obrazki.elektroda.pl/7543458700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3818073100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2669893200_1... Na PW posłałem...
Podobny "niby problem" miałem w Seicento 1.1 po zamontowaniu oryginalnego obrotomierza.......na oko wydawało się że obrotomierz zaniża.....np. 3000 obrotów na biegu piątym było dopiero przy 120km/h......ale po wizycie w serwisie panowie uświadomili mi iż to jest prawdziwy fakt!!.....a na dowód prawidłowego działania kazali wcisnąć gaz do oporu aż zacznie...
Jak przełozyć obrotomierz z seicento 1,2 16V do 900 ? Dodano po 2 chodzi głównie o samą elektryke ponieważ przekładam cały silnik 1,2 16V do 900 i nie chce przekładać całej deski rozdzielczej ze sportinga tylko sam obrotomierz.
Za mało danych... A nie można wykorzystać zbiornika od malucha z jego czujnikiem i wskaźnikiem, a nawet całą deską? - to o paliwie. Napięcie to "pikuś", mierzy Kolega do masy i do punktu ZA stacyjką, na wyjściu na zaplon; za stacyjką by nie mierzyć całe dnie a tylko gdy jedziemy - to o voltach. Co do obrotomierza - ważne jaki jest system zapłonu: rozdzielaczowy,...
Mam problem z podłączeniem obrotomierza w uno z 1999 (899 silnik seicento). opisany w poście: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... może uda się pobrać obroty z komputera. Pytanie gdzie znajduje się ów komputer IAW 16 w moim uno?
Napisałem wcześniej co powinno się zrobić w pierwszej kolejności. Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego to jeden i ten sam czujnik, więc jeśli jest obrotomierz (lub jego symulacja w KTS) i pokazuje prędkość obrotową nawet przy kręceniu rozrusznikiem to ten czujnik jest sprawny.
Obrotomierz to samoróbka z allegro za 60zł jakich wiele sie spotyka niby miał działać po owinięciu kabla do świecy ale lipa na próbe podłączyłem do auta działał na sygnale z przekaznika pompy paliwa w seicento 899 (był dostosowany do 1-6 cylindrów zworka regulowała)ale w skuterze z cewkomodułem juz nie podłaczyłem pod kabel niby sygnał z cewki i nic...
Cały czas sądziłem że zależy od regulatora napięcia i przy sprawnym akumulatorze i instalacji elektrycznej powinno być ponad 14V Brawo, więc jednak wiesz ile powinno być. A jakie są obroty na wale ? Brak obrotomierza? Po co Ci w ogóle te obroty? Możesz oszacować znając obroty biegu jałowego i obrotów przy odcięciu.
Witajcie. Kupiłem Pandę z 2005 roku (wcześniej miałem Seicento 1.1MPi, ale tam był zastosowany inny komputer silnika) i owa Panda jest wersją zupełnie podstawową - była VAN'em, teraz jest zarejestrowany na osobówkę. Czy możecie podpowiedzieć pod który PIN w komputerze silnika 1.1MPi z komputerem IAW 4AF, lub we wtyczce od zestawu wskaźników będzie sygnał...
Jest jedna pompka lecz dwu kierunkowa, zapewnę podobna do tej co montowali w Corsie B lub nawet taka sama. Były jednak wersje z dwoma pompkami. Mam dwa Seicenta i w jednym jest "dwupompkowy" układ, a w drugim "jednopompkowy". Dodano po 11 możliwe że te z silnikiem 1,1 dm³ mają jeden. To raczej chyba zależało od tego co mieli "pod ręką" to to montowali....
Witam Mam taką myśl i zwracam się o poradę czy jest sens i w ogóle możliwosć aby to zrealizować .Otórz mam autko Seicento oraz mam bardzo fajny wskażnik temperatury z Forda ( chyba mondeo ) i pomyślałem sobie ,że zamiast kupować jakiś gotowy obrotomierz może udało by się zaadaptować ten wskaźnik temperatury. O podłączeniu już właściwie wszystko wiem...
Podczas jazdy nagle coś zaczęło lekko śmierdzieć, a podświetlenie zegarów obrotomierza itp zaczęło mocniej świecić niż zwykle. Po wciśnięciu sprzęgła i przy gazowaniu zapiszczał pasek od alternatora i wszytko wróciło do normy... Macie jakieś pomysły?? Ładowanie sprawdzałem jest ok.
tak wszystkie jakie w sejo są nawet nie od kierunkowskazów,stacyjka też sprawdzona.Gdzie podać napięcie na licznik na krótko żeby kontrolki się zapaliły tak jak po zapłonie. Dodano po 1 licznik z zegarkiem przebiegiem dzienny i dokładanym obrotomierzem Dodano po 37 Więc tak zegary sprawdzone manetka też.Po podaniu +na pin z przekażnika(niebiesko czarny)zapalają...
Mam następujący problem. Jakiś czas temu zrobiłem zamianę licznika SPI (na linkę) na MPI (Impulsator). Wszystko było ok do tej pory. Dzisiaj jadąc moim autkiem zauważyłem, że wskazówka prędkościomierza skacze wskazując różne prędkości. Przyjrzałem się bliżej problemowi i zauważyłem, że dodając gazu na biegu jałowym wskazówka skacze :shock: Prędkościomierz...
Dzisiaj rano zauważyłem iż na gazie na zimnym silniku skacz obroty ( mam dodatkowo zamontowany obrotomierz ) od 900 do 1200 na benzynie jest ok po przejechaniu 2 km tez juz bylo ok na gazie ... Gdy hamuje silnikiem i oboroty spadaja lekko szarpie ... Staram sie dac jak najwiecej info moze ktos wie jak pomoc co wymienic ... I jeszcze pytanko gdyby nikt...
czy samochód miał jakieś inne lampki ostrzegawcze w momencie wystąpienia tego problemu. to brzmi jak ecu nie nakazuje pracy pompy. kalkulator silnika może nie widzieć sygnałów z czujnika krzywki i korby. Czy słyszysz pracę pompy po włączeniu zapłonu przed uruchomieniem silnika? Dodano po 1 Dzień dobry na forum Mam benzynowy Fiat Seicento 0.9 2000, wtrysk...
Oglądałem saxo, auto szrot. Lampy tylne do wymiany (jest w nich woda). Dodatkowo gałka zmiany biegów ciągle jest w złej pozycji, auto na łączeniach bierze korozja. LPG na bardzo słabych podzespołach, wszystkie naprawy przeprowadzone z taśmą izolacyjną i trytytkami. Wskaźnik paliwa nie działał i kilka innych rzeczy a cena 4 tyś nie wiem za co :D. Dodatkowo...
Dobra ładowanie mam spoko, wymieniłem regulator napięcia i bez zmian, szczotki były spoko w starym, problem był w liczniku. Moje problemy z tym silnikiem to nadal, długie kręcenie po dłuższym postoju i moment nierównej pracy silnika, jak patrzę na obrotomierz to po odpaleniu jest takie szarpnięcie obrotami w dół poniżej 1tys, później powoli szarpiąc...
Jednak twoja opcja wydaje mi się mniej bezpieczna Jest to jedna z lepszych opcji, !) nie męczysz się z przeciąganiem kabli do środka samochodu, całą wiązkę do świateł łączysz i rozprowadzasz w komorze silnika. 2) zasilanie pompy i bezpiecznik są doś"silne" więc takie "światełka" za bardzo nie nadwerężą zasilania pompy. 3) obwód zasilania samych świateł,...
Witam Dzieki za odpowiedzi, cewki byly w 100% trafne. Nie wiedzialem jak je sprawdzic, to kupilem obydwie, 131zl na miejscu oryginalne fiatowskie (tyle samo co na allegro). Wymienilem SAM - co moze byc dla niektorych banalnie proste, ale dla mnie to bylo WYZWANIE :) Pozostaje jeszcze tylko jeden problem z tym autem: nierowno chodzi na niskich obrotach,...
Witam. Mam fiata uno 1.0 z 2001roku, kupiłem zegary od sieny oraz kluczyki takie jak w sc (z immobilizerem) chciałbym aktywować kontrolke od immo w liczniku, tylko nie wiem jak to do konca zrobic. Moje uno jest z wtryskiem więc posiada kontrolke cisnienia na wtryskiwaczach (która gaśnie po kilku sekundach) więc na kontrolke immobilizera mogę prąd dać...
Chcę zaznaczyć, że silnik nie był też odpowiednio rozgrzany więc ssanie robi swoje. Sprawdziłem wskazania ze stroboskopem i wszystko się zgadza:) Jeśli ktoś mi powie, ze w Uno mam wiązkę z sygnałem do obrotomierza to wyprowadzę go z błędu - u mnie takiego czegoś nie było i sam to musiałem zrobić. Dodam jeszcze, że to nie jest typowa 900, cały wóz jest...
Błażej, staaaaaary! Czy Ty miałeś kiedykolwiek jakąś (swoją) żooonę? Moja żona ma prawo jazdy od ... lat, zajeździła już kilka aut, ewnentualna uwaga na temat jej jazdy to jest wyprowadzka z domu, na zimę - czujesz? Brrrr...... Widzę, że problemu (na tym etapie) rozwiązać się nie da, wiem już, że następne auto żony będzie z automatikiem. Cały sens...
Witam. Zakupiłem seicento : Seicento sporting 1.1 Spi co za tym idzie po zakupie samochodu standardowo zacząłem robić procedury czyli wymiana podzespołów tj. Rozrząd (pasek napinacze, pompa wody) Mianowicie rozebrałem pokrywy wszystko oczywiście za cechowane na fabrycznych punktach oraz moje dodatkowe by odpowiednio założyć pasek Wszystko elegancko...
Sterownik bosch-a z przepustnica na linkę nie był na sieci can Nie był nijak powiązany przez immo z licznikiem W tym właśnie problem, bo IAW-49F, który oryginalnie był w aucie był powiązany z licznikiem, który wciąż tam jest. W nowym SC był jeden czujnik temperatury, a kontrolką przegrzania sterowało ECU, ECU z Bravo, nie będzie tego robić, podobnie...
To oczywiste, dowcip polega na tym ze pozal sie boze mechanik ustawil rozrzad na pasku ktory nadaje sie do wymiany (ten przeskovzyl po probie odpalenia na pych). Po za tym ciezko wchodza biegi 1,3 i 5. Moze linki? Sprzeglo "lapie" dosc wysoko.... Reczny to pikus. Zagldajac pod maske z rana-SZOK- kuna zostawila po sobie kosci, i dziure w wygluszeniu....
od jakiegoś czasu męcze się ze swoim SEicentem, 2001 1,1 MPI jak jest zimny odpala OK, a gdy jest ciepły odpala tak jakby na 3 gary (nie ma kompletnie ducha) po kilku lub kilkunastu sekundach wskakuje na 4 gary i jest ok i jak jest rozgrzany to w czasie jazdy z ok 2000 obrotów (mam obrotomierz) czuć lekkie poszarpywanie wymieniłem świece, filtry, kable,...
Witam, mam problem - od jakiegoś bowiem czasu dzieje mi się coś takiego w samochodzie (seicento sporting), że jak mi schodzi z wyższych obrotów na biegu jałowym po całkowitym zdjęciu nogi z pedału gazu wskazówka obrotomierza spada tak jak powinna, ale czasem zdarza się, że przekroczy tą granicę wartości niskich obrotów i samochód tak jakby sie wyłączał,...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
Witam! Wiem że były podobne tematy, ale nic z nich nie wywnioskowałem. Odpalam autko po nocy o temperaturze ok. -5 stopni, jest niby ok. Jednak w pracy silnika słychać taki jakby malutki stukot. Obroty są równe, ale nie wiem jakie bo mam zegarek zamiast obrotomierza :) Po dodaniu minimalnie gazu, samochodem zaczyna trząść, silnik cały chodzi. Ewidentnie...
Dzień Dobry, Czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada może informacje na temat diagnostyki / protokołu komunikacyjnego Fiatowskich modułów zapłonowych typu Nanoplex/Digiplex? Stałem się niedawno posiadaczem Fiata 126p w wersji ELX z modułem zapłonowym Nanoplex i jestem zainteresowany diagnozą tego modułu (jakkolwiek prymitywna ona może być ). Ten...
Witam! Posiadam uno z 2001 z silnikiem 899 (takim jak w seicento 900) z monowtryskiem. Ostatnie usterka była bardzo dziwna i mechanicy nie mogli sobie poradzić z problemem. Mianowicie przy silnik poprawnie chodził na niskich biegach. natomiast przy zwiększaniu mocy i przełożeniu na 4 bieg zaczynał się robić problem. Auto nie miało mocy, nie dało się...
Kolega alpika się rozkręca!!! Spokojnie. Te 4 na zdjęciu to osprzęt motocyklowy i motorowerowy. Nie nada się żaden, bo wszystko na linkę. Ten od seicento sporting by się nadał, jednak trzeba go przerobić. Z tego co pamiętam, to należy wymienić oscylator kwarcowy (ten obrotek, to już całkiem zaawansowana konstrukcja). Można zastosować taki od 125 ale...
obrotomierz seicento zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
przekaźnik sekundowy sprawny stator styki odkurzacz
zasilacz laboratoryjny lm723 dyfuzor samsung
DDT2000 Light - Skąd pobrać oprogramowanie? Jak wyłączyć pocztę głosową w Plusie - instrukcje