http://obrazki.elektroda.pl/8465506700_1... Teraz szukaj gdzie ginie prąd, od stacyjki do bezp F22, czy dalej za nim
Jakie seicento? MPI? SPI? Za akumulatorem masz też bezpieczniki Maxi.Sprawdzone? W jaki sposób mechanik usunął immo?
Czy koleżanka trzymała mocno hamulec podczas próby rozruchu? Jeden z wielu scenariuszy: - poszła linka sprzęgła; - rozrusznik nie wytrzymał i się spalił próby rozruchu (z wciśniętym hamulcem) Reasumując - próby uruchomienia spowodowały dodatkowe straty i koszta naprawy wzrosną. Ale bez zajrzenia pod maskę trudno potwierdzić/obalić moją diagnozę. Równie...
Bez immo nie odpali. Kup ecu czyste na all... koszt ok.120zl. I juz bez puszki immo powinien ruszyć.
Witam sprobuj przeczyscic czujnik polozenia walu. U mnie to pomoglo a mialem identyczny problem.
Jeśli wtryskiwacz leje paliwem to może zalewć świecę i nie odpali.
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
Alternator zardzewiał i stanął.
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
Odpalasz kluczykiem z główką niebieską czy bordową?
Z tym zapalaniem miałem identycznie w kilku autach, zawsze był przyczyną czujnik poł. wału a raz tylko sterownik (skoda ale po wypadku).
Sprawdź masy, szczególnie plecionkę.
na to skladac sie moze wiele rzeczy-swiece,kable,filtr paliwa,filtr powietrza,pompa paliwa,syf w gazniku.ale kiedy to wszystko masz na bank sprawne to trzeba poddac auto badaniom w serwisie.powinno wykazac. a moze po prostu wina benzyny?
Jak stoi na płaskim to na 4 lub 5 biegu spokojnie go przepchniesz tak aby zakręcić wałem korbowym
Wyłącznik w kabinie na ścianie grodziowej na środku pod deską rozdzielczą na prawo od pedału gazu za szarą osłoną. Na pewno zobaczysz, ale ten wyłącznik zadziała jak jest jakiś wstrząs autem zatem sprawdź głównie przekaźnik czerwony - pod czarną nakładką jak napisałeś i bezpieczniki. Przekaźnik możesz podmienić na ten z kabiny ze skrzynki bezpieczników.
Masz wersję z fiatowkim immo FIAT CODE? . Możliwe że centralka immo nie rozpoznaje kodu kluczyka i blokuje zapłon/wtrysk paliwa. Jeśli elektronicznie ok to może usterka mechaniczno-elektryczna? ciśnienie paliwa, pompa czy się uruchamia po przekręceniu kluczyka? Świece zapłonowe sprawdzić można czy już nie pora wymienić
Zrobię zrzuty z testera i pokażę. Zastanawiam się, czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 i 3 .
Zacznij od sprawdzenia iskry.
. W takiej sytuacji co powinienem zrobić? Zmówić litanię do św. Pompkeusza.
Po wjechaniu w dziurę na jezdni Seicento nie odpala, kręci, ale nie odpala.
MAP zostaw w spokoju, on tu nie ma nic do rzeczy.. Diagnoza była (jeśli była...) to taka, że czytali kody błędów. Bo przecież jak "jedzie" to jest dobrze. Dziwi mnie jedno, skoro już tyle zostało wymienione, po co? Na jakiej podstawie? Mechanicy coś twierdzą ale ich nie słucham, za to wymieniłem: cała lista.
Masz serwisowy kluczyk taki większy koloru brązowego? jak nie masz to lipa. Zostaje zakup komputera z kluczem i centralką immo znajdującą się pod deską nad pedałami. Mogę też wyłączyć immo w komputerze . Jeżeli potrzebować będziesz taki zestaw to mam 120 zł kompletny z 1 kluczyk , ale lepiej proponuje się tego pozbyć imma i po kłopocie
Witam Seicento900.Brak iskry przy rzruchu z kluczyka Z popychu odpala. O co chodzi? Pozdrawiam.
nikt koła pasowego nie ruszał To jak rozrząd sprawdzony?
Na wstępie powiem że jestem kobietą i jestem kompletnie zielona jeśli chodzi o mechanikę. Ale przejdźmy do tematu. Od jakiegoś czasu (mniej więcej 3 tygodnie) moje autko nie chce odpalić ani na gazie, ani na benzynie. Ojciec próbował naprawić, stwierdził, że gdzieś jest zwarcie i jak jadę mam odkręcać jeden kabelek na akumulatorze jak będzie stał. Tak...
Witam. Mam pytanie,dlaczego seicento 900 podczas wilgotnej pogody nie chce odpalić z kluczyka a jak się go popchnie to odpali ?
Kolektor wydechowy?
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
alternator kręci normalnie Bardzo ciekawe. Silnik 0,9 czy 1,1 rocznik ??
Naładować aku, jak nie pomoże albo naprawić albo "wyciąć" immo. Ikonka oznacza że immobiliser nie pozwala odpalić ale jeżeli aku pada wypluwa tą samą ikonkę.
Witam Wymontowałem centralke alarmową wraz z centrlnym zamkiem, nie moge odpalic samochodu, popmpa paliwowa nie działa- podłączyłem ją na krótko, samochód dalej nie chce zapalic, nie wiem który jescze kabel zmostkowac, zasilic, może ktoś wie jak z tym probleme sobie łatwo poradzic? . Pozdrawiam
Witam można to bardzo prosto sprawdzić, na rozruszniku masz ogółem 2 kable gruby najczęściej na klucz 13 i cieńki na wsuwkę albo na 8-10 kluczyk. Spróbuj podać na ten cieńki, plus z akumulatora bezpośrednio wtedy jak jest rozrusznik w porządku to będzie kręcił i będzie to oznaczało że niedochodzi ci prąd do rozrusznika. Jak nie zakręci to masz ten gruby...
Skoro pracuje na gazie to czujnik wału w porządku będzie. Może być wina silnika krokowego który stabilizuje pracę na jałowym biegu ale to tylko domysły. Także czujnik tzw MAP i jego połączenie przewodem podciśnieniowym z kolektorem ssącym ma bardzo duże znaczenie do pracy na benzynie. Bez diagnostyki komputerowej i podejrzeniu parametrów "na żywo" można...
Były czarne pokre
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Witam. Przy pochmurnej pogodzie, lub gdy pada deszacz,rozrusznik kręci,lech brak iskry.Jeżeli seicento się popchnie to odpala. Przy ciepłej, słonecznej pogodzie, odpala z rozrusznika bez problemu.
włanie przy nim grzebie podłaczyłem aku koleigi nic sprawdziłem miernikiem masy wszystkie ok.mam zwerzeć styki rozrusznika przy właczonej stacyjce?rozebrałem też plastiki spod sacyjki wizualnie wszystko ok
Spadek w okolicach 10V, czyli chyba ok? Poboru prądu nie sprawdzałem to fakt, ale...tylko w zimne dni by coś kradło prąd? Akumulator tak do zera nigdy nie był wyładowany, zawsze zegarek działa, wszystko normalnie, tylko nie ma siły kręcić i to w zimowe dni.. Mnie to dziwi że zimą takie akcje się dzieją, przeciez jak ubywa prądu to czy latem czy zimą...
A pomyślałeś o baterii?
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
Miałeś czyste ecu bez immo. Kolega z immo. Przyuczył się do auta kolegi i masz efekt.
Witam, mam problem z fiatem Seicento 900 auto nie odpalało, wymieniłem wtrysk auto odpala tylko na gazie wciśniętym w podłogę. Raz gaśnie raz nie, jak już pali to kopci niemiłosiernie na biało. Benzyna jest w oleju, pęknięty blok?
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
we Wtorek postawiłem samochód na podwórku a w czwartek już nie mogłem go odpalić. Wymieniłem świece , przewody do świec i cewki wysokiego napięcia i nic nie pomogło. Iskra jest, paliwo z przewodu leci a nie chce odpalić a palił na dotyk.
kolego jutro się za niego zabiorę to napiszę więcej info co i jak
Mozliwe ze sie stalo tak jak kolega wyzej twierdzi ze sa spacjalisci w naszym kraju ze przy spawaniu nie sciagaja klem bp tweirdza ze po co skoro tyle razy to robili i n ic sie nie stalo. Ale zawsze jest ten pierwszy raz i oby to nir dotyczylo ciebie. Przypadkiem nie masz tam jakiegos alarmu ktory by odcinal rozrusznik lub jakies urzadzenie odpowiadajace...
Hm. czujnik położenia wału
O co może chodzić? Podłącz się interfejsem ISO-KKL z adapterem OBD2 na trzy-pinowe wejście, które masz przy sterowniku silnika. Użyj programu IAW ECU SCAN 2 https://iaw-scan2.sourceforge.net/?p=dow... Odczytaj i wykasuj błędy.
Sprawdź czy problem odpalania w Seicento to nie czasem wina rozrusznika, bo co prawda to było w 1,1 ale tam były te Denso fatalne i one stawały po prostu, akumulator nie miał siły tym obrócić, pomimo że był ok ciężkie do kitu te rozruszniki. Znam przypadek że ta mała kostka fiatowska 40Ah odpalała spokojnie 2,0 TDI a z Seicento był problem z odpalaniem,...
Filtr paliwa kiedy wymieniałeś . W Seycento nie ma gaźnika jest monowtrysk .
A może by tak zacząć od bezpieczników.
Dzięki za podpowiedź zmierzę prąd i napięcie podczas rozruchu w momencie kiedy odpala i kiedy nie odpala .
Problem rozwiązany , temat zamykam.
który to rocznik seicento????
Całkiem możliwe kolego, jak pisałem wyżej nigdzie nie mogłem znaleźć "tropu". W książce też informacji jak na lekarstwo a mam dwie o seicento. Jak sam widzisz, Ty to wiesz, ja już z resztą też, co, gdzie i jak szukać, a są i tacy którzy mają problem z diagnozą. A u mnie niestety mechanik to ostateczność. Ważne że problem rozwiązany! Pozdrawiam.
Jeśli jest jak na filmie to jest kostka. MUSI być oryginalna. Jeśli kręci normalnie i nie odpala silnik to inna przyczyna.
Zimnego silnika benzynowego przystosowanego do spalania LPG nie powinno się odpalać na gazie, szczególnie podczas chłodnych dni. Zimny gaz zapala się o wiele trudniej niż benzyna. Dlatego wszystkie instalacje są tak skonstruowane aby uruchomić i zagrzać silnik na benzynie do takiej temperatury aby płyn chłodzący mógł ogrzewać rozprężający się w parowniku...
Jest poprawna odpala, ale trzeba trochę dłużej pokręcić silnikiem, tak jak to widać na filmiku https://filmy.elektroda.pl/77_1719234820...
Nic nie robię. Poprostu wsiadam, przekręcam kluczyk i jak kontrolka wtrysku przestanie świecić to przekręcam dalej i odpalam.
Podejrzewam, że może to być układ przekazywania prądu ponieważ jest za mały prąd na wyjściu. Kiedy temperatura otoczenia jest wysoka, podejrzewam, że ścieżki się rozciągają i sterownik silnika nie przekazuje sygnału. Nowy sterownik mam dostać w poniedziałek. Po jego wymianie okaże się czy dobrze "podejrzewam"...
Kiedy były wymieniane filtry paliwa i powietrza oraz filtr gazu. Aby sprawdzić iskrę ściągnij fajkę ze świecy wsadź jakąś świecę tylko pewną dotknij świecą do korpusu silnika pokręć rozrusznikiem i powinna przeskakiwać iskra .
Problemem był przekaźnik w instalacji lpg
http://obrazki.elektroda.pl/9487386900_1... Taki sterownik jest w autku. Czujnik wału na dole na kole zębatym wymieniony był na nowy. Bez efektu. Wymieniony czujnik wałka na górze silnika 3 pinowy bez efektu. Nadal w autku była iskra przez dwie sekundy i cisza. Pompa po włączeniu zapłonu dawała paliwo ale świece suche, wtryskiwacze...
Obca instalacja czyli domontowany gaz, posprawdzaj wszystkie łączenia a zwłaszcza szukaj pośniedziałych połączeń. Sprawdz emulator.
Problem rozwiązany. Okazał się nim być skamuflowany pod przykręcanym plastikiem przy elektronice od gazu bezpiecznik. Naprawde nie pomyslalbym ze moze byc tam upchany zwłaszcza że 2 bezpieczniki od gazu sa wyciagniete na gore i latwo wymienialne. Znalazl go dopiero moj bardziej doswiadczony znajomy. Dzieki za odpowiedz! Pozdrawiam!
Świece oraz regulacja luzów zaworowych było robione? Konieczna wymiana świec oraz sprawdzenie luzów zaworowych na gazie co 20 tys. km.
Interpretuje że kontrolką byś bardziej rzeczowo sprawdził zasilania na przekazniku pompy.Przekaznik jest wyzwalany masą z ecu.
Centralka jest nad prawym nadkolu a rozrusznik nie kręci. Jest tylko zaplon i nic więcej.
Sprawdź najpierw podstawową rzecz, czy jest iskra i czy dochodzi paliwo, Cienko to widzę po spawaniu,? :| Dodano po 29 Z twojego postu rozumiem, że rozrusznik kręci silnikiem, tylko nie odpala?
Zapalała się kontrolka silnika, więc można odczytać błędy... sterownik w MPI ma już dość rozbudowaną samodiagnostykę. Masz instalację II generacji, więc może to być problem z ECU - często ma dość specyficzne uszkodzenie, które się nie objawia przy pracy na LPG II generacji.
oki prosze
Fiat Seicento 1,1 Problem z ładowaniem, odpalaniem. Witam serdecznie. Jestem użytkownikiem Fiata Seicento 1,1 z gazem. Autko użytkowane codziennie, jednak co dwa, trzy dni nie odpala. Wymiana akumulatora nie pomogła. Zmierzyłem pobór prądu na postoju 0,12 A. Wyjąłem akumulator po odpaleniu - napięcie na przewodach 13,8 V, prąd od 1,8 do 2 A. Moim zdaniem...
Jeśli pompa zapowietrzona to trzeba zdjąć przewód paliwowy zasilający na przepustnicy (do butelki) i w ten sposób odpowietrzyć. Kilkakrotnie przekręcać kluczyk na MAR - nie odpalać i powinno powietrze wyjść. Chyba że pompa zatarta
Zmierz prąd na pompe. Masz 0k 4-5 A, pracuje poprawnie. Mniej, nie pompuje (chodzi luzno). Zrzuć powrót i zobacz czy przebija regulator cisnienia?
Do ilu wolt spada napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem? Może być tak, że akumulator jest już stary i podczas odpalania jest za duży spadek napięcia.
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Wymieniając pasek musialeś fizycznie wymontowac czujnik polożenia wału. Sprawdź jego mocowanie- odstęp od kola fonicznego i czy go nie uszkodziłeś przy demontażu. Można pomierzyć go multimetrem po rozpieciu kostki (poni żej zbiornika wyrównawczego
Spora szansa,że uszkodzona jest kostka stacyjki, jak włączasz rozrusznik, to ginie 15, czyli zasilanie wtrysku, samochód powinien normalnie odpalać z popchnięcia
Weź szczelinomierz i sprawdź odstęp czujnika od zębów koła fonicznego, fabryka podaje max 1mm, miałem przypadek, że przy 1,1mm nie odpalał za pierwszym razem. Podpiłowałem wspornik czujnika i problem rozwiązałem
Czy jeżeli silnik nie odpala to jest iskra i paliwo? Jakieś błędy wyskakują?
Witam Silnik Seicento 900 nie odpala Wyjąłem silnik z Seicento (czekał jakieś 4 lata) włożyłem do buggy i teraz nie mogę odpalić, brak zasilania na cewki i wtrysk, od razu rzuca się immo, kupiłem komputer bez immo (przed włożeniem do samochodu oczywiście centralkę i całe immo wyrzuciłem) i dalej nic, mam włożone tylko część instalacji bez tych bezpieczników...
Więc pozostaje sprawdzenie bezpieczników i głównego przekaźnika zasilania pod maską.
Sprawdź czy pompka paliwowa podaje paliwo. Może filtr paliwa zatkany.
Wszystkie kontrolki gasną tylko nie check engine.
Zasilanie przekaźnika z 15, czyli "po stacyjce". Po zmostkowaniu styków przekaźnika odpala?
Jeżeli iskra ginie to cewki do wymiany.
zobacz w momencie jak auto nie pali czy jest iskra.. sprawdz czujnik obrotów wału korbowego. czasami on daje w kosc.
Bezpieczniki w komorze silnika też sprawdzone?
A gaśnie pomarańczowy symbol kluczyka od immo? Może kluczyk pad, spróbuj drugim jak masz. To 2004 r więc pewnie fiat code 2, 2 kluczyki +karta kodowa z nr ecu i immo. W instrukcji od immo będzie opisane jak awaryjnie odpalić auto kodem. Pozdrawiam
Nie zapala bo sterownik widzi -30 i zalewa silnik. Luzujesz króciec i na uboższej pali. Miałem identyczny przypadek w seicento. Jeśli to stało się nagle, raczej odpięty czujnik, ewentualnie uszkodzony kabel.
Nie dowiesz się jak nie zbadasz wydatku
Zobacz czy czyta obroty silnika a tak ogolnie sprawdz co ci brakuje jak niechce zagadac. Druga sprawa immo tez ci moze trzymac.
MPI czy SPI?
Oczywiście, wszystko można i trzeba sprawdzić...
Sprawdż ciśnienie sprężania a zawory się reguluje przez wym. płytek
Parownik może ci zamarza i podaje póżniej gaz po wyłączeniu silnika. Masz dosyć płynu? Jeśli tak to membrana już "z kartonu" :) i raczej nowy do kupienia bo regeneracja może niewiele dać a tak na 50-60 tys.km masz spokój.
Zmierz go omomierzem i sprawdź połączenie kostki. Prawdopodobnie jest przerwa.
Czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia.
Podejrzewam membrany parownika
seicento odpalać drugie odpalać seicento kluczyk renault odpalać gasnąć odpalać
oring tłoka spawarka garażowa pompa transit wymiana
Kod błędu 88 w pralkach Logik - przyczyny i rozwiązania Przekrój kabla dla 115V, 20A na 300m: miedź i aluminium