Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Dobrze, co ma za wpływ na regulację biegu jałowego? Bo to nowość chyba, nowa teoria
Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
Sprawdziłem to co radziłeś i zauważyłem coś takiego : Ogólnie to mam dwa takie same seicenta i zrobiłem coś takiego > przełożyłem cewke (cały moduł) z niedziałającego auta do sprawnego i dzieje się to samo / dziwne jest to gdy zamieniłem cewke ze sprawnego samochodu do niesprawnego > problem się nie naprawił a sprawne auto ksztusiło się tak jak niesprawne....
Proszę o radę bo moje seicento ostatnio po odpaleniu kilka sekund strasznie nierówno pracuje. Dzieje się to i na benzynie i na gazie, najczęściej na zimnym silniku. Cewki wymienione, świece i przewody ale zrobiłem odczyt parametrów i różnice są w parametrach silniczka krokowego. Na górnym zdjęciu silnik po odpaleniu źle pracuje a na dolnym po 15 sekundach...
Kasowanie parametrów wyuczonych. Sprawdzenie krokowego.
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega... Od tego zacznij głowica zdjeta Ktoś profesjonalnie weryfikował jej stan czy tylko "na oko" ? uszczelka oryginalna jak Nowa Uszczelka podczas montażu została wymieniona na nową ? Zawory ustawione prawidłowo ? Rozrząd zweryfikowany ? chleje jakby palił 20na 100km Nadmiernemu "spożyciu" może być winna sonda...
o kochany to te świece chyba nie pomogą to całkowicie zmienia postac rzeczy robota czyście mechaniczna się kłania. trzeba ściągnąc głowicę zrobic jej mały przeglądzik oraz wymienic pierścienie , usczelniacze zaworów odrazu też , popychacze sprawdzic bo tez siadają .
Niestety Seicento jest kompletnie nie do wyklepania(dachowanie), więc chciałem usłyszeć opinie na temat takiej przekładki Wiesz że sej jest nie do "wyklepania" ale nie wiesz że z taką przekładką będzie 10 x tyle pracy i będziesz miał auto w "porywach" warte max. 500-1000 zł. I co masz warsztat z wyposażeniem pod ręką i kupę roboczogodzin za darmo?...
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Układ zapłonowy, można też sprawdzić ciśnienie sprężania. Będziesz miał pewność że układ tłokowy korbowy wraz z głowica jest sprawny.
a czy jest odpowiedni luz zaworow ?? 0.45 ssanie .0,55 wydech .
Świeca żarowa w Seicento? Świece żarowe są w silnikach diesla :) Poza tym kontrolka świec żarowych jest pomarańczowa. Daj kolego zdjęcie tej kontrolki --- Zapewne chodzi Ci o kontrolkę układu wtryskowego. Tutaj masz link do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Do sprawdzenia na pewno kable i świece bo najprościej :)
Moduł zapłonowy ten podwójny.
Tak. Kręci.
Może mieć fiata code. Zobacz po zdjęciu obudowy czy stacyjka ma czarny pierścień od strony kluczyka. To antena do fiata code, za skrzynką z bezpiecznikami masz moduł fiata code - wielkości paczki papierosów , kolor szary lub czarny. Z dwoma wtyczkami. Jedna to od tej anteny druga większa od instalacji elektrycznej. Jeśli będą tam same wtyczki bez modułu...
Witam Wczoraj w moim samochodzie pojawił się dość dziwny problem. Mianowicie po zatankowaniu na stacji przejechałem może 5km. Zaparkowałem samochód i wróciłem do niego po godzinie. Ku mojemu zdziwieniu zmienił się dźwięk alarmu. (odgłos jest przynajmniej z 2 tony wyższy niż wcześniej) Gdyby to był jedyny problem nie zakładał bym tematu. :] Po odpaleniu...
niewiem co sie dzieje z sejem po odpaleniu rano w poze zimowej chodzi jak maluch pomozcie jesli wiecie co jest nietak
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Seicento na wolnych obrotach chodzi ładnie po dodaniu gazu zapala się kontrolka silnika. Po opadnięciu z obrotów gaśnie.Wyrzuca błędy wtrysku,czujnika tlenui błąd00. Czas wtrysku na wolnych obrotach jest 1,28ms ale jak dodaję gazu to do 4000obr/min nie wzrasta. silnik muli i nie ma mocy. czyżby to sterownik spłatał figla?
Witam, problem polega na tym że po kilku dniach jazdy na gazie , auto nie pracuje normalnie na benzynie, (zalewa, nie równa praca itd) po odłączeniu akumulatora wszystko wraca do normy ale tylko przez kolejnych kilka dni. Czy podpiąć komputer po tkz. Stacyjce tak żeby resetował się po każdym zgaszeniu samochodu czy szukać innych lepszych rozwiązań....
Po zdjęciu i założeniu głowicy przez mojego pracownika, nie dało się uruchomić autka, działa pompka paliwa dochodzi paliwo, nie otwiera sie monowtrysk i brak jest iskry, czujnik położenia wału ok, masa silnika ok. Dodano po 2 Sprawdziłem: przewód prądowy do cewki i monowtrysku, dostaje po włączeniu zapłonu prąd na ok 17-20 sek., pętla przy stacyjce...
Witam. Mam problem z sc 900 00r. sama benzyna. Jadę sobie jadę a tu nagle zgaśnie. Pompka paliwa nie pompuje, nie zapala się przez chwilę kontrolka wtrysku. Muszę odczekać kilka minut zapali się z powrotem, pompka pracuje i jest dobrze. Zdarza się to jakiś raz na 10 km przy nawet nie rozgrzanym dobrze silniku. Proszę o pomoc. Edit: Seicento posiada...
Witam Wszystkich! Mam problem z kontrolerem wtrysku benzyny. Otóż silnik po rozgrzaniu, kiedy zaczyna czytać sondę lambda bardzo kiepsko przyspiesza (przy dużym uchyleniu przepustnicy w stanie pełny wtrysk + brak korekty lamba) problem nie występuje. (Na zimnym też jest ok.) Niestety wskazania testera lambdy wykazują że napięcie sięga poprawnych wartości...
Seicento 110 z 2000 roku wtrysk jednopunktowy + LPG Odpala bez problemu ale po dodaniu gazu przerywa strzela w wtrysk {Gażnik] nawet ogniem. Wymienione ŚWIECE ,KABLE ,CEWKI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU na nowe . Podmieniany map sensor używany. Sprawdzone fazy rozrządu i są ok. Wymieniona głowica kolektor ssący i urządzenie wtryskowe [gażnik tak dla orientacji...
Witam szanowne grono. Mam dziwny problem w Seicento 900 z 2001 roku. Otóż auto strasznie trudno uruchomic gdy silnik jest chocby lekko cieply - sprawa narasta - im bardziej cieply silnik - tym mbardziej ciezko odpalic. W tem ok 80 - 90 stopni odpalenie auta staje sie niemozliwe. Posprawdzalem wszystkie mozliwe masy, styki itp. Sprawdzilem sterownik...
Witam W zakupiony dla córkie seicencie 900 zauważyłem pewne szarpanie silnika- objawie się ono przy zmianie biegów, przy jeździe z niskimi obrotami. Wydaje mi się, że przy zakupie nie było takich objawów, świece wyglądają dobrze, kontrolka silnika gaśnie, odpala ładnie, oprócz tego pracuje dobrze. Filtr paliwa i powietrza wymieniony. Co sprawdzić?
witam kolegów! przestaly mi dzis chodzic wycieraczki przedniej szyby (tylnej działa).. polecial gdzies dym.. potrzebuje dowiedziec sie gdzie znajduje sie przekaznik od wycieraczej, jakis schemat, porade (bezpieczniki dobre oczywiscie :) Moze to jakie typowe uszkodzenie w takim fiacie??
Witam . Mam problem z seicento 900 . Zaczyna szarpać gaśnie i nie chce odpalić . Jak zgaśnie traci iskrę i sterowanie wtryskiem . Jakieś impulsy z czujnika położenia wału dostaje ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem uruchamia przekaźnik i włącza pompę . Dzisiaj było pierwszy raz gorzej auto szarpało 2 sekundy bez zasilania i znowu 2 sek ciągnie , dotelepałem...
witam czy ciągła praca wtrysku paliwa w fiacie seicieto 900 jednopunktowym wtrysku paliwa oznacza awarie komputera ,czy jest możliwa diagnoza usterki z demontowanej centralce czy tylko odbywa się w wpięciu komputera i diagnozie przy włączanym silniku .Problem polega na tym że wtrysk podaje paliwo po przekręceniu stacyjki ,i praktycznie pracuje cały...
Możliwe, że instalacja LPG popuszcza gaz przy pracy na benzynie, albo kończy się pompa benzyny/regulator ciśnienia/wtryskiwacz. Zacznij od wyeliminowania przyczyny w LPG - czyli zakręć gaz na butli i przez kilka dni używaj samochodu tylko na benzynie (wypadałoby przejechać ~100km).
Ok., narazie dzięki za pomoc
Witam, mam pytanie co może być powodem nierównej pracy silnika 1,1 mpi/54 KM Fiat SC 2001r. od jakiegoś czasu tak jak na poniższym filmiku, silnik wariuje, nie wygląda to na wypadanie zapłonu, bo przyspiesza z gazem w podłodze i jest wszystko ok, pali też na dotyk. Czasami po nagrzaniu jest lepiej a czasami jeszcze gorzej ale w środku czuć jak to wszystko...
No nie jestem pewien czy będzie. Wizualnie takie samo miało też Uno, Cinquecento czy Seicento a nawet późniejsze Pandy. No ale to wizualnie... Czy czasem nie jest tak, że serwo ma np różną siłę wewnętrznej sprężyny czy membrany i jest ściśle skorelowane z pompą hamulcową itp...? Wolałbym to wiedzieć bo to jest wchj roboty.. Niestety nie da się wyjąć...
A jak ma się to do jak go odpalam coś piszczy, nie równo pracuje Dlaczego silnik od razu od strzału gaśnie? Dlaczego silnik nierówno pracuje Piszczało ponieważ zerwany silnik z poduszki jest przesunięty do przodu tak że koło pompy haczy o uchwyt silnika chłodnicy, w tym miejscu też strasznie się iskrzyło co skutkowało nierówną pracą silnika prawdopodobnie...
Witam mam problem z FIATEM SEICENTO 0.9 kat z gazem, rocznik 1999. Niepokoi mnie jego dziwna praca przy wkręcaniu się na obroty. Przy dodawaniu gazu przy około 2-3 tys obr słychać stukanie (równomiernie przyspiesza stukot wraz ze wzrostem obrotów) przy wyższych obrotach jakby cichło, przy niskich (delikatna jazda) też nic nie słychać. Jak się wkręca...
no wystarczyło aczkolwiek dalej dolega mu nierówna praca silnika
To zamiast na AFR spójrz na "Mixture correction learning value" oraz "Lambda sensor 1 integrator". Odczyty ze sterownika gazu teraz wyglądają poprawnie, ale jak LPG jest "rozjechane" to sterownik benzyny to skompensuje (w pewnym zakresie) i niczego nie będzie widać. Skutkiem tego będzie jednak nieprawidłowa praca silnika na benzynie.
Kontrolka pomarańczowa z kluczykiem i napisem CODE zapala się przy przekręceniu kluczyka? Jeśli tak to musisz mieć centralkę. I jej umiejscowienie uwarunkowane jest wiązką elektryczną która w seicento jest umiejscowiona za skrzynką z bezpiecznikami. Nie zmieniano położenia centralki code. Innym wyróżnikiem posiadania immo fiat code jest antena przy...
Czujniki temperatury pokazują ok. Sprawdź ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku. Pompa oryginalna podaje chyba 2.6 bara a regulator ciśnienia zbija to na około 1 bara. wystarczy że regulator się posypie lub zatkany powrót i już więcej paliwa idzie do silnika
Oczywiście nie przełączam na gaz od razu po odpaleniu. Czekam aż auto się rozgrzeje i dopiero wtedy. Sytuacja była taka sama również latem, ale teraz dopiero mogę się za to zabrać. Reduktor ma 6 lat o zastanowiam się czy to nie jego wina, chociaż sama praca silnika i obroty są wzorowe. Gaz przełączany jest na obroty silnika a nie na temp.
Czyli po zgaśnięci silnika bez wyłączania zapłonu pompa załącza się i wyłącza kilka razy? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić wszystkie napięcia po zapłonie na przekażniku pompy i sterowniku silnika
Może i masz rację, ale dlaczego np. ten czujnik jest skalowany na 116 stopni? Moim zdaniem skoro kontrolka przegrzania włącza się w tej temperaturze to i silnik jest do tego przystosowany że dopiero informuje o tym jak osiągnie taką temperaturę. Inaczej było by to nielogiczne, praca silnika w maksymalnej temperaturze 100 stopni, a kontrolka dopiero...
świece raczej ok bo przecież niemozliwe żeby Eyquem i NGK były walnięte tym bardziej że te NGK wstawiłem do seicento 0,9 i śmigają aż miło :-) ps. masz też może problem z przednim zawieszeniem że stuka trochę :P (to do gości co mają clio II)
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie)...
jest taka troche nierówna praca silnika wygląda to na zapłon koło na wale jest na pewno tak samo?
Pragnę przeprosić Wszystkich czytających mój post z dnia 13 stycznia za nieścisłość wypowiedzi spowodowaną skracaniem tekstu, w czasie którego usunąłem również informację, iż post dotyczy instalacji z gaźnikowym systemem zasilania silnika. Opisaną sytuację miałem w swoim wcześniejszym samochodzie. Gniazdo elektrozaworu benzyny od wielokrotnych włączeń-wy...
To zrób tak- zdejm węzyk, nałóż na strzykawkę i nią wytwórz podciśnienie; różne. Zobacz jak zachowuje się silnik. Na to w sumie bym chyba nie wpadł. To poproszę jeszcze o trochę więcej podpowiedzi. Bo jeśli praca silnika się unormuje to dalej szukać przyczyny gdzieś w nieszczelności. A jeśli się nie unormuje to wina będzie leżała po stronie elektrycznej.
Kolego, u mnie na początku też to nie występowało, ani w megance ani w corolli i wyśmiałem gościa w ASO jak mi powiedział, że winą padniętego wtryskiwacza jest "przeterminowane paliwo", a już wtedy na to zwróciłem uwagę, że jak poziom w baku zbliża się do rezerwy to rano odpala od drugiego kopa (na to w ASO nie mieli wytłumaczenia). Ponieważ samochód...
On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano U mnie podobny objaw był przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju wówczas ja były początki nieszczelności Uszczelki pod głowicą. Też z rana trochę ciężki odpalanie, praca jak by na dwóch,...
Witam. Od jakiegoś czasu słyszałem przy pracy silnika delikatne i ciche stukanie/klepanie(ciężko opisać dźwięk). myślałem że to jakiś problem z silnikiem. Co ciekawe dźwięk nie był słyszalny ciągle, pojawiał się często i to zupełnie losowo niezależnie od tego ile czasu już jechałem. Jednak wczoraj pedał sprzęgła zaczął ciężej chodzić(już wcześniej się...
Witam! Szukałem podobnych tematów, które przejrzałem z góry na dół, lecz nie znalazłem odpowiedzi. Sytuacja wygląda tak, że Seicento nie odpala. Po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka wtrysku i nie słychać pompy paliwa. Szukając przyczyn awarii w instalacji, czasami udało się go odpalić ale zazwyczaj nie trwało to długo. Co dziwne szukałem...
witam, kol technics, robiłem min. syrenke z silnikiem Porche :D , była to praca moja częściowa, właścicielem projektu był znajomy, kol Mały Maro taki przeszczep też robiłem córa teraz jeżdzi tym samochodem, jak pisałem chce ten silnik podrasować i boje sie ze ukręci się sej na przodzie :D, kol Manta a co polecasz , jakie firmy bo prawde mówiąc nie szukalem...
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
Jaka instalacja LPG? FABRYCZNA FIATOWSKA - coś włoskiego. Tyle co o niej wiem to to, że ma pojedynczy filtr gazu (dopiero co wymieniony - bo myślałem,że się zapchał). Widzę krokowca na węzu, żadnej śruby (a więc instalacja nie-garażowa, gazownik to potwierdził), gaz podawany jest w fazie lotnej w taki pierścień pod dekiel filtra powietrza - moim zdaniem...
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Według AD jest 1 bar +-0,2 .
A skąd ty weźmiesz 24V w aucie z instalacją 12V?Przetwornicy przecież tam nie ma. Jest 12V, a podczas pracy silnika dochodzi do 14V. Tak jak w całym aucie.
Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
W pierwszej kolejności po podłączyć samochód po urządzenie diagnostyczne i sprawdzić parametry pracy silnika.
praca silnika seicento seicento nierówna praca silnika nierówna praca silnika seicento
schemat regulator prąd stałego megane odpalić schemat rozrząd trafić
interfejs lexia kabel brake radio
Pompa olejowa i napęd pilarki Eurotec GC 2200 W Plus Opis kostki ISO do radia Blaupunkt CD30