Dobrze jest mieć kanał, ale jak mocno dźwigniesz przód do góry to problemu nie ma. Śruby idą łatwo bo siedzą w plastiku. Poszukaj porządnej nasadki 7 mm. W pół godzinki na luzie to zrobisz.
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Sprawdziłeś bezpiecznik 60A za akumulatorem czy tylko wewnątrz nadwozia?
Prawidłowo działający przełącznik termiczny wentylatora chłodnicy (MEAT & DORIA) powinien mieć temperatura zamknięcia około 92°C i temperaturę otwarcia 87°C.
Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
3 śruby, trochę zręczności i wentylator wyjdzie bez żadnej dodatkowej demolki. Słuchaj Carrota.
nie ma w tym roczniku, przekaxnikiem wentylatora steruje sterownik silnika.
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Czy słusznie obstawiam termostat? Patrząc na opisane objawy opisane to raczej główny podejrzany. Sugeruję wymianę, gdyż może grozić to uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
Tam jest jednobiegowy,choć ECU ma możliwośc sterowania dwoma przekaxnikiami.
To zapnij go pod kompa i sprawdz kolego jaką temperaturę widzi sterownik silnika. To coś wyjaśni. Na moje termostat odpada. Dodano po 2 Termostat też masz nowy..... przecież pisałeś... zastanów się co w końcu wymieniłeś bo w poście nr 1 piszesz że masz nowy a w ostatnim że go podejrzewasz... Dodano po 1 A co z przekażnikiem??
Brak działania wentylatora nagrzewnicy jest spowodowany nadpalającym komutatorem. W najlepszej sytuacji następuje przepalenie bezpiecznika i wówczas uratujesz wentylator
Witam serdecznie. Pozostało sprawdzić okablowanie. Jak nie będzie łączył przewód czujnik-sterownik to wyjdzie -40 stopni. W sterowniku to pin 31. Przy okazji sprawdź kable sterujące cewką. w sterowniku to 1 i 19. Pozdrawiam.
Zwierałem wtyczkę termo włącznika. Jutro sprawdzę chłodnicę i dam znać w jakim jest stanie. A czy czujnik temperatury wody wkręcony w termostat ma jakiś wpływ na nie włączanie się wentylatora??
To co słyszę, to zgadzam się z kolegą, to może być wentylator, gdzieś ociera.
Są te same jeżeli chodzi o cinquecento 700 i 900. Sporting ( 1100) mial inny. Nie było nigdy seicento 700, było 900 i 1100. W sei 900 był taki sam wiatrak co w cc 700.
No jasne, uzwojenie wirnika pewnie czarne jak smoła. I miedź na wierzchu. Ja przewijam te wirniki.
Daj zdjęcie. Pas musi być tak napięty żebyś ręką chwytająć za wentylator alternatora obrócił trochę silnik.
czym sie rozni silnik wentylatora chlodnicy w seicento 900 od silniczka wentylatora w cinquacento 700?
czujnik jest na kolektorze ssacym z prawej strony
sprawdz bezpiecznik za akumulatorem-w org.byl zielony
Witam! Mam pytanie.... Czy wentylator chłodnicy powinien działać przy wyłączonym zapłonie? W innych fiatach, którymi jeździłem tak właśnie jest. Przy włączonym zapłonie działa a jak go wyłączę to nie... Ze schematu elektrycznego wynika że powinien... Jak to w końcu jest? Jaka może być przyczyna ewentualnej niesprawności? Proszę o pomoc! Seicento 1.1MPI...
Przekaźnik,o ile mnie pamięć nie myli powinien być obok tego od kierunkowskazów. Bezpiecznik duży obok akumulatora,czujnik/termowłącznik w chłodnicy ,na dole Zwarcie przewodów od czujnika powinno załączyć wentylator. Tu jest trochę o tym. http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=234...
Troszke glupota ale okazalo sie ze wentylator w seicento mpi wlacza sie przy 97 stopni a jak wyzej mozna przeczytac doczekalem do 96 :D nieduzo zabraklo ...
Wystarczy wpiąć ową lampkę równolegle do zacisków elektrowentylatora chłodnicy, to przecież proste. Szeregowo z diodą 470Ω Wszystko masz już napisane, nie trzeba żadnych przekaźników itp
Witam, mam problem z moim seicento 900/2002, nie włancza się wentylator na chłodnicy: -wentylator jest sprawny uruchamia się na krótko, -bezpieczniki za akumulatorem sprawdzone, styki przeczyszczone, -czujnik wentylatora nowy, raz uruchomił wentylator (tylko raz) -układ odpowietrzony. Powoli zaczyna mi brakować pomysłów, czy to może przekażnik? przekażnik...
Cześć, miałem to samo po przejechaniu 70 km w Seicento 1,1 mpi, 2003r, benzyna, (check engine + wentylator)Problem wystepuje tylko zimą. Wymiana czujnika temperatury nic nie dała. Jezdzi ok na drugi dzień kontrolka gasnie.
hej mam mały problem z wentylatorem na chłodnicy w seicento 1.1 spi nie chodzi wcześniej mi wypiłował dziurę w chłodnicy czyli jeszcze jakiś czas temu chodził po wymianie chłodnicy (połowa maja tego roku) nie chodzi ale nie wiem od jakiego czasu wymieniłem też czujnik na chłodnicy o co chodzi z tą czerwoną kostką bo kierownicą a i czy można sprawdzić...
Musisz zmienić czujnik termiczny w chłodnicy. Pewnie cały czas załącza wentylator.
Odpinałeś lub mostkowałeś czujnik na uruchomionym silniku? Jesteś pewny, że silnik osiąga odpowiednią temperaturę do włączenia wentylatora?
ogólnie sa 3 czujniki 1 - jedno pinowy - do kontrolki na desce 2 - dwu pinowy - w termostacie daje sygnał do komputera 3 - dwu pinowy - w chłodnicy który załącza wentylator
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
Witam.Mam problem w moim seicento 1.1. Nie włącza się wentylator,mimo że ręcznie go okręcam,a bezpieczniki tez sprawdziłem. Co to może być?
Lista rzeczy, które można zrobić: - Sprawdź połączenie kabla we wtyczce. Dociśnij (dognij) złącza. Wyczyść je mechanicznie. - Sprawdź poziom płynu. - Sprawdź termostat. - Wymień czujnik temperatury.
Witam Przy obecnych temperaturach raczej nie ma możliwości włączenia wentylatora chyba że na siłę będziesz katował silnik. To nie seicento że wentylator w lato załacza się na każdych światłach.
kila razy to przerabialem iza kazdym razem byl to czujnik wentylatora troszke za pozno wlaczal wentylator
Motronic , skończ pić kawę ; napisał ,że sprawdzał silnik wentylatora zwierając styki przekaźnika - wiatrak sprawny!
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Wymienić silnik skoro reszta w porządku. W czasie jazdy samochód nie ma prawa się zagotować mimo niesprawnego wentylatora (sam jeżdżę Seicento i z reguły wentylator włącza się tylko podczas stania w korku). Co może sugerować, że coś było z nim nie tak zaraz po zakupie.
Skoro w czasie jazdy schładza to termostat jest raczej dobry. Włącznik termiczny wentylatora bardziej podejrzany. Jak sprawdzałeś wentylator? Przewodami na włączniku termicznym czy sam silnik wentylatora?
Tyle wymieniłeś a napisz co z wentylatorem?
Podpiąć komputer i sprawdzić błędy. Temperatura ok, skoro włącza sie wentylator?
Wentylator chłodnicy uruchamia się kiedy popracuje na postoju? Jeśli tak to czujnik działa. Pozatym odpięcie czujnika przy poracującym silniku powinno spowodować natychmiastowe uruchomienie wentylatora chłodnicy. Tak jest w przypadku sterownika silnika MPI seicento gdzie wentylator jest sterowany przez sterownik a nie przez czujnik w chłodnicy jak w...
Ja bym obstawiał uszkodzony rozrusznik (tulejki ew szczotki), bez związku z uszkodzeniem wentylatora. Spróbuj na rozgrzanym jak i zimnym silniku wbić 4 i przepchnąć kawałek samochód po płaskim, wyczujesz czy faktycznie silnik stawia większy opór
Sprawdź gniazdo w ,które wchodzi przekaźnik zły kontakt powoduje nagrzewanie i wytapianie pinów na przekaźniku. Z nawigacją to nie ma nic wspólnego czysty przypadek. Sprawdź sobie instalacje elektryczną czy ma dobry kontakt ewentualnie spraj do elektroniki i przyłożyć się do konserwacji.
W sumie jak sie rozgrzał to bardzo szybko i wentylator co chwile się załącza
Mam rozumieć, że masz alternator z wewnętrznym wentylatorem?
A w jaki sposób wymienia się w Seicento ? Bo wymieniłem przełącznik wentylatora na nowy i dalej nie działa mi nawiew w pierwszej pozycji ( 2-ga i 3-cia działa)
Nie załączy się.
Jest to wersja bez klimatyzacji. Problem świecącej kontrolki check engine prawdopodobnie został rozwiązany, przyczyną były chyba świece. Ale pozostaje jeszcze problem wentylatora.
Witam. Mam problem z pracującym wentylatorem chłodnicy. Ogólnie opiszę problem. Po przejechaniu ok. 70km. załącza się wentylator chłodnicy i przy okazji włącza się pomarańczowa kontrolka silnika, gdy wyłączę silnik od razu wentylator się wyłącza. Napomnę, że wymieniłem czujnik temp. cieczy oraz zamontowałem inny sterownik komputera, problem cały czas...
Chłodnica w seicento SPI jest identyczna czy to do 900 czy 1100. Jedynie do 1100 MPI są inne (nie ma czujnika do wentylatora itp)
Ktoś robił. Maska w górę odkręcasz wkręty na krzyżak. Ściągasz ściankę uszczelkę i masz wentylator. Zdemontuj mechanizm wycieraczek będzie łatwiej. Haczyk z drutu i łap padline.
Ten największy.
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Czujnik jest dobry ponieważ na komputerze pokazuje odpowiedni odczyt. Wina leży po stronie kabla za bezpiecznikiem w stronę wentylatora
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Termostat nieszczelny
Możesz zrobić eksperyment (kontrolowany, oczywiście !) rozgrzej samochód do włączenia wentylatora i wyciągnij jego bezpiecznik (jest za akumulatorem), zobaczysz czy wskazówka wejdzie na czerwone pole po paru minutach
Jeśli to wielopunkt, to wentylatorem steruje sterownik silnika, przekaźnik jest obok sterownika. Pasuje zrobić podgląd parametrów testerem.
posiadam cały wraz ze stelażem valeo nie żaden chinol stan igła
Czarny przekaźnik jest tylko od szyby ogrzewanej. Podmień na próbę z czerwonym - by sprawdzić czy działa szyba . Czerwony est m. innymi od wycieraczek/spryskiwaczy szyb wentylatora nawiewu zapalniczki itp. Na próbę możesz podmienić . A niebieski to nie przekaźnik a przerywacz kierunkowskazów
Wentylator się załącza?
Chciałem sprawdzić na krótko jak na filmie w seicento http://www.youtube.com/watch?v=10vwPcUHP... czy wentylator działa. Rozumiem ze mogę zrobić zworkę tak jak na filmie ?
Coś jak termowłącznik wentylatora.
A jaka jest temperatura na wkaźniku?? normalna czy niska?? Jeżeli niska to termostat do wymiany.
pasek wymien. zrob oslone zeby na niego woda z pod kola nie chlapala.przy wlaczonych swiatlach wentylatorze niedoladowuje
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
W SC 900 masz 3 czujniki temperatury: - od sterownika wtrysku (rezystancyjny), - od kontrolki przegrzania silnika (bimetalowy), - od wentylatora chłodnicy (bimetalowy).
W zasadzie jest to włoszczyzna -dedykowane Magneti Mareli.
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Masz tam trochę miejsca ?, można by założyć bezpiecznik maxi fuse (ze szrotu można wziąć z fajną obudową bezpiecznik od wentylatora chłodnicy seicento, punto etc), duże styki sprawią, że nie będzie się grzał
W seicento mozesz smialo odlaczyc akumulator. Po podlaczeniu z powrotem, odpal samochod i niech pochodzi sobie na wolnych obrotach do dwoch wlaczen wentylatora chlodnicy.
Jednak to nie wentylator :/ 140zł w błoto !
Elektryczny wentylator jest np. w cinquecento, seicento. Wydajność ma dużą, ale hałas wydobywający się z niego ogromny :D Pobór prądu ok. 4-5 A
ja bym obejrzał chłodnicę, czy nie ma korka do wykręcenia i wkręcenia w to miejsce normalnego termowłącznika wentylatora, kupił bym taki termowłącznik i pociągnął przewód do tego stycznika który załącza orginalnie wentylator. Miałem podobny przypadek w Seicento jakimś nowszym i też nie załączał komputer wentylatora i zrobiłem oddzielną instalację z...
Witam, Mam drobny problem z dmuchawą nawiewu w seicento- pracuje bardzo głośno- tak jakby coś wpadło do środka i ocierało o wentylator. Jak najprościej dobrać się do tej dmuchawy? Czy trzeba demontować deskę rozdzielczą? pozdrawiam
W Seicento nie ma zaworu nagrzewnicy, grzeje cały czas, są tylko mechanicznie (linkami) sterowane klapy mieszające (zimno/ciepło). Jak wentylator hałasuje to jest do wymiany, może coś tam wpadło lub odpadło...
Jeśli fabrycznie była to zamontuj. Na pewno nie zaszkodzi. Ale raczej na przegrzewanie auta wpływu nie będzie miała. Wentylator dmucha w stronę kolektora.
Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie wiadomo z jakiego powodu przestał działać wentylator chłodnicy Wentylator działał wcześniej? Korka nie odkręca się na gorącym silniku.
O jaki czujnik pytasz? Są jakby 3: 1. temp do wskaźników 2.temp. do ECU 3. wł. wentylatora
Wentylator nowy
Wentylator działa? Może się przegrzewać zaczął.
Trzeba dokładnie czytać opis aukcji - zestaw ok, ale z pompą wody Kraft. Zmień sobie pompę na pompę renomowanego producenta tak jak pisał kolega wyżej i zestaw będzie super. Z moich doświadczeń z identycznym autkiem warto poszukać pompy z większą liczbą łopatek - w korku będzie się rzadziej włączał wentylator ;)
Witam czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić czujnik temperatury w seicento 1.1 MPI - mam wrażenie, że wentylator się nie włącza podczas jazdy (a chyba nie jest na tyle zimno, żeby się nie musiał uruchamiać) - niestety wentylatorem steruje centrala a czujnik jest w przy termostacie w bloku silnika. Jak zrobiłem zwarcie na tej wtyczce która jest wpięta do...
Witam, Panowie chciał bym sie upewnic: 1. Czy jak zrobie mostkowanie na wtyczce do czujnika w chłodnicy to wentylator powinien ruszyc? /seicento 1.1SPI, rok 02.2000-model99. Upewniam sie bo u mnie takie mostkowanie nie włącza wiatraka - a wiatrak jest OK. 2. bezpieczniki za akumulatorem sa OK (tam powinny byc 3szt? bo jest miejsce na 4szt, ten pusty...
Sprawdziłem przewód i raczej jest Oki. Tez myślałem nad wymianą tylko nie wiem który czy ten co w komorę silnika jest w kręcony czy ten włącznik wentylatora co przy chłodnicy jest, bo niby kontrolka mruga ze zagrzany a wentylator się sam nie załącza.
ja przewijam, seicento ma ten sam silnik i bezpiecznik jest 40A
Trochę tych wentylatorów w CC ( seicento) się narobiło..... , wiesz środowisko w jakim mu przyszło pracować ( silnikowi wentylatora) jest nieciekawe - bardzo nisko nad ziemia , przed przednim kołem.... wiesz jak ktoś jeżdzi po drogach gruntowych , ba nawet na tych naszych nie sprzątanych po zimie z piachu ulicach , do tego dochodzą bryzgi błota z solą...
Przepustnicy w tym aucie się nie czyści,a to ze go dławi to moze byc kwestia wysokiego napiecia,a do wentylatora dostaniesz sie od silnika za wyciszeniem
Rura/dolot filtra, przewód ssący filtra - różnie to nazywają. Jeśli płyn się nie gotuje, no to się nie przegrzewa. Wentylator się włącza np. w korkach?
Witam.Sprawdz połaczenie sterowania i zasilu załączania wentylatora chlodnicy czy nie sa przetarte przewody ,,izolacja,, powodzenia
Nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na moje proste pytanie, a chciałbym się dowiedzieć czy to jest prawidłowe. Auto opel astra F 1.6 1998r sedan. Wskaźnik temperatury silnika strasznie szybko dobija do 100 stopni, po włączeniu się wentylatora spada max do 95. Raczej nie gotuje się, ale po wyłączeniu zapłonu i zgaszeniu silnika, wentylator również...
po co Ci ten wskaźnik temperatury. Po to np żeby nie ugotować silnika w razie awarii wentylatora która się zdarza dosyć często w tych autach
Podłączę się pod temat. W Seicento 1.1 z silnikiem MPI wentylatorem steruje komputer który otrzymuje informację o temperaturze z czujnika który jest zamontowany w bloku silnika - czujnik jest typowym termistorem więc wraz ze wzrostem temperatury obniża się jego oporność. Teraz pytanie: Czy można podłączyć (dopiąć się równolegle) do tego czujnika jakimś...
Zobacz czy w chłodnicy nie ma takiego wykręcanego korka żeby w jego miejscu wkręcić termo włącznik, czasem jest, a jak nie to najłatwiej założyć chłodnicę z miejscem na czujnik, czujnik, przekaźnik, parę kabelków do akumulatora i gotowe, ja tam w Seicento (jakimś nowoczesnym z ostatniej serii) znajomemu zrobiłem, bo się mu też nie włączał wentylator,...
Prosze sprawdzic uszczelke pod głowica.Niestety przerabiałem to.Masakra.Bardzo czesto padaja praktycznie zawsze przy przegrzaniu.Po sprawdzeniu czujnikow wentylatora itp prosze sprawdzic uszczelke pod glowica.
Panowie, muszę zrobić chłodziarkę do wody. Nie wiem jak się do tego zabrać, czy do tego są jakieś obliczenia potrzebna do schłodzenia wody??? Obecnie kupiłem chłodnice i wentylator z seicento, ale słabo schładza:cry: Poniżej podaje parametry: Ciecz schładzana - woda Ilość - 200L Temperatura - 60-70°C Temperatura żądana - 40°C Tryb pracy - ciągły lub...
Witam. W Twoim przypadku lepszy byłby taki jak w Seicento 900 lub 1,1SPI - powodował "zwarcie" do masy i załączenie wentylatora chłodnicy w przypadku przekroczenia zadanej temperatury (bimetal). Twój przeznaczony jest prawdopodobnie do wskaźnika temperatury - jego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury (termistor). Można dołożyć do niego...
wentylator seicento wentylator chłodnicy seicento seicento wentylator chłodnicy
matiz obroty silnika gazie silnik magnetofonu obroty zabezpieczenie spawarka
piekarnik samsung baotian bt49qt
Zerwanie przewodu neutralnego – skutki dla elektroniki, spalenie urządzeń, zabezpieczenia HP Color Laser 150w – czujnik papieru, błędy „No Paper” i „Jam”, wymiana RC4-6135