Odczytaj pamiec usterek na czytniku kodów. Jest to kontrolka iformujaca ze ystapila usterka w elektronice sterujacej silnikiem.
Tartarini TEC 99 czyli gaźnik (II generacja).
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....
Do obudowy termostatu są przykręcone wszystkie masy wiązki wtrysku (czarne kable), ja bym się im przyjrzał
Sonda zdechła, tak trudno zinterpretować błąd czujnika tlenu?.
Na cewkach i wtrysku przewód zielony z czarnym paskiem jest u mnie stałą masą, wzięty ze śrubki przy termostacie, tego nie ruszałem podczas przenoszenia silnika, mam 4 bezpieczniki za akumulatorem, wszystkie sprawne i zasilanie do ECU dochodzi na 35, na 34 mam stałą masę z tej samej śrubki co do cewek i wtrysku. Jak pisałem, powinien być plus na przewodzie...
dorobiłem gniazdo, OBD2 udało się policzyć, pokazuje błędy, bo większość czujników jest niepodpięta, ale nie pokazuje błędu dotyczącego cewek czy wtrysków. W aplikacji podczas kręcenia nie pokazuje obrotów.
Słuchaj, jeżeli po włączeniu zapłonu nie działa Ci pompa paliwa i nie ma kontrolki wtrysku przez chwilę to znaczy że sterownik silnika nie działa. Może brakuje mu zasilania. Tutaj szukaj a nie przy pompie paliwa. Po włączeniu zapłonu ma się na chwile zaświecić kontrolka wtrysku. Kolega m789 wskazał Ci gdzie jest plus po stacyjce na wtyczce - jest to...
Przełóż na próbę przekaźnik ze skrzynki bezpieczników z kabiny. To identyczny czerwony przekaźnik. Po co masz kupować nowy jeśli ten prawdopodobnie sprawny . Masy wszystkie podpięte jak było przy starym silniku? Ważny punkt masowy jest na termostacie. Tam są cztery przewody masowe m innymi od układu wtrysku i chyba też immo Fiat code
Początkowo myślałem, że cewka, świece i przewody ale to wymienione i dalej mi nie odpala. Przeczyściłem wtrysk paliwa, i pompę i dalej to samo. Noo, i po tych zabiegach dalej nie wiadomo czy jest iskra i wtryskuje paliwo.
Witam! Mam seicento 1,1 SPi ten starszy typ silników na jednopunkcie. jaseja87ns no i co z tym Vanem?? bo włąsnie mam identyczny problem, nie chodzi na 2 i 3 gar , i tez świeci kontrolka wtrysku, świece i kable równiez nowe, a co dziwne gubi istre czasami, poniewaz sprawdzałem lampa stroboskopowa :/ cewki sa dobre, bo wpinałem inne i to samo.
Musisz jechać do gazownika lub mechaniko gazownika który to zdiagnizuje i naprawi bo tak to cieżki temat. Korekt brak, czasow wtrysku brak, opornosci emulatorów brak wiec nie wiadomo czy trafna porada juz padla czy problem jest inny np upg.
W p1 regulator ciśnienia paliwa jest przy listwie, a w seicento znajduje się w baku przy pompie i jak na mój rozum powinno to działać bez żadnych problemów. Dobrze myślę? Listwa, to tylko zasobnik - ma magazynować zasób paliwa, pod stałym ciśnieniem - pozostaje kwestia regulatora. Ciśnienie ma być stałe , względem ciśnienia bezwzględnego, czyli w kolektorze...
Będzie zapalał, natomiast układ wtryskowy z funkcji wtrysku sekwencyjnego przejdzie w sterowanie grupowe, co zrozumiałe, bo nie ma rozróżnienia cylindrów.
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
Czujnik MAP jest odpowiedzialny za dobór kąta wyprzedzenia zapłonu oraz czasu wtrysku (nie ma tam przepływomierza), więc poprawność jego działania i szczelność układu dolotowego jest bardzo ważna. Nie rozumiem natomiast stwierdzenia "odpali tylko wtedy gdy w komputerze obok MAP sensora coś przeskoczy?".
Gaśnięcie silnika na zimnym zaraz po uruchomieniu go jest spowodowane przez niedoładowany akumulator. I na tę dolegliwość jest ulepszone oprogramowanie centralki wtrysku które to trzeba wgrać examinerem w serwisie. Najprościej wziąć doładować prostownikiem przez noc akumulator i rano uruchomić silnik. Będzie OK.
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
A obroty wału widzi sterownik?,a czas wtrysku podczas rozruchu pokazuje?,a zasilania i masy sterownika sprawdzone?,a zasilanie cewek po zapłonie?,a może jakieś odcięcie dołożone kiedyś tam? Jak to wszystko ok.to pewnie ster uwalony.pozdr.
Zacznij od wyeliminowania instalacji LPG, czyli zakręcenia zaworu na butli. Następnie sprawdź, czy nie leje Ci się benzyna z regulatora ciśnienia (jest w korpusie przepustnicy, obok wtryskiwacza), dalej skontroluj stan wężyka podciśnieniowego łączącego kolektor/korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia. Możliwe też, że instalacja LPG, wskutek niewłaściwie...
To od czego proponujesz zacząć. Od diagnostyki komputerowej sterownika wtrysku benzyny, następnie - jak ww. przełączenia na benzynę, zakręcenia zaworu na butli LPG i przejechania przynajmniej 50 km na benzynie. Jak wtedy wróci do normy, to można się zająć diagnostyką i strojeniem LPG. Przy tej instalacji LPG nie ma prawa się świecić "check" przy pracy...
Skoro jest wywalony krokowy, to centralka nie ma jak sterować dawką gazu. Pytanie jak sterownik benzyny czyta sondę i jak jest w centralce gazu ustawiona jej emulacja, Jeżeli sterownik wtrysku podczas jazdy na gazie będzie widział ubogą mieszankę to będzie podnosił czas wtrysku paliwa do górnej granicy regulacji. I po przełączeniu z gazu na paliwo będzie...
To jakieś dziwne tłumaczenie w programie - albo chodzi o czujnik prędkości obrotowej silnika, albo sterowanie wtryskiwacza - tak czy inaczej prosta do zdiagnozowania usterka elektryczna, tylko wypada, żeby mechanik dysponował multimetrem, a najlepiej oscyloskopem...
No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
a może autoalarm ( oczywiście jeśli był zamontowany )
Brak iskry do sprawdzenia uzwojenie pierwotne zasilanie z przekaznika wtrysku i masa z ecu
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
hehe, tak czułem... Dodano po 1 To jak Diablo2, rozwiązał się problem? Mam bardzo podobny... pozdrawiam!
Pewnie masz jakis problem z jakimś czujnikiem w kolektorze ( mozliwe ze sonda lambda padła ).
Wyczyszczenie komputera pomogło. Samochód działa . Pozdrawiam.
To "cykanie" kiedy się pojawia, na 50 czy 15? Na krótko rozrusznik kreci? Klemy na słupkach akumulatora dobrze zamocowane ? Geneza tego zjawiska - coś było robione przy samochodzie?
Sprawdź przekaźnik wtrysku i pompę paliwa. Częstą przyczyną jest zapchane rdzą sitko na pompie. Metalowy zbiornik itd...
Witam, wymieniłem silnik wraz z wtryskiem w Seicento 900, silnik pracuje dobrze po za tym że wtrysk dziwnie "tyka" w poprzednim wtrysku nie było nic takiego słychać, co może to powodować?
Tak, wydaje się szczelne. Wszystkie przewody sprawdzone, psikałem też plakiem dookoła dolotu i wtrysku i nie zmieniło to pracy, czyli nie ciągnie raczej lewego.
Tak głosno , to może zaworki klepią , a nie wtrysk.
tak , potrzebny jest emulator
Po wymianie ecu nie chce zapalić , jak mu podam paliwo ze strzykawki na przepustnicę to odpala, w czym problem ?
Witam W moim seicento zauważyłem, że mam mocno skorodowane obejmy tylnych tulei przedniego wahacza (widoczne na zdjęciach). W sklepie oraz na internecie sprawdzałem i cena jednej obejmy dochodzi do 100 zł. Gdzie można zakupić takie obejmy za rozsądną cenę ? Drugie pytanie dotyczy wycieku w okolicach filtra oleju, wygląda jakby wyciekał płyn chłodzący...
Seicento 900 z 2000 roku. Podczas przyspieszania pojawia się kontrolka błędu układu wtrysku, oraz przy pełnym przyspieszeniu silnikiem szarpie. Na diagnostyce wyskoczył błąd 110 (błąd obwodu wtryskiwacza) oraz błąd sondy lambda. Zostało wymienione kompletne urządzenie wtryskowe z wszystkimi czujnikami. Po wykasowaniu błędów, kontrolka wtrysku dalej...
Witam Wszystkich! Mam problem z kontrolerem wtrysku benzyny. Otóż silnik po rozgrzaniu, kiedy zaczyna czytać sondę lambda bardzo kiepsko przyspiesza (przy dużym uchyleniu przepustnicy w stanie pełny wtrysk + brak korekty lamba) problem nie występuje. (Na zimnym też jest ok.) Niestety wskazania testera lambdy wykazują że napięcie sięga poprawnych wartości...
czy można zamontować syrene w pobliżu centralki wtrysku (ta w silniku) w seicento i punto czy nie zakłóci to pracy centralki czy trzeba zachować jakąś minimalną odległość od centrali wtryskowej ????
Czy ktoś wie jak podlaczyć obrotomierz w seicento 1,1 silnik na pelnym wtrysku. Gdzie szukać kabelka od zliczania impulsów. Za radę będę wielce wdzięczny.
Po zdjęciu i założeniu głowicy przez mojego pracownika, nie dało się uruchomić autka, działa pompka paliwa dochodzi paliwo, nie otwiera sie monowtrysk i brak jest iskry, czujnik położenia wału ok, masa silnika ok. Dodano po 2 Sprawdziłem: przewód prądowy do cewki i monowtrysku, dostaje po włączeniu zapłonu prąd na ok 17-20 sek., pętla przy stacyjce...
Jest uszkodzony sterownik, a w nim takie jeden układzik w obudowie Pentawatt 11pin. I tyle ci wystarczy. Układ ma oznaczenie kodowane, ale ja wiem co wstawić w zamian.
Witam. Mam problem ze swoim Seicentem 1.1 99r 13300 km. Ciągle ucieka płyn chłodniczy. Nie ma tzw, sera pod korkiem, po odkręceniu korka nie ma bulek, płyn nie tryska z chłodnicy. Samochód nie stracił mocy, nie muli ani nic. Dymi na gazie na biało to chyba normalnie na benzynie prawie zero dymu. Chciałem zapytać czy to uszczelka pod głowica czy coś...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Jeżeli to będzie centrala wtrysku (co bardzo prawdopodobne)to po wymianie nie zapomnij sprawdzic ładowania. Prawdopodobnie będzie bardzo duże. W sc i cc to czesta rzecz.
A nie urwał się przewód masowy pomiędzy silnikiem i karoserią?
jeśli chodzi o to piszczenie to najpierw bym sprawdził czy pasek jest naciągnięty, mogą też piszczeć łożyska w alternatorze
Ok., narazie dzięki za pomoc
Witam Dziś rano chciałem pojechać do pracy, niestety po przejechaniu około dwóch metrów na wstecznym biegu, autko przydusiło i zgasł silnik i tak za każdym razem. Dzieje się tak zarówno w gazie jak i w benzynie. Nie ma problemu z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu, sej "do przodu" jeździ ok - gaśnie tylko na wstecznym, strzela i czasem zapala się kontrolka...
Ciśnienie paliwa jest w wielopunktowym wtrysku pośrednim wszędzie podobne. Przy 3 bar powinien chodzić. Nic nie powinno się przelewać.EVAP możesz odciąć i zaślepić.
co do tej czkawki to ci pomoge napisz tylko który to rok bo zmieniły się 2 razy systemy wtrysku
mozesz wymazac kod z centralki wtrysku i po problemie ale stracisz blokade.
Kontrolka code "kluczyk" gaśnie ?, po włączeniu zapłonu słychać przez 3 sek pompę paliwa ? kontrolka wtrysku "marchewka" zapala się ?
wlasnie ostatnio zauwazylem ze gdy auto stoi przez noc, ogolnie jak jest zimne o wiele mocniej hamuje tylne prawe koło, praktycznie blokuje się, może mieć to jakiś związek? Dodano po 3 dodatkowo wszystko posprawdzalem i jest szczelne. Zauważyłem też że gdy zagne wężyk podciśnieniowy który idzie od filtra powietrza do wtrysku to oboty spadaja do normalnych.....
Zapaliła mi się kontrolka wtrysku w seicento 900 benzyna dojechałam do domu bez problemów tak że nie znam przyczyny .niestety zanim mechanik mnie przyjmie kilka dni trzeba czekać. Czy mogę jeździć autem jak sprawdzić przyczynę?
uszczelki wtrysku seicento seicento kontrolka wtrysku kontrolka wtrysku seicento
naprawa płyty głównej immergas bezpieczniki volvo lusterka gruszka turbiny citroen
Tuner HF8900HD – opóźniony start, wymiana kondensatorów low-ESR, objawy uszkodzonego zasilacza Migająca kontrolka ABS i czerwona kontrolka z wykrzyknikiem – Skoda, VW, Fabia, Octavia, Golf, Polo – diagnostyka usterki ABS/EBD