Jaki czas wtrysku?
Odczytaj pamiec usterek na czytniku kodów. Jest to kontrolka iformujaca ze ystapila usterka w elektronice sterujacej silnikiem.
W tym IAW 16 często i gęsto powtarza się problem z kluczowaniem wtryskiwacza, patrzyłeś czy wtrysk pracuje?
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
Do obudowy termostatu są przykręcone wszystkie masy wiązki wtrysku (czarne kable), ja bym się im przyjrzał
Trzy błędy masz chwilowe a jeden stały. Na 1 cylindrze zamień wtryskiwacze miejscami i sprawdzisz czy błąd się przeniesie na inny cylinder czy pozostanie na tym samym. Sprawdź okablowanie czy nie jest uszkodzone, wtedy pozostanie wtrysk lub silnik.
sterownik IAW16 czy hybryda?
Tartarini TEC 99 czyli gaźnik (II generacja).
Musisz podłączyć pod komputer. Innej drogi nie ma. Błąd na stałe zapisany w ECU.
podniesienie ciśnienia na reduktorze w sekwencji nic nie daje, bo instalacja ma miernik ciśnienia i wtedy zmniejsza czasy wtrysku
Tak głosno , to może zaworki klepią , a nie wtrysk.
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....
po kilku zapaleniach silnika przestanie świecić oile wszystko jest OK
co do tej czkawki to ci pomoge napisz tylko który to rok bo zmieniły się 2 razy systemy wtrysku
witam potrzebuje pomocy w sprawie podlaczenia fabrycznej instalacji wtrysku z przekaznikiem gazu nadmieniam ze przeakaznik jest podpiety pod gaz i ma wyjscie na dwa kable ,wtrysk ma nowa wiazke czy fabryczna wiazke tez laczymy z przekaznikiem i wtryskiem seicento 900 99r
Może gaz blokuje wtrysk?
czy można zamontować syrene w pobliżu centralki wtrysku (ta w silniku) w seicento i punto czy nie zakłóci to pracy centralki czy trzeba zachować jakąś minimalną odległość od centrali wtryskowej ????
nie ma testu. Po zapłonie jest tylko wtrysk, oil i aku.
Pompa paliwa nie wyrabia i wtrysk leje.
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
Zimne powietrze - więcej tlenu gorące powietrze - mniej tlenu Miało to na celu poprawić działanie silnika na mrozie. Obok wtryskiwacza paliwa jest czujnik temperatury zasysane powietrza, także komputer silnika powinien dać sobie radę z odpowiednią korektą dawki paliwa. (tak jak to jest jak się przerabia doloty na stożek itp.) Coś takiego jest czasem...
Interpretuje że kontrolką byś bardziej rzeczowo sprawdził zasilania na przekazniku pompy.Przekaznik jest wyzwalany masą z ecu.
Nie potrzeba tam żadnej emulacji wtryskiwacza, tak jak zresztą w większości jednopunktów.
to mi ulzyło...ale mam jeszcze jedno pytanie......przy przełanczaniu gazu na benzyne zapala się czerwona kontrolka wtrysku,pózniej gasnie-co to znowu jest???? Prawdopodobnie brak emulatora wtrysku
Witam, wymieniłem silnik wraz z wtryskiem w Seicento 900, silnik pracuje dobrze po za tym że wtrysk dziwnie "tyka" w poprzednim wtrysku nie było nic takiego słychać, co może to powodować?
Mam następujący problem. Auto po wejściu na 3000 obr przerywa, po czym znowu wchodzi na 3000 i tak w kółko na przytrzymanym gazie. Na wolnych obrotach pracuje normalnie. Tester wykazał brak błędów. Po przełączeniu na LPG problem ten sam.. W momencie przerwy w pracy silnika zapala się kontrolka wtrysku.
Witam Szukam w internecie i nie mogę znaleźć jakie jest nominalne ciśnienie sprężania w silniku 1.1 na jednopunktowym wtrysku do seicento??? Może któryś z Was mi powie? Pozdrawiam
Yyy, a Seicento nie miał silników na wtrysku?
No a wtrysk dobry?
witam jak w temacie mam problem z wtryskami w seicento 1.1 2003 rok problem polega na tym ze auto nie chodzi pompka podaje iskra jest tez kiedy wyciagne listwe wtryskowa po przekreceniu rozrusznikiem wtryski psikna po dwa razy i na tym koniec ma ktos moze jakies pomysly pozdrawiam
to nie może się nigdzie lać, pewnie guma w regulatorze ciśnienia (koło wtryskiwacza) pękła i się leje i go zalewa, wymień całą tą górę cały kompletny nic nie kosztuje... https://allegro.pl/oferta/monowtrysk-wtr...
Sprawdź kolego bezpieczniki. Mogła spalić się pompa wraz z bezpiecznikiem głównym, który obsługuje jeszcze inne rzeczy takie jak wtrysk.
Kupiłeś wtryski prawie darmo, to szkoda ci teraz na sprawdzenie?? Z takim podejściem kup Seicento a nie tzw. "markę premium" jeżeli nie stać cię na naprawy
Kontrolka nie może się świecić w czasie pracy silnika w żadnych jego warunkach pracy - masz usterkę
Co Ci da inny komp jak masz immo - nie odpalisz dziada. Jak miga to ok, tak powinno być. Z wtryskiwacza nie kapie paliwo? Dziwi mnie ten błąd w ECU, przydało by się sprawdzić wiązkę pomiędzy ECU a wtryskiem.
Może też czujnik temperatury silnika lub czujnik położenia przepustnicy nie podawać w tym czasie danych. Występuje przerwa w obwodzie i zapala się kontrolka awarii układu. Psiknij jakimś sprejem do kontaktów elektrycznych w kostki czujnika na termostacie, czujnika na osi przepustnicy jak również wskazane - w kostkę czujnika MAP-u - przy centralce wtrysku
Wymieniając pasek musialeś fizycznie wymontowac czujnik polożenia wału. Sprawdź jego mocowanie- odstęp od kola fonicznego i czy go nie uszkodziłeś przy demontażu. Można pomierzyć go multimetrem po rozpieciu kostki (poni żej zbiornika wyrównawczego
Co by niemiał,jak ma wielopunkta to emulator wtryskiwaczy ma byc a o przekaznikach to szkoda pieprzyc głupoty nawet.I to pewnie mial na mysli ze spiął wtryski na ostro.
Witam. A w czym ty masz problem jak tam jest jedno punktowy wtrysk paliwa?
Zasilania na sterownik sprawdzić.
Ile kilometrów potrzebujesz przejechać do wystąpienia usterki? Może czujnik położenia wału po rozgrzaniu szwankować. A to podstawa do sygnału dla iskry i wtrysku paliwa.
Nie świeci kontrolka wtrysku sprawdż bezp.F22
Regulator ciśnienia masz przy wtryskiwaczu pod kopułką wtrysku. Regulacja jak podają tylko fabryczna ale pod plombą (z farby niebieskiej, żółtej)masz wkręt na małego torxa, inbusa lub pod wkrętak - różne widywałem.Zbadasz go manometrem. Powinno być około 1 bara. Pompa podaje około 2.5 bara a regulator zbija to na 1 bara. Sprawdź drożność powrotu paliwa....
Tutaj gościu ma założony wtrysk bodajże od seicento 900: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Przełóż na próbę przekaźnik ze skrzynki bezpieczników z kabiny. To identyczny czerwony przekaźnik. Po co masz kupować nowy jeśli ten prawdopodobnie sprawny . Masy wszystkie podpięte jak było przy starym silniku? Ważny punkt masowy jest na termostacie. Tam są cztery przewody masowe m innymi od układu wtrysku i chyba też immo Fiat code
To zamiast wtryskiwacza wsadź żaróweczkę, włącz zapłon i zobacz czy świeci ciagle czy miga jak kręcisz rozrusznikiem. Jak miga to jest ok, a zalewa pewnie dlatego, że np. pękł oring pod wtryskiwaczem.
Jest iskra ?, pompa paliwa pracuje ?, wtrysk(i) mają kluczowanie ?
Jakie masz odczyty czasu wtrysku przy rozruchu?
Generalnie popyt rodzi podaż i gdyby były częste problemy z zaworami internet kipiał by od informacji. Problemy z falowaniem obrotów mogą być związane z łapaniem lewego powietrza za przepustnicą. Sprawdź szczelność odmy, miejsca gdzie wtryski gazu wchodzą w kolektor oraz szczelność serwa hamulcowego.
Wtrysk jest jednopunktowy.
Brak iskry do sprawdzenia uzwojenie pierwotne zasilanie z przekaznika wtrysku i masa z ecu
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
O co może chodzić? Podłącz się interfejsem ISO-KKL z adapterem OBD2 na trzy-pinowe wejście, które masz przy sterowniku silnika. Użyj programu IAW ECU SCAN 2 https://iaw-scan2.sourceforge.net/?p=dow... Odczytaj i wykasuj błędy.
Butla zostaje a poza tym wszystko musisz mieć, wtryski (wkrętki) to już nie żyduj tylko kupisz nowe choć to ci musi powiedzieć jakie mniej więcej.
Czy to seicento ma silnik 1.1?.Jeśli jest to silnik 1.1 ,to jest jeden czujnik który kontroluje temperature silnika i informuje sterownik silnika o jego temperaturze.Jest wkręcony w głowice silnika -wtyczka 2-pinowa.Rezystancja w temperaturze 20°C około 3 kΩ i maleje w miarę wzrostu temperatury silnika .Przy temperaturze 90°C ma wartośc około 250...
To, że paliwo jest w zbiorniku to mało, pytanie czy jest podawane do cylindrów i czy jest iskra. Jeśli akumulator rozładował się w trakcie jazdy to musi być niesprawny alternator i być może powoduje jakieś zwarcie. Klemy bardzo iskrzą przy zakładaniu na "słupki" akumulatora? Jeśli to wersja MPI (po 2003 r.) to częste były awarie sterownika wtrysku.
Witam ja mam mpi Seicento a cały silnik z osprzętem mam od bravy 1.216V i przepustnica jest elektryczna a ja w Seicento mam na linkę Dodano po 2 Ja mam mpi i jest na pełnym wtrysku i ten od bravy też jest na pełnym wtrysku
witam szukam schematu wiazki komputera wtrysku mpi . :?:
Regulator ciśnienia paliwa w mono wtrysku lub zanikające ciśnienie z pompy paliwa.
Witam! Mam seicento 1,1 SPi ten starszy typ silników na jednopunkcie. jaseja87ns no i co z tym Vanem?? bo włąsnie mam identyczny problem, nie chodzi na 2 i 3 gar , i tez świeci kontrolka wtrysku, świece i kable równiez nowe, a co dziwne gubi istre czasami, poniewaz sprawdzałem lampa stroboskopowa :/ cewki sa dobre, bo wpinałem inne i to samo.
Czy ktoś wie jak podlaczyć obrotomierz w seicento 1,1 silnik na pelnym wtrysku. Gdzie szukać kabelka od zliczania impulsów. Za radę będę wielce wdzięczny.
ZALOŻ WKLADKE MIKSERA 38 I SPRAWA ZAŁATWIONA.35 PRZYCIEMNIA SCIANKE WTRYSKU I ZMNIEJSZA DOPLYW POWIETRZA STAD TA "ZABKA"
Czujnik masz pod pokrywą od wtrysku, idą do niego czarny i fioletowy przewód z lewej strony, jak spojrzysz od przodu auta.
A pali się kontrolka od wtrysku (czerwona)?
Będzie zapalał, natomiast układ wtryskowy z funkcji wtrysku sekwencyjnego przejdzie w sterowanie grupowe, co zrozumiałe, bo nie ma rozróżnienia cylindrów.
Tartarini to producent, a jaki model albo chociaż wtrysk czy mieszalnik?
Kontrolka code "kluczyk" gaśnie ?, po włączeniu zapłonu słychać przez 3 sek pompę paliwa ? kontrolka wtrysku "marchewka" zapala się ?
sprawdź zasilanie na cewki i czujnik położenia wału, tak na początek. Wtrysk, gaźnik, rocznik?
Diagnoza komputerowa z podglądem parametrów na żywo i będzie wiadomo co nie tak.
mam podobny problem, tyle że u mnie czasem odpala od ręki a czasem chwilę musi pokręcić, gdzie szuakć tego ECU?
Witam W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow. Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych...
Witam wszystkich. Wpadło mi w ręce seicento bez silnika, auto miało oryginalnie silnik mpi i taki też został zamontowany. Jednak nie moge go odpalić (iskra jest, kompresja zdrowa bo silnik po remoncie i słychać ) Wydaje mi sie tylko, że wtryski nie podaja paliwa(na listwie wtryskowej jest paliwo)oraz fakt, ze z tyłu silnika pozostała mi jedna wolna...
tak , potrzebny jest emulator
A jezdzi? M oże sterownik wtrysku leży.
mozesz wymazac kod z centralki wtrysku i po problemie ale stracisz blokade.
Wiatrak włącza centralka wtrysku, sprawdź przekaźnik.
Charytatywnie Ci tego nie zrobi... części ~100zł (przy okazji warto zregenerować wtryski i wymienić filtry), robocizna ~150zł, ponowna regulacja ~100zł. Jeśli to instalacja II generacji to z 50zł mniej.
Poszukuje schematu instalacji elektrycznej do Fiata Seicento Sporting z wtryskiem jednopunktowym. Bardzo prosze o podpowiedzi gdzie mozna znalezc.[/b]
1400zł to nie jest zła cena, choć z drugiej strony butla i przewody są, trzeba założyć wtryski, centralkę i nowy parownik. To jest 1.1 MPI czy SPI? Rocznik sugeruje MPI...
Kup inną centralkę na szrocie i przelutuj. Jeszcze nie stwierdziłem, iż w/w scalak jest zepsuty, być może np.nie taktuje kwarc, centralka leży nieużyteczna od kilku lat, nabyłem w Łodzi od CC 900 za 190, zł i działa narazie poprawnie, ale na benzynie nie osiągam pełnej mocy; chciałem naprawić zepsutą.
To "cykanie" kiedy się pojawia, na 50 czy 15? Na krótko rozrusznik kreci? Klemy na słupkach akumulatora dobrze zamocowane ? Geneza tego zjawiska - coś było robione przy samochodzie?
Złapał na autoadaptacji złe nastawienia. Sprawdź termostat podaj czs wtrysku na wolnych obrotach.
Witam szanownych forumowiczów,mam problem z moim seicento 900 ,podczas jazdy zapaliła się kontrolka wtrysku,auto zaczęlo się dławić ,przerywać na niskich obrotach,po przegazowaniu lub szybszej jazdy silnik pracuje w miarę normalnie ,ale po odpaleniu szarpie ,nie wchodzi na obroty,czuć nie spaloną benzynę no i nie chodzi chyba na wolnych obrotach na...
Sam czujnik, w fiatach bardzo lecą.
Witam proszę o pomoc obiawy brak, masy skorodowała ukruszyła sie przy złączce od karoserii. Bylem 100km od domu postanowiłem jakoś to połaczyc i sie udało dojechałem PRAWIE do domu,przed domem autko zgasło aktualnie brak iskry pompka paliwa cały czas pompuje, rozrusznik kreci kontrolka od wtrysku gaśnie
W p1 regulator ciśnienia paliwa jest przy listwie, a w seicento znajduje się w baku przy pompie i jak na mój rozum powinno to działać bez żadnych problemów. Dobrze myślę? Listwa, to tylko zasobnik - ma magazynować zasób paliwa, pod stałym ciśnieniem - pozostaje kwestia regulatora. Ciśnienie ma być stałe , względem ciśnienia bezwzględnego, czyli w kolektorze...
Musisz jechać do gazownika lub mechaniko gazownika który to zdiagnizuje i naprawi bo tak to cieżki temat. Korekt brak, czasow wtrysku brak, opornosci emulatorów brak wiec nie wiadomo czy trafna porada juz padla czy problem jest inny np upg.
Seicento 1.1 sterownik IAW 16FM.E6 brak iskry . Rozrusznik kręci , pompa paliwa działa. Impulsy z czujnika położenia wału O.K. Pali się na stałe kotrolka CODE. Po kolejnej próbie odpalenia zapaliła się na stałe kontrolka wtrysku. Czy to sterownik?
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
Mam Seicento 1.1 2000r. Moze ktos z was mial podobny problem, otóż od jakiego czasu pali sie kontrolka wtrysku i samochod nie chce wogole sie rozpedzac dlawi sie. Bylismy u 3 mechanikow i jest bez zmian. Kazali nam wymienic wtrysk (były ja 2 bo myslelismy ze jest popsuty), wymieniliśmy tez pompę paliwa i prblem nadal sie powtarza. Na komputerze wyskakuje...
wymieniłem przewody i znowu świece i silnik chodzi idealnie, pali za pierwszym no tylko dalej świeci się wtrysk. Zobaczę przekaźnik i pompkę ;) Dzięki
jest to jeden z pierwszych egzemplarzy produkowanych i nie ma imo .
Sprawdź połączenie IMMO z cewką.
Nie wiem czy to ma znaczenie dla diagnozy, ale przypomniała mi się jeszcze jedna istotna rzecz: temperatura otoczenia MA DUŻE ZNACZENIE. Gdy z rana jest chłodno objawy na LPG są zdecydowanie bardziej uciążliwe niż gdy jest nieziemski upał - wtedy w zasadzie nawet daje się z tym żyć... Bardzo zastanawia mnie brak "check engine" przy zasilaniu LPG - z...
Nie ma za dużo przyczyn wypadania zapłonu . 1. świeca 2. przewód 3. cewka 4. wtrysk paliwa 6. kompresja ( i tu może być bardzo wile przyczyn ale to już pomiar powinien dużo powiedzieć) Ale podstawa to szczelny dolot jak i wydech .
Problem rozwiązany 1- wymieniony komputer mimo tego że odpalał 2- wymiana uszczelki pod wtryskiem 3- ogólnie regulacje ZAMYKAM TAMAT
sterownik prawie ,ten sam ale inne mapy wtrysku
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
Sprawdź uszczelkę pod kolektorem ssącym. :D Trudno sprawdzić coś czego nie ma. Kamil II masz podciśnieniomierz ( vacumetr)? U mnie jest coś dziwnego, wskazówka nie stoi w miescu tylko drga, zresztą możesz sam zobaczyć jak podjedziesz, z Bochni masz tylko 13 km, miasto obok :lol: Ok źle napisałem, bo to przecież razem z głowica, ale jak uszczelki pomiędzy...
seicento wtrysk seicento wtrysk uszkodzony seicento wtrysk uszkodzić
skaner zablokowany odkurzacz zelmer wycie silnika bezpiecznik zasilacza komputera
Montaż podsufitki Passat B5 FL do B5: Wymagane modyfikacje Ograniczenie przepływu przez filtr hydrauliczny - co oznacza?