Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega... Od tego zacznij głowica zdjeta Ktoś profesjonalnie weryfikował jej stan czy tylko "na oko" ? uszczelka oryginalna jak Nowa Uszczelka podczas montażu została wymieniona na nową ? Zawory ustawione prawidłowo ? Rozrząd zweryfikowany ? chleje jakby palił 20na 100km Nadmiernemu "spożyciu" może być winna sonda...
Nie, od paru lat tankuje na shelu w centrum
Od kiedy czujnik temp NIE ma związku z pracą silnika?
Według AD jest 1 bar +-0,2 .
W pierwszej kolejności po podłączyć samochód po urządzenie diagnostyczne i sprawdzić parametry pracy silnika.
Zaświecenie się kontrolki zbyt wysokiej temperatury nie świadczy jeszcze o przegrzaniu silnika , o przegrzaniu można mówić jak wywali płyn przez korek w zbiorniku wyrównawczym.W tych silnikach kontrolka podwyższonej temperatury płynu chłodzącego świeci się z wielu powodów ,nie koniecznie z powodu przekroczenia dopuszczalnej temperatury pracy silnika.
no wystarczyło aczkolwiek dalej dolega mu nierówna praca silnika
Częstotliwość i amplituda napięcia wytwarzanego przez czujnik jest odpowiednia do prędkości obrotowej silnika.
Kiedy ostatnio sprawdzałeś luzy zaworowe (w ogóle jaki to ma silnik)?
Sprawdź przewód/wężyk do czujnika ciśnienia powietrza. Może być też czujnik ciśnienia popsuty. Jeśli chodzi o świece, to raczej Fiaty (z małymi wyjątkami) nie "trawią" Boscha - kup oryginały - nie są drogie. Może przyczyną być też niesprawny potencjometr przepustnicy. Czy kontrolka wtrysku jest zapalona podczas pracy silnika?
o kochany to te świece chyba nie pomogą to całkowicie zmienia postac rzeczy robota czyście mechaniczna się kłania. trzeba ściągnąc głowicę zrobic jej mały przeglądzik oraz wymienic pierścienie , usczelniacze zaworów odrazu też , popychacze sprawdzic bo tez siadają .
W czasie pracy silnika dystans czujnika względem koła nie musi przeszkadzać. Silnik już pracuje i możesz nie odczuć zmiany w pracy silnika.
Ja nie wiem po co myć przepustnicę w układzie wtrysku pojedynczego, wtryskiwacz sam ją myje w czasie pracy silnika.
Sprawdź ciśnienie sprężania.Jaki kolor świec .
Sprawdziłem to co radziłeś i zauważyłem coś takiego : Ogólnie to mam dwa takie same seicenta i zrobiłem coś takiego > przełożyłem cewke (cały moduł) z niedziałającego auta do sprawnego i dzieje się to samo / dziwne jest to gdy zamieniłem cewke ze sprawnego samochodu do niesprawnego > problem się nie naprawił a sprawne auto ksztusiło się tak jak niesprawne....
A skąd ty weźmiesz 24V w aucie z instalacją 12V?Przetwornicy przecież tam nie ma. Jest 12V, a podczas pracy silnika dochodzi do 14V. Tak jak w całym aucie.
A nie jest szybciej i prościej silnik wyciągnąć?
Tak. Kręci.
Świeca żarowa w Seicento? Świece żarowe są w silnikach diesla :) Poza tym kontrolka świec żarowych jest pomarańczowa. Daj kolego zdjęcie tej kontrolki --- Zapewne chodzi Ci o kontrolkę układu wtryskowego. Tutaj masz link do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Do sprawdzenia na pewno kable i świece bo najprościej :)
sprawdz przewody zasilajace silnik w bezyne pewnie ktoras jest przytkana lub wezyki z powietrzem do silnika..
Moduł zapłonowy ten podwójny.
sprawdź cewkę zapłonową, a na początek otwórz wlew paliwa gdy silnik osiągnie temp. pracy i sprawdź jak odpala silnik.
Witam, mam pytanie co może być powodem nierównej pracy silnika 1,1 mpi/54 KM Fiat SC 2001r. od jakiegoś czasu tak jak na poniższym filmiku, silnik wariuje, nie wygląda to na wypadanie zapłonu, bo przyspiesza z gazem w podłodze i jest wszystko ok, pali też na dotyk. Czasami po nagrzaniu jest lepiej a czasami jeszcze gorzej ale w środku czuć jak to wszystko...
To zamiast na AFR spójrz na "Mixture correction learning value" oraz "Lambda sensor 1 integrator". Odczyty ze sterownika gazu teraz wyglądają poprawnie, ale jak LPG jest "rozjechane" to sterownik benzyny to skompensuje (w pewnym zakresie) i niczego nie będzie widać. Skutkiem tego będzie jednak nieprawidłowa praca silnika na benzynie.
Kontrolka nie może się świecić w czasie pracy silnika w żadnych jego warunkach pracy - masz usterkę
Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
Niestety Seicento jest kompletnie nie do wyklepania(dachowanie), więc chciałem usłyszeć opinie na temat takiej przekładki Wiesz że sej jest nie do "wyklepania" ale nie wiesz że z taką przekładką będzie 10 x tyle pracy i będziesz miał auto w "porywach" warte max. 500-1000 zł. I co masz warsztat z wyposażeniem pod ręką i kupę roboczogodzin za darmo?...
Możliwe, że instalacja LPG popuszcza gaz przy pracy na benzynie, albo kończy się pompa benzyny/regulator ciśnienia/wtryskiwacz. Zacznij od wyeliminowania przyczyny w LPG - czyli zakręć gaz na butli i przez kilka dni używaj samochodu tylko na benzynie (wypadałoby przejechać ~100km).
A czy uszkodzony akumulator pozwoliłby mi bez przeszkód wrócić do domu? Wydaje mi się, że na wolnych obrotach alternator dostarcza mniej prądu niż pobiera układ zapłonowy, pompa paliwa, światła itp. Też sprawdziłbym akumulator, jak pisałeś akumulator coś tam trochę jeszcze działa więc na alternatorze mogłeś dojechać.Sprawdź połączenia tak jak pisali...
Witam Wczoraj w moim samochodzie pojawił się dość dziwny problem. Mianowicie po zatankowaniu na stacji przejechałem może 5km. Zaparkowałem samochód i wróciłem do niego po godzinie. Ku mojemu zdziwieniu zmienił się dźwięk alarmu. (odgłos jest przynajmniej z 2 tony wyższy niż wcześniej) Gdyby to był jedyny problem nie zakładał bym tematu. :] Po odpaleniu...
Nie mam obrotomierza, ale po pracy silnika slychac ze pracuje normalnie.
Równie dobrze sygnał zaburzony z koła zębatego. Zabrudzone koło, zabrudzony czujnik lub tez uszkodzony... Cóż to za błąd?? Przecież te komputery w 1100 są pięknie diagnozowalne z pełną przejrzystością błędów jak i parametrów pracy...
Czyli po zgaśnięci silnika bez wyłączania zapłonu pompa załącza się i wyłącza kilka razy? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić wszystkie napięcia po zapłonie na przekażniku pompy i sterowniku silnika
W czasie przyspieszania tym autkiem, szczególni na 2 i 3 biegu, z okolic silnika słychac coś jakby pisk jakiegoś silnika krokowego. Tyle tylko ze od pewnego czasu jest on coraz głośniejszy i trwa dłużej. Czy to jest normalny objaw pracy osprzętu tego silnika?
Jak jeździ to nie ale jak 50% czasu pracy stoi z pracującym silnikiem to możliwe.
Kasowanie parametrów wyuczonych. Sprawdzenie krokowego.
Może mieć fiata code. Zobacz po zdjęciu obudowy czy stacyjka ma czarny pierścień od strony kluczyka. To antena do fiata code, za skrzynką z bezpiecznikami masz moduł fiata code - wielkości paczki papierosów , kolor szary lub czarny. Z dwoma wtyczkami. Jedna to od tej anteny druga większa od instalacji elektrycznej. Jeśli będą tam same wtyczki bez modułu...
Wezyk od map-a sprawdz
Coś w tych olejach jest że do fiatów pasują. Mam kontakt z chłopakami z serwisu fiata Oskar Ostrołęka to wiem co piszę. Być może, ale kilka lat temu kupiłem Seicento 900 z przebiegiem około 50 tys kilometrów. Serwisowany w ASO Fiata (i tam też kupiony), jeździł właśnie na Selenii. Przy pierwszej wymianie oleju od razu zmieniłam olej na Shell Helix...
Jaki silnik ma to auto? Wielopunktowy, jednopunktowy wtrysk paliwa? Jaka instalacja lpg? Możliwe że ustawiona zła emulacja sondy lambda i sterownik silnika uczy się sygnału sondy lambda z pracy na gazie i dlatego na benzynie nie chce dobrze pracować. Kontrolka MIL lub wtrysku (zależnie od silnika) świeci się podczas pracy silnika? Wnioskuję że jest...
MAP nie jest ważny do pracy na LPG . Jego wskazania są ważne do ustaenia dawki benzyny w zależności od obiążenia silnika . Albo masz nieszczelność pod przepustnicą (przewód z evapu itp) albo uszkodzony silniczek krokowy .
powiem tak to bardziej wygląda na nie równą prace silnika dodam jeszcze ze gdzieś ucieka płyn chlodniczy
odłącz akumulator od samochodu np. na noc, i sprawdź napięcie w akumulatorze i potem podłącz do samochodu i odpal, jak odpali to sprawdź napięcie podczas pracy silnika.
Witam, mam ten sam problem (wymieniłam świece, cewkę, przewody, sondę lambda). Samochód stał w garażu tydzień, coś mu odwaliło: nierówna praca silnika, dziwne klekotanie na postoju. Jak jedzie, to OK, ale czasem odpala i gaśnie, nie ma mocy. Co to może być....
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Gdy wentylator już się nie włącza. Rozgrzałem włącznik i niestety nie uruchamia wentylatora. Gdy podłączam drugi włącznik po rozgrzaniu normalnie uruchamia wentylator... Układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, olej nie miesza się z wodą i odwrotnie, brak wycieków na zewnątrz, w zbiorniczku wyrównawczym nie pokazują się spaliny... Przypominam włącznik...
Moglby mi jeszcze ktos wytłumaczyc za co dokladnie jest odpowiedzialna ta rorka z tym zaworem w pracy silnika?;-) Lubie rozumiec wszystko zanim cos zrobie.
Na płytce rezystory, tranzystory, kondensator, przekaźnik i diody prostownicze sprawdziłem. Wszystkie elementy cale i trzymają parametry pracy.
Na początek zrób adaptację koła fonicznego: nagrzej silnik do normalnej temp. pracy (>80°C) i na luzie 3x dokręć silnik do odcięcia (6500rpm)
Ma być 120 stopni. Jak nie wierzysz to kup nowy silnik, załóż i sprawdź.
a zamiast zaginać wezyk, nie lepiej zregenerować i przeczyścić reduktor ??
Potrzebuje schemat Seicento S (silnik 1100). Czy ktoś może mi pomóc??
Rok 2000 czyli SPI, skoro SPI to LPG 2 generacji... wiec zacząłbym od resetu adaptacji sterownika benzyny i zakręcenia zaworu na butli LPG. Jak parownik jest stary to na postoju może się dostawać LPG do kolektora i wtedy ciężko uruchomić silnik na benzynie. Po drugie czy w ogóle jest i jeśli jest to jak jest ustawiona emulacja sondy lambda? Powinna...
]...a co zrobiono z immobilizerem? Kontrolka awarii po włączeniu zapłonu ma się zaświecić i zgasnąć, jeśli nie gaśnie to znaczy, że jest błąd - jaki - podłączyć pod komputer i odczytać. Immobilizera fabrycznie nie ma, podłączaliśmy KTS-a ale niestety nie może nawiązać połączenia. Chciałbym uniknąć holowania auta do serwisu Fiata i dlatego poruszam...
Mam następujący problem. Auto po wejściu na 3000 obr przerywa, po czym znowu wchodzi na 3000 i tak w kółko na przytrzymanym gazie. Na wolnych obrotach pracuje normalnie. Tester wykazał brak błędów. Po przełączeniu na LPG problem ten sam.. W momencie przerwy w pracy silnika zapala się kontrolka wtrysku.
Czujniki temperatury pokazują ok. Sprawdź ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku. Pompa oryginalna podaje chyba 2.6 bara a regulator ciśnienia zbija to na około 1 bara. wystarczy że regulator się posypie lub zatkany powrót i już więcej paliwa idzie do silnika
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
jest taka troche nierówna praca silnika wygląda to na zapłon koło na wale jest na pewno tak samo?
a mieszanie się płynu chłodniczego z olejem może być spowodowane zużyciem uszczelki w silniku??
witam mam problem nie działa mi wentylator w czasie pracy gdy silnik nagrzeje sie. co mam sprawdzić lub wymienić w seicento 1.1 spi czy mpi? który rok ?
Zapalała się kontrolka silnika, więc można odczytać błędy... sterownik w MPI ma już dość rozbudowaną samodiagnostykę. Masz instalację II generacji, więc może to być problem z ECU - często ma dość specyficzne uszkodzenie, które się nie objawia przy pracy na LPG II generacji.
Ok a na kompie by nie wywalał błędu czujnika? Tylko mnie też irytuje ta brzydka praca silnika, że tak nim rzuca, ale nie wiem czy jedno z drugim ma związek czy nie.
Prawidłowe ładowanie dla akumulatora kwasowego, to po rozruchu 14+/- 0,5 V. Alternator w cienkim nie ma 2 kW mocy, dlatego pomiaru należy dokonać po min 15 minutach pracy silnika, aby miał czas na doładowanie akumulatora.
Masz uszkodzony sterownik silnika ( ta hybrydka przyśrubowana do korpusu przepustnicy). Da się ją naprawić.
pierwsze obserwacje to po wymianie świec silnik pracuje równiej, nie zgasł mi na żadnym skrzyżowaniu podczas powrotu z pracy, raz zgasnął mi na parkingu przy przełączaniu z gazu na benzynę, ale odpalił po trzech sekundach kręcenia, więc można to uznać za sukces. Napisze jeszcze jutro czy były problemy z dojazdem do pracy.
czy można zamontować syrene w pobliżu centralki wtrysku (ta w silniku) w seicento i punto czy nie zakłóci to pracy centralki czy trzeba zachować jakąś minimalną odległość od centrali wtryskowej ????
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Kontrolka pomarańczowa z kluczykiem i napisem CODE zapala się przy przekręceniu kluczyka? Jeśli tak to musisz mieć centralkę. I jej umiejscowienie uwarunkowane jest wiązką elektryczną która w seicento jest umiejscowiona za skrzynką z bezpiecznikami. Nie zmieniano położenia centralki code. Innym wyróżnikiem posiadania immo fiat code jest antena przy...
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie)...
Czyli generalnie dużo za dużo mi wskazuje. Ok kupię go w poniedziałek zobaczymy czy był przyczyną. Tylko mnie zastanawia czy zepsułby się tak po prostu nagle podczas pracy silnika? No i co do tego miałoby zgaszenie świateł?
Najlepiej zmierz napięcie akumulatora przed odpaleniem auta (np.12v).Po zamocowaniu akumulatora i odpaleniu fiata zmierz ponownie.Jeżeli podczas pracy silnika będzie trochę większe niż mierzone wcześniej to jest ok.
Cewki prawdopodobnie nie ponieważ każda daje bardzo dobrą iskrę przy włączonym silniku. Co to jest to ECU?
Witam, czy ktoś może powiedzieć jak odczytać kody błędu z silnika w Seicento 900. Problem polega na tym że podczas pracy silnika zapala sie kontrolka silnika (wtryskiwacz) i po chwili gaśnie, silnik pracuje w miarę normalnie, moc silnika też niespecjalnie sie zmienia tzn. nie gaśnie na wolnych obrotach, odpala bez problemu na zimno. Jedyny efekt to...
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
Witam Mam pytanko bo ostatnio popsuł mi się czujnik ciśnienia map sensor i chciałem go wymienić ale kumpel ma od 900 , i moje pytanie jest takie czy pasuje owy czujnik do 1.1 ? Praca silniki nie będzie jakaś inna ? :( proszę o poradę
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
To właśnie skutek dużego kąta łamania półosi Ale w pozycji nieobciążonej powinny być w miarę prosto żeby miały wolny kąt do pracy a tu już są maxymalnie skręcone.
Kolego, a co powiesz o pracy silnika ? Jak sądzisz, Gdzie może być przyczyna mojego problemu ?
Oczywiście nie przełączam na gaz od razu po odpaleniu. Czekam aż auto się rozgrzeje i dopiero wtedy. Sytuacja była taka sama również latem, ale teraz dopiero mogę się za to zabrać. Reduktor ma 6 lat o zastanowiam się czy to nie jego wina, chociaż sama praca silnika i obroty są wzorowe. Gaz przełączany jest na obroty silnika a nie na temp.
Nie ciesz się zbyt pochopnie. Benzyna może także przedostawać się do oleju, gdy brakuje iskry co jakiś czas. Po tysiącach cykli silnika także to samo wystąpi. Miałem taki przypadek w vw jetta. Zaraz po wymianie oleju tego nie zobaczysz. Obejrzyj bagnet oleju po wielu kilometrach jazdy. Porównaj także, czy zamiast ubytków poziomu oleju, nie przybywa...
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
Zdejm wtyczke z potencjometru przepustnicy albo z czujnika temperatury cieczy.Napewno po chwilowej pracy z taka usterką komputer silnika zarejestruje usterkę.
czy slychac prace pompki paliwa ? sprawz przekazniki i bezpieczniki w komorze silnika po stronie kierowcy
Jestem posiadaczem Fiata Seicento 900. Samochód ten jest bieżąco serwisowany: filtry, olej. W styczniu tego roku pojawił się problem. Początkowo podczas jazdy przygasał silnik (na ułamek sekundy tracił moc). Bez kontrolek. Następnie zaczął gasnąć na dłuższą chwilę - pojawiała się "marchewka". Następnie występowały sytuacje kiedy samochód gasł podczas...
Napisz czy czasem na zimnym nie pracuje na dwa cylindry,czy wewnętrzne świece(drugiego i trzeciego cylindra) nie są czarne? Znam podobny problem w uno i seicento 900,wystepuyje to jak jest wilgotno.
Witam,mam problem ze swoim seicento,gdy odpalam silnik nie wazne czy zimny czy cieply pojawia sie wysoka praca silnika,spalanie wychodzi 1,5L na 8km,nie mam pojecia co sie z nim dzieje,wyglada to tak jakby ssanie wogole sie nie wylaczalo,prosilbym o pomoc bo nie ogarne na paliwo.
I wyjaśnienie jak walą w balona producenci samochodów, gdzie światła zapalają się i gaszą automatycznie (mam takie dwa), tzw. tryb skandynawski. No tak, w moim też zapalają się "automatycznie". Ale przeważnie tak jest, że te światła zapalają się dopiero wtedy, kiedy już rozrusznik skończy pracę. Nawet w starym poczciwym Seicento było tak, że włączone...
uprzejmie informuję ,że miałem problem z odpaleniem silnika w czasie pracy szarpał a przy tym zapalała sie kontrolka układu wtryskowego i tak eksploatowałem seicento około jednego roku i wreszcie autko tzn. silnik przestał pracować,okazało się nie ASO ale sąsiad ,dobry fachowiec usunął usterkę w ciągu paru minut tzn. wypiął z przewodu podciśnienia cylinderek/...
chętnie przyjmę :) puki co mam na posiadaniu tylko pełną charakterystykę z seicento 900, zrobioną na hamowni :) jednak do pracy potrzebuje też charakterystykę dużo mocniejszego silnika :)
o tym samym pomyślałem, że właśnie te 'cięgło napędowe' może być nie właściwie zamontowane. to jak je zamontować zobaczyłem w instrukcji naprawy w pewnym forum i tam znajdują się zdjęcia, które posłużyły mi jako ściąga. co do samej pracy silnika, to jest ok. zatrzymuję się sam, działają wszystkie funkcje. kilkanaście ruchów-wszystko ok, natomiast po...
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Może i masz rację, ale dlaczego np. ten czujnik jest skalowany na 116 stopni? Moim zdaniem skoro kontrolka przegrzania włącza się w tej temperaturze to i silnik jest do tego przystosowany że dopiero informuje o tym jak osiągnie taką temperaturę. Inaczej było by to nielogiczne, praca silnika w maksymalnej temperaturze 100 stopni, a kontrolka dopiero...
Szybszy to pojęcie względne - nawet z 1.1 to około 14 sekund do setki na seryjnej skrzyni. Jeśli chciałbyś Corsę, bierz 1.2, to cywilizowany czterocylindrowy silnik, przyzwoicie odpycha ten samochodzik. 1.0 ma trzy cylindry i kulturę pracy zmęczonego diesla, jechać to nie chce, pali jak dużo większy silnik, bez sensu.
Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad 1000 rpm Pan tak poważnie, 1000rpm, poważne obroty jak na alternator. :D Jakie rpm uzyskuje alternator, nawet przy pracy silnika na średnich obrotach, nie mówiąc o maksymalnych? Bez obrazy. Pozdrawiam
Ale widać, że probówka coś tam miga przy kręceniu rozrusznikiem... piszesz też że test cewek z diagnostyki działa i wtedy iskra jest - można więc przyjąć, że driver w ECU jak i same cewki i reszta układu zapłonowego jest w porządku. Skoro wtryskiwacz też jest sterowany (właśnie - wtryskiwacz czy wtryskiwacze i na jakim to jest ECU) to impulsy z czujnika...
Z tego co napisałeś jednak zobaczyłbym czy masz emulator wtryskiwacza, przekaźnik jakiś który rozłącza wtryskiwacz przy pracy na gazie. Pomierz jeszcze przejścia przewodów . Zielonoczarny od kostki wtryskiwacza do pinu 87 gniazda czerwonego przekaźnika nad sterownikiem a różowoczarny od kostki wtryskiwacza do pinu 18 w złączu sterownika wtrysku. Jest...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
nierówna praca silnika seicento seicento nierówna praca silnika nierówna praca seicento
modułu electrolux wykrywanie zwarcia volvo silnika
Bitron 240109: Schemat i zastosowanie w Citroën i Peugeot Pioneer SX-P720 - wyświetlacz działa, ale nie włącza się po zalaniu