Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Dobrze, co ma za wpływ na regulację biegu jałowego? Bo to nowość chyba, nowa teoria
Proszę o radę bo moje seicento ostatnio po odpaleniu kilka sekund strasznie nierówno pracuje. Dzieje się to i na benzynie i na gazie, najczęściej na zimnym silniku. Cewki wymienione, świece i przewody ale zrobiłem odczyt parametrów i różnice są w parametrach silniczka krokowego. Na górnym zdjęciu silnik po odpaleniu źle pracuje a na dolnym po 15 sekundach...
a czy jest odpowiedni luz zaworow ?? 0.45 ssanie .0,55 wydech .
Kasowanie parametrów wyuczonych. Sprawdzenie krokowego.
Witam Wczoraj w moim samochodzie pojawił się dość dziwny problem. Mianowicie po zatankowaniu na stacji przejechałem może 5km. Zaparkowałem samochód i wróciłem do niego po godzinie. Ku mojemu zdziwieniu zmienił się dźwięk alarmu. (odgłos jest przynajmniej z 2 tony wyższy niż wcześniej) Gdyby to był jedyny problem nie zakładał bym tematu. :] Po odpaleniu...
Może mieć fiata code. Zobacz po zdjęciu obudowy czy stacyjka ma czarny pierścień od strony kluczyka. To antena do fiata code, za skrzynką z bezpiecznikami masz moduł fiata code - wielkości paczki papierosów , kolor szary lub czarny. Z dwoma wtyczkami. Jedna to od tej anteny druga większa od instalacji elektrycznej. Jeśli będą tam same wtyczki bez modułu...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega... Od tego zacznij głowica zdjeta Ktoś profesjonalnie weryfikował jej stan czy tylko "na oko" ? uszczelka oryginalna jak Nowa Uszczelka podczas montażu została wymieniona na nową ? Zawory ustawione prawidłowo ? Rozrząd zweryfikowany ? chleje jakby palił 20na 100km Nadmiernemu "spożyciu" może być winna sonda...
Sprawdziłem to co radziłeś i zauważyłem coś takiego : Ogólnie to mam dwa takie same seicenta i zrobiłem coś takiego > przełożyłem cewke (cały moduł) z niedziałającego auta do sprawnego i dzieje się to samo / dziwne jest to gdy zamieniłem cewke ze sprawnego samochodu do niesprawnego > problem się nie naprawił a sprawne auto ksztusiło się tak jak niesprawne....
Niestety Seicento jest kompletnie nie do wyklepania(dachowanie), więc chciałem usłyszeć opinie na temat takiej przekładki Wiesz że sej jest nie do "wyklepania" ale nie wiesz że z taką przekładką będzie 10 x tyle pracy i będziesz miał auto w "porywach" warte max. 500-1000 zł. I co masz warsztat z wyposażeniem pod ręką i kupę roboczogodzin za darmo?...
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Układ zapłonowy, można też sprawdzić ciśnienie sprężania. Będziesz miał pewność że układ tłokowy korbowy wraz z głowica jest sprawny.
o kochany to te świece chyba nie pomogą to całkowicie zmienia postac rzeczy robota czyście mechaniczna się kłania. trzeba ściągnąc głowicę zrobic jej mały przeglądzik oraz wymienic pierścienie , usczelniacze zaworów odrazu też , popychacze sprawdzic bo tez siadają .
Moduł zapłonowy ten podwójny.
Może zatankowałeś chrzczone paliwo, Fiaty są na to wrażliwe.
Tak. Kręci.
Świeca żarowa w Seicento? Świece żarowe są w silnikach diesla :) Poza tym kontrolka świec żarowych jest pomarańczowa. Daj kolego zdjęcie tej kontrolki --- Zapewne chodzi Ci o kontrolkę układu wtryskowego. Tutaj masz link do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Do sprawdzenia na pewno kable i świece bo najprościej :)
Mam problem z Seicento (2004r wtrysk 1100cm3). Zaświeciła się lamka kontrolna uk. sterowania.Samochód zaczął dusić się na wolnych obrotach i nie zapala bez "gazu" na zimno. Komputer pokazał zepsuty silnik przepustnicy, ale po wymianie na drugi było to samo. Mechanik stwierdził iż będzie to coś z uk. elektrycznym ale potrzebny jest schemat. Tymczasem...
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Dzień dobry, Niestety w trakcie jazdy autem poszła smuga dymu spod maski, zapach spalenizny i wycieraczki przestały działać. W domu pomimo tego, że wymieniłem bezpiecznik i sprawdziłem czy mechanizm się obraca wycieraczki nadal nie działały. Prawdopodobnie jest do wymiany silnik wycieraczek, a ramię mechanizmu wymaga smarowania (WD40). Fiat Seicento...
Witam serdecznie, Posiadam Fiacika Seicento 1108, rocznik 1999, jego przebieg to 167 tys. km. Auto posiada instalację gazową. Otóż mój problem: Autko ostatnimi czasy bardzo głośno chodzi (klekot, mechanicy stwierdzają ewidentną winę tzw. "szklanek" - popychaczy zaworowych). I właśnie piszę tu, by wyjaśnić raz na zawsze jeden nurtujący mnie problem:...
Niestety to było tak: Wymieniłem pasek klinowy w seicento 1,1 rocznik 2000 i nie regulowałem jego naciągu,był mocno napięty. Rozrusznik zakręcił silnikiem z 3 razy i zaniemógł. Jak się później okazało rozłączył się kabel (plecionka) połączony z płaskim drutem,który tworzy uzwojenie na wewnętrznej ścianie rozrusznika.Plecionka jest z drugiej strony przymocowana...
Witam W zakupiony dla córkie seicencie 900 zauważyłem pewne szarpanie silnika- objawie się ono przy zmianie biegów, przy jeździe z niskimi obrotami. Wydaje mi się, że przy zakupie nie było takich objawów, świece wyglądają dobrze, kontrolka silnika gaśnie, odpala ładnie, oprócz tego pracuje dobrze. Filtr paliwa i powietrza wymieniony. Co sprawdzić?
witam , mam problem ze swoim sejko . mianowicie tak jak w tytule ,jak odpale sejka i jest podpiety silniczek krokowy to niby chodzi ładnie , jak jest zimny to ładnie chodzi na ssaniu jak sie nagrzeje to obroty spadają na odpowiednią wartość i jest "cacy" problem pojawia się jak chce nim ruszyć albo chociaż wkręcić go na obroty ,poprostu sie nie da ,obroty...
Witam czy można samemu wymienic silniczek od dmuchawy ? gdzie go szukać ? opłaci sie czy lepiej sie za to nie zabierać i dac zarobic fachowcom ? nie chce rozbierac pół deski. Pozdrawiam
Witam. Mam problem z zapaleniem Seia, nie dziala pompa paliwa. Przez jakis tydzien zapalal bardzo ciezko, migaly kontrolki, cos szybko cykalo pod maska nad lewym nadkolem. Okazalo sie, ze przewod masowy z prawego nadkola do silnika byl skorodowany, wymienilem przewod i sterownik od pompy (czarny 13, obok centralki sterowania). Teraz kreci rozrusznikiem...
Możliwe, że instalacja LPG popuszcza gaz przy pracy na benzynie, albo kończy się pompa benzyny/regulator ciśnienia/wtryskiwacz. Zacznij od wyeliminowania przyczyny w LPG - czyli zakręć gaz na butli i przez kilka dni używaj samochodu tylko na benzynie (wypadałoby przejechać ~100km).
Seicento na wolnych obrotach chodzi ładnie po dodaniu gazu zapala się kontrolka silnika. Po opadnięciu z obrotów gaśnie.Wyrzuca błędy wtrysku,czujnika tlenui błąd00. Czas wtrysku na wolnych obrotach jest 1,28ms ale jak dodaję gazu to do 4000obr/min nie wzrasta. silnik muli i nie ma mocy. czyżby to sterownik spłatał figla?
Witam, mam pytanie co może być powodem nierównej pracy silnika 1,1 mpi/54 KM Fiat SC 2001r. od jakiegoś czasu tak jak na poniższym filmiku, silnik wariuje, nie wygląda to na wypadanie zapłonu, bo przyspiesza z gazem w podłodze i jest wszystko ok, pali też na dotyk. Czasami po nagrzaniu jest lepiej a czasami jeszcze gorzej ale w środku czuć jak to wszystko...
no wystarczyło aczkolwiek dalej dolega mu nierówna praca silnika
No nie jestem pewien czy będzie. Wizualnie takie samo miało też Uno, Cinquecento czy Seicento a nawet późniejsze Pandy. No ale to wizualnie... Czy czasem nie jest tak, że serwo ma np różną siłę wewnętrznej sprężyny czy membrany i jest ściśle skorelowane z pompą hamulcową itp...? Wolałbym to wiedzieć bo to jest wchj roboty.. Niestety nie da się wyjąć...
To zamiast na AFR spójrz na "Mixture correction learning value" oraz "Lambda sensor 1 integrator". Odczyty ze sterownika gazu teraz wyglądają poprawnie, ale jak LPG jest "rozjechane" to sterownik benzyny to skompensuje (w pewnym zakresie) i niczego nie będzie widać. Skutkiem tego będzie jednak nieprawidłowa praca silnika na benzynie.
Witam mam problem z FIATEM SEICENTO 0.9 kat z gazem, rocznik 1999. Niepokoi mnie jego dziwna praca przy wkręcaniu się na obroty. Przy dodawaniu gazu przy około 2-3 tys obr słychać stukanie (równomiernie przyspiesza stukot wraz ze wzrostem obrotów) przy wyższych obrotach jakby cichło, przy niskich (delikatna jazda) też nic nie słychać. Jak się wkręca...
Kontrolka pomarańczowa z kluczykiem i napisem CODE zapala się przy przekręceniu kluczyka? Jeśli tak to musisz mieć centralkę. I jej umiejscowienie uwarunkowane jest wiązką elektryczną która w seicento jest umiejscowiona za skrzynką z bezpiecznikami. Nie zmieniano położenia centralki code. Innym wyróżnikiem posiadania immo fiat code jest antena przy...
A jak ma się to do jak go odpalam coś piszczy, nie równo pracuje Dlaczego silnik od razu od strzału gaśnie? Dlaczego silnik nierówno pracuje Piszczało ponieważ zerwany silnik z poduszki jest przesunięty do przodu tak że koło pompy haczy o uchwyt silnika chłodnicy, w tym miejscu też strasznie się iskrzyło co skutkowało nierówną pracą silnika prawdopodobnie...
Czujniki temperatury pokazują ok. Sprawdź ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku. Pompa oryginalna podaje chyba 2.6 bara a regulator ciśnienia zbija to na około 1 bara. wystarczy że regulator się posypie lub zatkany powrót i już więcej paliwa idzie do silnika
Oczywiście nie przełączam na gaz od razu po odpaleniu. Czekam aż auto się rozgrzeje i dopiero wtedy. Sytuacja była taka sama również latem, ale teraz dopiero mogę się za to zabrać. Reduktor ma 6 lat o zastanowiam się czy to nie jego wina, chociaż sama praca silnika i obroty są wzorowe. Gaz przełączany jest na obroty silnika a nie na temp.
Czyli po zgaśnięci silnika bez wyłączania zapłonu pompa załącza się i wyłącza kilka razy? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić wszystkie napięcia po zapłonie na przekażniku pompy i sterowniku silnika
Może i masz rację, ale dlaczego np. ten czujnik jest skalowany na 116 stopni? Moim zdaniem skoro kontrolka przegrzania włącza się w tej temperaturze to i silnik jest do tego przystosowany że dopiero informuje o tym jak osiągnie taką temperaturę. Inaczej było by to nielogiczne, praca silnika w maksymalnej temperaturze 100 stopni, a kontrolka dopiero...
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie)...
świece raczej ok bo przecież niemozliwe żeby Eyquem i NGK były walnięte tym bardziej że te NGK wstawiłem do seicento 0,9 i śmigają aż miło :-) ps. masz też może problem z przednim zawieszeniem że stuka trochę :P (to do gości co mają clio II)
jest taka troche nierówna praca silnika wygląda to na zapłon koło na wale jest na pewno tak samo?
Pragnę przeprosić Wszystkich czytających mój post z dnia 13 stycznia za nieścisłość wypowiedzi spowodowaną skracaniem tekstu, w czasie którego usunąłem również informację, iż post dotyczy instalacji z gaźnikowym systemem zasilania silnika. Opisaną sytuację miałem w swoim wcześniejszym samochodzie. Gniazdo elektrozaworu benzyny od wielokrotnych włączeń-wy...
To zrób tak- zdejm węzyk, nałóż na strzykawkę i nią wytwórz podciśnienie; różne. Zobacz jak zachowuje się silnik. Na to w sumie bym chyba nie wpadł. To poproszę jeszcze o trochę więcej podpowiedzi. Bo jeśli praca silnika się unormuje to dalej szukać przyczyny gdzieś w nieszczelności. A jeśli się nie unormuje to wina będzie leżała po stronie elektrycznej.
Kolego, u mnie na początku też to nie występowało, ani w megance ani w corolli i wyśmiałem gościa w ASO jak mi powiedział, że winą padniętego wtryskiwacza jest "przeterminowane paliwo", a już wtedy na to zwróciłem uwagę, że jak poziom w baku zbliża się do rezerwy to rano odpala od drugiego kopa (na to w ASO nie mieli wytłumaczenia). Ponieważ samochód...
On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano U mnie podobny objaw był przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju wówczas ja były początki nieszczelności Uszczelki pod głowicą. Też z rana trochę ciężki odpalanie, praca jak by na dwóch,...
Witam! Szukałem podobnych tematów, które przejrzałem z góry na dół, lecz nie znalazłem odpowiedzi. Sytuacja wygląda tak, że Seicento nie odpala. Po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka wtrysku i nie słychać pompy paliwa. Szukając przyczyn awarii w instalacji, czasami udało się go odpalić ale zazwyczaj nie trwało to długo. Co dziwne szukałem...
Witam. Od jakiegoś czasu słyszałem przy pracy silnika delikatne i ciche stukanie/klepanie(ciężko opisać dźwięk). myślałem że to jakiś problem z silnikiem. Co ciekawe dźwięk nie był słyszalny ciągle, pojawiał się często i to zupełnie losowo niezależnie od tego ile czasu już jechałem. Jednak wczoraj pedał sprzęgła zaczął ciężej chodzić(już wcześniej się...
witam, kol technics, robiłem min. syrenke z silnikiem Porche :D , była to praca moja częściowa, właścicielem projektu był znajomy, kol Mały Maro taki przeszczep też robiłem córa teraz jeżdzi tym samochodem, jak pisałem chce ten silnik podrasować i boje sie ze ukręci się sej na przodzie :D, kol Manta a co polecasz , jakie firmy bo prawde mówiąc nie szukalem...
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
Jaka instalacja LPG? FABRYCZNA FIATOWSKA - coś włoskiego. Tyle co o niej wiem to to, że ma pojedynczy filtr gazu (dopiero co wymieniony - bo myślałem,że się zapchał). Widzę krokowca na węzu, żadnej śruby (a więc instalacja nie-garażowa, gazownik to potwierdził), gaz podawany jest w fazie lotnej w taki pierścień pod dekiel filtra powietrza - moim zdaniem...
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Według AD jest 1 bar +-0,2 .
W pierwszej kolejności po podłączyć samochód po urządzenie diagnostyczne i sprawdzić parametry pracy silnika.
Od kiedy czujnik temp NIE ma związku z pracą silnika?
A skąd ty weźmiesz 24V w aucie z instalacją 12V?Przetwornicy przecież tam nie ma. Jest 12V, a podczas pracy silnika dochodzi do 14V. Tak jak w całym aucie.
seicento praca silnika seicento nierówna praca silnika nierówna praca silnika seicento
konfiguracja ruter laptop policealny szkoła wywołać positiv
radio makita interfejs diagbox
Sharp LC-40FI5342E – aktualizacja oprogramowania OTA i USB, firmware, procedura, UMC Oznakowanie pamięci RAM SK hynix – dekodowanie part number, rewizje CJR/DJR, speed-bin