sygnał z komputera uruchamia przekaznik pompy a z niego przez bezpiecznik i wyłacznik bezwładnosciowy przesyłane jest zasilanie do pompy, wyłacznik bezwładnosciowy jest pod fotelem kierowcy
wedlug INFO-TEcha na 4 pinie kompa powinien byc + z akumulatora a na 6 pinie masa do przekaznika pompy
A problemem nie jest przypadkiem zepsuty sterownik gazu, który najpierw zapomniał odciąć zasilanie pompy po przełączeniu na gaz. A teraz mu się odwidziało i pompę odcina.
To może zmierz czy prąd dochodzi (raczej tak bo rozrusznik) i wychodzi ze stacyjki? Sprawdziłem już bezpieczniki i przekaźnik że bezpieczniki mają ciągłość, czy mierzyłeś że przed i za jest zasilanie, najlepiej żarówką? To samo z przekaźnikiem, sprawdź czy styk ma zasilanie i sprawdź którego sygnału brakuje na cewce.
Witam. Zasilanie pompy paliwa jest zawsze na grubszych przewodach.
Sprawdź zasilanie pompy paliwa.
sprawdz zasilania na przekaznik i mase ze sterownika mozliwe ze tam jest problem i masz uwalony sterownik
Potrzebuję pomocy, jak idzie kabel, który zasila pompę paliwa w Skodzie Felicji 1.3 MPI 1999 r. Chodzi mi z, której kostki bezpieczników wychodzi zasilanie do pompy, bo przerabiam instalację i odciąłem o jeden kabel za dużo i muszę zrobić nowy i szukam, skąd mam go wziąć. Z góry dziękuję😀
Witam, czy usterka została odnaleziona? Mam identyczny problem z Aygo 2010r 1.0
Na pewno jakiś żółty :D Albo zasilanie pompy paliwa, któryś z przekaźników, wiele ich tam nie ma ;)
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
sprawdz przekaznik pompy, masz kilka tematow z opisem jak sprawdzic
Pompa (przekaźnik) jest sterowany ze styku 52 wtyczki 94pin sterownika silnika https://obrazki.elektroda.pl/3165891300_... https://obrazki.elektroda.pl/9279709500_... Teraz podłącz VCDS i sprawdź błędy w sterowniku silnika, czy jest błąd obwodu pompy, czy inne uniemożliwiające jej działanie, np. zezwolenie startu czy...
Jeśli toś zmostkował zasilanie pompy paliwa, istnieje ryzyko, że podczas wypadku, mimo zgaśnięcia silnika, paliwo będzie cały czas pompowane. Są filmy na Youtube, w języku polskim i nie tylko z wymiany tego przekaźnika. Oglądnij, zadecyduj, czy dasz radę. Wcześniej zobacz, co masz nawywijane w BSM.
No pod koniec widać że chodzi o przekaźnik,prądy może tu bym szukał. Powinna być jaka rozpiska przekaźników, bezpieczników. Często jest pod tym dekilekiem od puszki przekaźników. Chodzi o zasilanie pompy paliwa chyba.
Dojedziesz do mechanika
Przewód oznaczony numerem 50.Wyłącznik powinien przenieść prąd pobierany przez wyłącznik elektromagnetyczny rzędu 10A.A nielepiej za pomocą przekażnika odciąć zasilanie pompy paliwa?
Mogę jaśniej : na zasilaniu pompy zapomniane urządzonko służące jako zabezpieczenie przeciwkradzieżowe . Było zamontowane pod wykładzina przy progu . Kolor przypominał trawę. A poważnie - przedzwoń przewód zasilający od przekaźnika pompy do wtyczki przy pompie. przekaźnik wskazali koledzy.
Albo jest zasilane na benzynie również gazem. Zeby wyeliminować to czy silnik czasami nie dostaje benzyny na jakiś czas zmostkować przekaźnik odcinający zasilanie pompy paliwa.
To CC ma takie cuda jak wyłącznik uderzeniowy? Zadziwia mnie to auto. Tak jak pisze "carrot" jeżeli tylko posiada takie ustrojstwo to ja bym też na to stawiał.
Przerwa w obwodzie zasilania pompy. Wyłacznik zderzeniowy - prawy słupek przedni / na dole/ , lub przerwa na kablu od przekaznika pompy do wtyczki pompy. Sprawdz na krótko samą pompę.
Tam pompa wtryskowa sama ciągnie paliwo ,jak nie ma w filtrze paliwa to zeszło przez nieszczelne przelewy trawersy lub uszczelki na filtrze.Ściąg wąż przy filtrze ten zasilający i pompką spróbuj podciągnąć paliwo jak nie leci coś przytkane.
2 przekaznik pod komputerem uszkodzony sprawdz zasilania
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... poszukaj tu
Ale wiesz w ogóle czego tam brakuje? Sterowania czy zasilania cewki?
Przekaznik jest przedziale silnikowym w skrzynce z innymi. Sprawdź według schematu co masz, a czego nie? Jak zewrzesz grubsze piny to pompa pracuje? Masz tu schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5987682700_1...
w 19 slocie w kabinie nie ma blaszek nawet na bezpiecznik ;) wiec gdzie on jest ? :D
Jedyne co odcina wyłącznik bezwładnościowy to zasilanie pompy paliwa.
Zostaw ten przekaźnik jest sprawny. Zobacz czy widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem.
Tylko elektryka silnika Pozdr Radek
przekaźnik "cyka" gdy włączam zapłon... A zasilanie jest?? Bezpiecznik sprawdzony??
Stań przed samochodem, nad prawym reflektorem masz jeden albo dwa przekaźniki, ten z lewej załącza pompę po uruchomieniu rozrusznika. Rozbierz i napraw, jak się nie da kup na szrocie (bodajże Vectra i Omega 1.8, 2.0 ma ten sam), w serwisie chcą 170 zeta.
No to ubita pompa. Kup nową ale pamiętaj o filterku przy pompce bo złapie jakiegoś syfa i znowu się spali. Myślę, że temat do zamknięcia.
podaj adres to wyślę ci książkę do toledo jest tam schemat elektryczny zasilania układu paliwowego z opisem to będziesz mógł bez problemu sprawdzić poszczególne jego części i zlokalizujesz przerwę
Zasilanie modułu zapłonowego jest dosyć "prymitywnym" odcięciem i łatwym w lokalizacji - przewód z krokodylkiem i po bulu ;) Łatwiej i lepiej byłoby odciąć sygnał z czujnika na wale korbowym sterujący m.in. pracą układu zapłonowego. Albo ... odłączać zasilanie pompy paliwa. Pozdrawiam !
Zaczynasz mnie martwić, wyżej Cię ceniłem. Słuchaj, w tym systemie podstawą do uruchomienia przekaźnika pompy jest obecność impulsów zapłonowych na uzwojeniu pierwotnym cewki.
Tak to będzie czujnik położenia wału. Bez impulsu z tego czujnika komputer nie puści napięcia na pompę paliwową i zapłon.
Tak faktycznie, czyli cos z zasilaniem pompy paliwa, ECU ewentualnie IMMO. Sorry.
Witam, przepraszam za odgrzewanie, ale mam pytanie: czy któryś (ew. który?) bezpiecznik odpowiada za zasilanie pompy paliwa?
Immo jest w komputerze. Tak jak pisze kolega wyżej, sprawdź bezpieczniki. Gdyby immo w czasie jazdy padło to by auto nie zgasło. Pod maską masz też przekaźnik podwójny on odpowiada za zasilanie pompy paliwa. Ale masa na niego jest wysterowana przez komputer po odpuszczeniu immo.
A masz zamontowane jakieś odcięcie paliwa?
widze ze wszyscy piszą jakieś ble ble ble a nikt na temat -jeżeli nadal interesuje Cię jak to zrobić w prosty domowy sposób nie tnąc kabli i z możliwością powrotu do stanu pierwotnego (nawet w drodze) to odezwij się na moje gg3835151
Co ma do tego bezpiecznik 18? To nie benzyniak przecież. Jak już to nr 15. No i nie pompa paliwa tylko zawór na pompie wtryskowej. Dodano po 4 u mnie są inne przekaźniki niż w drugim passacie i na schemacie Na pewno to B3 a nie B4? Rocznik podaj.
pompę zalacza ECU jak widzi obroty silnika (z HALLA)
W puszce obok sterownika silnika, złacze 15-pinowe, schemat na obudowie.
Możesz ciąć. Kable lecą po stronie kierowcy, powinien być jak w starszej jasny brąz. Dla pewności sprawdź kontrolką. Ja zawsze tne 15nastke na sterownik silnika.
Jeżeli jesteś w 100% pewny bezpieczników to sprawdź przekaźnik.
Podłączę się w tym temacie. Mam Pandę 1,1 2004r. Do pompy paliwa nie dochodzi prąd. samochód chodzi tylko na gazie. W mojej skrzynce nie ma przekaźnika w tym miejsce gdzie jest na powyższym zdjęciu. Gdzie on jest umieszczony. Chciałem zacząć od przekaźnika. Wszystkie bezpieczniki dobre, chociaż który od pompy - nie wiem. Może być inna przyczyna?
immo może odcinać zasilanie na pompę paliwa jaką tam masz zwykłą czy elektroniczną
Zasilanie idzie z bezpiecznika sc27 15a skrzynka bezpieczników wewnątrz pojazdu , poprzez przekaznik pompy paliwa ogrzewania dodatkowego . Jeśli chodzi o pompe w zbiorniku bezpiecznik ten sam tylko przekaznik inny tez w aucie w skrzynce wewnątrz .
Polecam to: https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczyszcz... Dla doraźnego czyszczenia odpinamy zasilanie pompy paliwa oraz powrót i podpinamy wężyki wprowadzone do tej puszki. Odpalamy silnik i dajemy popracować co jakiś czas przytrzymując na wyższych obrotach. I tak jak pisze tzok, sprawdzić jakie dokładnie są błędy....
Jak mnie pamięć nie myli to ten bezpiecznik zasilany jest ze stacyjki, równolegle do niego podłączony powinien być przekaźnik pompy paliwa z którego to później wychodzi zasilanie na pompę paliwa (bezpiecznik 28), grzałkę Lambdy (bezpiecznik 29), wtryskiwacze (34). Czyli brakuje Ci zasilania ze stacyjki - czarny przewód, który idzie na bezpiecznik 32...
Kolego zakładajac ze masz Boscha jednopunkt ,to podwójny przekaznik masz umocowany pod "puszką-obudową" jednostki sterujacej. Dokładnie w lini pionowej patrzac z góry na kompa..Aby sprawdzić zasilanie pompy paliwa ,nalezy zmostkować ze sobą (za pomocą przewodu z przełacznikiem tzw. przyciskiem) styki 1 i 11 wtyku przekaznika podwójnego. Pozdrawiam .
Gdy występuje usterka przekaźnik jest załączony czy nie? Bezpiecznik jest ok? Jaka wartość?
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
Miałem 2 przypadki w pandzie, że przegnite były blaszki łączące piny gniazda komputera z jego płytą PCB. Raz objaw dokładnie taki jak opisany, innym razem nie podawane zasilanie na pompę paliwa.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.ph... choć i widziadłem posty że go nie ma ?
Nie wiem jak w Uno, ale np. w mocno spokrewnionej Sienie jest wyłacznik odłączający zasilanie pompy paliwa w razie wypadku. Znajduje się pod deską, na scianie grodziwej gdzieś w okolicach sprzęgła. Spory okrągły guzik skierowany do góry. Poszukaj czegos takiego u siebie, może to jest przyczyna.
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Wyjmij pompę i zobaczysz które idą do pompy, a które do czujnika poziomu paliwa. Jak dasz zasilanie pompy na czujnik to się może spalić.
Zrób sobie włącznik taki on off na zasilaniu pompy paliwa.
Ok Spróbuję. A jak go aktywować z powrotem? PS Trochę to dziwne, bo przecież każdy złodziej mógłby tak rozboić alarm, najpierw zewrzeć kable w stacyjce, a potem prztyknąć wyłącznikiem servisowym, który jak byk jest zamontowany nad pedałami...
Witam. Poszukuje instalacji elektrycznej do mercedesa sprintera 312 2.9 tdi. a glownie chodzi mi o zasilanie pompy paliwa bo mi sie traci napiecie. Skad idzie ten kabelek bo bym go wymienil na nowy?????? Za pomoc z gory bardzo dziekuje. To moj meil grzesiek088(at)o2.pl
Nie wiem jak to wygląda w elantrze,ale np w Tucsonie 2.0 crdi częstym przypadkiem w moim też to było, jest skrzynka bezpieczników pod maską. Tam są przekaźniki i bezpieczniki. Tam jest jakiś problem z wilgocią i praktyczne wszystkie przekaźniki sniedzieja , korodują itp.czasami nawet kable od dołu tej skrzynki zjada sniedz. Jak masz taką skrzynkę to...
A jak na którym podlaczysz pin pompy bezpieczniki f9 do pinu 8 lub 13 przekaźnika pompa wstaje? Jeśli tak to szukaj uszkodzonego przewodu pomiędzy bezpiecznikiem f9 a przekaźnikiem. Jeśli nie to usterka jest przed przekaźnikiem i te niby 12V jest fałszywe(np przez zasniedziale połączenie)
Tam powinno trafiać stale zasilanie, więc nie idzie to do sinika. Śmiało możesz na próbę zasilić to dodatkowym przewodem z akumulatora.
Witam, ... nie wystarczy odcięcie zasilania pompy paliwa... ...To są miejsca , które łatwo "zdiagnozować" i pominąć kawałkiem przewodu z dwoma "krokodylkami". Dlaczego twierdzisz, że dobrze zrobione odcięcie pompy paliwa można łatwo obejść podając, jak rozumiem, zasilanie "na krótko"? Pozdrawiam.
W Corsie C 1.3 CDTI mam problem z zasilaniem pompy paliwa. We wtyczce pompy paliwa jest zasilanie wskaźnika paliwa, a brak jest + 12V na przewodzie zasilającym pompę. Bezpiecznik F9 20 A został sprawdzony i jest sprawny. Przekaźnik R10 też został sprawdzony i jest sprawny (dla pewności został zastąpiony innym ale takim samym). Dokonałem pomiarów (multimetrem...
Pod czarnym deklem masz dopiero dostęp do nakrętki (duża) na baku paliwa. Jak odepniesz przewody to odkręcasz ją i potem wyjmujesz cały kosz z baku z pompą i czujnikiem poziomu paliwa. PS Najpierw sprawdź czy jest napięcie na wtyczce pod czarnym deklem (zasilanie pompy) jak kręcisz rozrusznikiem. Wtyczka typowo jest 4 pinowa. Dwa piny cienkie do czujnika...
Zobaczyć czy po włączeniu zapłonu jest zasilanie na pinie 17 sterownika. Jeśli jest sprawdzić zasilanie przekaźnika pompy paliwa. Plus zapięty po kluczyku masa z 28 ecu, czujnik na wale pin 3 i 21, normalny przemiennik elektromagnetyczny, nie żaden Hall. Musi gadać jak wszystko jest. Jeśli nie ma zasilania na 17 to siadł główny przekaźnik. Pod maską.
Pytanie do kolegi Decybel91 Zakupiłem nową pompę i zamontowałem, samochód odpalił i po 2-3 minutach zgasł. po ponownym właczeniu zapłonu nie słychać pompy. Sprawdziłem zasilanie przy kreceniu i jest 11V auto nie odpala. Jesli możesz to poradż co zrobic. może to przekaznik ale szukałem na necie i nie wiem który to.
A prrzecież możesz odłączyć przewód idący do pompki leci od progiem kierowcy!!!
Zewrzyj na krótko blokadę alarmu. Co to oznacza, jak to zrobić, tzn. w którym miejscu? Odszukaj centralę w aucie, rozkręć ją, na PCB powinien być duży przekaźnik, popatrz po druku o których przewodów (raczej grubszych) dochodzą ścieżki, na wtyczce znajdziesz te przewody, odizoluj je i skręć na tzw. skrętkę - auto powinno zaskoczyć. Na razie tyle. Do...
Może zamarza paliwo, filtr paliwa zabrudzony, zatankuj porządnego drogiego paliwa może tu jest pies pogrzebany , lub drobna nieszczelność w układzie paliwowym. Usterka która pojawia się raz na 20 razy jest trudna do diagnozy, może wtedy akurat nie ostaje paliwa, dostaje powietrze lub któryś czujnik się kończy. Może, może, może..... Może prędzej byś...
Pompa nie startuje po włączeniu zapłonu w tym silniku...
Z tego co pamiętam w 19 na zasilanie cewki, pompy paliwa, wtrysków i kilku czujników dawany jest prąd z przekaźnika pompy paliwa, sprawdź czy nie ma pośniedziałych przewodów przy tym przekaźniku i czy przekaźnik nie jest uszkodzony, miałem tak w 19 1,8 8V po wymianie przewodów do przekaźnika odpaliła, moge się mylić, sprawdź jeszcze czy przypadkiem...
Sprawdź wszystkie bezpieczniki a nie jeden, może sterownik nie jest zasilany przez co nie wysterowuje pompy.
Problem połowicznie rozwiązany, założył jakiś poprzednik przełączniki off/on na przewodzie czarno-niebieskim, odpowiadającym za zasilanie pompy paliwa i wtryskiwaczy. Brakuje jeszcze 12V na jednym z przewodów zielono-żółtym, zasilaniu cewki zapłonowej i sterownika silnika. Jest na nim 3.4V, troszkę brakuje. Prześledziłem drogę tego przewodu i jedyne,...
Sprawdziłeś czujnik uderzeniowy? - to pierwsza rzecz. Druga rzecz to do sprawdzenia przekaźnik podwójny, on zasila pompę paliwa. Jeżeli każde z powyższych zostało sprawdzone i jest sprawne to zostaje patrzeć instalację. PS. Jeżeli immo blokuje nie ma wysterowania przekaźnik podwójny na pompę paliwa.
Witam. Prawie 30l/100km benzyny "spalało" mi swego czasu Seicento 1,1MPI (40kW) :) Brak mocy, czarny dym z rury wydechowej itp - a najciekawsze to, że brak błędów w ECU. Przyczyną była uszkodzona I sonda lambda, ale na LPG chodził prawidłowo, zużycie gazu ok 9l/100km. Sprawdź działanie emulatora wtrysków i czy jest on prawidłowo zainstalowany - może...
Tu, na zdjęciu
Auto odpaliło. Zadziałała wskazówka, którą dostałem na PW.
Tnij przewód zasilania pompy paliwa. W tym roczniku jest to całkowicie bezpieczne. Żadnych błędów, a unieruchomienie skuteczne.
Przekaźniki tego typu występowały w każdym układzie K-jetronic. Np. audi, mercedes vw. Jak nie znajdziesz,, to jutro podam Ci symbole z mercedesa. Masz do przekaźnika doprowadzone 30, 31, 15, 87 i 1. W chwili pojawienia się kluczowania na jedynce, przekaźnik zwiera 30 i 87, wystawiając zasilanie na pompę paliwa i nastawnik biegu jałowego, czasami też...
Więc jest potrzeba aby było coś co odłączało nam odbiorniki samochodowe po wyłączeniu silnika. Czytam i czytam całość i pojąć nie mogę... W każdym samochodzie po zatrzymaniu silnika, nawet przypadkowym, zawsze jest odłączane zasilanie pompy paliwa. Na przykład włączony zapłon ale silnik nie pracuje, pompa paliwa nie jest zasilana. Co szkodzi wykorzystać...
Kwestia zastosowania termostatu; Prosze o opinie czy dobrze myślę; - termostat pokojowy wpięty w obwód bezpiecznika termicznego - odpalanie klasycznie na przełaczniku - po osiągnięciu temperatury termostat odcina zasilanie pompy paliwa - webasto pracuje jeszcze chwile i po ostudzeniu wyłącznik zatrzymuje obroty i tu pytanie jak rozwiązać analogie ponownego...
Komp najlepiej czysty i po problemie Wiązkę musisz rzeźbić ta co masz przy silniku 1,2 tak aby podłączyć wszystkie czujniki silnika Do tej wiązki z auta musi iść zasilanie stały + po kluczyku+ masa kontrolka ładownia,oleju czujnik temperatury[opcjonalnie] Kontrolka diagnostyki silnika[marchewka] Zasilanie przekaźnika pompy paliwa to chyba tyle
A co się dzieje? Zasilanie z przekaźnika pompy paliwa jak pamiętam i masa.
Czasami były stosowane przekaźniki, odcinające pompę paliwa. zasilanie jego było brane z przewodu zasilającego elektrozawory,zazwyczaj niebieskiego.
Jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu? Panowie nie chce się wymądrzać, ale napisałem że nie mam zasilania na pompie paliwa i wydaje mi się , że najpierw by trzeba było zweryfikować dlaczego tego zasilania nie mam. Tak jak napisałem bezpiecznik od pompy sprawdziłem jest O.K. ale pytanie który przekaźnik odpowiada za pompę ??? Czy uszkodzony sterownik...
Schemat, coś pomoże?
potrzebuje pomocy, mam ibize 2002 rok. potrzebuje zlokalizowac przekaznik od pompy paliwa, przezktóry prawdopodobnie nie moge uruchomic samochodu. pompa nie podaje paliwa bo nie dochodzi do niej zasilanie...
Nie pamiętam dokładnie ale chyba bezpiecznik nr 11 jest od zasilania pompy paliwa Można wciąć się we wiązkę za bezpiecznikiem Tylko czy masz instalację LPG??? Jak tak to taki patent nie pójdzie
Jakie wyjście jaki powrót o czym Ty piszesz. Nie potrafisz zrobić normalnych pomiarów to po co zabierasz się za naprawę. Weź probówkę i wepnij ją zamiast pompy o ile jest taka w zbiorniku i sprawdź czy zaświeci podczas kręcenia. Ile masz kabli przy wtyczce od pompy?
Zasilanie do pompy dochodzi? Sprawdż masę.
zasilanie pompy paliwa Vectra A 1993r. 1,8 pojmn.
Masz w ogóle, prąd w tym akumulatorze?? Przekaźnik pomy paliwa sterowany jest +12V - linia 15 po kluczyku, i minus z ECM. Przekaźnik podaje zasilanie z 30 na 87 - zasilanie pompy. spróbuj wyjąć przekaźnik pompy paliwa i zmostkować jakąś zworką styk 30 i 87 pompa powinna się odezwać. (jest gdzieś też złącze testowe pompy paliwa, ale nie pamiętam gdzie...
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Pod ECU, taki podwójny.
nissan zasilanie pompy paliwa seicento zasilanie pompy paliwa zasilanie pompy paliwa nissan
instrukcja obsługi klimatyzatora kursor poruszanie czujnik dolot powietrza skoda
Xerox WorkCentre 6605 – brak druku przez Wi-Fi, działa tylko z jednego komputera, sieć LAN/Wi-Fi, problem z IP Schemat sterownika lutownicy ELWIK LSE-30 – opis, elementy, typowe usterki, modernizacja