sterownik IAW16 czy hybryda?
Jaki czas wtrysku?
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
Odczytaj pamiec usterek na czytniku kodów. Jest to kontrolka iformujaca ze ystapila usterka w elektronice sterujacej silnikiem.
Tartarini TEC 99 czyli gaźnik (II generacja).
Do obudowy termostatu są przykręcone wszystkie masy wiązki wtrysku (czarne kable), ja bym się im przyjrzał
W tym IAW 16 często i gęsto powtarza się problem z kluczowaniem wtryskiwacza, patrzyłeś czy wtrysk pracuje?
po kilku zapaleniach silnika przestanie świecić oile wszystko jest OK
Miałem takie cudo, fakt bez lpg, no ale zrób tak kolo sterownika masz skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami, wyjmij bezpieczniki, możesz na chwile po ich wyjęciu wł. zapłon (to bezpieczniki od kompa, i pompy, nie pamiętam, który jest który) sterownik się z resetuje, sposób szybszy niż czekanie 20 min na odpiętej klemie, po tym wył zapłon, włóż bezpieczniki...
Pisze o tym czy nie ma zwarcia do masy na kluczowanym zacisku wtryskiwacza mierząc na wtyczce wtryskiwacza.
Interpretuje że kontrolką byś bardziej rzeczowo sprawdził zasilania na przekazniku pompy.Przekaznik jest wyzwalany masą z ecu.
Trzy błędy masz chwilowe a jeden stały. Na 1 cylindrze zamień wtryskiwacze miejscami i sprawdzisz czy błąd się przeniesie na inny cylinder czy pozostanie na tym samym. Sprawdź okablowanie czy nie jest uszkodzone, wtedy pozostanie wtrysk lub silnik.
Wymieniając pasek musialeś fizycznie wymontowac czujnik polożenia wału. Sprawdź jego mocowanie- odstęp od kola fonicznego i czy go nie uszkodziłeś przy demontażu. Można pomierzyć go multimetrem po rozpieciu kostki (poni żej zbiornika wyrównawczego
Zasilania na sterownik sprawdzić.
Yyy, a Seicento nie miał silników na wtrysku?
nie ma testu. Po zapłonie jest tylko wtrysk, oil i aku.
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
Diagnoza komputerowa z podglądem parametrów na żywo i będzie wiadomo co nie tak.
Witam! Mam seicento 1,1 SPi ten starszy typ silników na jednopunkcie. jaseja87ns no i co z tym Vanem?? bo włąsnie mam identyczny problem, nie chodzi na 2 i 3 gar , i tez świeci kontrolka wtrysku, świece i kable równiez nowe, a co dziwne gubi istre czasami, poniewaz sprawdzałem lampa stroboskopowa :/ cewki sa dobre, bo wpinałem inne i to samo.
witam jak w temacie mam problem z wtryskami w seicento 1.1 2003 rok problem polega na tym ze auto nie chodzi pompka podaje iskra jest tez kiedy wyciagne listwe wtryskowa po przekreceniu rozrusznikiem wtryski psikna po dwa razy i na tym koniec ma ktos moze jakies pomysly pozdrawiam
Tak głosno , to może zaworki klepią , a nie wtrysk.
Witam, wymieniłem silnik wraz z wtryskiem w Seicento 900, silnik pracuje dobrze po za tym że wtrysk dziwnie "tyka" w poprzednim wtrysku nie było nic takiego słychać, co może to powodować?
O co może chodzić? Podłącz się interfejsem ISO-KKL z adapterem OBD2 na trzy-pinowe wejście, które masz przy sterowniku silnika. Użyj programu IAW ECU SCAN 2 https://iaw-scan2.sourceforge.net/?p=dow... Odczytaj i wykasuj błędy.
Musisz podłączyć pod komputer. Innej drogi nie ma. Błąd na stałe zapisany w ECU.
To "cykanie" kiedy się pojawia, na 50 czy 15? Na krótko rozrusznik kreci? Klemy na słupkach akumulatora dobrze zamocowane ? Geneza tego zjawiska - coś było robione przy samochodzie?
O ile mnie pamięć nie myli to wtyczka kompresora klimatyzacji.
Mianowicie system wykrywa błąd wtrysku opisany - Injection kod jego 00. Zastanawia mnie czy sterownik IAW16 sprawdza rezystancje wtrysku i czy potrzebny jest emulator. Drugą wykrytą usterką jest uwalony regulator ciśnienia i zamulanie na benzynie.
Kupiłeś wtryski prawie darmo, to szkoda ci teraz na sprawdzenie?? Z takim podejściem kup Seicento a nie tzw. "markę premium" jeżeli nie stać cię na naprawy
Nie świeci kontrolka wtrysku sprawdż bezp.F22
Czy ktoś wie jak podlaczyć obrotomierz w seicento 1,1 silnik na pelnym wtrysku. Gdzie szukać kabelka od zliczania impulsów. Za radę będę wielce wdzięczny.
co do tej czkawki to ci pomoge napisz tylko który to rok bo zmieniły się 2 razy systemy wtrysku
Może gaz blokuje wtrysk?
czy można zamontować syrene w pobliżu centralki wtrysku (ta w silniku) w seicento i punto czy nie zakłóci to pracy centralki czy trzeba zachować jakąś minimalną odległość od centrali wtryskowej ????
mam podobny problem, tyle że u mnie czasem odpala od ręki a czasem chwilę musi pokręcić, gdzie szuakć tego ECU?
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
Poszukuje schematu instalacji elektrycznej do Fiata Seicento Sporting z wtryskiem jednopunktowym. Bardzo prosze o podpowiedzi gdzie mozna znalezc.[/b]
witam potrzebuje pomocy w sprawie podlaczenia fabrycznej instalacji wtrysku z przekaznikiem gazu nadmieniam ze przeakaznik jest podpiety pod gaz i ma wyjscie na dwa kable ,wtrysk ma nowa wiazke czy fabryczna wiazke tez laczymy z przekaznikiem i wtryskiem seicento 900 99r
Kontrolka nie może się świecić w czasie pracy silnika w żadnych jego warunkach pracy - masz usterkę
Pompa paliwa nie wyrabia i wtrysk leje.
podniesienie ciśnienia na reduktorze w sekwencji nic nie daje, bo instalacja ma miernik ciśnienia i wtedy zmniejsza czasy wtrysku
Kup inną centralkę na szrocie i przelutuj. Jeszcze nie stwierdziłem, iż w/w scalak jest zepsuty, być może np.nie taktuje kwarc, centralka leży nieużyteczna od kilku lat, nabyłem w Łodzi od CC 900 za 190, zł i działa narazie poprawnie, ale na benzynie nie osiągam pełnej mocy; chciałem naprawić zepsutą.
ZALOŻ WKLADKE MIKSERA 38 I SPRAWA ZAŁATWIONA.35 PRZYCIEMNIA SCIANKE WTRYSKU I ZMNIEJSZA DOPLYW POWIETRZA STAD TA "ZABKA"
Butla zostaje a poza tym wszystko musisz mieć, wtryski (wkrętki) to już nie żyduj tylko kupisz nowe choć to ci musi powiedzieć jakie mniej więcej.
Witam Szukam w internecie i nie mogę znaleźć jakie jest nominalne ciśnienie sprężania w silniku 1.1 na jednopunktowym wtrysku do seicento??? Może któryś z Was mi powie? Pozdrawiam
Przełóż na próbę przekaźnik ze skrzynki bezpieczników z kabiny. To identyczny czerwony przekaźnik. Po co masz kupować nowy jeśli ten prawdopodobnie sprawny . Masy wszystkie podpięte jak było przy starym silniku? Ważny punkt masowy jest na termostacie. Tam są cztery przewody masowe m innymi od układu wtrysku i chyba też immo Fiat code
Sam czujnik, w fiatach bardzo lecą.
witam czy ciągła praca wtrysku paliwa w fiacie seicieto 900 jednopunktowym wtrysku paliwa oznacza awarie komputera ,czy jest możliwa diagnoza usterki z demontowanej centralce czy tylko odbywa się w wpięciu komputera i diagnozie przy włączanym silniku .Problem polega na tym że wtrysk podaje paliwo po przekręceniu stacyjki ,i praktycznie pracuje cały...
Brak iskry do sprawdzenia uzwojenie pierwotne zasilanie z przekaznika wtrysku i masa z ecu
Co by niemiał,jak ma wielopunkta to emulator wtryskiwaczy ma byc a o przekaznikach to szkoda pieprzyc głupoty nawet.I to pewnie mial na mysli ze spiął wtryski na ostro.
hehe, tak czułem... Dodano po 1 To jak Diablo2, rozwiązał się problem? Mam bardzo podobny... pozdrawiam!
Generalnie popyt rodzi podaż i gdyby były częste problemy z zaworami internet kipiał by od informacji. Problemy z falowaniem obrotów mogą być związane z łapaniem lewego powietrza za przepustnicą. Sprawdź szczelność odmy, miejsca gdzie wtryski gazu wchodzą w kolektor oraz szczelność serwa hamulcowego.
Czujnik masz pod pokrywą od wtrysku, idą do niego czarny i fioletowy przewód z lewej strony, jak spojrzysz od przodu auta.
Regulator ciśnienia paliwa w mono wtrysku lub zanikające ciśnienie z pompy paliwa.
Auto zrobione, ale konieczne było wykasowanie imo z kompa. Temat zamknięty dzięki za podpowiedzi.
Ja stawiam na zbiornik paliwa przy zgrzewie to normalna sprawa w Cinquecento i seicento.
Będzie zapalał, natomiast układ wtryskowy z funkcji wtrysku sekwencyjnego przejdzie w sterowanie grupowe, co zrozumiałe, bo nie ma rozróżnienia cylindrów.
To jakieś dziwne tłumaczenie w programie - albo chodzi o czujnik prędkości obrotowej silnika, albo sterowanie wtryskiwacza - tak czy inaczej prosta do zdiagnozowania usterka elektryczna, tylko wypada, żeby mechanik dysponował multimetrem, a najlepiej oscyloskopem...
Nie potrzeba tam żadnej emulacji wtryskiwacza, tak jak zresztą w większości jednopunktów.
No a wtrysk dobry?
Tutaj gościu ma założony wtrysk bodajże od seicento 900: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
W moim seicento(pełny wtrysk) jest gaz BRC bez emulatora sondy. Lampka awari swieci się stale ,ale to nie przeszkadza w jeździe ani na gazie ani na benzynie. Moje pytanie czy da się podlaczyc jakis tani emulator sondy np.na układzie 555 zeby zgasic owa lampke ?
Witam. A w czym ty masz problem jak tam jest jedno punktowy wtrysk paliwa?
Gdzie szukac kabelka do podlaczenia obrotomierza co daje impulsy w seicento 1,1 na pelnym wtrysku. Brakuje mi tylko jednego kabelka aby on zadzialal.Pomóźcie11. Z góry dziekuję
Jest iskra ?, pompa paliwa pracuje ?, wtrysk(i) mają kluczowanie ?
Mam następujący problem. Auto po wejściu na 3000 obr przerywa, po czym znowu wchodzi na 3000 i tak w kółko na przytrzymanym gazie. Na wolnych obrotach pracuje normalnie. Tester wykazał brak błędów. Po przełączeniu na LPG problem ten sam.. W momencie przerwy w pracy silnika zapala się kontrolka wtrysku.
Nie wiem jakie ten typ ma czujniki i sondy, bo to gaźnik. U mnie w Seicento 900 (wtrysk) też masakrycznie zaczął palić, winny okazał się czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Odczytywał źle temperaturę (za niską) i jeżdził cały czas tak, jak "na ssaniu", a w wydechu czarno.
Sprawdź kolego bezpieczniki. Mogła spalić się pompa wraz z bezpiecznikiem głównym, który obsługuje jeszcze inne rzeczy takie jak wtrysk.
A jezdzi? M oże sterownik wtrysku leży.
1400zł to nie jest zła cena, choć z drugiej strony butla i przewody są, trzeba założyć wtryski, centralkę i nowy parownik. To jest 1.1 MPI czy SPI? Rocznik sugeruje MPI...
Jeśli miał LPG to trzeba przywrócić połączenie elektryczne wtryskiwacza. Do wtryskiwacza dochodzą dwa przewody . Zielonoczarny to zasilanie plus 12V poprzez czerwony przekaźnik nad sterownikiem wtrysku . Powinien mieć ciągłość od wtyczki wtryskiwacza do pinu 87 w gnieździe czerwonego przekaźnika - i drugi przewód różowoczarny to sterowanie masą wtryskiwacza....
Jakie masz odczyty czasu wtrysku przy rozruchu?
Charytatywnie Ci tego nie zrobi... części ~100zł (przy okazji warto zregenerować wtryski i wymienić filtry), robocizna ~150zł, ponowna regulacja ~100zł. Jeśli to instalacja II generacji to z 50zł mniej.
to nie może się nigdzie lać, pewnie guma w regulatorze ciśnienia (koło wtryskiwacza) pękła i się leje i go zalewa, wymień całą tą górę cały kompletny nic nie kosztuje... https://allegro.pl/oferta/monowtrysk-wtr...
Wtrysk jest jednopunktowy.
Sonda zdechła, tak trudno zinterpretować błąd czujnika tlenu?.
który to rocznik seicento????
a może autoalarm ( oczywiście jeśli był zamontowany )
Co Ci da inny komp jak masz immo - nie odpalisz dziada. Jak miga to ok, tak powinno być. Z wtryskiwacza nie kapie paliwo? Dziwi mnie ten błąd w ECU, przydało by się sprawdzić wiązkę pomiędzy ECU a wtryskiem.
oki prosze
Masz LPG?
Sprawdz przekażniki , główny i pompy paliwa , znajdują się pod maskę po lewej stronie , bliżej grodzi. Właśnie przekażnik pompy p[aliwa zasila cewki WN, wtryskiwacz i samą pompę.
witam szukam schematu wiazki komputera wtrysku mpi . :?:
to mi ulzyło...ale mam jeszcze jedno pytanie......przy przełanczaniu gazu na benzyne zapala się czerwona kontrolka wtrysku,pózniej gasnie-co to znowu jest???? Prawdopodobnie brak emulatora wtrysku
Sprawdź przekaźnik wtrysku i pompę paliwa. Częstą przyczyną jest zapchane rdzą sitko na pompie. Metalowy zbiornik itd...
Ile kilometrów potrzebujesz przejechać do wystąpienia usterki? Może czujnik położenia wału po rozgrzaniu szwankować. A to podstawa do sygnału dla iskry i wtrysku paliwa.
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
Kontrolka code "kluczyk" gaśnie ?, po włączeniu zapłonu słychać przez 3 sek pompę paliwa ? kontrolka wtrysku "marchewka" zapala się ?
mozesz wymazac kod z centralki wtrysku i po problemie ale stracisz blokade.
Musisz jechać do gazownika lub mechaniko gazownika który to zdiagnizuje i naprawi bo tak to cieżki temat. Korekt brak, czasow wtrysku brak, opornosci emulatorów brak wiec nie wiadomo czy trafna porada juz padla czy problem jest inny np upg.
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
Nie ma za dużo przyczyn wypadania zapłonu . 1. świeca 2. przewód 3. cewka 4. wtrysk paliwa 6. kompresja ( i tu może być bardzo wile przyczyn ale to już pomiar powinien dużo powiedzieć) Ale podstawa to szczelny dolot jak i wydech .
Sprawa rozwiązana jakiś kabelek był przytarty i czasami nie łączył.
Witam ja mam mpi Seicento a cały silnik z osprzętem mam od bravy 1.216V i przepustnica jest elektryczna a ja w Seicento mam na linkę Dodano po 2 Ja mam mpi i jest na pełnym wtrysku i ten od bravy też jest na pełnym wtrysku
A pali się kontrolka od wtrysku (czerwona)?
A nie urwał się przewód masowy pomiędzy silnikiem i karoserią?
Tartarini to producent, a jaki model albo chociaż wtrysk czy mieszalnik?
Witam, mam problem z seicento 1.1 brak kontrolki wtrysku a co za tym idzie brak iskry i paliwa , wymienione czujnik położenia wału i wałka, cewki, przekazniki i bezpieczniki, dalej brak iskry a i rozrząd ok.
Mam problem z Seicento (2004r wtrysk 1100cm3). Zaświeciła się lamka kontrolna uk. sterowania.Samochód zaczął dusić się na wolnych obrotach i nie zapala bez "gazu" na zimno. Komputer pokazał zepsuty silnik przepustnicy, ale po wymianie na drugi było to samo. Mechanik stwierdził iż będzie to coś z uk. elektrycznym ale potrzebny jest schemat. Tymczasem...
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
sprawdź zasilanie na cewki i czujnik położenia wału, tak na początek. Wtrysk, gaźnik, rocznik?
wtrysk seicento impuls wtrysk seicento seicento wtrysk uszkodzony
makita ładowarka dc18rc wyświetlacz brother podłączyć remote radiu
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Jak ustalić faktyczną moc chińskich wzmacniaczy estradowych? Redukcja zakłóceń radiowych w motolotni z silnikiem Rotax 503