Wymieniłem krokowy... działa ale teraz falują obroty 800-2000 obrotów tamten stary otwierał ale nie zamykał dopływu powietrza, ten nowy wariuje i nie ma różnicy czy ciepły czy zimny silnik... Jakieś pomysły??
Witam. Przejrzałem wszystkie podobne posty,ale nic nie pasuje za bardzo do tego co dzieje się w moim "autku".Od kilku dni NIGDY nie zapala za pierwszym razem,niezależnie od tego czy silnik jest zimny,czy rozgrzany.Po drugim przekręceniu kluczyka odpala i wszystko jest w jak najlepszym porządku.Nie gaśnie,nie dławi podczas przyspieszania,pracuje równomiernie...
A mi terkocze jak jest zimny silnik...Pózniej przestaje.albo bardzo delikatnie.Ale wciskanie sprzęgła nic nie daje-dalej terkocze...Acha.... ale w czasie jazdy! co o tym myslicie?
Witam ,od dłuższego czasu staram się zlokalizować metaliczne stuki niezbyt głośne, po przejechaniu kilometra stukanie zanika. Na ciepłym jest ok. Częstotliwość zależy od obrotów silnika (stuka też na postoju) .Proszę o sugestię gdzie warto zajrzeć. Auto fiat seicento 900 99 r przejechało 115 tys
Witam mam problem forum to moja ostatnia deska ratunku byłem u kilku mechaników jednak nikt mi nie pomógł. Mam seicento z 2006 roku kiedy po zimnej nocy prubuję odpalić silnik on zaraz gaśnie, licznik sie kasuje i godzina przesówa sie na 00. Jest możliwość na odpalenie silnika po przez lekkie dodanie gazu. Czy ktoś wie o co w tym chodzi?? Z góry dziękuje.
Witam serdecznie, Posiadam Fiata Seicento Sporting 1.1 . W listopadzie ubiegłego roku miałem zderzenie czołowe. Po naprawie samochodu pojawiał się problem tego typu: w trakcie hamowania włączony lewy kierunkowskaz przestawał migać. Od zeszłego tygodnia kierunkowskazy w aucie działają jak się im podoba (raz tak raz nie), problem dotyczy również świateł...
Witam w moim aucie jak jest zimny to po odpaleniu silnik nie równo pracuje Świece były wymieniane całkiem nie dawno. Po wykręceniu świec dwie środkowe są zalane olejem czy to może być przyczyna? Delikatnie widać wyciek oleju z pod pokrywy zaworów. Jak silnik jest rozgrzany to pracuje normalnie.Fiat seicento 899 99rok
to jeszcze czujnik wału korbowego pozostał do wymiany może to co coś da a ja wstawiam tu pewien pliczek dzwięk z tłumika sejka 900 może ktoś miał z takim problemem styczność tłumik ma 6 miesięcy szczelny sejcento 900 silnik benzyna pracuje jakby na 3 cylindry przy przyspieszaniu warkot silnika natomiast na wolnych obrotach cichutko spod maski , nie...
Witam,mam problem ze swoim seicento,gdy odpalam silnik nie wazne czy zimny czy cieply pojawia sie wysoka praca silnika,spalanie wychodzi 1,5L na 8km,nie mam pojecia co sie z nim dzieje,wyglada to tak jakby ssanie wogole sie nie wylaczalo,prosilbym o pomoc bo nie ogarne na paliwo.
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Witam! Pacjent to Seicento MPI 1,1. Mam ciekawy objaw, nie wiem, gdzie szukać. Gdy silnik jest zimny, odpala elegancko, od pierwszego razu, chodzi równiutko, zarówno na benzynie jak i LPG. Niskie / wysokie obroty - wszystko idealnie. Gdy silnik się nagrzeje zaczynają się problemy. Najmniej dokuczliwe są na benzynie - na wolnych obrotach jest delikatnie...
Witam wszystkich. Posiadam seicento z 1999 roku 0.9 z gazem. Od dłuższego czasu nęka mnie problem palącej się kontrolki przegrzania cieczy chłodzącej, a mianowicie pierwsze takie zjawisko miało miesiąc temu, może trochę później. Podczas jazdy lekko się świeciła lampka temperatury (nie tak wyraźnie jak ręcznego) podczas dalszej jazy świeciła ona jaśniej,...
Witam Mam problem z autem fiat seicento 900.Na zimnym silniku odpala bez problemu.Po jeździe np.30 min silnik się nagrzeje i jak zgaszę to później już nie odpala za pierwszym.wymieniłem czujnik położenia wału,czujnik temperatury silnika i nic to nie dało.Dodam że samochód jest wyposażony w instalacje LPG.Gdy samochód jest zimny - odpala za 1wszym razem,...
Te opisane objawy, wcześniejsze przegrzanie silnika (jazda ze świecącą kontrolką przegrzania) wskazują na uszkodzoną UPG (uszczelka pod głowicą). Też jeżdżę sejakiem 900, kilka lat temu też siadł termostat, ale tylko na chwilę zaświeciła się kontrolka. Po jakimś czasie zaczął "pokazywać" podobne objawy, oprócz pobierania oleju, tylko "powoli "niknął"...
Po co od razu kupować termostat, łatwo go sprawdzić, odpalasz zimny silnik i kontrolujesz ręką temperaturę obu węży idących do chłodnicy, jak jeden robi się gorący, a drugi pozostaje zimny, to termostat działa. Druga metoda to obserwacja wskaźnika temperatury (o ile jest w samochodzie), przy sprawnym termostacie będzie stabilny, jak podnosi się w korku...
Witam wszystkich posiadam seicento 900 wymieniłem w nim uszczelkę pokrywy zaworów silniczek działał po wymianie normalnie odpalał jezdziłem nim ponad 2 tygodnie uznałem ze czas na wymianę oleju wymieniłem olej filtr oleju oraz filtr powietrza no i zaraz dzień po wyminie dziwne zachowanie ja jest zimny odpala od razu jak tylko się zagrzeje to odpala...
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
To raczej nienormalne, że akumulator się rozładowuje. Coś musi pobiera prąd na postoju, może uszkodzony alarm, źle podłączone radio, lub coś innego. Z całym szacunkiem ale kolega chyba niedokładnie przeczytał pierwszy post. Jego autor odpala zimny silnik i jest wszystko w porządku, problem zaczyna się podczas jazdy. Jak to ktoś powiedział "coś" rozładowuje...
Witam! Mam problem z obrotami. kable i świece mam dobre bo sprawdzałem a i tak nie pali na pierwszy cylinder. Podczas jazdy jest strasznie słaby i nie chce sie zbierać. Odpala od pierwszego razu nieważne czy zimny czy ciepły. Pomóżcie
Witam mam problem z moim Audio w samochodzie, gdy włączam rano radio jak jest zimny silnik to z jednej strony głośnik pierdzi tak około 2 minut, a późnij wszystko ładnie gra ten problem jest non stop .(codziennie) Głośniki przód pioneer 110w. Radio elta, nie wiem jakie dostałem je od wujka za darmo usb, sd niby niemieckie (pisze made in germany). Spr...
Sprawdzić można cienki przewód powietrzny który wychodzi spod przepustnicy (w miejscu mocowania przewodu do serwa hamulcowego) i biegnie do czujnika MAP przy sterowniku sinika. Lubi pękać przy króćcach a jest to jeden z głównych czujników dających sygnał do obliczania czasu wtrysku paliwa To że nie ma błędów nie znaczy że czujniki są sprawne i podają...
Miałem takie w pracy jako służbowe: jazda po mieście. Na kartach drogowych braliśmy normę paliwa ok 7l. Ale realnie one potrafiły spalić nawet 9l. Dużo zalezy od tego czy jeżdzisz po mieście i krótkie odcinki. Zimny silnik też ma większy apetyt na paliwo. Ja sprawdziłbym oprócz termostatu: czujnik temperatury i to co podpowiada kolega Strumień Świadmości.
A powiedz mi co może być przyczyną że jak jest zimny silnik to trzymam 3tys obrotów a dopiero jak się trochę nagrzeje to spada
Na wykresie brak AFR - sonda w pętli otwartej. Albo zimny silnik, albo adaptacje poza zakresem. Te problemy na benzynie mogą sugerować problem z regulacją korekt LPG. Można to łatwo sprawdzić, wystarczy pojeździć 2-3 dni (albo ~50 km) na samej benzynie i zobaczyć czy ustąpią. Odłączanie akumulatora w trym sterowniku niczego nie kasuje. Do tego masz...
Fiat jak w temacie. Rok produkcji 99r 120 tys przebiegu. Wczoraj podczas jazdy zaczął dziwnie metaliczne stukać w silniku. Tak jakby zawory. Nie ma różnicy czy na ciepły czy na zimnym. Cykanie jest proporcjonalne do obrotów silnika. Ściągnąłem głowicę ale nic szczególnego nie zauważyłem. Klawiatura w porządku, popychacze też. Szukałem na forum ale nic...
Może przyczyną jest czujnik temperatury silnika. Decyduje on o dawce paliwa na wtryski. Czujnik może pokazywać że silnik jest nagrzany a w rzeczywistości jest zimny. Powodując brak wystarczająco bogatej dawki. Najlepiej na komputer aby sprawdzić sprawność czujników. W tym momencie jest już zalany -"(nieraz jak tak parę razy gaśnie to zdarzy się nawet...
Witam Bardzo proszę o pomoc gdyż już nie mam siły do mojego seicento. Jest to auto z 99 r. z slnikiem 900 ccm SPi z LPG (nie wiem jakiej generacji ale auto może odpalać tylko na benzynie a na LPG przełącza się jak się mu troche doda gazu) Sprawa wygląda następująco: Od kilku miesięcy miałem problem z zapaleniem ciepłego silnika. Czasem zapalał bez problemu...
Będę wymieniał płyn chłodniczy w sejtku dziewięćsetce, wraz z wymianą termostatu. Niestety auto jest trochę zapuszczone, mój ojciec kupił go trzy lata temu (rocznik auta 2002, przebieg 90 tysięcy, obecnie ponad 100) i od tej pory wymienił tylko olej silnikowy z filtrem. Mimo że auto miało kilku właścicieli i bliższa historia jest nieznana, jest w całkiem...
Seicento 2005r/ 1,1 benzyna z gazem lpg (MPI) Fiacik odpalał, jeździł. Pojawiła się drobna awaria. Mianowicie deska Fiacika przestała wskazywać szybkość, strzałka szybkościomierza przestała działać. Po nocy (następnego dnia rano)zszedłem na dół celem sprawdzenia tego szybkościomierza. Odpaliłem Fiacika, zgasiłem zabrałem się za rozebranie deski ze wskaźnikami....
Witam.Wymieniłem świece na nowe , wymieniłem filtr gazu i nadal jest problem z zapaleniem na zimnym silnuku.Na bezynie zapala bez problemu,jeśli silnik ciepły na gazie także pali.Przez kilka lat palił bez żadnych problemów na gazie ,nawet jeśli był mróz.Instalacja lpg- BRC,przebieg 100 tyś.W czym tkwi problem????
Może warto zastanowić się w jakich warunkach zanika ładowanie? Czy pod dużym obciążęniem, czy zależnie od obrotów, a może gdy alternator jest zimny. U mnie się też tak dzieje w Cinquecento. 900-ka - więc podobna budowa układu. Mam założony woltomierz więc dokładnie mogłem zaobserwować mój defekt. Alternator kręcił się jałowo po wjechaniu w kałużę, pomimo...
nom - nie sprawdziłem nowego termostatu. Liczyłem że jak nowy to znaczy dobry i sprawny tym bardziej że nie kupiony na szrocie ale w sklepie. Pompa robi się gorąca już po kilku dobrych minutach pracy silnika a po chwili gruby wąż od niej tez ale tak do połowy. potem wszytko stoi. Chłodnica zimna no i przy termostacie gorący wężyk gruby jest ale tylko...
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział :). A więc tak jak w temacie, problem pojawił...
Witam. Posiadam seicento 900 benzyna. Czasami od niedawna zdarza mu się zgasnąć w czasie jazdy. Wtedy nie wyrzucam biegu, gdy prędkość spada do około 20 km/h to zapala się marchewa i odpali tak jak by z pychu. Do tego jest problem przy odpalaniu. Gd przekręcę kluczyk na zapłon i wezmę od razu na rozrusznik to nie odpali. Muszę przekręcić kluczyk zaczekać...
Witam moje auto to Seicento silnik 900 rok 2001. Auto ma też instalacje gazową ale na niej problem nie występuje. Gdy odpalam zimny silnik przed kilka sekund gdy są wyższe obroty chodzi jak zwykle ale potem obroty spadają i zaczyna nie równo pracować mocno się trzęsie po dodaniu gazu nadal chodzi bardzo nie równo ledwo wkręca się na obroty. Wtedy przełącza...
Posiadam Seicento 1.1 MPI, które ma nieco niesławny fiatowski silnik FIRE. Niesławny dlatego, że znany ze stukania gdy jest zimny. Ponoć problemy z tym objawem mają także właściciele Fiatów Punto, Pandy, Sieny i innych modeli, gdzie był stosowany ten silnik (również w wersji rozwierconej na 1.2 litra). Moje SC ma niecałe 100 tysięcy przebiegu, rocznik...
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Witam, Problem polega na tym że gdy silnik jest zimny to nie można go odpalić od pierwszego razu.Wystarczy na ułamek sekundy przekręcić stacyjkę żeby obrócić rozrusznik i za drugim razem pali bez żadnego problemu. Gdy silnik jest ciepły pali od pierwszego razu.Posiadam instalację gazową ale zawsze odpalam na benzynie. Drugie pytanie to wtrysk. Gdy jadę...
Akumulator jest ok. Jest prawie nowy. Iskra jest bo wczoraj dwie świece sprawdzaliśmy i jest ok. Chodzi o pompe paliwa? Sprawna jest. Dodam że autko jest z 2000 r i przejechane ma zaledwie 56 tys. Nigdy raczej nie było takich awarii w autku.. Przed wymianą było ok. żadnego problemu z odpalaniem zarówno czy silnik był gorący czy zimny.. nie było problemu....
Witam Mam problem z samochodem. Zacznijmy od początku: Samochód ma przejechane 80 000 km, 1999 r. 1 właściciel. Około 10 000km temu (około 5 miesięcy) założyłem samodzielnie instalację LPG. (Używka BRC) Od początku miałem problemy z elektrozaworami, włączały się dopiero po przejechaniu okolo 2 km, (nie otwierały się, a auto gasło). Pojawiał się od czasu...
Myślicie że to może być czujnik? ale dlaczego po zwiększaniu obrotów nagle czujnik już "działa"? Normalne zjawisko przy zużytym silniku. Przy większych obrotach pompa olejowa podaje więcej oleju, więc i smarowanie jest lepsze. Właśnie tego nie rozumiem bo na zimnym silniku tego nie ma Bo zimny olej jest gęsty więc i ciśnienie jest większe.
Witam serdecznie FIAT SEICENTO YOUNG rok 2001 pojemność 900 1) Awaria - padł wentylator. Na małych codziennych odcinkach 6 km nie zauważyłem tego. Autko kiepsko odpalało na ciepłym silniku bo był rozgrzany. Na zimnym bez kłopotu. Stawiałem na akumulator. Na odcinku 18 km zgasiłem auto, kupiłem znicz, wsiadłem i był kłopot z obróceniem wału przez rozrusznik....
Bardzo często, gdy chcę wrzucić bieg pierwszy, ten zacina się i nie chce 'wejść'. Pozostałe biegi dobrze 'wchodzą'. Ma to miejsce zarówno na ciepłym silniku i zimnym. Gdzie należy szukać przyczyny? Fiat Seicento Fun 900, 2001rok.
Może to nie wina samego rozrusznika, ale np. ogólnie elektryki - połączeń elektrycznych zwłaszcza, akumulatora. Dziwne tylko, że te objawy występują przy rozgrzanym silniku a nie zimnym. Sprawdzałeś czy jest iskra w momencie gdy nie chce odpalić ? W ogóle jaki silnik ? LPG czy benzyna ?
Witam. Posiadam od trzech lat Seicento z silnikiem 1.1 mpi bez LPG. Przebieg przy kupnie 90 tysięcy, obecnie dochodzi 120 tyś. Od jakiegoś roku obserwuję niepokojące zjawisko, które brzmi jak spalanie stukowe. Otóż słyszę dziwne dzwonienie z silnika, które pojawia się w losowych momentach. Czasem potrafi kilka tygodni go nie być, a czasem są dni że...
Na dawkę paliwa, może po prostu jest problem z regulacją dawki, akurat tu każda instalacja ma duże problemy na zimnym. Jaką masz temperaturę przełączania? W zasadzie dałbym ci na to poradę jak poprawić taką instalacje by na zimnym nie zalewało, ale w brc nie mam doświadczenia. Poza tym w zasadzie wole samemu zrobić i zachować wiedze dla siebie, bo sporo...
witam jak jedziesz 10 km to silnik dobrze się rozgrzeje , przejedz mniej km ja miałem cieniasa na LPG , teraz mam kadetta z LPg i jadę do pracy ok 2 km , silnik nie osiagnie temp a już trzeba go wylączyć( zima , lub zimne noce) zimą nawet musiałem ściągnąć tkz "odmę "( wąż do przepustnicy z klawiatury ) bo zamarzła mi przepustnica ( 1,6 i silnik) od...
od jakiegoś czasu męcze się ze swoim SEicentem, 2001 1,1 MPI jak jest zimny odpala OK, a gdy jest ciepły odpala tak jakby na 3 gary (nie ma kompletnie ducha) po kilku lub kilkunastu sekundach wskakuje na 4 gary i jest ok i jak jest rozgrzany to w czasie jazdy z ok 2000 obrotów (mam obrotomierz) czuć lekkie poszarpywanie wymieniłem świece, filtry, kable,...
Witam Z góry przepraszam Was za laicki ton wysławiania się na tematy samoch. Do rzeczy: Przywieźli (do jazdy) w robocie (serwis kopiarek) Fiata Seicento van 1100 cm z 2000r.. Jeździ, ale w czasie jazdy zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Po załączeniu silnika (zimny i ciepły - bez znaczenia) lampka odrazu gaśnie, lecz po jakimś czasie się zapala....
Sorry że zapytam, ale co ta odległość ma do rzeczy? Czy silnik zimny czy gorący amplituda wygenerowanego sygnału jest taka sama.
Witam mam fiata seicento 900 z instalacją gazową Bingo M i jak silnik jest zimny to na niskich obrotach silnik faluje a na benzynie OK.Instalacja gazowa ustawiona jest tak; Typ sondy lanbda 0-1V Punkt neutralny lambdy 0,44[V] Czas opóżnienia odczytu sondy lambda 0;05[min;sek] Typ emulacji sondy lambda przebieg Czas emulacji stanu''H'' 0,275[sek] Czas...
Boże, widzisz a nie grzmisz. Opisz: -jak się zachowuje zimny silnik(trzyma obroty, gasnie) -jak się zachowuje gorący (jak wyżej) -wymień filtry jak dawno nie były ruszane -opisz jak wyglądają świece (po kręceniu i po odpaleniu gorącego) Na razie wygląda na za mały luz na zaworach, jesteś w stanie to sprawdzić?
Witam, Mam problem z moim sejem. Obroty na biegu jałowym są w okolicy 1400-1500obr. Silnik jest po planowaniu głowicy - nowe uszczelki !!! Silnik pracuje równo jak jest zimny i rozgrzany. Czasami jak się odpali to kilka razy potrafi się przydusić jakby nie dostawał dawki paliwa, ale nie gaśnie. Na rozgrzanym już tego nie robi. Mogę dodać, że przed remontem...
Witam, szukałem odpowiedzi na różnych forach i nie znalazłem odpowiedzi, problem jest następujący...gdy odpalam silnik chodzi bardzo równo temp otoczenua 12-25 stopni, samochód podczas jazdy ma chwilowe braki mocy tak jakby coś się przytykalo i po chwili znów się rozpędza i zatyka, najbardziej czuć to podczas jazdy na drugim biegu i zmiany na bieg 3......
Witam Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z odpalaniem seicent. samochód nie odpala czasami bez względu na to czy jest ciepły czy zimny,kręci bardzo dobrze ( na "pych " pali zawsze od razu ) Po poprawieniu wszystkich przewodów masowych problem na chwile się uspokoił , wymieniłem akumulator również problem na miesiąc się uspokoił . Zastanawiam się...
Witam Posiadam Seicento 1.1. 2004 rok z gazem. Chodzi o to, że gdy silnik jest zimny a przełączy się na gaz, bo jest ustawiony na temperaturę i na obroty, to zaczyna się dławić lub gaśnie. Natomiast gdy się rozgrzeje, pracuje ok. Dodam, że samochód był na przeglądzie w firmie, która zajmuje się instalacjami gazowymi, zostały wymienione filtry, podłączono...
Witam Mam problem ze swoim Seicento bo od niedawna słabopali rano zwłaszcza kiedy jest zimny, problem ten ustaje po rozgrzanym silnikuale nie do końca. Świece wymieniłem kable też , akumulator sprawdziłem jest ok , ładowanie też, i nie wiem w czym tkwi problem proszę o jakąś pomoc i wskazówki co mogłosie zepsuć , z góry dziękuję ;) . Witam A) Pod pojemnikiem...
Pewnego dnia przestało działać mi ogrzewanie. Sprawdziłem poziom płynu chłodniczego (pomiędzy minimum a maksimum), potem odpowietrzyłem za pomocą zaworów najpierw chłodnicę potem nagrzewnicę (oba przy uruchomionym silniku) nagrzewnica była trochę zapowietrzona ale po tym zabiegu poziom płynu był nadal w normie. Dodatkową informacją jest to że wcześniej...
Witam zatankowałem swoje SEJKO gazem do pełna i po przejechaniu około kilometra zgasł silnik był zimny i miałem już wcześniej problemy z akumulatorem nawet na "pych" nie chciał odpalić (na kable z akumulatorem od STAR 266 też nie, chociaż na tym akumulatorze + rozrusznik pewnie zrobił by pare kilometrów) świeci się żółta dioda z kluczykiem i napisem...
Zimnego silnika benzynowego przystosowanego do spalania LPG nie powinno się odpalać na gazie, szczególnie podczas chłodnych dni. Zimny gaz zapala się o wiele trudniej niż benzyna. Dlatego wszystkie instalacje są tak skonstruowane aby uruchomić i zagrzać silnik na benzynie do takiej temperatury aby płyn chłodzący mógł ogrzewać rozprężający się w parowniku...
taki GT odejmie ci do setki w wersji S do 2 sekund a spalanie itd.. pozostanie bez zmian Moc w jego pakiecie to 61-65KM spore różnice ze względu na błędy fabryczne(produkcja masowa) Zwiększenie momentu dość znaczne w porównaniu do innych tuningowców, zwłaszcza w przedziale 2000-3500rpm nie ma dziury obrotów. Miałem wykresy z hamowni ale zgubiłem gdzieś...
Autko to Seicento 1.1 MPi , 35000km. Kiedy jest zimny zapala za 6-7 razem. :cry: Czasami słychać że ma chęć załapać, ale coś mu brakuje. Jak zapali, to przez chwile jest bardzo słaby, dusi sie po dodaniu gazu. Na ciepłym silniku wszystko ok, V-max w normie. Egzaminer w ASO nic nie pokazał błędnego. Czy może to być w takim razie wina pompy paliwowej?...
Zararte wycieraczki na czopach w podszybiu dają duży opór silnikowi a on gotuje i uwala czasówkę. Co do chłodzenia to jeśli woda gotuje a dolny wąż chłodnicy jest zimny lub ciepły to wina termostatu. Uwaga jak silnik zagotuje może wytworzyć się takie podciśnienie że rozerwie zbiorniczek wyrównawczy. Spotkałem się z tym w Cieniasie.
Witam. Gdy samochód jest zimny - odpala za 1wszym razem, gdy troszkę się nim przejadę i zgasze silnik ponowne odpalenie to tragedia. Czasami odpali za 2gim razem czasami za 7. Byłem w ASO - egzaminer nie wykazał błędów, znajomy mechanik sprawdził ciśnienie w pompie paliwa - 0.9 bara(normalnie powinno być 1,5) ale pozatym przy odpalaniu nie ma iskkry...
Witam Ja również jestem od 1997 roku posiadaczem samochodu z instalacją gazową Przez kilka lat i nabyłem pewne doświadczenie w zakresie regulacji instalacji LPG Prawidłowe zużycie gazu wylicza się z prostego wyliczenia tj mnożymy zużycie benzyny razy 1.2 jeśli przykładowo auto paliło np średnio 10 litrów benzyny to gazu powinno palić 12 litrów . Oczywiście...
to ze wymieniłeś przewody wysokiego na nowe to niezałatwia sprawy bo ja też miałem ten problem i okazało się żete mowe przewody miały gorsze przebicie niz te stare.Zobacz to sobie wieczorem otwórz maske odpal sejka jak jest zimny i zobacz czy się na przewodach nie iskrzy bo czasami jak zawilgną to mają przebicie jak wyschną od silnika to im przechodzi...
Mam problem z samochodem fiat seicento 900. Zamontowana jest tam zwykła instalacja działająca na zasadzie obrotów. Problem który pojawił się z czasem polega na tym że: Najważniejsze: Samochód jak jest zimny zapala przełancza sie z gazy na benzyne normalnie ( podczas za szybkiego przełonczenia jeżeli temperatura silnika jest niska gaśnie, czy jest to...
Jeżeli nie chcesz kupować czujnika do kontrolki to wypnij przewód z niego(jest wkręcony w blok silnika lub w głowicę jak w przypadku 1.1) i owiń taśmą izolacyjną. Te czujniki i tak działają dopiero wtedy kiedy w 98% przypadków jest już za późno-czyli wyrzuca płyn lub upg poszła na spacer przez wydech. Co do wyrzucania płynu chłodniczego (nie wody, bo...
Witam. Mam oto taki problem: Seicento 1.1 MPI coraz częściej mam problem z zapaleniem auta kluczykiem. Na pych zapala bez problemu. Akumulator sprawny, rozrusznik kręci normalnie. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany, czy powietrze suche i ciepłe, czy pada deszcz i jest zimno. W czasie kiedy nie chce zapalić nie ma iskry. Przewody zapłonowe,...
Słuchaj, jak silnik zimny to wtryskiwacz chodzi tak: cyk cyk cyk cyk a jak ciepły to już pyk pyk pyk. Proste.
mj_sup Też tak właśnie myślę na tzw. chłopski rozum, że czujnik jeżeli jest uszkodzony to ciągle podaje sygnał, że silnik ma dostawać zwiększoną dawkę paliwa z ssania tak jakby był zimny. A skoro będąc gorący dostaje ciągle tyle samo paliwa to go po prostu "zalewa" paliwo. Stąd też gaśnięcie rozgrzanego silnika, bo dusi się paliwem, gdyż mieszanka paliwa...
Zgaduję: 1. zła regulacja wolnych obrotów 2. źle ustawiony wlot powietrza (przy hamowaniu powietrze wlatuje z inna predkoscia i chwilowo zmienia sie drastycznie sklad mieszanki) 3. zasyfiony filtr powietrza 4. zbyt bogata mieszanka (silnik lubi taką jak jest zimny, jak sie rozgrzeje to za mocno koryguje sklad bo zdjeciu nogi z gazu i gasnie) 5. nie...
Jak silnik jest zimny to normalne, że spaliny śmierdzą benzyną. "Pyrczenie" z wydechy przy schodzeniu z obrotów mogą sugerować niedomykające się / wypalone zawory wydechowe. Podjedź na analizę spalin i będziesz wiedział jak wygląda kwestia regulacji składu mieszanki. Co do podanych prędkości - to nie diesel, ba nawet w dieslu bym tak nisko nie zmieniał...
Witam Nie chciałem niepotrzebnie zakładać nowego tematu, a sytuacja u mnie "trochę" podobna, z tym że umnie jest odwrotnie, mrozy -25, trzy dni stania, odpala bez problemu, za to jak się rozgrzeje to niestety nie da rady zapalić. A jak już się uda to szarpie gaśnie i przerywa. Zastanawiam się czy nie jest to problem z czujnikiem temperatury silnika,...
Skontroluj stan termostatu. Jest coraz zimniej jak jest uchylony (masz silnik 900 nie wiem czy był w ogóle wymieniany termostat). Po odpaleniu zimnego silnika powinien trzymać do ponad 80 stopni zamknięcie.U mnie to jest około 4 kilometrów jazdy.Przewód termostat- chłodnica (u góry)powinien być zimny do tej temperatury.Jeśli to przyczyna to wiadomo...
Seicento 900 nie wchodzi na obroty. Wyrzuca błąd 00. Ciśnienie na cylindrach ok,tłumi nie zatkany czujnik na wale ok,podstawiałem cewki i nic z tego. Jak zimny to chodzi w całym zakresie obrotów a jak lekko złapie temp to zaczyna dławić się i nie wchodzi na obroty. podstawiałem też sterownik silnika i to samo. Ciśnienie paliwa 2,5bar.
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
Zimny pojechał,dojechałem do garażu wypiąłem jeszcze raz filtr paliwa benzynę która zleciała z przewodu łapałem do butelki plastikowej przeźroczystej przedmuchałem filtr dmuchało sie łatwo nie był zapchany ,natomiast po ustaniu sie benzyny, w butelce jest woda, na dnie butelki ,założyłem filtr i jeżdżę dzisiaj spuszczę paliwo do reszty doleje denaturatu...
Wg mnie za duży kąt otwarcia przepustnicy.To silnik i sterownik podobnie jak w seicento a tam na jałowym biegu jest kąt około 10 stopni.Chyba że przepustnica jest odrobinę uchylona (i tak zapewne jest) Jakie ciśnienie pokazuje MAP przed odpaleniem silnika? Powinno być atmosferyczne około 1000 hPa. Takie wskazywał?
witam , mam problem ze swoim sejko . mianowicie tak jak w tytule ,jak odpale sejka i jest podpiety silniczek krokowy to niby chodzi ładnie , jak jest zimny to ładnie chodzi na ssaniu jak sie nagrzeje to obroty spadają na odpowiednią wartość i jest "cacy" problem pojawia się jak chce nim ruszyć albo chociaż wkręcić go na obroty ,poprostu sie nie da ,obroty...
Wrzuć zdjęcia jak wygląda korek wlewu oleju, gdy silnik jest zimny jak i ciepły.
Witam Mam pytanie do doświadczonych kolegów w sprawie termostatu do seicento 900. Czy w prawidłowo działającym termostacie 'podczas nagrzewania" gdy silnik jest jeszcze zimny, część płynu przedostaje się z małego obiegu do dużego. Czyli czy nie nagrzany termostat całkowicie odcina "duży obieg" od " małego"? Z góry dziękuję za odpowiedź
i jakie powinno być właściwe ciśnienie?(pewnie jak dla 17-letniego auta które jeździło od 2002r na gazie.Będzie inne niż nowego?)Silnik ma być zimny czy ciepły?
witam mam problem ze swoim seicento bo od niedawna psuje mi si klakson raz działa raz nie kiedy silnik jest zimny to działa kiedy pochodzi dłuższy moment już nie wydaje mi się ze jest przegrzany co z tym fantem zrobić , przenieść go czy co ?
Witam pojazd hulał az miło w swojej klasie wygrywałem z samochodami wartymi 20 000zl wiec stwierdziliśmy pora na inwestycje Buda prosiła o reanimacje stwierdziliśmy że przekładka silnika z Cinquecento do kasty z Seicento I tu pierwsze problemy zaczęło się od odcięcia zapłonu na poziomie ok 2500RMP: na początku leciał normalnie po chwili pracy na wolnych...
Witam. Mam problem z pracującym wentylatorem chłodnicy. Ogólnie opiszę problem. Po przejechaniu ok. 70km. załącza się wentylator chłodnicy i przy okazji włącza się pomarańczowa kontrolka silnika, gdy wyłączę silnik od razu wentylator się wyłącza. Napomnę, że wymieniłem czujnik temp. cieczy oraz zamontowałem inny sterownik komputera, problem cały czas...
W 900-setce taż robiłem przy podobnym przebiegu, z tym że auto cały czas jeździło. Też nie było zbytnio widać innych objawów poza ubywaniem płynu. Im dłużej jeździłem to było widać że sprawność auta coraz mniejsza (trudniejsze zapalanie jak zimny, coraz częściej dolewany płyn, czasami dziwne "terkotanie" silnika itp.) na mocy tak bardzo tego nie było...
Witam problem z seicento 900 2001 polega na tym że silnik niezależnie czy jest ciepły czy zimny cyka. Podejrzewam popychacze ale nie jestem w 100% pewien. Moze byc to wina oleju gdyż już powinien być dawno wymieniony, olej motul 10w40?
może na zimnym olej z komory sprzęgła wykapie/jest zimny a więc gęsty a potem z simeringu nacieknie nowego ciepłego oleju? miałem podobnie w CC700 :) mi się to podobało bo działało "prawie jak automat" na ciepłym puszczałem sprzęgło od razu a on ruszał płynnie, ale tam wymieniłem sprzęgło na nowe, tylko simeringu niestety nie (wymieniałem silnik, nie...
Witam,posiadam Auto Fiat seicento 899cm3 z założonym gazem lpg.Dziś jechałem spokojnie na lpg i nagle spadły całkowicie obroty i zgasł.Odpalił normalnie na benzynie chodzi ładnie równo pracuje a gdy przełącza na gaz to od razu gaśnie.Pare dni temu tankowałem na stacji gaz więc na pewno jest.Silnik nie ważne czy ciepły czy zimny i tak gdy przełączam...
W drodze do pracy zauważyłem że słabo działa ogrzewanie. , i Dodam że auto ma instalację LPG, z którą czasami mam problemy (silnik gaśnie na zimnym i potem trudno go odpalić) te obiawy są powiązane , tzn tak jakby silnik nie był dogrzewany , hm , termostat całkowicie otwarty ? , raczej nie a co do pytania które powtórzę , (silnik gaśnie na po zgaszeniu...
Witam wszystkich. Może ktoś miał podobny problem. Mam Seja z 1999roku 1.1 SPI Kupiłem go żonie cztery miesiące temu z przebiegiem 44000. Niedawno zainstalowałem LPG (mieszalnik) firmy KME ze sterownikiem Bingo-M. Wszystko działa pięknie z wyjątkiem porannych rozruchów na benzynie. Obecnie poranki są bardzi zimne około -15 stopni, auto zapala pięknie...
Witam wszystkich czytających o moim problemie Mam uno 899 z silnikiem takim jak w seicento i niektórych cinquecento z 2001 roku , dzieje się z nim tak : nie zawsze ale przeważnie jak jest silnik zimny po przegazowaniu obroty powinny spaść do tych np. 850 a potrafią spaść znacznie poniżej tak że telepie przez moment silnikiem aż się nie wyrównają , a...
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na niskich obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu...
Silnik 1,2 8v fiata czy też psa 8v Prosty jak cep tylko jeździć Żadne cuda na łańcuchu- tylko pasek Sam do niedawna pomykałem seicento 1,1 + lpg 2 gen Był non stop gaz w podłodze nie ważne czy ciepły czy zimny Z silnikiem prócz wymiany kabi i świec,sondy nic się nie działo Komfort był owszem ale tylko parkowania i za 70 zeta 500 km Dodano po 55 Jak...
Oj chyba jednak nie jest to masa, niestety... ;-( Już to sprawdzałem. Nie ma żadnego problemu w masowaniu silnika. Autko ma zaledwie 35tys przebiegu i na dodatek było przeze mnie czyszczone swego czasu. Odpinałem też kable od budy i czyściłem styki. Znam ten problem. Mam jeszcze 2 inne Pandy i w jednej z nich (przebieg niemal 200tys) taki problem właśnie...
We wszystkich silnikach z wtryskiem paliwa słychać głośniej lub ciszej cykanie wtryskiwaczy paliwa. Słychać w Seicento i w Fordzie, w wielopunkcie i w jednopunkcie. Popychacze zaworów słychać jak silnik jest zimny i wtedy słychać charakterystyczne stukanie które po chwili ustępuje (jeżeli są popychacze hydrauliczne)
Obroty silnika na biegu jałowym dla uno 900 jak i dla seicento 900 wynoszą 850obr/min +- 50 obr. Są to obroty jałowe dla silnika ciepłego. Zimny motor ma obroty na poziomie 1000-1100obr/nim. ponieważ silnik pracuje jeszcze wtedy na wzbogaconej mieszance( tak jak ssanie w gaźniku). Obrotomierz bardzo ładnie wbudowany i wkomponowany. W uno w podstawowych...
Założyłem w seicento silnik z Punto I 1.2 16v i mam mały problem, tzn. jeśli samochód jest zimny to ma około 2000 obr. na wolnych, jak się rozgrzeje jest ok. Zauważyłem też że czasami jak ma te 2000 obr wystarczy dodać trochę gazu i puścić i spada do 900. W samochodzie nie ma LPG i jest założony filtr stożkowy.