Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku jak jest podłączona pompa - jeżeli nie ma to szukaj zaśniedziałego połączenia w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik od pompy "cyka"? Iskra jest? Przekaźnik od pompy zasila cewki zapłonowe, wtryskiwacz i pompę paliwa.
W czujniku zderzeniowym masz trzy piny. Jeden to masa która jest połączona z drugim pinem i zasila masą pompę paliwa. Jeśli wyłacznik zadziała wtedy rozłacza masę z piny drugiego i łaczy się z pinem trzecim i podaje masę na układ w liczniku który wyświetla napis FPS ON ale wtedy nie można odpalić samochodu.Jeśli masz ten napis a samochód odpala to coś...
Pompa się zaciera stopniowo aż w końcu nie pracuje w ogóle. Sprawdź zasilanie pompy żarówką 21 W wpinając ją w przewody przy pompie - grube: zielonoczarny (+) oraz fioletowoczarny (-). Jeśli nie będzie zasilania sprawdź wyłącznik bezwładnościowy pod deską rozdzielczą na ścianie grodziowej (podający masę) i przekaźnik czerwony nad sterownikiem wtrysku...
witam wszystkich.mam problem z fiat seicento 900 po przekreceniu kluczyka swieca sie kontrolki z ladowania, oleju i recznego hamulca rozrusznik kreci ale nie pokazuje wtrysku,pompa paliwa sie nie odzywa i nie slychac pracy zadnych przekaznikow prosze o pomoc pozdrawiam
Witam, więc tak - samochód jeździł jak zawsze, zaparkowałem na parkingu, po wyjściu z sklepu samochód już nie zapalił. W trakcie h olowania spróbowałem na zaciąg i załapał, wiec pojechałem o własnych siłach przez jakieś 2 km i znów wyłączył się. Odczekałem 10 min z myślą że zapalę, kr ę ciłem co jakiś czas i załapał na starter, przyjechałem do domu...
4 - sterowanie przekaźnika zasilania ECU (POWER LATCH) 17 - masa 23 - sterowanie przekaźnika zasilania osprzętu (pompa paliwa, cewki, wtryski, etc.) 26 - +12V po stacyjce (15) 35 - główne zasilanie z przekaźnika (POWER LATCH) Przekaźniki są sterowane masą. Po podaniu zasilania na pin 26 sterownik wymusza stan niski na pinie 4 załączając przekaźnik zasilania...
Drugi przekaźnik zasila sterownik tzn sterownik sam go załącza gdy dostanie informację że stacyjka jest przekręcona i zasila przez niego swoje funkcje. Gdyby przekaźnik był uszkodzony to by w ogóle nie podawał napięcia, chyba że jego styki na kotwicy byłyby nadpalone ale podmieniany był i bez zmian. Jeszcze można łatwo sprawdzić czy jest napięcie np...
Po co jej montowali immobiliser to nie wiem skoro sej fabrycznie ma immo w kluczyku (fiat code) RFID . Fabrycznie jest odcięta pompa paliwa i cewka.
Można jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa. Z rurki przelewowej powinno zapierniczać paliwo aż miło. Usterki szukaj w baku, pompka niekoniecznie musi być uszkodzona, może być też pęknięty wężyk zasilający, zamulony filtr smoka pompy.
Po czasie, ale może komuś się przyda, kabel zasilania pompy paliwa - różowy gruby we wiązce na progu od strony kierowcy.
Pod maską przy ścianie grodziowej z lewej strony jest czarny dekiel, pod nim są 2 przekaźniki i bezpieczniki, jeden od zasilania wtrysku, drugi od pompy paliwa. Ale gdyby tam było coś nie tak, to nie zapalała by się kontrolka wtrysku i (lub) nie było by słychać pompy paliwa
Ustaliłem, że na pompę jest na trzecim pinie masa a na czwartym zasilanie. I tam niestety jest te -6,44V. Powinno po przekręceniu kluczyka na chwilę pojawić się 12V, co skutkuje przy sprawnym układzie bzyczeniem (pompa pompuje trochę paliwa do silnika) a potem cisza, po przekręceniu zapłonu znowu podawane jest 12V, a jak silnik zaskoczy utrzymuje się...
na sieci mało jest fachowych tematów związanych z pochłaniaczem par paliwa. można znaleźć ogólniki, albo wypowiedzi przypadkowych osób: tzw pochlaniacz par paliwa ktore do niego naplywaja z nad lustra paliwa w baku. jak auto stoi w wysokich temperaturach to benzyna w baku wydziela opary i i wszystkie wedruja do pochlaniacza w ktorym jest aktywny wegiel...
Jeśli masz sterownik IAW 8/16F bez immo czy to z Uno czy z Cinquecento, Seicento tudzież Punto to powinien silnik dać się uruchomić . Zanik napięcia na zasilaniu wtryskiwacza to normalny objaw kiedy przekręcisz kluczyk na MAR ale nie odpalisz silnika . Po dwóch sekundach sterownik przekaźnikiem odłącza zasilanie plusem na wtrysk, pompę cewki zapłonowe,...
Witam. Nie tak dawno robiłem swap silnika z 700cm3 na 1108cm3 jednak z racji tego, że przeróbki dokonywałem na przełomie nowego roku zostawiłem oryginalny bak natomiast podłączyłem zewnętrzną pompę paliwa marki Gezt o ile dobrze pamiętam o ciśnieniu rzekomo 4 bary i wydajności 140-155l/h. Jeśli jadę po równej drodze nie ma żadnych problemów, natomiast...
Na przewodzie powrotu paliwa pod maską zamontowany jest filterek paliwa. Z tego co mi wiadomo powinien on być zamontowany na wężu zasilającym. Jeden z przewodów zapłonowych jest owinięty taśmą gdyż w jednym miejscu była pęknięta guma. Taki przewód kwalifikuje się do wymiany gdyż są elementy których nie da się naprawić klejem i izolacją lub taśmą. Paliwa...
Jeżeli chodzi o ciśnienie paliwa to możesz go zdiagnozować włanczając manometr na zasilaniu, natomiast powrót za wtryskiem zaciś na chwilę jeżeli ciśnienie wzrośnie do min 3 atm to uszkodzony jest regulator, w przeciwnym razie masz zużytą pompę paliwa. Nowa ok 230 zł. Oporność czujnika położenia wału możesz zmierzyć jeżeli odbiega od katalogowej to...
Nie wiem o jaki silniczku piszesz ale myślę że tak nazywasz samą pompę paliwa reszta to obudowa do zamocowania :-) . Podam Ci szybszą metodę jeżeli napicie dochodzi zdejmij przewód paliwowy zasilający o zobaczy czy w ogóle podaje paliwo bo samego ciśnienia paliwa na pewno nie masz czym sprawdzić, zobacz czy masz iskrę bo może padł Ci czujnik na kole...
Temat trochę stary ale od niedawna też mnie dotyczy auto to fiat seicento 1,1 mpi 2001r z instalacja elpi gaz 2 generacji Pewnego razu pojechałem do sosnowca i jeździłem kontrolka rezerwy sie paliła ale wskaźnik pokazywał jeszcze paliwo dojechałem na stacje zatankować lpg i co nie odpali na benzynie, na gazie awaryjne odpalanie nie działa i problem...
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Jeśli pompa zapowietrzona to trzeba zdjąć przewód paliwowy zasilający na przepustnicy (do butelki) i w ten sposób odpowietrzyć. Kilkakrotnie przekręcać kluczyk na MAR - nie odpalać i powinno powietrze wyjść. Chyba że pompa zatarta
Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ? falowanie tak jak by brał powietrze i pozniej wchodzi na wysokie obroty gdzie 4000 ale tylko to sie dzieje na benzynie . Dodano po 1 Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Niczego...
LPG nie odcina pompy. Sprawdź zasilania na ECU. Iskra jest? CODE się nie świeci?
Witam, problem jest taki: seicento 900 dojechalo pod market i przy ponownej probie uruchomienia już nie świeciła kontrolka wtrysków (tzw. "marchewa"). Silnik kręci i nie odpala. Z obserwacji wynika że na pinie 26 wiązki sterownika pojawia się prawidłowo +12 ze stacyjki; po przekręceniu stacyjki załącza się również czerwony przekaźnik przy sterowniku...
Witam. ja bym radził odciąć pompe paliwa. Odkręć pokrywe pompy paliwa pod tylnym siedzeniem. będą tam cztery kabelki 2 cienkie i 2 grube jeden z tych grubszych to zasilanie pompy. ten kabelek znajdziesz jak rozbierzesz próg koło siedzenia kierowcy, tam go przetnij i zobacz czy auto zgaśnie.
Sam to zrobisz jak masz manometr i odrobinę pojęcia, jeśli nie to udaj się do pierwszego lepszego warsztatu to sprawdzą , po co zaraz ASO. Dla twojej informacji ok 3 bara ciśnienie zasilania
Sprawdz przekażniki , główny i pompy paliwa , znajdują się pod maskę po lewej stronie , bliżej grodzi. Właśnie przekażnik pompy p[aliwa zasila cewki WN, wtryskiwacz i samą pompę.
Nie ukrywam, że chciałbym "ułowić" kolejnego beta testera ;) ale pytanie pomocnicze - czy ECU załącza główny przekaźnik pod maską - włącza się pompa paliwa w zbiorniku? Włącza pompę ale tylko zaraz po włączeniu stacyjki, później główny przekaźnik nie dostaje masy od ECU i niestety nie ma życia. "Piszesz ,że w czasie "kręcenia rozrusznikiem brak + na...
Przekaźnik zasilany ze styku 15, masa z ECU. Po włączeniu zapłonu pompa odzywa się na 2-3 sekundy
Auto to fiat panda 1,1 mpi, instalacja II gen. BRC. Pewnie chodzi o to, że pompa ta w Pandach często ulega awarii, co sam kilka razy przerabiałem, jeśli auto zasilane jest gazem LPG. Rozwiązanie jest banalne - trzeba jeździć z min.połową ilości paliwa w baku w tych autkach. Seicenta są na to bardziej odporne i mogą non stop jeździć z paliwem w granicach...
A jest sens odcniać pompę? Tam masz 2 przekaźniki, jeden od wtrysków i pompy, drugi od zasilania elementów silnika.
Jak jest problem z immo to świeci się "marchewka" (a po wciśnięciu i zwolnieniu pedału gazu zaczyna migać), wyłącznik wstrząsowy odłącza tylko zasilanie pompy paliwa. Fakt,natomiast z osobistego doswiadczenia ze 3 egzemplarze trafily mi sie ze marchewka zachowywala sie normalnie.
Czy twój post wniósł coś ważnego? Jakąś wskazówkę,uwagę? Uważam że tak tyle że nie pojąłeś tego Jak chcesz to zamawiaj,ale tak się nie robi. Jak chcesz naprawić tanio to trzeba zrobić diagnozę, jak chcesz drogo to kupujesz części na pałę bo ktoś napisał na forum że to może być to lub to. Nie ma iskry ale czy sterownik silnika widzi obroty wału? Może...
Witam. Wprawdzie nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale opisywane objawy są bardzo podobne do objawów jakie ja miałem (wprawdzie inne auto i silnik, ale może przyczyna ta sama) - tak samo auto normalnie jeździło, miało moc, ale tylko do około 3 tyś. obrotów - po walce z diagnozą przez OBD (brak błędów) i pomiarem ciśnienia na listwie wtryskowej...
Po podaniu zasilania na pin 26, powinna pojawić się masa na 4 i załączyć przekaźnik zasilania, który z kolei poda napięcie na pin 35 sterownika. Na chwilę po włączeniu zapłonu powinna się też pojawić masa na pinie 23, która załącza przekaźnik zasilający m.in. pompę paliwa i wtryskiwacz, po kilku sekundach ta masa powinna zniknąć. Pojawi się ponownie...
Macie może rozpiskę, gdzie jest który pin? Dodałem numery na zdjęciu z mojego wcześniejszego postu. Czyli jest taka ewentualność, że któryś z przewodów, który wymienił (at)grala1 jest przetarty i czasem się zdarzy, że prąd przez niego przepłynie? Może być że któryś z przewodów jest uszkodzony lub jakiś styk jest niepewny i raz łączy raz nie. Teraz...
Dziękuję za pomoc. IMO odcinało pompę paliwa (zielono żółty w słupku) i rozrusznik w stacyjce. Sama kontrolka IMO była za lewym głośnikiem. Odnalazłem miejsca gdzie fabryczna instalacja była przecięta i zmostkowalem oraz zaizolowałem. Następnie poprzecinalem resztę przewodów od IMO (byly wpiete w instalację - pewnie zasilanie itp, nie wnikałem) Jako...
Zasilanie sterownika
Wyjeździłeś paliwo prawie do zera, mogłeś przytrzeć pompę, to że leci paliwo z przewodu zasilającego nie znaczy że jest go odpowiednio dużo, powinno być ciśnienie około 1 bara. Pompa w baku (oryginalna daje 2.6 bara, resztę załatwia regulator na wtrysku - zbija do 1 bara a reszta trafia do baku) Inna sprawa mogło zassać syf z baku- przy pompie w koszu...
A wiecie może jak leci zasilanie sterownika? Czy w skrzynce bezpieczników w kabinie jest jakiś bezpiecznik przez który idzie zasilanie? Dodano po 48 A wiecie może jak leci zasilanie sterownika? Czy w skrzynce bezpieczników w kabinie jest jakiś bezpiecznik przez który idzie zasilanie?
Problem dotyczy sterownika silnika. Komputer nie wystawia masy na przkaźnik zasilający pompę paliwa oraz cewki zapłonowe. Podając masę "na krótko" samochód uruchamia się jednak świeci sie awaria. Jeśli ktoś naprawiał taką usterkę to proszę o poradę. Dzięki?!!
witam proponuje wymianę przekaznikow od zasilania centralki i drugi od pompy paliwa Te przekazniki znajdują sie poprawej stronie nad centralkąi są zakryte oslona zdejmowaną do gory Przekazniki są jeden obudowa czarna drugi obudowa czerwona Koszt to 4.50 plus 5,50 pozdrawiam waclaw17
Auto naprawione. Na szczęście okazało sie że uszkodzony był przekaźnik zasilania pompy paliwa i przy okazji cewek i wtryskiwacza. Zmyliło mnie to ze załączał niby zasilanie a faktycznie miał uszkodzone styki w takis sposób że nie było to zupełnie widoczne.
he dziwne niegasnie byc moze przez to ze centrala ma jeszcze zasilanie na pinie 26 ,,,czarny jest od zasilania centrali wtrysku pin 35 .. czerwony pompa paliwa wtryskiwacz ,cewki ,sonda lambda
nadajnik impulsów, cewki zapłonowe, przekażnik wielo funkcyjny, brzk zasilania, brak masy, pompa paliwa oto możliwe przyczyny trzeba kolego sprawdzić po kolei to wszystko
Doktorr Wielkie dzięki. Już wcześniej sprawdzałem szczelinę między kołem pasowym a czujnikiem i od samego początku jak kupiłem sejka (rok 2000) to szczelina nie ma 1mm tak jak powinna mieć tylko około 3-4mm i przez te 9 lat wszystko było OK. Zdążyłem już się dowiedzieć, że na podstawie sygnałów przesyłanych z czujnika elektroniczne urządzenie sterujące...
Bezpiecznik 20 A nie zasila obwodów samego sterownika a podaje plus (poprzez czerwony przekaźnik) na wtrysk, zawór evap, cewki zapłonowe pompę paliwa i podgrzewacz sondy. Sterownik kluczuje jedynie cewki przekaźników a tam jest inny bezpiecznik - 7.5 A.Tak więc szukałbym nie winy sterownika a w instalacji tych podzespołow
Kupie uzywkę czystą , bez imo . Troche droższe , ale to i tak znikome koszty.Moze byc np z punto? Nie zapomnij przeciąć kabla od centralki CODE przy wtyczce sterownika. Sterownik na próbę może być z Punto 1.1 lub 1.2SPI ale docelowo powinien być z SC 0.9. Bede kombinował wieczorem z tym programem , zdiagnozuje pompę przez niego? Nie, w obwodzie zasilania...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
Nie kombinowałeś coś z przekaźnikiem zasilania? W tym sterowniku sygnał obrotomierza jest podawany w dość osobliwy sposób - kluczowane jest sterowanie przekaźnika zasilania pompy paliwa - impulsy są na tyle krótkie, że przekaźnik trzyma. Kluczowanie jest odwrotne jak na cewce - stanem normalnym jest masa, a impulsy obrotów są w postaci "szpilek plusowych"....
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....
potrzebne jest mi to do podłączenia LEDów Tzn. chodzi o podłączenie świateł dziennych? Jeżeli tak, to gdzieś czytałem, to bardzo dobra opcja takiego zasilania, szczególnie jeszcze jak światła mają automat "powiązany" ze światłami drogowymi to plus z zasilania pompy paliwa, bodajże czerwony przekaźnik pod maską silnika, obok sterownika.
Zasilanie sterownika po stacyjce jest? Musiałbyś się schematem posiłkować. Kostka stacyjki to częsta usterka w SC. Czy w tym czasie jak nie słychać pompy paliwa działają inne urządzenia po kluczyku? Np nawiew wewnątrz itp?
Po przekreceniu zapłonu pompa paliwa pracuje chwilę. Podczas pracy rozrusznika pompa nie pracuje. kawałek schematu informujący o tym że pompa ma bezpośrednie zasilanie z przekaźnika, jak i cewki. Ciekawe jest ostatnia podpowiedź, z pychu pali ?
Jeżeli brak masy na pompie paliwa, to sprawdź czujnik bezwładnościowy (wypadkowy). Schematy: Brak sterowania na przekaźniku "podwójnym" (dwa przekaźniki w Seicento) - usterka sterowania z pin 4 lub 23 ECU, usterka wiązki przewodów, ...
Nie każde Seicento ma wyprowadzoną fabrycznie kostkę do obrotomierza Nie każde ale większość 1.1 powinna mieć. Sygnał dla obrotomierza jest generowany przez ECU w dość specyficznym miejscu... sygnał nie jest brany z cewek lecz z... zasilania przekaźnika pompy paliwa (pin 23 ECU). 3750rpm = 125Hz.
Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie wymaga komputera do pracy! Wszystkie komunikaty oraz...
Witam Mam fiata Uno 899 cm z 2000r. (silnik taki jak w seicento). Radyjko mam w nim zamontowane Intek M 550-Power. Mam ogromne zakłócenia ściągane po antenie zaraz po uruchomieniu silnika. Sądzę iż są ściągane po antenie gdyż po jej wykręceniu skala spada do zera. Szmery te narastają wraz z prędkością obrotową silnika. Do tych czas byłem pewny iż są...
Auto było już u kilku mechaników i po skasowaniu kupy pieniędzy i wymianie sprawnych rzeczy na nowe nie zrobili nic. W aucie został wymieniony wielozawór , emulator wtrysków , wtryski benzynowe , świece , filtr fazy ciekłej , regeneracja reduktora i nadal nic. Tak to jest jak się najpierw działa, a później dopiero myśli. Też mam Prinsa i chodzi bezbłędnie....
Obrotomierz to samoróbka z allegro za 60zł jakich wiele sie spotyka niby miał działać po owinięciu kabla do świecy ale lipa na próbe podłączyłem do auta działał na sygnale z przekaznika pompy paliwa w seicento 899 (był dostosowany do 1-6 cylindrów zworka regulowała)ale w skuterze z cewkomodułem juz nie podłaczyłem pod kabel niby sygnał z cewki i nic...
Dzięki kolego K3 za konkretną odpowiedź, tego właśnie oczekiwałem. Tak więc na czas przeglądu podłączę instalację tak, że światła zapalą się już po zapłonie. A jak już dostanę pieczątkę i odjadę zadowolony, to jeszcze na parkingu przed stacją kontroli pojazdów odłączę kabelek i przywrócę poprzedni stan rzeczy. Natomiast z kolegą enhanced chyba się nie...