Witam. Może i nie warto mącić w tej kadzi, ale na wszelki wypadek. Honowanie ma na celu usprawnienie stanu gładzi cylindra bez jakichkolwiek zmian geometrycznych czyli wymiarów Może nie do końca ten link jest poprawny. W honowaniu cały proces polega nie na wygładzeniu wnętrza tulei cylindra, a na wprowadzeniu w niego odpowiedniej struktury. Czytać rowków....
Tak, rozwarcie czujnika temperatury silnika mogło być przyczyną nadmiernego spalania.
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
Diagnostyka wykazała tylko te trzy błędy mechanik polecił mi wymienić map sensor to i tak nic nie dało samochód nie równo pracuje pali bardzo dużo ;/ i dlatego pytam czy ktoś miał taki przypadek i może mi coś doradzi żeby nie wydawać bezsensownie tyle pieniędzy bo ja sprawdziłem elektrykę i nie mam pojęcia co to może być Dodano po 26 właśnie teraz czytałem...
Np. cieknący wtryskiwacz.
spalanie w okolicy 7,5l jest Ok :
Mam od nowości Seicento 900.Rocznik 2000,przy 64tys urwała się linka licznika a było to w 2004r.Do tej pory nie naprawiłem i nie naprawie :) W 2006 założyłem instalacje gazową w której może z dwa razy wymieniłem filterki.Olej średnio wymieniam co trzy lata. Z powodu urwanej linki licznika ciężko mi określić dokładny przebieg ale ma grubo ponad 200tys...
Jeśli nie masz żadnego wycieku paliwa z okolic silnika i po drodze do zbiorika czyli musi to spalac teoretycznie a jakie masz obroty po zagrzaniu silnika ?
Miałem podobny przypadek, z tym że we Fiacie Seicento z instalacją BRC. Sugerowano mi wymiane przewodów wysokiego napięcia co też uczyniłem. Kupiłem zamienniki za 40 złoty. Problem nie zniknoł nieznacznie tylko uległo poprawie. Męczyłem się tak dwa miesiące i śledząc różne wątki na forum zdecydowałem się kupić orginalne przewody zapłonowe za 150 złoty....
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Witam. Mam problem z sc 900 00r. sama benzyna. Jadę sobie jadę a tu nagle zgaśnie. Pompka paliwa nie pompuje, nie zapala się przez chwilę kontrolka wtrysku. Muszę odczekać kilka minut zapali się z powrotem, pompka pracuje i jest dobrze. Zdarza się to jakiś raz na 10 km przy nawet nie rozgrzanym dobrze silniku. Proszę o pomoc. Edit: Seicento posiada...
Witam. mam problem z sc900 zacznę od tego że ciągle podczas jazdy jak i przy odpalaniu świeci mi się lampka wtrysku. dopóki się świeciła to silnik chodził równo, bez żadnych zastrzeżeń tyle że świeciła się ta lampka. w końcu zgasła a z nią skończyła się jazda. SC nie odpala. jak przy rozruchu dodaję mu gazu to próbuje się wkręcić na obroty ale rzadko...
panowie pilnie potrzebuje pomocy mój seiciento gasnie i p[o pół godz czekania odpala i jedzie dalej może miał ktoś taki problem?
Po wymianie ecu nie chce zapalić , jak mu podam paliwo ze strzykawki na przepustnicę to odpala, w czym problem ?
Zalety: Jezdzisz o polowe taniej nisz na PB Wady: butla zajmuje miejsce w bagazniku, koniecznosc wymiany filtrow gazu co jakis czas (koszt niewielki), przy przegladzie troche drozej Lpg to bardzo fajna sprawa pod warunkiem ze jest zamontowana i wyregulowana prawidlowo. Nie dziwie sie wcale ludziom ktorzy narzekaja na lpg, bo jak instalator nie ma pojecia...
Witam. Ostatnio podczas jazdy moje sejo odmówiło posłuszeństwa, zgasło i nie mogłem odpalić, ani na benzynie ani na gazie. Wymieniłem bezpiecznik przekaźnika pompy paliwa był spalony [7,5A], i maszyna zaczeła gadać, ale po chwili spalił się bezpiecznik centralki LPG [7,5A], wymieniłem znowu maszyna działa, po przejechaniu 5 km spalił się znowu bezpiecznik...
Seicento na wolnych obrotach chodzi ładnie po dodaniu gazu zapala się kontrolka silnika. Po opadnięciu z obrotów gaśnie.Wyrzuca błędy wtrysku,czujnika tlenui błąd00. Czas wtrysku na wolnych obrotach jest 1,28ms ale jak dodaję gazu to do 4000obr/min nie wzrasta. silnik muli i nie ma mocy. czyżby to sterownik spłatał figla?
Witam wszystkich mam problem z Seicento 1.1 SPI. Mianowicie gdy go odpalam pracuje poprawnie przez 20-30 sekund, następnie zaczyna delikatnie szarpać obrotami (tak jakby wywalało zapłon), gdy zagrzeje się już porządnie efekt się pogłębia i dość mocno szarpie. Założone nowe kable, świece, cewki. Podpowiedzcie co to może być i jak to zdjagnizować. Rocznik...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Witam . Mam problem z seicento 900 . Zaczyna szarpać gaśnie i nie chce odpalić . Jak zgaśnie traci iskrę i sterowanie wtryskiem . Jakieś impulsy z czujnika położenia wału dostaje ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem uruchamia przekaźnik i włącza pompę . Dzisiaj było pierwszy raz gorzej auto szarpało 2 sekundy bez zasilania i znowu 2 sek ciągnie , dotelepałem...
Mam Seicento 900 z 99 roku w gazie. Odpala tylko wtedy gdy jest zimny, rozgrzany do razu gaśnie. Nie słychać pompki paliwa. Sytuacja jest taka sama i na paliwie i na gazie.
Witam jak w temacie posiadam fiata seicento 900 z 99 r. Dziś rano wyjechałem po przejechaniu około 300m auto zaczęło strasznie szarpać i zgasło. Teraz nie odpala.tzn jak by załapywał i od razu się dusił. Zepchnąłem go z powrotem na podwórko wymieniłem świece ale dalej to samo. Co może być przyczyną ?
Mam następujący problem. Auto po wejściu na 3000 obr przerywa, po czym znowu wchodzi na 3000 i tak w kółko na przytrzymanym gazie. Na wolnych obrotach pracuje normalnie. Tester wykazał brak błędów. Po przełączeniu na LPG problem ten sam.. W momencie przerwy w pracy silnika zapala się kontrolka wtrysku.
Po zdjęciu i założeniu głowicy przez mojego pracownika, nie dało się uruchomić autka, działa pompka paliwa dochodzi paliwo, nie otwiera sie monowtrysk i brak jest iskry, czujnik położenia wału ok, masa silnika ok. Dodano po 2 Sprawdziłem: przewód prądowy do cewki i monowtrysku, dostaje po włączeniu zapłonu prąd na ok 17-20 sek., pętla przy stacyjce...
Witam. Seicento 1.1 rok produkcji 2000r. Świeci kontrolka wtrysku paliwa i po zapaleniu auta nie gaśnie, tym samym samochód pracuje nie równo,brak mocy. Na początku kontrolka zapalała się czasami i gasła teraz świeci cały czas. Napięcie na wtyku zasilającym wtrysk ok.6V, podpięcie żaróweczki z pod tablicy rejestracyjnej powoduje, że żaróweczka żarzy,...
Witam od pewnego czasu gdy jadę i czekam na światłach auto mi gaśnie do tego gdy ruszam strasznie piszczy. Zapalają się kontrolki od: akumulatora, olej, i wtrysku. Auto od razu zapali gdy mi zgaśnie. Byłem u mechanika powiedział że pasek był wymieniany więc będzie to ,, koło zamachowe koło alternatora " Co wy na to? Aha jeszcze jedno takie akcje zaczęły...
Witam Mam taki problem z moim wozidełkiem Na półciepłym i ciepłym (nie gorącym i nie zimnym!)silniku auto okresowo nie chce palić. Sytuacja wygląda następująco: 1. Silnik półciepły (np po spokojnym przejechaniu 3km) 2. zgaszę. 3. próba odpalenia - załapuje - ale po sekundzie gasnie. 4. dalsze palenie nic nie daje - bo kręci ale nie załapuje. 5. odczekam...
od jakiegoś czasu męcze się ze swoim SEicentem, 2001 1,1 MPI jak jest zimny odpala OK, a gdy jest ciepły odpala tak jakby na 3 gary (nie ma kompletnie ducha) po kilku lub kilkunastu sekundach wskakuje na 4 gary i jest ok i jak jest rozgrzany to w czasie jazdy z ok 2000 obrotów (mam obrotomierz) czuć lekkie poszarpywanie wymieniłem świece, filtry, kable,...
W tych silnikach często psują się termostaty, ciągle jest otwarty i silnik niedogrzany musi dużo spalać paliwa, najpierw sprawdź tem. cieczy chłodzącej. Miałem to w swoim aucie z takim silnikiem. pozdro Irek
Był regulowany? Czy inne próby naprawy, diagnozy?
Witam Mam ostatnio problem z moim Seicento ponieważ niedawno za 18 litrów gazu zrobiłem 200 km co daje 9 litrów na 100 km. Według mnie jest to za dużo, co może być przyczyną, byłem u gazownika ustawiał coś i było ok Pewnie instalacja rozregulowuje się.Nie tankowałeś na innej stacji (błąd dystrybutora, gorsza jakość paliwa itp) Czy może być winna sonda...
W lokalnym odniesieniu do obszaru, na którym pojazdy elektryczne mają być użytkowane oddziaływanie na środowisko będzie rzeczywiście mniejsze, niż ich spalinowych odpowiedników. W bilansie globalnym, a w zasadzie tylko taki ma sens, zapotrzebowanie na surowce, energię, oraz obciążenie dla środowiska będą kilkukrotnie większe. Surowce będą pozyskiwane...
Witam mam taki problem z moim Seicento ponieważ kiedy zatankowłem do pelna butlę z gazem to zrobiłem na niej niecałe 200km (jeździłem cały czas po mieście) ale dla mnie to i tak za duże spalanie. Mam instalację gazową pierwszej generacji. ProsZę mi pomoc czy cos podpowiedzieć bo jak 30 litrów gazu na 200 km to jest jednak dużo.:(
Pytanie niezgodne z tematyką działu... Spalanie jak na taką "trasę" moim zdaniem jest w normie, przy takich przebiegach to więcej stoisz na skrzyżowaniach niż jedziesz...
chyba bez gazownika nie obejdzie sie No jedź do niego.
Raczej nie bo skąd ten dym na biało spalanie paliwa z płynem chłodniczym, to mi przypomina, gdy by był to czujnik położenia wałka rozrządu to raczej by nie zapalił.
Co się może zdarzyć w czasie jazdy? W sumie nic, poza tym, że delikatnie (niezauważalnie?) spalanie może wzrosnąć. Cyrk się dzieje przy hamowaniu. Tarcza gorąca, felga gorąca, zacisk gorący, płyn hamulcowy przegrzany... Hamujesz? Chyba we snach. Przeżycie nie do podrobienia... Nie polecam.
sprawdż zasilanie centralki i przekażnik zasilaniacentralki
Tylko o dziwo jak wlałem 10W60 to spalanie oleju spadło. To akurat nie jest nic dziwnego. Po prostu bardziej lepki olej, ale czy smarowanie na tym nie ucierpiało, to już inny temat. Zrób taki eksperyment na dystansie, powiedzmy 300 tys. km i wtedy wyciągaj wnioski.
Wg mojej wiedzy przy silniku pandy euro 4 rozrząd jest już kolizyjny. Przy starym wielopunkcie euro 3 - panda seicento był bezkolizyjny Jeśli zmienili komorę spalanie to jest kolizyjny, jeśli nie, to nie jest kolizyjny i nie ma znaczenia jakie ma euro
Remont silnika zniweluje spalanie ? Pozdrawiam
Mowicie - mniejsze zuzycie paliwa? Jestescie pewni? Nie trzeba wierzyc w to, co pisza konstruktorzy. Dzisiaj, z komputerem pokladowym latwo sprawdzic. Np. 207 1.4HDI - 6.4l/100km (wskazanie komputera klienta), moja 205 1.8D, 500 000km na liczniku - 4.9l/100km srednio na okolo 10000 km przebiegu. Dlatego, coraz wieksza liczba rowniez mlodych ludzi,...
Ciśnienie reduktora jest dobre i tego nie będą ruszał. Wyjeżdżę jeden zbiornik i zobaczę spalanie. Zastanawiam się jeszcze, czy nie spróbować przemyć wtryski. Taka ciekawostka o BRC. Przy demontażu rozleciał się czujnik temperatury. Różnica w cenie reduktora z czujnikiem i bez wynosi 10 zł, natomiast sam czujnik 52 zł :-x Dodano po 6 Jest dobrze, żadnych...
Co do hałasu to przy wlaczonej muzyce jest cicho nawet w sdi. Tylko spróbuj coś tym sdi wyprzedzić lub sprawnie przyspieszyć, włączyć się do ruchu, dla mnie jedyna zaleta to spalanie i trwałość, reszta na dzisiejsze czasy tragedia, 1300 kg samochód i moc 68 koni, to Seicento 1,1 lepiej się zbiera.
mój kolega ma podobny problem w seicento tesz spalanie ma w okolicach 12-14 l/100km tylko że u niego to chyba wina zbyt cięszkiej nogi :P
Zastanawiałem się czy to nie powinno być w dziale "na wesoło". Cena kupna auta niższa od roweru dobrej marki, o porządnym rowerze elektrycznym nie wspominając. A zdajesz sobie sprawę jakie systemy bezpieczeństwa ma Seicento? Brak abs-u i zimą masz przekichane, zdajesz sobie sprawę że jak kopniesz w blacharkę to się wgniecie? W cenie Seicento jest wiele...
Kontrolka silnika jeśli jest na pewno się zapali. Ale nie wiem od kiedy są w Seicento. Mogą zmienić spalanie i osiągi. Wątpię, żeby skład spalin był wtedy dobry. Przebiegiem się nie przejmuj bo to uśredniony. W rodzinie mamy auto z ponad 200 tys przebiegu, sonda nie ruszana.
wybierz seicento lub astrę z silnikiem 1.6. Seicento z silnikiem 1.1 jest zdecydowanie szybsze od 900, a spalanie podobne. Największe plusy tych aut to tanie części i dość niezła bezawaryjność. Resztę aut nie brałbym pod uwagę. no może jeszcze jakiś golf i renault 19 z silnikami 1.4 ale tylko zadbane z niedużym przebiegiem. Seicento i Astra to najlepszy...
Prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany. Jeśli to nie pomoże do sprawdzenia będą diody i wzbudzenie. Sprawdzić też trzeba przewody od alternatora. Spalanie wzrosło być może przez spadek temperatury otoczenia. Sprawdź dokładnie ile pali samochód bo pisanie 50 zł = 80km to bardzo duże uogólnienie, -trasa czy miasto?
Kup sobie seicento 1.1 spalanie ok 6 l. lub Colta 1.6 16v spalanie max 9 litr min 6 wiem bo miałem te auta . tanie części i mało awaryjne
6 ON na 100 taaa, ciekawe jakim cudem jak tyle to nie wiem czy 1,4 tdi spali, albo seicento 900 w mieście. Jak takie auto po mroźnej nocy sie odpali to mniej niż 18/100 nie będzie palić dopóki solidnie się nie rozgrzeje, a diesel rozgrzewa się bardzo długo, nim drgnie wskazówka temperatury to już się jest w centrum dużego miasta. Bladego pojęcia nie...
Zobaczycie, to się skończy ładną okazją po dziadku-lekarzu z Niemiec, A3 lub Golfem, to akurat w sumie bez różnicy. Decyzja została już podjęta, teraz trzeba tylko żeby ktoś potwierdził, jaki to świetny pomysł - wytłuczony klekot z półmilionowym przebiegiem dla młodego kierowcy na miasto, kupiony za ostatnie zaskórniaki. Ale, jak to mówią, chcącemu...
taki GT odejmie ci do setki w wersji S do 2 sekund a spalanie itd.. pozostanie bez zmian Moc w jego pakiecie to 61-65KM spore różnice ze względu na błędy fabryczne(produkcja masowa) Zwiększenie momentu dość znaczne w porównaniu do innych tuningowców, zwłaszcza w przedziale 2000-3500rpm nie ma dziury obrotów. Miałem wykresy z hamowni ale zgubiłem gdzieś...
Witam kolezanke a sonda lamda byla sprawdzana ? otoz Pierwszymi objawami zepsutej sondy lambda są podwyższone zużycie paliwa oraz jednoczesny spadek mocy silnika. Spalanie może czasem wzrosnąć nawet o 50%! Przypominam Koledze o sprawdzeniu daty postów, ten jest zdecydowanie archiwalny.
Witam ja mam założoną instalację BRC Blitz. Spalanie oscluje w granicach 6.8 litra przy normalnej jeżdzie w stosunku 75% trasa 25% miasto. Ale muj silnik to 1100 cm
ja przewijam, seicento ma ten sam silnik i bezpiecznik jest 40A
Ze swojej strony polecałbym ci Fiata Seicento - z ceną się zmieścisz, tanie części,niskie spalanie i przy pojemności 900 mniejsze opłaty za ubezpieczenie.
i termostat - doświadczenie z seicento
Witam posiadam fiata seicento 2001 rok 998 cm + LPG ... Auto w rodzinie od 6 lat ... autem jezdzilem dosc sporo jakis rok temu spalanie lpg wynosiło kolo 7,5 litra lpg i od 1 do 2 litra benzyny ... autem zaczolem jezdzic po przerwie i teraz wyglada to tak iz wydaje mi sie ze spalanie lpg spadlo ( niejestem pewny na sto procent bo jeszcze nie oproznilem...
Jeździłem seicento 1.1 i paliło po mieście 9-10l. Więc to nic nienormalnego. Jak pojedziesz trasę to spalanie spadnie poniżej 7, ale w mieście 9 to norma. I nie myśl, że skoro BMW jest szybsze powinno w takim razie palić 20l. Tam jest inny silnik, inna masa samochodu i inny współczynnik masy do mocy samochodu. Jak chcesz taniej jeździć to załóż gaz...
Patrzcie na trwałość jednostki napedowej i koszty serwisu oraz dostepnosc czesci. Jak dołozyc mozna popatrz za Jazz. Wieczne auto . Ok tylko do budżetu by trzeba z 5 tys dołożyć jak nie więcej 1,4 Vtec 100 konnego nie kupi się za 15 tys z 2010-2011 roku. ja tego tematu nie rozumiem... 3 pensje na auto 8 letnie i Aygo 70 konne leciutki gokart za słaby...
Zmierz szczelinomierzem odległość czujnika wału od zębów koła fonicznego (najlepiej w kilku miejscach, może po wypadku być jajo ;) ) Sterowniki MM są bardzo czułe na jakość sygnału z ckp, np. w seicento 900 fabryczna serwisówka podaje 0,9 do 1mm, przy 1,1mm samochodu nie da sie odpalić
Od lutego eksploatuję fiata seicento 1.1, rok produkcji 2004, przebieg w momencie gdy kupiłem miał 99000km. Jestem mega zadowolony z zakupu, jedyne co musiałem zrobić to wymiana wahacza (oryginał), linki od ręcznego, szczęk hamulcowych, uszczelnienie miski olejowej. Ze wszystkim wyrobiłem się chyba w 200zł, robocizna samodzielnie. Wiadomo wyskakują...
W Twoim aucie jest stara (czytaj upośledzona) konstrukcja regulacji pracy silnika . Oczywiście nie mam tu nic złego na myśli . W tym silniku masz czujnik pozycji przepustnicy , sonda Lambda , oraz map sensor które kontrolują prace i są ważne każda anomalia powoduje zła prace lub nadmierne spalanie paliwa w tym wypadku. Przede wszystkim szczelny dolot...
a dużo to znaczy ile pali? On mniej jak ok 7 l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek. Termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno. Komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900 - one są bez immo, więc możesz taki kupić i wypinasz...
Cześć wszystkim, Mam Seicento 899, rocznik 2001 z LPG. Problem: z rury lecą kłęby białego dymu, po przygazowaniu duże, duże spalanie Co sprawdzone: 1. Testerem do UPG sprawdziłem czy nie ma CO2 w płynie - nie ma, sprawdzane kilkukrotnie 2. Nie ubywa płynu w zbiorniczku ani nie przybywa 3. Wykręcone świece i od razu zmienione na nowe - stare okopcone...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
spalanie seicento duże spalanie seicento wysokie spalanie seicento
mondeo radio termostat pralki przegrzewa renault klimatyzacji
Jak sprawdzić bezpiecznik termiczny w piekarniku Samsung? Blokada klawiatury w Dell Vostro 3750 - rozwiązania