miał stale prąd (12V) jestem zupełnym amatorem jeżeli chodzi o prąd ale staram się nadrabiać braki Zapamiętaj w woltach podaje się wartość napięcia a natężenie prądu w amperach :!:. Jest zamontowane zabezpieczenie przeciwkradzieżowe ale ono wydaje się pracować dobrze I tu bym sprawdził dokładnie. Miałem kiedyś taki przypadek było zabezpieczenie i wydawało...
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....
Witam. Prawie 30l/100km benzyny "spalało" mi swego czasu Seicento 1,1MPI (40kW) :) Brak mocy, czarny dym z rury wydechowej itp - a najciekawsze to, że brak błędów w ECU. Przyczyną była uszkodzona I sonda lambda, ale na LPG chodził prawidłowo, zużycie gazu ok 9l/100km. Sprawdź działanie emulatora wtrysków i czy jest on prawidłowo zainstalowany - może...
Na podstawie silnika 900 SPI podaję : przekaźnik czarny zasila centralkę wtryskową, styk z przewodem niebiesko-czerwonym jest kluczowany impulsem masy z centralki wtryskowej z pinu nr 4.Plus stały na cienkim przewodzie czerwonym Przekaźnik czerwony zasila urządzenia wykonawcze także pompę- kluczowany impulsem masy z centralki wtrysku z pinu nr 23 na...
Tak jak już pisałem wcześniej na 4 pinie masz zasilanie a na 3 masę pompy , reszta jest od czujnika poziomu paliwa i w tym przypadku nie ma związku z usterką . Immo nie ma nic do tego .
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku jak jest podłączona pompa - jeżeli nie ma to szukaj zaśniedziałego połączenia w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik od pompy "cyka"? Iskra jest? Przekaźnik od pompy zasila cewki zapłonowe, wtryskiwacz i pompę paliwa.
Obrotomierz to samoróbka z allegro za 60zł jakich wiele sie spotyka niby miał działać po owinięciu kabla do świecy ale lipa na próbe podłączyłem do auta działał na sygnale z przekaznika pompy paliwa w seicento 899 (był dostosowany do 1-6 cylindrów zworka regulowała)ale w skuterze z cewkomodułem juz nie podłaczyłem pod kabel niby sygnał z cewki i nic...
A wiecie może jak leci zasilanie sterownika? Czy w skrzynce bezpieczników w kabinie jest jakiś bezpiecznik przez który idzie zasilanie? Dodano po 48 A wiecie może jak leci zasilanie sterownika? Czy w skrzynce bezpieczników w kabinie jest jakiś bezpiecznik przez który idzie zasilanie?
Witam czyli złącze do ECU nie ma zasilania mam pociągnąć zasilanie z żarówki ?
Przekaźnik zasilany ze styku 15, masa z ECU. Po włączeniu zapłonu pompa odzywa się na 2-3 sekundy
Zasilanie sterownika po stacyjce jest? Musiałbyś się schematem posiłkować. Kostka stacyjki to częsta usterka w SC. Czy w tym czasie jak nie słychać pompy paliwa działają inne urządzenia po kluczyku? Np nawiew wewnątrz itp?
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
Jak jest problem z immo to świeci się "marchewka" (a po wciśnięciu i zwolnieniu pedału gazu zaczyna migać), wyłącznik wstrząsowy odłącza tylko zasilanie pompy paliwa.
Pompa się zaciera stopniowo aż w końcu nie pracuje w ogóle. Sprawdź zasilanie pompy żarówką 21 W wpinając ją w przewody przy pompie - grube: zielonoczarny (+) oraz fioletowoczarny (-). Jeśli nie będzie zasilania sprawdź wyłącznik bezwładnościowy pod deską rozdzielczą na ścianie grodziowej (podający masę) i przekaźnik czerwony nad sterownikiem wtrysku...
Czasami instalacja gazowa odcina zasilanie pompy gdy pracuje na lpg. Mogło coś paść. Alarm,jakaś odcinka może jest.
Mam problem z pompą paliwa. Generalnie problem tkwi w tym że gdy włącze zapłon pompa paliwa powinna uruchomić się na kilka sek i wyłączyć się lecz jest tak że pompa chodzi cały czas co od czego powinienem zacząć diagnozę ?
Mam problem, Seicento 900 nie odpala wogole, nie kreci rozrusznikiem, po przekreceniu kluczyków nic sie nie dzieje, a dokładnie w pozycji kluczyków właczajacej stacyjke słychać tylko przeskakiwanie przekaznika z pompy paliwowej (po lewej w kabinie mały czarny przekaznik), nie słychać zasysania pompy charakterystycznego przed odpaleniem (nie swieci sie...
Witam Tak jak w temacie.Autko stało dwa dni bez odpalania, bo zmieniałem zderzak. I dzisaj próbuje odpalic i nic wogóle nie słychać pompy paliwa. I wogóle nie pojawia sie napięcie na zaciskach od pompy. Prosze o pomoc.
Witam Mam prooblem z seicento 900 z roku 1998 benzyna +lpg, mianowicie podczaas jazdy zgasł i po sprawdzeniu doszedłem że niema iskry a dokładnie niema zasileń na cewki,pompke z przekaźnika i po dojściu do tego przekaznika na styku 30 występuje tylko 6V,natomiast na styku 87 ,czyli tym zasilonym z przekaznika występuje zwarcie do masy,w czym szukać??instalacja...
Witam i zwracam sie z prosba o pomoc w moim autku nie chodzi pompa paliwa nie ma na niej pradu wiec auto nie pali .Gdy podciaglem z akumlatora lus i przylozylem do pompy pompa dziala i uto pali gdzies gubi sie prad . ma ktos pomysl co moze byc nie tak ?? wydaje mi sie ze moze przekaznik paliwa dowiedzialem sie ze jest on pod maska znalazlem dwa czerwony...
Po zdjęciu i założeniu głowicy przez mojego pracownika, nie dało się uruchomić autka, działa pompka paliwa dochodzi paliwo, nie otwiera sie monowtrysk i brak jest iskry, czujnik położenia wału ok, masa silnika ok. Dodano po 2 Sprawdziłem: przewód prądowy do cewki i monowtrysku, dostaje po włączeniu zapłonu prąd na ok 17-20 sek., pętla przy stacyjce...
Witam Wszystkich Czytających Przesadziłem i brakło mi paliwa w seicento 1,1spi , pompe mam pod zbiornikiem z gazem (bo to jest VAN) , wlałem już pół baku paliwa i nadal pompa nie chce zassać. Może komuś sie już to przytrafiło i wie ile trzeba paliwa. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Witam. Auto gasnie gdy paliwa jest ok 10 litrów w baku. Aby powtórnie uruchomić silnik muszę sciągnąc przewody z pompy paliwowej, przekrecić kluczyk zeby pompa zassała paliwo. Nastepnie zakladam przewody na swoje miejsce i juz jest ok przez kilkanascie kilometrów. Jezeli zaleje tyle beznyzny aby pompa była zakryta chodzi OK. Rozebrałem pompę i przeczysciłem,...
witam wszystkich.mam problem z fiat seicento 900 po przekreceniu kluczyka swieca sie kontrolki z ladowania, oleju i recznego hamulca rozrusznik kreci ale nie pokazuje wtrysku,pompa paliwa sie nie odzywa i nie slychac pracy zadnych przekaznikow prosze o pomoc pozdrawiam
Witam. Mam problem z sc 900 00r. sama benzyna. Jadę sobie jadę a tu nagle zgaśnie. Pompka paliwa nie pompuje, nie zapala się przez chwilę kontrolka wtrysku. Muszę odczekać kilka minut zapali się z powrotem, pompka pracuje i jest dobrze. Zdarza się to jakiś raz na 10 km przy nawet nie rozgrzanym dobrze silniku. Proszę o pomoc. Edit: Seicento posiada...
Nie mam schematu elektrycznego , ale jak podpiąłem plus z akumulatora bezpośrednio do silnika dmuchawy to działa na wszystkich stopniach (prąd przechodzi przez opory) . Tak jakby nie dostawał bezpośrednio z bezpieczników plusa zasilania . Jest tan taki przewód 4mm2 chyba - niemożliwe aby się spalił ... ma może ktoś schemat elektryczny tego pojazdu ---...
W Seicento przy większych obrotach silnika przestaje ładować. Szczotki wymienione. Mierzyłem napięcie na akumulatorze i przy zwiększaniu obrotów napięcie rośnie do ok. 14,2V i nagle spada do 12,4 i zaświeca się kontrolka ładowania. Po zmniejszeniu obrotów wszystko prawie zawszewraca do normy. Co może być przyczyną? Regulator? Może ktoś spotkał się z...
Pompa paliwa mi piszczy kupiłem nową parę dni było cicho i potem znów to samo się dzieje jaka jest przyczyna w jaki sposób można temu zaradzić
Witam jak w temacie posiadam fiata seicento 900 z 99 r. Dziś rano wyjechałem po przejechaniu około 300m auto zaczęło strasznie szarpać i zgasło. Teraz nie odpala.tzn jak by załapywał i od razu się dusił. Zepchnąłem go z powrotem na podwórko wymieniłem świece ale dalej to samo. Co może być przyczyną ?
Auto naprawione. Na szczęście okazało sie że uszkodzony był przekaźnik zasilania pompy paliwa i przy okazji cewek i wtryskiwacza. Zmyliło mnie to ze załączał niby zasilanie a faktycznie miał uszkodzone styki w takis sposób że nie było to zupełnie widoczne.
co do znaczka /WW to nie wiem co to mam tylko fiata a nie szrot wagon :) to na marginesie. Co do gazu nie jestem tu żadnym guru ani spec(doktorem oj boli) ale z tego co piszesz nie świeci Ci kontrolka gazu prawda ?? 1. to nie jest przypadkiem silnik na wielopunkcie jeżeli tak to bez działającej pompki benzyny lub samej benzyny to papa nie zapali (PS....
a jak często tankujesz nowe paliwo? Trudno powiedzieć, to zależy ile zatankuję i jak często odpalam silnik. Ostatni raz 1.5 miesiąca temu, bo bardzo mało ostatnio jeździłem. Wiem chodzi oto,że kolega tankuje przynajmniej raz w miesiącu. Otóż z tego co na ten temat się doczytałem, to benzynie tak przybywanie w baku nie szkodzi, co krążenie w obiegu...
Doktorr Wielkie dzięki. Już wcześniej sprawdzałem szczelinę między kołem pasowym a czujnikiem i od samego początku jak kupiłem sejka (rok 2000) to szczelina nie ma 1mm tak jak powinna mieć tylko około 3-4mm i przez te 9 lat wszystko było OK. Zdążyłem już się dowiedzieć, że na podstawie sygnałów przesyłanych z czujnika elektroniczne urządzenie sterujące...
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
Po co jej montowali immobiliser to nie wiem skoro sej fabrycznie ma immo w kluczyku (fiat code) RFID . Fabrycznie jest odcięta pompa paliwa i cewka.
Jeśli pompa zapowietrzona to trzeba zdjąć przewód paliwowy zasilający na przepustnicy (do butelki) i w ten sposób odpowietrzyć. Kilkakrotnie przekręcać kluczyk na MAR - nie odpalać i powinno powietrze wyjść. Chyba że pompa zatarta
a kto nie gasi silnika po stłuczce? chyba tylko ten, kto chce spierdzielić z miejsca wypadku ;) a jak bardzo chcesz to sobie załóż w szereg z tym kablem do masy taki pstryczek co wyskakuje w przypadku zderzenia rozłączając zasilanie - np z seicenta, na złomie będzie kosztować z 10zł. w CC i SC jest właśnie w szeregu z pompą paliwa i odcina ją przy uderzeniu...
Zasilanie sterownika
Cała wiązkę silnika musisz kupić i komputer. Do tego pompa paliwa. Przyda Ci się również schemat instalacji danego samochodu aby wiedzieć gdzie podać zasilanie z akumulatora i stacyjki. Przyda się również kolektor wydechowy bo tam masz sondę lambda.
Temat trochę stary ale od niedawna też mnie dotyczy auto to fiat seicento 1,1 mpi 2001r z instalacja elpi gaz 2 generacji Pewnego razu pojechałem do sosnowca i jeździłem kontrolka rezerwy sie paliła ale wskaźnik pokazywał jeszcze paliwo dojechałem na stacje zatankować lpg i co nie odpali na benzynie, na gazie awaryjne odpalanie nie działa i problem...
W czujniku zderzeniowym masz trzy piny. Jeden to masa która jest połączona z drugim pinem i zasila masą pompę paliwa. Jeśli wyłacznik zadziała wtedy rozłacza masę z piny drugiego i łaczy się z pinem trzecim i podaje masę na układ w liczniku który wyświetla napis FPS ON ale wtedy nie można odpalić samochodu.Jeśli masz ten napis a samochód odpala to coś...
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Witam. ja bym radził odciąć pompe paliwa. Odkręć pokrywe pompy paliwa pod tylnym siedzeniem. będą tam cztery kabelki 2 cienkie i 2 grube jeden z tych grubszych to zasilanie pompy. ten kabelek znajdziesz jak rozbierzesz próg koło siedzenia kierowcy, tam go przetnij i zobacz czy auto zgaśnie.
Sprawdz przekażniki , główny i pompy paliwa , znajdują się pod maskę po lewej stronie , bliżej grodzi. Właśnie przekażnik pompy p[aliwa zasila cewki WN, wtryskiwacz i samą pompę.
he dziwne niegasnie byc moze przez to ze centrala ma jeszcze zasilanie na pinie 26 ,,,czarny jest od zasilania centrali wtrysku pin 35 .. czerwony pompa paliwa wtryskiwacz ,cewki ,sonda lambda
Wymieniałeś sterownik, po tym odpalał ? Co z immo ? Jak nie ma iskry, to wtryskiwacz podaje paliwo ? Pompa pracuje podczas pracy rozrusznika ? Działasz na czuja, czy na podstawie jakiegoś schematu ? Cewki mają zasilanie ?
Dzień dobry forum Posiadam benzynowego Fiata Seicento 0.9 2000r, wtrysk jednopunktowy, który nie odpalał ponieważ nie działała pompa paliwa. Sprawdziłem wszystko i okazało się, że przekaźnik pompy paliwa nie ma masy. Więc pompa paliwa nie uruchamia się. Kiedy zasilam przekaźnik zewnętrzną masą, samochód uruchamia się i działa płynnie, ale czerwony błąd...
Można jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa. Z rurki przelewowej powinno zapierniczać paliwo aż miło. Usterki szukaj w baku, pompka niekoniecznie musi być uszkodzona, może być też pęknięty wężyk zasilający, zamulony filtr smoka pompy.
Problem dotyczy sterownika silnika. Komputer nie wystawia masy na przkaźnik zasilający pompę paliwa oraz cewki zapłonowe. Podając masę "na krótko" samochód uruchamia się jednak świeci sie awaria. Jeśli ktoś naprawiał taką usterkę to proszę o poradę. Dzięki?!!
Wyjeździłeś paliwo prawie do zera, mogłeś przytrzeć pompę, to że leci paliwo z przewodu zasilającego nie znaczy że jest go odpowiednio dużo, powinno być ciśnienie około 1 bara. Pompa w baku (oryginalna daje 2.6 bara, resztę załatwia regulator na wtrysku - zbija do 1 bara a reszta trafia do baku) Inna sprawa mogło zassać syf z baku- przy pompie w koszu...
Auto to fiat panda 1,1 mpi, instalacja II gen. BRC. Pewnie chodzi o to, że pompa ta w Pandach często ulega awarii, co sam kilka razy przerabiałem, jeśli auto zasilane jest gazem LPG. Rozwiązanie jest banalne - trzeba jeździć z min.połową ilości paliwa w baku w tych autkach. Seicenta są na to bardziej odporne i mogą non stop jeździć z paliwem w granicach...
Paliwo ma nie płynąc, tylko tryskać - co i tak nie niesie informacji o tym czy ciśnienie jest właściwe. Dodatkowo wtryskiwacz jest zasilany i kluczowany?
Po podaniu zasilania na pin 26, powinna pojawić się masa na 4 i załączyć przekaźnik zasilania, który z kolei poda napięcie na pin 35 sterownika. Na chwilę po włączeniu zapłonu powinna się też pojawić masa na pinie 23, która załącza przekaźnik zasilający m.in. pompę paliwa i wtryskiwacz, po kilku sekundach ta masa powinna zniknąć. Pojawi się ponownie...
Bezpiecznik 20 A nie zasila obwodów samego sterownika a podaje plus (poprzez czerwony przekaźnik) na wtrysk, zawór evap, cewki zapłonowe pompę paliwa i podgrzewacz sondy. Sterownik kluczuje jedynie cewki przekaźników a tam jest inny bezpiecznik - 7.5 A.Tak więc szukałbym nie winy sterownika a w instalacji tych podzespołow
Dziękuję za pomoc. IMO odcinało pompę paliwa (zielono żółty w słupku) i rozrusznik w stacyjce. Sama kontrolka IMO była za lewym głośnikiem. Odnalazłem miejsca gdzie fabryczna instalacja była przecięta i zmostkowalem oraz zaizolowałem. Następnie poprzecinalem resztę przewodów od IMO (byly wpiete w instalację - pewnie zasilanie itp, nie wnikałem) Jako...
Jeśli masz sterownik IAW 8/16F bez immo czy to z Uno czy z Cinquecento, Seicento tudzież Punto to powinien silnik dać się uruchomić . Zanik napięcia na zasilaniu wtryskiwacza to normalny objaw kiedy przekręcisz kluczyk na MAR ale nie odpalisz silnika . Po dwóch sekundach sterownik przekaźnikiem odłącza zasilanie plusem na wtrysk, pompę cewki zapłonowe,...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Na przewodzie powrotu paliwa pod maską zamontowany jest filterek paliwa. Z tego co mi wiadomo powinien on być zamontowany na wężu zasilającym. Jeden z przewodów zapłonowych jest owinięty taśmą gdyż w jednym miejscu była pęknięta guma. Taki przewód kwalifikuje się do wymiany gdyż są elementy których nie da się naprawić klejem i izolacją lub taśmą. Paliwa...
4 - sterowanie przekaźnika zasilania ECU (POWER LATCH) 17 - masa 23 - sterowanie przekaźnika zasilania osprzętu (pompa paliwa, cewki, wtryski, etc.) 26 - +12V po stacyjce (15) 35 - główne zasilanie z przekaźnika (POWER LATCH) Przekaźniki są sterowane masą. Po podaniu zasilania na pin 26 sterownik wymusza stan niski na pinie 4 załączając przekaźnik zasilania...
Witam Mam fiata Uno 899 cm z 2000r. (silnik taki jak w seicento). Radyjko mam w nim zamontowane Intek M 550-Power. Mam ogromne zakłócenia ściągane po antenie zaraz po uruchomieniu silnika. Sądzę iż są ściągane po antenie gdyż po jej wykręceniu skala spada do zera. Szmery te narastają wraz z prędkością obrotową silnika. Do tych czas byłem pewny iż są...
Dzięki kolego K3 za konkretną odpowiedź, tego właśnie oczekiwałem. Tak więc na czas przeglądu podłączę instalację tak, że światła zapalą się już po zapłonie. A jak już dostanę pieczątkę i odjadę zadowolony, to jeszcze na parkingu przed stacją kontroli pojazdów odłączę kabelek i przywrócę poprzedni stan rzeczy. Natomiast z kolegą enhanced chyba się nie...
seicento pompy paliwa zasilanie pompy paliwa przekaznik pompy paliwa seicento
centralny zamek bloker ekranowanie miedź zrywa sygnal
głośnik wharfedale delongi schematy
Jak zrobić kryształ detekcyjny z galeny? Continental Edison LE-9866 a polskie odpowiedniki