sterownik IAW16 czy hybryda?
Jaki czas wtrysku?
Odczytaj pamiec usterek na czytniku kodów. Jest to kontrolka iformujaca ze ystapila usterka w elektronice sterujacej silnikiem.
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
Tartarini TEC 99 czyli gaźnik (II generacja).
Do obudowy termostatu są przykręcone wszystkie masy wiązki wtrysku (czarne kable), ja bym się im przyjrzał
W tym IAW 16 często i gęsto powtarza się problem z kluczowaniem wtryskiwacza, patrzyłeś czy wtrysk pracuje?
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....
po kilku zapaleniach silnika przestanie świecić oile wszystko jest OK
Witam,mam problem,po przekręceniu kluczyka nie gaśnie mi kontrolka wtrysku,reszta kontrolek ok.Samochód nie odpala,pompka podaje paliwo,iskra jest,wtrysk przelewa jak cholera.Bezpieczniki są ok.Gdy ręcznie steruję wtryskiem auto odpali,ale gdy wsunę wtyczkę i tak już zostawię,auto gaśnie.Myślałem że czujnik obr. wału , ale podobno nie byłoby wtedy iskry,a...
Interpretuje że kontrolką byś bardziej rzeczowo sprawdził zasilania na przekazniku pompy.Przekaznik jest wyzwalany masą z ecu.
Wymieniając pasek musialeś fizycznie wymontowac czujnik polożenia wału. Sprawdź jego mocowanie- odstęp od kola fonicznego i czy go nie uszkodziłeś przy demontażu. Można pomierzyć go multimetrem po rozpieciu kostki (poni żej zbiornika wyrównawczego
Yyy, a Seicento nie miał silników na wtrysku?
Zasilania na sterownik sprawdzić.
Trzy błędy masz chwilowe a jeden stały. Na 1 cylindrze zamień wtryskiwacze miejscami i sprawdzisz czy błąd się przeniesie na inny cylinder czy pozostanie na tym samym. Sprawdź okablowanie czy nie jest uszkodzone, wtedy pozostanie wtrysk lub silnik.
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
Witam! Mam seicento 1,1 SPi ten starszy typ silników na jednopunkcie. jaseja87ns no i co z tym Vanem?? bo włąsnie mam identyczny problem, nie chodzi na 2 i 3 gar , i tez świeci kontrolka wtrysku, świece i kable równiez nowe, a co dziwne gubi istre czasami, poniewaz sprawdzałem lampa stroboskopowa :/ cewki sa dobre, bo wpinałem inne i to samo.
Diagnoza komputerowa z podglądem parametrów na żywo i będzie wiadomo co nie tak.
Tak głosno , to może zaworki klepią , a nie wtrysk.
nie ma testu. Po zapłonie jest tylko wtrysk, oil i aku.
Witam, wymieniłem silnik wraz z wtryskiem w Seicento 900, silnik pracuje dobrze po za tym że wtrysk dziwnie "tyka" w poprzednim wtrysku nie było nic takiego słychać, co może to powodować?
Zapaliła mi się kontrolka wtrysku w seicento 900 benzyna dojechałam do domu bez problemów tak że nie znam przyczyny .niestety zanim mechanik mnie przyjmie kilka dni trzeba czekać. Czy mogę jeździć autem jak sprawdzić przyczynę?
O co może chodzić? Podłącz się interfejsem ISO-KKL z adapterem OBD2 na trzy-pinowe wejście, które masz przy sterowniku silnika. Użyj programu IAW ECU SCAN 2 https://iaw-scan2.sourceforge.net/?p=dow... Odczytaj i wykasuj błędy.
tak , potrzebny jest emulator
co do tej czkawki to ci pomoge napisz tylko który to rok bo zmieniły się 2 razy systemy wtrysku
To "cykanie" kiedy się pojawia, na 50 czy 15? Na krótko rozrusznik kreci? Klemy na słupkach akumulatora dobrze zamocowane ? Geneza tego zjawiska - coś było robione przy samochodzie?
Nie świeci kontrolka wtrysku sprawdż bezp.F22
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
Czy ktoś wie jak podlaczyć obrotomierz w seicento 1,1 silnik na pelnym wtrysku. Gdzie szukać kabelka od zliczania impulsów. Za radę będę wielce wdzięczny.
witam jak w temacie mam problem z wtryskami w seicento 1.1 2003 rok problem polega na tym ze auto nie chodzi pompka podaje iskra jest tez kiedy wyciagne listwe wtryskowa po przekreceniu rozrusznikiem wtryski psikna po dwa razy i na tym koniec ma ktos moze jakies pomysly pozdrawiam
czy można zamontować syrene w pobliżu centralki wtrysku (ta w silniku) w seicento i punto czy nie zakłóci to pracy centralki czy trzeba zachować jakąś minimalną odległość od centrali wtryskowej ????
podniesienie ciśnienia na reduktorze w sekwencji nic nie daje, bo instalacja ma miernik ciśnienia i wtedy zmniejsza czasy wtrysku
Może gaz blokuje wtrysk?
Kup inną centralkę na szrocie i przelutuj. Jeszcze nie stwierdziłem, iż w/w scalak jest zepsuty, być może np.nie taktuje kwarc, centralka leży nieużyteczna od kilku lat, nabyłem w Łodzi od CC 900 za 190, zł i działa narazie poprawnie, ale na benzynie nie osiągam pełnej mocy; chciałem naprawić zepsutą.
Przełóż na próbę przekaźnik ze skrzynki bezpieczników z kabiny. To identyczny czerwony przekaźnik. Po co masz kupować nowy jeśli ten prawdopodobnie sprawny . Masy wszystkie podpięte jak było przy starym silniku? Ważny punkt masowy jest na termostacie. Tam są cztery przewody masowe m innymi od układu wtrysku i chyba też immo Fiat code
witam potrzebuje pomocy w sprawie podlaczenia fabrycznej instalacji wtrysku z przekaznikiem gazu nadmieniam ze przeakaznik jest podpiety pod gaz i ma wyjscie na dwa kable ,wtrysk ma nowa wiazke czy fabryczna wiazke tez laczymy z przekaznikiem i wtryskiem seicento 900 99r
Kontrolka nie może się świecić w czasie pracy silnika w żadnych jego warunkach pracy - masz usterkę
hehe, tak czułem... Dodano po 1 To jak Diablo2, rozwiązał się problem? Mam bardzo podobny... pozdrawiam!
Poszukuje schematu instalacji elektrycznej do Fiata Seicento Sporting z wtryskiem jednopunktowym. Bardzo prosze o podpowiedzi gdzie mozna znalezc.[/b]
Pompa paliwa nie wyrabia i wtrysk leje.
Czujnik masz pod pokrywą od wtrysku, idą do niego czarny i fioletowy przewód z lewej strony, jak spojrzysz od przodu auta.
O ile mnie pamięć nie myli to wtyczka kompresora klimatyzacji.
Auto zrobione, ale konieczne było wykasowanie imo z kompa. Temat zamknięty dzięki za podpowiedzi.
jest to jeden z pierwszych egzemplarzy produkowanych i nie ma imo .
Pewnie masz jakis problem z jakimś czujnikiem w kolektorze ( mozliwe ze sonda lambda padła ).
Brak iskry do sprawdzenia uzwojenie pierwotne zasilanie z przekaznika wtrysku i masa z ecu
Będzie zapalał, natomiast układ wtryskowy z funkcji wtrysku sekwencyjnego przejdzie w sterowanie grupowe, co zrozumiałe, bo nie ma rozróżnienia cylindrów.
Gdzie szukac kabelka do podlaczenia obrotomierza co daje impulsy w seicento 1,1 na pelnym wtrysku. Brakuje mi tylko jednego kabelka aby on zadzialal.Pomóźcie11. Z góry dziekuję
Ja stawiam na zbiornik paliwa przy zgrzewie to normalna sprawa w Cinquecento i seicento.
To jakieś dziwne tłumaczenie w programie - albo chodzi o czujnik prędkości obrotowej silnika, albo sterowanie wtryskiwacza - tak czy inaczej prosta do zdiagnozowania usterka elektryczna, tylko wypada, żeby mechanik dysponował multimetrem, a najlepiej oscyloskopem...
No a wtrysk dobry?
Emulacja nie jest konieczna, tylko odcięcie - to rozumiem. Ale czy jak tylko odetnę wtrysk, to czy komputer nie wykaże błedu i nie wywali kontrolki wtrysku na zegarach?
W moim seicento(pełny wtrysk) jest gaz BRC bez emulatora sondy. Lampka awari swieci się stale ,ale to nie przeszkadza w jeździe ani na gazie ani na benzynie. Moje pytanie czy da się podlaczyc jakis tani emulator sondy np.na układzie 555 zeby zgasic owa lampke ?
Nie wiem jakie ten typ ma czujniki i sondy, bo to gaźnik. U mnie w Seicento 900 (wtrysk) też masakrycznie zaczął palić, winny okazał się czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Odczytywał źle temperaturę (za niską) i jeżdził cały czas tak, jak "na ssaniu", a w wydechu czarno.
Jakie masz odczyty czasu wtrysku przy rozruchu?
Butla zostaje a poza tym wszystko musisz mieć, wtryski (wkrętki) to już nie żyduj tylko kupisz nowe choć to ci musi powiedzieć jakie mniej więcej.
Mam następujący problem. Auto po wejściu na 3000 obr przerywa, po czym znowu wchodzi na 3000 i tak w kółko na przytrzymanym gazie. Na wolnych obrotach pracuje normalnie. Tester wykazał brak błędów. Po przełączeniu na LPG problem ten sam.. W momencie przerwy w pracy silnika zapala się kontrolka wtrysku.
mam podobny problem, tyle że u mnie czasem odpala od ręki a czasem chwilę musi pokręcić, gdzie szuakć tego ECU?
Witam. A w czym ty masz problem jak tam jest jedno punktowy wtrysk paliwa?
Generalnie popyt rodzi podaż i gdyby były częste problemy z zaworami internet kipiał by od informacji. Problemy z falowaniem obrotów mogą być związane z łapaniem lewego powietrza za przepustnicą. Sprawdź szczelność odmy, miejsca gdzie wtryski gazu wchodzą w kolektor oraz szczelność serwa hamulcowego.
Jest iskra ?, pompa paliwa pracuje ?, wtrysk(i) mają kluczowanie ?
Sprawdź kolego bezpieczniki. Mogła spalić się pompa wraz z bezpiecznikiem głównym, który obsługuje jeszcze inne rzeczy takie jak wtrysk.
ZALOŻ WKLADKE MIKSERA 38 I SPRAWA ZAŁATWIONA.35 PRZYCIEMNIA SCIANKE WTRYSKU I ZMNIEJSZA DOPLYW POWIETRZA STAD TA "ZABKA"
witam szukam schematu wiazki komputera wtrysku mpi . :?:
to mi ulzyło...ale mam jeszcze jedno pytanie......przy przełanczaniu gazu na benzyne zapala się czerwona kontrolka wtrysku,pózniej gasnie-co to znowu jest???? Prawdopodobnie brak emulatora wtrysku
Kontrolka code "kluczyk" gaśnie ?, po włączeniu zapłonu słychać przez 3 sek pompę paliwa ? kontrolka wtrysku "marchewka" zapala się ?
Ile kilometrów potrzebujesz przejechać do wystąpienia usterki? Może czujnik położenia wału po rozgrzaniu szwankować. A to podstawa do sygnału dla iskry i wtrysku paliwa.
Musisz jechać do gazownika lub mechaniko gazownika który to zdiagnizuje i naprawi bo tak to cieżki temat. Korekt brak, czasow wtrysku brak, opornosci emulatorów brak wiec nie wiadomo czy trafna porada juz padla czy problem jest inny np upg.
mozesz wymazac kod z centralki wtrysku i po problemie ale stracisz blokade.
Sonda zdechła, tak trudno zinterpretować błąd czujnika tlenu?.
oki prosze
a może autoalarm ( oczywiście jeśli był zamontowany )
Wtrysk jest jednopunktowy.
wymieniłem przewody i znowu świece i silnik chodzi idealnie, pali za pierwszym no tylko dalej świeci się wtrysk. Zobaczę przekaźnik i pompkę ;) Dzięki
to nie może się nigdzie lać, pewnie guma w regulatorze ciśnienia (koło wtryskiwacza) pękła i się leje i go zalewa, wymień całą tą górę cały kompletny nic nie kosztuje... https://allegro.pl/oferta/monowtrysk-wtr...
Witam ja mam mpi Seicento a cały silnik z osprzętem mam od bravy 1.216V i przepustnica jest elektryczna a ja w Seicento mam na linkę Dodano po 2 Ja mam mpi i jest na pełnym wtrysku i ten od bravy też jest na pełnym wtrysku
A pali się kontrolka od wtrysku (czerwona)?
Witam, posiadam Seicento 900, 1999 r. Gdy padła uszczelka pod głowicą samochodem było jeżdżone do końca, aż padł, po wymianie silnika samochód nie odpala. Wymieniłem czujnik wału gdyż z niego pojawiał się błąd a silnik czytał dziwne parametry i nic. Od samego początku po wymianie wyskakuje błąd z wtryskiwacza paliwa, paliwo ma dobre ciśnienie, tyle...
Witam, mam problem z seicento 1.1 brak kontrolki wtrysku a co za tym idzie brak iskry i paliwa , wymienione czujnik położenia wału i wałka, cewki, przekazniki i bezpieczniki, dalej brak iskry a i rozrząd ok.
który to rocznik seicento????
Witam W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow. Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych...
Wiatrak włącza centralka wtrysku, sprawdź przekaźnik.
Gaśnięcie silnika na zimnym zaraz po uruchomieniu go jest spowodowane przez niedoładowany akumulator. I na tę dolegliwość jest ulepszone oprogramowanie centralki wtrysku które to trzeba wgrać examinerem w serwisie. Najprościej wziąć doładować prostownikiem przez noc akumulator i rano uruchomić silnik. Będzie OK.
A nie urwał się przewód masowy pomiędzy silnikiem i karoserią?
To, że paliwo jest w zbiorniku to mało, pytanie czy jest podawane do cylindrów i czy jest iskra. Jeśli akumulator rozładował się w trakcie jazdy to musi być niesprawny alternator i być może powoduje jakieś zwarcie. Klemy bardzo iskrzą przy zakładaniu na "słupki" akumulatora? Jeśli to wersja MPI (po 2003 r.) to częste były awarie sterownika wtrysku.
Witam Szukam w internecie i nie mogę znaleźć jakie jest nominalne ciśnienie sprężania w silniku 1.1 na jednopunktowym wtrysku do seicento??? Może któryś z Was mi powie? Pozdrawiam
Charytatywnie Ci tego nie zrobi... części ~100zł (przy okazji warto zregenerować wtryski i wymienić filtry), robocizna ~150zł, ponowna regulacja ~100zł. Jeśli to instalacja II generacji to z 50zł mniej.
Złapał na autoadaptacji złe nastawienia. Sprawdź termostat podaj czs wtrysku na wolnych obrotach.
1400zł to nie jest zła cena, choć z drugiej strony butla i przewody są, trzeba założyć wtryski, centralkę i nowy parownik. To jest 1.1 MPI czy SPI? Rocznik sugeruje MPI...
Seicento 1.1 sterownik IAW 16FM.E6 brak iskry . Rozrusznik kręci , pompa paliwa działa. Impulsy z czujnika położenia wału O.K. Pali się na stałe kotrolka CODE. Po kolejnej próbie odpalenia zapaliła się na stałe kontrolka wtrysku. Czy to sterownik?
Jeżeli to będzie centrala wtrysku (co bardzo prawdopodobne)to po wymianie nie zapomnij sprawdzic ładowania. Prawdopodobnie będzie bardzo duże. W sc i cc to czesta rzecz.
Masz LPG?
Tartarini to producent, a jaki model albo chociaż wtrysk czy mieszalnik?
Mam problem z Seicento (2004r wtrysk 1100cm3). Zaświeciła się lamka kontrolna uk. sterowania.Samochód zaczął dusić się na wolnych obrotach i nie zapala bez "gazu" na zimno. Komputer pokazał zepsuty silnik przepustnicy, ale po wymianie na drugi było to samo. Mechanik stwierdził iż będzie to coś z uk. elektrycznym ale potrzebny jest schemat. Tymczasem...
sprawdź zasilanie na cewki i czujnik położenia wału, tak na początek. Wtrysk, gaźnik, rocznik?
Może też czujnik temperatury silnika lub czujnik położenia przepustnicy nie podawać w tym czasie danych. Występuje przerwa w obwodzie i zapala się kontrolka awarii układu. Psiknij jakimś sprejem do kontaktów elektrycznych w kostki czujnika na termostacie, czujnika na osi przepustnicy jak również wskazane - w kostkę czujnika MAP-u - przy centralce wtrysku
czy może być uszkodzony przekażnik? -pojazd to seicento przed awarią migała kontrolka wtrysku następnie jak w 1 wiadomości
Witam, mam problem z fiatem Seicento 900 auto nie odpalało, wymieniłem wtrysk auto odpala tylko na gazie wciśniętym w podłogę. Raz gaśnie raz nie, jak już pali to kopci niemiłosiernie na biało. Benzyna jest w oleju, pęknięty blok?
Ok., narazie dzięki za pomoc
Okej jak wstanę rano to nagram, bo teraz to.sąsiadów obudze ;)
uszczelki wtrysku seicento seicento kontrolka wtrysku kontrolka wtrysku seicento
zmywarka dłużej zmywa schemat magnetofon iveco schemat instalacji elektrycznej
delete override firmware toshiba
Audi A8 D3 3.7 V8 – układ podciśnienia, typowe usterki, diagnostyka, serwo, IMRC Renault Master 2008 dCi – gaśnie po odpaleniu, immobiliser, układ paliwowy, czujnik wału