Mnie kiedyś jakiś syf podlazł pod czujnik, pomogło wydłubanie tego czegoś z kanału na czujnik i umycie czujnika.
Można mieszać. Do czego chcesz to wlać?
Po pierwsze dlaczego nie podejrzewasz zaworów? Po drugie zapewne silnik lepi się od oleju z powodu wycieków spod pokrywy zaworów.
Wymiana oleju już noc nie pomoże. Jedź na szrot i kup drugą skrzynię i do niej wlej świeżego oleju
Który to jest ? właśnie jestem na myśli że to jakiś przewód bo byłem u 2 zaprzyjaźnionych mechaników i mówili że to coś najprawdopodobniej z przewodami. Dodano po 26 Przewód masowy silnika robiłem jakiś rok temu i teram mam dodatkowy przewód o przekroju 10 kwadrat Dodano po 1 Usterka chyba została zlokalizowana i naprawiona prawdopodobnie była to wtyczka...
Nic nie płucz nic nie dolewaj wymień na 10W40.
Kolego polata to tyle że nie bedziesz mógł na nie patrzyć. Ja serwisuje takie po 285000 km na gazie .To autto polata :D A u ciebie jest pewnie problem z instalacją elektryczną lub czujnikiem oleju . standard w fiatach:idea:
Na szrocie kupisz silnik już za 250 zł i po kłopocie.Ja w tej cenie kupiłem silnik gdzie było zamontowane na nim kompletnie nowe sprzęgło z dociskiem. Silnik beż pudła bardzo dobrze się spisuje a co ważne nie pobiera oleju.
Muszę zrobić wymianę oleju w nie moim aucie i chcę się wcześniej przygotować do tego. Czy ktoś wie jaki jest rozmiar imbusa potrzebnego do odkręcenia korka spustowego oleju? Seicento 1100 2004r
A napięcie na akumulatorze jest?
Wg. instrukcji wlewa się 2,4 litra i nie ma się przelać po prostu wlać nominał i tyle chyba że siłą rzecz wtedy się przeleje https://obrazki.elektroda.pl/6800636600_... https://obrazki.elektroda.pl/1090334700_...
Pompa od Punto 1.2 nie podejdzie?To prawie te same silniki.
Nie masz pojęcia co Ci się stało, a już chcesz dostać gotową receptę??? Skąd wiesz, co masz porównywać??? Znajdź miernik kompresji do benzyny albo życzliwego Ci właściciela takiego miernika i do dzieła. Poszukaj informacji co to pomiar kompresji + co to jest próba olejowa, będziesz wiedział na czym stoisz. Litości, opamiętania trochę - w internecie...
Uszczelkę obudowy termostatu oczywiście można kupić...tylko że w termostacie nie ma oleju, jest tam tylko płyn chłodzący.
Nigdy nie wolno było tak robić. A odma w garbusie? W junaku jeszcze lepiej bo dmuchała na łańcuch smarując go
Sprawdzałeś czy nie bierze oleju .
Spalanie nie, ale znikanie oleju i płynu tak :)
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
Olej to elf 15w40 wymieniony trzy tygodnie temu ,oczywiście razem z filtrem Przebieg 90tyś. Czy ktoś wie może gdzie w silniku seicento 900 znajduje się zawór zwrotny oleju?
Przedmuchanie nic raczej nie da. Ściągać głowice i czyścić. Po tym wszystkim założyć porządny filtr oleju i zalać dobry olejem.
Jeśli brakuje ci oleju to będzie się świecić cały czas. A jeśli kontrolki nie zgasną po ok. 5-7 sek po zapłonie
Co do oleju w reduktorze to po ten zaworek jest żeby go spuszczać.
a tutaj są zdjęcia wycieku płynu chłodzacego i oleju
U mnie jak kiedyś wymieniałem to piny we wtyczce się porozginały i brak było kontaktu z pinami silniczka a jeden pin nawet się wysunął z wtyczki po poprawieniu działało. Wyczyść dokładnie otwór w przepustnicy gdzie pracuje trzpień - potrafi tam się tworzyć nagar lub opary oleju z odmy się osadzają
Witam. Proponuję najpierw umyć silnik, potem zlokalizować wyciek. Jak leci z otworu bagnetu to może być zatkane odpowietrzenie silnika ( tzw. odma) lub poziom oleju jest za wysoki (tu może być płyn chłodzący w oleju).
Zatarty / zacierający się wodzik, czyli może być niski poziom oleju.
czy ktoś mi pomoże w tej sprawie
Zaciekawił mnie znajomy, rzekł: a chłodnica oleju drożna, wyczyszczona? Myślę sobie, chłodnica oleju w czymś lekko większym od Seicento? Zaglądam do sklepów, wpisuję "chłodnica oleju Polo 6N2, wybieram motor 1.4 16V 75KM" rocznik 1999-2001 no i są. Oglądam jak wygląda i zaczynam szukać. Pod machą, w kanale, po prawej, lewej, z przodu, z tyłu. Ludzie...
Czyzby poszla uszczelka pod glowica. Olej wtedu jest z dodatkiem plynu chlodniczego lub plyn chlodniczy w ziorniczku z dodatkiem oleju. Pozdrawiam.
Zmierz manometrem ciśnienie oleju, bo może jest niskie i przez to się zaświeca, albo może czujnik szwankować. To na początek.
Koło filtra oleju jest 1 pinowy czujnik, zdejmij z niego przewód i sprawdź czy kontrolka zgaśnie, jeśli nie to oznacza, że jest zwarcie na instalacji. Natomiast jeśli zgaśnie to może być uszkodzony czujnik albo jest złe ciśnienie oleju w silniku.
Są to dwa najzimniejsze punkty silnika. Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to normale. Poprostu skroplona para wodna. Nie przejmuj się tym. Dopóki nie zacznie ubywać płynu lub przybywać oleju.
Witam w pól roku spalil mój fiat (seicento 900sx '98 r. ) około 1.5 litra oleju dziwna sprawa ale od pewnego czasu żre mi strasznie olej dodam tylko że wymieniłem zimelingi, gdy stoii w miejscu przez week nie ma absolytnie zadnych wycieków z silnika ! co można zrobic ? bez oczywiscie systematycznego dolewania i ciągłego sprawdzanai poziomu oleju POZDRAWIAM...
Witam, mam problem z fiatem Seicento 900 auto nie odpalało, wymieniłem wtrysk auto odpala tylko na gazie wciśniętym w podłogę. Raz gaśnie raz nie, jak już pali to kopci niemiłosiernie na biało. Benzyna jest w oleju, pęknięty blok?
Witam wszystkich fiat seicento pojemność 900 brak ciśnienia oleju usterka powstała po wymianie łańcucha rozrządu ale od początku : jako że miałem pordzewiałą miskę olejową i rozrząd do wymiany postanowiłem te dwie naprawy połączyć i po wymianie brak ciśnienia oleju, zupełnie jak by olej ściekł z pompy olejowej (autko stało bez miski około 24h) i nie...
WYmiana uszkodzonych popychaczy + wymiana oleju i filtru.
Źle myślisz.
Witam, Wymieniałem ostatnio olej w samochodzie w którym nie wiem jak dawno temu był wymieniany olej, teoretycznie 7 tyś km temu jednak to samochód mojego dziadka, ten olej mógł rzeczywiście przejechać 7tyś KM ale mógł długo dłużej stać. Pod korkiem oleju była maź.. koloru żółtawego, śliska i lekko piankowa.. trochę przypominało to gąbczastego-śliskiego...
Jeśli dobrze kojarzę to 900 miała hydraulicznie sterowane zawory - więc zacząć należy od wymiany oleju i filtra oleju, a w dalszej kolejności od sprawdzenia ciśnienia oleju.
Wlej płukankę długodystansową, przy nastepnej wymianie oleju przepłucz ropą silnik tak by leciała czysta ropa,
inny olej coś zmieni czy raczej nie? Utrzymując parametry oleju zalecane przez producenta nic nie powinno się dziać. Selenii 5W40 lepiej nie zalewać? Skoro było 10w40 zalecane nie lał bym 5w40, masz etykietę, parametry starego oleju?
mam seicento900 i zastanawiam sie nad zalozeniem sobie takich dodatkowych wskaznikow i teraz pytanko jak to to podlaczyc jak juz kupie? gdzie trzeba sie podpiac, co i jak zrobic zeby to banglalo? Pozdrofka
Tak możesz .
Witam, jest u nas w domu użytkowane Seicento i występuje dość chyba powszechny problem w tym modelu, a mianowicie maź na korku i ogólnie wilgoć w oleju (robi się nieco szary). Zapewne przez niedogrzewanie silnika gdyż pokonuje on drogę 2 km i z powrotem. Płynu chłodniczego nie ubywa. Czy jest jakiś skuteczny sposób aby temu zaradzić? Przebieg 26 tyś...
Troszke mało informacji,ale objawy wyglądają na uszkodzony regulator ciśnienia paliwa,ale napisz coś więcej.Co dzieje się z mocą,spadła może wzrosła,pracuje równo?,jak zachowuje się gdy zimny,jak rozgrzany?
wyrobione panewki na wale, koło pasowe wpadało w wibracje i rozrywało pasek. . Kolego, jeżeli by tak było, to byś w samochodzie nie wysiedział. Poza tym nie było by ciśnienia oleju.
Bardzo enigmatyczne. W każdym aucie zimny silnik pracuje mniej lub bardziej "twardo". Tłuc się może rozrząd i jednak bym się tu przyjrzał. Przytarty tłok w końcu porysowałby cylinder i miałbyś duże spalanie oleju. Luzy na układzie korbowym słychać bardziej na gorącym. Sprawdziłbym z ciekawości, jak buduje ciśnienie oleju.
elektromagnes jest rozbieralny (odlutować druty, zaznaczyć pozycję, rozgiąć obudowę a po naprawie zaklepać tak żeby dekielek nie miał luzu) i z reguły da się go przywrócić do życia. Dokładnie.Zworę się odwraca śruby piłuje i działa.Nie napychać smaru w rozrosznik,smarować olejem albo wcale.
Teraz sprawdziłem. Płyn jest w normie oleju w nimi nie ma ani płynu w oleju. Nie mam pojęcia. I czy uszczelka mogła paść tak z dnia na dzień?
Widziałeś te dwa obrazki? http://obrazki.elektroda.pl/8349409800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5060870600_1... Jest to po prostu przykręcone w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka. W Seicento 1.1 były chyba stosowane dwa rodzaje skrzyni biegów. Jedna tzw. z "mokrymi kielichami" i druga z "suchymi kielichami" (chodzi...
Może głupio zabrzmi ale weź smar w sprayu długa rurka i psiknęłabym przez łapę sprzęgła na widełki oczywiście z umiarem i tak samo na tą tuleikę lub igła i strzykawka i trochę oleju lub smaru tam daj
Rozumiem a czy konieczne jest zlewanie oleju??
witam, paliwo to nie mix benzyny i wody, wiec kolego kierbedz nie pisz bzdetów, woda w układzie wydechowym pochodzi z kondensacji pary wodnej z otoczenia i wykrapla sie na zasadzei róznicy temp ciepły wydech -chłodne otoczenie, po skończonej jezdzie jak układ stygnie, co do reszty kol kierbedz opisał poprawnie :D , powodzenia
Silniczek krokowy, pasek, i koło do wymiany było teraz jest ok. Pozdrawiam
Olej chłodniczy? Pomiar ciśnienia sprężania, ciśnienia oleju. Oddaj do mechanika. Ile tego oleju zużywa na ile?
Helicoil powinien pomóc, ewentualnie wywiercić nowy gwint?
Nie rozumiem co w nim dziwnego..., normalny czujnik ciśnienia oleju.
Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
Tak wymieniałem na nowy. 10w40, i płyn tak samo jest nowy, teraz odpalałem auto chodziło z 20 min po niecałych 10 minutach zaczął dymić. ale nic nie bierze płynu tyle samo i oleju tez.
wiesz co tak po długim zastanowieniu się będziesz musiał cały ślinik pewnie nawet otwory w głowicy i bloku do chłodzenia silnika i podawania oleju są inne
Poziom oleju w skrzyni do sprawdzenia.
Jak będziesz wymieniał popychacze to nic tam nie regulujesz to hydrauliczne. Ciśnienie oleju kasuje luz zaworowy.
No to ma prawo troszkę sobie "podpić" Ile musisz dolewać od wymiany do wymiany?
hm, nigdy nie słyszałem jak stukaja popychacze,ale wydaje mi się że powinien to być bardziej głuchy dżwięk ze wzgledu na ich położenie a tutaj dość wyrażnie słychać,i wydaje mi się też że dżwięk jest dobrze słyszany po środku silnika ale blisko pokrywy rozrządu,więc może jednak łańcuszek rozrządu,jak się ociepli to sie tym zajme pozdrawiam.. Miałem...
Jeśli sworzeń to wątpię żeby tak klekotały prędzej panewka mogła się wyklepać, nie koniecznie będzie coś widać w oleju. Możesz zrobić sobie płukanie silnika nafta z olejem silnikowym i wtedy powinno być słychać panewkę
Siemanko. Problem rozwiązany, dzięki marcin za podpowiedź. Powód błachy, wystarczyło tylko przeczyścić okablowanie i jedną cewke która była zaśniedziała. Pewnie mechanik co mi robił uszczelke pod głowicą zabrudził olejem kable. Samochód odżył.
Oleju w wodzie nie sprawdzałem. Brałem wątek uszkodzonej uszczelki między cylindrami
A co da diagnostyka przegrzanego motoru? Sory ale nie ma takiego błędu ''Ugotowany silnik'' ani ''' wydmuchana uszczelka'' tudzież płyn przedostaje sie do oleju. Gotowało ci płyn.?
Okazało się , że w skrzyni brakuje oleju. Wymieniłem olej zalewając do właściwego poziomu. Po uruchomieniu problem się rozwiązał.
Wyciek oleju spod uszczelki głowicy czy uszczelki pokrywy zaworów?.
czodzi mi o to ze ja mialem seiczento z 99 rok i tam byl inny licznik dla ktorego jeden czujnik temperatory niewystarczal ,tzn. mial za maly skok opornosci i dlatego abym byl zadowolony ze wskazan i dalem 2 rownolegle . wtedy wskazanie wskaznika mialem na polowie skali przy rozgrzanym silniku.. w twoim przypadku gdy wskaznik elektroniczny byc moze wystarczy...
witam wszystkich.mam problem z fiat seicento 900 po przekreceniu kluczyka swieca sie kontrolki z ladowania, oleju i recznego hamulca rozrusznik kreci ale nie pokazuje wtrysku,pompa paliwa sie nie odzywa i nie slychac pracy zadnych przekaznikow prosze o pomoc pozdrawiam
nie ma szans kompresja super oleju nie ubywa a płyn chłodniczy ok
http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgE... http://www.youtube.com/watch?v=oIkxlWpJ6... Dla takiego emeryta może i nie potrzeba oleju zmieniać bo Kia przecież wciąż jeździła, a że połowa koni zdechła... Miałem też jednego Seicento co od nowości 80k przejechał bez wymiany oleju, łyżką z niego wybierałem to co po oleju zostało.
https://obrazki.elektroda.pl/8584862100_... . Półosie w punto montowane są w takim czymś co zaznaczyłem na obrazku, a w sejaku wchodziły prosto do skrzyni. w seicento 900 oraz 1100 montowali skrzynie C.526 z mokrymi przegubami wewnętrznymi skrzyni (w oleju przy wyjściu półosi ze skrzyni) a w 1100 montowali jeszcze skrzynie C.514 z...
Ogólnie chcę to zrobić jak najprościej po najmniejszej lini oporu żadnych tam kontrolek bajerów stacyjek jedynie kontrolka od oleju by się przydała a palenie na przycisk wystarczy
Po prostu partactwo i tak się tego nie robi. Dźwięk zgadza się z kontrolką - brak ciśnienia oleju... a sprawdzałeś czy w ogóle jest olej?
Ja bym proponował zalać XADO Vita Flush i pojeździć trochę przed wymianą oleju. Te silniki są dość proste i niezbyt wybredne co do oleju więc na 10W40 też będzie pracować bez zastrzeżeń a w Krone dni będzie miał nieco lżej kręcić.
w SC za akumulatorem z tego co pamiętam jest mała puszeczka z bezpiecznikami, ale można ją na kablach przeciągnąć nad lub obok akumulatora z tego co pamiętam i wtedy wchodzi sporo większy, ile większy to nie wiem, nigdy nie mierzyłem miarką żadnych akumulatorów tylko upycham :) miarkę oleju trzeba wyjąć żeby wsadzić większy akumulator, ale jak już wejdzie...
Może to być wina czujnika, jak wspomniał kolega wyżej, ale również urwanego kabelka od niego. Miałem tak w Seicento 1.1 mpi, kabelek przegnił tuż przy czujniku i urwał się.
Masz na myśli rozbite rowki w tłokach czy pasowanie tłok-cylinder? Miałem Seicento 1.1 z za luźnymi tłokami, na zimno waliło jak sieczkarnia, ale oleju to brał może z 250ml na 10 tysięcy km.
a mieszanie się płynu chłodniczego z olejem może być spowodowane zużyciem uszczelki w silniku??
Do czyszczenia EGR (i jakichkolwiek innych części zabrudzonych sadzą i olejem) zdecydowanie lepiej używać nafty lub biodiesla...
Sama uszczelka - może być robota nie warta zachodu. Jeśli tak wywala płyn spod głowicy może być skrzywiona i problem za chwilę powróci. Miałem trzy razy wymienianą uszczelkę . Dwa razy mechanik - nie planował głowicy jak twierdził nie było potrzeby. Po dwóch latach problem wracał. Trzeci raz wymieniłem sam, dałem do planowania i z pięć lat już jest...
Mówi że nie da rady potwierdzić tego bez rozbierania silnika. Więc auto pójdzie prawdopodobnie na żyletki. Jest ktoś w stanie podpowiedzieć jak dostało się tyle litrów paliwa do oleju i jakie mogą być tego skutki? Po zalaniu i nalaniu nowego oleju rozrusznik dalej się zawiesza po próbie odpalenia. Przestawiony rozrząd?
sprawa wyjaśniona, zbyt wysoki poziom oleju w misce skutkował "zarzucaniem "na świece, upuściłem trochę i załatwione
Te silniki jak w miarę zdrowe nie powinny brać prawie wogóle oleju od wymiany do wymiany.
900 ma hydro więc nie ma regulacji, nie masz problemu z ciśnieniem oleju? Kontrolka ciśnienia gaśnie od razu po uruchomieniu silnika, zawory nie stukają?
Cinqueciento z silnikiem 1100ccm Sporting też jest ciekawe, zresztą tak jak Seicento ale o tym nie pisze bo nigdy nie posiadałem takich pojazdów ale są to te same silniki co w puntach i unach więc myślę że nie ma z nimi większego problemu. Oba modele posiadają cynkowane blachy więc mniej gniją. CC Sporting za 3500 to będzie trup i to nie ze względu...
Witam w moim aucie jak jest zimny to po odpaleniu silnik nie równo pracuje Świece były wymieniane całkiem nie dawno. Po wykręceniu świec dwie środkowe są zalane olejem czy to może być przyczyna? Delikatnie widać wyciek oleju z pod pokrywy zaworów. Jak silnik jest rozgrzany to pracuje normalnie.Fiat seicento 899 99rok
Witam wszystkich posiadam seicento 900 wymieniłem w nim uszczelkę pokrywy zaworów silniczek działał po wymianie normalnie odpalał jezdziłem nim ponad 2 tygodnie uznałem ze czas na wymianę oleju wymieniłem olej filtr oleju oraz filtr powietrza no i zaraz dzień po wyminie dziwne zachowanie ja jest zimny odpala od razu jak tylko się zagrzeje to odpala...
, miałem nadzieję że ktoś mi podpowie co sprawdzić Ładowanie, poziom oleju w silniku, i spryskiwacz szyby.Reszta do naprawy w warsztacie.
Czujnik ciśnienia oleju jest sprawny . Jaki czujnik kupić , jeśli ktoś zna jakiś link to proszę podać .
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Witam.Wczoraj zmieniłem silnik w seicento 900 na używany i samochód pali super tylko słychać przy pierwszym cylindrze jak by stuki po za tym zalałem go olejem 10W40 i strasznie kopci może to być przez ten olej?Jeszcze jeden problem seicento nie bardzo chce jechać do przodu za to na wstecznym śmiga czy źle linkę od sprzęgła dokręciłem czy może przy linkach...
No zamieszałem:) tak stara uszczelka była poszarpana i i zatkała wlot powietrza( tam jest jeden wlot który jest połączony rurka gumową z filtrem powietrza) w tym momencie zrobiło się za duże ciśnienie w komorze silnika i wywaliło mi olej. No i właśnie po wymianie tej uszczelki i oleju itd coś sie porobiło z tymi obrotami:(
Sprawdz poziom oleju w skrzyni biegów. Jak wciskasz sprzęgło na postoju to skrzynie nie pracuje a jak puscisz to wałek sprzęgłowy, z choinką i kołami pracują przyjzyj sie skrzyni.
Trochę to dziwne bo zabrudzony filtr objawia się stopniowym pogorszeniem pracy na LPG a nie nagłym całkowitym jej brakiem. Swoją drogą filtry od LPG warto wymieniać przy każdej wymianie oleju, fazy ciekłej jak i fazy lotnej. Czyszczenie na za długo się nie zda.
Nigdy nie przelewaj oleju ponad MAX... może to jakaś osłona wpada w rezonans przy określonych obrotach, może nieszczelny wydech. Ciśnienie w normie czyli kontrolka się nie świeci czy mierzyłeś?
mialem podobny problem tyle ze w seicento byl silnik zatarty i czeba bylo rozebrac łozysko przeczyscic papierem potem w oleju poruszać i tak po paru razach dziala do dnia dzisiejszego
kontrolka oleju seicento seicento korek oleju filtr oleju seicento
elektryczna tylna klapa wygłuszanie pomieszczeń wartość skuteczna napięcia tętnień
plazma samsung driver uszkodzony plazma samsung driver uszkodzony
Wymiana przepływomierza Endress+Hauser, Siemens, Melitta – procedura, kalibracja, uszczelnienie Potencjometr w mikrofonie – regulacja gain, czułości i progu w modelach USB, KY-037, LM393