sterownik IAW16 czy hybryda?
W takim razie jesli błąd jest na lpg masz uszkodzony rezystor emulatora wtryskiwacza cylindra 2. Może być to też zwarty przekaźnik który nie rozłącza wtryskiwacza przez co na 2 cyl dostaje dwa paliwa i szarpie. Sprawdź. Oporniki przewzanie są 100 Ohm. Dobra miałem rację zgubiłem sie w temacie. Sprawdź emulatory. Obwod dziala tak że w szereg z wtryskiem...
...i mają też felerne sterowniki (ale chyba po 2004 czy 5 zastąpione nowymi). Przy usterce sterownika lub cewki zawsze nie działają 2 cylindry (sterownik zapamiętuje usterkę cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę - iskra jest). Problemem może być też czujnik położenia wału i uszczelka pod głowicą, warto pojechać na diagnostykę...
Witam W Seicento 900 z 98roku uszkodził się komputer IAW 16FM.EC, nie steruje pompą paliwa, nie dzaje iskry, a kontrolka wtryskiwacza zapala się po chwili od włączenia zapłonu i cały czas świeci, a normalnie zapala się od razu gaśnie po kilku sekundach. Napewno jest to komputer, bo przełożyliśmy z drugiego takiego samochodu i poma po przekręceniu kluczyka...
Na 99% mają racje, że uszkodzony jest komp, ale nie trzeba go wymieniać - możliwa jest naprawa.
Wtryskiwacz tryska cały czas czy tylko jak kręcisz rozrusznikiem? Wtryskiwacz masz raczej dobry. Z tego co napisałeś to wygląda na to że masz uszkodzony komputer lub zwarcie w instalacji i wtrysk podaje ciągle paliwo. Podłącz zamiast wtrysku diodę LED (oczywiście pamiętaj tu o poprawnym podłączeniu - plus do plusa) z rezystorem 1k i zobacz czy mruga...
Witam pojazd hulał az miło w swojej klasie wygrywałem z samochodami wartymi 20 000zl wiec stwierdziliśmy pora na inwestycje Buda prosiła o reanimacje stwierdziliśmy że przekładka silnika z Cinquecento do kasty z Seicento I tu pierwsze problemy zaczęło się od odcięcia zapłonu na poziomie ok 2500RMP: na początku leciał normalnie po chwili pracy na wolnych...
Witam. W moim cieniasie mam taki problem, że czasami (choć ostatnio coraz częściej) silnik mi przerywa. Parę razy udało mi się złapać go z tą dolegliwością na jałowym i wygląda to jakby na jeden cylinder nie palił, wydaje mi się że trzeci. Na początku wymieniłem kable, potem świece, nawet cewkę i nic. Co ciekawe jak chodzi nierówno i zdejmę mu fajkę...
Trzy błędy masz chwilowe a jeden stały. Na 1 cylindrze zamień wtryskiwacze miejscami i sprawdzisz czy błąd się przeniesie na inny cylinder czy pozostanie na tym samym. Sprawdź okablowanie czy nie jest uszkodzone, wtedy pozostanie wtrysk lub silnik.
Czujnik MAP jest odpowiedzialny za dobór kąta wyprzedzenia zapłonu oraz czasu wtrysku (nie ma tam przepływomierza), więc poprawność jego działania i szczelność układu dolotowego jest bardzo ważna. Nie rozumiem natomiast stwierdzenia "odpali tylko wtedy gdy w komputerze obok MAP sensora coś przeskoczy?".
Seicento 900 z 2000 roku. Podczas przyspieszania pojawia się kontrolka błędu układu wtrysku, oraz przy pełnym przyspieszeniu silnikiem szarpie. Na diagnostyce wyskoczył błąd 110 (błąd obwodu wtryskiwacza) oraz błąd sondy lambda. Zostało wymienione kompletne urządzenie wtryskowe z wszystkimi czujnikami. Po wykasowaniu błędów, kontrolka wtrysku dalej...
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
Niestety wtrysk IAW 16F to wymysł jakiegoś nawiedzonego człowieka, częsty problem na zimnym silniku, a zwłaszcza gdy pokonuje się tym małe trasy i odpala raz na dwa dni, oczywiście temperatury obecne, możesz wymieniać i wymieniać a efekt nie będzie widoczny. Chyba że coś przeoczyłeś i ewidentnie można wskazać na uszkodzenie.
Sprawdz przejscia z centralki na cewki , jak bedzie przejscie to moze byc popsuta centralka wtryskowa. Już kilka wymieniałem w Seicento 900 Dodano po 11 Jeszcze czujnik zapłonu na wale bym sprawdził czy nie jest uszkodzony
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....
czy jeżeli na gazie LPG jest podobnie czy to eliminuje wine wtrysku? Czy przy odpiętej tej żółtej kostce na pierwszym cylindrze, na gazie LPG silnik powinien chodzić poprawnie na wszystkich garach? Zależy która generacja LPG - jeśli wtrysk (IV gen.) to albo brakuje sterowania tego wtryskiwacza (uszkodzony emulator wtrysku, ew. ECM) albo kompresji,...
Na gazie na ciepłym silniku też nie odpala Dodano po 2 Jak poprosiłem kolegę żeby zakręcił i odkręciłem kopułę tą nad wtryskiem i chciałem zobaczyć czy leci benzyna i jak zakręcił to nie leciała a chyba powinna tak?
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
czy może być uszkodzony przekażnik? -pojazd to seicento przed awarią migała kontrolka wtrysku następnie jak w 1 wiadomości
Sc 900 nie ma typowego OBD. Do niego program IAWscan 2 lub zarejestrowany Multiecuscan i odczytasz błędy odpowiednio. Te błędy co odczytałeś 0A i 0B dotyczą chyba poduszek powietrznych. "Marchewka" (czerwona kontrolka wtrysku) w liczniku świeci? To taki "check engine" w dawnych fiatach. Jeśli pali więcej, to może sonda lambda? Bez odczytu błędów będzie...
jeśli masz kartę kodowa to wpisz mu kod z karty mechanicznie pedałem gazu-jezeli zapali to masz uszkodzony modół code pod kierwnicą lub kluczyk a jeśli nie zapali to sterownik silnika do wyczyszczenia z code
Na 4 i 23 na pewno nie ma zasilania... To są kluczowane masy, do sterowania przekaźnikami. Jeśli tam podłączyłeś 12 V, to obawiam się, że usmażyłeś to ECU. Główne zasilanie jest na 35, a 26 to jest wzbudzenie (w IAW 8F go nie ma, jest wzbudzany przez cewkę przekaźnika pompy paliwa). Oczywiście gdy zapłon jest wyłączony na 4 masz 12 V przez cewkę przekaźnika...
No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
Z tego co wiem baki w seicento lubią się uszkodzić sprawdź czy nie masz baku dziurawego.
Wymieniając pasek musialeś fizycznie wymontowac czujnik polożenia wału. Sprawdź jego mocowanie- odstęp od kola fonicznego i czy go nie uszkodziłeś przy demontażu. Można pomierzyć go multimetrem po rozpieciu kostki (poni żej zbiornika wyrównawczego
benzyna, wtrysk, iskra Jeśli sa te rzeczy i pasek rozrządu nie uszkodzony to powinien palić.
Jest uszkodzony sterownik, a w nim takie jeden układzik w obudowie Pentawatt 11pin. I tyle ci wystarczy. Układ ma oznaczenie kodowane, ale ja wiem co wstawić w zamian.
Problem rozwiązany, ecu które dostałem było uszkodzone, następne zerowe dało radę. Dziękuję za wsparcie.
Witajcie, mam seicento które długo jeździło z uszkodzonym alternatorem. Ładował w okolicach 18V, niestety komputer tego nie wytrzymał. Po diagnostyce błąd wtryskiwacza 110. Mierzyłem przejście na wiązce do samego komputera. Jest ok. Podobno posypał się sterownik. I teraz pytanie czy uratuje go nowy wsad? Czy uszkodził się mechanicznie? Oto co udało...
Witam. Prawie 30l/100km benzyny "spalało" mi swego czasu Seicento 1,1MPI (40kW) :) Brak mocy, czarny dym z rury wydechowej itp - a najciekawsze to, że brak błędów w ECU. Przyczyną była uszkodzona I sonda lambda, ale na LPG chodził prawidłowo, zużycie gazu ok 9l/100km. Sprawdź działanie emulatora wtrysków i czy jest on prawidłowo zainstalowany - może...
przyczyną dostawania się paliwa do oleju było uszkodzenie sterownika wtrysku .po naprawie sterownika wszystko ok ,temat zamykam dziękuje za cenne wskazówki
kolego mialem taki sam przypadek jak byl zimny to odpalal bez zarzutów a gdy sie nagrzal to gasl i nie chcial odpalic ja wymienilem czujnik polozenia walu korbowego bo on sie nagrzal i podawal bledny sygnal do kompa i tedo na kompie nie bylo widac zadnych bledow a jesli jak pisza ze czujnik temperatury byl by uszkodzony to by ci sie pojawial na desce...
sprawdź jak ma ustawioną emulację sondy lambda,bo bardzo często fiaty przeprogramowują się podczas pracy na gazie, wtedy należy ustawić emulację masową a nie 0-1V, może jednak to skutkować zapalaniem się kontrolki wtrysku, bo dla systemu sonda będzie uszkodzona, ale można wtedy odciąć ją przekaźnikiem lub poprostu się do tego przyzwyczaić
Witam, u mojego kolego w SC była uszkodzona izolacja na przewodzie od GMP. Po naprawie przewodu jeździ do tej pory. A... właśnie w tym modelu można wtrysk diagnozować ScanToolem:) Sprawdziłem to:) Pozdrowionka
Spora szansa,że uszkodzona jest kostka stacyjki, jak włączasz rozrusznik, to ginie 15, czyli zasilanie wtrysku, samochód powinien normalnie odpalać z popchnięcia
Witam:) Seicento 1.1 suit dziś chciałem na głupa sprawdzić który przekaźnik jest od pompy paliwa w seicento mam takie dwa w komorze silnika obok ECU pod osłoną wyciągnąłem najpierw jeden przekręciłem zapłon kontrolki zaświeciły układ podał paliwo i zapaliłem później wyciągnąłem drugi ( i włożyłem z powrotem ten pierwszy) kontrolki tym razem zapaliły...
Macie może rozpiskę, gdzie jest który pin? Dodałem numery na zdjęciu z mojego wcześniejszego postu. Czyli jest taka ewentualność, że któryś z przewodów, który wymienił (at)grala1 jest przetarty i czasem się zdarzy, że prąd przez niego przepłynie? Może być że któryś z przewodów jest uszkodzony lub jakiś styk jest niepewny i raz łączy raz nie. Teraz...
to nie bedzie uszkodzenie zegarow bo lampka steruje centrala wtrysku ,wedlug twojego opisu to wskazuje na brak adaptacji czujnika polozenia walka rozrzadu ale powinno to sie adaptowac tak jak ci podalem
Jeżeli chodzi o ciśnienie paliwa to możesz go zdiagnozować włanczając manometr na zasilaniu, natomiast powrót za wtryskiem zaciś na chwilę jeżeli ciśnienie wzrośnie do min 3 atm to uszkodzony jest regulator, w przeciwnym razie masz zużytą pompę paliwa. Nowa ok 230 zł. Oporność czujnika położenia wału możesz zmierzyć jeżeli odbiega od katalogowej to...
wymieniłem ten czujnik i nic się nie zmieniło. :( strasznie podejrzana jest ta wiązka bo te czujniki i wtryski idą w jednym peszlu, z tym, że nie jest niggdzie uszkodzona ani zgniła, może komputer padł jak nie było masy? nie wiem jak to sprawdzić
Są 4 czujniki temperatury 1. W głowicy na lewo od przepustnicy - do kontrolki przegrzania - podaje tylko masę przy temperaturze około 120 stopni. Działa zerojedynkowo albo otwarty albo zamknięty bimetal. Jeśli zapala się kontrolka jeśli wiesz ze silnik nie jest przegrzany to albo uszkodzony czujnik albo przewód robi zwarcie do masy i zapala kontrolkę...
Seicento 0,9 czasem pali czasem nie ręce opadają. Kody błędów : 110 czujnik temperatury powietrza zasysanego 201 impuls wtrysku 210 system odzyskiwania oparow paliwa evap przeka_nik zaworu 302 uszkodzenie pamięci programu - usterka pamięci ram W momencie gdy nie odpala nie ma iskry na świecach. Komputer wymieniony świece też i przewody. Nwm co jeszcze...
Po co ruszać skoro samochód jeździ? Pompa ma naddtatek ciśnienia ponad dwa razy większy w stosunku do wymagań regulatora ciśnienia na wtrysku. Samochód ma 11 lat - zapewne przy wymianie uszkodzi się szybkozłączki filtra - dasz do mechanika to jego sprawa ale jak sam uszkodzisz sam będziesz sztukował naprawiał bo nowej części (szybkozłączki) nie dostaniesz....
Ale jaja, chłopak zapytał o seicento, a Wy ciągle o samochodach naćkanych elektroniką. Jeśli, napiszę jeszcze raz, JEŚLI regulator napięcia jest sprawny to nic się w seicento 1.1 nie stanie. Kolega autor nie napisał nic o ABS, radiu za 2000zł, ani o sterowniku do sondy kosmicznej. Wystarczy włączyć światła i dmuchawę i żadne piki nie uszkodzą sterownika...
Witam Czasem wtrysku steruje centrala. Jak radzi kolega powyżej najpierw komputer . Objawy mogą wskazywać na kilka przyczyn jak również na samo uszkodzenie centrali, ale bez testu i kodów trudno od razu coś zawyrokować pozdrawiam
Za krótkie przebiegi co stanowi niedogrzany silnik wskutek czego osadza się coś w rodzaju smaru. Osadzający się smar również potrafi zapchać przewód który odprowadza opary oleju z pokrywy głowicy do obudowy filtra powietrza i wraz z zaciąganym powietrzem z filtra powietrza jest ponownie spalany w silniku. Zapchany może być też cienki wężyk który wychodzi...
]...a co zrobiono z immobilizerem? Kontrolka awarii po włączeniu zapłonu ma się zaświecić i zgasnąć, jeśli nie gaśnie to znaczy, że jest błąd - jaki - podłączyć pod komputer i odczytać. Immobilizera fabrycznie nie ma, podłączaliśmy KTS-a ale niestety nie może nawiązać połączenia. Chciałbym uniknąć holowania auta do serwisu Fiata i dlatego poruszam...
ECU = sterownik silnika. Standardowa usterka w tym modelu - cewka dostaje przebicia i uszkadza obwód kontrolny w ECU, iskra jest dobra ale ECU nie widzi poprawnie prądu "ładowania" cewki i zakładając że cewka jest niesprawna odcina wtryski na cylindrach obsługiwanych przez uszkodzoną cewkę aby chronić katalizator. Uszkodzeniu (przebiciu) sprzyja obecność...
Odczytaj błędy programem IAW SCAN2 może skasujesz. Wymiana sondy pewnie nie pomoże skoro masz uszkodzoną pamięć RAM i ROM więc pewnie nie robi korekty pod kątem wskazań sondy. Kontrolka wtrysku zgaszona jak jedziesz? Z tego co wiem uszkodzenie pamięci sterownika objawia się ciągłą pracą pompy paliwa kiedy kluczyk przekręcisz a nie odpalisz auta, kiedy...
Problem z krokowym może też skutkować tym samym objawem na benzynie? Na gazie zrobiłem niewiele ponad 30 kkm, ogólnie przebiegu jest ponad 90 kkm. edit: Problem rozwiązany, uszkodzony był jeden z kilku cieńszych przewodów w okolicach grubego miedzy filtrem powietrza a wtryskiem. Było, tzw. lewe powietrze. Po resecie kompa i wymianie kompletu przewodów...
Mam fiata rocznik 2000 , był uderzony z przodu chłodnica i parę innych były uszkodzone. Po naprawie auto nie chce zapalić, mianowicie zapala się kontrolka czerwona od wtrysku i nie gaśnie, wtedy komputer odcina iskrę i nie mogę zapalić. Auto uruchomiłem w trybie awaryjnym i chodziło, ale w normalnym stanie sygnalizuje awarię i nie wiem jaką , jak to...
seicento wtrysk wtrysk seicento uszkodzony wtrysk
aplikacja symbiana saeco czyszczenie soundcraft notepad
Brother DCP-T420W – instalacja nie wykrywa drukarki, problem z wykryciem urządzenia Volvo V50 2.0D – komunikat „Wymagany serwis silnika”, DPF, EGR, diagnostyka VIDA