pasek wymien. zrob oslone zeby na niego woda z pod kola nie chlapala.przy wlaczonych swiatlach wentylatorze niedoladowuje
Czym sie różni wentylator w Seicento 900 od wentylatora 700
Witam.Mam problem w moim seicento 1.1. Nie włącza się wentylator,mimo że ręcznie go okręcam,a bezpieczniki tez sprawdziłem. Co to może być?
Chłodnica w seicento SPI jest identyczna czy to do 900 czy 1100. Jedynie do 1100 MPI są inne (nie ma czujnika do wentylatora itp)
Witam. Mam dziwny problem z obwodem wentylatora układu chłodzenia,mianowicie przepala się co pewien czas bezpiecznik 30A za akumulatorem.Styki, przewody i wyłącznik są w nienagannym stanie,wentylator obraca się lekko,silnik pobiera 7,7A podczas pracy,jedynie przy ruszaniu wskazówka amperomierza skacze na krótko do końca 20A skali.Jednak podczas stania...
witam mam problem z wentylatorem chłodniy, zagotował mi się płyn, bo nie załączył się wentylator, okazało się, że jest zajrany, wymieniłem na nowy i okazało się, że dalej nie działa, samochód się grzeje, a wentylaotr nie chodzi, jeśli ktos wie co może być przyczyną proszę o informacje, z góry dziękuje
Witam, przytrafił mi się następujący problem (seicento 1100+klima 99r) nie działa wentylator chłodnicy, z tym że wentylator w 100% jest sprawny, czujnik w chłodnicy też, po zwarciu styków we wtyczce czujnika chłodnicy, przekręceniu kluczyka stacyjki, napięcie w kostce dochodzącej do silnika wentylatora jest 12 V a prąd tak mały że nie można nawet zasilić...
Witam, mam pytanie, siadł mi wentylator chłodnicy w seicento, dzwoniłem do sklepu i zawołali 270zł, na co chwilowo nie mogę sobie pozwolić. Moje pytanie brzmi, czym grozi jazda z uszkodzonym wentylatorem? Z góry dziękuję za odpowiedzi
witam mam problem z seicento 2004r. zauwazylem ze nie wlacza mi sie wentylator na chlodnicy. Wentylator sprawdzony jest ok, bezpiecznik 30 za aku tez. Po zdjęciu wtyczki z czujnika, ktory jest za termostatem tez nic sie nie dzieje. Jak zewre na przekazniku, ktory jest za komputerem, wiatrak sie zalancza. Jaka moze byc przyczyna nie wlanczajacego sie...
Bardzo proszę o linki lub dokładny opis lub podanie książki jak wymienić elektro wentylator w Fiacie Seicento. Mam dość przepłacania za tę naprawę, a wymieniano mi już go dwa razy. Jeżeli bez kanału nie da się tego zrobić to też proszę o napisanie. Proszę o podanie nietypowych kluczy, które trzeba mieć i czy śruby trzeba nakręcić z określoną siłą. Czy...
Witam, mam problem z moim seicento 900/2002, nie włancza się wentylator na chłodnicy: -wentylator jest sprawny uruchamia się na krótko, -bezpieczniki za akumulatorem sprawdzone, styki przeczyszczone, -czujnik wentylatora nowy, raz uruchomił wentylator (tylko raz) -układ odpowietrzony. Powoli zaczyna mi brakować pomysłów, czy to może przekażnik? przekażnik...
Trochę tych wentylatorów w CC ( seicento) się narobiło..... , wiesz środowisko w jakim mu przyszło pracować ( silnikowi wentylatora) jest nieciekawe - bardzo nisko nad ziemia , przed przednim kołem.... wiesz jak ktoś jeżdzi po drogach gruntowych , ba nawet na tych naszych nie sprzątanych po zimie z piachu ulicach , do tego dochodzą bryzgi błota z solą...
Witam. Mam spalony silniczek w wentylatorze chłodnicy. Czy ktoś z Was posiada sam silniczek, nowy bądź używany i mógłby mi odsprzedać za rozsądne pieniądze?
Witam mam pytanie, przy jakiej temperaturze załącza sie wentylator chłodnicy w Seicento 900?
Witam, Mam drobny problem z dmuchawą nawiewu w seicento- pracuje bardzo głośno- tak jakby coś wpadło do środka i ocierało o wentylator. Jak najprościej dobrać się do tej dmuchawy? Czy trzeba demontować deskę rozdzielczą? pozdrawiam
Elektryczny wentylator jest np. w cinquecento, seicento. Wydajność ma dużą, ale hałas wydobywający się z niego ogromny :D Pobór prądu ok. 4-5 A
Witam, Po około 20 km jazdy zapala się kontrolka od układu chłodzenia, płyn się gotuje. Chłodnica zimna. Ale co ciekawe na biegu jałowym silnik normalnie sie grzeje, po chwili chodnica też się nagrzewa i następnie rusza wentylator. Kontrolkę wywala tylko podczas jazdy:/ Co jest grane? Termostat? Uszczelka pod głowicą? (olej w silniku jest ok, płyn utrzymuje...
Witam. Mam problem tego typu ze jakis tydzien temu zapaliła mi sie kontrolka od układu chłodzenia. Co sie okazalo to przegrzalem silnik. Stalo sie to ok 3 razy zanim doszlismy do sedna sprawy. Mechanik wymienil mi termostat, czujnik temperatury a na koncu okazalo sie ze spalony byl wentylator. Ogolnie to nie mam juz slow na tego mechanika. Po tym calym...
Od tygodnia mam wlanie taki problem jak w temacie. W moim Seicento po włączeniu świateł mijania spod maski silnika wydobywa się bardzo głośny dźwięk przypominający swoim brzmieniem - zatarty wentylator. Dźwięk pochodzi (jak otworzę maskę) z prawej górnej strony. Jak wyłączę światła ten warkot zanika. Ma ktokolwiek pojęcie co to może być ??
Cześć, mam problem z moim cieniasem. Najprawdopodobniej mysz dostała się do nawiewu albo gdzieś w okolice wiatraka wentylatora. Przy włączeniu słychać jakieś dziwne odgłosy plus zapaszek mysi. Muszę się tam jakoś dostać, pytanie jak? Przez wygłuszenie pod maską (to od podszybia?)? Czy mogę to zrobić sam? Z informacji które uzyskałem szukająć w necie,...
Witam, Mój problem polega na tym, że po zgaszeniu silnika po dłuższej jeździe (~5km) słychać bulgotanie pod maską, a po ponownym włączeniu stacyjki świeci się kontrolka temperatury silnika. Otworzyłem maskę, chłodnica była gorąca(ale nie wiem czy wystarczająco), wiatrak nie chodził(jest sprawny, sprawdzany przez złączenie styków wtyczki). Czynności...
Czujnik temp.wody steruje tylko wentylatorem.Wymiana elektrozaworu nie pomogła,podejrzewam że mogą już siadać gniazda zaworów,będę dalej szukał.Pozdrawiam.
Krokóweczka pewnie czarna jak smoła i ma przywieszki-odkręcić dwie śrubeczki wypucować na cacy jakimś penetrantem-tylko nie baw się trzpieniem-po włożeniu wyczyszczonej odepnij klemę na 10 min. jak zapniesz trzeba ze 3 razy właczyć zapłon do momentu aż zgaśnie lampka kontroli wtrysku i wyłaczy się pompka-potem odpal niech pochodzi aż załączy się wentylatorek...
Co do hamulców,- to w przednich zaciskach pęcznieją uszczelki tłoczków i należy je wymienić [przypadłość SC i CC ].Co do wentylatora -sprawdzić czy w momencie włączenia wentylatora przewody dochodzące do chłodnicy są gorące ,jesli są zimne świadczy to o uszkodzonym termostacie,jeśli są gorące to uszkodzony jest czujnik temperatury ,który w SC podaje...
Nie ma sensu sprzedawać go po cenie rynkowej, jeżeli jest bardzo zadbany. Zostaw go "w rodzinie", oddaj żonie, sprzedaj ojcu, teściowi albo teściowej. Kup sobie Audi B4 kombi 1.9tdi albo 2.0 benzyna z gazem za 8-9 tys, a za resztę doprowadź go do "normalnego" stanu. Mój ojciec (sporo po 50-tce) jeździ B4 sedan 2.0 8v od 7 czy 8 lat i przez ostatnie...
nie powinien, jest czujnik ciśnieniowy, i jak nie widzi czynnika w przewodach to nie odpali sprężarki i wentylatora
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
Wentylator chłodnicy uruchamia się kiedy popracuje na postoju? Jeśli tak to czujnik działa. Pozatym odpięcie czujnika przy poracującym silniku powinno spowodować natychmiastowe uruchomienie wentylatora chłodnicy. Tak jest w przypadku sterownika silnika MPI seicento gdzie wentylator jest sterowany przez sterownik a nie przez czujnik w chłodnicy jak w...
Witam wszystkich. Posiadam seicento z 1999 roku 0.9 z gazem. Od dłuższego czasu nęka mnie problem palącej się kontrolki przegrzania cieczy chłodzącej, a mianowicie pierwsze takie zjawisko miało miesiąc temu, może trochę później. Podczas jazdy lekko się świeciła lampka temperatury (nie tak wyraźnie jak ręcznego) podczas dalszej jazy świeciła ona jaśniej,...
Witam czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić czujnik temperatury w seicento 1.1 MPI - mam wrażenie, że wentylator się nie włącza podczas jazdy (a chyba nie jest na tyle zimno, żeby się nie musiał uruchamiać) - niestety wentylatorem steruje centrala a czujnik jest w przy termostacie w bloku silnika. Jak zrobiłem zwarcie na tej wtyczce która jest wpięta do...
W Seicento nie ma zaworu nagrzewnicy, grzeje cały czas, są tylko mechanicznie (linkami) sterowane klapy mieszające (zimno/ciepło). Jak wentylator hałasuje to jest do wymiany, może coś tam wpadło lub odpadło...
ogólnie sa 3 czujniki 1 - jedno pinowy - do kontrolki na desce 2 - dwu pinowy - w termostacie daje sygnał do komputera 3 - dwu pinowy - w chłodnicy który załącza wentylator
Witam państwa, kupiłam miesiąc temu fiata seicento 900. Auto paliło na dotyk ale miał mały problem silnik był cały ubrudzony olejem i jak sie rozgrzewał to było czuć w środku auta, więc mąż wziął kupił K2 i umył silnik aby zobaczyć czy nie ma przecieków . Po przejechaniu około 25 km po umyciu silnika tego samego dnia zapaliła się lampka od płynu chłodniczego....
Czujnik jest dobry ponieważ na komputerze pokazuje odpowiedni odczyt. Wina leży po stronie kabla za bezpiecznikiem w stronę wentylatora
Uaz ma rację.Złap za wentylator na altku (jak silnik zgaszony!!!) i kręć nim-ma się też obracać wał..
Oczywiście jest to do zrobienia (podobnie jak 1.1 i 1.2 73KM z Punto). Tylko że musisz sie liczyć z dużym kosztem. Silnik z osprzętem będziesz miał? Cały osprzęt - rozrusznik, alternator, kolektory, filt pow., komputer do wtrysku. Do tego jeszcze skrzynia, połosie, przeguby, chłodnica z wentylatorem, bak, pompa paliwa. Co jeszcze - lewarek zmiany biegów...
O jaki czujnik pytasz? Są jakby 3: 1. temp do wskaźników 2.temp. do ECU 3. wł. wentylatora OOO to mnie zaskoczyłeś, myślałem że jest jeden temp powiedzmy cieczy chłodzącej z którego informacje otrzymuje centralka i dalej włącza np wentylator. Ale chodzi mi o ten z którego na egzaminer serwisowy odczytuje temp silnika. Potrzebuje tego bo chce wykonać...
nie wiem czy slyszelisci o takim sucharze w serwisie powiedzieli ze zima nie powino sie dolewac plynu chlodzacego zeby sie nie wlaczyl wentylator! <lol> i ze jak chce dolac plynu do ukladu chlodzenia to musze spuscic caly i dopiero dolac oni sa jebnie**!(lasce tak wmawiali) co wy na to!!?? aha mozna mieszac rozne plyny chlodnicze czy powino sie...
Czujnik wału przeczyszczony - trochę sie zmieniło: Teraz odpala za 2gim razem, ale gdy jest zimno (szczególnie gdy dłużej postoji) nie odpali bez dodania gazu - tj. rozkręca się tak jak by chciał zaskoczyć ale jak mu nie dodam gazu to nie zapali. Po dodaniu gazu - włącza sie alternator i juz jest git. Ostatnio, stojąc w korku zagrzał się - i w momencie...
Przepustnicy w tym aucie się nie czyści,a to ze go dławi to moze byc kwestia wysokiego napiecia,a do wentylatora dostaniesz sie od silnika za wyciszeniem
Jedź z nagrzanym silnikiem na Examinera przed badaniem Na wydruku temp>85 stopni termostat dobry 2-3 załaczenia wentylatora temp >92 stopnie. Czas wtrysku 0.8-0.86 mS. Kroki zaworu obejściowego >5.
Gdzie szukać czujnika od wentylatorka i czy on wprost włącza silnik? Czujnik jest wkrecony w chlodnice,napewno znajdziesz. Pozdrawiam
Brak działania wentylatora nagrzewnicy jest spowodowany nadpalającym komutatorem. W najlepszej sytuacji następuje przepalenie bezpiecznika i wówczas uratujesz wentylator
czesc sprobuj tak ,zagrzej go do wlaczenia wentylatora ,potem trze razy z rzedu przytrzymaj go na 3000 obrotow ok. jednej minuty ,tzn. przytrzymaj go na trzy tys.jedna minute pusc gaz i znowu trzy tys. i tak trzy razy potem go zgas i odpal ponownie powinno juz byc wszystko ok.
Witam mam nastepujący problem po nagrzaniu silnika zapala się kontrolka cieczy chłodzącej, wentylator działa przwidłowo, włącza się jak zwykle co jakiś czas ale lampka kontrolna wysokiej temperatury ciągle sie pali. Po zgaszeniu silnika o odczekaniu kilku minut włączam silnik i wszystko jest OK Czy to uszkodzony czujnik, czy termostat...
Znajomy ma Seicento 1.1 MPI (jeden z ostatnich modeli, ma nawet klimę) w którym wszystkim steruje ECU. Ma z nim taki problem, że często się przegrzewa i potrafi zagotowac płyn w chłodnicy. Podłaczyłem go pod Euroscana, jako centralkę wybrałem MM IAW-59F i błędów żadnych nie było ale w testach, jest m. in. test wentylatora i są tam dwie prędkości, przy...
Seicento 899cm monowtrysk Jesli nie zapali z pierwszym obrotem silnika to juz dalsze krcenie nie daje rezultatu. Czasami tak cykam ze 30razy żeby załapał Jak już odpali to pracuje ladnie (rowno) i jezdzi ok. do mometu kiedy silnik się zagrzeje. Wystarczy wtedy np. właczyć dlugie swiatla lub wentylator się automatycznie zalaczy i auto gasnie jeśli wczesniej...
Zamówiłeś taką samą czy 4AF? Znajomy miał ten sam problem + problemy ze sterowaniem wentylatora chłodnicy, wymienił na 4AF (razem z wiązką) i jest zachwycony, bo zniknęły wszystkie problemy z elektryką. Standardowa usterka ECU (IAW 59F) 3 Tak, ale w tym roczniku to jeszcze będzie centralka IAW16Fxx ( aluminiowe pudło), nie hybrydka. 16F była w SPI,...
Witam wszystkich użytkowników i mechaników tego fiacika. Mam problem jak w temacie .Jest zimno na dworze i w moim samochodzie. Odpowietrzyłem układ , doczytałem się w jedynym poście jaki udało mi się znaleźć na elektrodzie jak to zrobić i dalej słabo grzeje .Leci ciepło ,ale słabe. Proszę o jakieś informacje na temat ogrzewania .Np. po ilu minutach...
proponowałbym na początek sprawdzić naciąg paska:D Dodano po 5 tzn naciskając palcem na wentylator alternatora (ten przy kole pasowym) jeśli będzie się luźno kręcić nie obracając wałem należy podciągnąć oczywiście na luzie pozdro
Witam.Pod srodkowym pokretłem jest schowana jeszcze jedna srubka,pokretło nalezy pociagac do siebie zejdzie bez problemu.Potem pociadnac całą obudowe do siebie zejdzie na pewno. odkręć dwie widoczne śruby w dolnej części panelu z ciągnij pokrętło prędkości obrotów wentylatora pociągając, wykręć jeszcze jedną śrubę która jest tam schowana (pod pokrętłem)...
Błędnie kombinujesz! Jeśli masz tylko jeden przewód od centralki na kierunki to musisz dołożyć 2 diody albo przekaźniki. żeby dostać się do włącznika awaryjnych musisz wykonać następujące czynności :Zciągnij pokrętło od prędkości wentylatora pociągając je następnie wykręć śrubę która jest schowana pod pokrętłem ,jeszcze tylko dwie widoczne śruby u...
Witam ! Pozwolę sobie podpiąć się do tego tematu, coby nie zaśmiecać forum. Dzisiaj temperatura około 30st na dworze plus makabryczne korki sprawiły, że musiałem podjechać po żonę do miasta "bo autko się zepsuło". Objawy - mocno nagrzany silnik, para, śmierdzi plastik. Oczywiście po zaobserwowaniu tych rzeczy - żonka mądrze stanęła i telefon do mnie....
Witam mam następujący problem.. wysiadł mi wentylator nagrzewnicy i równocześnie przestało działać gniazdo zapalniczki. Bezpieczniki nie są spalone. Wiatrak podpięty jest na krótko i działa. Czy miał już ktoś taki problem? Jak go rozwiązać?
Wielkie dzieki tez poczytalem na ten temat troche i okazuje sie ze ten czujnik jak pioszesz to ladna lipa chyba tylko tak jest zeby cos bylo dla picu. Ale spoko wymienilem na nowy bo stary caly czas mi zaczal swiecic i nie gasl a wentylator normalnie krecil i sie nie gotowal wogole. wczoraj troche pojezdzilem i narazie jest ok oby tak dalej.
ten typ nie posiada czujnika na radiatorze Gdzie w tym jest czujnik włączania i wyłączania wentylatorem???. Wentylator jest osobno tylko i wyłącznie dla klimy. Jednostka sterujące chyba nie steruje tym silnikiem. Na zdjęciu nr.jednostki sterującej.
Witam Mam Fiata Seicento poj. 899cm3. z instalacja lpg. zdaje się że komputer gazowy jest tam VIOLA elpigazu. Kilka razy z różnych przyczyn musiałem odłączać klemy z akumulatora. Zawsze po tej sytuacji samochód nie chciał pracować na gazie, aż go rozgrzałem na benzynie do takiej temperatury że załączał się wentylator w tedy wszystko wracało do normy....
Jeśli chcesz rozbierać deskę to może lepiej daj zarobić fachowcowi. W twoim pojeździe wentylator jest zamocowany z drugiej strony, czyli pod maską. A dokładniej za tapicerką, którą raczyłem na zdjęciu wskazać strzałką.
Koledzy witam po trochę dłuższym czasie niż zapowiadałem. Jak w temacie mojego pierwszego wpisu/problemu chciałbym w końcu poinformować o zakończeniu napraw. Panowie z uwagi na niewielki koszt, w porównaniu z tym co już wydałem na mojego sejka, wymieniłem uszczelki po pokrywą zespołu wtryskowego jak również pod przepustnicą. Nastąpiła niewielka poprawa....
Delikwent ,popatrz wyżej ,przecież podałem adres.Szukaj w " warsztat" .A najlepiej to się tam zaloguj ,jest kupa rzeczy do przeczytania . U mnie po prawidłowym odpowietrzeniu (chyba ze trzy razy),z kratek nad sterowaniem ,leci wręcz gorące powietrze ( nie ciepłe !).Przy odpowietrzaniu ma lecieć ukrop z wężyków! (jeden wężyk jest przy akumulatorze ,...
witam mam taki problem w seicento ze jak przejade pare kilometrów to zapala mi sie kontrolka temperatury wymieniłem czujnik temperatury na bloku wymieniłem czujnik tez który jest wkrecony w termostat oraz czujnik który jest wkrecony w chłodnice i nadal sie pali kontrolka myslałem ze zapowietrzony moze ale odpowietrzyłem mimo ze nie był zapowietrzony...
Witam Panowie zacznę od tego że dziś rano gdy położyłem się pod seico zauważyłem krople płynu chłodzącego na dole chłodnicy.Postanowiłem odpalić auto by sprawdzić gdzie jest nieszczelność .Ku mojemu zaskoczeniu nigdzie już nie leciało a płyn chłodniczy zaczął się gotować i bulgotać w przewodach.Nie wspomnę że wentylator się nie załączył choć wczoraj...
Mam rozumieć, że masz alternator z wewnętrznym wentylatorem?
Coś jak termowłącznik wentylatora.
Archanil40 popełnił kilka przekłamań w jednym poście. 1. Jak Błażej zauważył, na instalacji nie ma prawa byc spadków napięcia , nawet przy dużym obciążeniu. W praktyce dopuszczam max 0.3V czyli nap. ład.= 14.1V [bdb]. 2. Nawet przy obiążeniu o którym mówisz i na wolnych obrotach , ładowanie powinno się utrzymywac na poziomie 14.0V. 3. W Seicento i innych...
Gdy wentylator już się nie włącza. Rozgrzałem włącznik i niestety nie uruchamia wentylatora. Gdy podłączam drugi włącznik po rozgrzaniu normalnie uruchamia wentylator... Układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, olej nie miesza się z wodą i odwrotnie, brak wycieków na zewnątrz, w zbiorniczku wyrównawczym nie pokazują się spaliny... Przypominam włącznik...
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty tak do 1200 - 1300 rpm po kilkunastu sekundach schodzi...
Dzięki za odpowiedzi. Teraz już jestem trochę mądrzejszy, mogłem najpierw poczytać a potem się zabierać -:) Właśnie wróciłem od autka z latarką czołową na głowie -:) Znalazłem bezpiecznik i przekaźnik. Na 30 przekaźnika jest + , po wyjęciu bezpiecznika 30A od wentylatora plus znika więc to chyba ten. Po złączeniu na krótko na przekaźniku wentylator...
Witam. Mam mały problem z wiatrakiem od chłodnicy w Seicento 1.1 MPI. Jak załączam wiatrak (z kompa podpiętego pod auto) To załącza mi też pompę paliwa. Jak robiłem test załączałem na "ostro" (tak jak załącza przekaźnik) to również załącza się pompa paliwa przy starcie wentylatora, a jak już osiągnie swoje obroty to przekaźnik od pompy się wyłącza....
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
Witam Posiadam fiata seicento 899 czyli przysłowiową 900. Autko Zostało kupione w 2000r i do tej pory bezawaryjne. Kłopot w tym że zagotował mi się płyn i zaświeciła kontrolka. Wymieniłem termostat bo stary po włożeniu do gotującej się wody nie otworzył się. Do tego wymieniłem czujnik temperatury, czujnik chłodnicy od wentylatora wentylator w 100% sprawny....
Witam Szukałem podobnego tematu w tej kwestii.Czyli podmiany silnika 900 na 1100cm. Czy jest to możliwe i czy się opłaca albo jaki inny silnik pasuje??Bo jak trzeba przerobić połowę auta to po kłopocie. Po prostu w 900 mam gaz i nie wiem jakim sposobem żona zatarła ten silnik po mimo iż był regularnie serwisowany czyli wymieniany olej i wszystkie materiały...
Hmm możesz sprawdzić termostat jak jest cały czas otwarty to nie będziesz miał ogrzewania, zrób tak odpal auto włącz ogrzewanie na max z wentylatorem i po ok 5 do 8 minut powiano pomału grzać jak nic się nie dzieje (zimno nadal leci i dopiero po 16 minutach to możesz zajrzeć do niego )Spróbuj z tym czujnikiem jak radzi Sandamiano .Sonde lambda sprawdzisz...
Wymontuj wygłuszenie od strony komory silnika (zdejmujesz uszczelkę u góry i kilka wkrętów odkręcasz). Dostaniesz się do wentylatora nawiewu a na nim jest przymocowana opornica która najprawdopodobniej się uszkodziła
Wydaje mi się ,że powinieneś zacząć od sprawdzenia drobnych odbiorników typu : oświetlenia wnętrza pojazdu lub bagażnika,radia samochodowego i wzmacniacza np: do tuby basowej poprzez wentylator chłodnicy, który nie zawsze się wyłącza i alternator.
Witam , Ostatnio nie załącza mi się termowentylator chłodnicy , sprawdzałem bezpieczniki , styczniki , silnik sprawny. Może mi ktoś wskazać gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za załączanie tego wentylatora ? Seicento jest z 2002 r. i nie posiada termostatu na chłodnicy.
Według moich spostrzeżeń na swoim samochodzie jeśli sonda wskazuje współczynnik 1 to pracuje w pętli otwartej .Warunkiem wejścia w pętlę zamkniętą jest osiągnięcie temperatury 61 stopni C. (sterownik IAW16fm.EC) . Co do czujnika to jeśli jest to niebieski czujnik WTS-05 na termostacie jak w seicento to on może przekłamywać . Wskazania ECU masz 68 stopni...
Tez juz na to wpadłem i na pierwszy rzut oka wyglada ze jest ok. Jutro jeszcze to sprawdze. A tak przy okazji jak powinny byc te podkładki ułozone? Zastanawiam sie czy moze sam wirnik wentylatora nie ma jakiegos bicia albo kółka maja jakis defekt. Sam alternator jest zamontowany prawidłowo. Bo inaczej sie nie da, chyba? Sam pasek był wrecz zaluzny bo...
przez włącznik wentylatora wkręcany w chłodnicę u dołu po prawej. Dodano po 8 Zobacz rurę która idzie wzdłuż silnika do węża od chłodnicy tam jest oring i często pęka Po której stronie idzie ten wąż patrząc od przodu? wracam dość późno, a w garażu nie mam światła, więc każda najdrobniejsza wskazówka będzie mi pomocna, gdyż z latareczką to cuda wianki.
Na początku jak kupiłem samochód był problem z pracą tylko na benzynie dusił się jak nie był rozgrzany. Ale wymieniłem sondę lambda i poprawiło się jeśli chodzi o benzyne ale pogorszyło się odpalanie (wcześniej mogłem odpalić na benzynie i zaraz na gaz przełączyć praktycznie i działał. lub jak jechałem na gazie wyłączyć na gazie a przed zapalaniem na...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Spójrzcie jeszcze na te parametry. Odpaliłem silnik , parametry przed załączeniem się wentylatora . Filtr paliwa . Dramat. Po wymianie odpalił bez kłopotów.Niestety mój problem nie zniknął .Wypinałem czujnik temp silnika, jak by równiej pracował , ale oczywiście mieszanka była przbogata , wiec chyba pokazuje dobrze.Miałem tez błąd sondy , wykasowałem...
Jest bo jednej sie już odechciało współpracy Przekaźniki są dwa jeden to pompa i cewki a drugi to wentylator chłodnicy są jeszcze bezpieczniki ale nie mogę nigdzie znaleźć który do czego
Tyle wymieniłeś a napisz co z wentylatorem?
Witam, Panowie chciał bym sie upewnic: 1. Czy jak zrobie mostkowanie na wtyczce do czujnika w chłodnicy to wentylator powinien ruszyc? /seicento 1.1SPI, rok 02.2000-model99. Upewniam sie bo u mnie takie mostkowanie nie włącza wiatraka - a wiatrak jest OK. 2. bezpieczniki za akumulatorem sa OK (tam powinny byc 3szt? bo jest miejsce na 4szt, ten pusty...
witam mam sejtka 900 rocznik 2000, problem z odpaleniem na cieplym, na zimnym pali na dotyk, wymienione filtry, swiece, kable, cewki, cpw czujnik temperatury, wentylator, termostat, pompa paliwa, co moze byc przyczyna? elektryka?
W liczniku SC MPI jest to inaczej rozwiązane. Zauważyłeś zapewne że kontrolka rezerwy nie miga a jak już zapali się raz to świeci ciągle do zatankowania? Ten wskaźnik "zapamiętuje" niejako poziom paliwa przed wyłączeniem silnika. Musiałbyś bezpośrednio pod wskaźnik ciągnąć przewód sygnałowy a i tak nie masz tam czujnika temperatury silnika na wskaźnik(kontrolkę)....
Zapomniałem przyciąć obrazki w paincie. Ale po powiększeniu widać dobrze. Kupiłem kabel i oto co pokazuje program. Obrazek 3 zrobiłem zrzut już na wyłączonym silniku. Zauważyłem że dość szybko nagrzał się silnik podczas podłączonego programu do 97 stopni i wentylator włączał się jedynie na około 5 sekund i po około 20 sekundach znów 5 sekund. Co tutaj...
Nie jestem fachowcem ale szukając na forum zawsze występują podobne objawy i propozycje ich usunięcia, za niewielkie pieniądze-są na pewno lepsi na forum i jeszcze kilka propozycji pomocy dostaniesz, ale to co ci napisałem to i bez usterki powinieneś podmienić i sprawdzić bo nikt wyremontowanego cud miód auta nie sprzedaje...w moim poście jehttp://www.elektroda.pl/rtvforum/topic...
Witam Przy obecnych temperaturach raczej nie ma możliwości włączenia wentylatora chyba że na siłę będziesz katował silnik. To nie seicento że wentylator w lato załacza się na każdych światłach.
Podłączę się pod temat. W Seicento 1.1 z silnikiem MPI wentylatorem steruje komputer który otrzymuje informację o temperaturze z czujnika który jest zamontowany w bloku silnika - czujnik jest typowym termistorem więc wraz ze wzrostem temperatury obniża się jego oporność. Teraz pytanie: Czy można podłączyć (dopiąć się równolegle) do tego czujnika jakimś...
Witam serdecznie. Zakupiłem dla żony Fiata Seicento , rocznik 2000 z silnikiem 899 cm . Autko pali od "pierwszego" , wygląda bardzo dobrze ale posiada mankament w postaci żarzącej się diody "przegrzewania " silnika .Przy zimnym silniku dioda nie świeci ale w miarę rozgrzewania się silnika powoli zaczyna żarzyć dioda .Nigdy nie świeci pełnym blaskiem...
jeżeli jesteś pewien że to wina czujnika , układ jest szczelny ,wentylator działa, to możesz jechać. najlepiej korzystając z ogrzewania- wtedy łatwo określisz, że masz płyn (bo jego ubytek "wyłączy" ogrzewanie) , a po drugie poprawisz odprowadzanie ciepła Ewentualne przekroczenie temperatury zauważysz na pewno - siwy dym ;)
Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica. Jeżeli nigdzie nie ubywa płynu to jeszcze nic strasznego.Obserwuj wskaźnik temperatury cieczy bądź kontrolkę przegrzania silnika.Sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeżeli się nie włącza to pierwszym objawem będzie wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym i wyciek spod korka zbiorniczka...
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak podobnie brzmiało) tylko, że ten czujnik już wymieniłem....
Witam wszystkich Mam problem przy moim seicento 1.1 a mianowicie Mrugająca lub świecąca kontrolka temperatury chłodzenia, sprawdziłem wentylator i jest Oki, raz kontrolka zaczyna mrugać po paru km później przestaje zaswieca się i tak w kółko, czasem nawet świeci na zimnym silniku gdy przychodzę rano i go odpalam, po jakiejś chwili gaśnie i za jakiś...
Ja to sprawdzałem nawet zderzak Zdjąłem. Tam nic nie jest krzywe. A z dołu to co tam, same plastyki są więc chyba nie to. Nie daje mi spokoju ułożenie silnika jakieś centymetr właśnie w stronę chłodnicy. Wątpliwość ta narodziła się po przeglądzie kiedy samochodzik przechodził testy. Jeszcze jeździł tak do puki pewnego razu zaczął pasek klinowy trzeć...
Fabrycznego nie było ;) mam z CC w miejscu gdzie lepsze wersje miały zegarek bo mam wyposażenie Younga. Ładnie w trasie trzyma 80 stopni, wiem jak dochodzi do 100 to musi wentylator się uruchomić, wiem czy termostat się prawidłowo otwiera - 85 stopni
Po pierwsze czy załącza się wentylator na chłodnicy i jaką masz temperaturę w czasie jazdy ? nie snujcie tutaj czarnych scenariuszy o uszczelce. No i zadam trywialne pytanie czy nie masz zerwanego paska klinowego albo obejrzyj jak wygląda pompa.
Wentylator działa? Może się przegrzewać zaczął.