sterownik IAW16 czy hybryda?
Jaki czas wtrysku?
Odczytaj pamiec usterek na czytniku kodów. Jest to kontrolka iformujaca ze ystapila usterka w elektronice sterujacej silnikiem.
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
Tartarini TEC 99 czyli gaźnik (II generacja).
Do obudowy termostatu są przykręcone wszystkie masy wiązki wtrysku (czarne kable), ja bym się im przyjrzał
W tym IAW 16 często i gęsto powtarza się problem z kluczowaniem wtryskiwacza, patrzyłeś czy wtrysk pracuje?
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....
po kilku zapaleniach silnika przestanie świecić oile wszystko jest OK
Interpretuje że kontrolką byś bardziej rzeczowo sprawdził zasilania na przekazniku pompy.Przekaznik jest wyzwalany masą z ecu.
Trzy błędy masz chwilowe a jeden stały. Na 1 cylindrze zamień wtryskiwacze miejscami i sprawdzisz czy błąd się przeniesie na inny cylinder czy pozostanie na tym samym. Sprawdź okablowanie czy nie jest uszkodzone, wtedy pozostanie wtrysk lub silnik.
Pisze o tym czy nie ma zwarcia do masy na kluczowanym zacisku wtryskiwacza mierząc na wtyczce wtryskiwacza.
Wymieniając pasek musialeś fizycznie wymontowac czujnik polożenia wału. Sprawdź jego mocowanie- odstęp od kola fonicznego i czy go nie uszkodziłeś przy demontażu. Można pomierzyć go multimetrem po rozpieciu kostki (poni żej zbiornika wyrównawczego
A ''wstrząsówka" sprawdzona?
Yyy, a Seicento nie miał silników na wtrysku?
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
nie ma testu. Po zapłonie jest tylko wtrysk, oil i aku.
Witam! Mam seicento 1,1 SPi ten starszy typ silników na jednopunkcie. jaseja87ns no i co z tym Vanem?? bo włąsnie mam identyczny problem, nie chodzi na 2 i 3 gar , i tez świeci kontrolka wtrysku, świece i kable równiez nowe, a co dziwne gubi istre czasami, poniewaz sprawdzałem lampa stroboskopowa :/ cewki sa dobre, bo wpinałem inne i to samo.
Diagnoza komputerowa z podglądem parametrów na żywo i będzie wiadomo co nie tak.
Tak głosno , to może zaworki klepią , a nie wtrysk.
Witam, wymieniłem silnik wraz z wtryskiem w Seicento 900, silnik pracuje dobrze po za tym że wtrysk dziwnie "tyka" w poprzednim wtrysku nie było nic takiego słychać, co może to powodować?
Zapaliła mi się kontrolka wtrysku w seicento 900 benzyna dojechałam do domu bez problemów tak że nie znam przyczyny .niestety zanim mechanik mnie przyjmie kilka dni trzeba czekać. Czy mogę jeździć autem jak sprawdzić przyczynę?
witam jak w temacie mam problem z wtryskami w seicento 1.1 2003 rok problem polega na tym ze auto nie chodzi pompka podaje iskra jest tez kiedy wyciagne listwe wtryskowa po przekreceniu rozrusznikiem wtryski psikna po dwa razy i na tym koniec ma ktos moze jakies pomysly pozdrawiam
O co może chodzić? Podłącz się interfejsem ISO-KKL z adapterem OBD2 na trzy-pinowe wejście, które masz przy sterowniku silnika. Użyj programu IAW ECU SCAN 2 https://iaw-scan2.sourceforge.net/?p=dow... Odczytaj i wykasuj błędy.
tak , potrzebny jest emulator
Kupiłeś wtryski prawie darmo, to szkoda ci teraz na sprawdzenie?? Z takim podejściem kup Seicento a nie tzw. "markę premium" jeżeli nie stać cię na naprawy
Witam wszystkich. Wpadło mi w ręce seicento bez silnika, auto miało oryginalnie silnik mpi i taki też został zamontowany. Jednak nie moge go odpalić (iskra jest, kompresja zdrowa bo silnik po remoncie i słychać ) Wydaje mi sie tylko, że wtryski nie podaja paliwa(na listwie wtryskowej jest paliwo)oraz fakt, ze z tyłu silnika pozostała mi jedna wolna...
Nie świeci kontrolka wtrysku sprawdż bezp.F22
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
co do tej czkawki to ci pomoge napisz tylko który to rok bo zmieniły się 2 razy systemy wtrysku
To "cykanie" kiedy się pojawia, na 50 czy 15? Na krótko rozrusznik kreci? Klemy na słupkach akumulatora dobrze zamocowane ? Geneza tego zjawiska - coś było robione przy samochodzie?
Może gaz blokuje wtrysk?
czy można zamontować syrene w pobliżu centralki wtrysku (ta w silniku) w seicento i punto czy nie zakłóci to pracy centralki czy trzeba zachować jakąś minimalną odległość od centrali wtryskowej ????
Poszukuje schematu instalacji elektrycznej do Fiata Seicento Sporting z wtryskiem jednopunktowym. Bardzo prosze o podpowiedzi gdzie mozna znalezc.[/b]
Czy ktoś wie jak podlaczyć obrotomierz w seicento 1,1 silnik na pelnym wtrysku. Gdzie szukać kabelka od zliczania impulsów. Za radę będę wielce wdzięczny.
witam potrzebuje pomocy w sprawie podlaczenia fabrycznej instalacji wtrysku z przekaznikiem gazu nadmieniam ze przeakaznik jest podpiety pod gaz i ma wyjscie na dwa kable ,wtrysk ma nowa wiazke czy fabryczna wiazke tez laczymy z przekaznikiem i wtryskiem seicento 900 99r
Kup inną centralkę na szrocie i przelutuj. Jeszcze nie stwierdziłem, iż w/w scalak jest zepsuty, być może np.nie taktuje kwarc, centralka leży nieużyteczna od kilku lat, nabyłem w Łodzi od CC 900 za 190, zł i działa narazie poprawnie, ale na benzynie nie osiągam pełnej mocy; chciałem naprawić zepsutą.
Pompa paliwa nie wyrabia i wtrysk leje.
Witam! Mam podobny problem. Zaczynam kręcić rozrusznikiem iskra skoczy 2-3 razy i koniec.Później czasem skoczy ale rzadko ale jak kończe kręcić rozrusznikiem też skoczy i jakby chciał zaskoczyć. Kręce 2,3,5 razy i nic a za którymś razem zaskoczy od razu. Czujnik na wale dobry, Pompa paliwa chodzi w momencie próby rozruchu i wtrysk też więc sterowanie...
podniesienie ciśnienia na reduktorze w sekwencji nic nie daje, bo instalacja ma miernik ciśnienia i wtedy zmniejsza czasy wtrysku
hehe, tak czułem... Dodano po 1 To jak Diablo2, rozwiązał się problem? Mam bardzo podobny... pozdrawiam!
ZALOŻ WKLADKE MIKSERA 38 I SPRAWA ZAŁATWIONA.35 PRZYCIEMNIA SCIANKE WTRYSKU I ZMNIEJSZA DOPLYW POWIETRZA STAD TA "ZABKA"
Przełóż na próbę przekaźnik ze skrzynki bezpieczników z kabiny. To identyczny czerwony przekaźnik. Po co masz kupować nowy jeśli ten prawdopodobnie sprawny . Masy wszystkie podpięte jak było przy starym silniku? Ważny punkt masowy jest na termostacie. Tam są cztery przewody masowe m innymi od układu wtrysku i chyba też immo Fiat code
Witam Szukam w internecie i nie mogę znaleźć jakie jest nominalne ciśnienie sprężania w silniku 1.1 na jednopunktowym wtrysku do seicento??? Może któryś z Was mi powie? Pozdrawiam
Auto zrobione, ale konieczne było wykasowanie imo z kompa. Temat zamknięty dzięki za podpowiedzi.
Generalnie popyt rodzi podaż i gdyby były częste problemy z zaworami internet kipiał by od informacji. Problemy z falowaniem obrotów mogą być związane z łapaniem lewego powietrza za przepustnicą. Sprawdź szczelność odmy, miejsca gdzie wtryski gazu wchodzą w kolektor oraz szczelność serwa hamulcowego.
Pewnie masz jakis problem z jakimś czujnikiem w kolektorze ( mozliwe ze sonda lambda padła ).
jest to jeden z pierwszych egzemplarzy produkowanych i nie ma imo .
Kontrolka nie może się świecić w czasie pracy silnika w żadnych jego warunkach pracy - masz usterkę
Butla zostaje a poza tym wszystko musisz mieć, wtryski (wkrętki) to już nie żyduj tylko kupisz nowe choć to ci musi powiedzieć jakie mniej więcej.
Brak iskry do sprawdzenia uzwojenie pierwotne zasilanie z przekaznika wtrysku i masa z ecu
Co by niemiał,jak ma wielopunkta to emulator wtryskiwaczy ma byc a o przekaznikach to szkoda pieprzyc głupoty nawet.I to pewnie mial na mysli ze spiął wtryski na ostro.
Czujnik masz pod pokrywą od wtrysku, idą do niego czarny i fioletowy przewód z lewej strony, jak spojrzysz od przodu auta.
Regulator ciśnienia paliwa w mono wtrysku lub zanikające ciśnienie z pompy paliwa.
Ja stawiam na zbiornik paliwa przy zgrzewie to normalna sprawa w Cinquecento i seicento.
Będzie zapalał, natomiast układ wtryskowy z funkcji wtrysku sekwencyjnego przejdzie w sterowanie grupowe, co zrozumiałe, bo nie ma rozróżnienia cylindrów.
Nie potrzeba tam żadnej emulacji wtryskiwacza, tak jak zresztą w większości jednopunktów.
No a wtrysk dobry?
Tutaj gościu ma założony wtrysk bodajże od seicento 900: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
W moim seicento(pełny wtrysk) jest gaz BRC bez emulatora sondy. Lampka awari swieci się stale ,ale to nie przeszkadza w jeździe ani na gazie ani na benzynie. Moje pytanie czy da się podlaczyc jakis tani emulator sondy np.na układzie 555 zeby zgasic owa lampke ?
Witam. A w czym ty masz problem jak tam jest jedno punktowy wtrysk paliwa?
Jest iskra ?, pompa paliwa pracuje ?, wtrysk(i) mają kluczowanie ?
Gdzie szukac kabelka do podlaczenia obrotomierza co daje impulsy w seicento 1,1 na pelnym wtrysku. Brakuje mi tylko jednego kabelka aby on zadzialal.Pomóźcie11. Z góry dziekuję
To jakieś dziwne tłumaczenie w programie - albo chodzi o czujnik prędkości obrotowej silnika, albo sterowanie wtryskiwacza - tak czy inaczej prosta do zdiagnozowania usterka elektryczna, tylko wypada, żeby mechanik dysponował multimetrem, a najlepiej oscyloskopem...
Nie wiem jakie ten typ ma czujniki i sondy, bo to gaźnik. U mnie w Seicento 900 (wtrysk) też masakrycznie zaczął palić, winny okazał się czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Odczytywał źle temperaturę (za niską) i jeżdził cały czas tak, jak "na ssaniu", a w wydechu czarno.
Charytatywnie Ci tego nie zrobi... części ~100zł (przy okazji warto zregenerować wtryski i wymienić filtry), robocizna ~150zł, ponowna regulacja ~100zł. Jeśli to instalacja II generacji to z 50zł mniej.
Sprawdź kolego bezpieczniki. Mogła spalić się pompa wraz z bezpiecznikiem głównym, który obsługuje jeszcze inne rzeczy takie jak wtrysk.
A jezdzi? M oże sterownik wtrysku leży.
to nie może się nigdzie lać, pewnie guma w regulatorze ciśnienia (koło wtryskiwacza) pękła i się leje i go zalewa, wymień całą tą górę cały kompletny nic nie kosztuje... https://allegro.pl/oferta/monowtrysk-wtr...
Jakie masz odczyty czasu wtrysku przy rozruchu?
Wtrysk jest jednopunktowy.
1400zł to nie jest zła cena, choć z drugiej strony butla i przewody są, trzeba założyć wtryski, centralkę i nowy parownik. To jest 1.1 MPI czy SPI? Rocznik sugeruje MPI...
Mam następujący problem. Auto po wejściu na 3000 obr przerywa, po czym znowu wchodzi na 3000 i tak w kółko na przytrzymanym gazie. Na wolnych obrotach pracuje normalnie. Tester wykazał brak błędów. Po przełączeniu na LPG problem ten sam.. W momencie przerwy w pracy silnika zapala się kontrolka wtrysku.
który to rocznik seicento????
Co Ci da inny komp jak masz immo - nie odpalisz dziada. Jak miga to ok, tak powinno być. Z wtryskiwacza nie kapie paliwo? Dziwi mnie ten błąd w ECU, przydało by się sprawdzić wiązkę pomiędzy ECU a wtryskiem.
Masz LPG?
wymieniłem przewody i znowu świece i silnik chodzi idealnie, pali za pierwszym no tylko dalej świeci się wtrysk. Zobaczę przekaźnik i pompkę ;) Dzięki
Kontrolka code "kluczyk" gaśnie ?, po włączeniu zapłonu słychać przez 3 sek pompę paliwa ? kontrolka wtrysku "marchewka" zapala się ?
Sprawdz przekażniki , główny i pompy paliwa , znajdują się pod maskę po lewej stronie , bliżej grodzi. Właśnie przekażnik pompy p[aliwa zasila cewki WN, wtryskiwacz i samą pompę.
mozesz wymazac kod z centralki wtrysku i po problemie ale stracisz blokade.
witam szukam schematu wiazki komputera wtrysku mpi . :?:
to mi ulzyło...ale mam jeszcze jedno pytanie......przy przełanczaniu gazu na benzyne zapala się czerwona kontrolka wtrysku,pózniej gasnie-co to znowu jest???? Prawdopodobnie brak emulatora wtrysku
Ile kilometrów potrzebujesz przejechać do wystąpienia usterki? Może czujnik położenia wału po rozgrzaniu szwankować. A to podstawa do sygnału dla iskry i wtrysku paliwa.
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
Witam Historia jest taka urwała mi sie łapa mocująca i masa silnika praktycznie przy domu. Rano jeszcze o tym nie wiedziałem wyjechałem z domu i po 200m pojazd przestał działać. Wymieniłem łape przykręcilem mase ale nie palił mrugał "CODE" zmieniłem bezpiecznik za akumulatorem od "EFI"-niewiem od czego, teraz wszystko sie załącza ale nie chce zapalić....
Musisz jechać do gazownika lub mechaniko gazownika który to zdiagnizuje i naprawi bo tak to cieżki temat. Korekt brak, czasow wtrysku brak, opornosci emulatorów brak wiec nie wiadomo czy trafna porada juz padla czy problem jest inny np upg.
Witam W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow. Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych...
Witam, posiadam Seicento 900, 1999 r. Gdy padła uszczelka pod głowicą samochodem było jeżdżone do końca, aż padł, po wymianie silnika samochód nie odpala. Wymieniłem czujnik wału gdyż z niego pojawiał się błąd a silnik czytał dziwne parametry i nic. Od samego początku po wymianie wyskakuje błąd z wtryskiwacza paliwa, paliwo ma dobre ciśnienie, tyle...
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
Sonda zdechła, tak trudno zinterpretować błąd czujnika tlenu?.
Witam ja mam mpi Seicento a cały silnik z osprzętem mam od bravy 1.216V i przepustnica jest elektryczna a ja w Seicento mam na linkę Dodano po 2 Ja mam mpi i jest na pełnym wtrysku i ten od bravy też jest na pełnym wtrysku
a może autoalarm ( oczywiście jeśli był zamontowany )
Nie ma za dużo przyczyn wypadania zapłonu . 1. świeca 2. przewód 3. cewka 4. wtrysk paliwa 6. kompresja ( i tu może być bardzo wile przyczyn ale to już pomiar powinien dużo powiedzieć) Ale podstawa to szczelny dolot jak i wydech .
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
Witam, mam problem z seicento 1.1 brak kontrolki wtrysku a co za tym idzie brak iskry i paliwa , wymienione czujnik położenia wału i wałka, cewki, przekazniki i bezpieczniki, dalej brak iskry a i rozrząd ok.
Sprawa rozwiązana jakiś kabelek był przytarty i czasami nie łączył.
A pali się kontrolka od wtrysku (czerwona)?
Mogłem co prawda o jakimś połączeniu zapomnieć ale starałem się wyczyścić wszystkie....
Tartarini to producent, a jaki model albo chociaż wtrysk czy mieszalnik?
Mam problem z Seicento (2004r wtrysk 1100cm3). Zaświeciła się lamka kontrolna uk. sterowania.Samochód zaczął dusić się na wolnych obrotach i nie zapala bez "gazu" na zimno. Komputer pokazał zepsuty silnik przepustnicy, ale po wymianie na drugi było to samo. Mechanik stwierdził iż będzie to coś z uk. elektrycznym ale potrzebny jest schemat. Tymczasem...
wtrysk seicento impuls wtrysk seicento seicento wtrysk uszkodzony
zapis pamięci eeprom triak regulator temperatury raster złącza
TVN7 MUX-2 zakłócenia przy nagrywaniu DVB-T2, Opticum Sloth Combo, firmware, USB Radio 418 Diory/Eltry – prąd dochodzi, nie działa, diagnoza zasilania, wymiana kondensatorów