Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Była tu mowa o tym, że trzeba ukarać projektanta samochodu za brak wskażnika temperatury. Całkowicie popieram, miałem swego czasu bardzo dobry samochód Dacia 1310p, (moim zdaniem lepszy niż Fiat 125p), ale właśnie w tej Daćce nie było wskażnika temperatury, tylko kontrolka przekroczenia dopuszczalnej temperatury. Dorobiłem więc taki wskażnik w oparciu...
Ok Panowie, ale skoro jest wspomaganie - kontrolka czerwona kierownicy, która gaśnie, a nie ma żadnego zbiorniczka na płyn, to jakie to jest wspomaganie? Seicento miały w wersjach Sporting lub doposażonych wersjach za dopłatą. On nie ma nic, ani ABS-u, klimy, centralnego itd., ale wspomaganie ma - wersja "S". (aha i za akumulatorem przy ścianie grodziowej...
Witam wszystkich posiadam seicento 900 wymieniłem w nim uszczelkę pokrywy zaworów silniczek działał po wymianie normalnie odpalał jezdziłem nim ponad 2 tygodnie uznałem ze czas na wymianę oleju wymieniłem olej filtr oleju oraz filtr powietrza no i zaraz dzień po wyminie dziwne zachowanie ja jest zimny odpala od razu jak tylko się zagrzeje to odpala...
Witam problem z seicento 900 2001 polega na tym że silnik niezależnie czy jest ciepły czy zimny cyka. Podejrzewam popychacze ale nie jestem w 100% pewien. Moze byc to wina oleju gdyż już powinien być dawno wymieniony, olej motul 10w40?
W drodze do pracy zauważyłem że słabo działa ogrzewanie. , i Dodam że auto ma instalację LPG, z którą czasami mam problemy (silnik gaśnie na zimnym i potem trudno go odpalić) te obiawy są powiązane , tzn tak jakby silnik nie był dogrzewany , hm , termostat całkowicie otwarty ? , raczej nie a co do pytania które powtórzę , (silnik gaśnie na po zgaszeniu...
We wszystkich silnikach z wtryskiem paliwa słychać głośniej lub ciszej cykanie wtryskiwaczy paliwa. Słychać w Seicento i w Fordzie, w wielopunkcie i w jednopunkcie. Popychacze zaworów słychać jak silnik jest zimny i wtedy słychać charakterystyczne stukanie które po chwili ustępuje (jeżeli są popychacze hydrauliczne)
Wrzuć zdjęcia jak wygląda korek wlewu oleju, gdy silnik jest zimny jak i ciepły.
Jeśli termostat jest uszkodzony- silnik się nie dogrzewa, a zimny silnik spala więcej paliwa niż rozgrzany.
Słuchaj, jak silnik zimny to wtryskiwacz chodzi tak: cyk cyk cyk cyk a jak ciepły to już pyk pyk pyk. Proste.
Bardzo enigmatyczne. W każdym aucie zimny silnik pracuje mniej lub bardziej "twardo". Tłuc się może rozrząd i jednak bym się tu przyjrzał. Przytarty tłok w końcu porysowałby cylinder i miałbyś duże spalanie oleju. Luzy na układzie korbowym słychać bardziej na gorącym. Sprawdziłbym z ciekawości, jak buduje ciśnienie oleju.
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Chodzi o to, że gdy silnik jest zimny a przełączy się na gaz, bo jest ustawiony na temperaturę i na obroty, to zaczyna się dławić lub gaśnie. Czy reduktor od gazu jest zimny gdy gaśnie?
Witam w moim aucie jak jest zimny to po odpaleniu silnik nie równo pracuje Świece były wymieniane całkiem nie dawno. Po wykręceniu świec dwie środkowe są zalane olejem czy to może być przyczyna? Delikatnie widać wyciek oleju z pod pokrywy zaworów. Jak silnik jest rozgrzany to pracuje normalnie.Fiat seicento 899 99rok
taki GT odejmie ci do setki w wersji S do 2 sekund a spalanie itd.. pozostanie bez zmian Moc w jego pakiecie to 61-65KM spore różnice ze względu na błędy fabryczne(produkcja masowa) Zwiększenie momentu dość znaczne w porównaniu do innych tuningowców, zwłaszcza w przedziale 2000-3500rpm nie ma dziury obrotów. Miałem wykresy z hamowni ale zgubiłem gdzieś...
Zimnego silnika benzynowego przystosowanego do spalania LPG nie powinno się odpalać na gazie, szczególnie podczas chłodnych dni. Zimny gaz zapala się o wiele trudniej niż benzyna. Dlatego wszystkie instalacje są tak skonstruowane aby uruchomić i zagrzać silnik na benzynie do takiej temperatury aby płyn chłodzący mógł ogrzewać rozprężający się w parowniku...
witam mam problem ze swoim seicento bo od niedawna psuje mi si klakson raz działa raz nie kiedy silnik jest zimny to działa kiedy pochodzi dłuższy moment już nie wydaje mi się ze jest przegrzany co z tym fantem zrobić , przenieść go czy co ?
Witam, mam następujący problem, tak z niczego zapaliła mi się kontrolka ze niby mi się woda gotuje, a jak odkręcę korek to jest wszystko ok. Nawet jak silnik jest zimny to się pali, wziąłem te kostki które widać i tą przy chłodnicy wyciągnołem i WD popsikałem ale nie dało to żadnego efektu...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Wymieniłem krokowy... działa ale teraz falują obroty 800-2000 obrotów tamten stary otwierał ale nie zamykał dopływu powietrza, ten nowy wariuje i nie ma różnicy czy ciepły czy zimny silnik... Jakieś pomysły??
Witam zatankowałem swoje SEJKO gazem do pełna i po przejechaniu około kilometra zgasł silnik był zimny i miałem już wcześniej problemy z akumulatorem nawet na "pych" nie chciał odpalić (na kable z akumulatorem od STAR 266 też nie, chociaż na tym akumulatorze + rozrusznik pewnie zrobił by pare kilometrów) świeci się żółta dioda z kluczykiem i napisem...
Witam, Problem polega na tym że gdy silnik jest zimny to nie można go odpalić od pierwszego razu.Wystarczy na ułamek sekundy przekręcić stacyjkę żeby obrócić rozrusznik i za drugim razem pali bez żadnego problemu. Gdy silnik jest ciepły pali od pierwszego razu.Posiadam instalację gazową ale zawsze odpalam na benzynie. Drugie pytanie to wtrysk. Gdy jadę...
Te opisane objawy, wcześniejsze przegrzanie silnika (jazda ze świecącą kontrolką przegrzania) wskazują na uszkodzoną UPG (uszczelka pod głowicą). Też jeżdżę sejakiem 900, kilka lat temu też siadł termostat, ale tylko na chwilę zaświeciła się kontrolka. Po jakimś czasie zaczął "pokazywać" podobne objawy, oprócz pobierania oleju, tylko "powoli "niknął"...
Sorry że zapytam, ale co ta odległość ma do rzeczy? Czy silnik zimny czy gorący amplituda wygenerowanego sygnału jest taka sama.
może na zimnym olej z komory sprzęgła wykapie/jest zimny a więc gęsty a potem z simeringu nacieknie nowego ciepłego oleju? miałem podobnie w CC700 :) mi się to podobało bo działało "prawie jak automat" na ciepłym puszczałem sprzęgło od razu a on ruszał płynnie, ale tam wymieniłem sprzęgło na nowe, tylko simeringu niestety nie (wymieniałem silnik, nie...
Witam serdecznie FIAT SEICENTO YOUNG rok 2001 pojemność 900 1) Awaria - padł wentylator. Na małych codziennych odcinkach 6 km nie zauważyłem tego. Autko kiepsko odpalało na ciepłym silniku bo był rozgrzany. Na zimnym bez kłopotu. Stawiałem na akumulator. Na odcinku 18 km zgasiłem auto, kupiłem znicz, wsiadłem i był kłopot z obróceniem wału przez rozrusznik....
Założyłem w seicento silnik z Punto I 1.2 16v i mam mały problem, tzn. jeśli samochód jest zimny to ma około 2000 obr. na wolnych, jak się rozgrzeje jest ok. Zauważyłem też że czasami jak ma te 2000 obr wystarczy dodać trochę gazu i puścić i spada do 900. W samochodzie nie ma LPG i jest założony filtr stożkowy.
Jeśli jest dostęp do diagnostyki to można odczytać temperaturę silnika jaką sterownik widzi i na jej podstawie dawkuje paliwo. Jeśli sygnał z czujnika dochodzi do sterownika ten może nie wykryć błędu i nie zasygnalizować tego kontrolka . Piszesz "marchewa" czyli masz jeszcze silnik SPI gdzie sterownik jest prostszy od MPI i tym bardziej może nie wykryć...
Witam. Posiadam od trzech lat Seicento z silnikiem 1.1 mpi bez LPG. Przebieg przy kupnie 90 tysięcy, obecnie dochodzi 120 tyś. Od jakiegoś roku obserwuję niepokojące zjawisko, które brzmi jak spalanie stukowe. Otóż słyszę dziwne dzwonienie z silnika, które pojawia się w losowych momentach. Czasem potrafi kilka tygodni go nie być, a czasem są dni że...
Witam,mam problem ze swoim seicento,gdy odpalam silnik nie wazne czy zimny czy cieply pojawia sie wysoka praca silnika,spalanie wychodzi 1,5L na 8km,nie mam pojecia co sie z nim dzieje,wyglada to tak jakby ssanie wogole sie nie wylaczalo,prosilbym o pomoc bo nie ogarne na paliwo.
Autko jak się zgrzeje to nie pali na paliwie z tego co się orientuje to, samoczynnie przełącza się na gaz przy uzyskaniu odpowiednich obrotów. Silnik zimny załapuje po pierwszym zakręceniu ,pracuje równo, Jeżeli chodzi o zachowania na rozgrzanym silniku to pracuje dobrze nie ma spadków mocy, nie faluje na obrotach ( wcześniej był ten problem ale wymieniony...
Witam Mam problem z autem fiat seicento 900.Na zimnym silniku odpala bez problemu.Po jeździe np.30 min silnik się nagrzeje i jak zgaszę to później już nie odpala za pierwszym.wymieniłem czujnik położenia wału,czujnik temperatury silnika i nic to nie dało.Dodam że samochód jest wyposażony w instalacje LPG.Gdy samochód jest zimny - odpala za 1wszym razem,...
Witam mam fiata seicento 900 z instalacją gazową Bingo M i jak silnik jest zimny to na niskich obrotach silnik faluje a na benzynie OK.Instalacja gazowa ustawiona jest tak; Typ sondy lanbda 0-1V Punkt neutralny lambdy 0,44[V] Czas opóżnienia odczytu sondy lambda 0;05[min;sek] Typ emulacji sondy lambda przebieg Czas emulacji stanu''H'' 0,275[sek] Czas...
Witam moje auto to Seicento silnik 900 rok 2001. Auto ma też instalacje gazową ale na niej problem nie występuje. Gdy odpalam zimny silnik przed kilka sekund gdy są wyższe obroty chodzi jak zwykle ale potem obroty spadają i zaczyna nie równo pracować mocno się trzęsie po dodaniu gazu nadal chodzi bardzo nie równo ledwo wkręca się na obroty. Wtedy przełącza...
A powiedz mi co może być przyczyną że jak jest zimny silnik to trzymam 3tys obrotów a dopiero jak się trochę nagrzeje to spada
Witam mam problem z moim Audio w samochodzie, gdy włączam rano radio jak jest zimny silnik to z jednej strony głośnik pierdzi tak około 2 minut, a późnij wszystko ładnie gra ten problem jest non stop .(codziennie) Głośniki przód pioneer 110w. Radio elta, nie wiem jakie dostałem je od wujka za darmo usb, sd niby niemieckie (pisze made in germany). Spr...
Witam. Mam problem z pracującym wentylatorem chłodnicy. Ogólnie opiszę problem. Po przejechaniu ok. 70km. załącza się wentylator chłodnicy i przy okazji włącza się pomarańczowa kontrolka silnika, gdy wyłączę silnik od razu wentylator się wyłącza. Napomnę, że wymieniłem czujnik temp. cieczy oraz zamontowałem inny sterownik komputera, problem cały czas...
Sprawdzić można cienki przewód powietrzny który wychodzi spod przepustnicy (w miejscu mocowania przewodu do serwa hamulcowego) i biegnie do czujnika MAP przy sterowniku sinika. Lubi pękać przy króćcach a jest to jeden z głównych czujników dających sygnał do obliczania czasu wtrysku paliwa To że nie ma błędów nie znaczy że czujniki są sprawne i podają...
Zararte wycieraczki na czopach w podszybiu dają duży opór silnikowi a on gotuje i uwala czasówkę. Co do chłodzenia to jeśli woda gotuje a dolny wąż chłodnicy jest zimny lub ciepły to wina termostatu. Uwaga jak silnik zagotuje może wytworzyć się takie podciśnienie że rozerwie zbiorniczek wyrównawczy. Spotkałem się z tym w Cieniasie.
Obroty silnika na biegu jałowym dla uno 900 jak i dla seicento 900 wynoszą 850obr/min +- 50 obr. Są to obroty jałowe dla silnika ciepłego. Zimny motor ma obroty na poziomie 1000-1100obr/nim. ponieważ silnik pracuje jeszcze wtedy na wzbogaconej mieszance( tak jak ssanie w gaźniku). Obrotomierz bardzo ładnie wbudowany i wkomponowany. W uno w podstawowych...
Wymieniłeś dobry czujnik? W sejcento 0.9 sa 3 czujniki. Jeden to termowłącznik wentylatora na chłodnicy(nieistotny) Drugi to czujnik dwu pinowy przy termostacie(nieistotny także dla tej usterki) Trzeci w głowicy po stronie alternatora, na jedna wsuwkę, to własnie ten od lampki. W Momencie jak swieci sie Tobie lampka, a silnik jest względnie zimny to...
Fiat Saicento / 3 lata, 17 tyś km/ jak zimny i dłużej postoi na polu to zapala na maximum trzy cylindry /może i dwa / I tak można nim przejechać i z 10 km. i nic się nie zmienia. Dopiero po nagrzaniu i zgaszeniu silnika odpala tak jak powinien . To samo robi po przyjechaniu do mechanika ,to znaczy silnik pracuje prawidłowo. Wymiana świec i cewki zapłonowej...
jedynie tyle, ze auto spala wiecej. gdy silnik zimny to potrafi wciagnac 2x tyle co normalnie. a po 10 km to ledwo co zdarzy sie rozgrzac, a moze i to nie. pozatym dynamiczna jazda an zimnym silniku nie jest zalecena i szkodliwa dla silnika
Silnik 1,2 8v fiata czy też psa 8v Prosty jak cep tylko jeździć Żadne cuda na łańcuchu- tylko pasek Sam do niedawna pomykałem seicento 1,1 + lpg 2 gen Był non stop gaz w podłodze nie ważne czy ciepły czy zimny Z silnikiem prócz wymiany kabi i świec,sondy nic się nie działo Komfort był owszem ale tylko parkowania i za 70 zeta 500 km Dodano po 55 Jak...
Witam. Mam oto taki problem: Seicento 1.1 MPI coraz częściej mam problem z zapaleniem auta kluczykiem. Na pych zapala bez problemu. Akumulator sprawny, rozrusznik kręci normalnie. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany, czy powietrze suche i ciepłe, czy pada deszcz i jest zimno. W czasie kiedy nie chce zapalić nie ma iskry. Przewody zapłonowe,...
Witam wszystkich czytających o moim problemie Mam uno 899 z silnikiem takim jak w seicento i niektórych cinquecento z 2001 roku , dzieje się z nim tak : nie zawsze ale przeważnie jak jest silnik zimny po przegazowaniu obroty powinny spaść do tych np. 850 a potrafią spaść znacznie poniżej tak że telepie przez moment silnikiem aż się nie wyrównają , a...
Witam. Gdy samochód jest zimny - odpala za 1wszym razem, gdy troszkę się nim przejadę i zgasze silnik ponowne odpalenie to tragedia. Czasami odpali za 2gim razem czasami za 7. Byłem w ASO - egzaminer nie wykazał błędów, znajomy mechanik sprawdził ciśnienie w pompie paliwa - 0.9 bara(normalnie powinno być 1,5) ale pozatym przy odpalaniu nie ma iskkry...
To raczej nienormalne, że akumulator się rozładowuje. Coś musi pobiera prąd na postoju, może uszkodzony alarm, źle podłączone radio, lub coś innego. Z całym szacunkiem ale kolega chyba niedokładnie przeczytał pierwszy post. Jego autor odpala zimny silnik i jest wszystko w porządku, problem zaczyna się podczas jazdy. Jak to ktoś powiedział "coś" rozładowuje...
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na niskich obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu...
od jakiegoś czasu męcze się ze swoim SEicentem, 2001 1,1 MPI jak jest zimny odpala OK, a gdy jest ciepły odpala tak jakby na 3 gary (nie ma kompletnie ducha) po kilku lub kilkunastu sekundach wskakuje na 4 gary i jest ok i jak jest rozgrzany to w czasie jazdy z ok 2000 obrotów (mam obrotomierz) czuć lekkie poszarpywanie wymieniłem świece, filtry, kable,...
Jak silnik jest zimny to normalne, że spaliny śmierdzą benzyną. "Pyrczenie" z wydechy przy schodzeniu z obrotów mogą sugerować niedomykające się / wypalone zawory wydechowe. Podjedź na analizę spalin i będziesz wiedział jak wygląda kwestia regulacji składu mieszanki. Co do podanych prędkości - to nie diesel, ba nawet w dieslu bym tak nisko nie zmieniał...
Skontroluj stan termostatu. Jest coraz zimniej jak jest uchylony (masz silnik 900 nie wiem czy był w ogóle wymieniany termostat). Po odpaleniu zimnego silnika powinien trzymać do ponad 80 stopni zamknięcie.U mnie to jest około 4 kilometrów jazdy.Przewód termostat- chłodnica (u góry)powinien być zimny do tej temperatury.Jeśli to przyczyna to wiadomo...
Będę wymieniał płyn chłodniczy w sejtku dziewięćsetce, wraz z wymianą termostatu. Niestety auto jest trochę zapuszczone, mój ojciec kupił go trzy lata temu (rocznik auta 2002, przebieg 90 tysięcy, obecnie ponad 100) i od tej pory wymienił tylko olej silnikowy z filtrem. Mimo że auto miało kilku właścicieli i bliższa historia jest nieznana, jest w całkiem...
witam , mam problem ze swoim sejko . mianowicie tak jak w tytule ,jak odpale sejka i jest podpiety silniczek krokowy to niby chodzi ładnie , jak jest zimny to ładnie chodzi na ssaniu jak sie nagrzeje to obroty spadają na odpowiednią wartość i jest "cacy" problem pojawia się jak chce nim ruszyć albo chociaż wkręcić go na obroty ,poprostu sie nie da ,obroty...
Oj chyba jednak nie jest to masa, niestety... ;-( Już to sprawdzałem. Nie ma żadnego problemu w masowaniu silnika. Autko ma zaledwie 35tys przebiegu i na dodatek było przeze mnie czyszczone swego czasu. Odpinałem też kable od budy i czyściłem styki. Znam ten problem. Mam jeszcze 2 inne Pandy i w jednej z nich (przebieg niemal 200tys) taki problem właśnie...
Nie wiem jak klekocze, nagranie też zbytnio tego nie odda, trzeba posłuchać na żywo, ale te silniki zawsze na zimno przez chwilę klekotały. Skoro nagle się to nasiliło to może "kończy" się któryś z popychaczy. Na dłuższą metę wykończysz głowicę ale jeździć tak można, nie wymaga to natychmiastowej naprawy... oczywiście pod warunkiem, że to to. Z drugiej...
A czujnik temperatury, ten na termostacie (dwupinowy, z niebieską "główką") na pewno sprawny, czy wskazuje odpowiednie, właściwe wartości? Bo to właśnie on "steruje" składem mieszanki (ssanie) na zimnym silniku...
Może to być czujnik temperatury ten w termostacie z niebieską wtyczką jednakże problem pogłębiałby się wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. jak masz możliwość odczytaj temperaturę silnika programem diagnostycznym przed odpaleniem silnika na zimno. Zobaczysz jakie dane płyną do procesora sterownika silnika
Co jest uważane za zimny i ciepły? Jakie temp. ?
to ze wymieniłeś przewody wysokiego na nowe to niezałatwia sprawy bo ja też miałem ten problem i okazało się żete mowe przewody miały gorsze przebicie niz te stare.Zobacz to sobie wieczorem otwórz maske odpal sejka jak jest zimny i zobacz czy się na przewodach nie iskrzy bo czasami jak zawilgną to mają przebicie jak wyschną od silnika to im przechodzi...
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
Nic się nie zmieniło (patrz post 1). Szarpie na zimno na LPG. Na Pb jest ok. Wywala błąd P0202.
Bo płynu chłodniczego było zbyt mało i załączał wentylator silnik miał wysoką temperaturę.
Bruns - od 3 kOhm zimny do 270-300 oHm ciepły.
Wygląda to na uszkodzenie cewki które po latach eksploatacji niestety pękają takie mamy warunki. I jeśli jest faktycznie zimno i wilgotno to wtedy ma przebicie a po osiągnięciu temperatury wraca do sprawności . Cewki, komplet kabli + świece to niewielki koszt więc zdało by się wymienić.
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Witam Jeśli ci coś pomoże to tu masz książkę z serii SAM NAPRAWIAM. Ściągnij sobie, tam masz również schemat elektryczny. [url=http://rapidshare.com/files/7624819... NAPRAWIAM Pozdrawiam i Powodzenia
Myślicie że to może być czujnik? ale dlaczego po zwiększaniu obrotów nagle czujnik już "działa"? Normalne zjawisko przy zużytym silniku. Przy większych obrotach pompa olejowa podaje więcej oleju, więc i smarowanie jest lepsze. Właśnie tego nie rozumiem bo na zimnym silniku tego nie ma Bo zimny olej jest gęsty więc i ciśnienie jest większe.
Witam Pacjent Seicento 900cm3 dmuchawa leci zimne powietrze na 3oraz4 ustawieniu chodzi głośniej od silnika i terkocze zaznaczone na zdjeciu przewody sa gorące czy zepsuta jest nagrzewnicam,zawór nagrzewnicy a może co innego ?
Witam forumowiczów Otóź mam taki problem posiadam seicento 900 1999rok Jak na zimny śilnik odpalam seja to jest wszystko ok zaś jak się rozgrzeje i chce go zapalić to jest mały problem potrafię kręcić go kilka minut i dopiero zapala i to z wielką łaska czego to wina czy pompy paliwa czy może czujnika położenia wału?? Jest w nim też taki problem że czasami...
i jakie powinno być właściwe ciśnienie?(pewnie jak dla 17-letniego auta które jeździło od 2002r na gazie.Będzie inne niż nowego?)Silnik ma być zimny czy ciepły?
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
Ewentualność dobra ale nie zawsze. Nieraz zapomnisz o spojrzeniu na wskaźnik i masz fontannę pod maską. Używasz wody do chłodzenia silnika? Ona wrze w 100 stopniach a płyn w wyższej.Co prawda ciśnienie w układzie przesuwa wyżej punkt wrzenia ale lepiej płyn używać. Wentylator po zwarciu we wtyku czujnika załącza się raz za razem? Jeśli tak to jest ok...
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
a jeżeli denerwuje to stopery do uszu... :D No właśnie muszę jeszcze radio zamontować :D A tak serio to co to jeszcze może być? Ewidentnie jest to przed kierowcą. A cykalo niezależnie od temperatury na polu czy zimno czy ciepło.
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
Panowie seiciento jak jest zimny nie odpala a wszysko sprawdzone? moze byc cos z komputerem albo z wtryskami (silnik 1.1)bo po b.długim kreceniu czyli około 5 min odpala i na pych też POMOCY
Obca instalacja czyli domontowany gaz, posprawdzaj wszystkie łączenia a zwłaszcza szukaj pośniedziałych połączeń. Sprawdz emulator.
Przyczyną może być normalne zachowanie się silnika. Noce są zimniejsze, olej gęsty, na zimnym silniku się tak zdarza. Sprawdź poziom oleju na bagnecie, jak jest w porządku to nie masz się czym przejmować.
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Witam Mam pytanie do doświadczonych kolegów w sprawie termostatu do seicento 900. Czy w prawidłowo działającym termostacie 'podczas nagrzewania" gdy silnik jest jeszcze zimny, część płynu przedostaje się z małego obiegu do dużego. Czyli czy nie nagrzany termostat całkowicie odcina "duży obieg" od " małego"? Z góry dziękuję za odpowiedź
Widocznie inni nie mają skąd lepszych porad przepisywać :D okrutne, Dodano po 5 A jeżeli chodzi o odległość czujnika ciepły zimny napewno jest ta sama, lecz miałem kiedys taki przypadek i zmniejszenie odległość pomogło,
W wielu samochodach są takie przekładnie pomiędzy silnikiem rozrusznika, a jego głowicą. Zwiększa to moment, albo zmniejsza wymiary rozrusznika przy zachowaniu tego samego momentu. Co do cięższej pracy w zimne dni, to nie ma w tym niczego dziwnego. Gęsty olej ciężej jest ruszyć niż ciepły mniej lepki. Zimne powietrze też jest ciężej sprężać, bo więcej...
piękna sprawa :) Ja korzystając z zamieszania wyspawałem z kwasówki podłużnice, progi, drzwi w Ducato i pomalowałem i zakonserwowałem, skonstruowałem z niekompletnej budy kosiarki-traktorka i silnika ze zwykłej kosiarki jeżdżący traktorek do zabawy (prawie 5-letnia Córcia bardzo lubi na kolanach jeździć kosiarką-traktorkiem po podwórku i świetnie jej...
Możesz sprawdzić ciśnienie, ale skoro na zimno, po długim postoju, pali dobrze to raczej nie to.
Mam pytanie z którego roku jest sam. a jeszcze przyczyną może być,któryś czujnik tem.powietrza lub płynu chłodniczego,najlepiej sprawdzić je na zimnym silniku sprawdzić oporność ma być taka sama albo minimalnie się różnić
Może alarm może i stacyjka nikt za ciebie nie sprawdzi.Czasem w alarmach też tworzą się zimne luty.Masę na silniku masz?Zasilania sprawdzałeś żarówką nie?
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
Witam Z góry przepraszam Was za laicki ton wysławiania się na tematy samoch. Do rzeczy: Przywieźli (do jazdy) w robocie (serwis kopiarek) Fiata Seicento van 1100 cm z 2000r.. Jeździ, ale w czasie jazdy zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Po załączeniu silnika (zimny i ciepły - bez znaczenia) lampka odrazu gaśnie, lecz po jakimś czasie się zapala....
A mi terkocze jak jest zimny silnik...Pózniej przestaje.albo bardzo delikatnie.Ale wciskanie sprzęgła nic nie daje-dalej terkocze...Acha.... ale w czasie jazdy! co o tym myslicie?
Do tych niezliczonych bezcelowych wymian sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa dla ECU!!!! Dziękuję. Szukam jakie powinny być wartości, ew. charakterystykę, ale nie mogę znaleźć, choć już kiedyś się natknąłem na to w sieci. Znalazłem Twój post Jest to termistor NTC , pod wpływem temperatury maleje oporność.Zimny 3000 do 2000 omów , ciepły 200 do...
Witam wszystkich. Może ktoś miał podobny problem. Mam Seja z 1999roku 1.1 SPI Kupiłem go żonie cztery miesiące temu z przebiegiem 44000. Niedawno zainstalowałem LPG (mieszalnik) firmy KME ze sterownikiem Bingo-M. Wszystko działa pięknie z wyjątkiem porannych rozruchów na benzynie. Obecnie poranki są bardzi zimne około -15 stopni, auto zapala pięknie...
Autko to Seicento 1.1 MPi , 35000km. Kiedy jest zimny zapala za 6-7 razem. :cry: Czasami słychać że ma chęć załapać, ale coś mu brakuje. Jak zapali, to przez chwile jest bardzo słaby, dusi sie po dodaniu gazu. Na ciepłym silniku wszystko ok, V-max w normie. Egzaminer w ASO nic nie pokazał błędnego. Czy może to być w takim razie wina pompy paliwowej?...
Panowie , samotna kobieta szusowała tym autkiem . Jedzie , wiec jest ok. Ogarniam go od pół roku , ale jeszcze mnie zaskakuje .Te stuki wyczaiłem dzisiaj. I tak miałem olej zmieniac na zime , wiec wykonam to troszczke wczesniej . Zalany jest mineral , wiec chyba nie zaryzykuje z półsyntetykiem , boje sie wycieków i spalania oleju przez silnik.
Czyli którędy idzie powietrze do silnika - nie przez filtr? Zasysa z pod maski do silnika bezpośrednio? I pewnie ta usterka jest od tej naprawy w zimne wilgotne poranki?
wiec stawiam na zawór odcinający nagrzewnice, padaja w nim uszczelki i płyn na niskich obrotach zamiast śmigac do nagrzewnicy znajduje krótszą droge i wraca przed nagrzewnica spowrotem , a znajduje sie na samej nagrzewnicy mocowany na dwie śruby m6 , musisz wyjąć akumlator i odkręcic osłone w komorze silnika na przedniej grodzi i powinnes go dojrzeć...
Witam Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z odpalaniem seicent. samochód nie odpala czasami bez względu na to czy jest ciepły czy zimny,kręci bardzo dobrze ( na "pych " pali zawsze od razu ) Po poprawieniu wszystkich przewodów masowych problem na chwile się uspokoił , wymieniłem akumulator również problem na miesiąc się uspokoił . Zastanawiam się...
Uszkodzony silnik a konkretnie jego 1 bieg, na płytce w nim przekaznik,zimne luty na tej płytce lub sama szczotka 1 biegu.
to jeszcze czujnik wału korbowego pozostał do wymiany może to co coś da a ja wstawiam tu pewien pliczek dzwięk z tłumika sejka 900 może ktoś miał z takim problemem styczność tłumik ma 6 miesięcy szczelny sejcento 900 silnik benzyna pracuje jakby na 3 cylindry przy przyspieszaniu warkot silnika natomiast na wolnych obrotach cichutko spod maski , nie...
Po co od razu kupować termostat, łatwo go sprawdzić, odpalasz zimny silnik i kontrolujesz ręką temperaturę obu węży idących do chłodnicy, jak jeden robi się gorący, a drugi pozostaje zimny, to termostat działa. Druga metoda to obserwacja wskaźnika temperatury (o ile jest w samochodzie), przy sprawnym termostacie będzie stabilny, jak podnosi się w korku...
seicento zimny seicento silnik silnik seicento
zmywarka indesit serwisowy gniazda radia samochodowego tomtom serwery
Whirlpool JT479 - Mikrofala nie wyłącza grzania Mikrofala Whirlpool JT479 nie wyłącza grzania po osiągnięciu temperatury