Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Czy słusznie obstawiam termostat? Patrząc na opisane objawy opisane to raczej główny podejrzany. Sugeruję wymianę, gdyż może grozić to uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
3 śruby, trochę zręczności i wentylator wyjdzie bez żadnej dodatkowej demolki. Słuchaj Carrota.
Tam jest jednobiegowy,choć ECU ma możliwośc sterowania dwoma przekaxnikiami.
Witam serdecznie. Pozostało sprawdzić okablowanie. Jak nie będzie łączył przewód czujnik-sterownik to wyjdzie -40 stopni. W sterowniku to pin 31. Przy okazji sprawdź kable sterujące cewką. w sterowniku to 1 i 19. Pozdrawiam.
Sprawdziłeś bezpiecznik 60A za akumulatorem czy tylko wewnątrz nadwozia?
Nad kolanami kierowcy, czerwony. Jezeli wentylator nie działa, to patrzymy na 30 amperowy bezpiecznik ulokowany w dodatkowej skrzynce za akumulatorem. Jeżeli jest przepalony to nieodmienna wina uszkodzonego silnika elektrowentylatora.Termowłącznik był w starszym modelu, z centralami IAW 16F
Daj zdjęcie. Pas musi być tak napięty żebyś ręką chwytająć za wentylator alternatora obrócił trochę silnik.
Cześć, miałem to samo po przejechaniu 70 km w Seicento 1,1 mpi, 2003r, benzyna, (check engine + wentylator)Problem wystepuje tylko zimą. Wymiana czujnika temperatury nic nie dała. Jezdzi ok na drugi dzień kontrolka gasnie.
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Metodą dedukcji (dźwięk po wyłączeniu silnika) stawiam na wentylator chłodnicy który się o coś ociera.
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
Brak działania wentylatora nagrzewnicy jest spowodowany nadpalającym komutatorem. W najlepszej sytuacji następuje przepalenie bezpiecznika i wówczas uratujesz wentylator
Zwierałem wtyczkę termo włącznika. Jutro sprawdzę chłodnicę i dam znać w jakim jest stanie. A czy czujnik temperatury wody wkręcony w termostat ma jakiś wpływ na nie włączanie się wentylatora??
sprawdz bezpiecznik za akumulatorem-w org.byl zielony
Witam forumowiczów Mam nowy problem ze swoim sejakiem 1.1 MPI. To wersja z 2004 roku , z przebiegiem ok 80 tys km. Przejechałem ok 2000 km bez problemów i w czasie jednej z podróży zapalił mi Check a chwilę poźniej mimo poruszania się z prędkością ok 80 km/h włączył się wentylator. Wentylator pracował cały czas i wyłączył się po dopiero po wyłączeniu...
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Przekaźnik,o ile mnie pamięć nie myli powinien być obok tego od kierunkowskazów. Bezpiecznik duży obok akumulatora,czujnik/termowłącznik w chłodnicy ,na dole Zwarcie przewodów od czujnika powinno załączyć wentylator. Tu jest trochę o tym. http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=234...
To zapnij go pod kompa i sprawdz kolego jaką temperaturę widzi sterownik silnika. To coś wyjaśni. Na moje termostat odpada. Dodano po 2 Termostat też masz nowy..... przecież pisałeś... zastanów się co w końcu wymieniłeś bo w poście nr 1 piszesz że masz nowy a w ostatnim że go podejrzewasz... Dodano po 1 A co z przekażnikiem??
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Wymieniłem termostat, temperatura podczas jazdy nie spada teraz poniżej 80 stopni. Ogrzewanie dmucha ciepłym powietrzem, ciekawe jak będzie przy niższych temperaturach. Przejechałem 60 km i a razie check się nie pojawił. Być może całym winowajcą był termostat.
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Są te same jeżeli chodzi o cinquecento 700 i 900. Sporting ( 1100) mial inny. Nie było nigdy seicento 700, było 900 i 1100. W sei 900 był taki sam wiatrak co w cc 700.
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Używałeś IAW ECU Scan czy IAW Scan 2? Centralka CODE to immobiliser i to w zasadzie nie jest błąd lecz status - immobilizer nie jest aktywny. Dziwne tylko, że błąd zniknął/nie powrócił. Jeśli wentylator załącza się przy 68°C to albo wybrałeś zły sterownik albo ten parametr jest inaczej interpretowany niż w SC albo masz uszkodzony lub niewłaściwy czujnik...
Witam, mam problem z moim seicento 900/2002, nie włancza się wentylator na chłodnicy: -wentylator jest sprawny uruchamia się na krótko, -bezpieczniki za akumulatorem sprawdzone, styki przeczyszczone, -czujnik wentylatora nowy, raz uruchomił wentylator (tylko raz) -układ odpowietrzony. Powoli zaczyna mi brakować pomysłów, czy to może przekażnik? przekażnik...
Znajdź przekaźnik i sprawdź czy działa. Jeśli nie przekaźnik to możesz spróbować podłączyć wentylator na krótko, jeśli wentylator też działa, musisz sprawdzić opór na czujniku temperatury, przy rozgrzanym silniku do 90 stopni powinno być około 200/300 ohm, no i jeśli już będziesz przy czujniku to sprawdzić czy jest 5V na złączu czujnika. Jeśli i tu...
Witam wszystkich serdecznie. Zamontowałem piec eberspachera B4WSC w seicento 900 ,pozostało mi to tylko podłączyć elektrycznie pod dmuchawę … no i tu mam prośbę, gdzie się najlepiej wpiąć żeby miało to ręce i nogi. Z pieca wychodzą dwa przewody dedykowane pod wentylator (czarny i czarnofioletowy). Ktoś montował już webasto w seju ale nie potrafię...
kila razy to przerabialem iza kazdym razem byl to czujnik wentylatora troszke za pozno wlaczal wentylator
dzięki serdeczne
Witam. Mam problem z pracującym wentylatorem chłodnicy. Ogólnie opiszę problem. Po przejechaniu ok. 70km. załącza się wentylator chłodnicy i przy okazji włącza się pomarańczowa kontrolka silnika, gdy wyłączę silnik od razu wentylator się wyłącza. Napomnę, że wymieniłem czujnik temp. cieczy oraz zamontowałem inny sterownik komputera, problem cały czas...
W zasadzie jest to włoszczyzna -dedykowane Magneti Mareli.
Bo płynu chłodniczego było zbyt mało i załączał wentylator silnik miał wysoką temperaturę.
Jeśli to wielopunkt, to wentylatorem steruje sterownik silnika, przekaźnik jest obok sterownika. Pasuje zrobić podgląd parametrów testerem.
Dobrze jest mieć kanał, ale jak mocno dźwigniesz przód do góry to problemu nie ma. Śruby idą łatwo bo siedzą w plastiku. Poszukaj porządnej nasadki 7 mm. W pół godzinki na luzie to zrobisz.
Witam mam pytanie, przy jakiej temperaturze załącza sie wentylator chłodnicy w Seicento 900?
ogólnie sa 3 czujniki 1 - jedno pinowy - do kontrolki na desce 2 - dwu pinowy - w termostacie daje sygnał do komputera 3 - dwu pinowy - w chłodnicy który załącza wentylator
hej mam mały problem z wentylatorem na chłodnicy w seicento 1.1 spi nie chodzi wcześniej mi wypiłował dziurę w chłodnicy czyli jeszcze jakiś czas temu chodził po wymianie chłodnicy (połowa maja tego roku) nie chodzi ale nie wiem od jakiego czasu wymieniłem też czujnik na chłodnicy o co chodzi z tą czerwoną kostką bo kierownicą a i czy można sprawdzić...
Witam! Mam pytanie.... Czy wentylator chłodnicy powinien działać przy wyłączonym zapłonie? W innych fiatach, którymi jeździłem tak właśnie jest. Przy włączonym zapłonie działa a jak go wyłączę to nie... Ze schematu elektrycznego wynika że powinien... Jak to w końcu jest? Jaka może być przyczyna ewentualnej niesprawności? Proszę o pomoc! Seicento 1.1MPI...
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
Troszke glupota ale okazalo sie ze wentylator w seicento mpi wlacza sie przy 97 stopni a jak wyzej mozna przeczytac doczekalem do 96 :D nieduzo zabraklo ...
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
Będzie to jednak TYLKO sygnalizacja podania napięcia na zaciski silnika wentylatora. Nie informuje ona o tym, czy wentylator chłodnicy faktycznie się obraca.
Chciałem sprawdzić na krótko jak na filmie w seicento http://www.youtube.com/watch?v=10vwPcUHP... czy wentylator działa. Rozumiem ze mogę zrobić zworkę tak jak na filmie ?
Jeśli odepniesz wentylator nadal pali bezpiecznik?
Witam serdecznie FIAT SEICENTO YOUNG rok 2001 pojemność 900 1) Awaria - padł wentylator. Na małych codziennych odcinkach 6 km nie zauważyłem tego. Autko kiepsko odpalało na ciepłym silniku bo był rozgrzany. Na zimnym bez kłopotu. Stawiałem na akumulator. Na odcinku 18 km zgasiłem auto, kupiłem znicz, wsiadłem i był kłopot z obróceniem wału przez rozrusznik....
Witam czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić czujnik temperatury w seicento 1.1 MPI - mam wrażenie, że wentylator się nie włącza podczas jazdy (a chyba nie jest na tyle zimno, żeby się nie musiał uruchamiać) - niestety wentylatorem steruje centrala a czujnik jest w przy termostacie w bloku silnika. Jak zrobiłem zwarcie na tej wtyczce która jest wpięta do...
wentylator seicento wentylator chłodnicy seicento seicento wentylator chłodnicy
odblokować drzwi pralka linux kompilacja schemat behringer xenyx
programator ch341a programator ch341a
Schemat elektryczny skuter Magnus GY6 139QMB, Ampere EX – instalacja, kolory przewodów PocketBook InkPad 3 Pro – bateria 1900 mAh, wymiana, diagnostyka, parametry