Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
Jeśli nie masz żadnego wycieku paliwa z okolic silnika i po drodze do zbiorika czyli musi to spalac teoretycznie a jakie masz obroty po zagrzaniu silnika ?
Pytanie niezgodne z tematyką działu... Spalanie jak na taką "trasę" moim zdaniem jest w normie, przy takich przebiegach to więcej stoisz na skrzyżowaniach niż jedziesz...
wlasnie ostatnio zauwazylem ze gdy auto stoi przez noc, ogolnie jak jest zimne o wiele mocniej hamuje tylne prawe koło, praktycznie blokuje się, może mieć to jakiś związek? Dodano po 3 dodatkowo wszystko posprawdzalem i jest szczelne. Zauważyłem też że gdy zagne wężyk podciśnieniowy który idzie od filtra powietrza do wtrysku to oboty spadaja do normalnych.....
Miałem podobny przypadek, z tym że we Fiacie Seicento z instalacją BRC. Sugerowano mi wymiane przewodów wysokiego napięcia co też uczyniłem. Kupiłem zamienniki za 40 złoty. Problem nie zniknoł nieznacznie tylko uległo poprawie. Męczyłem się tak dwa miesiące i śledząc różne wątki na forum zdecydowałem się kupić orginalne przewody zapłonowe za 150 złoty....
Dzięki koledzy problem rozwiązany okazało sie ze termostat.
Troszke mało informacji,ale objawy wyglądają na uszkodzony regulator ciśnienia paliwa,ale napisz coś więcej.Co dzieje się z mocą,spadła może wzrosła,pracuje równo?,jak zachowuje się gdy zimny,jak rozgrzany?
Albo czujnik temperatury cieczy.
W tych silnikach często psują się termostaty, ciągle jest otwarty i silnik niedogrzany musi dużo spalać paliwa, najpierw sprawdź tem. cieczy chłodzącej. Miałem to w swoim aucie z takim silnikiem. pozdro Irek
Był regulowany? Czy inne próby naprawy, diagnozy?
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
witam mam cinkusie od niecalego miesiaca i wymienilem juz swiece przewod WN i wyregulowalem gaznik ale nadal mi bierze kolo 10 litrow na 100 i nie wiem czego to moze byc przyczyna prosil bym o pomoc
Po zdjęciu i założeniu głowicy przez mojego pracownika, nie dało się uruchomić autka, działa pompka paliwa dochodzi paliwo, nie otwiera sie monowtrysk i brak jest iskry, czujnik położenia wału ok, masa silnika ok. Dodano po 2 Sprawdziłem: przewód prądowy do cewki i monowtrysku, dostaje po włączeniu zapłonu prąd na ok 17-20 sek., pętla przy stacyjce...
Witam. Proszę o wasze opinie. Mam SEICENTO 900, 99 r. 196500 km. Od pewnego czasu bierze dużo oleju na 200 km do pracy jadąc ekspresówką 100-110 km/h dolewa 2-3 setki oleju. Czytałem, że to zapieczone pierścienie, wymoczyłem je naftą, po zabiegu jest - 1. 10,5/11,5, 2 - 11,5/12, 3 - 10,5/11,5, 4 - 11/11,5. Niby jest lepiej, ale świece 1 i 2 mokre, nawet...
Witam mam problem z seicento 900 wymieniłem termostat i tak pali jak czołg i zauważyłem że tlumnikiem leci paliwo jak by nie przepalal jakie mogą być przyczyny proszę o pomoc
Witam. Mam problem z sc 900 00r. sama benzyna. Jadę sobie jadę a tu nagle zgaśnie. Pompka paliwa nie pompuje, nie zapala się przez chwilę kontrolka wtrysku. Muszę odczekać kilka minut zapali się z powrotem, pompka pracuje i jest dobrze. Zdarza się to jakiś raz na 10 km przy nawet nie rozgrzanym dobrze silniku. Proszę o pomoc. Edit: Seicento posiada...
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Witam Wszystkich! Mam problem z kontrolerem wtrysku benzyny. Otóż silnik po rozgrzaniu, kiedy zaczyna czytać sondę lambda bardzo kiepsko przyspiesza (przy dużym uchyleniu przepustnicy w stanie pełny wtrysk + brak korekty lamba) problem nie występuje. (Na zimnym też jest ok.) Niestety wskazania testera lambdy wykazują że napięcie sięga poprawnych wartości...
Witam, Mam problem z moim sejem. Obroty na biegu jałowym są w okolicy 1400-1500obr. Silnik jest po planowaniu głowicy - nowe uszczelki !!! Silnik pracuje równo jak jest zimny i rozgrzany. Czasami jak się odpali to kilka razy potrafi się przydusić jakby nie dostawał dawki paliwa, ale nie gaśnie. Na rozgrzanym już tego nie robi. Mogę dodać, że przed remontem...
Witam problem polega na tym, że autko ma cały czas za wysokie obroty. Czy ktoś mógłby mi doradzić coś w tej sprawie.
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Witam:) Mam pewien problem z autem, polega on na tym ze auto nie ma mocy, tzn maksymalnie porusza sie 20km/h i przy dodaniu wiecej gazu silnik sie dlawi i gasnie. w czym moze lezec przyczyna takich zdarzen? pozdrawiam
Witam mam taki problem z moim Seicento ponieważ kiedy zatankowłem do pelna butlę z gazem to zrobiłem na niej niecałe 200km (jeździłem cały czas po mieście) ale dla mnie to i tak za duże spalanie. Mam instalację gazową pierwszej generacji. ProsZę mi pomoc czy cos podpowiedzieć bo jak 30 litrów gazu na 200 km to jest jednak dużo.:(
sprawdż zasilanie centralki i przekażnik zasilaniacentralki
Prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany. Jeśli to nie pomoże do sprawdzenia będą diody i wzbudzenie. Sprawdzić też trzeba przewody od alternatora. Spalanie wzrosło być może przez spadek temperatury otoczenia. Sprawdź dokładnie ile pali samochód bo pisanie 50 zł = 80km to bardzo duże uogólnienie, -trasa czy miasto?
taki GT odejmie ci do setki w wersji S do 2 sekund a spalanie itd.. pozostanie bez zmian Moc w jego pakiecie to 61-65KM spore różnice ze względu na błędy fabryczne(produkcja masowa) Zwiększenie momentu dość znaczne w porównaniu do innych tuningowców, zwłaszcza w przedziale 2000-3500rpm nie ma dziury obrotów. Miałem wykresy z hamowni ale zgubiłem gdzieś...
Nie wiem jakie ten typ ma czujniki i sondy, bo to gaźnik. U mnie w Seicento 900 (wtrysk) też masakrycznie zaczął palić, winny okazał się czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Odczytywał źle temperaturę (za niską) i jeżdził cały czas tak, jak "na ssaniu", a w wydechu czarno.
Ja również posiadam ten silniczek w uno 2000 pochodzi on z seicento i pali mi 6/7 w mieście a 5 poza chyba że przycisnę do 140km/h to wtedy pali około 8 ale nie więcej.
Witam! Mam problem z moim uniakiem silnik 1.0 fire i.e 96' rok 45 koni. Podczas diagnostyki euroscanem , przez program visa 1.83 za każdym razem są inne błędy, mało tego, do tego wychodzi duże spalanie około 8'5-10 litrów na 100km. Jeżdżę bardzo spokojnie i oszczędnie. komputer pokładowy w moim fiacie to BOSCH. Podczas diagnostyki również gdy zwiększam...
Powiem ci inaczej. Mialem Kiedys vento 1,8, troche ponad 75KM na trasie spalanie 10,5l lpg, w miescie czasem 12, czasem 13, mialem tez omege 2,5 automat 170KM, spalanie na trasie okolo 18l, w miescie dalo sie nawet do 25 dojsc. Nie patrz tak bardzo na pojemnosc ale na moc silnika, ty masz chyba 136KM, i z mojego doswiadczenia to ci moge powiedziec ze...
Ja miałem identycznie w Seicento 0,9 KME Bingo. Okazało się, że podczas wymiany sprzęgła mechanik odciął przewody zasilające od sterownika gazu. Potem je skręcił bez lutowania i zakleił taśmą izolacyjną. Spadek napięcia na przewodzie masowym wynosił 0,5V W tej sytuacji sterownik KME odczytywał za wysoki stan sondy lambda i wzbogacał mieszankę. Znalazłem...
zdejmowanie klemy w tych samochodach nic nie pomoze jak sie zapala na pracujacym silniku pomaranczowa kontrolka to znaczy ze cos jest nie tak z ukladem wtrysku i trzeba zglosic sie do serwisu, najlepiej aso jak jest blisko, ceny nia sa wcale takie wysokie ale przynalmniej kod bledow odczytaja poprawnie i powiedza co dalej z tym robic, a w innych serwisach...
Witam kolezanke a sonda lamda byla sprawdzana ? otoz Pierwszymi objawami zepsutej sondy lambda są podwyższone zużycie paliwa oraz jednoczesny spadek mocy silnika. Spalanie może czasem wzrosnąć nawet o 50%! Przypominam Koledze o sprawdzeniu daty postów, ten jest zdecydowanie archiwalny.
Chcialem wymienic ze wzgledu na wysokie spalanie, w innym temacie wyczytalem ze ten przewod i odma jesli sa spekane to moze to byc przyczyna wiekszego spalania. Waldku, jak sprawdzic plakiem? ;-)
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Jak wygląda spalanie 206 i punta oraz czy ubezpieczenie nie zniszczy mojej kieszenie? [url=http://www.autocentrum.pl/spalanie/... spalania są tutaj, odliczając pewien procent mitomanów znakomita większość podaje prawdziwe dane. Ubezpieczenie dla młodego kierowcy zawsze jest zabójczo wysokie, za OC mojego Seicento 1.1 kilka lat temu żądano prawie...
Witam, ostatnio mam problem z moim Seicento 900 '99 r. Przeglądałem tematy o kontrolce wtrysku, ale albo cały czas się komuś pali, albo od czasu do czasu, a moje pytania są konkretne: 1. Czy przy bardzo wysokich obrotach, np. podczas ruszania z pierwszego biegu z piskiem opon (taki drastyczny przykład) ma prawo zapalić się kontrolka wtrysku? 2. Czy...
UNO FIAT 2000r. 899 ccm ( silni według mechanika od 0,9 Seicento) przebieg 110480 km Bardzo dużo pali trasa 60% miasto 40%(korek) i średni z 2 miesięcy(2500 km) wyszło 9,4 od kija do kija. proszę o rady. jest po: wymianie oleju filtra powietrza termostatu wymiana baku jesienią Filtr Paliwa 09052011r Witam nowy objaw jak się nagrzeje (jazda w korku 45...
OK panowie prosił bym o więcej swoich propozycji a nie o kłutnie ;) . Przebiegi roczne małe - ok. 10tys. z tego większość miasto. Narazie na 1 m-cu jest seicento.Corsa B hmm... z tego co wiem mały silnik np.1.0 to muł tzn. żeby szybciej jechać to trzeba kręcić wysoko a co za tym idzie spalanie w górę. Wydaje mi się, że seo 1.1 jak na swoją niską masę...
Bardzo proszę o pomoc jaki samochód mam kupić, właśnie sprzedałam swojego Seicento. Oto moje wymagania: - rocznik nie starszy niż 2006 rok, - cena do 17 tys zł, - silnik ma przejechać przez wysokie i strome góry z trzema osobami w samochodzie, - sensowne spalanie paliwa w mieście, - podwójnie cynkowane blachy żeby nie rdzewiał, - tania eksploatacja,...
Niestety nie masz racji kolego. Duże pojemności i duża moc są dla zakompleksionych ludzi, 90 KM dieselek w zupełności wystarcza, nawet jak auto waży 1,5 tony. Tak przynajmniej wynika z doświadczeń, którymi tak chętnie dzieli się z nami kolega SauerMauser. Dla Ciebie wystarcza, a dla zakompleksionych nie...A ten zakompleksiony lubi przycisnąć kickdown...
Niewolnikiem czego? Jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem benzyny w mieście (ok 6-7l/na 100km z czego większość w mieście a odcinki i tak nie dłuższe niż 10km silnik 1.2 60km fiata). Panda którą często jeżdżę spala ok. 8l LPG/100km, obojętnie czy miasto/trasa i tak jest mocno żyłowane. Znajomego "SUPER HIPER" oszczędne 1.4 hdi spala w mieście ponad...
Pytanie - przy przebiegach tygodniowych 500 - 700 km - opłaca się rozważać diesla czy zostać przy benzynie? Sam sobie policz, ja Ci podpowiem. 1. Załóż, że z Dieslem spali 2-2,5 litra, a większe auto, jakiego szukasz, nawet 3 litry mniej niż z benzynowym. To jest trochę trudno oszacować, bo mocno zależy od sposobu korzystania z auta. Dane producentów...
Lanie paliwa o liczbie oktanowej większej niż 95 do tego silnika zupełnie mija się z celem, bo nie ma z tego absolutnie żadnej korzyści, silnik nie ma czujników pozwalających na stwierdzenie że zasilany jest paliwem o wyższej LO i stosowne skorygowanie KWZ ani tym bardziej nie można zwiększyć stopnia sprężania... dodatki w tym paliwie mogły zaszkodzić...
teoretycznie- więcej oktanów- wieksza moc. Jednak nie wiem, czy w seicento coś to zmieni- spróbuj zatankować 2 razy i zobacz czy poczujesz różnice... Troszkę kolega mija się z prawdą... liczba oktanów wcale nie określa "mocy paliwa" tylko jego odporność na samozapłon. W różnej konstrukcji silnikach ze względu na wyższą kompresję mieszanki paliwowo-powietrznej...
Moja subiektywna opinia: Jeśli masz 5,5 tysiąca to na Twoim miejscu nie kupiłbym SC. Z własnego doświadczenia i częstej okazji do porównań po 1000-kroć wolę matiza. Przy silniku o pojemności 0,8 matiz( małe opłaty za OC) ma osiągi wręcz identyczne do SC przy większej masie. Natomiast sam komfort jazdy jest zdecydowanie wyższy w matizie.Wnętrze jak dla...
Dziwny przypadek nie opisany nigdzie na forum. Ale po kolei. Od pewnego czasu gnębi mnie problem przejścia przez zakres obrotów na ciepłym silniku. Kiedy odpalam włącza się ssanie obroty w miarę nagrzewania spadają i dopóki silnik nie uzyska ok. 50stopni jest ok. silnik równo przyspiesza nie szarpie, wraz ze wzrostem temperatury słabnie elastyczność...
Ehhhh truciciele... truciciele, nie dość że trujecie w atmosferę, to jeszcze trujecie na forum. Porównujecie do produkcji prądu staroświeckie zacofane elektrownie węglowe, za które Unia ściga Polskę - bo nawet węgla nie potrafimy spalać, prawie nigdzie w świecie nikt nie dawkuje dopływ powietrza do pieca, tylko dawkowany jest opał a powietrze pompowane...
Kolego andrzej lukaszewicz , nie miałem nic złego na myśli, bez nerwów ;) Fakt, że ja osobiście zraziłem się do francuzów, po megance I , mimo iż była zadbana to sypała się i rdzewiała na potęgę.. Auto miało być tanie w utrzymaniu + niskie spalanie i golf IV wydaje mi się spełni te role wyśmienicie.. Mozna szukać hybrydy ale tutaj są wyższe koszty utrzymania.....
A czy po nagrzaniu silnika wszystko jest w normie ? jak ze spalaniem ?
Znam ludzi mających znacznie ponad 180cm wzrostu, którzy jeżdżą Seicentem czy Corsą, więc nie przesadzaj. Dlaczego Golf nie nadawałby się na auto rodzinne? Kiedyś z powodzeniem tę funkcję pełnił Wartburg czy Skoda Felicia, a teraz nagle potrzeba minivanów? Nie rozumiem tego zjawiska i bardzo mi się ono nie podoba. Ludzie są jacy byli a niedługo zaczną...
No cóż, to zgodnie z postawioną tezą kolegi Xantix receptą powinno być dopuszczenie do obrotu tylko certyfikowanych kotłów. Nie manipuluj. Żadnych certyfikatów ja nie wymagam. Chodzi mi o edukację ludzi - ludzie biorą co jest bo nie mają pojęcia jak powinno wyglądać czyste spalanie węgla. Co za zysk jak kupisz kocioł 500 PLN tańszy jak Ci on zeżre...
a podpowiedz mi te 50 to co oznacza? 50 (liczba po literze W) oznacza lepkość oleju przy rozgrzanym silniku czyli przy 100-110 stopni celsjusza. Generalnie oleje klasy xxW50 są dedykowane silnikom w których temperatura oleju jest istotnie wyższa, a więc sportowym (tzn nie tyle cywilnym które ludzie uznają za 'sportowe' a prawdziwym samochodom rajdowym)....
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
VW Grupa z większością silników robi to samo i jakkolwiek w doładowanych można zwiększyć ciśnienie i dzięki temu (szybciej zarżniemy turbinę) mamy większą moc i moment w dolnym zakresie tak piłowanie softem wolnossących silników zawsze okupione jest ogromnym wręcz spalaniem. Mówiąc wprost - ten silnik do 3500 obr nie żyje, powyżej zaczyna żłopać tyle...
spalanie seicento seicento spalanie wysokie spalanie wysokie obroty
odpowietrzenie renault laguna politechnice warszawskiej peugeot partner wtryskiwacze
zawór różnicowy poziomo bat54a zasilacz
Zamiennik cylindra do piły Husqvarna 257 Wiertarka udarowa Parkside - wypadanie cienkich wierteł