Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
O której Alasce mówisz? Bo wydaje mi się że on w SC ma drugą generację. Zresztą zestawy regeneracyjne do popularnych pracowników (reduktorów) kosztują około 50-60zł.
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Nie dopisałem że trzeba całe owężykowanie i okablowanie usunąc żeby nie przeszkadzało. Od góry. Koszt popychaczy to ok 450zł .
A jak świece? Ustaw szczelinę 0,65 mm na test. Zamień wtryski lpg np. wtyczkę 2 z 3 i wężyki 2 z 3 i zobacz czy błąd będzie dalej na drugim cyl. Dodano po 1 Sprawdź czy reduktor nie puszcza gazu pod ciśnieniem do kolektora. Sprawdź korekty stft i ltft na obu paliwach, jak masz kabel do brc może ma opcje wyłączania po 1 wtryskiwaczu i wtedy dajesz 3...
jest upgrade na tę usterkę. Trzeba wgrać examinerem.
Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
A czujnik temperatury, ten na termostacie (dwupinowy, z niebieską "główką") na pewno sprawny, czy wskazuje odpowiednie, właściwe wartości? Bo to właśnie on "steruje" składem mieszanki (ssanie) na zimnym silniku...
Gdzie jest to nie pamiętam, ale to jest żółty przekaźnik, około dwa razy wyższy niż normalny, chyba 6 nóżek . Robiły się w nich zimne luty przy nóżkach przekaźników.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Zimne luty. Obejrzyj płytkę i popraw podejrzane połączenia.
Obca instalacja czyli domontowany gaz, posprawdzaj wszystkie łączenia a zwłaszcza szukaj pośniedziałych połączeń. Sprawdz emulator.
Witam Pacjent Seicento 900cm3 dmuchawa leci zimne powietrze na 3oraz4 ustawieniu chodzi głośniej od silnika i terkocze zaznaczone na zdjeciu przewody sa gorące czy zepsuta jest nagrzewnicam,zawór nagrzewnicy a może co innego ?
Witam Wymiana nagrzewnicy powinna załatwić ten problem ,
Witam mam Fiata Seicento 900 2000r. Jak jest zimny to jedzie normalnie ale jak się rozgrzeje to traci moc i się dusi. Do tyłu dobrze jedzie pomocy
Bruns - od 3 kOhm zimny do 270-300 oHm ciepły.
Może to być czujnik temperatury ten w termostacie z niebieską wtyczką jednakże problem pogłębiałby się wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. jak masz możliwość odczytaj temperaturę silnika programem diagnostycznym przed odpaleniem silnika na zimno. Zobaczysz jakie dane płyną do procesora sterownika silnika
Witam mam problem z seicento 900 2002r. na zimnym w miarę odpali a jak jest ciepły jest problem z odpaleniem trzeba wyczuć moment.. gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania na luzie. co sprawdzić?
Dla pewności wykręciłbym trzpień elektrozaworu reduktora i umył go. Z objawów wynika, że jest brudny i klei się czego efektem jest brak otwarcia na zimnym silniku. Dopiero kiedy nabierze temp to odkleja się i działa.
wtrysk 1-dno punktowy jeśli na zimnym przebiera nie pali dobrze na wszystkie gari może to byc spowodowane tez nie pgrinalną uszczelka lub uciekła przy zakładaniu i olej spływa do kolektora ssącego który trafia na 2 lub 3 cylinder i to może powodowac zażucanie do puki sie nie wypali ( na zimnym) jak sie rozgrzej e ok
Na zimnym sprawdź.
Zwierać to może nie ,sprawdź złącze w liczniku (zimne luty).
Sprawdź ciśnienie paliwa , rzeczywiście pompa może już nie domagać . Jak to nie cyknie to daj do kogoś komputer niech ci sprawdzi ( zimne luty ), wyczyści i od nowa program postawi , powinno auto odżyć .
Witam Jak się zachowuje przy odpalaniu zimny,ciepły?
Wrzuć zdjęcia jak wygląda korek wlewu oleju, gdy silnik jest zimny jak i ciepły.
Jednak problem jest nadal...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
To nie jest normalne , gdyż idąc na 2 cylindry na zimnym tak naprawdę je osłabia ... trzeźwo myśląc.... A przecież zależy na tym by auto sie zagrzewało jak najszybciej a tym samym szybko z chodziło ze ssania... A czy masz kłopoty z odpaleniem auta ? Ja na twoim miejscu odwiedził bym elektryka ... Zostawił u niego auto na 1 2 dni i żeby podpioł go na...
siema albo zawory albo tłoki , niektóre wejsje silików 1,1 były wyposarzone w tłoki bez tgz teflonowej wkładki dlatego mogą popukiwać, przerabiam to na codzien wiem domyślam sie ze o to Ci chodzi .
A co to za 1,5 co to zimny lubi być?
Zostaw na stałe na zimnym.
Zapalała się kontrolka silnika, więc można odczytać błędy... sterownik w MPI ma już dość rozbudowaną samodiagnostykę. Masz instalację II generacji, więc może to być problem z ECU - często ma dość specyficzne uszkodzenie, które się nie objawia przy pracy na LPG II generacji.
Witam a mi to wygląda na uszczelke głowicy nie będzie tak zle jezeli stuki pojawiły sie niedawno a są tylko na zimnym to wymień odrazu popychacze
witam mam problem ze swoim seicento bo od niedawna psuje mi si klakson raz działa raz nie kiedy silnik jest zimny to działa kiedy pochodzi dłuższy moment już nie wydaje mi się ze jest przegrzany co z tym fantem zrobić , przenieść go czy co ?
Całkiem możliwe kolego, jak pisałem wyżej nigdzie nie mogłem znaleźć "tropu". W książce też informacji jak na lekarstwo a mam dwie o seicento. Jak sam widzisz, Ty to wiesz, ja już z resztą też, co, gdzie i jak szukać, a są i tacy którzy mają problem z diagnozą. A u mnie niestety mechanik to ostateczność. Ważne że problem rozwiązany! Pozdrawiam.
Co jest uważane za zimny i ciepły? Jakie temp. ?
sprawdz plytke przy silniczku czy nie ma zimnych lutow
Nie ustawia się zapłonu.
Podłącz kompa, soft na stronie AC a kabelek na allgro dowolny byle na chipie FTDI.
Tylko ze u mnie nie ma reguły że jak się nagrzeje to nie pali u mnie najczęściej niepali na zimnym
ale skoro niema wzbogacenia mieszani na zimnym to tak moze byc. oczywicsie jeszcze jest problem WN
W moim liczniku są dwa "silniczki", jeden napędza wskazówkę, drugi nabija kilometry. To że jeden będzie miał problem z działaniem, to nic dziwnego. Zacznij od obejrzenia, czy nie ma zimnych lutów w zespole licznika, nie spuchł jakiś kondensator, czyli prędkościomierz nie dostaje sygnału, ale układ od km jeszcze tak. http://obrazki.elektroda.pl/1205492500_1...
i jakie powinno być właściwe ciśnienie?(pewnie jak dla 17-letniego auta które jeździło od 2002r na gazie.Będzie inne niż nowego?)Silnik ma być zimny czy ciepły?
Zmień emulację sondy na masę, bo w po pewnym czasie będziesz mieć na tyle rozjechaną mapę paliwa, że nie będziesz mógł odpalać na zupie. Jeżeli na jałowych obrotach faluje to delikatnie kręć o ćwierć obrotu-maksymalnie o 1 pełen obrót śrubę regulacji napięcia membrany(w większości reduktorów lovato jest to większa plastikowa śruba, nie wiem jak w innych...
1.1MPI z LPG i problemy na zimnym silniku... co to za instalacja LPG, kiedy była serwisowana?
Troszke mało informacji,ale objawy wyglądają na uszkodzony regulator ciśnienia paliwa,ale napisz coś więcej.Co dzieje się z mocą,spadła może wzrosła,pracuje równo?,jak zachowuje się gdy zimny,jak rozgrzany?
Witam. A może to wina trefnego paliwa? spróbuj zatankować na innej stacji, może problem zniknie. Pozdrawiam. A 'propos akumulatora, jeśli byłby słaby to nie zakręciłby zimnym silnikiem 7 razy.
moze byc uszkodzony licznik , lub zawartosc eepromu. sprawdz czy nie ma zimnych lutow
Myślicie że to może być czujnik? ale dlaczego po zwiększaniu obrotów nagle czujnik już "działa"? Normalne zjawisko przy zużytym silniku. Przy większych obrotach pompa olejowa podaje więcej oleju, więc i smarowanie jest lepsze. Właśnie tego nie rozumiem bo na zimnym silniku tego nie ma Bo zimny olej jest gęsty więc i ciśnienie jest większe.
stwardnialy mebramy w reduktorze - wymienic . albo najlepiej caly reduktor
Czyli którędy idzie powietrze do silnika - nie przez filtr? Zasysa z pod maski do silnika bezpośrednio? I pewnie ta usterka jest od tej naprawy w zimne wilgotne poranki?
Wymieniłem krokowy... działa ale teraz falują obroty 800-2000 obrotów tamten stary otwierał ale nie zamykał dopływu powietrza, ten nowy wariuje i nie ma różnicy czy ciepły czy zimny silnik... Jakieś pomysły??
Jeśli termostat jest uszkodzony- silnik się nie dogrzewa, a zimny silnik spala więcej paliwa niż rozgrzany.
Witam. Mój problem polega na tym że, wczoraj moja dziewczyna wróciła z pracy i jak zawsze zostawiła Fiacika w garażu dziś rano nie chciał już wgl odpalić. Zacząłem od cewki,przewodów,świeć odpinałem sonde oraz czujnik tp. bez zmian, wszystko w porządku. Po długim kręceniu w końcu załapał zaczął kopcić na biało i zaraz gaśnie jak zimny, po chwili jak...
Mimo, że kontrolka gaśnie to warto zmierzyć to ciśnienie... jaki stosujesz olej? Jesteś pewien tego przebiegu? Choć z drugiej strony przy tym przebiegu zawory mają prawo trochę stukać na zimnym silniku.
przy zimnym silniku mam problem z odpaleniem fiata seicento samochód ma przebieg prawie 200.000 km wszystko przejechane na gazie rozrusznik kręci tylko nie załapuje silnik. to występuje tylko przy zimnym silniku jak jest ciepły to nie ma problemu z paleniem. wymieniłem świece i przewody WN. co może być przyczyna tego i jak ewentualnie usunąć usterkę?
Fiat Seicento na zimnym silniku po odpaleniu dodając gazu wchodzi na obroty natomiast po przejechaniu ostatnio ok.500m gaśnie. Odpala bez problemu dopiero jak dodam gazu gaśnie, nie wchodzi na obroty. Nie wiem co robić do warsztatu nie dojadę trzeba holować. Może ktoś miał podobny problem, może to błahostka jeżeli nie będę mógł go usprawnić zmuszony...
Założyłem w seicento silnik z Punto I 1.2 16v i mam mały problem, tzn. jeśli samochód jest zimny to ma około 2000 obr. na wolnych, jak się rozgrzeje jest ok. Zauważyłem też że czasami jak ma te 2000 obr wystarczy dodać trochę gazu i puścić i spada do 900. W samochodzie nie ma LPG i jest założony filtr stożkowy.
Obie cewki wymieniałeś?Dwie tam są.
To był od początku błąd lać tego 15w40, ja kupując go od pierwszego właściciela również powieliłem jego błąd jednak tak pisze w książce instrukcji obsługi VS max 15w40 i o takiej lepkości był lany. Nawet w instrukcji napraw fiata cinquecento i seicento jest podany olej 15w40. Dopiero na grupie uświadomili mi że lepiej lać 10w40 - ma to zaletę jeśli...
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Mam Seicento 900 z 99 roku w gazie. Odpala tylko wtedy gdy jest zimny, rozgrzany do razu gaśnie. Nie słychać pompki paliwa. Sytuacja jest taka sama i na paliwie i na gazie.
Witam problem z seicento 900 2001 polega na tym że silnik niezależnie czy jest ciepły czy zimny cyka. Podejrzewam popychacze ale nie jestem w 100% pewien. Moze byc to wina oleju gdyż już powinien być dawno wymieniony, olej motul 10w40?
Może to czujnik położenia wału korbowego. Spróbuj go odpalić na zimnym silniku
a zamiast zaginać wezyk, nie lepiej zregenerować i przeczyścić reduktor ??
Witam mam problem z moim Audio w samochodzie, gdy włączam rano radio jak jest zimny silnik to z jednej strony głośnik pierdzi tak około 2 minut, a późnij wszystko ładnie gra ten problem jest non stop .(codziennie) Głośniki przód pioneer 110w. Radio elta, nie wiem jakie dostałem je od wujka za darmo usb, sd niby niemieckie (pisze made in germany). Spr...
Witam mam mały problem z fiatem seicento mianowicie na zimnym silniku wkreca się na pełne obroty po chwili jazdy po dodaniu maksymalnie gazu wkreca się na 3500tyś obrotów (gaz mam cały czas wcisiety w podłogę ) spada do 2tyś obrotów i wzrasta z powrotem na 3500tyś obrotów w czasie jazdy przy 3500tyś obrotów ma odcięcie i nie reaguje na gaz co to może...
W radiach clarion od fiata seicento często przyczyną były tzw. zimne luty na płytce panelu. Trzeba otworzyć panel i dokładnie obejrzeć ścieżki - często usterki widać gołym okiem. Wystarczy poprawić lutowanie i po kłopocie.
Problem jest taki, że wtryskiwacze PB też pozostawiają wiele do życzenia, bo rano na zimnym silniku śmierdzi benzyną. To nie koniecznie oznacza problem z wtryskiwaczami benzyny. Na razie trzeba o LPG zapomnieć i doprowadzić do ideału pracę na benzynie. Wtryskiwacze myje zmywaczem do gaźników/EGRów (ew. w benzynie ekstrakcyjnej) w myjce ultradźwiękowej.
Cześć.Masz w panelu zimne luty.Sprawdz dokładnie z jednej i drugiej strony płytki panela.Są z drugiej strony druku zworki lutowane po środku,w tych miejscach także trzeba poprawić luty.
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
witam ponownie jeśli chodzi o paliwo to jest świerze autko jerzdżone jest na paliwie instalka gazowa jest z mikserem i emulatorem wtryskiwaczy jeśli chodzi o sondy to są dwie , sprubuje przepiąć wtryski na swoje wtyczki i zobacze może emulator popsuty,poszperam w instalce gazowej może faktycznie ma coś podpięte do kasowania błedów w sterowniku,serwis...
To jest rura, która zasysa ciepłe powietrze znad kolektora przez pewien czas po uruchomieniu zimnego silnika. Zmierz średnicę i dokup na metry w motoryzacyjnym.
Kostka wymieniona, jutro będę widział czy w tym był problem(na zimnym silniku), chyba jest lepiej.
to ze wymieniłeś przewody wysokiego na nowe to niezałatwia sprawy bo ja też miałem ten problem i okazało się żete mowe przewody miały gorsze przebicie niz te stare.Zobacz to sobie wieczorem otwórz maske odpal sejka jak jest zimny i zobacz czy się na przewodach nie iskrzy bo czasami jak zawilgną to mają przebicie jak wyschną od silnika to im przechodzi...
Pierwsze pasek, jeżeli spalony naciąganie nic nie da, drugie regulator, mostk ja bym wykluczył bo na zimnym jest prawidłowo tak?
Mam pytanie z którego roku jest sam. a jeszcze przyczyną może być,któryś czujnik tem.powietrza lub płynu chłodniczego,najlepiej sprawdzić je na zimnym silniku sprawdzić oporność ma być taka sama albo minimalnie się różnić
Dzieje się tak na zimnym czy na ciepłym? Czy bez różnicy? Jakieś błędy?
Mam ten sam problem z Uno na LPG , jak ktoś coś będzie wiedziec to pisać czym więcej tym lepiej
Sorry że zapytam, ale co ta odległość ma do rzeczy? Czy silnik zimny czy gorący amplituda wygenerowanego sygnału jest taka sama.
Witam forumowiczów Otóź mam taki problem posiadam seicento 900 1999rok Jak na zimny śilnik odpalam seja to jest wszystko ok zaś jak się rozgrzeje i chce go zapalić to jest mały problem potrafię kręcić go kilka minut i dopiero zapala i to z wielką łaska czego to wina czy pompy paliwa czy może czujnika położenia wału?? Jest w nim też taki problem że czasami...
Witam Mam problem z autem fiat seicento 900.Na zimnym silniku odpala bez problemu.Po jeździe np.30 min silnik się nagrzeje i jak zgaszę to później już nie odpala za pierwszym.wymieniłem czujnik położenia wału,czujnik temperatury silnika i nic to nie dało.Dodam że samochód jest wyposażony w instalacje LPG.Gdy samochód jest zimny - odpala za 1wszym razem,...
Ok Panowie, ale skoro jest wspomaganie - kontrolka czerwona kierownicy, która gaśnie, a nie ma żadnego zbiorniczka na płyn, to jakie to jest wspomaganie? Seicento miały w wersjach Sporting lub doposażonych wersjach za dopłatą. On nie ma nic, ani ABS-u, klimy, centralnego itd., ale wspomaganie ma - wersja "S". (aha i za akumulatorem przy ścianie grodziowej...
Witam! Mam problem z obrotami. kable i świece mam dobre bo sprawdzałem a i tak nie pali na pierwszy cylinder. Podczas jazdy jest strasznie słaby i nie chce sie zbierać. Odpala od pierwszego razu nieważne czy zimny czy ciepły. Pomóżcie
Była tu mowa o tym, że trzeba ukarać projektanta samochodu za brak wskażnika temperatury. Całkowicie popieram, miałem swego czasu bardzo dobry samochód Dacia 1310p, (moim zdaniem lepszy niż Fiat 125p), ale właśnie w tej Daćce nie było wskażnika temperatury, tylko kontrolka przekroczenia dopuszczalnej temperatury. Dorobiłem więc taki wskażnik w oparciu...
Witam,mam problem ze swoim seicento,gdy odpalam silnik nie wazne czy zimny czy cieply pojawia sie wysoka praca silnika,spalanie wychodzi 1,5L na 8km,nie mam pojecia co sie z nim dzieje,wyglada to tak jakby ssanie wogole sie nie wylaczalo,prosilbym o pomoc bo nie ogarne na paliwo.
A, jak termostat nie działa to niektóre rurki są zimne, a u mnie wszystkie ciepłe i nie miekie
Taki żółty plastik jak jest podciągasz do góry a potem odchylasz dolny zatrzask. Płyn spuszczasz albo szybka przekładasz na zimnym i dolewasz. No chyba że jest z obudową.
Zamiast silniczka krokowego wstaw ręczny regulator lpg i wyreguluj a potem sprawdź czy problem pozostał. Jeśli nadal auto gaśnie na zimnym silniku to parownik do regeneracji.
Najprędzej zimne luty na płytce obrotomierza... Standard niestety w starszych autach w swoim Seicento musiałem poprawiać.
Wyciągnij rozrusznik na początek. Sprawdź ręcznie kręcąc kołem pasowym na wale czy ma tak samo ciężko na zimnym i gorącym. Może też padać akumulator.
Witam Mam pytanie do doświadczonych kolegów w sprawie termostatu do seicento 900. Czy w prawidłowo działającym termostacie 'podczas nagrzewania" gdy silnik jest jeszcze zimny, część płynu przedostaje się z małego obiegu do dużego. Czyli czy nie nagrzany termostat całkowicie odcina "duży obieg" od " małego"? Z góry dziękuję za odpowiedź
Jak nie chce odpalić psiknij go jakimś dezodorantem albo czymś innym co jest zimne. Mówiąc prościej schłodź czujnik. Jak odpali no to masz winowajcę :)
To na zimnym silniku, odległość czujnika jest mniejsza?
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Witam Mam problem ze swoim Seicento bo od niedawna słabopali rano zwłaszcza kiedy jest zimny, problem ten ustaje po rozgrzanym silnikuale nie do końca. Świece wymieniłem kable też , akumulator sprawdziłem jest ok , ładowanie też, i nie wiem w czym tkwi problem proszę o jakąś pomoc i wskazówki co mogłosie zepsuć , z góry dziękuję ;) .
seicento zimny silnik zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
ecc82 sprzedam junkers cerapur podłączyć sterownik tda2030a zasilanie
sterownik batavus szlifierka katowa
Relokacja sektorów na dysku: przyczyny i skutki Wymiana modułu CANbus w radiu Android w samochodzie